רעיונות לעסקים

מדריך מקיף לשיווק ב-SMS

האם אתה מחפש את הדרך המהירה ביותר להגיע ללקוחות שלך בזמן שהם בדרכים? שיווק ב-SMS הוא התשובה שלך!

כיום, כמעט 5 מיליארד אנשים משתמשים בטלפון נייד. אז הגיוני להגיע אליהם דרך מדיום שהם משתמשים בו כל הזמן, נכון?

בעסקים, תקשורת מתרחשת בכמה דרכים. חלקם כוללים שליחת מיילים או אפילו שיחות טלפון אחד על אחד. שיטות שונות אלו משתנות ביעילות ויש להן יתרונות וחסרונות.

מחקר מראה ששיעורי פתיחת הדוא"ל הם בדרך כלל 20 אחוזים. הודעות טקסט, לעומת זאת, נפתחות ב-82% מהמקרים. מה שכן, לפחות 90 אחוז מהנמענים פותחים הודעות טקסט תוך 3 דקות!

זו הסיבה שיצרנו את המדריך הזה כדי לעזור לך להשתמש בשיווק ב-SMS לטובתך. כאן, נדון בדברים הבאים:

מהו שיווק ב-SMS?

SMS marketing

מָקוֹר

שיווק ב-SMS (Short Message Service) או שיווק במסרונים היא צורת תקשורת המאפשרת לשלוח הודעות, קמפיינים, מבצעים ועוד ללקוחות שלכם באמצעות הודעות טקסט.

כמו שיווק בדוא"ל, שיווק ב-SMS כולל שליחת הודעות טקסט לכל הלקוחות שהצטרפו לרשימת ההודעות שלך. זה אומר שזה מבוסס הרשאות.

שיווק ב-SMS הוא הדרך המהירה ביותר לגרום לאנשים לראות את ההודעות שלך. בנוסף, הם פחות פולשניים, בניגוד לערוצי שיווק אחרים כמו שיחות קרות.

עסקים רבים מעדיפים לפנות ללקוחותיהם באמצעות שירותי דואר אלקטרוני, בעוד שאחרים מעדיפים להשתמש בהודעות טקסט באופן בלעדי. אז מה עדיף?

זה רעיון חכם לשלב שיווק במייל עם שיווק ב-SMS מסיבות שונות. אחת הסיבות הללו היא שבעוד שהודעות דוא"ל עוזרות לך להעביר את ההודעה שלך בצורה מקיפה יותר, הודעות טקסט צריכות להיות קצרות אך כמעט ואינן מתעלמות מהן.

עם הפוטנציאל הזה למעורבות מהירה, שיווק ב-SMS הוא האפשרות הטובה ביותר שלך לשליחת מידע רגיש בזמן מבלי לחדור לפרטיות הלקוחות שלך. מכיוון שהוא מבוסס הרשאות, הנמען שלך צריך להצטרף לקבלת הודעות ממך באמצעות טופס הצטרפות פשוט או קוד קצר.

שני הסוגים העיקריים של הודעות שאתה יכול לשלוח באמצעות SMS הם:

1. טקסטים של מסע פרסום (שיווק SMS בכמות גדולה)

זה די מובן מאליו. בעצם, אלו הודעות שאתה שולח בכמויות גדולות לאנשים.

2. טקסטים עסקיים

כפי שהשם מרמז, הודעות עסקה נשלחות לרוב במהלך או אחרי עסקה. הם גם אוטומטיים. כמה דוגמאות כוללות אישור על משלוח או הודעה מהבנק לאחר זיכוי או חיוב.

כיצד לאסוף מספרי טלפון לשיווק ב-SMS

השימוש בשיווק ב-SMS אינו שונה משימוש בשיווק בדוא"ל בסיסי. זה לא מסובך ולוקח מעט מאוד זמן להגדיר אותו.

שליחת הודעות טקסט ללקוחות היא קלה יותר אם אתה משתמש בתוכנת שיווק SMS כמו EZ Texting. זה יהיה סיוט לשלוח באופן ידני הודעת טקסט לכל אדם ברשימת אנשי הקשר שלך, במיוחד אם יש לך מספר נכבד מהם.

כדי להתחיל, אתה צריך לספק ללקוחות שלך אפשרות הצטרפות לתת לך את מספרי הטלפון שלהם. כמה משיטות ההצטרפות הפופולריות ביותר הן:

1. טפסי הצטרפות

שימוש בטפסי הצטרפות הוא דרך קלה אך מקצועית ללכוד את מספרי הטלפון של המבקרים שלך.

