רעיונות לעסקים

15 שלבים פשוטים ליצירת לוח שנה שיווקי (בתוספת תבניות בחינם)

שמירה על ניהול חלק של העסק – במיוחד לאורך תקופה ארוכה – יכולה להיות עבודה קשה. פשוט יש הרבה מה לעשות!

יש ספקים שצריך להתעדכן בהם, דוחות שצריך לשלוח, מאזן שצריך לאזן, לידים שצריך לעקוב אחריהם – הרשימה לא נגמרת.

עם זאת, בכל ההמולה הזו, לעתים קרובות, בעלי עסקים רבים שוכחים את הדבר היחיד שחשוב: שיווק.

וגם כשהם עושים זאת, רובם משקיעים בכך מאמצים אקראיים, לא מאורגנים.

התוצאות? יעדי מכירות שלא הושגו, ירידה בהכנסות, השקת מוצר כושלת וכו'.

כל אלה רעים לעסקים, ולכן אינך צריך ללכת בדרך זו.

מה לעשות? צור לוח שנה שיווקי מוצק עבור העסק שלך.

לוח שנה שיווקי, כפי שאולי ניחשתם בצדק, הוא תוכנית שתועדת את כל הפעילויות השיווקיות המתוכננות שלכם במשך, למשל, שנה.

פרטים נוספים על כך בקרוב.

לחמש את עצמך ואת צוות המכירות שלך – אם כן יש לך כזה – יש יתרונות רבים.

ראשית, זה מקל על כולם.

בפוסט הזה, תוכלו ללמוד על מה עוסק לוח שנה שיווקי, באמת, ומה היתרונות.

והכי חשוב, אני אחלוק איתך 15 שלבים ליצירת אחד עבור העסק שלך.

אז תישאר בסביבה!

מהו לוח שנה שיווקי?

זוכרים את רשימת המטלות שכתבת בעבר (מהמר שבטח הפסקת עכשיו כי אף פעם לא עשית את זה) בעבר?

לוח שנה שיווקי אינו שונה. אלא שזה קצת יותר מפורט – ומכוון יותר לפעילויות שיווקיות, לא רק לכמה משימות אקראיות.

זה לוקח בחשבון איזו פעילות שיווקית צריכה להיעשות בזמן נתון מסוים, על ידי מי, וציר הזמן עבורה.

לדוגמה, בוב, מנהל התוכן צריך לפרסם את האינפוגרפיקה שריק, המעצב הגרפי, עיצב. והוא צריך לעשות זאת, למשל, ב-2 בנובמבר.

כמובן, זה רעיון מקושט של איך באמת נראה לוח שנה שיווקי.

אבל לפחות הבנת את הנקודה. או שבאמת עשית?

אולי איור גרפי קטן יכול לעזור לך להבין את הרעיון הרבה יותר טוב.

הנה אחד.

Marketing calendar

באיזו צורה צריך ללבוש את לוח השנה השיווקי שלך? לוח שנה מודפס, לוח גיליונות אקסל, לוח עם פתקיות על כולו, יומן גוגל וכו'?

האמת היא שזה לגמרי תלוי בך להחליט.

מדוע חשוב להחזיק לוח שנה שיווקי?

עד כה, קבענו כי קיום לוח שנה שיווקי עוזר לשמור אותך ואת צוות השיווק שלך מאורגנים. אבל זה לא הכל.

מלכתחילה, מחקרים הראו כי למשווקים עם תוכנית מתועדת היטב (לוח שנה שיווקי מפורט) יש סיכוי גבוה יותר ב-313% להצליח מאלה שאין להם.

באנגלית פשוטה, קיום לוח שנה שיווקי מגדיל את סיכויי ההצלחה שלך בהרבה רמות.

שנית, לוח שנה שיווקי עוזר לטפח פרודוקטיביות ושיתוף פעולה עם צוות השיווק שלך.

הסיבה לכך היא שכאשר כל חבר צוות יודע בדיוק מה לעשות ומתי, זה מקל על זיהוי צווארי בקבוק כאשר הדברים מתחילים להאט.

לוח שנה שיווקי יכול להיות כל כך מפורט עד שהוא כולל אפילו את הפרטים הקטנים ביותר לגבי תוכנית השיווק שלך. או שזה יכול להיות קצר, פשוט לגעת בנקודות העיקריות של פרטי השיווק שלך.

זו השיחה שלך!

אז זה מעלה את השאלה; אילו פרטים עליך לכלול בלוח השנה השיווקי שלך? הנה כמה אפשרויות אפשריות.

