רעיונות לעסקים

כיצד Gamification יכול לעזור לשפר את השיווק שלך

יישום gamification בשיווק שלך יכול לעזור לשפר את מעורבות המשתמשים, להביא יותר המרות ובסופו של דבר, לזכות במכירות רבות יותר.

במילים פשוטות, gamification, כפי שהשם מרמז, הוא שימוש באלמנטים של גיימינג למטרות שיווק, חינוכי וכו'.

יותר ויותר חברות השתמשו ב-Gamification כדי לשפר את ההכשרה של העובדים שלהן, לערוך סקרים עם הקהל שלהם וכו'.

אבל בפוסט של היום, נבדוק כיצד gamification יכול לעזור לך להשיג יותר המרות ומכירות.

תוֹכֶן:

מה זה Gamification?

Gamification

ניל פאטל מגדיר gamification כרעיון של שימוש באלמנטים של עיצוב משחק ביישומים שאינם משחקים כדי להפוך אותם למהנים ומרתקים יותר.

איך זה חל על העסק שלך?

במקרה זה, האתר שלך הוא אפליקציה שאינה משחקית שתוכל לצרף אלמנטים של עיצוב משחק כדי להפוך אותו למהנה ומרתק יותר. אלמנטים אלו יכולים להיות משחקים ממשיים, לוחות תוצאות, נקודות וכו'.

קידום המכירות שלך, למשל, יכול להיות מחליף המשחקים שאתה צריך כדי לשפר את המעורבות שלך ולהפחית את שיעור הנטישה שלך. עם gamification, אתה יכול למשוך לקוחות ולגרום להם לפעול מבלי שהם בכלל יבינו זאת.

למרות ששילוב משחקים ושיווק יחד עשוי להיראות מוזר, אין דרך אחרת לוודא שמבקרי האינטרנט שלך נהנים בזמן ששיעורי ההמרה שלך מטפסים.

אתה לא צריך לקחת את המילה שלנו על זה. האם אתה יודע ש-gamification הוכח כיעיל על ידי מספר מותגים כולל מותגים מובילים כמו קוקה קולה, מקדונלד'ס ונייקי?

לדוגמה, לאחר יצירת אפליקציית המשחקים "Pizza Hero" המאפשרת ללקוחות ליצור פיצה משלהם, הכנסות המכירות של Domino's Pizza עלו ב-30%.

עם זאת, בוא נחקור כעת, בפרטים ספציפיים, את היתרונות שאתה יכול לקבל על ידי הגיימינג השיווק שלך.

היתרונות של Gamification בשיווק דיגיטלי

אולי אתה תוהה אם יש יתרונות כלשהם למשחקי קמפיין שיווקי. התשובה הקצרה היא: יש – והם רבים.

מאז שהוא התחיל להיות פופולרי ב-2010, זה הוכיח את עצמו כאסטרטגיה שהיא כאן כדי להישאר.

אולי זה בגלל שזאת טכניקה שמתחברת להתנהגות צרכנים ולצורך המולד שיש לאנשים בכיף, הרפתקאות וריגוש עמוק שמגיע עם ניצחונות.

בין אם זה הנחות מכירות לחג המולד שאתה מציע או שאתה פשוט עושה מכירת חיסול, אתה יכול לזכות ביותר מכירות עם gamification מאשר בכל שיטות אחרות. בוא נראה כמה יתרונות של הגיימינג של מאמצי השיווק הדיגיטלי שלך.

משפר את מעורבות המשתמש

האם אי פעם שאלת את עצמך מדוע אנשים – ילדים ומבוגרים כאחד – אוהבים לשחק משחקים?

אחת הסיבות הברורות היא שמדובר בצורת בידור אינטראקטיבית מאוד. זו בדיוק הסיבה לכך שמשחק תוכן באתר שלך הוא דרך יעילה לשפר את המעורבות בקרב הקהל שלך.

אם אתה מחפש להפוך את מסע הפרסום שלך גם לאינטראקטיבי וגם למושך בו זמנית, gamification מאפשר זאת. אם אתם מפקפקים בכך, חשבו על הפעם האחרונה שראיתם משחק כמו זה צץ באתר. היה קשה להתעלם מזה, נכון? ימין.

spin to win popup template

מָקוֹר

זה מה שקורה כשקהל היעד שלך רואה תוכן משחקי באתר שלך – הסקרנות גוברת עליו והם פשוט מתקשים להתאפק ללחוץ עליו.

