15 אסטרטגיות גיוס לקוחות להגדלת העסק שלך
האם אתה מחפש להגדיל את בסיס הלקוחות עבור הסטארט-אפ החדש שלך, ולכן מחפש את האסטרטגיות הטובות ביותר לגיוס ושימור לקוחות לשימוש?
הפוסט הזה בשבילך.
למען האמת; רכישת לקוח חדש היא לא טיול בפארק. זה עולה כסף וממש גוזל זמן.
אף על פי כן, עם האסטרטגיות, הכלים הנכונים, וכמובן, החצץ, אתה יכול לרכוש כמה שיותר לקוחות תוך שמירה על עלות הרכישה נמוכה מאוד.
ואתה יודע, כדי שהעסק שלך ישגשג וימשיך לצוף, אתה צריך הרבה לקוחות.
בפוסט הזה, אני אראה לך 35 אסטרטגיות בנות קיימא, חסרות תקלות, לרכישת לקוחות חדשים עבור הסטארט-אפ שלך, ומבלי להרוס את שולי הרווח שלך.
אבל לפני כן, בואו נדבר על עלויות גיוס לקוחות. איך זה מחושב ולמה צריך לדאוג?
עלות רכישת לקוח: איך היא מחושבת ולמה צריך אכפת לך?
עלות רכישת לקוח, במובן הפשוט ביותר, היא הסכום הממוצע שיעלה לך להשיג לקוח חדש. עם זאת, זה נקרא לפעמים עלות רכישת משתמש.
או בהקשר אחר, זו ההוצאה שתוציא כדי לשכנע לקוח פוטנציאלי לבצע רכישה ממך.
עלות זו לוקחת בחשבון כל דבר, החל מעלות פרסום, שכר ומשכורת, עלות תחזוקה וכל הוצאה שנלווית להשגת לקוח חדש.
כדי לחשב את ה-CAC של הסטארט-אפ שלך, אתה פשוט מחבר את כל העלויות הללו ולאחר מכן מחלק אותו במספר הכולל של לקוחות שרכשת במהלך פרק זמן נתון.
קחו למשל את חברת Doe, חברת SaaS פיקטיבית. במהלך תקופה של 6 חודשים, החברה הוציאה סך של 1,000 דולר ברכישת 200 לקוחות.
ה-CAC של חברת Doe ייצא כ-$1000/200, שווה ל-$5.
כמובן, זוהי גישה מהירה ומלוכלכת לחישוב CAC מכיוון שעדיין יש הרבה יותר משתנים שנכנסים אליה.
כניסה עמוקה לפרטים תהיה מעבר להיקף הפוסט הזה.
אבל לפחות הבנת את הנקודה.
למה צריך לדאוג ל-CAC של הסטארט-אפ שלך?
כאשר אתה מסוגל לחשב במדויק את ה-CAC שלך, הקרנת הרווחיות שלך על פני תקופה ארוכה של זמן הופכת קלה יותר.
יתרה מכך, כאשר אתה יודע בוודאות כיצד אתה מוציא על כל ערוץ שיווק כדי לרכוש לקוחות חדשים, זה מקל עליך גם לדעת היכן להכפיל את מאמצי השיווק שלך.
זה כזה פשוט.
מה גם שאתה תדע לצמצם ולשמור על המינימום.
עם כל האמור, בואו נעבור על אסטרטגיות חסכוניות שכל סטארט-אפ חדש יכול להשתמש בו כדי לרכוש לקוחות חדשים.
15 אסטרטגיות גיוס ושימור לקוחות חסכוניות עבור סטארט-אפים
רכישת לקוחות חדשים היא המפתח להצלחה ולהישארות רווחית בעסקים.
לשם כך, הנה 15 רעיונות שתוכלו להשתמש בהם כדי להשיג לקוחות חדשים לעסק שלכם, ומבלי לפגוע ב-ROI שלכם, ובמקביל לשמור על ה-CAC שלכם נמוך.