  • לוח שנה תוכן
  • לוח שנה לפרסום מדיה חברתית
  • יומן מסע פרסום בדוא"ל

עם כל האמור, בואו נגיע כעת לעיקרי הפוסט הזה: כיצד ליצור לוח שנה שיווקי.

15 דרכים ליצור יומן שיווק תוכן

אין חוקים קשוחים כשזה מגיע ליצירת לוח שנה שיווקי. אתה רק צריך ללכת עם כל מה שמתאים לך.

אבל הנה מדריך פשוט שאתה יכול לעקוב אחריו כדי ליצור מדריך מוצק עבור העסק שלך.

צור תוכנית שיווק בדוא"ל

שיווק בדוא"ל צריך להיות בראש תוכנית השיווק שלך אם אתה מקווה לייצר לידים מפעילויות השיווק שלך.

איך כדאי להתנהל?

שלב מס' 1: צור רשימת דוא"ל עם Adoric

הנמל הראשון שלך בעת יצירת לוח שנה שיווקי הוא הגדרת רשימת דוא"ל. אחרי הכל, בלי רשימת מיילים, לא יהיה לך אנשים לשווק אליהם.

למזלך, Adoric יכולה לעזור לך בהיבט זה של השיווק שלך, הודות לזר התכונות שלה ליצירת לידים.

lead generation for startups

אחת התכונות הללו היא טפסי ההצטרפות מושכי תשומת הלב שלנו, המאפשרים לך לאסוף את פרטי הקשר של המבקרים שלך.

Adoric מאפשרת לך ליצור טפסים אלה מאפס באמצעות עורך העיצוב של גרור ושחרר. זה קל ואינטואיטיבי לשימוש.

אבל אם אין לך זמן להתחיל לבנות מאפס, אתה יכול לבחור תבנית עיצוב מספריית הפופאפ, ההחלפה והבר הצף שלנו ואז לשנות אותה איך שתרצה.

לאחר שאספת את פרטי הקשר של המבקרים שלך, תוכל לשמור אותם בחשבון Adoric שלך או בספק שירותי הדוא"ל המועדף עליך כגון MailChimp.

מוכן לקחת את Adoric לסיבוב כדי לראות איך זה יכול לעזור לך ליצור לוח שנה שיווקי יעיל יותר?

תירשם בשביל חשבון

שלב מס' 2: צור סדרת דוא"ל/ניוזלטרים

ברגע שלקוחות פוטנציאליים נרשמים לרשימת התפוצה שלך, זה מעיד על העניין שלהם בכל מה שיש לך להציע.

אבל אתה צריך לבנות על העניין הזה ולטפח אותו עוד קצת כדי לראות מכירות או עסק ממנו. בקיצור, בניית מערכות יחסים חיונית כדי לראות תוצאות משמעותיות ממאמץ השיווק שלך בדוא"ל.

מה לעשות? ובכן, יש שני דברים אפשריים שאתה יכול לעשות: ליצור סדרה של הודעות אימייל עם תגובה ישירה. או לבנות משפך אימייל שיווקי.

במה השתיים נבדלים?

אם אתה מחפש לעורר פעולות ישירות ממקבלי הדוא"ל שלך – כגון רכישת המוצר שלך – עבור כל דואר שנשלח, סדרת אימייל עם תגובה ישירה היא הדרך ללכת.

למרות שסדרת הדוא"ל בתגובה ישירה עובדת די טוב, היא לא מתאימה במקרים מסוימים.

לדוגמה, יש מקרים שאתה צריך קודם כל לטפח לקוחות פוטנציאליים כדי לעורר את העניין שלהם לפני שאתה מוכר עליהם חזק.

במצב כזה, יצירת משפך שיווק בדוא"ל היא ההימור הטוב ביותר שלך.

כיצד ליצור משפך שיווק בדוא"ל

לאחר שהחלטת מה עובד הכי טוב עבורך, השלב הבא הוא להמשיך ביצירת עותקי האימייל שלך.

שלב מס' 3: קבע את תדירות שליחת הדוא"ל שלך

באיזו תדירות עליך לשלוח את האימיילים השיווקיים שלך אם אתה רוצה לראות החזר על ההשקעה? פעמיים ביום, פעם בשבוע, או, לעזאזל, פעם בשנה. רק צוחק!

העניין הוא שאין תשובה נכונה מיוחדת לשאלה הזו. המפתח הוא איזון בין לשלוח יותר מדי למעט מדי.

