רעיונות לעסקים

מכירה כמו עוגות חמות: 13 רעיונות עסקיים רווחיים למזון לשנת 2022

מעט תעשיות חיוניות יותר ממזון. הטעמים עשויים להשתנות מאדם לאדם, אבל דבר אחד בטוח: כולם צריכים לאכול.

הנפח הגבוה מבחינה אסטרונומית של אוהבי אוכל אומר שיש הרבה לקוחות פוטנציאליים. ומגוון רחב של היצע מוצרים אומר שלא משנה כמה קמעונאי מזון ייכנסו לשוק, תמיד יש מקום לעוד אחד.

אם החלטתם להיכנס לעסקי המזון בתור סוחרים ראשונים, זו בחירה מצוינת – אבל כנראה נשארתם לתהות מה יבוא אחר כך. עם כל כך הרבה אפשרויות, האפשרויות הן אינסופיות, אבל ריכזנו כמה רעיונות כדי להתחיל.

תוכן העניינים


רעיונות עסקיים למזון

  1. משאית מזון
  2. חנות גלידה
  3. שיעורי בישול
  4. שף אישי
  5. בית קפה
  6. ערכות ארוחה
  7. מוצרי מאפה
  8. רטבים
  9. חטיפים ארוזים מראש
  10. אוכל לתינוקות
  11. ריבות וג'לי תוצרת בית
  12. אוכל אורגני
  13. יין, בירה ומשקאות חריפים

תוכנית עסקית: איך אני פותח עסק מזון קטן?

  1. בחר מוצר
  2. אמת את הרעיון שלך
  3. בניית תוכנית עסקית
  4. צור את המותג שלך
  5. בנה את החנות המקוונת שלך
  6. הגדל את הקהל שלך

שאלות נפוצות

  1. איזה עסק מזון הכי רווחי?
  2. מהו עסק המזון הטוב ביותר לפתוח?
  3. איזה אוכל אני יכול למכור כדי להרוויח כסף?
  4. מהו האוכל הנמכר ביותר?

רעיונות עסקיים בתחום המזון: 13 מוצרים ושירותים שתוכלו למכור

לכל עסק מזון יש יתרונות וחסרונות, כך שאין רעיון אחד "הטוב ביותר" עבור כולם. זה יכול להפוך לעבודה במשרה מלאה שלך, אז תרצה לשקול את האינטרסים שלך ולמה שאתה מסוגל להתחייב אליו, ולבחור את רעיון עסקי המזון המתאים ביותר עבורך.

אם אתם מחפשים להיכנס לתעשיית המזון, הנה 13 רעיונות למוצרים ושירותים שבהם תוכלו להשתמש כדי להתחיל:

1. משאית אוכל

fish-and-chips-food-truck משאיות מזון הפכו לדרך פופולרית במיוחד להיכנס לעסקי המזון. נכון לעכשיו, הצמיחה במשאיות מזון עולה על זו של מסעדות מסורתיות , ולא קשה להבין מדוע.

עסק של משאיות אוכל יכול לתת לשף את אותה הזדמנות שהייתה מקבלת עם מסעדה לפתח תפריט ייחודי משלו, אבל עם היתרון הנוסף של ניידות.

קבלת לקוחות דרך הדלת יכולה להיות אחד האתגרים הגדולים ביותר שמגיעים עם בעלות על מסעדה, אז למה שלא תביא את המסעדה ללקוחות שלך?

יתרונות

  • ניידות: עם עסק של משאיות מזון, יזמי סטארט-אפ יכולים ללכת לאן שהלקוחות שלהם נמצאים.
  • שליטה יצירתית: עבור שפים שואפים, משאית אוכל מספקת הזדמנות ליצור תפריט מיוחד במינו בעלות נמוכה בהרבה מאשר בעלות על מסעדה.

אתגרים

  • עקומת למידה משפטית: לרוב הערים והעיירות יש חוקי ייעוד ייחודיים שמתארים היכן ומתי תוכל למכור את המוצר שלך באופן חוקי, כך שתצטרך להכיר את החוקים בכל תחום שיפוט שבו אתה מוכר. .

קבלו השראה: הביסקוויט הקטן הלוהט של קאלי

callies-hot-little-biscuit-website Callie's Hot Little Biscuit הוא מסעדה לחטוף וללכת עם מקומות בצ'רלסטון, אטלנטה, שארלוט ומשאית אוכל שנוסעת בכל רחבי דרום ארצות הברית. באמצעות הנוכחות שלו במדיה החברתית , הוא בנה קבוצה של מעריצים מקוונים מסורים.

צפו בפוסט הזה באינסטגרם

פוסט משותף על ידי Callie's Hot Little Biscuit (@callieshotlittlebiscuit)

אחד הדברים הגדולים במשאית מזון הוא שהיא לא חייבת להיות מקור ההכנסה היחיד. מלבד לעדכן את העוקבים שלו על לוח הזמנים של האירועים שלו, Callie's Hot Little Biscuit מציעה גם שירותי קייטרינג ומוכרת סלסלות מתנה מותאמות אישית באינטרנט.

