10 טכניקות FOMO למסחר אלקטרוני כדי להגדיל את המכירות
האם אי פעם קניתם דברים מאמזון, למשל, כי חששתם שתפסידו מזה? או שאולי כל החברים שלך קנו את זה, ולא רצית להישאר בחוץ? אם כן, מה שחווית הוא FOMO: פחד להחמיץ.
גם הרבה אנשים חווים את זה. TrustPulse אומר כי "60% מהאנשים מבצעים רכישות בגלל FOMO, לרוב תוך 24 שעות".
אז מה זה בעצם FOMO במסחר אלקטרוני?
FOMO, או Fear Of Missing Out, היא החרדה שאתה חווה כאשר אתה מרגיש צורך לנצל הזדמנות מיוחדת. זה גם הפחד לא להיכלל באירוע מהנה ומועיל למדי. בשנת 2013, מחקר הגדיר את FOMO כ"חשש מתפשט שאחרים עשויים לחוות חוויות מתגמלות מהן אחד נעדר".
אף אחד לא רוצה להישאר מחוץ למשהו טוב. לפיכך, תפקידך כמשווק או כבעל עסק לנצל את מלוא הפחד הזה כדי להעלות את המכירות וההמרות שלך.
אחרי הכל, מי רוצה לפספס מוצר רב מכר שמציע חיסכון עצום? בטח לא המבקרים שלך!
אבל איך בדיוק מיישמים את FOMO בשיווק? האם זה תהליך מסובך? אל תדאג, על כל אלה -ועוד רבים נוספים – אענה בפוסט של היום.
בוא ניגש לזה, נכון?
כיצד להשתמש ב-FOMO כדי להגדיל את המכירות
שימוש בפחד להחמיץ את עסק המסחר האלקטרוני שלך הוא דרך מצוינת להגביר את שיעורי ההמרה שלך. זה מעורר את תחושת הדחיפות שאתה צריך כדי לגרום למבקרים שלך לפעול במהירות. אם אתה מיישם אסטרטגיה זו בהצלחה, אתה בטוח תראה יותר מכירות מהחנות המקוונת שלך.
להלן מספר טיפים לאימוץ טכניקות FOMO באתר המסחר האלקטרוני שלך.
1. הגדר מגבלת זמן
אחת הדרכים הפופולריות ליישם את FOMO היא על ידי קביעת מגבלת זמן למוצר או להצעה. שום דבר לא מפעיל לחץ על אנשים כמו לראות את הזמן עובר. זה מעורר חרדה ואזעקה פנימית שתגרום להם למהר לנצל את ההצעה שלך.
ללא קשר למין, גזע או מוצא אתני, דבר אחד בטוח: אף אחד לא אוהב להחמיץ. זו הסיבה שחשוב להגביל את הזמן שאתה נותן לאנשים לפעול.
כיצד פועלת טכניקת FOMO זו של מסחר אלקטרוני?
די פשוט:
- ראשית, זהה מוצר רב מכר בקטלוג שלך. ודא שהוא באיכות טובה ושרוב המבקרים באינטרנט יאהבו להחזיק בו.
- שים הנחה על מוצר זה. אנשים אוהבים ומעריכים הנחות, במיוחד כאשר הם לא צריכים לעשות שום דבר במיוחד כדי להרוויח אותם.
- הגדר מגבלת זמן עם טיימר ספירה לאחור כדי שזה יהיה דחוף. מגבלת הזמן יכולה להימשך כמה שעות או כמה ימים. ההנחה תהיה תקפה רק בחלון זמן זה. לאחר שחולף הזמן, המוצר חוזר למחירו הרגיל.
- ראה את שיעור ההמרה שלך עובר דרך הגג.
כך נראה טיימר ספירה לאחור:
אתרי מסחר אלקטרוני גדולים כמו Walmart ואמזון משתמשים לעתים קרובות בטכניקה הזו, במיוחד בקמפיינים למכירות של Black Friday. ככל הנראה, הם רואים הרבה הצלחה עם זה.
2. השקיעו בשיווק משפיענים
שמעת פעם על שיווק משפיענים? סביר להניח שיש לך, אבל למקרה שלא עשית זאת, שיווק משפיעים כולל לגרום לאנשים פופולריים – כמו סלבריטאים – לדבר על המוצר שלך. אולי ראית את זה כמה פעמים באינסטגרם.
