רעיונות לעסקים

כיצד להקים עסק מפיץ (בתוספת 5 הזדמנויות לשנת 2022)

אתה לא צריך רעיון מהפכני למוצר חדש כדי למכור דברים באינטרנט. למעשה, אתה אפילו לא צריך לייצר מוצרים משלך כדי לפתוח עסק מסחר אלקטרוני משלך. ישנם מודלים עסקיים רבים שאתה יכול לאמץ שמכניסים את פיתוח המוצר, הייצור ואפילו הגשמה לידיים של אחרים – ואת הרווחים לכיס שלך.

מכירה חוזרת היא דגם כזה. להיות משווק היא דרך מצוינת להתחיל למכור באינטרנט מבלי להתחיל מהנקודה הראשונה.

קיצורי דרך 📦

  1. מה זה משווק?
  2. איך מקבלים אישור משווק: 4 שלבים
  3. המקומות הטובים ביותר למצוא ספקים לעסק המכירה החוזרת שלך
  4. חמש הזדמנויות עסקיות למפיץ
  5. כיצד לבחור תוכנית אירוח עבור עסק המשווקים שלך

מה זה משווק?

משווק הוא אדם שרוכש מוצרים מיצרנים, מפרקים או קמעונאים אחרים ולאחר מכן מוכר אותם ללקוחות שלו. ההיתר – המכונה גם רישיון מכירה חוזרת, תעודת מכירה חוזרת ותעודת פטור ממס – מאפשר למשווקים לרכוש פריטים מסוימים ללא מס מכירה:

  • פריטים למכירה בסיטונאות
  • פריטים למכירה בקמעונאות
  • מרכיבים או רכיבים לייצור ומכירת דברים

מכירה חוזרת היא צורה של דרופשיפינג, שבה חברות מייצרות מוצרים וחומרים ממגוון ספקים ומעמידות אותם לרשות הצרכנים במקום אחד. מודל עסקי זה מקל על הצרכן הממוצע למצוא ולרכוש מוצרים.

משווקים גם מוסיפים לרוב סוג של ערך מוסף במונחים של חווית הלקוח. קנייה ישירות מספק אינה בהכרח קלה ולעיתים דורשת כמויות רכישה מינימליות. משווקים יכולים למכור יחידות בודדות ללקוחות (בתימון), כמו גם ליצור חווית לקוח ממותגת. אלמנטים אלה עשויים להיות פשוטים כמו תיאורי מוצרים מעמיקים וביקורות, תוכנית נאמנות לקוחות ותמיכת לקוחות.

לעסק למכירה חוזרת יש מספר יתרונות והוא יכול להיות מודל עסקי רווחי, במיוחד אם יש לך מומחיות נישה. אתה יכול להשיק עסק מסחר אלקטרוני מהר יותר כאשר אתה לא צריך לעבור את כל השלבים של פיתוח המוצר ובניית קהל.

מכירה חוזרת היא גם עיסוק בר-קיימא עבור אנשים שאוהבים ומצליחים בשיווק.

מכיוון שמכירת מוצרים היא סוג נפוץ של דרופשיפינג, זה יכול להיות קשה למשוך לקוחות. אם אתה יכול להמציא אסטרטגיות שיווק יעילות, סביר יותר שתצליח עם סוג זה של דרופשיפינג.

מכירה ישירה של מוצרים היא נהדרת עבור מישהו שיש לו מומחיות או ידע ספציפי בתעשייה או דמוגרפיה. לדוגמה, מישהו שיודע על התנהגות בעלי חיים יכול ליצור עסק דרופשיפינג סביב הצעצועים השונים המתאימים ביותר לחיות מחמד.

למידע נוסף: כיצד להקים עסק לחיות מחמד (בתוספת רעיונות ודוגמאות ממותגים מובילים)

איך מקבלים אישור משווק: 4 שלבים

באופן כללי, תבצע את השלבים הבאים כדי לקבל את אישור המפיץ שלך:

  1. רשום את העסק שלך. קבל רישיון עסק במקום בו העסק שלך פועל ו/או מאוגד. במדינות מחוץ למקום שבו העסק רשום, תצטרך להיות בעל הסמכה זר.
  2. חקר חוקים ותקנות המדינה . מדינות רבות יאפשרו לך להשתמש באישור מפיץ מחוץ למדינה כדי להימנע מתשלום מס מכירה על פריטים במכירה חוזרת. עם זאת, חלקם לא יכבדו היתרים מחוץ למדינה. חקור את חוקי המדינה לפני קנייה בין קווי מדינה, הן עבור מכירות אישיות והן עבור מכירות מקוונות.
  3. אסוף את חומרי היישום שלך. ברגע שאתה יודע מה אתה צריך כדי להירשם ולהגיש את הבקשה שלך, הכן את כל התיעוד הדרוש.
  4. קבל אישור מכירה חוזרת. הגש עבור אחד בכל מדינה שבה אתה קונה ומוכר סחורה. ייתכן שתצטרך גם לשלם עמלות נלוות.

