רעיונות לעסקים

10 טיפים לכתיבת עותק שיווקי בדוא"ל שממיר

האם אתה לא מרוצה מהתוצאות של מאמצי השיווק שלך בדוא"ל? האם זה מרגיש כאילו אתה עושה משהו לא בסדר? ישנן סיבות רבות לכך שקמפיין שיווקי בדואר אלקטרוני עלול להיכשל, ורובן נובעות מחוסר ידע מספיק לגבי התהליך המתאים.

כמשווק, לימוד שיטות היישום והיתרונות של שיווק בדוא"ל היא דרישה בסיסית – והגרפיקה למטה מראה מדוע. במדריך זה, אנו מספקים כמה טיפים לכתיבת עותק שיווקי בדוא"ל הממיר לקוחות ומניע מכירות עבור העסק שלך.

Rating by marketers on the effectiveness of digital media channels
שיווק בדוא"ל יעיל מאוד עבור משווקים מקור

עם שיווק בדוא"ל, אתה יודע שהקהל שלך מתעניין ועולה לך מעט עד כלום להגיע אליו. עם זאת, המאמץ מתבזבז אם אתה שולח את ההודעה הלא נכונה, או שאתה שולח את המסר הנכון לאנשים הלא נכונים. (אם עדיין לא בנית רשימת דוא"ל, תוכל לעיין במדריך '38 שיטות לבניית רשימת הדוא"ל שלך')

כעת, אתה יכול למיקור חוץ של זרוע השיווק של העסק שלך או להקים צוות בתוך החברה שלך שיטפל בזה. אם אתה בוחר באחרון, יש שאלות חשובות שאתה חייב להיות מסוגל לענות עליהן. איך מפתחים את המסרים הנכונים לקמפיין השיווק בדוא"ל שלך? איך כותבים עותק שמוביל למעשה להמרות?

האפשרויות לכוונן את התוכן שלך כדי לבצע אסטרטגיית אימייל חזקה הן כמעט בלתי מוגבלות. האסטרטגיה שלך מקיפה את כל הגישה השיווקית שלך, מהפילוח של הקהל שלך והתאמה אישית של הודעות ועד לפרטים הקטנים ביותר של הטון של העותק שלך ועיצוב טקסט מתאים.

מהרגע שהמייל שלך נכנס לתיבת הדואר הנכנס של המנוי והם רואים את שורת הנושא שלך, עד לנקודה שבה הם רואים את הקריאה לפעולה שלך ו(בתקווה!) פועלים לפיה. אתה רוצה שהמסע יהיה פשוט, פשוט ויעיל.

אז, החל מהחלק הראשון של המסע, נרד את דרכנו אל הקריאה לפעולה תוך סקירת השיטות המומלצות לכתיבת עותק דוא"ל הממיר את קהל היעד שלך.

 

The widespread usage of email
השימוש הנרחב במקור דוא"ל

בזמן שאתה לא נקרא

רגע של שקט לכל המיילים שלא עוזבים את הנקודה הזו של מסע המשתמש.

אתה יכול לעשות את כל המחקר והעריכה הנדרשים כדי להכין את גוף האימייל שלך לשליחה, אבל אם שורת הנושא לא תצליח למשוך את תשומת הלב של המנוי, הוא לעולם לא יזכה לקרוא את התוכן הזה. לכן, בעוד שהמייל שלך לא נקרא, אתה רוצה לתת למנוי סיבה לקרוא את התוכן שלו. המפתח? שורת הנושא שלך.

מלכתחילה, כמה אתה חושב שאתה יכול לומר בתוך 55-70 תווים? זה חשוב מכיוון ששירותי דוא"ל ניידים בדרך כלל חותכים את שורת הנושא אחרי המספר הזה. אם המנוי לא יכול לטרוח לפתוח את הדואר כדי לקרוא את השאר, אז כבר איבדת אותם. אז, נסה להישאר בטווח הזה.