2. חנות גלידה

ice-cream-cone גלידה היא אחד המדבריות האהובים בעולם. למעשה, תעשיית הגלידה צפויה להיות שווה 65.8 מיליארד דולר ברחבי העולם עד 2026 , כלומר התעשייה אמורה להפוך לרווחית יותר ויותר במהלך השנים הקרובות.

גלידה יכולה להיות מוגשת לצד כמעט כל קינוח אחר והיא מגיעה במגוון רחב של סגנונות, כולל פרוזן יוגורט, סורבה, ג'לאטו וקפדן קפוא. עם אינסוף רעיונות למתכונים, גלידה נהדרת לנישה.

יתרונות

  • שליטה יצירתית: גלידה מתאימה לשילובי טעמים אינסופיים, מה שהופך אותה נהדרת עבור יזמים יצירתיים במיוחד.

אתגרים

  • זמן השבתה עונתי: למרות שהוא פופולרי מאוד בקיץ, המכירות עלולות להאט בחורף. למרבה המזל, גלידה היא צדדית מספיק כדי שיש מגוון רחב של זנים עונתיים⁠ – כמו תבלין דלעת בסתיו או מקל ממתקים במהלך חופשת החורף.

קבלו השראה: סוכר + כפית

two-ice-cream-cones-from-sugar-and-spoon

כשבוגרי אוניברסיטת וושינגטון לאחרונה איוונה אורלוביץ' וויליאם האבל פיתחו גרסה אכילה נטולת ביצים של בצק עוגיות, הם ידעו שהם עלו על משהו. Sugar + Spoon יוצר פינוקים עשירים וקרמיים על ידי שילוב של בצק עוגיות וגלידה עם מספר תוספות וטעמים.

צפו בפוסט הזה באינסטגרם

פוסט משותף על ידי Sugar + Spoon Cookie Dough (@sugarspoondough)

Sugar + Spoon שומרת על עוקבים מקוונים חזק ומוכרת מחוץ לחלון הראווה שלה בסיאטל, כמו גם בחנויות פופ-אפ, באירועי משאיות אוכל ובאינטרנט. הוא אפילו מציע חבילות גלידה עשה זאת בעצמך, המאפשרות ללקוחות לשלב את הטעמים האהובים עליהם לרכישה אחת.

3. שיעורי בישול

man-and-woman-in-cooking-class אם אתה בעניין של גישה אישית יותר מעשית לתעשיית המזון, שיעורי בישול יכולים להיות בדיוק מה שאתה מחפש. הוראה יכולה להיות חוויה מתגמלת ביותר, ולא חסרות אפשרויות בכל הנוגע לאופן שבו אתה ניגש אליה.

אתה יכול להציע קורסים מקוונים או שיעורים אישיים. אתה יכול להקליט מראש את הקורסים שלך ולאפשר לתלמידים לצפות בהם כשנוח להם, או לעשות אירועים חיים של לילה אחד בלבד לקהל מקוון.

לא משנה רמת המיומנות שלך, ללמד אחרים היא דרך מצוינת לחדד את כישורי הבישול שלך ולבנות קשרים אישיים עם הקהל שלך.

יתרונות

  • מדרגיות: שיעורי בישול נוטים להיות מדרגיים במיוחד בגלל הקשר האישי שיהיה לתלמידים למותג שלך. מכירת מוצרים או שירותים בנוסף לשיעורים שלך יכולה להיות דרך מצוינת למנף את מערכות היחסים הללו.

אתגרים

  • חשיפה: תצטרכו להיות בראש ובראשונה אם אתם מקדמים את עצמכם כמורה לבישול, כך שבעלי עסקים פחות מוחצנים עשויים להעדיף רעיון עסקי שמספק יותר מרחק בין המותג שלהם לחייהם האישיים.

קבלו השראה: Nonna Live

nona-live-website-cover-image

בכל שבוע, נונה נרינה בת ה-84 מקבלת את הקהל שלה למטבח שלה בכפר קטן באיטליה באמצעות ועידת וידאו מקוונת. כאשר הצופים מתכוונים ל- Nonna Live , הם מועברים ישירות למטבח איטלקי אותנטי ומלמדים מתכונים שהועברו לדורות.

nona-live-class-registration-form

בחנות המקוונת של נונה נרינה, הלקוחות בוחרים תאריך ושעה ושומרים את מקומם במספר שיעורים מקוונים. הם מקבלים רשימה של מרכיבים ואספקה, ובבוא הזמן, כל התלמידים של נונה מתאספים לשיעור בישול מעשי בשידור חי.

4. שף אישי

chefs-tending-to-buffet

אם אי פעם עסקתם במכירות, אתם מכירים את הכישורים הדרושים לבניית מערכת יחסים אישית עם הלקוחות שלכם. אם אתם מחפשים משהו בתעשיית המזון שמציע את הסיכוי הזה, אז להיות שף אישי עשוי להיות בדיוק בסמטה שלכם.

שפים אישיים הם בשלנים מאומנים הנשכרים לספק ארוחות בבית ללקוחות שלהם, שלעתים קרובות עשויים להיות להם צרכים או העדפות תזונתיות מיוחדות. הם יכולים להיות מועסקים על ידי יחידים, משפחות, או קייטרינג, או עבור אירועים מיוחדים.

