רעיונות לעסקים

איך להקים קו בגדים ב-12 שלבים: סודות ממעצב מסלול פרויקט

לאחר שאספה את התואר שלה בעיצוב אופנה, שרה דונופריו נכנסה לעולם האמיתי עם אותה שאלה שמטרידה מזמן קריאייטיבים מכל הסוגים: מה עכשיו?

בית הספר לאופנה לימד את שרה על סיווג דפוסים, תפירה וחלונות. היא עלולה להפיל תפר צרפתי מרושע. היא יכלה לספר לך הכל על כושר. החינוך שלה, לעומת זאת, לא ממש לימד אותה איך בעצם להתחיל קו אופנה משלה.

כדי לקחת את החלום שלך מרעיון עסקי להשקה ולהצליח בעולם האופנה המטורף צריך סט ספציפי של מיומנויות, מנה נדיבה של יצירתיות וקורט של ידע עסקי.

כיום שרה היא מעצבת מצליחה ובעלת קו בגדים משלה. מה שהיא למדה בשני העשורים האחרונים הוא שללקחת את החלום שלך מרעיון להשקה ולהפוך אותו לעולם האופנה התזזיתי דורשת סט ספציפי של מיומנויות, מנה נדיבה של יצירתיות וקורט של ידע עסקי.

במדריך זה, נחקור את הפרטים הקטנים של פתיחת קו בגדים מאפס – הכל מחינוך ועיצוב ועד ייצור ושיווק – עם טיפים ממקצוען ותיק.

איך להקים קו בגדים

Full body portrait of designer Sarah Donofrio
שרה דונופריו

שרה חיה ועבדה בשתי מדינות, והניסיון שלה משתרע על פני הכל, החל מעיצוב וייצור ועד לחינוך וקמעונאות פיזית. היא נאבקה ושגשגה, לפעמים במקביל, במהלך השנים הרבות שלה בתעשייה.

בשנת 2016, שרה הייתה מתמודדת בעונה ה-15 של Project Runway . מאז היא השיקה את המותג בשם שלה כחנות מקוונת ב-Shopify, זכתה במספר פרסים, ועבודותיה הופיעו במספר רב של פרסומים וחנויות קמעונאים.

איך להתחיל קו בגדים ב-12 שלבים – על פי מקצוען בתעשייה:

  1. חידד את כישורי עיצוב האופנה שלך
  2. צור תוכנית עסקית עבור חברת ההלבשה שלך
  3. עקוב אחר מגמות אופנה – ומצא את הנישה שלך
  4. בנה מותג חזק לקו הביגוד שלך
  5. עצב ופתח את קו הלבוש שלך
  6. רכשו בדי אופנה – או עצבו בעצמכם
  7. למד על ייצור וייצור בגדים
  8. תכנן את הקולקציות שלך סביב עונות האופנה
  9. הצג את קו הבגדים שלך לקמעונאי אופנה
  10. בנה חנות מקוונת עבור חברת הבגדים שלך
  11. פתח חנות קמעונאית, השקת פופ-אפ או מכור בשווקים
  12. למד מהמקצוענים (טיפים מבוגרת Project Runway )

1. חידד את כישורי עיצוב האופנה שלך

A framed fashion drawing leans on a table beside a plant
שרה דונופריו

מעצבים כמו ויויאן ווסטווד ודאפר דן מצאו הצלחה עצומה בעולם האופנה, למרות שהיו אוטודידקטיות. והם התחילו את הקריירה שלהם לפני האינטרנט. אנו חיים בתקופה של גישה, שבה ניתן ללמוד בנייה מחדש של מנוע או תפירת חולצת טריקו פשוט על ידי צפייה בסרטון יוטיוב.

אפשר לדלג על בית הספר ועדיין להשיק קו בגדים משלך, אבל לחינוך פורמלי, בין אם בכיתה ובין אם מקוון, יש יתרונות: למד את התקנים העדכניים ביותר בתעשייה, גישה למשאבים ולציוד, צור קשרים וקבל משוב ממקצוענים.

בעוד שרה חייבת חלק גדול מהצלחתה ללימוד מיומנויות מקצועיות בכיתה, חלק ניכר מהשכלתה נרכשה בעבודה, בעבודה בקמעונאות ארגונית. "רציתי לעבוד בשביל עצמי", היא אומרת, "אבל הרגשתי שחשוב לצבור ניסיון".

לקח לי הרבה זמן להיות בטוח מספיק שאוכל למלא חנות עם הבגדים שלי.

שרה דונופריו

שרה היא תומכת ענקית לבלות כמה שנים בלימוד החבלים של מותגים ומעצבים אחרים. "לקח לי הרבה זמן להיות בטוחה מספיק שאוכל למלא חנות עם הבגדים שלי", היא אומרת. "אני חושב שהייתי צריך את הזמן כדי לגדול ולקבל עצות וניסיון."

איך מתחילים קו בגדים: מדריך צעד אחר צעד

בסרטון זה, נלמד אותך את היתרונות של תעשיית האופנה וכל מה שאתה צריך לדעת כדי להקים מותג בגדים מאפס.