לאחר מכן, תתנגד לדחף להשתמש בכותרות clickbait – זה לא מועיל. זה עשוי לגרום ליותר מנויים לפתוח את הדוא"ל שלך, אבל זה גם מגדיל את הסיכויים שהם יבטלו את המנוי כשהם יגלו שתוכן האימייל שלך אינו מה ששורת הנושא שלך הובילה אותם להאמין שזה יהיה. לטווח הארוך, מסע הפרסום שלך לשיווק בדוא"ל יסבול אם תשתמש בגישה זו.

עכשיו, צולל לתוך המשימה בפועל של יצירת שורת הנושא. הנה כמה טיפים:

טיפ 1: שימו לב לשפה

ההסבר לכך הוא הטון של שורת הנושא שלך. העותק שלך צריך לומר בדיוק מה אתה רוצה שהמנוי שלך יעשה עם המידע שאתה עומד לחלוק איתו. עם זאת, בזמן שאתה עושה זאת, אתה רוצה לוודא שאתה לא ייראה כ"מפקד".

לדוגמה, במקום לומר "קנה כרטיסים להופעה שלך עכשיו", אתה רוצה לעורר את אותו פחד להחמיץ מבלי להישמע כאילו אתה מזמין את המנוי. משהו בסגנון "אל תפספסו את הקונצרט. יש לנו כרטיסים!" שכנוע עובד טוב יותר עם יותר אנשים.

טיפ 2: התאם אישית את ההודעה שלך

זה קריטי להפליא. מנויים יודעים שהמיילים שהם מקבלים יוצאים גם להמון אנשים אחרים, אבל יש סיכוי גבוה יותר שהם יגיבו בחיוב ויפתחו את המייל שלכם אם תוסיפו לו נופך אישי. התאמה אישית של שורת הנושא שלך יכולה להיות פשוטה כמו הוספת השם הפרטי של המנוי לעותק הדוא"ל שלך אם זה כל מה שאתה יכול לעשות – אבל יש בזה הרבה יותר מזה.

חשוב לפלח את הקהל שלך בצורה יסודית ככל האפשר וליצור עותקים מותאמים אישית לכל פלח. לדוגמה, אתה סוכן נדל"ן עם קהל לקוחות הכולל אנשים שרוצים לשכור בית ואחרים שמחפשים לקנות. פילוח קהל זה לשתי הקטגוריות הללו יאפשר לך ליצור אימיילים מותאמים אישית יותר עבור כל קבוצה.

באמצעות התרחיש שצויר למעלה, דמיינו משווק ששלח דוא"ל אצווה לכל הקהל שלו עם שורת הנושא "בדוק את הנכסים החדשים שלנו!". כעת, משווק אחר מפלח את הקהל שלו ושולח שני אימיילים נפרדים. אחד לקהל המחפש לשכור והשני לקהל המחפש לקנות.

בשורת הנושא הראשונה באימייל נכתב "נכסים חדשים להשכרה באזור שלך!" ובשורת הנושא השנייה של הדוא"ל נכתב "נכסים שנרשמו לאחרונה למכירה באזור שלך!". כל מנוי מפולח מקבל אחד מהמיילים היותר אישיים אלה בהתאם לצרכיו, ומיד יש סיכוי גבוה יותר שהם יפתחו את המייל מאשר המנויים שלא היו מפולחים.

טיפ 3: התאימו את הנושא לגוף

חלק מהנימוקים מאחורי זה כבר נדונו קודם לכן. חשוב לגרום למנויים שלך לפתוח את המייל, אבל המטרה מובסת אם הם לא ילחצו ויבצעו את הפעולה שאתה רוצה שיעשו. אחת הדרכים הקלות ביותר לאבד את הקהל שלך לאחר שהם פותחים את האימייל שלך היא ניסוח שורת נושא שאינה תואמת לגוף הדואר.

אם הדוא"ל שלך הוא כ-30 נכסים שרשומים לאחרונה, תן לשורת הנושא שלך לומר בדיוק את זה. עותק מעורפל של שורת הנושא כגון "עדכוני שוק הנדל"ן" יגרום למנויים לרדת רק כשהם קוראים את התוכן האמיתי של הדואר. "30 בתים חדשים עם מספר חדרים רשומים למכירה!" יהיה עותק הרבה יותר ישיר ויעיל כאן.

כעת, בוא ניכנס לגוף האימייל שלך.