על ידי מילוי מספרי הטלפון שלהם, הם מסכימים לקבל הודעות טקסט מהמותג שלך. כדי להוסיף טופס הצטרפות לאתר שלך, עליך להשתמש בתוכנה הנכונה.

זה המקום שבו אדוריק יכולה לעזור!

SMS marketing

Adoric מציעה לך טפסי הצטרפות מגיבים מאוד לאיסוף מספרי הטלפון של הלקוחות שלך באינטרנט. הדבר הטוב בו הוא שמספרי הטלפון שאתה קוצר מאוחסנים ישירות בחשבון Adoric שלך.

נוסף על כך, Adoric מגיע עם טונות של תבניות חינמיות לבחירתך. הם מגיעים בצורה של תיבות קופצות, סרגלי צד וסרגלי התראות וכו'.

אם אתה רוצה לצבוט אותם לפי טעמך, Adoric מספקת לך עורך גרירה ושחרור המאפשר לך להתאים אישית תוך זמן קצר.

Adoric's drag and drop editor

אתה גם מקבל גישה לתכונות מיקוד והפעלה המאפשרות לך להציג את הטופס שלך למבקרים המקוונים שלך בדיוק כשהזמן מתאים.

2. טפסי נייר פיזיים

אם יש לך חנות פיזית, טפסי נייר הם הדרך הטובה ביותר לקבל את מספרי הטלפון של הלקוחות שלך. כל שעליך לעשות הוא לחלק טפסים ללקוחות הלא מקוונים שלך כשהם מגיעים לבקר. בעזרת שיטת הצטרפות זו, הם יכולים לרשום את מספרי הטלפון שלהם שאותם תוכל להעלות לתוכנת השיווק ב-SMS שבחרת.

3. קודים קצרים

שיטת הסכמה זו כוללת הפניית הלקוחות שלך לשלוח מילת מפתח לקוד קצר ייחודי. שיטה זו שימושית במיוחד עבור הרשמה מהירה לניוזלטרים, הפעלת סקרים או איסוף יעיל ומהיר של מידע.

הלקוחות שלך צריכים רק לשלוח טקסט למילת המפתח המיועדת למספר המאושר או לקוד הקצר, והם יתווספו אוטומטית לרשימת ההודעות שלך.

דוגמה טובה מאוד היא, "שלח הודעה ל-WIN ל-12345 כדי שתהיה לך סיכוי לזכות בכרטיס לכל סרט שתבחר."

במקרה זה, הקוד הקצר הוא המספר בן 5 הספרות 12345.

אבל מה זה שורטקוד?

בשיווק ב-SMS, שורטקוד הוא מספר בן 5 או 6 ספרות. הוא ייחודי לכל עסק ולכן מייצג את המותג.

אם אינך מעוניין להשתמש בקוד קצר, ישנן אפשרויות אחרות בהן תוכל להשתמש. הם:

  • מספר חינמי המאפשר תקשורת חופשית, פתוחה ודו-כיוונית בין העסק שלך ללקוחות שלך;
  • לחלופין, אתה יכול להשתמש במשיב אוטומטי.

למה להשקיע בשיווק ב-SMS?

שיווק ב-SMS הוא כלי חזק מאוד שנשאר רלוונטי בעולם כיום. עם זאת, רבים עדיין רואים בכך טכניקת שיווק מיותרת ולא רלוונטית, מה שמעלה את השאלה "האם כדאי להשקיע בשיווק SMS?"

לא רק ששיווק SMS בתפזורת הוא דרך יעילה לשליחת מידע בזמן אמת בזמן אמת, אלא שזו גם הדרך הקלה ביותר להתחבר לכל הלקוחות שנרשמו לקבלת מידע. להלן הסיבות שבגללן כדאי לשקול השקעה בשיווק ב-SMS בחברה שלך:

1. זה לא פולשני

כפי שהזכרנו קודם לכן, שיווק ב-SMS הוא שיטת תקשורת מבוססת הרשאות. זה מחייב את הנמענים שלך להראות עניין בקבלת הודעות אלה. לכן, בניגוד לאפשרויות אחרות כמו שיחות טלפון, הן אינן פולשניות ולא מטרידות.

2. תקשורת בזמן אמת

שיווק ב-SMS מאפשר להעביר הודעות דחופות בזמן אמת. בניגוד למיילים שהנמענים שלך עשויים לבדוק רק פעם או פעמיים ביום, רוב האנשים בודקים הודעות טקסט ברגע שהם מקבלים אותן. כך תוכלו לצמצם את ההפרש בין הקבלה לאישור ההודעות שאתם שולחים.