מוסדות רבים מציעים תוכניות עיצוב אופנה ועסקים קטנים בפורמטים משתנים. בתי ספר כמו פרסונס בניו יורק ומרכז סנט מרטינס בבריטניה ידועים בעולם בזכות תוכניות האופנה שלהם.

אם יש לך יותר דחף מכספי או זמן, יש מספר הולך וגדל של קורסים מהירים ומקוונים עבור חובבי תעשיית האופנה. בדוק במכללות קהילתיות מקומיות פורמטים וירטואליים או במשרה חלקית המתאימים ללוח הזמנים והתקציב שלך, או שקול ללמוד דרך אתרים כמו MasterClass (יש קורס עיצוב אופנה שמלמד מארק ג'ייקובס עצמו), Maker's Row Academy או Udemy.

2. צור תוכנית עסקית לחברת ההלבשה שלך

A person carries a notepad and a large leather handbag
Unsplash

כפי ששרה גילתה, לעולם האופנה ועולם העסקים יש הרבה יותר חפיפה ממה שציפתה.

פתיחת קו בגדים דורשת הרבה מאותם שיקולים כמו פתיחת כל עסק. כמה עולה להתחיל? מתי כדאי לך לחפש הון עבור הסטארט-אפ שלך? איזו עזרה מבחוץ תזדקק כדי לנווט בהיבטים משפטיים, פיננסיים, ייצור והפצה של העסק? איפה ואיך תייצר את הבגדים שלך? בואו נחפור.

מה המודל העסקי שלך?

מדריך זה מיועד לאלו המעוניינים לעצב ולפתח מותג וקולקציות בגדים משלהם. אם אתה מתעניין בעולם האופנה אך אין לך עניין או כישורים בעיצוב, שקול למכור מחדש על ידי קנייה סיטונאית או ניסיון דרופשיפינג.

לאלו שמעצבים קו בגדים מאפס, זו הנקודה שבה תחליטו איזה סוג עסק אתם מחפשים לנהל. זה יעזור לך לקבוע כמה זמן, מאמץ ומימון תצטרך מראש.

כמה מודלים עסקיים הם:

  • הפק ומוכר ביד את העיצובים שלך ישירות ללקוחות דרך אתר האינטרנט שלך או שווקים מקוונים או בשווקים וחלונות קופצים.
  • צור אוספים וייצר פריטי לבוש דרך יצרן, ולאחר מכן מכור את קו הבגדים שלך בסיטונאות לקמעונאים אחרים.
  • עצב דפוסים חוזרים או גרפיקה להדפסה על חולצות טריקו ריקות ופריטי לבוש אחרים באמצעות מודל הדפסה על פי דרישה, למכור באינטרנט דרך החנות שלך.

כמה עולה להקים קו בגדים?

ברגע שיש לך רעיון עסקי לקו הבגדים שלך, אולי תוכל לממן אותו בעצמך ולהתחיל להתקדם. עיצוב ותפירת בגדים בהזמנה אישית פירושו שאינך צריך לסחוב מלאי מלא. עם זאת, תצטרך להשקיע מראש בציוד ובכמויות גדולות של בד כדי להיות חסכוני. עלויות אחרות כוללות חומרי משלוח, עמלות עבור השקת האתר שלך ותקציב שיווק.

אם אתה מתכנן ללכת על הכל ולעבוד עם יצרנים ברצף ייצור, יהיו לך עלויות גבוהות מראש כדי לעמוד במינימום. תוכנית עסקית מוצקה ותרגיל עלויות יעזרו לך לקבוע כמה מימון תצטרך.

בכל מקרה, צפו להזדקק לאלפי דולרים מראש. "באופנה, אתה לא רק עולה בד וכפתורים ועבודה", אומרת שרה. "אתה עולה משלוח, אתה עולה חימום ושכר דירה."

עם זאת, ישנן כמה נקודות כניסה לתקציב נמוך בעולם האופנה, כולל משלוחים, דרופשיפינג והדפסה לפי דרישה.

💅 משאבים:

  • איך כותבים תוכנית עסקית
  • מחקר: מה באמת עולה להקים עסק? (2021)
  • סוגי עסקים: איזה מבנה משפטי מתאים למיזם החדש שלך?
  • כיצד לקבל הלוואה לעסקים קטנים (+ מה כדאי לדעת) (2021)
  • המדריך לגיוס כספים למימון המונים מוצלח (2021)

3. עקוב אחר מגמות אופנה — ומצא את הנישה שלך

A two panel shot of models posing in pieces from Sarah Donofrio's clothing line
שרה עוקבת מקרוב אחר הטרנדים אך בסופו של דבר משלבת רק את אלו שהגיוניות עבור המותג שלה. שרה דונופריו

במהלך השנים של שרה בפיתוח המותג שלה כהמולה צדדית, היא למדה שלמרות שצפייה בטרנדים היא חשובה ביותר, חשוב לא פחות להתמקד. חידד את החוזקות שלך והיה נאמן לרגישויות העיצוביות שלך.

בית הספר לאופנה ילמד אותך את היסודות של הכנת כל דבר, מבגדים תחתונים ועד בגדי ערב. "החוכמה היא למצוא במה אתה טוב ולהתמקד בזה", אומרת שרה.

תמיד הייתה לי אינטואיציה טרנדית ממש טובה. אבל הכל עניין של תרגום.