אבל למה מותגים מוציאים כל כך הרבה כדי לגרום למשפיענים לדבר על המוצרים שלהם? פָּשׁוּט. שיווק משפיענים עובד. ומה שהופך אותו לאפקטיבי הוא שהוא יוצר את ה-FOMO שאתה צריך כדי לגרום ללקוחות פוטנציאליים לרכוש את המוצרים שלך.
זוהי גם דרך מהירה וקלה לבנות אמון והוכחה לאיכות, מכיוון שלידוענים יש שליטה רבה במה שאנשים חושבים.
משפיענים הם נהדרים עבור העסק שלך אם משתמשים בהם נכון. ציטוט של משפיע באתר שלך וצירוף תמונה שלו עם המוצר שלך מבטיח למבקרים שלך שהמוצר שלך שווה כל שקל.
צריך קצת השראה? תן לי לתת לך אחד.
ריבוק, מותג הנעלה והלבשה, שכרה פעם את CardiB, אמן ראפ מפורסם עם קהל מעריצים גדול, כדי לקדם את אחד המוצרים שלהם. זה הביא ליותר מ-3.5 מיליון לייקים ולמעלה מ-15,000 תגובות באינסטגרם.
זה הרבה מעורבות, לא?
כמובן, זה לא חייב להיות Cardi B בשבילך – כמעט כל מי שיש לו עוקבים משמעותיים במדיה החברתית יכול להשפיע עבורך על המותג.
3. הצע חבילות ערך
הציעו ללקוחות שלכם הזדמנות לחסוך כסף רב מהמוצרים שלכם. ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר להציע חבילת ערך.
אבל למה בדיוק אני מתייחס בתור חבילות ערך?
נניח שאתה מוכר פריטי תינוקות כמו מזון לתינוקות, בגדים, ציוד שינה וכו', בחנות שלך. במקום למכור את הפריטים האלה בנפרד, אתה יכול לאגד אותם ולמכור אותם כמקשה אחת. כמובן, עם הנחה על זה. זה הופך לצרור ערכי.
זה לא חייב להיות פריט לתינוק בכל מקרה.
תסתכל על הצעת חבילת הרהיטים הזו של Walmart.
על ידי שכנוע המבקרים שלך לחסוך כסף על חבילות של פריטים קשורים, אתה יכול למכור את המוצרים שלך במהירות: אף אחד לא רוצה להחמיץ חבילת ערך. הוסף מגבלת זמן קפדנית, ותגביר את ה-FOMO עם המבקרים שלך.
4. שלב את FOMO בקריאה לפעולה שלך (CTAs)
כל מכירה שאתה מבצע מתרחשת לאחר שהלקוח שלך לוחץ על כפתור CTA. לכן, עותק ה-CTA שלך חיוני בעת השימוש ב-FOMO בשיווק מוצרי המסחר האלקטרוני שלך.
ה-CTA שלך לא צריך רק לשכנע את המבקרים שלך אלא גם לתת להם תחושה של דחיפות.
לקריאה לפעולה שיכולה לשאוב רגשות מהמבקרים שלך יש שיעור הצלחה טוב יותר מזה שלא מושך רגש. זה אמור לגרום למבקרים שלך להרגיש שהם מנצלים הזדמנות לפני שנגמר הזמן.
איך אתה מכניס את FOMO ל-CTA שלך? הכל בעותק שלך! אבל בעותק CTA טיפוסי יש כמה מילים במקרה הטוב; לכן, תצטרך להשתמש במילים הנכונות כדי להבטיח שאתה מפיק את המרב.
ביטויים כמו "הנה ההזדמנות שלך…" הם אפשרות מצוינת, אבל אתה יכול להיות אפילו יותר יצירתי.
הוספת "עכשיו" יכולה גם להספיק. הנה קצת השראה מ-DesignCuts. הם זרקו את ההנחה שלהם ישירות על כפתור ה-CTA שלהם. זה לא שגרתי, אבל זה יוצר FOMO.