יתרונות

  • בניית מערכות יחסים: להיות שף אישי היא אופציה מצוינת ליזמים בעלי ניסיון במכירות שמבינים את החשיבות של שמירה על קשרי לקוחות.

אתגרים

  • מחסום כניסה גבוה: להיות שף אישי דורש בדרך כלל יותר מיומנות וניסיון מעסקי מזון אחרים, מכיוון שהדברים האלה יהיו נקודות המכירה העיקריות שלך.
  • שעות בלתי צפויות: השעות שלך עשויות להיות פחות גמישות מאשר סוגים אחרים של עסקי מזון, מכיוון שתצטרך לעקוף את לוחות הזמנים של הלקוחות.

5. בית קפה

barista-pouring-coffee קפה הוא חלק חיוני משגרת הבוקר שלנו, כך שלא צריך להתפלא שהתעשייה צפויה להגיע להכנסות של 155.64 מיליארד דולר עד 2026 . פולי קפה זמינים באופן נרחב גם מ-Dropshippers, כלומר ניתן לשמור עלויות תקורה נמוכות.

יש גם יתרון לעסקים קטנים לסוחרים הראשונים שמחליטים למכור קפה . מכיוון שמדובר במוצר זמין באופן נרחב, לקוחות נוטים להעריך בלעדיות בכל הנוגע לקפה, כלומר הם פתוחים יותר למותגים חדשים.

יתרונות

  • יתרון מותג קטן: נפח הלקוחות הגבוה שם דגש על מיתוג, נותן את היתרון למותגים קטנים יותר.
  • מחסום כניסה נמוך: עם הרבה אפשרויות זמינות למשלוח, ניתן לשמור על עלויות הפעלה נמוכות. ומכיוון שהמוצר שלך מגיע מצד שלישי, אתה יכול להתמקד במיתוג המוצר שלך במקום בפיתוחו.

אתגרים

  • קשה יותר לשווק: קפה זמין באופן נרחב, מה שמעניק חשיבות רבה יותר ליכולתו של המותג ליצור נישה ולהבדיל את עצמו מהמתחרים. אם פיתוח המותג אינו התכונה החזקה ביותר שלך, מכירת קפה יכולה להיות יותר אתגר.

קבלו השראה: Steeltown Garage

steeltown-garage-website-cover-image

Steeltown Garage הוא קמעונאי המבוסס על המילטון, אונטריו, של ביגוד פרימיום וקפה מיוחד. בתחילת דרכו, Steeltown Garage מכר חולצות גרפיות שנבנו סביב מותג סגנון החיים החופשי שלה. ככל שהמותג גדל, כך גם המוצרים שלו גדלו.

steeltown-garage-product-collection-with-mug-and-coffee-beans

Steeltown Garage מוכר כעת מגוון רחב של ציוד פרימיום לרכיבה על אופנוע, מוצרי טיפוח, אמנות וינטג', פוסטרים וכמובן קפה. מיתוג הוא חיוני בעת מכירת קפה, ו-Steeltown Garage מבין זאת. למרות כל המוצרים שהיא מוכרת, הקולקציות של Steeltown Garage מותאמות סביב מותג שמהדהד עם הקהל שלו.

6. ערכות ארוחה

collection-of-measured-spices ערכות ארוחה הן סוג של שירות משלוחי מזון המציע מרכיבים במנות מראש ומתכונים ליצירת מנות איכותיות בבית. הם הפכו פופולריים יותר ויותר במהלך השנים האחרונות, במטרה לשלב את הנוחות של מזון מהיר עם איכות הבישול בבית.

ניתן למכור ערכות ארוחה במודל מבוסס מנוי , שבו קמעונאים מספקים ללקוחות ארוחה חדשה על בסיס חוזר. או שאתה עשוי ליצור אוסף של ערכות ארוחות ולמכור אותן א-לה-קארט.

יתרונות

  • הזדמנויות נישה: ערכות ארוחות הן עסק צעיר יחסית, כך שיש הרבה מקום למותגים חדשים והרבה נישות למזונות ספציפיים שנותרו לא מנוצלים.

אתגרים

  • משלוח מוצרים מתכלים: קלקול עשוי להוות דאגה גדולה יותר בכל הנוגע לערכות ארוחה, מכיוון שניתן לאחסן מזון טרי רק לזמן מוגבל וייתכן שיהיה קשה יותר לשמור פריטים בקירור במשלוח.

קבלו השראה: The Dough Bros

dough-boys-website-cover-image-home-pizza-kit

The Dough Bros היא מסעדת פיצה עצים הפועלת מגאלווי, אירלנד. ללקוחות שלא יכולים להגיע למסעדה, tThe Dough Bros מציע ערכות פיצה מוכנות המגיעות עם כל התוספות והרטבים להכנת פרוסות המותג הייחודיות בבית.

man-holding-dough-bros-gift-basket-with-diy-pizza-kit

כשזה מגיע לערכות ארוחות, למותגים גדולים אולי יש יותר זיהוי שמות, אבל מה שאין להם זו התמחות. המיתוג של The Dough Bros עובד כי הוא לוקח את המנה האהובה של פיצה, משפר אותה עם דגם ערכת הארוחה, ומיד מייחד את עצמו ממותגים גדולים יותר.

