רעיונות לעסקים

נצל את המומחיות שלך: 10 שלבים ליצירת קורס מקוון שמוכר

האבטיפוס של יזם מעלה לעתים קרובות תמונות של בעל חנות מרופטת שאורז פריטים משולחן המטבח שלו, בעל מלאכה שמייצר מוצרים בהתאמה אישית, או סוחר שבונה חנות מקוונת כדי לשלוח מוצרים ללקוחות ברחבי העולם. אבל יזמים באים בכל פסים, יוצרים מה חדשני ומוכרים את הבלתי צפוי.

תיאור זה בהחלט חל על יוצרי קורסים מקוונים, קטגוריה של יזמים שמוכרים את המומחיות שלהם. יוצרי קורס מקוון אורזים את התובנות שלהם – ידע, ידע וניסיון – לתוך חבילה דיגיטלית ללקוחות, מבלי לדאוג לסרטי אריזה, תוויות משלוח ומספרי מעקב.

יש סיכוי טוב שיש לך ידע מיוחד או מומחיות שאחרים יכולים ללמוד מהם. אולי אתה יודע איך לערוך ולהפיק סרטונים, לקבל תובנות ייחודיות על ערוצי מדיה חברתית צומחים, או להיות מיומן ייחודי בעיצוב דיגיטלי. יצירת קורס מקוון עוסקת בלקחת את הידע והכישורים שלך – לעתים קרובות מושחזת במשך שנים, או אפילו עשרות שנים – ופיתוח תוכנית לימודים כדי לדחוס ולשתף את המומחיות שלך עם אחרים, כדי שגם הם יוכלו ללמוד.

רק עם מחשב נייד וגישה לאינטרנט, הקורס המקוון שלך יכול לרשום תלמידים ברחבי העולם, לעזור להם לשלוט במיומנויות חשובות בהרבה פחות כסף מאשר חינוך מסורתי.

מעולם לא היה זמן טוב יותר למכור מוצרים דיגיטליים כמו קורס ולהיות חלק מתנועה ותעשייה שמבצעת דמוקרטיזציה של החינוך. בשנת 2020, השוק העולמי ללמידה מתוקשבת נאמד ב-250 מיליארד דולר והוא צפוי להגיע ל-650 מיליארד דולר עד 2026. רק עם מחשב נייד וגישה לאינטרנט, סטודנטים ברחבי העולם יכולים להירשם לקורס המקוון שלך, לשלוט במיומנויות חשובות בעלות נמוכה יותר מהחינוך המסורתי.

מאמר זה יעביר אותך בתהליך בן 10 שלבים כיצד ליצור קורס מקוון, תוך כדי עשיית כסף והשפעה על הלקוחות שלך בתהליך. אתה תצא משם עם שרטוט כיצד ליצור קורס מקוון שממצב אותך כמומחה בענף שלך, מייצר סכום כסף משמעותי ומגדיר את התלמידים שלך להצלחה.

תוכן העניינים

  • היתרונות של יצירת קורס מקוון
  • כיצד ליצור קורס מקוון ב-10 שלבים
  • 1. בחר את נושא הקורס שלך
  • 2. ערכו מחקר לקוחות
  • 3. בחר את הפורמט של הקורס שלך
  • 4. בדוק אם לקורס שלך יש ביקוש גבוה בשוק
  • 5. למכור מראש את הקורס שלך
  • 6. תאר את תוכן הקורס שלך
  • 7. קבעו תמחור ויעדי מכירה של הקורס
  • 8. בחרו את פלטפורמת הקורס הנכונה
  • 9. הפעל ופרסם את הקורס שלך
  • 10. אסוף משוב ועדויות
  • התחל בתור יוצר קורס
  • שאלות נפוצות לגבי יצירת קורס מקוון

היתרונות של יצירת קורס מקוון

ללא בעיות מלאי או בעיות שרשרת אספקה שצריך לפתור, יצירת קורס דיגיטלי הוא רעיון עסקי מקוון עם יתרונות שכדאי לקחת בחשבון:

  • קורסים מקוונים ניתנים להרחבה . זה לוקח הרבה זמן ומאמץ ליצור קורס מקוון. עם זאת, עם מוצרים דיגיטליים, אתה יכול ליצור משאב יחיד ולמכור אותו למאות, אלפי או אפילו מיליוני אנשים ברחבי העולם. תהליך זה יכול להיות אוטומטי לחלוטין כך שכל אחד יכול לקנות את הקורס שלך בכמה קליקים. עם מוצרים דיגיטליים, אינך מוגבל על ידי האילוצים הנלווים למכירת מוצרים פיזיים, כמו מלאי מוצרים ועלויות אריזה.
  • קורסים מקוונים בעלות נמוכה . לעתים קרובות זה לא יקר ליצור קורס. בהתאם לסוג הקורס שאתה יוצר, ייתכן שתזדקק לכמה מנויי תוכנה לאירוח הקורס שלך, שליחת אימיילים לקונים פוטנציאליים ובניית קהילה של לומדים. בעוד שיצירת קורס וידאו מן המניין עשויה להיות יקרה יותר, אתה יכול לקצץ בעלויות על ידי בחירה במצלמה זולה, שימוש בתאורה בסיסית ומיקרופון בינוני כדי להתחיל – שאף לגרום לקורס הווידאו שלך להיראות "מקצועי", לא בהכרח " הפקה בתקציב גבוה". מלבד עלויות הייצור, שיווק יכול להיות גם ניתן לניהול.
  • לקורסים מקוונים יש רווחים גבוהים . לאחר העלויות שנכנסות לייצור ולשיווק, ההכנסה הנותרת מהקורס יכולה להיות רווח. בעוד שליזמים מסורתיים רבים שמוכרים מוצרים פיזיים יש מרווחים קטנים, למוצרים דיגיטליים כמו קורסים יש מרווחים של עד 85% – למשל, מכירת קורס ב-$100 ושמירה על 85$.
  • קורסים מקוונים מייצרים הכנסה פסיבית . בעוד שהכנסה פסיבית לעולם אינה פסיבית באמת – יש זמן, כסף ומאמץ מראש – קורסים מקוונים קרובים. לאחר שיצרתם את הקורס, תוכלו להפיק ממנו הכנסה ברציפות. זה במיוחד המקרה אם הקורס שלך הוא להורדה בלבד ואינו קורס מבוסס קבוצה עם רכיב חי או קהילתי.

כיצד ליצור קורס מקוון ב-10 שלבים

אם היתרונות של יצירת קורס מקוון שכנעו אותך, צלול לתהליך שלב אחר שלב של העברת הקורס שלך מרעיון קטן ליום ההשקה ומעבר לו.