שרה דונופריו

בעוד לקו שלה יש עקביות משנה לשנה – בחירות עיצוב ביצירות שלה שהן ללא ספק שלה – שרה תמיד צופה בטרנדים. היא אומרת שהמפתח הוא להתאים את המגמות הללו למותג שלך, להתאים אותן אישית ולגרום להן לעבוד עבור הלקוח שלך.

"תמיד הייתה לי אינטואיציה מגמתית ממש טובה", אומרת שרה. "אבל הכל עניין של תרגום." שרה עבדה על קולקציות במידות גדולות בתקופתה בעולם התאגידים ואמרה שתרגום טרנדים פירושו התחשבות גם בצרכים של לקוח הפלוס.

למרות שהיא נצמדת לנקודות החוזק שלה, שרה מביאה את מה שקורה באופנה – ובעולם סביבה – בהתפתחות שלה. "קח פנאי", היא אומרת. "אני לא מייצרת גרביונים, אני לא מכינה חזיות ספורט, אבל הגזרה הארוגה והמגניבה הזו תיראה די מדהים עם טייץ, אז ככה הייתי משלבת את הטרנד."

תוך שמירה על הייצור הדוק ושמרה על שליטה על העיצוב, שרה הצליחה במהירות להסתובב בעקבות המגיפה העולמית, והוסיפה מסכות פנים בהדפסי החתימה שלה. היא מכרה 1,100 מסכות בתוך תקופה של חודשיים, והיא הפכה את המכירות הללו ללקוחות חוזרים.

Person wears a face mask against a colorful backfround
שרה הגיבה למחסור במסכות שנוצר על ידי COVID-19 – ומכרה 1,100 תוך חודשיים בלבד. שרה דונופריו

כדי לקבל השראה לרעיון משלך, לטרוף פרסומי אופנה, עקוב אחר משפיעני סגנון והירשם לניוזלטרים ופודקאסטים של אופנה כדי להישאר בהשראה ולתפוס טרנדים לפני שהם צצים.

בעולם הרועש של האופנה, שקול למצוא נישות או למלא פערים בתעשייה כמו המייסדים מעוררי ההשראה האלה:

  • Leanne Mai-ly Hilgart השיקה את מותג מעילי החורף הטבעוני Vaute Couture לאחר שמצאה חוסר מאכזב של אפשרויות נטולות אכזריות בשוק.
  • מותג ההלבשה התחתונה של קטלינה ג'ירלד, Naja, נבנה על העצמה והכלה.
  • קמיל ניומן זרקה את הכובע במשחק הפלוס עם Body by Love (לשעבר Pop Up Plus).
  • מל וולס השיקה קו בגדי ים בהשראת וינטג' נייטרלי מגדרית.
  • גם טארין רודיגיירו הצטרפה למשחק בגדי הים אך התמקדה בחליפות מותאמות אישית, שנעשו לפי הזמנה לפי המפרט המדויק של כל לקוח.

💅 משאבים:

  • מהו שוק נישה? 9 דוגמאות + מוצרים למכירה
  • כיצד לחשב ביקוש בשוק עבור עסקי המסחר האלקטרוני שלך

4. בנה מותג חזק לקו הביגוד שלך

6 panels from Sarah Donofrio's Instagram feed
עקביות היא המפתח לאסטרטגיית האינסטגרם של שרה. שרה דונופריו/אינסטגרם

זכור ש"מותג" אינו מתכוון ללוגו שלך (זהו מיתוג). בניית מותג האופנה שלך היא תרגיל בהצבת הערכים שלך, הייעוד שלך, מה אתה מייצג, הסיפור שלך ועוד.

יצירת קווים מנחים למותג תעזור ליידע את כל ההחלטות העסקיות והמיתוגיות שלך ככל שתגדל. הם יכתיבו כיוון ויזואלי, עיצוב אתרים וקמפיינים שיווקיים. הם צריכים להכתיב מה אתה מחפש אצל שותף קמעונאי או שכירה חדשה.

השתמש במדיה החברתית כדי לבנות אורח חיים סביב המותג שלך: שתף את ההשראה והתהליך שלך, הזריק את האישיות שלך, ספר את הסיפור שלך והיה מכוון עם כל פוסט.

"המפתח למדיה החברתית הוא עקביות", אומרת שרה. "אני חושב שאתה צריך לפרסם כל יום, אבל זה גם צריך להיות מעניין." היא מערבבת את התוכן שלה עם נסיעות, השראה, הצצות לעבודות בתהליך ואפילו כמה נתונים סטטיסטיים מעניינים מלוח המחוונים שלה של Shopify.

💅 משאבים :

  • סודות מיתוג מ-14 יזמי תעשיית אופנה ואופנה
  • כיצד להתחיל את זהות המותג שלך מאפס ב-7 שלבים
  • מדריך לסיפורי מותג [גיליון עבודה חינם] (2021)

5. עצב ופתח את קו הלבוש שלך

Fashion illustration of three figures against a peach background
שרה דונופריו

שרה היא חסידה של ספר הסקיצות כאחד הכלים החשובים ביותר למעצב. "אני לוקחת איתי את ספר הסקיצות שלי לכל מקום", היא אומרת. "בזמן שאני משרטט, מדי פעם אני אומר, 'אוי, הציור הקטן הזה יתורגם ממש טוב לתבנית חוזרת'".