1. המר את המבקרים באתר שלך ללידים
איזה מקום טוב יותר להתחיל בו לגייס לקוחות לעסק שלך מאשר האתר שלך? החלק הטוב ביותר הוא שהמבקרים באתר שלך הם אנשים שהתעניינו בעסק שלך. תחשוב עליהם כעל לידים חמים.
איך לוכדים וממירים אותם ללקוחות?
קַל. הצג חלון קופץ להצטרפות לדוא"ל כמו זה למטה בדף האינטרנט שלך בדיוק כשהזמן מתאים. המטרה היא ללכוד כמה שיותר מיילים. אלו הם לקוחות פוטנציאליים – או לידים.
Adoric הופכת את יצירת חלונות ההצטרפות הקופצים הללו לפשוטה במיוחד. גם אם מעולם לא עשית שום דבר באינטרנט לפני כן, עם בונה הגרירה והשחרור שלנו, תוכל לבנות בקלות חלון קופץ להצטרפות לדוא"ל מושך תשומת לב תוך דקות ספורות.
יתרה מכך, אתה יכול לאתחל את תהליך יצירת החלון הקופץ על ידי התחלת כל אחת מהתבניות המוכנות מראש שלנו, ולאחר מכן להתאים אותן לפי רצונך.
לאחר מכן, לאחר שאספת את המיילים, תוכל לבחור לשמור אותם ב-CRM המועדפים עליך כמו SalesForce, HubSpot, MailChimp וכו'.
מוכן לנסות את Adoric ולראות כמה לקוחות היא יכולה לעזור לך לרכוש?
הירשם לחשבון בחינם
2. המשיכו עם שיווק תוכן
התוכן, הם אומרים, הוא המלך.
המנהג הזה עדיין נכון עד היום – ומסיבה כלשהי: שיווק באמצעות תוכן עדיין עובד.
למעשה, מבחינה סטטיסטית, 91% מהמשווקים אומרים שהם משתמשים ב-Content Marketing כדי להגיע ללקוחות שלהם.
הדבר הטוב בשיווק תוכן הוא שהוא מציע המון יתרונות. אחד, זה יכול לתת לסטארט-אפ שלך את החשיפה שהוא צריך כדי לצאת מהקרקע.
שנית, שיווק באמצעות תוכן הוא חסכוני מאוד.
ושלישית, זה נותן לך הזדמנות להוכיח את המומחיות שלך ללקוחות פוטנציאליים. בכך, אתה בונה אמון עם לקוחות פוטנציאליים.
שיווק תוכן לובש לעתים קרובות צורות שונות. אבל הנפוץ ביותר הוא בלוגים.
אז אם עדיין לא התחלת לשתף תוכן בעל תובנות בבלוג שלך, הגיע הזמן שתעשה זאת.
3. השתתף באירועים ותערוכות
לפעמים, אתה צריך להיות במצב לא מקוון וליצור קשרים אמיתיים עם אנשים על ידי נטוורקינג. הסיבה לכך היא שהלקוח שאתה מחפש יכול פשוט להיות חבר או איש קשר רחוק.
איזו דרך טובה יותר להתחיל לבנות את הרשת שלך מאשר השתתפות באירועים ותערוכות?
אולי יש לך אישיות ביישנית, ובכך להתחדש ולקיים שיחה גורמים לך לצמרמורת במכנסיים?
אלה די מובנים אבל לא אמורים לעכב אותך מלנסות להתחבר לאנשים.
שאילת שאלות, מחמאות אמיתיות וכו' הן דרכים טובות להתחיל שיחה.
בקיצור, נסה לצאת מהגולם הנעים שלך ותופתע מכמה קשרים משמעותיים תיצור. מהחיבורים האלה, אתה יכול לצבור הרבה לקוחות לעסק שלך.
לא בטוחים איך למצוא אירועים ותערוכות שתוכלו להשתתף בהן?
