מדריך שיווק ב-SMS: טיפים, דוגמאות ואפליקציות

מדריך שיווק ב-SMS: טיפים, דוגמאות ואפליקציות
הודעת SMS מתוזמנת היטב היא דרך רבת עוצמה למשוך לקוחות. למד לשלוח הודעות אפקטיביות בעזרת דוגמאות ואפליקציות SMS אלה.
22 בספטמבר 2024

שיווק ב-SMS הוא אחת הדרכים היעילות ביותר לתקשורת עם לקוחות, ומתגאה באחוזי מעורבות והמרות גבוהים. זה גם חסכוני ואישי יותר מאפיקי שיווק רבים אחרים, ומטפח קשרי לקוחות חזקים יותר מבלי לרוקן את התקציב שלך.
פוסט זה בבלוג ידריך אותך דרך היסודות של שיווק ב-SMS, עם כמה שיטות עבודה מומלצות ודוגמאות שיעזרו לך לבנות תוכנית שיווק אפקטיבית ב-SMS.
מהו שיווק ב-SMS?
שיווק בשירותי הודעות קצרות (SMS) משתמש בהודעות טקסט כדי לבנות קשרים עם לקוחות ולתקשר מידע פרסומי. המטרות של שיווק ב-SMS כוללות יצירת לידים, שכנוע נמענים ללחוץ על קישור ושיתוף מידע על הזמנה או פרופיל של לקוח.
הודעות שיווקיות ב-SMS מכילות לרוב קופירייטינג, אימוג'ים, תמונות מושכות עין, קישורים ואפשרויות קלות אחרות לביצוע רכישה. הם נשלחים בדרך כלל לרשימות גדולות של מנויים. מכיוון שהודעות SMS מתקבלות ישירות בטלפונים ניידים, יש להן קצב פתיחה כמעט מיידי, כאשר רוב ההודעות נקראות תוך דקות מסירה.
איך עובד שיווק ב-SMS
מבחינה אסטרטגית, שיווק בדואר אלקטרוני ו-SMS דומים. המטרה של שיווק ב-SMS, כמו שיווק בדוא"ל, היא למכור, לחנך או לבנות נאמנות. SMS הוא ערוץ שיווק בבעלות – השולח שולט באופן מלא ברשימת מספרי הטלפון וההפצה – ועסקים יכולים לשלוח הודעות אחד לאחד או אחד לרבים, בהתאם למטרותיהם.
בדיוק כמו שיווק בדוא"ל, עליך לוודא שאתה משיג הסכמה מלקוחות לפני שליחת הודעה שיווקית באמצעות SMS.
Shopify מקל על איסוף הסכמת SMS במהלך התשלום. כדי להפעיל תכונה זו, בצע את השלבים הבאים.
לאחר קבלת הרשאה ממנוי, תוכל להגדיר הודעות טקסט אוטומטיות המופעלות על ידי פעולות הלקוח, כגון אישורי הזמנה או עדכוני משלוח.
לחלופין, תוכל לשלוח מסעות פרסום המוניים למאות לקוחות בו-זמנית עבור:
- הכרזות על מוצרים חדשים
- מבצעים מיוחדים כמו מכירות לזמן מוגבל ומשלוח חינם
- הצעות בלעדיות למנויים
- מכירות בזק
- תחרויות טקסט לזכייה
- תוכניות נאמנות
- התראות על נפילת מוצר
שיווק ב-SMS דורש קוד קצר, המקבילה ל-SMS לכתובת דוא"ל של החברה. קוד קצר הוא מספר טלפון מקוצר, קל לזכור, בן חמש או שש ספרות.
כדי להצטרף לקבלת הודעות ה-SMS שלך, קונים שולחים טקסט למילת מפתח (כמו HOTSAUCE) לקוד הקצר הזה. מכיוון שההרשמה להודעות SMS דורשת מעשה מכוון זה, זוהי דרך טובה לבנות רשימת מנויים בעלת כוונות גבוהות עם מעט מספרים מזויפים:

לפני שתתחיל לשלוח הודעות קידום מכירות במסע פרסום שיווקי לנייד, תצטרך לבנות רשימה של מספרי טלפון עם הסכמה לשליחה.
בדרך כלל, רשימה זו נאספת מלקוחות פוטנציאליים ולקוחות, כך שאם אינך מייצר תנועה לאתר שלך, ייתכן שמוקדם מדי לשקול שיווק ב-SMS. ראשית, השקיעו את זמנכם בבניית רשימת אנשי קשר.
הנה דוגמה לאופן שבו מותג athleisure Alo Yoga בונה את רשימת מנויי ה-SMS שלו, על ידי מתן הנחה למבקרים חדשים באתר:
שיווק ב-SMS עובד היטב בעונות שיא של קניות כאשר דואר זבל רב, פרסום בתשלום יקר ותשומת הלב של הצרכן מתוחה. זו גם דרך מצוינת להפוך את התקשורת עם הלקוחות שלך לאוטומטית. כתוב טקסט והגדר טריגר, ואז תן לכלי השיווק שלך לשלוח טקסטים ברגע המושלם.
תוכנת השיווק הטובה ביותר ב-SMS
עבור בעלי חנויות Shopify, תחילת העבודה עם שיווק ב-SMS היא פשוטה, הודות למגוון אפליקציות ייעודיות. כל פלטפורמות השיווק ב-SMS הזמינים ב-Shopify App Store כוללים תכונות תאימות מובנות. לרבים יש גם תבניות לתרחישים נפוצים כמו עדכוני הזמנות, בתוספת אינטגרציות לכל הכלים העסקיים שלך.
להלן ארבעה שירותי שיווק ב-SMS פופולריים:
- לאחר כתב . השתמש ב-Postscript כדי לבנות הודעות SMS המוניות אוטומטיות ומותאמות אישית. התמחור משתנה לפי השימוש.
- קלוויו . שלח הודעות SMS לפלחי קהל עם הטריגרים של Klaviyo המשתמשים בנתונים היסטוריים ובזמן אמת.
- קשוב . מותגים גדולים עם מאות אלפי מנויים משתמשים ב-Attentive, כולל Sephora, Coach ו-Williams-Sonoma.
- יוטפו . עם תמחור לפי תשלום, Yotpo היא אפליקציית שיווק פופולרית ב-SMS.
9 דוגמאות להודעות שיווק טובות ב-SMS
ישנם מקרי שימוש רבים לשיווק ב-SMS, ממכירות בזק ומבצעים מיוחדים ועד משוב לקוחות והתראות על נפילת מוצרים. הנה כמה דוגמאות להשראה באסטרטגיית השיווק שלך ב-SMS.
1. הודעת המכירה הבזק

הודעת SMS קצרה וקצרה היא דרך מצוינת לקדם מכירות פלאש חד פעמיות או מבצעים גדולים. מכיוון שאתה מתקשר עם מנויים מרצון, יש סיכוי טוב שרוב הנמענים יגיבו.
מעברי שורות, אימוג'ים ותמונות מוצר מבטיחים שניתן להבין בקלות את הקידום.
2. טקסט ההייפ-אפ

אל תשיקו מבצע בזק בלי קצת הייפ. כמה הודעות טקסט פרסומיות, שנשלחו כמה ימים לפני האירוע, יכולות לעזור בהמרה. אנשים רבים אוהבים לחשוב על הרכישות שלהם מבעוד מועד, אז זה חכם לתת ללקוחות האהובים עליך התראה לפני שהמכירה שלך יוצאת לאוויר.
3. הודעת המשוב

SMS הוא פורמט מתאים למסחר בשיחות, מה שהופך אותו לדרך יעילה להגביר את האינטראקציות עם הלקוחות.
לדוגמה, בעת פיתוח רעיונות למוצרים חדשים, תוכל לשלוח הודעת SMS ללקוחות לשאול את דעתם. אם הם עונים, יש הזדמנות לדיון יקר ערך 1:1 שמביא אותם אל מאחורי הקלעים ומגדיל את הסיכוי שהם יבצעו רכישה.
4. הודעת חזרה במלאי