כמתמודדת ב- Project Runway , היא לא הורשה להחזיק את ספר הסקיצות שלה איתה בשל חוקי התחרות. "זה באמת הוציא אותי מהמשחק שלי", היא אומרת.

Illustration of a person wearing a sleeping mask

Illustration of multiple figures in colorful clothing
שרה דונופריו

הטיפים של שרה לפיתוח קו לבוש:

  • תמיד תשרבט. שרבוט הוא הצעד הראשון לקראת עיצוב מעודן. עבור שרה, כל רעיון מתחיל על הנייר לפני תרגום ל-Illustrator או לכלי תוכנה אחר. "אני תמיד משתמשת בשילוב של טכנולוגיה חדשה ומחברות מלאות שרבוטים", היא אומרת.
  • הכינו דוגמאות משלכם ביד. בדרך זו, אתה יכול להיכנס למערכת יחסים עם יצרן עם הבנה טובה יותר של מה ייצור עשוי לכלול. אתה נמצא בעמדה טובה יותר לנהל משא ומתן על עלויות אם אתה אינטימי עם התהליך.
  • התמקד בלהיות יצירתי. אם ייצור או משימות עסקיות אחרות מתחילות להפריע לפיתוח, הגיע הזמן לבצע מיקור חוץ.

6. צור בדי אופנה – או עצב בעצמך

שרה אומרת שמקור בדים קשור הרבה למי שאתה מכיר. בניית רשת בתעשייה יכולה לעזור לך לגשת לאנשי קשר עבור סוכני בדים, סיטונאים ומפעלים. כשגרה בטורונטו, היא הכירה את שוק הבדים המקומי והשתמשה בסוכן כדי לקבל גישה לבדים מיפן.

אבל גם למסלול הזה יש מלכודות. "בקנדה, כולם משתמשים באותו סוכן", היא אומרת. " כל קווי הלבוש המקומיים משתמשים כולם באותם בדים."

בקנדה, כולם משתמשים באותו סוכן. כל קווי הלבוש המקומיים משתמשים כולם באותם בדים.

שרה דונופריו

כאשר בד מכל רחבי העולם נעשה קל יותר לגישה באינטרנט, שרה החלה להתקשות למצוא הדפסים וחומרים ייחודיים, למרות הקשרים שלה. הפתרון שלה: היא התחילה לעצב בעצמה.

A person wearing a patterned sleeping mask holds a notebook above their head
שרה דונופריו

"כשיצאתי מבית הספר לאופנה ב-2005, לא יכולת פשוט להיכנס לאינטרנט וללכת לעליבאבא. עכשיו, הרבה אנשים שאני מכיר עושים את זה", אומרת שרה. "זו הסיבה שבאמת נכנסתי לשכלל את כישורי עיצוב הטקסטיל שלי."

לאלו שרק מתחילים, סוכנים יכולים להיות מועילים, אבל שרה מציעה לבנות רשתות אישיות ולהצטרף לקהילות של מעצבים. התחל לפגוש אחרים בתעשייה בחממות מקומיות, קבוצות מפגש, קהילות מקוונות ואירועי רשת אופנה חיים.

7. למד על ייצור וייצור בגדים

Close up of a person's hands sewing garments on a Juki Sewing machine
הִתפָּרְצוּת

בימים הראשונים, אולי אינך מייצר כמויות שמצדיקות עזרה מבחוץ, אבל ככל שתגדל, שותף ייצור יאפשר לך לפנות זמן להיבטים אחרים של העסק והעיצוב.

יש כמה יוצאי דופן. אם ההיבט בעבודת יד של הפריטים שלך הוא אבן יסוד של המותג שלך, אתה תמיד תיגע בייצור גם תוך כדי קנה המידה. עם זאת, צמיחה תלויה בדרך כלל במיקור חוץ לפחות חלק מהעבודה.

ייצור העיצובים שלך יכול להתבצע במספר דרכים:

  • יחיד במינו ובעבודת יד על ידך
  • מיוצר על ידי צוות שכיר או ביוב עצמאי אך עדיין בבעלות הבית (סטודיו קטן)
  • תפור במתקן ייצור מסחרי משלך (בבעלות, משותף או שכורה)
  • מיקור חוץ למפעל מקומי שבו עדיין יש לך פיקוח מסוים (נסה את Maker's Row או MFG)
  • מיוצר במפעל בחו"ל (מסירה מלאה)

ייצור עצמי

אדריאן בוטיקופר מ-OKAYOK שמרה על ההפקה שלה בבית על ידי הכנסת צוות בזמן שהגדילה. היא גם מבצעת מיקור חוץ של חומרי הצבע שלה למפעל. במישיגן, דטרויט דנים מייצרת בגדים במתקן ייצור משלה, שם המייסדים מסוגלים לשלוט בתהליך – בקנה מידה.

אם אתה מתחיל מהבית שלך, ודא שהסטודיו שלך מוגדר כך שיתאים לזרימה ממכונה אחת לאחרת, יש לו אחסון בשפע, שוקל ארגונומיה, והוא מקום מעורר השראה שבו תהיה לך מוטיבציה לבלות.