חוקי מס המכירה משתנים בהתאם למדינה, ולכל מדינה יש שיעורי מס מכירה משלה. במדינות מסוימות, יש לגבות גם מיסי מכירה מקומיים. לפי קרן המס, כל 46 המדינות ומחוז קולומביה גובות מסי מכירה ברחבי המדינה, ו-38 מדינות גובות מסי מכירה מקומיים. כדי לברר את הדרישות הספציפיות שלך, עדיף לבדוק עם תחום השיפוט המקומי שלך.

בארצות הברית, עסק עם אישור משווק אינו משלם מס מכירה על המוצרים שהוא רוכש למכירה. אבל המשווק אכן צריך לגבות את מס המכירה מהלקוחות ולשלוח אותו למדינה.

כמו רישיון עסק, אתה מוציא את אישור המכירה החוזרת שלך במקום שבו פועל העסק שלך. אם אתה מתאגד בפלורידה, למשל, אבל יש לך חנות, מיקום משלוח מקוון או מפעל בדלאוור, אתה צריך אישור משווק של דלאוור. אם אתה קונה ומוכר מוצרים במספר מדינות, אתה צריך אישור תקף בכל אחת מהן.

הערה: מדינות רבות מאפשרות לך להשתמש באישור מס מכירה מחוץ למדינה בעת השלמת תיעוד תעודת מכירה חוזרת, אז לפני שאתה יוצא לקבל אישור עבור כל מדינה, אז בדוק לפני הגשת בקשה מחדש.

המקומות הטובים ביותר למצוא ספקים לעסק המכירה החוזרת שלך

כדי למצוא ספק לעסק המכירה החוזרת שלך, התחל בזיהוי אילו סוגי מוצרים אתה רוצה למכור ולאילו סוגי לקוחות אתה רוצה למכור אותם. לאחר מכן תצטרך לקבוע אם אתה רוצה למצוא ספק שפועל כמפיץ, המספק לך מוצרים סיטונאיים, או כמו דרופשיפר, מספק מוצרים ודואג למילוי הזמנות.

כדי לחפש ספקים, אתה יכול לעיין בספריות מקוונות, לבצע חיפוש בגוגל או לבקש הפניות מתוך הרשת שלך. להלן רשימה של אפליקציות למקור מוצרים המושלמות עבור סוחרי Shopify. כל אחד מהם משמש כמדריך שמקל על מציאת מוצרים למכירה באינטרנט. אתה יכול לגשת למגוון מוצרים בכל מיני קטגוריות, כגון מוצרי אלקטרוניקה, צעצועים וקוסמטיקה.

אתה יכול גם לעבוד עם ספקי דרופשיפינג ידועים כמו מותגים עולמיים, SaleHoo, Doba ו- AliExpress (ראה המדריך שלנו ב- AliExpress). עיין באתרי האינטרנט שלהם כדי לראות אילו סוגי מוצרים זמינים למכירה חוזרת.

Salehoo homepage, where sellers can source products to dropship

חמש הזדמנויות/רעיונות עסקיות למפיץ

מכירה חוזרת פותחת דלתות להמון הזדמנויות עסקיות חדשות, מכיוון שאינך צריך להשקיע בפיתוח ובייצור מוצרים. תכונות אלו גם הופכות למכירה חוזרת רעיון עסקי ביתי נהדר להתחיל כהופעה צדדית ולגדול כראות עיניך.

1. עסקי דרופשיפינג

אתה יכול לפתוח עסק דרופשיפינג המעניק לך את היכולת להציע מגוון רחב של מוצרים מבלי להצטייד במלאי. במודל עסקי של דרופשיפינג, כל שעליכם לעשות הוא לשווק ולמכור את המוצרים. ספק הדרופשיפינג שלך מטפל בכל מה שקשור למוצר, מפיתוח מוצר ועד אחסנה ומעקב, ואפילו דרך מימוש הזמנות.

Dropshipping הוא מודל עסקי אידיאלי בסיכון נמוך מכיוון שהוא אינו דורש השקעה במלאי, שלא לדבר על העלויות הכרוכות בהחזקת המניה הזו. בנוסף, הספק שולח עבורכם מוצרים, כך שאתם אפילו לא צריכים להתעסק עם הלוגיסטיקה הקשורה בכך.

2. עסק לנעלי ספורט

נעליים מציעות מגוון רחב של נישות – מנעלי ספורט ועד נעלי עקב מסוגננות ועד נעלי ספורט אופנתיות וכל מה שביניהם. אנשים תמיד צריכים נעליים, ואתה יכול לשמור על טריות על ידי השקת עיצובים עונתיים. יש הרבה הזדמנויות לפתוח עסק משלך לנעליים.