אם עדיין לא הבנת את זה, זה אומר מודעות מסיבית למותג שלך. וזהו הצעד הראשון להשגת התוצאות הרצויות מהעסק שלך.

כאשר אנשים מתחילים להיות מודעים למותג שלך, יש סיכוי גבוה יותר שהם יקראו את המיילים השיווקיים שלך, פוסטים בבלוג, יפנו אותך לחברים שלהם, ובדרך כלל ימשיכו במסע הלקוח.

מרקיע שחקים את שיעורי ההמרה שלך

כאשר מעורבות המשתמש שלך עולה, צפוי ששיעורי ההמרה שלך יעלו באותה מידה. עם זאת, זה לא תמיד המצב.

עם gamification, מעורבות משופרת מובילה לאחוזי המרה גבוהים אם עושים זאת נכון. הסיבה לכך היא שמשחקים כמעט לא מרגישים כמו שיווק לקהל היעד שלך. לכן, סביר יותר שהם יענו לקריאה לפעולה שלך מאשר אילו הייתה זו שיטת שיווק מסורתית.

אם צירפת תגמולים למאמץ ההימורים שלך – וכדאי לך – הקהל שלך יעודד יותר לנקוט בפעולות שמניעות את שיעורי ההמרה שלך.

שקול מקרה שבו משתמש זוכה בהנחה של 30% ממשחק ספין לניצחון באתר שלך. המשתמש לא יראה סיבה לא להמשיך להשתמש בהנחה לביצוע רכישה בחנות שלך.

לפיכך, אם אתה עדיין לא משתמש בשיטות gamification, אתה משאיר הרבה המרות על השולחן. אבל אל תדאג, סיפקנו אותך ונראה לך כיצד gamification יכול לשפר את השיווק שלך.

מגביר את נאמנות המותג

להשיג לקוחות חדשים זה טוב. שימור לקוחות קיימים עדיף. האם ידעת שרכישת לקוחות חדשים יכולה לעלות פי חמישה יותר מאשר סיפוק ושימור לקוחות קיימים?

עכשיו כשאתה יודע כמה יקרים לקוחות נאמנים, בשלב הבא, גלה כיצד למשוך ולשמור עליהם.

החדשות הטובות הן שאתה לא צריך לעשות יותר מדי. פשוט הוסף תוכן משחקי לאתר או למסעות הפרסום שלך.

תוכן Gamified פועל באמצעות שילובי משחקים כדי להגביר את המעורבות עם משתמשי האינטרנט. דוגמה טובה לתוכן gamified מוצג על ידי FarmVille.

Farmville gamified content

מָקוֹר

כשהלקוחות שלך מתקשרים איתם, הם ימצאו אותם מעניינים מספיק כדי להמשיך להתנשא על המותג שלך.

לפעמים, הם יחזרו רק כדי לשמור על הניצחונות העקביים שלהם. בין אם זה כדי להמשיך ברצף הניצחונות, או לתגמולים ממשחק, רמת הנאמנות למותג שלך עולה. וכן, זה כל כך פשוט.

כשלקוחות מקיימים אינטראקציה עם התוכן המותאם שלך, הם מקבלים תחושה של היכרות עם המותג שלך. כאשר הם מוכנים לבצע רכישה, יש סיכוי גבוה שהם יבחרו במותג שלך בגלל תחושת הקרבה הזו.

Gamification גם נותן לך את ההזדמנות לתגמל את הלקוחות הקיימים שלך. הם פשוט עשויים להפוך לתומכים של המותג שלך אם תעשה זאת. אי אפשר לדעת, אבל זה יותר משווה לנסות.

אבל הלקוחות הקיימים שלך לא יהפכו בקסם לשגרירי המותג שלך. זה התפקיד שלך להפוך אותם לאחד, ואתה צריך להיות מכוון לגבי זה.

דרך קלה אחת לעשות זאת היא לתגמל לקוחות כאשר הם מבצעים רכישות. והתגמולים לא חייבים להיות דמיוניים – משהו פשוט כמו נקודות שניתנות למימוש יעשה.