סקרן להיות יוצר קורס מקוון? התחל את 14 ימי הניסיון בחינם שלך ב-Shopify.


1. בחר את נושא הקורס שלך

עלייתו של מרחב הלמידה האלקטרונית והיתרונות של יצירת קורס מקוון אמורים לאותת על משהו חשוב: תהיה לך תחרות בהבאת הקורס המקוון שלך לשוק. לא חסרים קורסים מקוונים זמינים בנושאים החל משיווק דיגיטלי ועריכת וידאו לכתיבה מקוונת ויזמות.

כשאתה שוקל כיצד ליצור קורס מקוון, בחר נושא שאתה מתאים באופן ייחודי ללמד. בחר נושא קורס שבו יש לך תובנות בתעשייה, אמינות, מומחיות ותשוקה. בנוסף, ודא שלנושא הקורס יש ביקוש גבוה בשוק.

Find your course topic

תובנה, מומחיות ואמינות בתעשייה

טירונים רוצים ללמוד ממומחה שנמצא צעדים לפניהם במסע הלמידה. הלומדים צריכים גם לדעת שהם שומעים מאדם בעל אמינות שזוכה להערכה רבה בתחומם. הנה כמה סימנים לכך שזה אתה:

  • אתה עובד בתעשייה שנים או עשרות שנים ויש לך רמה גבוהה של היכרות עם התחום שלך.
  • טיפחת ידע או מיומנויות בנושא הקורס שלך במשך שנים או עשורים.
  • יש לך הקשר היסטורי על התעשייה.
  • אתה יכול לעשות תחזיות מושכלות לגבי עתיד התעשייה.
  • יש לך ידע או מיומנויות מעל הממוצע בנושא ואתה יכול להעביר מידע זה לאחרים.
  • אתה מכיר טעויות נפוצות או מלכודות ויכול להדריך טירונים כדי להימנע מהן.
  • אתה יכול לענות בקלות על שאלות של מתחיל.
  • יש לך אישורים או שבחים המעידים שאתה מומחה בתחומך.
  • יש לך רקורד מוכח עם אנשים שיכולים לדבר על איכות העבודה שלך ורמת המומחיות שלך.
  • אתה נתפס כמוביל מחשבה באזור שלך ומצייץ באופן קבוע, בלוג או משתף את הידע שלך לקהל גדול.
  • הופעת בפודקאסטים או הוצגת במאמרים ו/או ספרים על תחום ההתמחות שלך.

תשוקה

להרכיב קורס מקיף ושימושי דורש כמות משמעותית של זמן ואנרגיה. הנה סימנים שיש לך את התשוקה לקיים את המאמץ:

  • יש לך התלהבות עמוקה מתחום המקצוע שלך ואתה יכול לגרום לתלמידים להתלהב גם ממנו.
  • יש לך רצון אמיתי לעזור לאנשים לרכוש מיומנויות וידע בתחומך.
  • אתה מוכן להשקיע את העבודה כדי לספק קורס טוב יותר מאשר המתחרים.
  • אתה נרגש מהאפשרות לארגן תוכנית לימודים סביב הידע והמומחיות שלך.
  • אתה פועל לשיפור מתמיד ושליטה בתחומך.

ביקוש גבוה בשוק

בעוד המומחיות והתשוקה שלך חיוניים לקחת בחשבון בעת בחירת נושא הקורס שלך, הקורס שלך יצטרך להיות בעל ביקוש גבוה בשוק כדי להצליח. להלן כמה סימנים לקורס שלך יש מספיק עניין:

  • נושא הקורס שלך הוא בתעשייה צומחת ולא בענף קבלני.
  • לנושא הקורס שלך יש נפח חיפוש גבוה במנועי חיפוש כמו גוגל.
  • ישנם קורסים דומים בנישה שלך שפותחו על ידי מתחרים.
  • הקורס שלך מלמד מערך מיומנויות שיש לו ביקוש גבוה.
  • זיהית קהל לא מוצלח לנושא ואתה ממלא פער בשוק.

אמנם נושא הקורס שלך לא חייב לבדוק כל פריט ברשימה זו, אבל רמה מסוימת של תובנה ומומחיות בתעשייה, אמינות ותשוקה בתחום הנושא שלך יעשה את כל ההבדל ביצירת קורס שבולט מהמתחרים. יש הצעת ערך ייחודית לסטודנטים פוטנציאליים.

בנוסף, חשוב גם לחקור ולבדוק אם לנושא הקורס שלך יש ביקוש בשוק. לנושאים של קורס נישה כמו "הכנת סירופ מייפל אותנטי" או "הפקת מוזיקת סקא" אולי אין מספיק ביקוש כדי להפוך את יצירת הקורס לרווחית. (אנו נקדיש חלק שלם במדריך זה כיצד עליך לאמת את הביקוש בשוק של הקורס שלך.)

2. ערכו מחקר לקוחות

אמנם בחירת נושא הקורס שלך היא המפתח, אך אתה עדיין במרחק של כמה צעדים מקפיצה ליצירת תוכן הקורס וצלילה לתוך מחזור המכירות. ראשית, חשוב להבין את הקהל שלך עוד לפני שאתה מתחיל לתכנן עבורו תוכן. הנה כמה סיבות להקדיש את הזמן לערוך מחקר משתמשים ולהגדיר את הלקוח האידיאלי שלך בתחילת מסע יצירת הקורס שלך:

  • לשים את עצמך בנעליים של מתחילים . להיות מומחה בתחום פירושו לעתים קרובות להיכנע לקללת הידע, הטיה קוגניטיבית שבה אתה מניח שלמי שאתה מתקשר איתו יש את אותו ידע רקע כמוך. למרבה הצער, זה יכול להוביל לדבר מעבר למישהו ולא אליו, תפירת בלבול וחוסר הבנה. דיבור עם משתמשים פוטנציאליים יעזור לך לחזור לראש של מתחיל, ויעזור לך להתאים את הקורס שלך בהתאם.
  • כדי להבין את נקודות הכאב של הלקוח שלך . הקורס שלך אמור לעזור לקונה לפתור בעיה שעומדת בפניו, לתמוך בו ברכישת ידע שהם נאבקו למצוא במקום אחר, או לסייע לו ללמוד משהו מהר יותר או יעיל יותר מאשר חלופות זמינות. כדי שהקורס שלך ישיג זאת, אתה צריך לדעת במדויק עם אילו נקודות כאב מתמודד הקונה הפוטנציאלי שלך וכיצד לטפל בהן במסגרת הקורס שלך.
  • ללמוד מה תלמיד רוצה להשיג . החלק החשוב ביותר בקורס שלך עבור התלמידים הוא השינוי: המצב שהם משיגים לאחר שסיימו את הקורס שלך. פירוש הדבר יכול להיות שהם ביססו בהצלחה שגרת אימונים, מרגישים מוכנים לגשת למבחן נדל"ן, או שכתבו הצעת ספר מוכנה למוציא לאור. דיבור עם לקוחות פוטנציאליים יעזור לך לגלות מה הם רוצים להשיג.
  • לדעת איך למכור להם . כמו שאומר הפתגם, "אם אתה מוכר לכולם, אתה לא מוכר לאף אחד". חשוב לבנות פרופיל "לקוח אידיאלי" כדי שתוכל להתאים את תוכן הקורס והשיווק שלך באופן שידבר ישירות אליהם. לימוד העברת ההודעות המדויקות ללקוח האידיאלי שלך יידע הכל מהכותרות שאתה כולל בדף הנחיתה שלך ועד איך אתה מקדם את הקורס שלך במדיה החברתית.