ספריות מקוונות כמו Events Eye יכולות לעזור.
4. הפעל תוכנית שותפים
חשבת פעם לגייס אחרים לשיווק העסק שלך? שיווק שותפים הוא המקום לחפש.
עכשיו, הדבר הטוב בהגדרה הזו הוא שאתה לא יכול לשלם משכורות לשותפים שאתה מגייס כדי לקדם את העסק שלך.
הם מקבלים רק עמלה באחוזים עבור כל הפניה מוצלחת שהם שולחים לדרכך.
כך, לא תגרור עלויות על שכר בקבלת לקוחות לעסק שלך. המשמעות היא CAC נמוך יותר ושולי רווח גבוהים יותר עבור העסק שלך.
זכור, עם זאת, שהפעלת תוכנית שותפים מוצלחת דורשת חוצפה ומסירות.
כתוצאה מכך, אתה צריך את סט הכלים הנכון כדי להקל על עומס העבודה שלך.
אל תדאג, עשינו עבורך את המשימות הכבדות.
17 התוספים הטובים ביותר לשותפים לוורדפרס
5. שלטו באומנות יצירת דפי נחיתה המרה
טעות אחת שבעלי עסקים רבים עושים היא העברת תנועה כמעט לכל דף באתר האינטרנט שלהם בתקווה שהתנועה הזו תהפוך בצורה קסומה למכירות.
אם עשית את זה, הפסק את זה מיד!
מה לעשות?
שלטו באומנות של יצירת דפי נחיתה בעלי המרות גבוהות, ולאחר מכן, שלח אליהם תנועה. רק כך אסטרטגיית רכישת הלקוח שלך תהיה מוצלחת יותר.
אבל מה זה דפי נחיתה אגב?
בעצם, כל עמוד שאליו אתה מוביל תנועה – כלומר, דף שמבקרים מגיעים אליו לאחר לחיצה על הקישור שלך – הוא דף נחיתה. עם זאת, כל דפי הנחיתה אינם זהים.
מנקודת המבט השיווקית, דפי נחיתה משרתים מטרה אחת בלבד: ללכוד את פרטי הקשר של כל מי שמתקשר איתם.
לכן, הם שונים באופן מובהק מדפים רגילים אחרים כמו בית האתר שלך, מידע אודות, דפי יצירת קשר ואפילו דפי מכירה.
תסתכל על שני הדפים האלה:
מה לדעתך ימיר הכי הרבה? זה משמאל בהחלט – כי הוא היה מוגדר היטב ללכוד לידים
לא בטוחים כיצד ליצור דף נחיתה?
כלים מקוונים כמו Unbounce ו-Elementor יכולים לעזור
כיצד ליצור דפי נחיתה
6. ליצור שותפויות עם עסקים משלימים
שיתוף פעולה עם עסקים וארגונים שמתיישרים עם שלך – אבל לא מתחרים כמובן – יכול לעזור להרחיב את הרשת שלך. לא רק שהאסטרטגיה הזו יעילה, אלא גם חסכונית.
עכשיו, נניח שאתה עוסק בנדל"ן. העסקים שבהם אתה יכול להיות שותף כוללים חברות ריצוף, חברות גגות, שירותי גינון וניקיון וכו'.
הם יכולים להפנות אותך ללקוחות פוטנציאליים שיזדקקו לשירותיך.
אבל כדי שהאסטרטגיה הזו תעבוד, אתה צריך להיות מוכן להחזיר משהו. תמריצים כספיים, עמלת מכירה, הפניה להחזרה יכולים לעבוד.
7. שיווק ב-SMS עובד
האם שיווק ב-SMS אינו מיושן ומיושן? קדימה, יש שיווק בדוא"ל, PPC וכדומה – הם יותר סקסיים ואלגנטיים. למה משהו מיושן?
ובכן, האמת הפשוטה היא ששיווק ב-SMS עדיין עובד – לא משנה כמה ארכאי זה עשוי להיראות.
