רעיונות לעסקים

כיצד ליצור את הקריאה לפעולה המושלמת כדי להגדיל את ההמרות

הקריאה לפעולה, הידועה יותר בשם CTA, היא מונח שיווקי שנועד לעודד תגובה ספציפית.

המטרה של CTA היא לומר למבקרים או לקוראים שלך מה לעשות, כלומר: לבצע רכישה, להירשם לשירות, לשתף משוב וכו'. חשוב מאוד שיהיה CTA מעודן מכיוון שמבקרי האתר או הקוראים שלך לא תמיד דע מה אתה מצפה מהם לעשות כי יש הרבה דברים לעשות בדף אינטרנט – קרא עוד, הירשם לניוזלטר, בקש הדגמה, תן משוב וכו'.

אתה תמצא CTAs מסביבך, מניוזלטרים לפוסטים במדיה חברתית לבלוגים ועד סרטונים. הם יכולים להיות בצורות שונות כולל דף הרשמה, כפתור ושורת טקסט.

למרבה הצער, לכ-70% מהעסקים אין CTA ומספר רב של עסקים שיש להם CTA אינם יודעים כיצד להשתמש בו. במאמר זה, נדבר על איך ליצור את הקריאה לפעולה המושלמת.

בואו נתחיל:

מה מייחד CTA טוב?

במילים פשוטות, CTA טוב הוא כזה שמציע תשואות טובות, כלומר: שיעורי המרה. אתה רוצה שיותר ויותר אנשים יקחו את הפיתיון שלך ויבצעו את הפעולה הרצויה לך. עם זאת, זכור ששיעור ההמרה הממוצע עבור רכיב קריאה לפעולה הוא רק 4.23% בכל הענפים.

CTA טוב הוא ברור ומייצר סקרנות. הוא חייב לספק את מה שאתה מבטיח מבלי לבזבז זמן, כלומר: אם אתה מבקש מהמבקרים ללחוץ כדי 'להוריד את הספר האלקטרוני שלנו', הקישור אמור להעביר אותם לדף הספר האלקטרוני ולא לשום מקום אחר.

7 טיפים ליצירת ה-CTA המושלם

קריאה לפעולה נועדה לעזור לעסקים למצוא יותר קונים ולהגדיל את המכירות אך לא כולם משתמשים בהם נכון.

הנה איך ליצור CTAs שעובדים:

#1 השתמש בפעלים חכמים ובמילים מושכות

CTAs צריכים להיות תמציתיים וברורים. אל תשתמש בהרבה מילים. תהיה חד ולעניין.

הקהל שלך צריך לדעת מיד מה הוא אמור לעשות, אחרת הוא יעבור לעמוד הבא ובסופו של דבר תהיה לך הזדמנות אבודה.

דרך טובה מאוד למשוך את תשומת הלב של המבקר שלך היא להשתמש בפעלי פעולה. להלן כמה מהאפשרויות הפופולריות ביותר:

  • קנה, הזמינו או קנה
  • הירשם או הורד
  • מצא עוד או הראה לי איך

כל הדוגמאות הללו 'דוחפות' מבקרים לנקוט בפעולה. בנוסף לכך, יש מילים נוספות שהמשתמשים מוצאים אטרקטיביות. אלו כוללים:

  • חינם
  • הנחה
  • רווח
  • ניסוי
  • חָדָשׁ
  • סוֹד
  • עַכשָׁיו
  • להגביר
  • לְגַלוֹת
  • סוֹד
  • יותר

בהתחשב בכך, CTA יכול להיות:

  • הזמינו את תקופת הניסיון בחינם
  • הירשם כדי ליהנות מהנחה

#2 צור הצהרה מותאמת אישית

חשוב לדבר ישירות אל הקוראים שלך. Unbounce ראה עלייה של 90% בהמרה על ידי שינוי המילה 'אתה' ל'אני' ב-CTA שלהם. הקוראים צריכים להרגיש שההצעה מיועדת ל'הם'.

'אני רוצה לחסוך כסף' היא אפשרות טובה יותר מאשר 'לחץ כאן כדי לחסוך כסף'.