הודעה זו מודיעה ללקוחות על זמינות המלאי אזל. זוהי דרך עדינה אך יעילה לעורר מעורבות מחדש של מבקרי עבר. עודדו מעורבות על ידי שילובו עם הצעת משלוח חינם או אפשרות להזמנה מראש של מוצר. הודעות עסקה משפיעות ופשוטות לאוטומטיות.
5. הודעת המתנה

אם אתה רוצה לקבל יותר לידים ממאמצי השיווק שלך ב-SMS, ארח מתנה או תחרות טקסט לזכייה. סוגים אלה של אסטרטגיות שיווק מרחיבות את בסיס הלקוחות שלך במינימום מאמץ מצידך.
מחקרים מסוימים מצביעים על כך שעד 46% מהמתמודדים יחלקו תחרויות ללא כל תמריץ נוסף, אבל אתה יכול להגדיל את השיתוף האורגני של המתנה שלך על ידי הצעת פרס, כגון ערכים נוספים.
אתה יכול להגדיר מתנה במהירות בערוצי השיווק הנוכחיים שלך. פשוט הוסף את ה-shortcode שלך לכל אחד מהאפשרויות הבאות:
- מודעות (מודפס ודיגיטלי)
- חשבונות מדיה חברתית
- חבילות מוצרים
- סמינרים מקוונים
- בלוגים או מאמרים עלילתיים
- דפי נחיתה באתר שלך
- שילוט בחנות
כאשר משתמש נרשם למתנה שלך, הוא הופך אוטומטית למנוי שאליו תוכל להגיע עם מסעות פרסום עתידיים ב-SMS.
6. הודעת BFCM

תזמן הודעות סביב תאריכי קניות ואירועים פופולריים, כגון עונת הקניות של בלאק פריידי. קמפיינים שיווקיים ב-SMS רגישים לזמן מקפיצים את ההתרגשות סביב אירוע ומעודדים את הנמענים לפעול מהר לפני סיום המכירה.
7. הודעת הברכה

בכל פעם שמישהו נרשם לרשימה שלך, אתה יכול לשלוח לו סדרה של הודעות קבלת פנים. השתמש בשפה קצרה ותמציתית כדי לספר להם על המוצרים שלך, לספק קישורים לתוכן נוסף או למוצרים פופולריים, ולתת להם קופון.
גישה להנחות וקופונים היא בין הסיבות הנפוצות ביותר להירשם להודעות טקסט שיווקיות. הנתונים מצביעים על כך שהנחה של 10% היא תמריץ מספיק כדי לתפוס את רוב המנויים.
8. הודעת העגלה הנטושה

הודעת SMS של עגלה נטושה נשלחת לאנשים שהוסיפו מוצרים לעגלה שלהם אך לא השלימו את הרכישה.
אתה יכול להשתמש ב-SMS או בדוא"ל כדי לעקוב אחר נוטשים ולעודד מכירות. עם זאת, מכיוון שאנשים נוטים יותר לראות הודעת דחיפה ב-SMS מאשר להבחין בדוא"ל בתיבת דואר נכנס צפופה, הודעות SMS עגלה נטושות עשויות להוביל לתוצאות טובות יותר.
9. הודעת ה-cross/upsell