שלח לעתים קרובות מדי, ושיעור הביטול שלך יראה עלייה. בתדירות נמוכה מדי, ואתה תשקע במהירות בשכחה במוחם של אנשים.

אז לאיזה אמצע כדאי לשאוף? בואו נסתכל על כמה הפניות חיצוניות.

מחקר של CoSchedule הראה שרוב חברות B2C שולחות 2 עד 5 מיילים בחודש לקוראים שלהן. חברות B2B, לעומת זאת, בדרך כלל שולחות 1 – לפעמים יותר, אבל בדרך כלל פחות מ-5.

לא בטוח באיזה תדירות שליחה לאמץ? נסה על ידי ניסיון של תדרי שליחה שונים עד שתמצא את התדרי המתאים ביותר עבורך.

מבחינה טכנית, זה ידוע כבדיקת A/B.

How to create a marketing calendar

שלב 4: אוטומציה

יש לקוות שעד עכשיו קבעתם את תדירות שליחת האימייל שלכם ויצרתם כמה עותקי דוא"ל לחיבור?

מה עכשיו?

אם יש לך זמן, שליחת הודעות דוא"ל ידנית עשויה לעבוד – אבל לא כל כך כדאית. ככזה, אוטומציה של כל דבר שליחת האימייל היא אפשרות טובה יותר.

כלי אוטומציה של דוא"ל כמו MailChimp יכולים לעזור.

צור יומן שיווק תוכן

לוח שנה שיווקי לעולם אינו שלם ללא תוכנית שיווק תוכן מוצקה.

אבל האם שיווק באמצעות תוכן שווה את זה, בהתחשב עד כמה זה מייגע וגוזל זמן? כדי לענות על השאלה הזו, הבה נבחן כמה סטטיסטיקות תוכן מעניינות.

  • בשנת 2020, 84% מהחברות והארגונים העידו על אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן.
  • מתוך המספר הזה, 50% אמרו שמאמצי שיווק התוכן שלהם הצליחו.
  • מחקר נפרד נוסף של מכון שיווק תוכן הראה כי 72% מהמשווקים אמרו ששיווק תוכן סייע להם להגדיל את הלידים שלהם

המספרים הללו הם עדות ליעילות של שיווק באמצעות תוכן אם נעשה נכון.

איפה ואיך מתחילים – אם עדיין לא עשית זאת?

שלב 5: קבע מי קהל היעד שלך

לפני כתיבת מילה בודדת, חשוב קודם כל לקבוע מי קהל היעד שלך.

למה זה חשוב?

שיווק תוכן יהיה הגיוני רק אם הקוראים יעסקו היטב בתוכן שאתה משתף. מסיבה זו, עליך להכיר אותם כראוי ולהבין את העדפותיהם.

מי האנשים שאתה מחפש לכוון אליהם?

אם אתה בתחום ה-B2B, קהל היעד שלך עשוי להיות מנכ"לים, מנהלי שיווק ומנהלים, קציני פיתוח עסקי וכו'.

אבל אם בתחום B2C, קהל היעד שלך יהיה תלוי במידה רבה בנישה שלך.

כלים מקוונים כמו Google Analytics, Facebook Business Suite, Reddit ואפילו Quora יכולים לעזור לתת לך כמה תובנות משמעותיות לגבי הדמוגרפיה של הקהל שלך.

איך למצוא את קהל היעד שלך בפייסבוק

שלב 6: לקבוע את המטרות והיעדים שלך?

איזו מטרה אתה מחפש להשיג עם מאמצי שיווק התוכן שלך?

כמה חבל שעסקים וסטארטאפים רבים מתחילים את שיווק התוכן שלהם מבלי שיהיה להם מושג ברור מה הם רוצים להשיג. וגם אם כן, זה במקרה הטוב מעורפל.

אל תהיה כמוהם!

להלן 6 יעדים אפשריים ששיווק תוכן יכול לעזור לך להשיג. זה לגמרי תלוי בך כדי לקבוע מה הכי חשוב.

  • צור מודעות למותג שלך
  • לייצר לידים
  • עודד מכירות
  • הרחב את בסיס המנויים שלך
  • הגדל את מספר העוקבים שלך ברשתות החברתיות
  • הגדל את הנראות שלך באינטרנט

רק לאחר שקבעתם את המטרה שלכם, תדעו את סוג התוכן לאצור.

שלב 7: קבע איזה סוג של תוכן הקהל שלך ימצא שימושי

Content calendar

אני מקווה שעכשיו כבר הכרת את הקהל שלך וגם את היעדים שאתה רוצה לסמן עם תוכנית שיווק התוכן שלך.