אם אתה משתמש בשיווק בדוא"ל, אתה יכול אפילו להשתמש בשמות האמיתיים של הלקוחות שלך. זה יגרום להם להרגיש שאתה באמת דואג להם ושהמייל הותאם אישית עבורם.

ה-CTA חייב להופיע בהתאמה אישית לקהל שלך. תחשוב על עסק שמוכר תלבושות כלה. אמנם תלבושת כלה מקושרת לאופנה, זה לא מה שמוכר כי כשזה מגיע לנישואים, הרגשות מעורבים.

ה-CTA שלך חייב לשקול אלמנט זה. העמוד לא צריך רק להדגיש עד כמה השמלות שלך אופנתיות אלא גם איך הן יכולות להפוך את היום המיוחד של הכלה למיוחד יותר. אתה צריך ליצור קשר רגשי עם הקהל שלך.

#3 הצע פתרון

התחרות קשה ולמשתמשים יש אפשרויות שונות. אתה חייב לתת להם סיבה לעשות בשמחה את מה שאתה רוצה שהם יעשו. זה יכול בסופו של דבר להיות מאוד מסובך מכיוון שברוב המקרים תדרוש את הזמן, הכסף או שניהם – דברים שרוב המשתמשים לא מוכנים לשתף.

עיין שוב בטיפ הראשון שלנו, דיברנו על שימוש במילים מיוחדות שהקוראים מוצאים אטרקטיביות. רוב המשתמשים באינטרנט מחפשים פתרון לבעיה שלהם. הבעיה יכולה להיות כל דבר, מחסור בכסף, חומרי הדברה או תחרות בישול.

התפקיד שלך הוא לזהות את הבעיה ולהציג פתרון שגורם להם להרגיש שהוא נותן להם יותר ממה שהוא לוקח.

המטרה של CTA היא לגרום לאנשים להתרגש ולהציג את המוצר או השירות שלך כפתרון לבעיה שלהם. במקרים מסוימים, ייתכן שתצטרך להשתמש בתוכן בדף שלך כדי להדגיש תחילה את הבעיה שלהם לפני שתגיע לפתרון.

לדוגמה, אם אתם מוכרים מטריות, הדף חייב לדבר על כמה זה יכול להזיק לצאת כשהשמש זורחת, יורד שלג או גשם. לאחר שהדגשת את הבעיה, תוכל לחבר את המוצר שלך באמצעות קריאה לפעולה כמו:

  • הגן עליי מפני הגשם
  • אני מוכן להגן על עצמי

דוגמאות CTA אלה מותאמות אישית, כוללות כמה מילים מושכות ומציעות את המטרייה (המוצר שלך) כפתרון. אבל, אולי הם לא מספיקים כדי לגרום לאנשים להתרגש. ישנם מאות דפים שמוכרים מטריות, חלקם מוכרים את זה במחיר נמוך יותר. למה האדם צריך לבחור בך? הם יעשו זאת אם תדגיש את ה-USP שלך, שיכול להיות כל דבר ממחיר נמוך ועד מוצרים בני קיימא.

#4 דע היכן למקם את ה-CTA

זהו אחד הגורמים החשובים ביותר אך מעט מאוד אנשים שמים לב לכך. אתה לא יכול למקם את כפתור ה-CTA שלך בכל מקום שתרצה. המורכבות של דף מכתיבה את מיקום הכפתור.

אם העמוד קטן והוא מכיל מעט מאוד טקסט או מידע אז אתה יכול למקם את הכפתור מעל התיקיה. עבור עמודים ארוכים יותר, ה-CTA יכול לעבור מתחת לתיקיה. עם זאת, זה לא כלל קשה ומהיר.

כעסק, אתה רוצה שכל מבקר שנוחת בדף שלך יקרא לפחות את ה-CTA שלך. למרבה הצער, כ-55% מהמבקרים רק גולשים בדף וסוגרים את החלון תוך כ-15 שניות. זה אומר שלא יהיה לך הרבה זמן לעשות רושם. עם זאת, כמה מומחים טוענים שתוכן טוב יכול להשאיר את המשתמשים מתעניינים.