בהגדרת הלקוח האידיאלי שלך, צעד מעבר להנחות ולשיחות סתמיות. במקום זאת, גש להגדיר את הלקוח האידיאלי שלך כמו מישהו שעורך מחקר משתמשים מתודולוגי. להלן מספר דרכים שונות לבצע מחקר משתמשים:

  • מחקר Google Trends . השתמש ב-Google Trends כדי לחפש את הנושא שלך ולראות אם העניין עולה או פוחת. ניתן לסנן לפי מדינה ומסגרת זמן. תמצא נושאים קשורים ושאילתות קשורות שעשויות להיות מושכות יותר ללקוח האידיאלי שלך. תוכל גם לקבל תובנות כיצד לתזמן את יציאת הקורס שלך. לדוגמה, קורס סביב הגדרת יעדים עשוי לגלות עניין רב יותר בינואר מאשר בהמשך השנה, בעוד שקורס בנושא גינון עשוי לראות את העניין הרב ביותר לפני האביב בחצי הכדור הצפוני.
  • חפש ב-Ubersuggest . כשאתה מזין את מילת המפתח עבור הקורס שלך ב-Ubersuggest, תקבל תובנות לגבי כמה אנשים מחפשים את המונח, כמו גם את המידע הדמוגרפי שלהם, כמו טווח גילאים ומיקום. תקבל גם מידע על שאילתות חיפוש סמוכות. לדוגמה, אם אתה חושב ליצור קורס לבישול, לביטוי מילת המפתח "ללמוד לבשל" יהיו גם שאילתות מוצעות וקשורות כמו "ללמוד לבשל מתחיל" ו"למד איך לבשל בריא" שיכולות לעזור לך להתאים הצעת הקורס שלך על סמך מה שאנשים באמת מתעניינים בו.
  • עיין ב-Reddit וב-Quora . אנשים רבים נוהרים לפלטפורמות כמו Reddit ו-Quora כדי לשאול מגוון רחב של שאלות, מטיפים על טיפוח עור ועד עצות לתחילת העבודה בתעשייה חדשה. ב-Reddit, נווט ל-subreddits הקשורים לנושא הקורס שלך ודפדף בין שרשורים שיכולים לעזור עם תוכן הקורס. ב-Quora, חפש שאלות הקשורות לנושא שלך וזיהוי אילו אתגרים מתמודדים אנשים ומה הם רוצים לדעת.
  • לטרוף את המדיה החברתית . עקוב אחר אנשים בולטים ברחבי התעשייה שלך ברשתות חברתיות כמו טוויטר ולינקדאין, תוך שימת לב לשיחות הקשורות לנושא הקורס שלך. מצא האשטאגים רלוונטיים המספקים לך את ההקשר שאתה עשוי להזדקק לו כדי להבין קונים פוטנציאליים, תוך תשומת לב רבה לבעיות שאנשים צצים בשיחה.
  • הגדר ראיונות טלפוניים . מלבד מחקר משני במדיה חברתית, צור קשר עם לקוחות פוטנציאליים וצור קשר ישירות כדי לראות אם הם עשויים להיות זמינים לענות על כמה שאלות לשיחת מחקר. ערכו ראיונות עם לפחות 10 אנשים, שתפו שאתם מתחילים קורס ותרצו את התשובות שלהם למספר שאלות, כולל השאלות הבאות:
  • מהן הבעיות שאני יכול לעזור לך לפתור?
  • מהם האתגרים שאני יכול לעזור לך להתגבר עליהם?
  • מה יהיו המטרות שלך בקורס זה?
  • אם היית מסיים את הקורס, מהי התוצאה שהיית מקווה לקבל?

הקפידו על ראיונות מחקר קצרים והשתמשו בהם כהזדמנות לברר גם לגבי פורמט הקורס והתמחור המועדפים. שקול לתמרץ את המרואיינים על ידי הצעת להם את הקורס בחינם לאחר סיומו.

תבנית דוא"ל לבקשת ראיון מחקר משתמשים

השתמש בתסריט הבא כדי לשאול לקוחות פוטנציאליים אם הם יהיו מוכנים לשבת איתך לראיון מחקר משתמשים:

"היי. אני יוצר קורס בנושא _____ ורוצה לוודא שהוא בעל ערך רב עבור הלומדים. אני תוהה אם תהיו מוכנים להקדיש לי 15 דקות מזמנכם לשיחת וידאו קצרה, שבה אוכל לגלות כיצד הקורס שלי עשוי לעזור לאנשים בדיוק כמוך להגיע ליעדים שלהם. אם אתה מעוניין, אשמח לתת לך את הקורס בחינם ברגע שאסיים כדי להראות לך את הערכתי."

הקדשת הזמן לעריכת מחקר משתמשים תעשה את כל ההבדל ביצירת קורס איכותי שניתן לקדם לקונה אידיאלי ואשר מספק מהפך לסטודנטים.

3. בחר את הפורמט של הקורס שלך

הקורסים יכולים לבוא במגוון פורמטים ומדיומים שונים. האופן שבו אתה בונה ומעביר את הקורס שלך יקבע כיצד אתה משווק את הקורס שלך לקונים, כמה תוכן לכלול בתוכנית הלימודים שלך, וכמה כסף אתה יכול למכור באופן סביר את הקורס שלך.

ישנם שלושה סוגים עיקריים של קורסים: מיני-קורסים , קורסים רב-יומיים וכיתות אמן.

