תוֹכֶן הָעִניָנִים
- `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "שם": שם, "כתובת אתר": כתובת אתר }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '
'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });
על המחבר: דונה קאבלייר, סופרת טכנית @ אלמנטור
דונה קאבלייר היא סופרת ומומחית וורדפרס, העוסקת בתעשיות עיצוב אתרים ושיווק מקוון מאז 2003.
סיימתם את עיצוב האתר של הלקוח שלכם, העברתם את האתר, ברכות ו-high fives הועברו לכולם, והפרויקט הזה נחשב כעת לגמור. אבל האם זה באמת? האם זה צריך להיות? בהנחה שהקשר עם לקוח זה היה טוב, כולם מרוויחים מהמשך הקשר אל העתיד.
כיוצר האתר, לעולם אל תחשבו שהשקת אתר היא פרויקט חד-פעמי. במקום זאת, עליך להציע שירותים לאחר ההשקה לכל אחד מהלקוחות שלך. אם תעזור ללקוחות שלך להבין את היתרונות של שירותים כאלה, סביר להניח שהם ישמחו להירשם וכמובן לשלם!
מהן היתרונות של שירותים לאחר ההשקה עבור הלקוח?
השקת אתר היא אף פעם לא הסוף עבור הלקוח, או לפחות היא לא צריכה להיות. האתר צריך להישמר והתוכן צריך להיות תמיד עדכני ורענן. מכיוון שהלקוח כבר ביסס אמון בשירותים שלך, זה יהיה לטובתו שלא יצטרך למצוא מישהו אחר שיעזור לו עם צרכיו העתידיים.
מהם היתרונות של שירותים לאחר ההשקה עבורך?
מחקרים מראים כי עולה פי 5-25 יותר לרכוש לקוח חדש מאשר לשמר לקוח קיים. בנוסף, נדרש זמן ומאמץ כדי למשוך לקוחות חדשים, בעוד שהלקוחות הקיימים כבר נמצאים שם ומחכים שיעזרו להם. למרות שהצטרפות לקוחות חדשים היא הכרחית לצמיחה עסקית, שירות ללקוחות קיימים הוא חיוני ליציבות העסק.
ולמרות שהערכים האינדיבידואליים של החזרים החודשיים הקיימים של לקוחות עשויים להיות נמוכים מאלו של פרויקט חדש ומלא עבור לקוח שלא עבדת איתו קודם לכן, אותם מקורות הכנסה חוזרים ועקביים מספקים לעתים קרובות יציבות הכנסה נחוצה בין גדולים יותר. פרויקטים.
אילו סוגי שירותים כדאי להציע?
השירותים הנפוצים שתוכלו להציע ללקוחותיכם לאחר ההשקה כוללים הדרכה, יצירת תוכן ותחזוקת אתרים. הבה נפרט כל אחד מאלה כדי לראות כיצד גם אתה וגם הלקוחות שלך תרוויחו משירותים לאחר ההשקה.
סוגי שירותים לאחר ההשקה להציע
הַדְרָכָה
תיעוד טקסט וסרטוני הדרכה הם דרך מצוינת להציע משהו נוסף שהוא שימושי וניתן להשתמש בו שוב ושוב – הן על ידי הלקוח והן עבורכם. בעוד שנכסים אלו צריכים להתעדכן לאורך זמן ככל שהטכנולוגיות והפלטפורמות משתנות, ניתן להשתמש במסמכים ובסרטונים המעודכנים שוב ושוב עבור כל לקוח, ללא צורך לשכתב או להקליט מחדש כל פעם מחדש.
נכסי טקסט ווידאו אלה הם בדרך כלל הפקת הכנסה חד פעמית בלבד ולא חודשית, אך הם שירות פריט שניתן להוסיף לחוזה הראשוני. הדרכה אישית (חי או וירטואלית), לעומת זאת, עשויה להיות סוג של שירות מתמשך חודשי או רבעוני. זה עשוי להיות שימושי במיוחד עבור לקוחות ארגוניים גדולים יותר הזקוקים להדרכה עבור מחלקות שלמות או קבוצות אחרות של אנשים על בסיס קבוע.
איזה סוג של הכשרה כדאי להציע?