עכשיו מה?

קבע את סוג התוכן שהקהל שלך יאהב.

אבל זו עשויה להיות משימה קשה מכיוון שהיא תדרוש הרבה ניתוח מעמיק שסביר להניח שלא יהיה לך זמן עבורה.

מה לעשות?

התחל עם היסודות: בלוגים.

אם עושים זאת היטב, פרסום פוסטים בבלוג באתר האינטרנט שלך יכול להביא לך תנועה רבה. מה שכן, זה יכול להיות מכריע גם ביצירת לידים.

מלבד בלוגים, צורות תוכן אחרות שתוכלו לנסות כוללות:

  • תוכן וידאו שניתן להפיץ באמצעות YouTube או Vimeo
  • פרסומים ברשתות חברתיות
  • חקר מקרה
  • ספרים אלקטרוניים
  • אינפוגרפיקה
  • פוסט אורח ופוסטים ממומנים

שלב 8: צור תוכן

לאחר התכנון וסיעור המוחות, השלב הבא הוא יצירת התוכן בפועל – כאן נכנסת העבודה האמיתית.

עבור תוכן פוסטים בבלוג, עדיף לקבוע את מילות המפתח שאליהן תרצה למקד לפני כתיבת מילה אחת.

כשתעשה זאת, יהיה לך הרבה יותר קל למשוך את הקהל הנכון לאתר שלך. ואתה יודע, כשאתה מושך את הקבוצה הנכונה של אנשים לאתר שלך, ההמרה שלהם ללקוחות הופכת להרבה יותר קלה.

מה אם אין לך זמן ליצור תוכן, או שאתה פשוט לא טוב בזה? מיקור חוץ לאחרים עם המיומנות יכול לעזור.

Upwork, Fiverr ואפילו טוויטר הם מקומות טובים למצוא כשרונות טובים.

שלב 9: מצא תדירות פרסום

באיזו תדירות כדאי לפרסם פוסטים באתר האינטרנט שלך? מה לגבי פייסבוק – וכל פלטפורמה חברתית אחרת שאתה עשוי להיות בה. איך צריכה להיראות תדירות הפרסום שלך?

ובכן, האמת היא שאין דבר כזה לפרסם יותר מדי כשזה מגיע לשיווק תוכן. אבל פרסום מעט מדי עלול להסתבך בצרות.

אז אם יש לך את היכולת לפרסם 100 פוסטים בבלוג בכל שבוע, בכל אופן, לכו על זה. ראשית, זה ידחוף את הנראות של האתר שלך גבוה יותר בגוגל.

כך גם לגבי הפרסום שלך בפייסבוק.

שלב 10: תזמן את הפרסום שלך והוסף אותו ליומן השיווק שלך

נניח שסוף סוף הסתפקת בפרסום פוסט אחד בבלוג ו-5 פוסטים בפייסבוק בשבוע. אתה צריך דרך לעמוד באופן אוטומטי בלוח הזמנים הזה.

למרות שאתה עשוי לבחור לעשות זאת באופן ידני, מינוף של כמה כלים מקוונים יכול לעזור להפוך את חייך לקלים יותר.

לדוגמה, Hootsuite, Buffer ו-CoSchedule הם כלים שיכולים לעזור להפוך את לוח הזמנים שלך לפרסום תוכן במדיה החברתית.

כך, אתה יכול להשקיע את הזמן והאנרגיה שלך במה שהכי חשוב: להרחיב את העסק שלך.

לשים הכל ביחד

עד כה, בתקווה, למדת כיצד ליצור תוכנית שיווק במייל ושיווק תוכן כדי לקדם את העסק שלך. לוח השנה השיווקי שלך סוף סוף מתכנס.

אבל עדיין יש עוד צעדים לנקוט ביצירת לוח שנה שיווקי שבאמת עובד. בואו נסתכל על כמה מהם.

שלב 11: קח בחשבון תקופות עונתיות

מה התוכנית שלך לקניות בחג הבלאק פריידי? מה לגבי סייבר מאנדיי והאלווין?

בזמנים כאלה, העדפות הצרכנים והטרנדים של קניות משתנים, אם כי באופן זמני.

לפיכך, כדי להפיק את המרב מאותם זמנים, עליך ליצור קמפיינים שיווקיים ייחודיים לכל חג, ולהוסיף אותם ללוח השנה השיווקי שלך.

צריך עזרה עם אלה?

יש לנו כמה תבניות של קמפיינים שיווקיים שתוכל להשתמש בהם כדי להאיץ את העניינים.