3. הם נוחים

לא רק ששיווק ב-SMS עוזר לך להגיע ללקוחות רבים בבת אחת, אלא שהם גם לא יצטרכו לרענן את תיבת הדואר הנכנס שלהם שוב ושוב כדי להתעדכן במידע מעודכן.

4. הם בקושי מסוננים

בשיווק בדוא"ל, ההודעות שאתה שולח עלולות להיתפס לתיבות ספאם. זה רע לעסק שלך.

אבל זה לא תמיד ככה עבור הודעות טקסט. למרות שהם גם רגישים לסינון דואר זבל, רוב הזמן הם עוברים לתיבות הדואר הנכנס של הלקוחות שלך.

5. טווח רחב יותר

מכיוון שכמעט לכולם יש טלפון, שיווק ב-SMS מספק לך טווח הגעה רחב יותר משיטות שיווק אחרות.

מכיוון שהודעת טקסט אינה דורשת חיבור אינטרנט תקין, אינך צריך לדאוג להגביל את הקהל שלך לאלה עם יישומי דוא"ל או פלטפורמות הודעות מקוונות אחרות.

6. הם מרתקים

שיווק ב-SMS הוא כלי אינטראקטיבי המאפשר ללקוחות שלך להגיב להודעה שלך בקלות. זוהי אפשרות נוחה וקלה במיוחד בניגוד לפתיחת מספר קישורים לרישום תגובה. זה שימושי במיוחד באיסוף נתונים מהלקוחות שלך.

7. אמין וניתן למעקב

האם ידעת שאתה יכול לעקוב במדויק אחר ה-SMS שאתה שולח?

אתה יכול לעשות זאת על ידי הוספת כתובות אינטרנט קצרות לכל הודעת טקסט שאתה שולח כחלק מהקריאה לפעולה שלך. קישור זה אמור להפנות אותם לאתר האינטרנט שלך, שם תוכל לעקוב אחר הפעילויות שלהם עם כלי ניתוח אינטרנט כמו Google Analytics.

בעזרת זה, אתה יכול לעקוב אחר אילו הודעות בוצעו אינטראקציה עם הנמענים שלך כדי למדוד את שיעור ההצלחה של כל אצווה של הודעות טקסט.

מתי שיווק ב-SMS הכי מתאים?

אחד היתרונות העיקריים של שימוש בשיווק ב-SMS הוא שהוא נותן לך את הפלטפורמה לשלוח הודעות רגישות לזמן בזמן אמת. הם האידיאליים ביותר לשליחת:

1. מבצעים רגישים לזמן

קופונים, הנחות ואפילו מתנות הם התמריצים המושלמים לגרום ללקוחות שלך לדבר על המותג שלך. תמריצים אלה יעילים אפילו יותר כאשר אתה מציע אותם לזמן מוגבל.

בהתחשב בשיעור הפתיחה הגבוה של הודעות טקסט, שיווק ב-SMS הוא הדרך היעילה ביותר להעברת הצעות רגישות לזמן ללקוחות. בדרך זו, אתה מוודא שהלקוחות שלך לא תפספסו מבצע מתוק. אתה גם יכול להגדיל את שיעורי ההמרה שלך.

2. עדכונים חשובים

לפעמים, אתה צריך לבצע עדכונים מסוימים לעסק שלך בהתראה קצרה. שיווק ב-SMS הוא הדרך הקלה ביותר לתקשר מידע דחוף בזמן אמת, ולהעביר את המסר שלך לכולם בבת אחת.

3. תזכורות

אתה צריך תמיד לשמור על המותג שלך בראש עם הלקוחות שלך. ואין כלי שמתאים יותר לעבודה זו מאשר SMS.

שיווק ב-SMS מקל להזכיר ללקוחות שלך דברים קטנים כמו רשימת המשאלות שלהם עד לאירועים חשובים כמו פגישות.

4. תקשורת עסקית פנימית

הודעות טקסט הן לא רק חשובות ליחסים עסקיים-לקוחות אלא גם יכולות להיות חלק גדול מהתקשורת הפנימית שלכם.

כדי להמשיך את העסק שלך, אתה צריך לתקשר לעתים קרובות. SMS עוזר לתקשר ביעילות מידע דחוף, אתגרים קריטיים ועדכונים מהירים מהר יותר לעובדים ולשותפים שלך.

איזה סוג של עסק הכי מתאים לשיווק ב-SMS?