- וורדפרס – למרות שאנו עשויים להניח שכל הלקוחות שלנו מכירים את וורדפרס, זה פשוט לא המקרה. ל-WordPress, למרות שלעיתים קרובות היא מוגדרת כ"קלה", יש עקומת למידה תלולה למדי עבור המתחיל. מדריך ברור יכול להפוך את העקומה הזו להרבה פחות תובענית.
- אלמנטור – למרות שאלמנטור מפעילה מיליוני אתרים, היא עדיין חדשה יחסית לעולם בוני אתרי וורדפרס. עדיין יש המון אנשים שלא נחשפו לממשק הפופולרי שלו, ועם הצמיחה המהירה שלו, תיעוד והדרכה ימשיכו להיות מוצר מאוד רצוי.
איזה פורמט תיעוד כדאי להציע?
- טקסט – זה יכול להיות בצורה של PDF או דפי אינטרנט מקוונים.
- וידאו – אתה יכול לארח את הסרטון ב-YouTube או באתר שלך, אך אנו ממליצים להשתמש בכלי הקלטת מסך כדי ליצור את הסרטונים. כמה כלים פופולריים כוללים:
- Loom – חינם או נמוך עד $8 לחודש עבור גרסת Pro
- Screencast-O-Matic – $20 – $48 לשנה עבור מקליט מסך ואפליקציה לעריכת וידאו רב-תכליתית.
- Camtasia – 250$ תשלום חד פעמי עבור אחת מיישומי מקליט המסך ועריכת הווידאו הפופולריים ביותר.
הדרכה אישית – ככל הנראה זה יהיה מורכב מפלטפורמת ועידות אינטרנט וירטואלית כגון Zoom, Google Meet וכו'. העלויות לשימוש בפלטפורמות אלו ינועו בין חינם למפגשי Google Meet של עד שעה אחת עבור 100 משתתפים ועד למעלה. של $150 לחודש עבור זום או שירותים דומים אחרים.
האם זה יכול להיות במיקור חוץ ו/או לתייג לבן?
- אתה יכול לשכור פרילנסרים או סוכנויות כדי ליצור חומר הדרכה זה, אבל זה עשוי להיות יקר ומיותר.
- במקום זאת, השתמש בכלי או בשירות כגון Easy WP Guide ו-https://www.videousermanuals.com. ניתן לסמן את שניהם עם תווית לבנה ולערוך כדי להוסיף חומרים משלך. זה שימושי במיוחד אם הפרויקט של הלקוח שלך כולל כמה תכונות "מחוץ לקופסה" או דורש זרימות עבודה ייחודיות. המדריך Easy WP הניתן למותג עולה כ-$10 עבור כל בלוק של 20 לקוחות, אבל אתה יכול פשוט להציע את הגרסה הלא ניתנת למותג בחינם אם אתה מעדיף. מדריכי וידאו למשתמש עולים $70 ללקוח אחד או בחרו בגרסת הלקוח ללא הגבלה במחיר של $24 לחודש או $240 לשנה.
- ניתן לבצע הדרכה אישית במיקור חוץ, אך זה יהיה תלוי מאוד בצרכיו של כל לקוח.
איך אלמנטור יכולה לעזור בזה?
צור לוח מחוונים מותאם אישית, מעוצב עם Elementor, עבור הלקוחות שלך. לוח המחוונים הזה יכול לכלול קישורים לתיעוד ולמדריכי הווידאו שאתה מספק להם או קישורים לסמינרים מקוונים להדרכה וירטואליים או התראות לאירועי הדרכה אישיים אחרים. השתמש בתוסף החינמי של Dashboard Welcome for Elementor כדי ליצור את לוח המחוונים המותאם אישית.
עדכון תוכן ותוכנית טיפול ביצירה
למרות שהשילוב של וורדפרס ואלמנטור הופך את עדכוני התוכן ויצירתם לקלים ומהנים, ללקוחות רבים אין את הזמן או הכישרון הנדרשים כדי להתעדכן במשימות ההכרחיות הללו. תוכניות לטפל בזה עשויות לנוע בין עלויות לכל בקשה לתוכן ועד חבילות חודשיות המאפשרות מספר מוגדר של בקשות תוכן. אתה יכול להציע תוכניות המשלבות מספר אפשרויות.