Gamification מתפקד על פני מספר פלטפורמות

זה כבר לא חדשות שאנשים רבים משתמשים כיום במכשירים שאינם מחשבים שולחניים או מחשבים ניידים כדי לגשת לאינטרנט.

האם אתה תוהה אם הגיימינג של התוכן שלך יפחית את הידידותיות לנייד של האתר שלך וישפיע על חווית המשתמש? ובכן, זה לא יקרה, אז אין לך סיבה לדאוג.

יתרון מדהים נוסף של gamification הוא שניתן להתאים אותו למכשירים שונים. לכן, ניתן להשתמש בו כדי למקד למשתמשים ניידים ושולחניים כאחד. אז אין לך תירוץ.

זה גם אומר שאתה יכול להגיע לקהל רחב יותר על ידי הגיימינג של מסעות הפרסום שלך. הפעל את אסטרטגיית השיווק החמה הזו וצפה בביצועי השיווק שלך עולים.

איסוף קל של נתוני צרכנים

זה לא יהיה חכם לבזבז משאבים בהשקת קמפיינים למוצרים או שירותים אם אינך יכול לחזות את התוצאות במידה מסוימת. כאן נכנס לתמונה ניתוח הנתונים.

הנתונים עוזרים לך לדעת אילו מסעות פרסום צפויים להצליח ואילו לא. זה גם עוזר לך לעשות את הבחירות הנכונות בכל הנוגע לאסטרטגיות שיווק לאמץ.

למאמצי שיווק יש סיכוי גבוה יותר להצליח אם הם מבוססים על נתונים, במיוחד כאשר הם נאספים בזמן אמת. זו הסיבה שיש כל כך הרבה באז על ניתוח נתונים בקרב משווקים דיגיטליים ובעלי עסקים בימינו.

Data analytics

האמצעים להשגת נתונים חשובים לא פחות. הסיבה לכך היא שהוא צריך להיות מדויק כדי להיות יעיל ויש לאסוף אותו מבלי לעבור על חוקי פרטיות כלשהם. הכנס ל-gamification…אם אתה מחפש דרך לפתות את המבקרים ברשת שלך לתת לך את המידע האישי שלהם, נסה להפוך כמה היבטים של האתרים שלך. אתה יכול לבקש מהם לספק את המידע שלהם כדי שהשמות שלהם יהיו על לוח הישגים, תג או אפילו כדי לפתוח רמות של משחק.

העובדה שהמשחקים האלה יפעלו דרך פלטפורמה מקוונת כמו אתר האינטרנט שלך מקלה עוד יותר על איסוף המידע שאתה צריך – וגם מבחינה אתית.

לאחר מכן תוכל להמשיך להשתמש בנתונים אלה עבור האסטרטגיה השיווקית והעסקית שלך.

זה משתלם

האם אתה רק מתחיל את העסק שלך ויש לך תקציב מצומצם? גם אם הכיסים שלך יהיו עמוקים, לא היה אכפת לך לחקור אסטרטגיות שיווק חסכוניות כדי לקדם את העסק שלך קדימה, נכון?

אל תטעה על ידי ההשקפה המהודרת של רוב מרכיבי המשחק. הם לא יקרים וגוזלים זמן כמו שהם נראים.

Gamification מאפשר לך לחסוך לא רק כסף אלא גם את הזמן שאחרת היית משקיע בהשקת קמפיין שיווקי מסורתי. עם חלונות ה-Spin-to-Win של Adoric, תוכל להפעיל תוכן gamified באתר שלך תוך זמן קצר ועם אפס ידע בקידוד.

מסעות פרסום Gamified אינם נעצרים על ידי AdBlockers

חלונות קופצים הם מעצבנים – הם ידועים לשמצה בשל הפרעה לחוויית הגלישה של מבקרים. לפיכך, הרבה אנשים משתמשים בחוסמי פרסומות. לפי Statista, בשנת 2019, בערך 25.8% ממשתמשי האינטרנט חסמו פרסומות במכשירים המחוברים שלהם.

Gamification stats

מָקוֹר

זה בדרך כלל מוביל לטווח הגעה מוגבל עם קמפיינים שיווקיים ובזבוז כסף עבור עסקים רבים.