7. מאפים

fresh-baked-savoury-lemon-cake

מאפיות הן אחד מסוגי העסקים הוותיקים ביותר של מזון. מוצרי מאפה הפכו למרכיב עיקרי בחגים ובאירועים מיוחדים, מה שהופך אותם לפופולריים כל השנה. אולי זו הסיבה שתעשיית האפייה מגלגלת יותר מ-30 מיליארד דולר בשנה .

מכירת מאפים יכולה לפתוח הרבה דלתות אחרות עבור המותג שלך. אתה יכול למכור מאפים עבור מגבלות תזונתיות ספציפיות, או להתמחות במשהו ספציפי יותר, כמו לחם, עוגיות, עוגות, מאפים או פשטידות⁠.

יתרונות

  • ביקוש גבוה למאפיות מיוחדות; מציאת מוצרי מאפה הנותנים מענה לצרכים תזונתיים ספציפיים היא עדיין אתגר עבור הרבה לקוחות, כלומר יש ביקוש גבוה אליהם והרבה מקום למותגים חדשים יותר.

אתגרים

  • גוזל זמן: אפייה יכולה להימשך זמן רב יותר מאשר סוגי בישול אחרים ובקנה מידה קמעונאי, היא לרוב עבודה ליותר מאדם אחד. ייתכן שתצטרך להעסיק יותר צוות מאשר לעסקים אחרים בתחום המזון.
  • עלויות גבוהות יותר בעת קנה מידה: השכרת שטחי אפייה מסחריים והפעלת תנורים בעלי אנרגיה גבוהה עלולים לעלות ביוקר מהר מאוד, כך שייקח זמן מה עד שתוכל להרחיב את העסק שלך.

קבלו השראה: כץ ללא גלוטן

katz-gluten-free-home-page-with-product-collections

כץ ללא גלוטן מתמחה במוצרי מאפה למגוון רחב של אלרגיות והגבלות תזונתיות שאולי קשה יותר למצוא במכולת. המגוון של כץ הוא נרחב⁠ – מוכרים פריטים כמו לחם מחיטה מלאה, קאפקייקס במילוי שמנת וליבות תפוחים.

צפו בפוסט הזה באינסטגרם

פוסט משותף על ידי כץ ללא גלוטן (@katzglutenfree)

למרות מבחר המוצרים, כץ ממוקדת לייזר בכל הנוגע למיתוג שלה. הגבלות תזונתיות יכולות להקשות על קניות, אבל כץ בולט כמותג כי הוא עושה כל שביכולתו כדי להקל. באתר של כץ יש אפילו לשונית מיוחדת "קנייה לפי אלרגיה" המאפשרת למבקרים לסנן במהירות ובקלות את כל המוצרים שהם עלולים להיות אלרגיים אליהם.

למידע נוסף: כיצד לכתוב תוכנית עסקית למאפייה: המתכון שלך להצלחה

8. רטבים

bbq-sauce-being-poured-over-steaks-on-the-grill רטבים יכולים להיות מוצר נהדר למכירה עבור סוחרים ראשונים. חובבי אוכל תמיד מחפשים טעמים חדשים לנסות, ולכן הם נוטים להיות פתוחים יותר למותגים פחות מוכרים כשזה מגיע לרטבים.

נוסף על כך, לרטבים יש נטייה להצמיח חסידי כת⁠ – חשבו על הפופולריות של רוטב סרירצ'ה או על הקהילות הבנויות סביב רטבים חמים במיוחד. רוטב הוא רב תכליתי. זה אומר שאם לקוחות יגידו טעם עבורך, הם ירצו לנסות את זה בכל דבר.

רטבים הם תכונה של כמעט כל מטבח. קל יחסית להתאים אותם לכל מגבלות תזונתיות. הם יכולים להיות מלוחים, מתוקים, מתובלים או שלושתם.

ורטבים לא חייבים להיות רק מאפיין של ארוחת הערב. רטבים לקינוח כמו רפרפת, חמאה, פאדג' חם ורטבים בטעם פירות פופולריים באותה מידה.

יתרונות

  • נאמנות לקוחות: כשאוהבי אוכל מוצאים טעם שהם אוהבים, הם נוטים לדבוק בו. קונים חוזרים נפוצים יותר בכל הנוגע לרטבים, מכיוון שהרבגוניות של המוצר הופכת אותו להתאמה למנות רבות.
  • קהל לקוחות הרפתקני: לקוחות חדשים פתוחים יותר למותגים לא מוכרים בכל הנוגע לרטבים, במיוחד אם יש להם מיתוג ייחודי.

אתגרים

  • קבלת הטעם הנכון: המשיכה של הרטבים היא בייחודיות שלהם, אבל אנשים נוטים להימשך להיכרות גם כשזה מגיע לטעם. האיזון הנכון של הטעמים יכול לפעמים להיות מאתגר.