שיווק ב-SMS עובד היטב עם כל סוג של עסק. בעוד מותגים רבים עשויים להעדיף להישאר עם שיווק בדוא"ל בלבד, הודעות טקסט הן גם יעילות ובשום אופן לא מיישנות את המיילים.

עסקים שיכולים להפיק תועלת מיטבית משימוש בשירותי שיווק ב-SMS כוללים:

1. חנויות מסחר אלקטרוני

בין אם אתה מוכר פריטי אופנה, מזון, איפור או פריטי טיפוח לחיות מחמד באינטרנט, הודעות טקסט הן חלק חשוב בצמיחת העסק שלך. זו לא רק דרך מושלמת להשלים את שיווק האימייל שלך, אלא שהיא גם עוזרת לך להבטיח שתעביר מידע יקר ערך ללקוחות שלך במהירות.

כמה מידע חשוב שתוכל לשלוח באמצעות הודעות טקסט לקבלת תגובות מהירות יותר הוא:

  • פרטי משלוח
  • ביטול הזמנה
  • קבלות הזמנה
  • אישור משלוח

2. חברות נסיעות

חברות נסיעות בדרך כלל צריכות לשלוח מידע כמו ביטולי טיסות או התראות מזג אוויר. מידע מסוג זה רגיש לזמן ועלול לדרוש טיפול דחוף.

לכן, אם יש לך חברת נסיעות, שיווק ב-SMS הוא הדרך היעילה ביותר למשוך את תשומת הלב של הלקוחות שלך באופן מיידי. ראה דוגמה לרצף של הודעות טקסט מחברת נסיעות:

SMS marketing for travel companies

מָקוֹר

3. להזמנת תורים

מרפאות שיניים, בתי חולים ואפילו מספרות קובעות פגישות עם הלקוחות שלהם כדי להקל על שירותם. זה גם לא נדיר שלקוח לא מצליח לעמוד בפגישות פשוט כי הוא שכח מזה. לעיתים, בעל העסק הוא זה שרוצה לשנות את היום והשעה של הפגישה.

עם שיווק ב-SMS, אתה יכול להבטיח שהלקוחות שלך לא יחמיצו פגישות על ידי שליחת תזכורות בזמן. זה מאפשר לעסק שלך לפעול בצורה חלקה, עוזר לך למקסם את הזמן, ומבטיח שלא תבזבז משאבים.

הטקסט מחברת ביטוח המוצג להלן הוא דוגמה טיפוסית לתזכורת לפגישה.

Appointment booking SMS

מָקוֹר

4. עסקים באזורים עם קישוריות ירודה לאינטרנט

לא לכולם יש טלפון עם חיבור לאינטרנט, במיוחד באזורים עם קישוריות אינטרנט לקויה. בדרך כלל, לקוחות באזורים כאלה לא תמיד מתקשרים באמצעות מיילים.

הדרך היחידה להגיע ללקוחות אלו היא באמצעות הודעות טקסט. מכיוון שהודעות טקסט אינן משתמשות בחיבור לאינטרנט, הן משמשות כאמצעי תקשורת ישיר.

5. פלטפורמות מדיה חברתית

סוג אחר של עסקים שמסתמך על כוחו של שיווק ב-SMS הוא חברות מדיה חברתית. הודעות טקסט חשובות לשליחת התראות חשובות הקשורות להגדרה או ניהול חשבונות המדיה החברתית של הלקוחות שלהם.

פלטפורמות מדיה חברתית מפורסמות כמו פייסבוק, סנאפצ'ט ואינסטגרם משתמשות בהודעות טקסט כדי ליידע את המשתמשים על שינויי סיסמאות, לשלוח נקודות OTP כדי לאבטח את החשבונות שלהם, ואפילו להתריע כאשר הם חושדים בפעילות הונאה.

הנה דוגמה להודעות טקסט כאלה מפייסבוק:

 

Text messaging

טיפים להפיכת שיווק ב-SMS להצלחה

זה דבר אחד לשלוח הודעות טקסט, דבר אחר לעשות זאת בדרך הנכונה. כאשר נעשה נכון, שיווק ב-SMS יכול לשפר מאוד את השורה התחתונה שלך.

להלן כמה כללי עשה ואל תעשה שיעזרו לך להפוך את שיווק ה-SMS להצלחה:

1. קבל אישור

אל תשלח הודעות טקסט אקראי ללקוחות שלך. זה לא רק לא מקצועי אלא גם פולשני. במקום להרשים אותם ולקבל את האפקט שאתה מייחל לו, בסופו של דבר תעצבן אותם ותצא כבלתי מהימן במקום זאת.