לפי Gamify, מסעות פרסום מסוג gamified אינם רגישים ל-AdBlockers כמו צורות מודעות אחרות. זו הסיבה שאתה לא צריך להסס להוסיף אותו לארסנל השיווק שלך.

5 שיטות עבודה מומלצות ליישום Gamification

כדי לקצור את היתרונות של הטמעת גיימינג שעליו דיברנו זה עתה, עליך לעשות זאת נכון. להלן שיטות עבודה מומלצות להטמעת גיימינג שעובד:

תשאיר את זה פשוט

אנשים מקשרים לשחק משחקים עם כיף. אתה לא רוצה להרחיק אותם על ידי סיבוך מיותר של מה שאמור להיות חוויה מהנה.

אם הקהל שלך צריך להקדיש זמן רב יותר לגלות איך מסע הפרסום שלך עם gamified עובד מאשר היה משקיע בו, הם עלולים להיות מתוסכלים ולעזוב את האתר שלך לנצח. אתה לא רוצה שזה יקרה.

לכן, אתה רוצה להימנע מכך על ידי שמירה על עיצוב ה-gamification שלך פשוט ככל האפשר.

האם תהיתם פעם מדוע מפתחי משחקים משחררים תחילה גרסה בסיסית של המשחק שלהם ואז משחררים עדכונים הבאים? הם עושים זאת כדי לאפשר למשתמשים שלהם להיכנס לחוויית המשחק לפני הצגת מורכבויות שעלולות להרתיע גיימרים פוטנציאליים בשלב ההשקה.

אם המשחקים שלך חייבים לכלול חלקים מורכבים, שאלו דף ממפתחי משחקים וחכו עד שהוא יקבל מספיק תשומת לב מקהל היעד שלכם לפני שתוסיפו מורכבויות.

הבן את קהל היעד שלך

לא משנה מה אתה עושה, קהל היעד שלך תמיד צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלך. אם אלה שבסופו של דבר יקנו ממך לא נמצאים במרכז קבלת ההחלטות שלך, אתה לא יכול לצפות שהמאמצים שלך יניבו תוצאות.

אתה צריך לשאול את עצמך שאלות כמו "מה ימשוך את הקהל שלי?", "מה הלקוחות שלי אוהבים?"

אל תיסחף כל כך עם הודעת הקמפיין שלך עד שתשכח לברר איך הקהל שלך יפרש אותו. אתה גם לא רוצה למהר ליישם את טכניקת המשחקים העדכנית רק בגלל שהיא מפוארת. ראשית, ודא שהקהל שלך יכול להתייחס אליו.

חקור את הקהל שלך. גורמים כמו מגדר, מיקום וגיל משחקים תפקיד עצום בכל הנוגע לגימיפיקציה במכירות ושיווק.

מענה על שאלות אלו יעזור לך להחליט מהי טכניקת המשחקים הטובה ביותר ליישום. שימוש בטכניקות הגימיפיקציה הנכונות יבטיח שקהל היעד שלך יהיה פתוח אליו וייצור איתו אינטראקציה בקלות, ובכך ישיג לך את המעורבות ושיעורי ההמרה הגבוהים שאתה בהחלט צריך.

תן פרסים

האם תוכל לדחות בקלות את הסיכוי לזכות בפרס, במיוחד כאשר התהליך המעורב הוא פשוט? אני מניח שלא. אותו דבר חל על הקהל שלך.

משמעות הדבר היא שהצעת למבקרים שלך הזדמנות לזכות בתגמול תגרום להם יותר לקיים אינטראקציה עם מסע הפרסום שלך.

אם אתה חדש ב-gamification, אתה יכול להתחיל בחלוקת פרסים קטנים. חשוב לשמור על הגימיפיקציה שלך פשוטה כדי שהקהל שלך יבין בקלות איך לזכות בתגמולים.

הסקרנות, הם אומרים, הרגה את החתול. רוצה לגרום למשתמשים שלך להתמכר למשחק שלך? הפוך אותם לסקרנים בצורה מטרידה.

תנו להם לצפות כמה גדול יהיה התגמול שהם יקבלו על המשחק שלכם.

לדוגמה, אם יש לך משחק קופוני גלגל מזל שרץ באתר שלך, תן למשתמשים שלך, למשל, 3 הזדמנויות לזכות בפרס.