ללא קשר למילים בהן נעשה שימוש, המטרה היא לגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלך להיות מודעים להזדמנות הפז הזו ולשכנע אותם לפעול על פיה במהירות.
כמה דוגמאות לביטויים שבהם אתה יכול להשתמש כדי ליצור FOMO עם ה-CTA שלך:
- תפוס את זה לפני שהוא נעלם!
- מלאי מוגבל נמכר מהר!
- אל תפספסו!
- הירשמו כדי לקבל קופון!
חיטוב כפתורי ה-CTA שלך עם FOMO הוא היבט חשוב בשיווק ויכול להגדיל משמעותית את שיעורי ההמרה שלך.
5. כוונן את מגנטי העופרת שלך
מגנט עופרת משמש לייצור עופרת. זה פועל כתמריץ כדי לעזור לך לגרום למבקרים שלך לתת לך את פרטי הקשר שלהם.
איסוף פרטי הקשר של המבקרים שלך הוא ללא ספק חשוב עבור עסקי המסחר האלקטרוני שלך. אחרי הכל, אנשי הקשר האלה מרכיבים את רשימות הדוא"ל שלך, מה שעוזר לך לבנות ולחזק קשרי לקוחות.
כדי ללכוד את האימיילים האלה, ייתכן שתצטרך לפתות את המבקרים שלך עם מגנט מוביל. עם זאת, לגרום למבקרים שלך לפעול באופן מיידי הוא המפתח להצלחה עם מגנט מוביל. כאן נכנס לתמונה FOMO.
אחת הדרכים לגרום לזה לעבוד היא לזרוק קוד הנחה או קופון שאי אפשר לעמוד בפניו שהם צריכים לתפוס לפני שיגמר הזמן.
6. השתמש ב-Exit-Intent Popups
דרך נוספת להשתמש ב-FOMO כדי להגדיל את המכירות היא על ידי פריסת חלונות קופצים עם כוונת יציאה. חלונות קופצים עם כוונת יציאה מופיעים במסכי המשתמשים כאשר הם מנסים לצאת מהדף. זה מופיע כתיבת הודעות המכילה תוכן שישכנע מבקר נוטש לשנות את דעתו לגבי עזיבת האתר שלך.
מקבל את הרעיון? אולי איור יעזור.
מינימום, חנות מסחר אלקטרוני אופנה מציגה חלון קופץ עם כוונת יציאה כשאתה מנסה לעזוב את האתר שלה.
חלונות קופצים עם כוונת יציאה הם חלק קטן אך חיוני בשיווק עבור עסקי מסחר אלקטרוני. שילוב FOMO בתוכם יכול לעזור לשפר את ההמרות שלך.
רוצה כבר ליישם את FOMO עם חלונות קופצים עם כוונת היציאה שלך? פשוט הוסף תמריץ שהמבקרים שלך ימצאו שאין לעמוד בפניו למוצר רב מכר שייגמר בקרוב מהמלאי. לחלופין, תוכל להוסיף לו קוד הנחה עם זמן תפוגה.
חשוב להשתמש באלמנטים מושכי תשומת לב בעיצוב הקופץ שלך עם כוונת היציאה. לכו עם הגופנים והצבעים הטובים ביותר.
אם יש לך גרסאות שונות של אותו קופץ ואתה מתקשה להחליט איזו מהן תעבוד טוב יותר, פשוט בצע בדיקת A/B. כמו כן, אל תשכח להשתמש במילים שמשדרות דחיפות לקהל שלך.
7. גרמו למבקרים שלכם להרגיש מיוחדים
אנשים אוהבים לקבל יחס מיוחד. הם רוצים להרגיש כמו VIP או חלק ממשהו שאנשים אחרים אינם. בתור משווק או בעל עסק, כדאי לנצל את הרצון הזה.
תגרום למבקרים שלך להרגיש מיוחדים על ידי מתן עסקאות בלעדיות שאנשים אחרים לא יודעים לקבל. ספק להם הצעות והודיע להם שהם מקבלים אותם כי הם מיוחדים.
עסקאות בלעדיות מעולות מכיוון שהן מקדמות קשרי לקוחות ומשפרות את הנאמנות והאמון.