MECLABS ערכה בדיקה כדי לאמוד את חשיבות המיקום של כפתור ה-CTA. הם עיצבו שני עמודים:

  • עמוד ארוך עם תוכן אינפורמטיבי וברור וללא אלמנטים מסיחים עם ה-CTA ממוקם בתחתית.
  • עמוד קצר עם שורת תפריטים מסיחת דעת ותוכן שנוצר בצורה גרועה עם כפתור CTA בחלק העליון.

הם גילו שדפים ארוכים ופשוטים יותר נהנים משיעור המרה גבוה יותר – עד 220%. מאמינים כי מכיוון שהדף הארוך יותר היה בעל מידע נוסף בצורה ברורה, המשתמשים לא עזבו את הדף והמשיכו לקרוא את התוכן. אבל, ייתכן שזה לא יעבוד אם אתה מכוון למשתמשים ניידים מכיוון שהם לא נהנים לגלול.

זו הסיבה שכמה מומחים מציעים להציב שניים או יותר CTAs בדף.

שאלה נוספת היא באיזה צד למקם את הכפתור. רוב המומחים מסכימים שזכות היא תמיד האפשרות הטובה יותר בשל דיאגרמת גוטנברג.

לפי התרשים, יש שני נקודות בדף שבהם יש סיכוי גבוה יותר שמשתמשים יבצעו פעולה. ניתן להגיע למקומות אלה על ידי ציור Z בעמוד.

# 5 היה יצירתי

כשזה מגיע ל-CTA, הכל עניין של להיות יצירתי. אמנם אתה יכול למקם CTA טקסט משעמם בדף שלך, אבל האמת היא שזה לא יספק תוצאות טובות מכיוון שבדרך כלל מתעלמים מ-CTA טקסט.

אף אחד לא יגלה מה אתה מוכר אם זה ארוג בטקסט שלך ולא בולט. זו הסיבה שאתה צריך להיות יצירתי ולהשתמש באלמנטים שונים כדי להדגיש את הקריאה לפעולה שלך.

קודם כל, עדיף שתשתמש בכפתור במקום בטקסט. ישנם מספר דברים שעליך לקחת בחשבון בעת עיצוב כפתור ה-CTA שלך:

  • הגודל
    לפי דיווחים, גובה הכפתור הממוצע הוא 47.9 פיקסלים. עם זאת, חלק מהאתרים משתמשים בכפתורים גדולים יותר – גובה של עד 50 פיקסלים. תמצאו גם כפתורים קטנים יותר – קטנים עד 20 פיקסלים. למרות שהם עובדים, הם עשויים שלא להיות מועילים במיוחד מכיוון שאפל מציעה שנקודות מגע יהיו בגובה של לפחות 44 פיקסלים. עם זאת, זה לא אומר שאתה יכול לבחור בכפתורים גדולים יותר שכן כפתורים גדולים מאוד מסיחים את דעת המשתמשים ואף יכולים לגרום להם לעזוב דף.
  • הצורה
    כפתורים לא חייבים להיות משעממים. אתה יכול להמציא צורות שונות כולל כפתורים מעוגלים וכפתורים עם קצוות מרובעים. חלק מהדפים הופכים יצירתיים מאוד עם כפתורים ומשתמשים בצורות ייחודיות כגון חיצים. אין כאן נכון או לא נכון, בחר מה מתאים לך.
  • הטקסט
    כשזה מגיע לטקסט, שימו לב לגודל, אורך, צבע וגופן. הקפד לדבוק בפחות מילים הניתנות לקריאה בקלות. אסור למשתמשים לפזול כדי לקרוא את מה שכתוב.
  • הצבע
    שימוש בצבעים הוא דרך חכמה להדגיש את כפתור הקריאה לפעולה. תאמינו או לא, לצבעים יכולה להיות השפעה גדולה על שיעור ההמרה שלך. בעוד שהצבע הנכון תלוי בגורמים כגון צבע הרקע והתמונות בדף שלך, כתום וירוק נוטים להיות הצבעים בעלי הביצועים הטובים ביותר. הבנת פסיכולוגיית הצבע יכולה לעזור לך למצוא את הצבע המתאים לדף שלך. חלק מהצבעים ידועים כבעלי השפעות פסיכולוגיות, כלומר: כחול קשור לאמון ורוגע, אדום נחשב לסימן אזהרה, וירוק קשור לטבע.