כלומר, הם יכולים לסובב את הגלגל שלוש פעמים בתקווה לזכות בפרס גדול.

לאחר כל סיבוב, הם יכולים לממש את התגמול שלהם או לעשות ניסיון נוסף. אבל הם יכולים לפדות את הפרס שלהם רק פעם אחת, ולא שלוש פעמים. כל פרס שזכה לאחר סיבוב יאבד אוטומטית אם נעשה סיבוב נוסף.

מקבל את הרעיון?

על ידי כך, תעורר את סקרנותם של המשתמשים שלך ותגרום להם להתחבר למשחק שלך.

עודדו משתמשים לאתגר את החברים שלהם

הוסף אפשרויות המאפשרות לקהל שלך להזמין את חבריו לשחק. מלבד הפיכת התוכן שלך למשחקים תחרותיים ואינטראקטיביים יותר, אתה גם מרחיב את טווח ההגעה שלך.

הוסף כפתור המאפשר למשתמשים לשתף את החוויה שלהם במדיה החברתית יחד עם קישור הניתן ללחיצה שבאמצעותו הם יכולים להפנות את החברים שלהם לאתר שלך ללא כל טרחה.

על ידי כך, היית מנצל את הצורך של בני אדם להתחרות, לנצח ולהיות חברתיים.

קדם את מסע הפרסום המרוכז שלך

קדם…קדם..קדם!

קידום הוא המפתח להצלחת כל מאמץ שיווקי.

אם אתה מתכוון להגיע לקהל רחב יותר עם התוכן הגומפי שלך, אתה רק צריך לעשות הכל בקידום אותו.

אתה צריך לשקול את הדרך הטובה ביותר לקדם את מסע הפרסום שלך והיכן הכי סביר שתגיע לקהל שלך. אם אתה משתמש במדיה חברתית – וכדאי לך – אל תתעלם מפייסבוק במקרה, ללא קשר לתעשייה שלך.

לפייסבוק יש מגוון רחב של משתמשים, לכן, אתה יכול להגיע כמעט לכל דמוגרפי עם התוכן שלך. יש לו גם תכונות כמו דפים עסקיים וערוץ פרסום המאפשר לך לפרסם בספציפיות גבוהה. זו הסיבה שפייסבוק צריכה להיות בראש רשימת פלטפורמות המדיה החברתית שלך לשווק את התוכן שלך בהן.

אתה יכול לבחור פלטפורמות אחרות על סמך ההתנהגות וההעדפות של הקהל שלך. לדוגמה, אם שלך היא חנות מסחר אלקטרוני שמוכרת בגדי נשים, מלבד פייסבוק, תוכל למצוא את הקהל שלך גם באינסטגרם ובפינטרסט.

שיווק בדוא"ל הוא אמצעי נוסף שאתה יכול להשתמש בו כדי להזמין את המנויים שלך להשתתף במשחק החדש שלך.

קידום מסע הפרסום שלך ב-gamified הוא כנראה חלק מינורי מה-gamification אבל כזה שלא כדאי להתעלם ממנו אם אתה רוצה להפיק ממנו את המיטב.

דוגמאות ל-Gamification בשיווק

מלבד שיווק, gamification יושמה בהצלחה בתחומים אחרים כולל חינוך וביצועי עובדים. אז, אל תיבהל אם אתה שומע אותו בשימוש בהקשרים אחרים.

עם זאת, מכיוון שההתמקדות שלנו היא בשיווק, ריכזנו שלוש דוגמאות כדי להראות לך כיצד ליישם שיווק gamified לעסק שלך.

סיבוב לזכייה בגלגלי קופון

גלגל קופון ספין לזכייה נקרא גם גלגל מזל, גלגל הנחה או גלגל מזל. כפי שהשם מרמז, זהו גלגל gamified שתוכלו להוסיף לקמפיינים קופצים, ברים צפים וכו'.

איך זה עובד?

ראשית, סקירה כללית: גלגל הסיבוב לניצחון מתגמל משתמשים בקופונים שהם יכולים להשתמש בהם כדי לקנות רק באתר האינטרנט שלך.

המשתמש מתחיל את המשחק על ידי הזנת כתובת הדוא"ל שלו במקום המיועד. לשם יישלח הקופון שזכה.