קבל השראה: Heartbeat Hot Sauce

heartbeat-website-cover-image-featuring-signature-ko-hot-sauce

הרוטב החריף Heartbeat, שבסיסו ב-Thunder Bay, אונטריו, מפתח, מבשל, מבקבוק ומפיץ קו ייחודי משלו של רטבים חמים. Heartbeat Hot Sauce מציע אבני יסוד כמו פירי פירי ורוטב חריף בסגנון לואיזיאנה, לצד שילובי טעמים ייחודיים יותר כמו אננס ואוכמניות האבנרו.

צפו בפוסט הזה באינסטגרם

פוסט ששותף על ידי Heartbeat Hot Sauce Co.™ (@heartbeat_hotsauce)

הטעמים בקו הרטבים החמים של Heartbeat פגעו בכל התווים הנכונים, ומשלבים היכרות עם חידוש. המותג גם מקיים קהילה מקוונת ענקית באמצעות אינסטגרם, המסייעת לבנות מערכת יחסים חזקה יותר עם הקהל שלו.

8. חטיפים ארוזים מראש

woman-pouring-caramel-popcorn-into-bowl צ'יפס, אגוזים, בייגלה, פופקורן, חטיפי גרנולה, או אולי תערובת של כולם – מוצרי חטיפים ארוזים מראש מגיעים עם זנים בלתי מוגבלים.

 חטיפים ארוזים מראש הם מרכיב יסוד הן בטיולים הרפתקנים בחוץ והן בתשוקות מונוטוניות בשעות הלילה המאוחרות⁠ – וכמעט לכולנו יש חיבה אליהם.

שוק החטיפים המלוחים בצפון אמריקה צפוי להגיע ל-59.25 מיליארד דולר עד 2028 , כלומר יש הרבה מקום לסוחרים חדשים עם מוצר ייחודי.

יתרונות

  • מגוון מוצרים רחב: מבחר גדול של אפשרויות מזון וטעמים, בשילוב עם אריזה בעלת תווית ייחודית, מקלים על בידול המותג שלך מהמתחרים בכל הנוגע לחטיפים ארוזים מראש.

אתגרים

  • תחרות עם מותגים גדולים: לתעשיית המזון והחטיפים יש הרבה מותגים מבוססים, כך שהאתגר הגדול ביותר שלך יהיה להבדיל בין המוצרים שלך לבין המתחרים שלך.

קבלו השראה: Snaffling Pig

snaffling-pig-website-cover-photo-featuring-product-collections

The Snaffling Pig Co., שבסיסה בבריטניה, מוכרת כל מיני חטיפים ארוזים מראש, אבל החתימה שלו היא פצפוצי החזיר שלו⁠ – חטיף דמוי צ'יפס העשוי מבשר חזיר מיובש ומתבלינים.

The Snaffling Pig מוכר גם אגוזים, קליפות חזיר, ביס צ'וריסו, ואפילו בירות וסיידרים, בטעמים כדי להחמיא לחטיפים שלו.

table-containing-collection-of-snaffling-pig-products

מה שמפגיש את האלמנטים הללו הוא המיתוג של Snaffling Pig, שמטרתו ליצור מחדש את הטעמים של אוכל פאב מזדמן, תוך שהוא שואב מזיכרונות נוסטלגיים משלו כדי ליצור תחושת אחווה עם המותג.

עד כה, נראה שזו הצלחה גדולה. Snaffling Pig נבחר לאחד מעסקי המזון הצומחים ביותר בבריטניה בשנת 2021 , והציג שיעור צמיחה שנתי מורכב של 35% בשנתיים האחרונות .

10. מזון לתינוקות

smiling-baby-eating-food כל הורה רוצה לתת לילד שלו את האוכל הכי טוב ומזין שיש. למה לא לתת מענה לשוק הענק הזה? מזון לתינוקות הוא אחד הדברים הקלים יותר להכנה ולמכירה והוא יכול להיות עסק נהדר בפעם הראשונה בבית.

יש גם פוטנציאל צמיחה. רופאים ממליצים על סוגים שונים של מזונות לתינוקות בגילאים שונים⁠ – החל מפורמולה לילודים, מזון מעוך לאחר כשישה חודשים, ולבסוף, מזון מוצק רך יותר לפעוטות.

זה פותח הרבה הזדמנויות לשיווק צולב וליצירת קונים חוזרים של אלה עם ילדים גדלים. עם שוק מזון התינוקות העולמי בדרך לצמוח ליותר מ-277 מיליארד דולר עד 2025 , יש הרבה לקוחות חדשים בדרך.

יתרונות

  • רכישות חוזרות: מזון לתינוקות מתאים היטב להשגת לקוחות חוזרים ולבניית נאמנות למותג, מכיוון שאמון הוא כל כך חשוב.
  • זמינות בשוק: נכון לעכשיו, יש שוק גדול למזון אורגני לתינוקות ומזון תינוקות המיועד להגבלות תזונתיות שונות, מה שנותן לסוחרים חדשים את ההזדמנות ליצור נישה.

אתגרים

  • בניית אמון: הורים מאוד זהירים מלנסות מותגים חדשים בכל הנוגע לפריטי מזון לתינוקות. השגת אמון של הורים טריים על מותגים שיש להם יותר זיהוי שמות יהיה כנראה האתגר הגדול ביותר שלך.