# 6 היפטר מהסחות דעת

הסחות דעת יכולות להיות מוגדרות כאלמנטים העתקה או עיצוביים שמסיחים את דעתם של הקוראים ומונעים מהם לבצע את הפעולה הרצויה.

הסחות דעת מתרחשות כאשר אתה מנסה להשיג יותר מדי. בסופו של דבר אנחנו מפציצים משתמשים בפרסומות, מידע שהם לא צריכים.

יותר מדי כותרות, ריבוי קריאה לפעולה, צבעים או טקסט גרועים, חלונות קופצים והצעות הנחות הן הסחות הדעת הגדולות ביותר. באופן אידיאלי יש להשתמש בדף הנחיתה שלך עבור הצעה יחידה.

#7 בחר את הסוג הנכון של CTA

ישנם סוגים שונים של CTAs ולמרות שכולם מועילים, האפשרות הנכונה תלויה בגורמים כגון הדרישות, הקהל והמטרה שלך.

  • יצירת לידים
    בדרך כלל תמצא אותם בבלוגים בסוף פוסט, כבאנר צף או בסרגל הצד. הם חייבים להיות מושכים את העין וברורים מאוד.
  • שליחת טופס
    שיטה זו משמשת לאיסוף מידע וליצירת רשימת תפוצה. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, הקפד לבקש רק מידע נדרש.
  • קרא עוד
    אפשרות זו משמשת כאשר אתה רוצה שמשתמשים יפתחו דף אחר במקום להציג את העמוד כולו. זה מאפשר יותר תוכן להופיע בדף הבית שלך ויכול להיות שימושי בשימור משתמשים ובשיפור שיעור היציאה מדף הכניסה.
  • שירות או גילוי מוצר
    CTA זה משתמש בדרך כלל בלחצן כדי ללמד את המבקרים יותר על מה שיש לך להציע. זה בדרך כלל מקשר לדף המוצר שהמשתמש מתעניין בו.
  • שיתוף חברתי
    אפשרות זו מעודדת את הקוראים לשתף את התוכן שלך. הוא משמש לשיפור המעורבות ולעזור לפוסטים להפוך לוויראליים.
  • טיפוח להוביל
    טריק זה משמש כאשר אתה מנסה להמיר לקוחות פוטנציאליים ללקוחות. עליך לפתות אותם 'לשלם' על ידי מתן הנחות והטבות אחרות.
  • קידום אירועים
    CTA זה משמש לשיווק אירוע כגון כנס מקוון או אישי. CTAs כאלה ניתן למקם בכל מקום, כי אתה רוצה להפיץ את הבשורה ולגרום לאנשים נוספים להשתתף באירוע.
  • לאחר מכירה
    אפשרות זו משמשת כאשר אתה רוצה לוודא שהלקוחות שלך יהפכו ללקוחות לטווח ארוך. זה מותאם אישית מאוד ונותן למשתמשים סיבה לחזור לאתר שלך. זה יכול להיות בצורת קוד הנחה, טופס משוב, המלצות על מוצרים וכו'.

3 דוגמאות מושלמות של CTA

תוכלו למצוא מגוון דוגמאות של CTA מסביבכם. הנה כמה מהמגניבים:

נטפליקס – הירשם בחינם למשך 30 יום

Netflix free for 30 days popup
CTA זה משתמש בפעלי פעולה, נותן למשתמשים סיבה להירשם, ודוחה את הפחד על ידי מתן אפשרות למבקרים לבטל בכל עת.

CTA זה משתמש בפעלי פעולה, נותן למשתמשים סיבה להירשם, ודוחה את הפחד על ידי מתן אפשרות למבקרים לבטל בכל עת.

כפי שניתן לראות בצילום המסך, העמוד מאוד ברור, מנצל היטב את החלל והצבעים ונצמד להצעה אחת במקום להציג יותר מדי מידע לקורא.