לאחר מכן, ברגע שהמשתמש לוחץ על כפתור "סובב את הגלגל", הגלגל, כפי שבטח ניחשתם, מתחיל להסתובב.

הסיבוב מפסיק לאחר זמן קצר כאשר מצביע הגלגל נופל על ערך אקראי, נניח 30% הנחה. המשמעות היא שהמשתמש זכה בהנחה של 30%.

אבל אם למשתמש אין מזל, המצביע נופל על "כל כך קרוב", כלומר הוא לא זכה בכלום.

spin to win gamification

הוספת גלגלי קופון ספין לזכייה למודעות רגילות כמו חלונות קופצים וברים צפים מוסיפה קצת ריגוש לקמפיין. כדאי לנסות את זה כדי לראות איך זה משנה את שיעורי ההמרה שלך.

הם יכולים להפחית משמעותית את קצב נטישת העגלה בחנות המסחר האלקטרוני שלך וליצור לידים חדשים לעסק שלך.

תוהה איך לעשות אחד? אל תדאג, אתה לא צריך שום מיומנויות טכניות, ידע בקידוד, או הרבה זמן כדי שיהיה אחד כזה ופועל באתר שלך.

כל שעליך לעשות הוא להירשם ל-Adoric כדי לבחור מתוך ספרייה ענקית של תבניות קופונים מוכנות לשימוש בצורת ספין-ל-זכייה בצורת חלונות קופצים, פסים צפים ו-Slide-in.

אתה יכול גם לערוך תבניות אלה כרצונך באמצעות עורך הגרירה והשחרור שלנו. אם אתה מרגיש יצירתי, אתה יכול ליצור את שלך מאפס במקום זאת.

תוכניות תגמול נאמנות

אחת הדרכים הטובות ביותר להודות ללקוחות הנאמנים שלך היא על ידי פתיחת תוכנית תגמול נאמנות.

תוכניות תגמול נאמנות הן שיטות שיווק מגושמות המאפשרות ללקוח לצבור נקודות בהתאם למספר הרכישות שהוא מבצע.

נקודות אלו מומרות לתמריץ לאחר שהמשתמש צבר מספר מוגדר מהן. תמריץ זה יכול להיות הנחות על רכישות עוקבות או חינם.

אסטרטגיה זו מעודדת את הלקוח להמשיך לקנות מהמותג. דוגמה טובה לחברה שהצליחה לעשות זאת היא סטארבקס.

leaders board gamification

תגים דיגיטליים

זה אולי הסוג הנפוץ ביותר של gamification בשיווק דיגיטלי. עסקים מעניקים תג דיגיטלי למשתמשים שלהם כאות להישג. במקרה זה, הישג יכול להיות סיום מודול של קורס או ביצוע מספר מסוים של רכישות.

זה כמו לזכות בגביע, רק שהפעם זה דיגיטלי. אנשים מוצאים את זה מרגש לאסוף גביעים כשהם פותחים רמות חדשות של אתגר.

בהתאם לעסק שלך, האתגר יכול להיות להמשיך במסע הלקוח או לעבור עם תוכנית לימודים. תג נפתח בשלבים מוגדרים מראש והמשתמש יכול לאסוף אותם תוך כדי המשך.

Digital badge

מָקוֹר

תגים מקדמים נאמנות למותג על ידי כך שהם גורמים למשתמשים שלך להמשיך ולחזור כדי להמשיך מהמקום שבו הם הפסיקו עם האתגר כדי שהם יוכלו לזכות בתגים נוספים.

אם תחליט לבחור בתגים דיגיטליים, וודא שיש להם עיצוב אטרקטיבי שפונה לקהל שלך.

סיכום

לא משנה באיזו אסטרטגיית gamification תבחר לאמץ, אל תשכח שהעדיפות שלך צריכה להיות לוודא שלקהל שלך יש אינטראקציה מהנה עם התוכן ה-gamified שלך. התגמולים טובים, אבל הכיף שמגיע עם משחק חשוב לא פחות.

אנו מקווים שהיה לך כיף ללמוד על gamification בשיווק. אם מצאתם מאמר זה מועיל, כדאי שתשתפו.

נסה את Adoric בחינם

Gamification in marketing

lead generation ideas for saas startup

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button