קבלו השראה: פרגולה

fragola-website-image-containing-products-and-nutrition-info

Fragola הוא מותג מזון לתינוקות המבוסס באיניספיל, אונטריו. פרגולה מציעה גם הזמנות חד פעמיות וגם מנויים של מזון לתינוקות המציעים שילוב חדש של טעמים בכל שבוע.

המיתוג של פרגולה שם דגש רב על תזונה וטריות מוצריה. העמוד הראשון של טופס ההזמנה שלו מפרק את הערך התזונתי של המוצרים שלו, והעתק על הדף בוחן לעתים קרובות את הסיבות לבחירת מזונות מסוימים על פני אחרים.

fragola-website-faq-describing-nutritional-info

פרגולה מבינה שהיא צריכה ליצור אמון עם לקוחותיה מיד. הורים מודעים מיד לתשומת הלב שהושקעה בבחירת המרכיבים הטובים ביותר, מה שכבר עוזר להבדיל אותו ממותגים גדולים יותר.

אבל מה שבאמת עוזר לייחד את פרגולה הם מעשי חסד פשוטים . כשמגיפת קוביד פגעה, פרגולה ריכזה את עוקביה במדיה החברתית לעזור להורים פחות ברי מזל, וביקשה מהם לרכוש כרטיסי מתנה שיותאמו למשפחה במצוקה.

לקוחות לא שוכחים נדיבות כזו. החזרה לאותה קהילה שעוזרת לעסק שלך לשגשג עוזרת רבות ביצירת קשרים משמעותיים.

11. ריבות וג'לי תוצרת בית

person-spreading-homemade-jam-on-bread ריבות וג'לי הם עסק נהדר להקים בעלות נמוכה עבור יזמים המעוניינים לגדל את התוצרת הטרייה שלהם. מכונות צורמות ריבה בבית הן זולות יחסית, וגידול מרכיבים משלך יוסיף מגע אישי למותג שלך שיהדהד עם הלקוחות.

נוסף על כך, שווקי האיכרים הם מקום מצוין לפגוש לקוחות פוטנציאליים באופן אישי. בעוד שנפח הלקוחות עשוי להיות קטן יותר מאשר באינטרנט, הזדמנויות מכירה פנים אל פנים נוטות לספק יותר ערך במונחים של נאמנות לקוחות ומכירות מפה לאוזן.

יתרונות

  • יתרון למותגים קטנים: בכל הנוגע לריבות, הלקוחות נוטים לראות במוצרים של מותגים גדולים יותר כפחות מזינים ומכילים יותר חומרים משמרים, מה שנותן יתרון למותגים קטנים יותר.

אתגרים

  • ניהול זמן: גידול תוצרת יכול לקחת הרבה זמן ותלוי במיוחד בחילופי העונות, כלומר תכנון מדויק יהיה חשוב יותר מאשר במוצרי מזון אחרים.

קבלו השראה: Fruits of the Forage

fruits-of-the-forage-cover-illustration-caption-reads-connecting-people-with-nature Fruits of the Forage היא קמעונאית בבריטניה של ריבות, ג'לי, מרמלדות, רטבים ושימורים טריים אחרים.

לצד ליין המוצרים שלה, פירות המספוא מציעה שירות מנויי פירות טריים, שבו מגוון חדש של פירות וירקות טריים נשלחים למנויים מדי שבוע.

עבור מותגים קטנים יותר, להבדל את עצמך מהמתחרים הגדולים יותר הוא קריטי. לכן Fruits of the Forage מבסס את המיתוג שלה סביב טריות המרכיבים שלו והדגול בתוצרת המקומית, תוך שימת דגש על מה שמייחד את המותג.

12. מזון אורגני

bundles-of-freshly-picked-carrots מזון אורגני הוא מזון המיוצר באמצעות דשנים טבעיים, בניגוד לחומרי הדברה כימיים. הסטנדרטים הרשמיים יכולים להשתנות בין ארגונים ואזורים, אך כולם שמים דגש על מיחזור משאבים, איזון אקולוגי וקיימות ארוכת טווח.

מזונות אורגניים הפכו פופולריים להפליא בעשור האחרון מכיוון שבטיחות חומרי הדברה הפכה לדאגה חשובה עבור הרבה לקוחות. אתה יכול למכור תוצרת גולמית אורגנית או להשתמש במרכיבים אורגניים במוצרי המזון שלך.

יתרונות

  • מיתוג טרי: מוצרים אורגניים הפכו לפופולריים במיוחד בקרב הלקוחות, כך ששימוש בחומרים אורגניים יכול להוות גולת כותרת חיובית במיתוג שלכם.

אתגרים

  • קשה יותר למקור: בהתאם למוצר שלך, זה עשוי להיות מאתגר למצוא כמה מרכיבים שגדלו אורגנית.

13. יין, בירה ומשקאות חריפים

two-people-holding-cocktail-glasses בילוי חברתי על משקאות אלכוהוליים הוא בילוי נפוץ. הם פופולריים כל השנה, אבל עדיין מתאימים למבצעים עונתיים, עם הרבה הזדמנויות לבחון מוצרים חדשים.