עודד את הלקוחות שלך להצטרף לשירות ההודעות שלך בכל אחת מהשיטות שהוזכרו לעיל. תן להם לדעת איזה סוג של הודעות לצפות ממך. כמו כן, הוסף אפשרות לביטול הסכמה בכל הודעה שאתה שולח.

2. אורך ותדירות טקסט

אל תשלח יותר מדי הודעות ללקוחות שלך. זה יכול להרגיז אותם. תדירות זו עלולה לייאש ולגרום להם להניח שההודעות הן דואר זבל. הודעות ארוכות אינן אפקטיביות ועושות יותר נזק מתועלת.

המשיכו להגיע לטקסטים אבל לא בתדירות גבוהה מדי. אל תשלח הודעת טקסט אלא אם כן אתה צריך, וכאשר אתה עושה זאת, הקפד לשמור אותה קצרה, תמציתית וישירה לעניין.

3. תזמון

אל תשלח הודעות בזמנים אקראיים בתקווה למשוך את תשומת לב הלקוחות שלך.

תחשוב על מה הקהל שלך עשוי לעשות באותו רגע. רוב העסקים מקפידים על השעות 10:00 עד 20:00. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שעות המשמשות לנסיעה לעבודה, הכנה לעבודה או פעילויות אישיות אחרות. דרך קלה להבין את הזמן הטוב ביותר לשליחת הודעות היא על ידי מעקב אחר ההודעות שלך ובדיקת השעות שבהן אתה מקבל הכי הרבה אינטראקציה.

4. עקוב אחר ההודעות שלך

אל תתעצלו במעקב אחר ההודעות שאתם שולחים. אם תעשה זאת, אולי לעולם לא תדע עד כמה ההודעות שלך אפקטיביות ומרתקות.

עקוב אחר שיעורי הפתיחה והקליקים בכל ההודעות. זה יספק לך פרמטרים לניתוח מעמיק של שיווק ה-SMS שלך.

5. הוסף CTA וכמה דחיפות

אל תשכח להוסיף קריאה חזקה לפעולה להודעות הטקסט שלך. כמו כן, אל תתנו ללקוחות שלכם לבזבז זמן בפעולה. זה יאט את ההמרות שלך.

הוסף קריאה ברורה לפעולה להודעות שלך כדי לאפשר ללקוח שלך לדעת מה אתה רוצה שהם יעשו. כמו כן, תגרום לתוכן ה-SMS שלך להישמע דחוף. זה מנצל את הפחד של הלקוחות שלך להחמיץ ויגרום להם לפעול מהר.

6. שמור את זה אינטראקטיבי לא מכירתי

אל תרחץ עוד ועוד. זה לא כיף. גם לא נשמע מוכר. אף אחד לא אוהב שימכרו אותו.

תשמור על זה כיף. בכל פעם שאתה יכול, תן ללקוחות שלך הזדמנות להגיב להודעות הטקסט שלך. שמור על ההודעות שלך ערכיות, אינפורמטיביות ומשעשעות מספיק כדי לתפוס ולהחזיק את תשומת הלב שלהן. צור משחקים, תחרויות וסקרים אינטראקטיביים שיכולים לעזור לשפר את העסק שלך.

7. בחר את הכלי או השירות הטובים ביותר לשיווק SMS

המהירות והאיכות של משלוח הודעת הטקסט שלך תלויים בבחירת הכלים והשירותים שלך. תזדקק לכלים ליצירת לידים כמו Adoric כדי לקבל את מספרי הלקוחות שלך.

תזדקק גם לספק שירותי שיווק ב-SMS שיעזור לך להפוך את שיווק ה-SMS שלך לאוטומטי. הנה כמה מובילים לבחירתך:

  • EZ SMS
  • טקסט פשוט
  • SendinBlue
  • קמפיין פעיל

סיכום

שיווק ב-SMS הוא ערוץ מכירה שמתעלמים ממנו לעתים קרובות, אך רב עוצמה. אבל כשמשתמשים בו היטב, זה יכול להפוך את ההון של העסק שלך לטובה.

במדריך זה, דנו בשיווק ב-SMS וכיצד אתה יכול להשתמש בו כדי לשפר את העסק שלך. התחל היום באמצעות Adoric כדי לאסוף את מספרי הטלפון של המבקרים באתר שלך.

 

נסה את Adoric בחינם

 

Guide to SMS marketing

lead-generation cover image

Mailchimp alternative cover image

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button