מיני קורס

מיני-קורס דורש בדרך כלל שעה או שעתיים. זה יכול לקחת מדיומים שונים – למשל, סדרה של מיילים או רשימת השמעה של 10 סרטונים קצרים. קורסים מיני מוצעים בדרך כלל בנקודת מחיר נמוכה (למשל, מתחת ל-100 דולר), או שהם עשויים אפילו להיות בחינם, כדי לשמש ככלי שיווקי או מגנט מוביל להצעת קורסים מעמיקה ומחירית יותר. מיני-קורס הוא דרך מצוינת להתחיל כיוצר קורס כדי לבחון את השוק וללמוד כיצד ליצור קורס גדול יותר.

קורס רב ימים

קורסים רב-יומיים הם תוצרי ביניים חינוכיים דיגיטליים שבדרך כלל לוקח לתלמידים מספר ימים להשלים. הם עשויים לכלול סרטונים מוקלטים מראש המחלקים את הקורס לרמות או מודולים שונים וכוללים חומרים משלימים כמו דפי עבודה ורשימות ביקורת. קורסים אלה נופלים לעתים קרובות בטווח המחירים של $250 עד $2,000. קורס רב-יומי הוא אידיאלי אם כבר אימתת את הרעיון שלך באמצעות מיני-קורס.

Cathryn Lavery, המייסדת והמנכ"לית של Best Self , מוכרת מספר קורסים מקוונים בנושא פרודוקטיביות ושיפור עצמי. ההצעה היקרה ביותר, הקורס 20/20 Vision Digital , נמשכת כ-8 שעות להשלמתו, כוללת שיעורי וידאו בגודל ביס, וכוללת חוברת עבודה של 87 עמודים להורדה.

20/20 vision digital course

כיתת אמן

כיתות אמן יכולות להימשך בין שבועות לחודשים ומטרות לספק לקונים מערכת שלמה להצלחה. סוגים אלה של קורסים נמכרים בדרך כלל לאנשי מקצוע ומחירם נע בין $300 ל-$5,000. אם זו הפעם הראשונה שאתה יוצר קורס, בדרך כלל לא כדאי להתחיל בכיתת אמן. במקום זאת, צברו תחילה את הניסיון שלכם ביצירת מיני-קורסים וקורסים מרובי-ימים.

ז'אן מרטין פורמר וסולייקה מונפטיט, המייסדים מאחורי מכון גנן השוק , מציעים מגוון קורסים, כולל כיתת האמן של גנן השוק . הקורס לוקח 40-60 שעות להשלמתו וכולל 40+ מודולים, 50+ סרטונים, 45+ גיליונות טכניים ועוד. מרכיב קהילתי הוא חלק מההצעה. מחיר הקורס הוא 1,997$ וכולל סילבוס להורדה שתוכלו לעיין בו לפני הקנייה, המספק מידע על כל מה שהקורס מכסה.

The Market Gardener Masterclass

בחר את סוג הקורס שאתה יוצר בהתבסס על הניסיון שלך ביצירת קורסים, הרוחב והעומק של התוכן שתיצור, והנכונות של קונה היעד שלך לשלם.

4. בדוק אם לקורס שלך יש ביקוש גבוה בשוק

בעסקים, זה מועיל לאמת את הרעיון שלך לפני שאתה משיק את המוצר שלך לעולם. לפני שמבזבזים כסף וזמן בבניית מוצר דיגיטלי שאנשים אולי לא יקנו, בדוק אם יש באמת ביקוש בשוק לפני שתתקדם במלוא הקיטור עם הרעיון שלך.

אחת הדרכים לעשות זאת היא בניית מוצר מינימלי בר-קיימא (MVP), מושג שנטבע ב- The Lean Startup של אריק רייס. MVP הוא מוצר שאתה משחרר לציבור עם מספיק תכונות כדי לאמת את ההנחות שלך. כאשר שוקלים כיצד ליצור קורס מקוון, צור גרסת מוצר מינימלית בת קיימא של הקורס שלך, כגון מיני-קורס או סמינר מקוון בחינם כדי לאמת את הרעיון שלך.

צור מיני-קורס

מיני-קורסים בדרך כלל לוקחים פחות משעתיים להשלמתם ומצמצמים בנושא מסוים במקום לנסות לכסות מגוון רחב של רעיונות. מיני-קורס יכול בסופו של דבר להיות מודול או שיעור בקורס רב-יומי. להלן דוגמאות של לקיחת נושא רחב בקורס וצמצומו ל-MVP של מיני-קורס:

נושא קורס רב-יומי

רעיון למיני קורס

שיווק לסטארטאפים

אסטרטגיות מדיה חברתית אורגנית עם $0

שיווק בדוא"ל 101

פילוח דוא"ל ב-Mailchimp

איך לכתוב חיבור עיון

יצירת וו הפתיחה המושלם

יסודות הצילום

צילום תאורה וצללים

מנהיגות וניהול אנשים

איך לנהל פגישה יעילה של 1:1

 

מיני-קורס מאפשר לך לבחור נושא שאתה מכיר היטב ולארוז את המומחיות שלך או לארוז מחדש את החומר הקיים שלך (למשל, פוסטים בבלוג, שרשורי ציוצים, ניוזלטר בדוא"ל) בפורמט כמו קורס דוא"ל. קורס דוא"ל גם מאפשר לך ללכוד את המיילים של אנשים שבסופו של דבר תשווק להם את הקורס הגדול יותר שלך. מישהו שנרשם ולוקח את המיני-קורס שלך הוא אימות של הביקוש בשוק לקורס גדול יותר בנושא רחב יותר.

צור סמינר מקוון בחינם

אסטרטגיית MVP נוספת לאימות הביקוש בשוק של הקורס שלך היא יצירת סמינר מקוון עם מכירה נוספת. זה יעזור לך לבדוק את הנושא שלך, לקבל משוב כדי לשכלל את הצעת הערך שלך, אבטיפוס לקורס שלך בפורמט מרוכז וללמוד על הקהל שלך. אתה יכול גם לבצע מכירות מוקדמות מ-upsling, תוך הבטחת מחיר מבצע מיוחד עבור הקורס שלך לזמן מוגבל למשתתפים. שיעור ההמרה הממוצע של סמינר מקוון יכול להיות בסביבות 20%. לראות שיעור המרה כזה הוא אימות שיש ביקוש בשוק לקורס הגדול יותר שלך. הקדישו את רוב הסמינר המקוון לספק מידע רב ערך על נושא הקורס שלכם, אך הקפידו לאסוף משוב מהמשתתפים על מה שהם מצאו בעל ערך ומה עוד הם רוצים ללמוד. מבין האנשים שמתגיירים, שימו לב למאפיינים שלהם ושקלו לתכנן שיווק עתידי כלפי אנשים דומים.