מכירה אסטרטגית ומכירה צולבת יכולים לשפר את ערך ההזמנה הממוצע שלך ואת ערך חיי הלקוח. זה כרוך בשליחת המלצות ללקוחות על סמך רכישות קודמות שלהם, טקטיקה נפוצה בשיווק בדוא"ל שניתן לשכפל באמצעות טקסטים.
שיטות עבודה מומלצות לשיווק ב-SMS
קבל רשות
אם לקוח פוטנציאלי או לקוח לא נותנים לך הסכמה לשלוח להם הודעת טקסט, אתה עלול להיתקל בבעיות משפטיות. שיווק טקסט ב-SMS מוסדר על פי החוק האמריקאי ומשווקים חייבים לפעול לפי קודים של פרקטיקה שנחקקו במסגרת חוק הגנת צרכן טלפוני וחוק CAN-SPAM. יתר על כן, שליחת הודעות טקסט ללא רשות מרגישה ספאמי – לא נראה טוב עבור החברה שלך.
לעתים קרובות אנשים שוכחים כשהם נרשמים לרשימות תפוצה, אז הקפידו לשמור תיעוד של הסכמי הסכמה.
הקל על ביטול ההסכמה
יותר מכל ערוץ אחר, שיווק ב-SMS דורש אמון של קונים. ניתן לבנות אמון זה על ידי כך שיהיה קל ללקוחות להצטרף ולבטל את רשימת ה-SMS שלך.
בעוד שאפשרויות ביטול הרשמה נגישות יכולות להפחית את מספר הנמענים שלך, הן גם מבטיחות שמי שנשאר מתעניין באמת בהצעות שלך. זה מוביל לקהל מעורב יותר ובסופו של דבר, שיעורי המרה טובים יותר.
חפש ליידע, לא (תמיד) לקדם
מכיוון שקל לבטל את הסכמתך להודעות SMS לקידום מכירות, כדאי להתחשב בסבלנות הקונים שלך. רוב ההודעות שלך צריכות להיות אינפורמטיביות – קשורות להזמנות ולתאריכים או אירועים ראויים לציון. הודעות קידום מכירות צריכות להיות מועטות, באופן אידיאלי לא יותר מפעם בשבוע.
זכור את ההקשר
בעת עיצוב קמפיינים שיווקיים ב-SMS, התנגד לדחף לשלוח הודעות אקראיות למנויים. טקסטים רלוונטיים מבחינה הקשרית נוטים יותר ליצור קליקים מבלי לרוקן את הרצון הטוב של המנויים.
לדוגמה, אם יש לכם אירוע מקודם ביום שישי בערב, שלח הודעת טקסט ביום שישי בצהריים. אם אתה רוצה להפעיל בר מיוחד, שלח את הודעתך בשעה 15:00 או 16:00 ביום עבודה. שמור על זה פשוט – תמנע לקבל פינג כדואר זבל, ותראה תוצאות טובות יותר.
התאם אישית
כלי שיווק רבים ב-SMS רותמים את הנתונים שאתה אוסף על הלקוחות שלך כדי לפלח את רשימת ה-SMS שלך ולהתאים אישית את העברת ההודעות. הפילוח יכול להתבסס על רכישות קודמות, התנהגות גלישה, מיקום, או אפילו הזמן שבו לקוח בדרך כלל קונה. על ידי פילוח הרשימה שלך, תוכל לשלוח הודעות מותאמות אישית יותר שסביר להניח שיביאו למעורבות ושיעורי המרות גבוהים יותר.
אם את מנהלת חנות בגדים ואת יודעת שקבוצת לקוחות נאמנות קנתה בעבר שמלות קיץ, תוכלי לשלוח להן הודעת טקסט כשתגיע קולקציית הקיץ החדשה שלך. לחלופין, אם יש לך קבוצת לקוחות שבדרך כלל קונים בערבים, תוכל לתזמן את הטקסטים שלך המכילים קודי קידום כדי לשלוח אותם כאשר הם צפויים לגלוש.
שיווק ב-SMS מול שיווק במייל
שיווק בדוא"ל ו-SMS הם שניהם כלים רבי עוצמה בארסנל השיווק שלך, אך הם משרתים מטרות שונות ויעילים בתרחישים שונים.
מתי להשתמש באימייל
דואר אלקטרוני הוא מדיום רב תכליתי המאפשר תוכן עשיר, כולל טקסט, תמונות וקישורים. זה אידיאלי לשיתוף תוכן מפורט או נרחב, כגון:
- ניוזלטרים
- פוסטים בבלוג
- תיאורי מוצרים
- עדכוני מותג וחברה
- תוכן שיווקי ארוך צורה
בהתאם להעדפות הקהל שלך, ייתכן שתרצה לכלול את התוכן הזה בגוף האימייל לצריכה מיידית ולנגישות לנייד. עם זאת, לחוויה יעילה יותר, השתמש בדוא"ל כדי להציג סקירה כללית ולכלול קישור לתוכן המלא באתר שלך.
יתרה מכך, אימייל מצוין לטיפוח לידים לאורך זמן. אתה יכול ליצור סדרה של מיילים המדריכים לקוח פוטנציאלי בתהליך הקנייה, ומספקים לו מידע פרסומי יותר ויותר בכל שלב.
הדוא"ל מאפשר גם יותר אלמנטים של מיתוג ועיצוב מאשר SMS, ועוזר לחזק את זהות המותג שלך.
מתי להשתמש ב-SMS
הודעות טקסט נקראות בדרך כלל תוך דקות מרגע קבלתן, מה שהופך את ה-SMS מושלם לתקשורת רגישה לזמן.
SMS אופטימלי גם לשליחת הודעות קצרות ומשפיעות הדורשות תגובה, כמו קוד הנחה ליום אחד. אתה יכול גם לשלוח אישורים להזמנות, הזמנות או פגישות, מה שמספק דרך נוחה לעדכן לקוחות בזמן אמת.
בנוסף, שיווק ב-SMS יכול להיות אישי ואינטראקטיבי יותר. לקוחות יכולים להשיב בקלות להודעות שלך, וליצור שיחה דו כיוונית שיכולה להפוך לקוח פוטנציאלי להובלת מכירות. אמנם תשובות אפשריות בדוא"ל, אבל זה לא נוהג רגיל ואולי ירגיש פחות טבעי למנויים שלך.
גם לשיווק בדואר אלקטרוני וגם ב-SMS יש יתרונות. המפתח הוא להשתמש בכל ערוץ בצורה אסטרטגית, בהתבסס על המטרות שלך והעדפות הקהל שלך.
4 יתרונות של שיווק ב-SMS
1. אחוזי מעורבות גבוהים
בכל ערוצי השיווק, ל-SMS יש כמה משיעורי הפתיחה ושיעורי ההקלקות הסלחניים ביותר. מכיוון ששיווק ב-SMS מחייב לקוחות להצטרף, הרשימה שלך תכלול רק לקוחות שרוצים לשמוע ממך.
סוחר Shopify Bushbalm משתמש בשיווק SMS כבר שנים כדי ליצור מעורבות. הסדרה האוטומטית של הודעות קבלת פנים רואה באופן קבוע שיעורי קליקים של יותר מ-50%.
לשם השוואה, המותג משיג בדרך כלל שיעורי פתיחה של 25% עם מיילים שיווקיים, ורק 2% אחוזי קליקים.
2. קל לכתוב
כל מי שכתב אימייל המוני ללקוחות יודע את המאמץ הקפדני הנדרש, בין אם לעצב את שורת הנושא המושלמת או את העותק הנכון שגורם לאנשים ללחוץ.
עם חלון SMS קטן כל כך במכשירים ניידים, יש מקום רק לכמה שורות, ואולי תמונה. אלמנטים של עיצוב ומותג מוחלפים באימוג'י ו-GIF – פשוט!
3. לחזק את קשרי הלקוחות
שיווק ב-SMS עוזר לבנות קשרים אישיים ונאמנים יותר עם לקוחות. מטבעם קל יותר להגיב לטקסטים, ומעודדים דיאלוג אמיתי. להודעות SMS שיווקיות יש שיעור תגובה ממוצע של 45%, שהוא גבוה פי כמה מהאימייל.
העברת הודעות היא כבר לא חד סטרי. הלקוחות שלך מצפים לשמוע ממך בחזרה במהירות ורוצים את האפשרות להשתתף בשיחה. השיחה הדו-כיוונית הזו חורגת הרבה מעבר לשירות לקוחות מסורתי.
לדוגמה, הודעה פשוטה כמו 'האם נהנית מהרכישה האחרונה שלך? השב כן כדי ליידע אותנו!' יכול לפתוח דיאלוג בעל ערך.
השתמש באפליקציית תמיכה בצ'אט כדי:
- למד עוד על לקוחות כדי להמליץ על מוצרים רלוונטיים
- מכירה נוספת ומכירה צולבת כדי להגדיל את ערך ההזמנה הממוצע