דבר אחד, הוא נהנה משיעור פתיחה גבוה להדהים: 98%
זאת אומרת, על כל 100 אנשים שאתה שולח אליהם הודעות טקסט, 98 יפתחו את זה. דוא"ל אפילו לא מתקרב בשיעור פתיחה זעום של 21.33%.
שנית, לשיווק ב-SMS, בממוצע, יש שיעור קליקים של 45%. כלומר, 45 מתוך 100 אנשים שיפתחו את הטקסט שלך ילחצו אל האתר או דף הנחיתה שלך אם יש בו קישור.
עם כל האמור, הגיע הזמן שתתחיל לשלוח הודעות טקסט לאנשים הנכונים, בתדירות הנכונה ובזמן הנכון – אם עדיין לא עשית זאת.
עיין במדריך המקיף שלנו בנושא שיווק ב-SMS להלן
מדריך מקיף לשיווק ב-SMS
8. קדם את העסק שלך בפייסבוק
האם תהיתם פעם איך פייסבוק מרוויחה כסף? פָּשׁוּט. דרך מודעות!
ולא רק פייסבוק, אלא גם פלטפורמות מדיה חברתית אחרות.
אם פייסבוק עדיין בעסק עד היום, זה אומר שעסקים רבים עדיין מפרסמים בפלטפורמה. זה גם אומר שמודעות פייסבוק עובדות – אם הן עושות כמו שצריך, כמובן.
לשם כך, הצגת מודעות בפייסבוק יכולה לעזור לך לזכות בלקוחות חדשים לעסק שלך. לפיכך, הגיע הזמן שתנסה אם עדיין לא עשית זאת.
עכשיו, לפני שאתה מוציא את הכסף שהרווחת קשה במודעות בפייסבוק בתקווה להשיג לקוחות חדשים, זכור שאתה צריך להיות אסטרטגי לגבי זה. אחרת, כספי הפרסום שלך היו יורדים לטמיון בלי שום דבר להראות לזה.
לכן אתה צריך לעשות את בדיקת הנאותות שלך כדי לבדוק את המדריך שלנו על פרסום בפייסבוק
איך למצוא את קהל היעד שלך בפייסבוק
9. צור דף של Google לעסק שלי
אם אתה בתקציב נמוך ועדיין רוצה להצליח בשימור רכישות, הגדרת 'דף Google לעסק שלי' היא ההימור הטוב ביותר שלך.
Google לעסק שלי הוא כלי חינמי לרישום המאפשר לך לנצל את שירותי קידום אתרים מקומיים.
ולמקרה שאתה תוהה קידום אתרים מקומי מתייחס לחיפוש מקוון מוגבל באזור גיאוגרפי מסוים.
לדוגמה, נניח שאתה מנהל מסעדה והעסק שלך ממוקם, למשל, בבוסטון.
אם מישהו מבוסטון מחפש משהו כמו "מסעדה בקרבתי", אם יש לך פרופיל פעיל ב-Google לעסק שלי, העסק שלך יופיע. זה עסק חדש בשבילך.
הקמת דף של Google לעסק שלי היא לא כל כך קשה, ולמרבה המזל, יש לנו גם מדריך מקיף עליו.
כיצד להגדיר ולבצע אופטימיזציה של דף Google לעסק שלי
10. שלח מיילים קרים
כל האסטרטגיות ששותפו עד כה בפוסט הזה דורשות תכנון, זמן וסבלנות. אבל לא כולם יכולים לחכות כל כך הרבה זמן. למעשה, סבלנות היא לא במיוחד המעלה שלנו כבני אדם.
לכן, אם אתה לחוץ בזמן ורוצה להשיג תוצאות מיידיות, אימייל קר יכול להיות זה בשבילך.
כדי להתחיל, כל מה שאתה צריך לעשות הוא למצוא את הודעות האימייל ליצירת קשר של לקוחות פוטנציאליים, ליצור עותק דוא"ל שמושך תשומת לב ולשלוח.