שיטות אלו לאימות רעיון הקורס שלך יחסכו לך את החוויה של יצירת קורס שאף אחד לא באמת קונה.

5. למכור מראש את הקורס שלך

מכירה מוקדמת של קורס פירושה מכירת הקורס שלך לפני שיצרת אותו בפועל. אמנם תצטרך לסיים למעשה את יצירת הקורס, אך זוהי אסטרטגיית הפחתה נוספת כדי להימנע מיצירת קורס שאף אחד לא רוצה. יתרונות נוספים כוללים בדיקת מאמץ לקונספט שלך, התאמת התוכן שלך למשוב מוקדם מהקונים וגיוס כסף באמצעות מכירות מוקדמות כדי לממן למעשה את יצירת הקורס שלך. בנוסף, סביר להניח שכמה הרשמות סטודנטים מוקדמות ישמשו כמניע לסיום והשקת הקורס שלך לעולם.

לגרום לקבוצת הלקוחות הראשונה שלך להירשם למכירה מוקדמת (או "הזמנה מוקדמת") על ידי יצירת דף נחיתה למכירה מוקדמת ותמריץ קונים עם הנחה. לדוגמה, השתמש ב-Shopify כדי ליצור דף מכירה מוקדמת ולאסוף תשלומים עבור הקורס שלך. כדי להוסיף פונקציונליות של הזמנה מוקדמת לחנות שלך, הורד אפליקציה מחנות האפליקציות של Shopify כמו הזמנה מוקדמת עכשיו, PreProduct, מנהל הזמנה מוקדמת ו-Crowdfunder. Shopify גם משתלבת עם מספר פלטפורמות קורס, כמו Thinkific ו-Tachable.

כדי למכור מראש את הקורס שלך, אתה צריך לכל הפחות שיהיה לך כותרת, נושא ומתווה קורס שנותנים לקונים מוקדמים מושג על תוכנית הלימודים שהם ילמדו בהמשך הקו. בנוסף, כדאי שתהיה לך מטרה כיצד עשויה להיראות מכירה מוקדמת מוצלחת. לדוגמה, ייתכן שהמטרה שלך היא לבצע 25 מכירות מוקדמות של הקורס שלך. אם אתה מרוויח פחות מזה במסגרת זמן נתונה, כדאי לחשוב היטב אם אתה רוצה להמשיך ביצירת הקורס או לבחור להחזיר ללקוחות את מה ששילמו ולחזור ללוח השרטוטים.

קרא עוד: כיצד ליצור דף בקרוב ולהתחיל לשווק לפני ההשקה

6. תאר את תוכן הקורס שלך

כפי שצוין קודם לכן, הסיבה העיקרית שמישהו רוכש קורס היא לשינוי צפוי. קונה מצפה להיות בעל ידע רב יותר, מיומן יותר או מוכן יותר להתמודד עם אתגר נתון לאחר שעבר את השיעורים שפרסמת או השלים את המודולים שיצרת. תיאור תכני הקורס שלך, הגשת תכני הקורס שלך וחלוקה הגיונית לשיעורים מחייב אותך לשים את עצמך בנעליו של תלמיד. התחילו ממצב הסיום הרצוי של תלמיד ועבדו אחורה משם.

חלק את התוכן למודולים ושיעורים

כמות התוכן בקורס שלך וכמה שיעורים תכלול ייקבעו בין השאר לפי סוג הקורס שתיצור (למשל, קורס מיני, קורס רב-יומי, כיתת אמן) וכן זמן ההשלמה והעלות הקשורים לכך. לאחר שסידרת את זה, חלק את הקורס למודולים ושיעורים נפרדים או לקטעים ותתי-סעיפים.

לדוגמה, אם יצרת קורס בנושא שיווק באמצעות תוכן, כך עשוי להיראות פירוק הקורס לשישה מודולים:

מודול 1 : הגדרת אסטרטגיית תוכן
מודול 2 : כתיבת תוכן הממיר
מודול 3 : אופטימיזציה למנועי חיפוש
מודול 3 : אופטימיזציה למנועי חיפוש
מודול 4 : ניהול לוח שנה תוכן
מודול 5 : הפצת תוכן

משם, אתה יכול לפרק את המודולים שלך לסדרה של שיעורים ספציפיים הנכנסים לפרטים על נושא נתון ולהגדיר את התלמידים שלך להצלחה. כך תוכל לפרק את המודולים שלמעלה עבור אותו קורס:

מודול 1: הגדרת אסטרטגיית תוכן

  • שיעור 1: קבע את יעדי העריכה והיעדים שלך
  • שיעור 2: הגדר את אישיות לקוח היעד והקוראים שלך
  • שיעור 3: תאר את מסע התוכן של הלקוח שלך
  • שיעור 4: ערוך מחקר תוכן של מתחרים
  • שיעור 5: החליטו על פורמטים של תוכן

מודול 2: כתיבת תוכן שממיר

  • שיעור 1: בחירת הנושאים הנכונים
  • שיעור 2: מחקר ומתאר
  • שיעור 3: יצירת הלחן המושלם
  • שיעור 4: ניסוח תוכן משכנע
  • שיעור 5: עריכה יעילה

מודול 3: אופטימיזציה למנועי חיפוש

  • שיעור 1: בחירת הנושאים הנכונים
  • שיעור 2: מחקר ומתאר
  • שיעור 3: יצירת הלחן המושלם
  • שיעור 4: ניסוח תוכן משכנע
  • שיעור 5: עריכה יעילה

מודול 3: אופטימיזציה למנועי חיפוש

  • שיעור 1: מחקר מילות מפתח
  • שיעור 2: קידום אתרים בדף
  • שיעור 3: קידום אתרים טכני
  • שיעור 4: קידום אתרים מחוץ לאתר ובניית קישורים נכנסים
  • שיעור 5: כלי קידום אתרים ומדידה

מודול 4: ניהול לוח שנה תוכן

  • שיעור 1: בחירת כלי יומן התוכן שלך
  • שיעור 2: סיווג תוכן בלוח השנה
  • שיעור 3: קביעת פגישת תוכן קבועה
  • שיעור 4: שמירה על סדר יומן התוכן שלך
  • שיעור 5: שמירה על מאגר רעיונות ותור תוכן

מודול 5: הפצת תוכן

  • שיעור 1: קידום תוכן בערוצים בבעלות
  • שיעור 2: רענון תוכן ושינוי ייעוד
  • שיעור 3: פיצ'ינג לפרסומים ולעלונים
  • שיעור 4: הפצת התוכן שלך
  • שיעור 5: פרסום וחסויות בתשלום

ברגע שיש לך מתווה ברור המפרט את הנושאים עבור כל מודול ושיעור, אמור להיות לך כיוון ברור להתחיל לבנות את תוכן הקורס שלך, שיעור אחד בכל פעם. כל שיעור צריך לכלול שלבים מפורטים, מידע ותרגילים שתלמידים יוכלו לעבוד עליהם. בתוך כל שיעור, שאפו למטרות למידה ברורות שתלמידים שיקנו את הקורס יסתלקו איתם.