לחלופין, הילחם בבדידות וחסוך כסף על ציוד על ידי חיפוש אחר חללי עבודה משותפים, חממות או אולפנים משותפים.

Two pane image of the same model posing in different looks
שרה דונופריו

עבודה מול יצרני בגדים

בהתחלה, הקו של שרה הופק בעיקר בידיה שלה, אבל היא החלה להוציא כמה אלמנטים לביוב מקומיים כשהיא גדלה. כעת, היא עובדת עם מפעלים ולוקחת אחורה את זמנה כדי להתמקד בבניית המותג שלה, בפיתוח קולקציות חדשות והרחבת הערוץ הסיטונאי שלה.

ברור שתוצרת אמריקאית מגיעה עם נקודת מחיר גבוהה יותר, אבל זה שווה את זה בעיני.

שרה דונופריו

עבור שרה, מעקב צמוד אחר התהליך היה חשוב. היא גם מרגישה שללקוחה שלה אכפת מייצור מקומי ואתי – מספיק כדי לשלם על זה תוספת. "ברור שתוצרת אמריקאית מגיעה עם נקודת מחיר גבוהה יותר, אבל זה שווה את זה בשבילי", היא אומרת. "אני חושב ששקיפות היא יתרון גדול."

כאשר בודקים מפעלים מקומיים, שרה מאמינה שחשוב לבקר בכל אחד מהם כדי לקבל תחושה של שיטות העבודה שלו. בתחילה היא מבקשת דגימות מהמפעלים כדי לבדוק את האומנות.

הניסיון של שרה בעבודה בעולם התאגידים לימד אותה לא לשים את כל הביצים שלה בסל אחד. היא שוקלת את נקודות החוזק והחולשה של כל מפעל ואוספת את ממצאיה במאגר המידע שלה. "חברות גדולות משתמשות במפעלים שונים לדברים שונים", היא אומרת. "אולי יש מפעל שעושה סריגים טוב יותר או אחד שעושה מכנסיים טוב יותר."

בסופו של דבר, איך אתה בוחר להתמודד עם הייצור ולבחור שותף לייצור מסתכם בכמה שאלות:

  • כמה גדולות הריצות שלך?
  • האם חשוב לך "תוצרת אמריקה" או "תוצרת מקומית"?
  • האם אתה מודאג יותר מייצור אתי או בעלות הנמוכה ביותר?
  • כמה מעשית אתה רוצה להיות בהפקה?
  • האם אתה מתכנן לבצע קנה מידה?

💅 משאבים:

  • כיצד למצוא יצרן או ספק עבור רעיון המוצר שלך
  • תהליך פיתוח המוצר בן 7 השלבים

8. תכננו את הקולקציות שלכם סביב עונות האופנה

two pane image of the same model posing in two different looks
שרה מעצבת את ההדפסים שלה כך שיהיו אגנוסטיים לעונה, ניתנים ללבישה כל השנה. ילדה אחת דמיונית

תעשיית האופנה פועלת במחזוריות עונתי (סתיו/חורף ואביב/קיץ), ועבודה אחורה מכל עונה פירושה שפיתוח קולקציה יכול להתחיל שנה ויותר.

"בתאגידים, פיתחנו שנתיים מראש", אומרת שרה, "תאגידים גדולים נוטים לעצב מהר יותר, אז הם עושים הרבה מחקר מגמות". עם זאת, ללא הצוות והמשאבים הגדולים, מעצבים עצמאיים כמו שרה עובדים קרוב יותר לתאריכי האספקה.

הכינו את הקולקציה שלכם לעונה הבאה לפחות שישה עד שמונה חודשים מראש. אם אתה מוכר בסיטונאות, הקונים יצטרכו לראות את הקולקציה שלך חודש לפני שבוע האופנה.

שרה דונופריו

תקופת העיצוב והפיתוח ותאריכי האספקה שלך תלויים בלקוח שלך ובאסטרטגיית ההשקה שלך, אומרת שרה. היא מציעה שתכין את הקולקציה שלך לעונה הבאה לפחות שישה עד שמונה חודשים מראש. אם אתה מוכר בסיטונאות, הקונים יצטרכו לראות את הקולקציה שלך חודש לפני שבוע האופנה.

עבוד אחורה מתאריך האספקה שלך כדי לקבוע את לוחות הזמנים של העיצוב והייצור שלך. הוסף תאריכים של אירועי אופנה עולמיים חשובים, כמו שבוע האופנה בניו יורק, ללוח השנה שלך כדי לעזור להגדיר יעדים.

עם זאת, העונתיות לא חייבת להכתיב את כל האוספים שלך. "זה תמיד כל כך חבל כשאני מעצב הדפס יפה ואני חושב, 'יש לי את זה רק לעונה אחת. יש לי רק חלון של שישה חודשים'", אומרת שרה. לכן, היא קיבלה השראה לעבוד לקראת הדפסים שעובדים ללא קשר לעונה.

בעוד שפיתוח מוצרים הוא דאגה מתמדת עבור מותגי אופנה, פריטי חתימה או רבי מכר הליבה עשויים להישאר באוסף שלך במשך שנים. זה נכון למותגי בייסיק שמתמקדים, למשל, ב"טי הכותנה המושלמת", קלאסיקה שמדי פעם זוכה לעדכון צבע. המותג של KOTN בנוי סביב יסודות בני קיימא עשויים היטב עם חולצות ליבה הנמכרות לצד מהדורות עונתיות.