עסקה בלעדית יכולה ללבוש צורה של תמריצים. זה יכול להיות קופונים ללקוחות שנרשמים לניוזלטר שלך, הנחות לאנשים שקונים כמות מסוימת של מוצרים או הצעות הנחות למבקרים בפעם הראשונה.
הנה דוגמה לקמפיין המשלב FOMO עם מבצע בלעדי. העסקה הבלעדית מציעה קופונים לכמויות ספציפיות של מוצרים שנרכשו אך לזמן מוגבל בלבד.
מָקוֹר
8. הצעה משלוח חינם מוגבל
אחת הסיבות העיקריות לכך שמבקרים חוזרים מביצוע רכישות היא עלות המשלוח הגבוהה. לפעמים, דמי המשלוח עולים כמעט כמו הפריט עצמו. גם לקונים זה מגוחך ומייאש.
ככזה, אולי כדאי לשקול להציע משלוח חינם ללקוחות שלך. אבל איך עושים זאת מבלי להעמיס על הכספים של העסק?
תן לזה הצעה מוגבלת. במילים אחרות, צור FOMO על ידי הפיכת המשלוח החינמי לזמין רק בחלון זמן מסוים. הנה מודעה שממחישה זאת.
אם אינך יכול להציע משלוח חינם, שקול משלוח מוזל. אולי, תוכל להציע ללקוחות, למשל, הנחה של 50% על דמי המשלוח אם הם יפעלו מהר.
9. הצג ביקורות של לקוחות
דרך מצוינת אחת לשפר את המכירות באמצעות FOMO היא על ידי הצגת ביקורות באתר האינטרנט שלך.
האם ידעת שכ-70% מהאנשים קוראים ביקורות לפני רכישה מקוונת? לכן, ביקורות אינן עוד משהו נחמד לקבל באתר שלך.
כאשר רוב האנשים רואים ביקורות, הם חושבים: "אם אנשים חושבים שהמוצר הזה כל כך טוב, אני לא רוצה לפספס אותו". זה FOMO בעבודה.
לא בטוח איך לגרום ללקוחות שלך להשאיר ביקורות בדף שלך? פשוט לפתות אותם עם תמריצים. זה יכול להיות קוד קופון, הנחה או מתנה בחינם, זה יעודד אותם לדבר על המוצרים שלך.
רוצים עוד טיפים? לך ותבדוק את הפוסט הזה.
אם האתר שלך פועל על וורדפרס או Shopify, שקול להשתמש בתוסף Judge.me כדי להוסיף ביקורות לחנות שלך.
10. לפתות לקוחות עם הזמנות מראש
כבני אדם, סבלנות היא לא באמת הכוח שלנו. אנחנו אוהבים להשיג דברים עכשיו, במיוחד אם זה משהו שאנחנו באמת רוצים.
דרך מצוינת ליצור FOMO היא להציע ללקוחות שלך אפשרות הזמנה מוקדמת לפריטים שעדיין בייצור או שעדיין אינם במלאי. אפשרות ההזמנה המוקדמת מאפשרת ללקוחות לאבטח את הפריטים שלהם מוקדם, ובכך לחסוך להם את הטרחה לגרום להם לצאת מהמלאי.
לחלופין, אתה יכול להציע הנחות על הזמנות מראש. לדוגמה, אם תמכור פריט ב-$100 כשהוא במלאי, עלות ההזמנה המוקדמת שלו יכולה להגיע למחיר מוזל של $80, ובכך לעזור ללקוחות שלך לחסוך $20. הם לא היו רוצים לפספס את זה.
כדי להפוך את מסע הפרסום בהזמנה מראש שלך ליעיל עוד יותר, הוסף טיימר ספירה לאחור. המטרה היא ליידע לקוחות פוטנציאליים שיש להם זמן מוגבל לבצע הזמנה מוקדמת, ואם הם לא יפעלו מהר הם יפסידו. זה בוודאי יעזור להשיג לך הרבה מכירות.
סיכום
הנה לך: 10 אסטרטגיות להשראת FOMO בחנות המקוונת שלך. הם כוללים מתן הנחות רגישות לזמן, הצגת ביקורות, עבודה עם משפיען וכו'.
אני מקווה שלמדת דבר או שניים מהפוסט הזה.
נסה את Adoric בחינם