קבע את פורמטי הקורס של השיעורים שלך

בהתאם לסוג הקורס שאתה מחליט ליצור, המדיום של הקורס שלך יכול ללבוש צורות רבות ושונות. עבור מיני-קורס בחינם או במחיר נמוך, ייתכן שתבחר בפורמט דוא"ל שבו אתה מגביל את הפורמטים שבהם אתה משתמש לטקסט וכמה תמונות או צילומי מסך להמחשה.

עם זאת, עבור קורסים אינטנסיביים יותר ובמחירים גבוהים יותר, עדיף להשתמש בפורמטים מרובים כדי לשמור על מעורבות התלמידים לאורך כל הקורס. לדוגמה, במקום להשתמש רק בטקסט או רק בווידאו, השתמש בשילוב של פורמטים כדי לשמור על מעורבות התלמידים שלך. להלן מספר פורמטים פופולריים של קורסים והיתרונות שלהם:

  • תוכן וידאו : מצוין להצגת רעיונות בפשטות ובזמן יעיל
  • שידורי מסך והדרכות : אידיאלי לתהליכים שבהם התלמידים צריכים לראות את השלבים המדויקים
  • תוכן טקסט : הטוב ביותר להסבר מושגים ביתר פירוט, מתן מידע שלב אחר שלב וקישור למשאבים אחרים ברחבי האינטרנט
  • תוכן להורדה : מצוין לגיליונות רמאות, תבניות מילוני מונחים וכלים אחרים שמכינים את הלומדים להצלחה
  • חוברות עבודה : חשובות לעזרה ללומדים להפנים מושגים

כדרך מומלצת, שמרו על סרטונים באורך של פחות מ-10 דקות ושואפים ליצור תוכן ממוקד וניתן לפעולה. במהלך שלב המחקר שלך, בדוק באילו פורמטים משתמשים המתחרים שלך ושקול לשאול סטודנטים פוטנציאליים על המדיום של הקורס שהם מוצאים את המרתק ביותר.

7. קבעו תמחור ויעדי מכירה של הקורס

המחיר של הקורס שלך ישתנה בהתאם לסוג הקורס שאתה יוצר: מיני קורס הוא בחינם או בעלות נמוכה, קורס מרובה ימים הוא בעלות בינונית, בעוד שכיתת אמן היא בדרך כלל עלות גבוהה. עם זאת, התמחור של הקורס שלך יהיה תלוי במגוון גורמים שאתה צריך לקחת בחשבון:

  • נישה ונושא הקורס . קחו בחשבון את הענף שבו הקורס שלכם נופל ועד כמה הלקוחות שלכם עשויים להיות רגישים למחיר. ללקוחות שרוכשים קורס השקעות כנראה יש נכונות גבוהה יותר לשלם מלקוחות שרוכשים קורס דיגיטלי בנושא שיווק במדיה חברתית.
  • שיווק . כמה אתה מתכנן להוציא על שיווק? ודא שהעלות של הפצת הבשורה על הקורס שלך באה לידי ביטוי בתמחור שלך.
  • סמכות יוצר הקורס . הקונים ישלמו יותר עבור קורס שנוצר על ידי מישהו שנחשב למוביל בתעשייה. קח בחשבון את הסמכות הנתפסת שלך בעת תמחור הקורס שלך.

כדי לקבל מושג טוב עוד יותר לגבי האופן שבו עליך לתמחר את הקורס שלך, ערוך מחקר תמחור מתחרים כדי לראות כיצד יוצרי קורסים דיגיטליים אחרים בנישה שלך מתמחרים את ההיצע הדיגיטלי שלהם. ודא שאתה לא מוכר את עצמך בחסר על ידי תמחור נמוך מדי. מצד שני, הישאר מציאותי והימנע מתמחור גבוה מדי. אל תפחד ללמוד מה המתחרים מציעים, להוסיף ערך רב יותר להצעת הקורסים שלך ולתמחר את הקורס שלך בהתאם.

לצד ביצוע מחקר תמחור ייעודי סביב הקורס שלך, הגדירו יעד מכירה שיודיע גם כיצד אתם מתמחרים ומשווקים את הקורס שלכם.

לדוגמה, אם יעד המכירות שלך הוא $50,000, ישנן מספר דרכים לתמחר את הקורס שלך:

תרחיש ראשון:

  • יעד: 50,000 דולר במכירות הקורס
  • מחיר הקורס: 20 ש"ח
  • דרושים קונים: 2,500

תרחיש שני:

  • יעד: 50,000 דולר במכירות הקורס
  • מחיר הקורס: 250 ש"ח
  • דרושים קונים: 200

בתרחיש הראשון, אתה מתמחר את הקורס שלך נמוך יותר וצריך כמות גדולה יותר של לקוחות. בתרחיש שני, אתה מתמחר את הקורס שלך גבוה יותר וצריך כמות לקוחות נמוכה יותר. אז איזה תרחיש עדיף?

בדרך כלל, תמחור הקורס נמוך מדי זו לא אסטרטגיה טובה. ראשית, תצטרך להשקיע זמן וכסף בשיווק הקורס שלך כדי להביא תנועה לדף הקורס שלך. בהנחה ש-1% מהלקוחות שנוחתים בדף שלך קונים את הקורס, תצטרך להביא 250,000 מבקרים לעמוד שלך בתרחיש הראשון ו-20,000 מבקרים לעמוד שלך בתרחיש שני. שנית, לעתים קרובות טוב שיש לקוחות שהם פחות רגישים למחירים.

שקול את הגורמים הללו בעת תמחור הקורס שלך, והימנע מתמחור נמוך מדי ומאלץ אותך לשווק בצורה אגרסיבית יותר. השקיעו את הזמן והאנרגיה ביצירת קורס שאתם גאים להעריך במה שהוא שווה.

8. בחרו את פלטפורמת הקורס הנכונה

לאחר מכן, החלט היכן בדיוק אתה רוצה לארח את תוכן הקורס שלך באינטרנט. יש מגוון של פלטפורמות קורסים שונות עם תכונות ייחודיות, אך ישנם שלושה סוגים בסיסיים של פלטפורמות קורסים מקוונים: עצמאיים, הכל-ב-אחד ושוקי קורס מקוונים.