סוחר Shopify מניו ג'רזי, Packer Shoes, התחיל כחנות נעליים בהתאמה אישית שכונתית קטנה. החברה גדלה מאז תחילתה הצנועה ב-1907, בעיקר הודות לגישת הרב-ערוציים שלה. כעת, נעלי פאקר מוכרת יותר מנעליים, כולל עיצובים משלהן ומכירה מחדש של אחרים, כמו נעלי ספורט של מותגים עם שם ביתי כמו אדידס.

Packer Shoes homepage showcasing the Adidas sneakers they have available

3. בוטיק וינטג'

תעשיית מכירת המוצרים המשומשים היא ענקית: בארה"ב לבדה יש יותר מ-20,000 חנויות שמוכרות מוצרים משומשים, בהיקף של הכנסות שנתיות משולבות של כ-17.6 מיליארד דולר. בוטיק וינטג' הוא רעיון עסקי נהדר למכירה מחדש כדי לנצל את ההזדמנות הזו. ויש כל כך הרבה דרכים שאתה יכול לקחת את זה.

אתה יכול ללכת לפי ההגדרה הטכנית של מוצרים שגילם מעל 50 ומעלה מ-100, או שאתה יכול לקחת השראה מטרנדים וינטג'יים. COAL N TERRY עושה את האחרון עם קולקציית בגדי הוינטג' שלהם.

COAL N TERRY homepage featuring their various vintage clothing lines

אתה יכול למכור בגדי וינטג', רהיטים עתיקים, או כל חפצי חפצים שאתה יכול למצוא. המפתח לעסק מצליח למכירת וינטג' הוא לדעת אילו פריטים אנשים מחפשים. לדוגמה, וינטג' קורנינגוור זוכה לביקוש גבוה לשוק נישה של לקוחות.

4. שיגור

בדומה להזדמנויות שמגיעות עם בוטיק וינטג', אתה יכול גם לפתוח חנות משלוחים. חנויות משלוחים מוכרות מוצרים משומשים יוקרתיים או יוקרתיים, ולא הכל עתיק או וינטג' – חלק מהפריטים חדשים יותר.

Love that Bag etc, למשל, הוא סוחר Shopify שמפעיל חנות משלוחים מקוונת. למרות שהם מוכרים מחדש תיקי מעצבים באיכות גבוהה בפחות מחדשים, הם יקרים יותר מתיקים שאולי תמצאו בחנות וינטג'.

Love that Bag etc. homepage that features one of its high-end purses

5. תיבת מנויים

קופסאות המנויים הגיעו לשיא הפופולריות כאשר מותגים כמו Birchbox הגיעו לזירת המסחר האלקטרוני. זהו מודל עסקי גמיש המתאים היטב למפיץ. אתה יכול לאצור מבחר של מוצרים ולארוז אותם לקופסה אחת.

כדי להקים עסק מינויים משלך, תחילה קבע את שוק היעד שלך ואז חפש מוצרים שמתאימים לרצונות ולצרכים שלהם. אתה יכול להרכיב את הסחורה בקופסאות נושאים ולהשיק אחת חדשה בכל שבוע, חודש, רבעון, או כל קצב שתרצה להכות.

כיצד לבחור תוכנית אירוח עבור עסק המשווקים שלך

ספק אירוח האינטרנט שלך הוא מה שמאפשר לך להנגיש את האתר שלך למשתמשי האינטרנט. הוא פועל כאחסון דיגיטלי עבור המידע והתכנים הקשורים לחנות המקוונת שלך. אם אתה משתמש ב-Shopify עבור העסק המפיץ שלך, אירוח אתרים כלול. אבל כמה פלטפורמות מסחר אלקטרוני (כמו WooCommerce) דורשות אירוח של צד שלישי, ובמקרה זה תצטרך להגדיר זאת עם ספק אירוח נפרד.

התחל את עסק המכירות שלך עוד היום

משווקים רוכשים מוצרים במחירים סיטונאיים מוזלים ואז מוכרים אותם ישירות לצרכנים. המודל העסקי הזה הוא דרך בסיכון נמוך לטבול את האצבעות שלך לבעלות ולתפעול של עסק מבוסס מוצר. אינך צריך להשקיע בפיתוח מוצרים או במלאי מראש, והספק שלך שולח מוצרים עבורך.

איור מאת גרציה לאם


מוכן לשדרג את חנות המסחר האלקטרוני שלך? התחל 14 יום ניסיון חינם של Shopify – אין צורך בכרטיס אשראי.

Illustration of a package in a circular motion, demonstrating how reseller businesses are about connecting new customers to existing products

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button