9. הציגו את קו הבגדים שלכם לקמעונאי אופנה

A person holds shopping bags inside a lifestyle retail store
הִתפָּרְצוּת

לסיטונאות היה חלק עצום בצמיחת המותג של שרה בתחילת הדרך. לאחר ניווט בערוצי מכירה אחרים כמו חנות קמעונאית משלה, היא חזרה לאחרונה לאסטרטגיה סיטונאית.

באופנה, ישנן שתי דרכים עיקריות למכור את קו הבגדים שלך דרך קמעונאים אחרים:

  • משלוח . זהו win-win עבור כולם, מכיוון שהוא נותן לקו שלך הזדמנות לקבל חשיפה בחנות ללא סיכון לקמעונאי. החיסרון הוא שאתה מקבל תשלום רק כאשר פריט נמכר.
  • סיטונאי . הכוונה היא לקמעונאים שקונים מספר מוגדר של חלקים מראש במחיר סיטונאי (פחות מהמחיר הקמעונאי שלך). אפשרות זו מסוכנת יותר עבור הקמעונאי ולכן ייתכן שתצטרך להוכיח את עצמך באמצעות המשלוח תחילה.

"הרבה יותר קל לחנויות לקחת את כל האוסף שלך במשלוח, בניגוד לחלק אחד או שניים בלבד", אומרת שרה, "כי אין להם מה להפסיד".

אתה לא יכול לקבל רק בגדים יפים. צריך לדעת כל פרט.

שרה דונופריו

פנייה לקונים היא חוויה מרתיעה, ושרה עבדה על שני הצדדים של העסקה. הניסיון שלה להסתכל מבעד לעדשת הקונה עזר לה להתבלט כשהיא הציגה קו משלה.

תתכוננו, מזרזת שרה. "בפעם הראשונה שהצבתי את הקו שלי, שאלתי את עצמי, 'מה הקונים ישאלו אותי?'", היא אומרת. "אתה לא יכול לקבל רק בגדים יפים. צריך לדעת כל פרט".

פגיעה במדרכה הייתה אסטרטגיה שעבדה עבור שרה כשהיא התחילה את דרכה. בעוד שהיא דוגלת בזמן פנים, שרה לא ממליצה על מארב. תתחיל לאט, היא אומרת. הציגו את עצמכם עם כרטיס או קטלוג ונסו להזמין זמן להיפגש מאוחר יותר.

"יש דרכים שבהן אתה יכול לגשת לאנשים מבלי להתעמר או להתחבא מאחורי מסך מחשב."

💅 משאבים:

  • מדריך ההפעלה שלך למכירה סיטונאית לקמעונאים אחרים
  • סיטונאי לפי קנה מידה: איך יזם אחד עומד בקצב הביקוש
  • לחיצת יד: שוק סיטונאי שנבחר

10. בנה חנות מקוונת לחברת הבגדים שלך

Screenshot of Sarah Donofrio's website home page
שרה דונופריו

בואו נוודא שיש לכם רעיון עסקי מקוון מוצק. האם התוכנית העסקית של קו הבגדים שלך מפרטת כיצד תטפל במשלוח ובמימוש, באריזה ובשירות לקוחות מקוון? האם שיטת הייצור שלך מסוגלת להכיל הזמנות בודדות?

מוּכָן? בסדר, בוא נפתח את החנות שלך. זה לוקח רק דקה להירשם לגרסת ניסיון בחינם, ואנו ניתן לך קצת זמן לשחק לפני שאתה מתחייב.


מוכן להשיק קו בגדים משלך? התחל את 14 ימי הניסיון בחינם שלך ב-Shopify.


חנות מקוונת מקצועית יכולה לשרת שתי מטרות:

  1. זו דרך למכור ישירות ללקוחות הפוטנציאליים שלך
  2. זהו ספר מראה חי ונושם לחלוקה עם קונים ומדיה

הקמת החנות המקוונת שלך

פלטפורמה כמו Shopify פשוטה לשימוש גם אם אין לך כישורי עיצוב גרפי או קידוד. בחר ערכת נושא של Shopify ששמה את התמונות במקום הראשון, והתאם אישית עם הלוגו, הצבעים ואלמנטים עיצוביים אחרים שלך לפני הוספת מוצרים.

אנו מציעים ערכות נושא המיועדות למותגי אופנה כמו Broadcast או Spark, או גרסה חינמית כמו Boundless. 💡 טיפ: זקוק לעזרה בבחירת הנושא המתאים לחנות שלך? קח את החידון שלנו.

דפי המוצר שלך צריכים לעבוד שעות נוספות כדי ללכוד פרטים כמו התאמה, תחושה וריפוי. יש גם שפע של אפליקציות בחנות האפליקציות של Shopify שתוכננה במיוחד כדי לעזור למותגי אופנה ליצור חוויות קניות מותאמות אישית ולפתור אתגרים נפוצים כמו התאמה ומידות. בין האפליקציות הטובות ביותר למכירת בגדים, אלה כמה בולטות:

  • טבלת מידות והמלצות של קיווי
  • החזרת קסם
  • סטייליסט אופנה של Ombré AI

שקול ערוצים מקוונים אחרים כמו מכירה חברתית. הגע לקהל היעד שלך על ידי שילוב חנויות אינסטגרם ופייסבוק. קו הבגדים שלך עשוי להתאים גם למקומות שוק כמו Etsy, שבהם אתה יכול להגיע לקהל מובנה של מתעניינים במוצרים בעבודת יד.