"סומן כנקראו"

ניסחת שורת נושא פנטסטית, ואתה די בטוח שהמנויים שלך יתקשו להתעלם מאותם אותיות מודגשות שמסמלות הודעת דואר אלקטרוני שלא נקראה. איך אתה מוודא שגוף האימייל שלך יקבל קליטה לא פחות (או אפילו טובה יותר!) מהנמען? הנה כמה טיפים:

טיפ 4: זהה את מטרת המפתח שלך

טעות נפוצה עם משווקים היא ניסיון להתאים יעדים שונים בתוך קמפיין שיווקי בדואר אלקטרוני אחד. גישה זו ניתנת לביצוע אם המסר שלך עדיין מתרכז סביב מטרת המפתח, אך לעולם אל תנסה להתאים יעדים שונים למייל באותה רמת דחיפות.

אם מטרת האסטרטגיה שלך היא לזכות בלקוח בחזרה, הקריאה לפעולה עשויה לומר משהו כמו "צור איתנו קשר!" ולא "צור איתנו קשר וספר על זה לחברים שלך!". נסו לדבוק ביעד מרכזי אחד בכל פעם.

טיפ 5: היו בשיח

הטון של האימייל שלך צריך להיות שיחה. עזוב את השפה הטכנית המוגזמת ודבר כמו שאתה מדבר אל מישהו שיושב לידך. כאשר מנויים מרגישים שהם נמצאים איתך באותו חדר, מנהלים שיחה, יש סיכוי גבוה יותר שהם יגיבו בחיוב לכל מה שיש לך להגיד ויעשו מה שאתה רוצה שהם יעשו.

למשל, פותחן כגון "היי, ג'ון! קיימנו שיחה במשרד שנרצה לשמוע את דעתך עליה. האם אתה מעדיף לקחת משכנתא על בית או לשלם שכירות שנתית?" יעשה טוב יותר מאשר אחד שאומר "כמה חובבי נדל"ן רואים ביתרונות ארוכי הטווח של משכון נכסים עדיפים על תשלום עבור נכס מושכר".

טיפ 6: השתמש בכינויי גוף שני

טיפ זה הולך יד ביד עם ניסוח הודעות שיחה. כאשר אתה כותב בגוף שני, ההודעה מרגישה מכוונת יותר ישירות לקורא האישי.

נקודה חשובה כאן היא גם סוג הכינויים שבהם אתה משתמש, והקביעות שבה כל אחד מהם מופיע. אתה רוצה לדבר על הלקוח ולמקד את המסרים שלך בו במקום בעצמך. אתה לא רוצה להישמע שקוע בעצמך. אז איך עושים את זה?

השתמש בכינויים "אתה", "שלך", "שלך" יותר מאשר אתה משתמש בכינויים "אנחנו", "שלנו", "שלנו". אמור "אתה יכול לחסוך מספיק כסף בכמה מההצעות האלה כדי לקנות מתנה קטנה נוספת לאדם אהוב" במקום "אנחנו מספקים את ההנחות לזמן מוגבל כדי לעזור לך לצמצם עלויות ולחסוך כסף".

טיפ 7: השתמש בתמונות רלוונטיות

אנשים נמשכים לתמונות, ללא ספק. בהתאם לחומרת המסר שלך, כדאי לשקול שימוש בתמונות צבעוניות שמושכות את תשומת הלב של הקורא אך יחד עם זאת אינן מסיטות את דעתו משאר המסר.

Email plain text VS email with image
השתמש במקור תמונות רלוונטיות

בעת השימוש בתמונות אלו, עליך לשקול את העובדה שהן יכולות גם להגדיל את משך הזמן שלוקח לאימייל שלך להיטען לחלוטין בקצה הקורא. ככלל, מומלץ להשתמש בתמונות באיכות גבוהה בגדלי הזיכרון הנמוכים ביותר כדי לוודא שהקוראים שלכם לא יעברו תקופת המתנה ארוכה שלא לצורך בניסיון לקבל את מלוא התוכן של הדואר שלכם.

בהערה זו, עליך להשתמש רק בתמונות שמוסיפות ערך לשאר עותק האימייל שלך. אחרת, אתה לא צריך להשתמש באחד.