- הנח את הלקוחות למוצרים קשורים אם אחד מהם אזל מהמלאי
- עזור ללקוחות לבצע תשלום
טיפ: שלב שיווק ב-SMS עם ה-CRM שלך כדי לפלח קהלים ולשלוח הודעות מותאמות אישית יותר על סמך רכישות או אינטראקציות קודמות.
4. לקוחות מעדיפים תקשורת SMS
התחושה המיידית והאישית של שיווק ב-SMS הופכת אותו לאטרקטיבי עבור עסקים גדולים וקטנים — ולקוחות. לאחר אימייל, SMS וסוגים אחרים של הודעות סמארטפון הן הדרך המועדפת לשמוע מבתי עסק.
כלי השיווק הנכונים ב-SMS יכולים לעזור לך להגיע ללקוחות ולהרוויח יותר מכירות. שיווק ב-SMS מטפח מעורבות גבוהה יותר של לקוחות, כאשר שיעורי התגובה עולים בהרבה על אלה של ערוצי תקשורת אחרים.
שימוש בשיווק בהודעות טקסט בחנות המסחר האלקטרוני שלך
משווקים מקוונים רבים מתרחקים משיווק ב-SMS כי הם מניחים שזה יקר וחודרני. לא כך. אם תיישמו את העקרונות שלמעלה, תוכלו לחתוך את הרעש, להגדיל את שיעורי ההמרה ולשפר את נאמנות הלקוחות בתהליך.
איור מאת פיט ריאן
קרא עוד
- 11 אסטרטגיות השיווק הטובות ביותר שכל עסק קטן יכול לבצע
- כיצד ליצור דף נחיתה בקרוב (+דוגמאות, 2024)
- 12 אסטרטגיות מנצחות כיצד לבנות רשימת דוא"ל
- מודעות אינסטגרם: כיצד עסקים יכולים לפרסם באינסטגרם
- 7 רעיונות לאוטומציה של דוא"ל שגורמים ללקוחות לחזור
- 26 טקטיקות שיווק מסחר אלקטרוני: כל מה שאתה צריך לדעת
- 16 דוגמאות להודעות דוא"ל עזות עזות חזקות
- 7 כלי קידום אתרים בחינם ופשוטים לבעלי עסקים
- מהו שיווק מוצר? הגדרה ומדריך
- 21 דוגמאות לשיווק בדוא"ל שכדאי לעקוב אחריהם
שאלות נפוצות בנושא שיווק ב-SMS
האם שיווק ב-SMS חוקי?
שיווק ב-SMS הוא חוקי אם אתה מקבל הסכמה מפורשת בכתב מצרכנים לפני שליחת טקסטים שיווקיים. שיווק טקסט ב-SMS מוסדר על פי החוק האמריקאי ומשווקים חייבים לפעול לפי קודים של פרקטיקה שנחקקו במסגרת חוק הגנת צרכן טלפוני וחוק CAN-SPAM.
מהם סוגי השיווק ב-SMS?
- מבצעים והנחות
- קופונים
- מכירות בזק
- תחרויות טקסט לזכייה
- תוכניות נאמנות
- התראות על נפילת מוצר
- עדכוני הזמנה
- הודעות על עגלה נטושה
איך אני מתחיל שיווק ב-SMS?
השלב הראשון בשיווק ב-SMS הוא בניית רשימה של מספרי טלפון שנתנו הסכמה לקבלת הודעות קידום מכירות.
מדוע שיווק ב-SMS יעיל?
- לקוחות מעדיפים אינטראקציות SMS.
- קל לכתוב טקסטים.
- הודעות SMS הן חסכוניות.
- זה יכול לחזק את קשרי הלקוחות.
- ל-SMS יש שיעורי מעורבות גבוהים.
מהם החסרונות של שיווק ב-SMS?
החסרונות של שיווק ב-SMS כוללים את ספירת התווים המוגבלת, שעלולה להקשות על העברת מידע מורכב; הפוטנציאל למסרים להיתפס כפולשניים אם אינם ממוקדים כראוי; והצורך בהסכמת הלקוח, שיכול להגביל את גודל הקהל שלך.
מדוע שיווק ב-SMS יעיל?
אסטרטגיות שיווק ב-SMS מתהדרות בדרך כלל בשיעורי פתיחה גבוהים, לפי הדיווחים עד 98%. גם שיעורי התגובה ושיעורי ההקלקות הם בדרך כלל גבוהים, מה שהופך את שיווק ה-SMS לאחד מערוצי השיווק הישיר היעילים ביותר הזמינים.