עצמאי

פלטפורמות עצמאיות מעניקות לך שליטה רבה על התוכן והנתונים שלך. דוגמאות לפלטפורמות עצמאיות כוללות Thinkific ו-Teachable, שתיהן משתלבות בקלות עם Shopify.

להלן רשימה של פלטפורמות קורס עצמאיות:

  • חשיבה
  • לָמִיד
  • LearnWorlds
  • הוראה

Thinkific

הכל באחד

פתרונות הכל-באחד שמים את כלי השיווק, בניית האתרים ופלטפורמת אספקת התוכן שלך במקום אחד. באופן כללי, פלטפורמות הקורס הכל באחד הן היקרות ביותר, אך יכולות להיות כדאיות מכיוון שהן מאפשרות לך לעקוף שימוש במספר כלים כדי להשיג את אותו הדבר.

להלן רשימה של פלטפורמות הקורס הכל באחד:

  • קג'בי
  • פודיה
  • קרטרה

Kajabi

שוק קורסים מקוונים

שוק הקורסים המקוונים מציעים פלטפורמה שמגיעה עם קהל מובנה שיכול לעזור לשטח את הקורס שלך בקלות רבה יותר ממה שאתה יכול לבד. עם זאת, בדרך כלל יש לך פחות שליטה על התמחור והנתונים שלך.

להלן רשימה של שווקי קורסים מקוונים:

  • שיתוף מיומנויות
  • אודמי

Skillshare

אל תיכנע לשיתוק ניתוח בכל הנוגע לבחירת פלטפורמת הקורס שלך. התוכן בפועל של הקורס שלך חשוב יותר מהמקום שבו הוא מתארח באינטרנט. אם פלטפורמת הקורס שתבחר חסרה את התכונות שאתה צריך, אתה תמיד יכול להחליף.

9. הפעל ופרסם את הקורס שלך

יצירת הקורס שלך היא חלק אחד מהמשוואה; להשיק אותו לעולם ולשווק אותו לקונים זה השני. לאחר שהשקעתם את העבודה כדי להפוך את הקורס שלכם לטוב ככל האפשר עבור הקונים, חשוב להעביר אותו לידיים באמצעות שיווק. הנה כמה טקטיקות שיווק שכדאי לחקור כדי למכור את הקורס שלך ולהרוויח כסף:

  • הפעל סמינר מקוון שבועי . סמינרים מקוונים הם בדרך כלל בעלות נמוכה ודרך טובה ליצור לידים עבור הקורס שלך. אם מישהו עובר סמינר מקוון של 30 דקות עד 60 דקות, יש סבירות גבוהה יותר שהוא ירכוש גם את הקורס שלך. למד כיצד לארח סמינר מקוון שמושך לקוחות.
  • תעדוף שיווק בדוא"ל. לכידת מיילים של קונים פוטנציאליים היא דרך רבת עוצמה לשתף עדכונים, מידע והנחות הקשורות לקורס שלך. אף על פי שמישהו לא יקנה את הקורס שלך כשהגיע לראשונה לדף הנחיתה שלך, בקשת הדוא"ל שלו והגדרת משפך שיווקי בדוא"ל עשויים לשכנע אותם לקנות בהמשך. בנוסף, אתה יכול להשתמש באימייל כדי ליצור מיני-קורס המקדם את המנה העיקרית שלך. למד עוד על שימוש בשיווק בדוא"ל כדי להגביר את העסק שלך.
  • להופיע בפודקאסט . הופעות בפודקאסטים הן דרך מצוינת להגביר את הסמכות שלך ולהפגין באופן טבעי את המומחיות שלך באמצעות שיחה. הציגו את עצמכם בפני פודקאסטים בנישה שלכם, והסבירו כיצד המומחיות שלכם מתאימה לתוכנית שלהם ויכולה להיות בעלת ערך עבור המאזינים שלהם. רוב המארחים יאפשרו לך להציע את מה שאתה עובד עליו לקהל שלהם לקראת סוף השיחה, או אפילו להציע הנחה למאזינים.
  • השתמש בשיווק ברשתות חברתיות . זהה את הערוצים הטובים ביותר לדבר עם העוקבים הפוטנציאליים שלך, לחדד אותם ולבנות אסטרטגיית מדיה חברתית שמתעדפת הוספת ערך באופן עקבי. הימנע מהמלכודת של שימוש בכל פלטפורמת מדיה חברתית – אין זה סביר שתצטרך להיות נוכחות ב- TikTok, Clubhouse, Pinterest, LinkedIn, Facebook, Twitter ו- Snapchat – ובמקום זאת, התמקד בכמה. למידע נוסף על יצירת אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית.
  • הפעל מודעות בתשלום . הפעלת מודעות בתשלום, כמו מודעות Google או מודעות פייסבוק, יכולה להיות אסטרטגיה רבת עוצמה למקד את הקונה האידיאלי שלך ולגרום לו להמיר ללקוח לאחר שראה מודעה. עם ערוץ בתשלום כמו פרסום מקוון, ודא שאתה מחזיר את ההשקעה – העלות שלך לרכישת לקוח צריכה להיות נמוכה ממחיר הקורס. למד כיצד להצמיח את העסק שלך עם מודעות פייסבוק ו-Google Ads.
  • אמצו טקטיקות SEO . אופטימיזציה של אתר האינטרנט שלך כך שהוא יופיע בתוצאות של מנועי החיפוש היא בעלת ערך רב כדי לגרום ללקוחות לגלות את הקורס שלך. למד כיצד לדרג את האתר שלך עם רשימת קידום אתרים זו.
  • בניית אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן . יצירת תוכן חינוכי בחינם על נישת הקורסים שלך יכולה לבנות את הסמכות שלך, לעזור לקורס ולתוכן שלך להופיע דרך תוצאות החיפוש, ולגרום לקוראים בחינם להמיר ללקוחות בתשלום. למד כיצד למשוך יותר לקוחות עם שיווק באמצעות תוכן.

מכירה מוצלחת של הקורס שלך באמצעות שיווק דורשת כמה ניסויים. התחל עם כמה ערוצי שיווק כדי לראות מה עובד. הכפילו את האסטרטגיות היעילות בהבאת לקוחות ועזבו את הטקטיקות שהן יותר זמן, מאמץ או כסף ממה שהן שוות.