צילום למותגי ביגוד

A model poses in a patterned top and yellow pants
שרה דונופריו

הנושא הנכון עוזר לתמונות לצוץ, אז הקפד להשקיע בצילומים מקצועיים . עבור תקציב קטן יותר, ערכת תאורה פשוטה, מצלמת DSLR (או אפילו הטלפון החכם שלך), וכמה טריקים של המקצוע יכולים לעזור לך להפיק צילומי עשה זאת בעצמך במראה מקצועי. הקפד ללכוד פרטים: מרקם בד, עיטורים וסגירות.

צילום סגנון חיים מייצר תוכן עבור דפים אחרים באתר שלך, כמו גם מסעות פרסום שיווקיים, ערכת עיתונות ו-lookbook. הראה את הבגדים שלך על דגם כדי להדגים כיסוי וטיפים שיעזרו ללקוחות שלך לעצב את היצירה.

שיווק קו הלבוש שלך

שיווק והנעת מכירות נותרו האתגר היחיד המדווח ביותר עבור מותגים מקוונים, ללא קשר לתעשייה. מכיוון שאופנה היא שוק רווי, פיתוח מותג סולידי עם הצעת ערך ייחודית יעזור לך למקד את המאמצים שלך בלקוח האידיאלי שלך במקום לזרוק כסף.

בהתחלה, התקציב שלך יהיה קטן, אבל עדיין יש דרכים למשוך תשומת לב עם רעיונות יצירתיים ואורגניים :

  • השקיעו בשיווק תוכן. השתמש בפוסטים מותאמים בווידאו או בבלוגים ממוקדי מילות מפתח כדי להניע תנועה לאתר שלך.
  • בנו רשימת דוא"ל עוד לפני ההפעלה. הקניטו את קולקציית הבגדים הקרובה שלכם בנושאים חברתיים ותמריץ הרשמות עם מבצעים בלעדיים.
  • השאיל את הבגדים שלך לעסקים אחרים לצילומים (לדוגמה: מותגי יופי) כדי לקבל צעקות וחשיפה.
  • נסה שיווק משפיע על ידי מציאת כוכבי אינסטגרם או TikTok מתפתחים כדי להייפ את המותג שלך.

ככל שאתה גדל, מודעות בתשלום, שכירת חברת יחסי ציבור והגשת בקשה להציג את קו הבגדים שלך באירועים קטנים יותר של שבוע האופנה הם כל הדרכים להשיג חשיפה למותג שלך.

💅 משאבים:

  • כיצד להקים חנות מקוונת
  • התאמה אישית של ערכת ה-Shopify שלך: כיצד להשתמש בתמונות, צבעים וגופנים
  • כיצד ליצור אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית לקו הביגוד שלך
  • צילום בגדים 101: צלם תמונות לבוש יפות

11. פתחו חנות קמעונאית, השקו פופ-אפ או מכרו בשווקים

Clothes line a rack in a retail store
הִתפָּרְצוּת

לקח לשרה 11 שנים להיות במצב לשקול ברצינות לפתוח בוטיק קמעונאי משלה. אבל זה לא היה קפיצת מדרגה – זה היה מהלך שהיא טיפחה את עצמה לעשות. לאורך התפתחות המותג שלה, היא השתמשה בשווקים מקומיים כדי לקבל יותר תובנות לגבי הלקוחות שלה, לבחון את הסחורה שלה, לקבל חשיפה ולבנות מערכות יחסים בתעשייה.

תמיד פחדתי לפתוח חנות משלי בגלל התקורה, במיוחד בטורונטו. זה פשוט לא היה בר השגה.

שרה דונופריו

לאחר המעבר שלה לפורטלנד, היא לקחה את הניסוי הקמעונאי שלה לשלב הבא עם פופ-אפ של שלושה חודשים לפני שפתחה מיקום קמעונאי קבוע. "תמיד פחדתי לפתוח חנות משלי בגלל התקורה, במיוחד בטורונטו", אומרת שרה. "זה פשוט לא היה בר השגה."

במהלך התהליך, היא למדה שהיא יכולה להשתמש בשש ידיים נוספות. היא שכרה סטודנטית לעיצוב אופנה כדי לעזור בחנות. "כשיש לך חנות קמעונאית ותווית בגדים, כפי שיש להרבה יזמים, אתה רק צריך ללמוד איך להקצות דברים", היא אומרת. "לקח לי הרבה זמן ללמוד את זה, אבל מה שאני משלם לה כדי שתעבוד בחנות, הזמן שלי שווה הרבה יותר."