טיפ 8: קחו בחשבון את הרחפנים

למרות שעליך לשים לב להפוך את גוף האימייל שלך לתמציתי ככל האפשר, עליך לשקול גם את העובדה שעדיין יהיו אנשים שעשויים רק לדפדף בטקסט. הפתרון להתאמת עותק האימייל שלך לקטגוריה זו של אנשים הוא לוודא שהקטעים החשובים ביותר בהודעה שלך בולטים.

"אתה יכול להשיג זאת על ידי עיצוב הודעות המפתח בצורה שונה משאר הטקסט. שינויי פיסקה, נטוי, מודגש ושינויים בגודל גופן הם דוגמאות לשינויי עיצוב שאתה יכול לבצע בהקשר זה."

טיפ 9: כתבו קריאה מושכת לפעולה

חלק זה של התהליך ראוי למאמר חדש לגמרי בפני עצמו – עד כדי כך הוא חשוב. זה מפעיל את החלק החשוב ביותר בכל מסע הפרסום השיווקי שלך – המרות. אם כתבת שורת נושא קליטה וטקסט נלווה סוחף לגוף המייל, הקריאה לפעולה היא החלק האחרון בפאזל שחותם את העסקה.

Include a call to action in emails
הגדל את שיעורי ההמרה עם מקור CTA

כתיבת קריאה מושכת לפעולה מסתכמת בדרך כלל בהשגת דחיפות ואיטום האינטרס של הלקוח שלך עם הטקסט שלך וכפתור הקריאה לפעולה הנלווה. עם זאת, עליך לחקור את ה-CTAs היעילים ביותר בתחום הספציפי שלך ולהתאים אותם לצרכים שלך.

איך מודדים?

אז, מסע הפרסום שלך לשיווק בדוא"ל רץ במשך זמן מה ואתה סקרן לגבי מה שלומך. איך אתה מעריך את הצלחתו או הכישלון שלו? איך מזהים תחומים שדורשים שיפור?

טיפ 10: מעקב ומדידת יעילות

יש חבורה של ניתוחי מפתח שימושיים למדידת הצלחתו של כל קמפיין שיווקי בדוא"ל. הכר את ניתוח השיווק בדוא"ל וכיצד מספרים נמוכים/גבוהים בכל אחד מהם יעזרו לך לבצע את ההתאמות הנכונות למאמצי השיווק שלך. חלק מהם הם:

  • שיעור פתיחה: אחוז המנויים שפתחו את המייל
  • שיעור יציאה מדף כניסה: אחוז הודעות הדוא"ל שנכשלו במסירת – מסיבות אפשריות שונות
  • שיעור קליקים: אחוז המנויים שלחצו על קישור בדואר שלך (כפתור קריאה לפעולה שמוביל לדף נחיתה, למשל)
  • שיעור ביטול הסכמה: אחוז המנויים שביטלו את המנוי מרשימת התפוצה שלך
key analytics measurements
מדוד את הצלחת האימייל שלך מקור

החלק הטוב ביותר הוא העובדה ששיווק בדוא"ל לא חייב להיות יקר. יש חבורה של כלים לשיווק בדוא"ל זמינים, וחלקם בחינם. עם הכלים האלה, הקמת קמפיין שיווקי בדוא"ל היא הרבה יותר קלה.

כמה מכלי השיווק המועדפים שלנו בדוא"ל עם תוכניות חינמיות הם:

  • MailChimp
  • שׁוֹלֵחַ
  • שלח לכל
  • Sendinblue
  • אימייל בנצ'מרק
  • SendPulse
  • MailerLite
  • Mailjet
  • מוסנד
  • קמפיינים של Zoho
  • EmailOctopus

עכשיו אתה יודע מה לעשות, אבל אתה צריך הרבה תרגול. לטווח ארוך, טיפים אלו יעזרו לך בדרך לקמפיינים חזקים יותר ונתוני מכירות גבוהים יותר. עם זאת, עולם השיווק מתפתח כל הזמן, כך שכדאי תמיד לחפש מידע חדש. בהצלחה שם בחוץ!

 

נסה את Adoric בחינם

 

Floating bar examples

website personalization increase customer retention

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button