10. אסוף משוב ועדויות

בעוד שלקוחות עשויים לקבל את המילה שלך על כך, העובדה שלקוחות אמיתיים שרים את שבחי הקורס שלך היא אפילו יותר טובה. אסוף משוב ועדויות מלקוחות מרוצים שראו תוצאות מהקורס שלך. קיום אנקדוטות חיוביות על טרנספורמציות בדף הנחיתה שלך ובכל השיווק שלך היא דרך רבת עוצמה לשכנע לקוחות פוטנציאליים בערך של הקורס שלך ובתוצאות שהוא יכול לעזור להם להשיג.

כדי לאסוף ביקורות והמלצות של לקוחות, בקש משוב מקונים שעברו את הקורס שלך. שאל לקוחות המספקים משוב זוהר אם הם יהיו מוכנים לספק המלצה שתופיע בחומר השיווקי שלך.

היה ספציפי במתן הנחיות ללקוחות לגבי מה שאתה רוצה בעדות שלהם. במקום פשוט לבקש הסבר על החוויה החיובית שלהם עם הקורס, שאל שאלות ממוקדות יותר כמו, "כמה הכנסות חדשות השגת מהקורס שלי?" או "עד כמה הרגשת מוכן לקחת את קורס רישוי הנדל"ן לפני הקורס שלי לעומת לאחר מכן?" פרטים ספציפיים על האופן שבו הקורס שלך היה מועיל הם חזקים יותר מהכללות מעורפלות. במידת האפשר, בקש המלצה וידאו במקום טקסט.

כמובן שבקשת משוב לא צריכה להיות רק המלצות. השתמש במשוב חיובי כדי ליידע אילו חלקים של הקורס מהדהדים עם התלמידים והשתמש במשוב קריטי כדי לשנות את חומר הקורס שנמצא בשלבי ביצוע. נטילת משוב ללב עם כל קבוצת סטודנטים שרוכשת את הקורס שלך תאפשר לך לשפר אותו בהדרגה לאורך זמן ולתת לתלמידים שלך את חווית הלמידה הטובה ביותר שאפשר.

התחל בתור יוצר קורס

חשבו על התובנות הייחודיות, הידע בעל הערך והמיומנויות הסחירות שתוכלו לחלוק עם העולם באמצעות קורס. אם לימדת את עצמך איך ליצור איורים מעוררי השראה באייפד, יש סיכוי שתוכל ללמד אחרים לעשות את זה גם. אם עזרת לחברות להצמיח מדיה חברתית מעורבת בין מותגים, סביר להניח שיש קונים המעוניינים ללמוד כיצד עשית זאת. אם אתה מנהיג ניהול מוצר ומנטור שעזר לאחרים להיכנס לתחום, כדאי לשקול לעשות את אותו הדבר בקנה מידה רחב יותר באמצעות קורס.

עשה קורס מקוון שמוכר

למידע נוסף על הכנת קורס מקוון שמוכר, צפה בסרטון כיצד ליצור קורס מקוון שמוכר (שלב אחר שלב) בערוץ היוטיוב Learn With Shopify.

יצירת קורס מקוון פירושה לארוז את התשוקה שלך למוצר דיגיטלי. התחלת המסע שלך כיוצר קורס תגרום לך להרוויח כסף באמצעות ההתלהבות והמומחיות שלך, תוך כדי סיוע לאחרים ללמוד את מה שאתה יודע בתהליך.

שאלות נפוצות לגבי יצירת קורס מקוון

איך אני יוצר קורס מקוון משלי?

בחר נושא ספציפי שיש לו ביקוש בשוק ובו יש לך תובנה ומומחיות בתעשייה, אמינות ותשוקה. בחרו את סוג הקורס שתרצו ליצור, המדיום בו תשתמשו לתוכן, כיצד תבנו את תכנית הלימודים בקורס, פלטפורמת הקורס בה תעבירו וכיצד תרצו לתמחר ולפרסם אותו.

איך אני יכול ליצור קורסים מקוונים ולהרוויח כסף?

הגדר יעד מכירה ותמחר את הקורס שלך על סמך הנישה והנושא שלך, סוג הקורס ועלויות השיווק הצפויות. ערכו מחקר מתחרים כדי להבטיח שהקורס שלכם מציע משהו ייחודי ושונה תוך שמירה על מחיר תחרותי. ודא שאתה לא מוכר את עצמך בחסר ומתמחר את הקורס שלך נמוך מדי. החלט על אסטרטגיות השיווק שבהן תשתמש – כמו שיווק במדיה חברתית, פרסום בתשלום, שיווק באמצעות תוכן, SEO ועוד – כדי למכור את הקורס שלך ללקוחות.

מהן פלטפורמות הקורס הטובות ביותר לארח את הקורס שלי?

פלטפורמת הקורס הטובה ביותר לארח את הקורס שלך תלויה בצרכים הייחודיים שלך כיוצרי הקורס. פלטפורמות עצמאיות כמו Teachable ו-Thinkific נותנות לך שליטה על התוכן והנתונים שלך – בנוסף הן משתלבות עם Shopify. פלטפורמות קורס הכל באחד כמו קג'בי הן יקרות יותר אך מציעות את כל מה שאתה צריך כדי לבנות ולשווק את הקורס שלך במקום אחד. בעוד ששוקי קורסים מקוונים כמו Udemy ו-Skillshare נותנים לך פחות שליטה על התמחור והנתונים שלך, הם מגיעים עם קהל מובנה כדי להציג גם את הקורס שלך.

איזה ציוד אני צריך כדי ליצור קורס מקוון?

אם אתה מצלם תוכן וידאו עבור הקורס שלך, תזדקק למצלמה, מיקרופון, תאורה, רקע לא מסיח את הדעת ותוכנת עריכת וידאו. בנוסף, כל יוצרי הקורס יצטרכו פלטפורמת קורס כדי לארח את הקורס שלהם. בהתאם לאופן שבו תבחר לפרסם את הקורס שלך, סביר להניח שתצטרך גם מנויים לתוכנה לשיווק בדוא"ל, שיווק דיגיטלי, אירוח אתרים ותזמון מדיה חברתית.

האם קל ליצור קורס מקוון?

כמו כל מיזם עסקי, יצירת קורס דורשת זמן, מאמץ ואנרגיה. עם זאת, יצירת קורס מקוון היא דוגמה לרעיון עסקי בעלות נמוכה. למכירת מוצרים דיגיטליים יש מגוון יתרונות על פני מכירת מוצרים פיזיים, לרבות מדרגיות, שולי רווח גבוהים יותר ואי התמודדות עם מקורות מידע, מלאי ולוגיסטיקה למשלוח.

woman in white photographing clothing in a nude coloured studio

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button