מכירת IRL לא פירושה חתימה על חוזה שכירות ל-10 שנים על שטח קמעונאי. אתה יכול להתעסק במכירה אישית במספר דרכים משתלמות יותר ולא מתחייבות:

  • השכרת שטחי מסחר משנה לאירוח חנות פופ-אפ זמנית
  • חווית מיני פופ אפ על מדף או בחלק מהחלל של קמעונאי
  • הגשת בקשה לחלל דוכנים בשווקי מלאכה, אופנה ומעצבים
  • דוכני מוכרים באירועים כמו פסטיבלי מוזיקה

שרה סגרה מאז את המיקום הקמעונאי שלה. "לא אהבתי להפעיל את זה", היא אומרת. החנות הרחיקה אותה מההיבט של העסק שהיא אהבה – עיצוב. היא עדיין מוכרת ישירות ללקוחות דרך האתר, אך העבירה חלק גדול מהמיקוד של המותג לסיטונאי.

💅 משאבים:

  • כיצד להגדיר ולפתוח חנות פופ-אפ
  • מופעי אומנות ושווקים: מדריך ליוצרים ליצירת חווית מכירה אישית

12. למד מהמקצוענים (טיפים מבוגרת Project Runway )

Models prepare for a runway show backstage
Unsplash

הניסיון של שרה כמתמודדת ב- Project Runway לימד אותה שיעורים חשובים רבים על עצמה ועל התעשייה שלה.

בעוד שרה מבינה שלהיות תגובתית באופנה היא נכס, היא יודעת שהיא משגשגת כשיש לה יותר מקום להתנועע. בגלל הרקע ההתפתחותי שלה, היא נדהמה מהעבודה שעמיתיה המתחרים יכלו לעשות בפרק זמן קצר. "בשבילי זה לא היה קצב ריאלי בכלל", היא אומרת. "חבל שהעבודה הכי טובה שלי לא הייתה בטלוויזיה הלאומית".

היא גם התמודדה עם אחד הדברים המפחידים ביותר שכל אמן צריך להתמודד איתו: השונאים. היא הודחה בפרק הרביעי כשבגדי הים שלה לא הדהדו את השופטים.

הלקח: הקהל שלך הוא לא כולם.

אבל היא גם הופתעה לראות ציוצים תומכים רבים של מעריצים חדשים שצברה במהלך התוכנית. "התוכנית לימדה אותי שהכל תלוי בטעם", היא אומרת. "תמיד יש מישהו שיאהב את הדברים שלך."

מה הלאה עבור שרה? היא נוקטת בעצות משלה בכך שהיא נשארת יצירתית ומתבססת על מה שהיא הכי טובה בו: עיצוב.

העסק של שרה משגשג כי היא רדפה אחרי החלום שלו דרך השפל הנמוך ביותר שלה ונתנה לכל צעד מוטעה להנחות את הציר הבא שלה. לפעמים הצירים האלה היו סיכונים, אבל, היא אומרת, זו הדרך היחידה לצמוח.

פתיחת קו בגדים שאלות נפוצות

מה הדבר הראשון שאתה צריך לעשות כדי להתחיל קו בגדים?

ההתחלה של כל עסק מצליח היא רעיון מצוין. כשאתה יוצא למסע שלך להקים קו בגדים משלך, התחבר לרעיון הנישה שלך ולקהל, ובילה זמן בשלב בניית המותג. תרגילים אלו יעזרו לכם לעבור לשלבים הבאים בתהליך.

האם אני צריך רישיון כדי להקים קו בגדים?

אתה צריך כמה רישיונות שונים כדי להקים קו בגדים באופן לגיטימי. הדרישות משתנות בהתאם לתחום השיפוט של המיקום שלך, אבל הרישיונות הנפוצים כוללים אישור למכור ולגבות מס ואישור רישום ביגוד. אתה יכול גם לשקול להגיש בקשה להפוך ל- LLC או S corp, לקבל ביטוח עסקי ולהוסיף כל רישיונות לבנייה.

כמה עולה להקים קו בגדים?

העלויות הספציפיות משתנות, אך ההוצאות להקמת קו בגדים כוללות בד וחומרים אחרים, עבודה, משלוח, חימום, שכירות, ציוד ועלויות ייצור שונות אחרות. אתה גם צריך לקחת בחשבון עלויות שוטפות עבור דברים כמו עיבוד תשלומים, האתר שלך ושיווק ופרסום. צפו להוציא כמה אלפי דולרים מראש, בהתאם למודל העסקי שלכם.

איך אוכל לתת שם למותג הבגדים שלי?

תן שם לקו הביגוד שלך משהו שמייצג את זהות המותג שלך ויהדהד עם שוק היעד שלך. שרה דונופריו השתמשה בשם שלה כשהשיקה את אחת מקולקציות הבגדים שלה. ל- Shopify יש מחולל שמות עסק חינמי שבו אתה יכול להשתמש כדי לגרום לרעיונות לזרום.

האם אני יכול לשים תווית משלי על בגדים סיטונאיים?

אתה יכול לשים תווית משלך על בגדים סיטונאיים כל עוד זה לא נוגד את מדיניות הסיטונאי. נוהג זה נקרא תיוג פרטי או תיוג לבן. בעיקרו של דבר, אתה רוכש ביגוד סיטונאי מספק, מוסיף את התגים הממותגים שלך ואז מוכר מחדש ישירות ללקוחות שלך תחת שם המותג שלך.

Two designers in a fashion studio, how to start a clothing line

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button