מייקל מילים – אני מוכן להגדיל את המכירות שלי

Top online content writing firm that has two CTA's. "Show me what you do" and "I'm ready to increase my sales"
עמוד זה משתמש בשני CTAs, הכפתור הראשון מניע את המשתמשים לדעת יותר והשני דוחף אותם לבצע רכישה על ידי הדגשת היתרון, כלומר: הגדלת מכירות.

עמוד זה משתמש בשני CTAs, הכפתור הראשון מניע את המשתמשים לדעת יותר והשני דוחף אותם לבצע רכישה על ידי הדגשת היתרון, כלומר: הגדלת מכירות.

הטקסט קצר, ברור, קל לקריאה, ואין בלאגן בעמוד.

Blogging.org – שעון ספירה לאחור

Limited time offer using countdown
דף זה משתמש בטיימר כ-CTA כדי ליצור תחושת דחיפות. הטיימר גורם למבקרים להרגיש שהם יפסידו עסקה טובה מאוד אם לא יעשו מהלך מיד.

דף זה משתמש בטיימר כ-CTA כדי ליצור תחושת דחיפות. הטיימר גורם למבקרים להרגיש שהם יפסידו עסקה טובה מאוד אם לא יעשו מהלך מיד.

הוא נצמד להצעה אחת ומשתמש בשטח לבן כדי לשמור על הדף מסודר ומושך.

2 דוגמאות CTA גרועות

כשיש דוגמאות טובות, יש גם דוגמאות CTA גרועות. בואו נסתכל על כמה:

פיירפוקס – הסחות דעת

Mozilla's homepage
דף זה משתמש בהרבה צבעים ותמונות שמסיחים את דעת המשתמש

נראה שפיירפוקס גרוע בכל הנוגע ל-CTAs.

תסתכל בעמוד שלמעלה, הוא משתמש בהרבה צבעים ותמונות שמסיחים את דעת המשתמש.

מטרת העמוד היא לגרום למשתמשים 'להוריד' את האפליקציה אבל ההודעה הולכת לאיבוד בערבוב וכפתור ההורדה מופיע יותר כקופסה ופחות כפתור.

Autodesk – חוסר בהירות

"Meet the makers" CTA from an Autodesk popup
ה-CTA של Autodesk – מאוד לא ברור, המשתמשים לא יודעים מה המשמעות של 'פגישה עם יצרני המשחק' או מה החברה מנסה להשיג כאן.

ה-CTA הזה מאוד לא ברור, המשתמשים לא יודעים מה המשמעות של 'פגישה עם יצרני המשחק' או מה החברה מנסה להשיג כאן.

האם הם מנסים למכור משחקים או להציע הנחות? CTAs כאלה לא נותנים תוצאות טובות.

טיפ מקצוען: השתמש ב-Analytics והשוואת אפשרויות

עצם קיום ה-CTA אינו מספיק, עליך לנקוט בצעדים כדי לדעת כיצד הוא פועל ולהביא שינויים באסטרטגיה שלך לפי הצורך.

בדיקת A/B יכולה להיות דרך אמינה להשוות בין אפשרויות שונות ולמצוא מה מתאים לך.

טיפ מקצוען 2: השתמש בכלי הודעות כמו Adoric

טיפול ב-CTAs יכול להיות די מעייף, עדיף לפנות לכלי כמו Adoric כדי שכל Call To Actions שלך יטופלו.

הכלי שלנו מגיע עם שלל תכונות מדהימות כולל טפסים, 10,000 אלמנטים גרפיים בחינם, מאות תבניות, ספירה לאחור, הודעות מרובות שלבים ורשתות.

בעזרת הכלי הזה תוכלו לבחור מתוך מגוון גופנים וליצור ולנהל קמפיינים ללא כל בעיה. זה יכול לשמש ליצירת קמפיינים קפיציים וקמפיינים שיווקיים. כנסו לכאן כדי להירשם לקמפיין בחינם ולדעת עוד על האופן שבו Adoric יכולה לעזור לכם.

נסה את Adoric בחינם

How to create the perfect call to action

Black Friday marketing strategies

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button