כמו ריבות וג'לי, מכירת יין יכולה לתת לך את ההזדמנות לגדל מרכיבים טריים משלך, ואירועי טעימות יין יכולים להיות דרך מצוינת ליצור קשרי לקוחות משמעותיים.

עם בירה, מבשלות בירה (לפעמים נקראות מבשלות מיקרו) הפכו פופולריות יותר ויותר בשנתיים האחרונות, אז אניני בירה מייחסים ערך רב לבלעדיות⁠ – דבר שנותן יתרון למותגים קטנים יותר.

יתרונות

  • צמא למוצרים חדשים: כשזה מגיע למשקאות אלכוהוליים, הקונים מייחסים ערך גבוה יותר לחדשנות ולבלעדיות, ולכן הם פתוחים יותר לנסות מוצרים חדשים.
  • הזדמנויות לקידום אישי: משקאות אלכוהוליים נפוצים באירועים הכוללים התכנסויות גדולות של אנשים, מה שמספק הזדמנויות אישיות לבנות קשרים עם הלקוחות שלך.

אתגרים

  • סיבוכים משפטיים: יש הרבה חוקים המסדירים את מכירת אלכוהול והם יכולים להיות שונים מאוד בין תחומי שיפוט, אז תצטרך להשקיע זמן רב בהכרת החוקים בכל מקום שאתה מתכנן למכור או לשלוח אליו.

קבלו השראה: Haus

haus-cover-photo-featuring-products-caption-reads-alcohol-for-the-modern-drinker Haus הוא מותג מבוסס קליפורניה המתמחה באפריטיפים⁠ – משקאות אלכוהוליים עשירים בטעמים, דלי אלכוהול ונועדו להגשה לפני ארוחה.

Haus לא מתביישת להדגיש את הטריות של מוצריה, תוך שימוש במרכיבים טבעיים בלבד, כמו פירות מקומיים, עשבי תיבול וצמחים צמחיים.

צפו בפוסט הזה באינסטגרם

פוסט ששותף על ידי Haus (@drinkhaus)

Haus גם שומר על קהילה תוססת באמצעות אינסטגרם, שם היא מפרסמת מתכונים והצעות הגשה ששומרות על הקהל שלה מעורב. תוכן כזה מצוין לבניית מודעות למותג ולגיוס לקוחות חדשים באמצעות מדיה חברתית.

תוכנית עסקית: איך אני פותח עסק מזון קטן?

אולי שמתם לב מהדוגמאות לעיל שעסקי מזון משגשגים בקידום צולב. כל מוצר יכול להיות נקודת זינוק עבור מותג מעורב יותר, אבל עדיף להתחיל עם מטרה יחידה בראש.

לדוגמה, משאית האוכל שלך יכולה לשמש כעסק קייטרינג. אתה עשוי למכור מזון לתינוקות במיוחד עבור תינוקות עם הגבלות תזונתיות מסוימות. לחלופין, כמו החזיר המטפח, אתה יכול למכור חטיף ארוז מראש לצד משקה חינם.

כתבנו מדריך נרחב יותר כיצד להקים עסק מזון ששווה לבדוק אם אתה רוצה לדעת את היתרונות והחסרונות של תעשיית המזון.

לעת עתה, הנה סקירה מהירה:

1. החליטו איזה סוג של מוצר מזון תמכור

להמציא את המוצר הראשון שלך יכול להיות מסובך. יש כל כך הרבה אפשרויות בתעשיית המזון, ואף פעם לא קל לדעת אילו הזדמנויות מוצרים הן הטובות ביותר. אבל השאלה הראשונה שצריך לשאול את עצמך היא: האם הרעיון מרגש אותי?

אם התשובה היא לא, בטל אותה. התשוקה שלך לעסקי המזון שלך מעודדת את הצמיחה שלו. לא משנה כמה רעיון טוב עשוי להיות, הוא לא ישגשג אם זה לא משהו שאתה מעוניין בו. לאחר שהחלטת על הרעיון שלך, הגיע הזמן להעריך אותו.

2. אמת את רעיונות המוצר שלך

ישנן מספר דרכים לאמת רעיונות למוצרים , אך חשוב בשלבים הראשונים לוודא שיש שוק פוטנציאלי למוצר שלך. אתה הולך להשקיע הרבה זמן ומאמץ בעסק שלך, וחשוב לדעת שיש לו פוטנציאל.

נסה להיפגש ישירות עם לקוחות פוטנציאליים, לעשות בדיקות טעם, לחקור את הקהילה סביב המוצר שלך, לחקור נקודות כאב של לקוחות ודרישות שוק⁠ – כל דבר כדי לקבל הבנה מעמיקה יותר של הפוטנציאל של הרעיון שלך.

3. לפתח תוכנית עסקית

לאחר אימות רעיון המוצר שלך, אתה מוכן להתחיל לעצב את התוכנית העסקית שלך . תוכנית עסקית היא מסמך כתוב המתאר את המוצרים או השירותים של העסק שלך, איך תרוויח כסף ואת המימון, כוח האדם, הלוגיסטיקה ופרטים חיוניים אחרים.