  • 20 תבניות שיווק של מסע פרסום סייבר מאנדיי
  • 8 תבניות שיווק של קמפיין ליל כל הקדושים
  • 20 תבניות שיווק של קמפיין ליום האהבה
  • 30 תבניות שיווק של קמפיינים של Black Friday

שלב 12: פנו מקום לאירועים ופגישות

חיבור עם הקהל שלך באמצעות ערוצים דיגיטליים כמו גוגל, מדיה חברתית, דוא"ל וכו' הוא נהדר – וגם מלוטש.

עם זאת, יש מקרים שאתה רק צריך לצאת לשם וליצור קשרים על ידי מפגש עם אנשים באופן אישי. כאן נכנס לתמונה שיווק אירועים.

לכן, תוך כדי ניסוח לוח השנה השיווקי שלך, הקדיש זמן להשתתפות באירועים בתעשייה.

אתה תשמח שעשית זאת.

אתרי נטוורקינג כמו Eventbrite ו-Meetup בהחלט יהיו שימושיים כאן.

שלב 13: חבר הכל בצורה ויזואלית באמצעות הכלי המועדף עליך

בשלב זה, לוח השנה השיווקי שלך נוצר כמעט לחלוטין. מה שנשאר עכשיו זה לחבר הכל ביחד ויזואלית. תצטרך כלי בשביל זה.

אחד טוב להתחיל איתו הוא לוח השנה המודפס הטוב. ארכאי, אבל עדיין עובד.

לחלופין, תוכל להשתמש ביומן Google – או בכל אפליקציית יומן אחרת שאתה מניח עליה את ידיך.

יתר על כן, אפליקציות יומן שיווקי ייעודיות כמו CoSchedule, Monday.com ו-Asana יכולות לעזור לייעל את התהליך.

שלב 14: סקור כל הזמן

לוחות שנה שיווקיים לעולם אינם אמורים להיות חקוקים באבן; אתה תמיד יכול לבצע התאמות בכל פעם שעולה הצורך.

כתוצאה מכך, זה מאוד הגיוני לסקור ולהעריך כל הזמן כדי לשמור על גלגלי השיווק שלך פועלים בצורה חלקה.

שלב 15: מבחן A/B

אם אינך רואה את התוצאות הרצויות מלוח השנה השיווקי שלך, במקום לזרוק אותו דרך החלון, כוונן אותו.

אם זה לא יעבוד גם, תשנה את זה עוד קצת. מבחינה טכנית, זה ידוע כבדיקת A/B.

המשך לבדוק עד שתמצא את המקום המתוק שלך.

תבניות יומן שיווק בחינם

בניית לוח שנה שיווקי מהיסוד עלולה להיות מאיימת וגוזלת זמן. למזלכם, עם כמה תבניות מוכנות מראש, לא תצטרכו להתחיל מאפס.

להלן תבניות חינמיות שבהן תוכל להשתמש כדי לאתחל את תהליך יצירת היומן השיווקי שלך.

תבנית השכנוע והמרה של תוכן

Marketing calendar template

תבנית יומן תוכן זו מבית Convince and Convert מאפשרת לך ליצור לוח שנה שיווקי מבלי שתצטרך לדאוג לעצב שום דבר.

זה מגיע בגרסת Excel וגם ב-PDF.

קבל את התבנית

SmartSheet שיווק תבניות לוח שנה

Marketing template

בין אם אתם מחפשים תבנית לוח שנה פשוטה, עריכה, שיווק בדוא"ל או קמפיין שיווקי, ב-Smartsheet יש הכל.

תבניות אלו הן בפורמט Google Sheet, Excel ו-Word, והן ניתנות לעריכה.

קבל את התבנית

תבנית יומן מדיה חברתית של HubSpot

Social media calendar template

תיאום קמפיין השיווק שלך במדיה החברתית יכול להיות מאומץ ומעייף. אבל עם תבנית לוח שנה זו מ- HubSpot, היא יכולה להפוך לחוויה חלקה.

קבל את התבנית

עוטף את זה

לוח שנה שיווקי, כפי שראית, חיוני להצלחת העסק שלך. למרבה המזל, ליצור אחד זה לא כל כך קשה. פשוט עקוב אחר 15 השלבים המתוארים בפוסט זה, ואתה מוכן.

מוכנים לראות כיצד אדוריק יכולה לעזור להעצים את השיווק שלך? הירשם לחשבון בחינם מיד.

נסה את Adoric בחינם

Appointment booking plugins

How to build a landing page

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button