פשוט, נכון? בהחלט!
אבל בהחלט לא קל.
כדי למצוא את האימיילים של לקוחות פוטנציאליים, כלים כמו LinkedIn ו- Voila Norberts יכולים לעזור.
11. פתחו ערוץ יוטיוב
הידעתם שיוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, וגם האתר השני הכי מבוקר באינטרנט?
זה אומר שהרבה מהלקוחות הפוטנציאליים שלך נמצאים ב-YouTube. לכן, אם אתה טוב ביצירת תוכן וידאו, פתח ערוץ YouTube והתחל לשתף את הסרטונים שלך.
איזה סוג של תוכן וידאו כדאי לשתף? הדרכות, פריצות וסרטונים משעשעים כולם עובדים.
הדבר הטוב בו הוא שאתה לא צריך להיות בעל מצלמה מקצועית כדי להתחיל. הטלפון החכם שלך יצליח. אתה יכול גם ליצור סרטון פרומו למוצרים או לעסק שלך או לשתף פעולה עם מותגים פופולריים אחרים לקידום עסקים.
12. שותפות עם משפיען
האם אתה מכיר מישהו עם עוקבים גדול במדיה החברתית, ומתיישר עם הנישה שלך? למה לא להגיע ולבקש שותפות?
המטרה היא לבקש מהם לקדם את העסק שלך, ובתמורה, אתה מציע משהו בעל ערך בתמורה. יכול להיות תמריץ כספי, מוצרים בחינם וכו'.
13. הסתכל לתוך העיתונים
האם אי פעם תהיתם מדוע פרסומי עיתונים עדיין משגשגים למרות שפע הטכנולוגיות הדיגיטליות הזמינות כיום? הסיבה היא שאנשים עדיין קוראים עיתונים.
ככזה, תמיד תוכל למצוא לקוחות פוטנציאליים אם תחפש אותם בפרסומים בעיתונים.
דרך טובה להתחיל היא בחיפוש אחר עסקים וארגונים שפורסמו לאחרונה. תחילה שלח הודעות ברכה, ולאחר מכן הודע להם מה הערך שאתה יכול להציע.
אתה יכול אפילו לעשות את אותו הדבר עבור ארגונים ישנים יותר שפרטי הקשר שלהם מתפרסמים בעיתון.
14. לפתות קונים חדשים עם קופונים והנחות
מי לא אוהב הנחה?
שימוש בהנחות כדי לפתות לקוחות יכול לעזור לך להשיג הרבה מכירות עבור העסק שלך. כדי להפוך את זה למעניין, הוסף gamification למאמצי שיווק הקופונים שלך על ידי שימוש בחלון קופץ ספין-ל-זכייה כמו זה למטה:
15. נסה פרסום תחבורה ציבורית
אחת הדרכים הבטוחות לתת לעסק שלך את החשיפה הדרושה לו כדי להשיג לקוחות חדשים היא להציב מודעות במערכות תחבורה ציבורית: אוטובוסים, רכבות, וגם אם אפשר מוניות. בשיווק, זה ידוע בשם פרסום תחבורה ציבורית.
המפתח להצלחה עם סוג זה של פרסום הוא הבנת קהל היעד שלך. אז, עשה קצת מחקר לפני שתמשיך עם זה.
סיכום
רכישת לקוחות חדשים יכולה להיות משימה לא פשוטה, במיוחד עבור עסקים וסטארט-אפים חדשים. אבל עם האסטרטגיות המשותפות בפוסט, אתה יכול להגדיל את בסיס הלקוחות שלך מבלי להוציא כל כך הרבה שזה יפגע בעסק שלך.
מוכן לראות כיצד אדוריק יכולה לעזור לך להשיג לקוחות חדשים? הירשם לחשבון בחינם מיד
נסה את Adoric בחינם