זה אולי נשמע מרתיע, אבל תוכנית עסקית טובה היא חיונית כדי להתחיל את עצמך ברגל ימין. אם אתה מחפש פירוט של טכניקות בדוקות ששימשו בעלי עסקים מצליחים, הקפד לבדוק את תבנית התוכנית העסקית שלנו

4. התחל לבנות את המותג שלך

מיתוג הוא חיוני לכל עסק, אבל הוא חשוב במיוחד בתעשיית המזון התחרותית ביותר. המיתוג שלך יהיה מה שמייחד אותך מהמתחרים שלך, לכן חשוב ליצור מסר ויזואלי עקבי שמעורר את העניין של לקוחות פוטנציאליים.

עיין במדריך שלנו כיצד לבנות מותג לפירוט מעמיק של איך למצוא את קהל היעד שלך, ללמוד על הצרכים והאינטרסים שלו, ולהעניק לעסק שלך אישיות המהדהדת אותם.

חינם: תבנית תוכנית עסקית

תכנון עסקי משמש לעתים קרובות כדי להבטיח מימון, אבל הרבה בעלי עסקים מוצאים ערך לכתיבת תוכנית, גם אם הם אף פעם לא עובדים עם משקיע. זו הסיבה שהרכבנו תבנית תוכנית עסקית בחינם כדי לעזור לך להתחיל.

5. התחל לבנות את החנות המקוונת שלך

לאחר שפיתחת את המותג שלך, אתה מוכן להתחיל לבנות את החנות המקוונת שלך . הוסף את המוצרים שלך, צור את האוספים שלך והתאם אישית את הנושא שלך באופן שיתאים לכל האלמנטים החזותיים של המותג שלך.

6. מצא והגדל את הקהל שלך

לאחר הקמת החנות, הגיע הזמן להתחיל להביא לקוחות. ישנן דרכים רבות לבנות קהל – כגון תוכן מדיה חברתית אורגנית שמעסיק את הנישה שלך ומודעות בתשלום שעוזרות להרחיב את הקהל של התוכן שלך.

אולי תשקול לעבוד עם משפיעני מדיה חברתית. או אולי העסק שלך מתאים לתוכן בלוג שיהיה רלוונטי לקהל שלך. אסטרטגיות השיווק הטובות ביותר יכולות להיות שונות על סמך המיתוג, הקהל, המוצר, הנישה ושלל גורמים אחרים ספציפיים לעסק שלך.

baker-spooning-cookie-dough-on-to-baking-sheet

התחל עסק מזון רווחי ובעלות נמוכה עם Shopify

מזון הוא תעשייה המתפתחת כל הזמן עם מגוון רחב של מוצרים, נפח עצום של לקוחות ואפשרויות אינסופיות להרחבה⁠ – ללא קשר לרמת הניסיון שלך. זה הופך את זה להזדמנות עסקית מצוינת.

מעטים הדברים מספקים יותר מאשר להצמיח עסק בתעשייה שמרגשת אותך. עבור אוכלי אוכל ושפים בבית בכל מקום, פתיחת עסק מזון היא הזדמנות מצוינת להרוויח כסף לעשות את מה שאתה אוהב.

איור מאת כריס גאש

התחל 14 יום ניסיון חינם של Shopify – אין צורך בכרטיס אשראי!

שאלות נפוצות לגבי רעיונות עסקי מזון

איזה עסק מזון הכי רווחי?

לכל עסק מזון יכול להיות שולי רווח גבוהים, אבל אם אתם מחפשים רעיון עסקי מזון בעלות נמוכה ובסיכון נמוך ללא תקורה, עיין במדריך הדרופשיפינג שלנו .

Dropshipping הוא מודל עסקי המאפשר ליזמים לפתוח עסק מקוון ולמכור מוצרים תוך כדי עבודה עם צד שלישי שמייצר, מאחסן ומשלוח את הפריטים שלך ישירות ללקוחות שלך.

מהו עסק המזון הטוב ביותר לפתוח?

אין העסק הטוב ביותר עבור כולם, אבל ברמה האישית, עדיף לפתוח עסק מזון שאתה נלהב ממנו⁠ – גם אם אולי אין לך רמה גבוהה של ניסיון.

ניתן ללמוד מיומנויות חדשות והניסיון יבוא עם הזמן, אך התשוקה של מייסד לעסק שלו היא קריטית להצלחה. בחר את סוג העסק שהכי מרגש אותך.

איזה אוכל אני יכול למכור כדי להרוויח כסף?

כל מאכל יכול להרוויח כסף, אבל אם אינכם בטוחים אם לרעיון שלכם יש רגליים, עדיף לאמת את רעיונות המוצרים שלכם על ידי מפגש ישיר עם לקוחות פוטנציאליים, התייחסות לנקודות הכאב שלהם, ומחקר הקהל סביב המוצר שלכם כדי לראות אם יש פוטנציאל.

מהו האוכל הנמכר ביותר?

מזונות שונים נמכרים מסיבות שונות, אך הנמכרים ביותר מתייחסים בדרך כלל לנקודת כאב נפוצה (כגון כץ ללא גלוטן בדוגמאות לעיל) או פונים ללקוחות על ידי שילוב של אהובים מוכרים עם חידוש מסקרן (כגון קונוסים מבצק עוגיות של Sugar + Spoon's ).

food-business-ideas

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button