לדוגמה, תוכנית אחת עשויה לאפשר בקשה אחת לפוסט בלוג בשבוע, 2 בקשות לדף נחיתה בחודש ו-5 שינויים קלים בתוכן בחודש, בעוד שתוכנית במחיר גבוה יותר עשויה להציע את אותן אפשרויות עם מספרי בקשות גבוהים יותר.
איזה סוג של תוכן אתה יכול להציע ללקוחות?
- פוסטים בבלוג
- עותק עמוד חדש
- עותק מכירות של דף נחיתה
- תיאורי מוצרים
- שפות חלופיות
- עדכונים לתוכן הנוכחי
- מאמרים ומחקרים
- תמונות וסרטונים המציגים את השימוש במוצר
האם זה יכול להיות במיקור חוץ ו/או לתייג לבן?
- אתה בהחלט יכול לשכור כותבים עצמאיים או סוכנויות ליצירת תוכן
- סוכנויות תוכן, במיוחד, הופכות את ההצעה הזו לניתנת להרחבה, אבל התחל לאט ובדוק את המים עם כל סוכנות תוכן כדי להבטיח איכות. השתמש בשווקים רחבים כמו textbroker.com ו-iwriter.com או בסוכנויות מתקדמות כמו wordagents.com או constant-content.com, אך שקול גם למצוא פרילנסר תוכן אישי משלך, מכיוון שחיבור אישי זה הוא לרוב האפשרות הטובה ביותר. העלויות משתנות מאוד. המחיר הממוצע למאמר באיכות טובה של 1000 מילים נע בין $20 ל-$120.
איך אלמנטור יכולה לעזור בזה?
אמנם אלמנטור לא תכתוב עבורך תוכן חדש, אבל זה יעזור לגרום לכל תוכן שתפרסם להיראות במיטבו. שימוש ב-Theme Builder ו-Design System של Elementor, ניתן להוסיף במהירות תוכן חדש עם סגנונות כלל-אתר מיושמים באופן אוטומטי, מה שמבטיח שהכל ברחבי האתר יישאר עקבי ומלוכד.
שירותי תחזוקה
שירותי תחזוקה הם הגביע הקדוש של השירותים שלאחר ההשקה. ניתן ליצור תוכניות טיפול שונות בשילוב עם התאמה בנקודות מחיר שונות כדי להתאים לתקציבים ולצרכים של הלקוח. ולרוב, שירותים נוספים בנקודות מחיר גבוהות יותר לא ידרשו מהזמן הנוסף שלך מצידך. במקרים מסוימים, זה אפילו לא ידרוש כסף נוסף מהתקציב שלך.
איזה סוג של תחזוקה כלול בדרך כלל?
- גיבויי אתרים
- עדכוני תוסף וערכות נושא
- עדכוני ליבה של וורדפרס
- ניטור אבטחה
- ניטור זמן פעולה
- בדיקות מהירות / ביצועים
- ניהול קישורים שבורים
- ניטור SEO
- תמיכה / קידוד / תיקונים בהתאמה אישית
- דוח לקוח חודשי
האם זה יכול להיות במיקור חוץ ו/או לתייג לבן?
- מיקור חוץ – אתה יכול למיקור חוץ של כל אחד מהשירותים הללו לחברות תחזוקה של וורדפרס, וחלקם מציעים גם אפשרויות תווית לבנה. כל שעליך לעשות הוא לחפש "שירות תחזוקה וורדפרס בתווית לבנה" כדי לראות כמה חברות מציעות שירותים אלה. אתה יכול בקלות לתת למישהו אחר לעשות את כל העבודה על ידי שירותי תוכנית טיפול עם תיוג לבן, אבל אתה צריך לשקול את היתרונות שיש בידע מעשי על מה שקורה באתרים של הלקוחות שלך לעומת פינוי זמן מוחלט. התמחור עבור שירותי התווית הלבנה משתנה מאוד, אך נניח שגם לאלה שמציעים תוכניות חודשיות זולות עדיין יהיה מחיר גבוה בהרבה עבור גרסת התווית הלבנה. עם זאת, זה לא נכון בכל התחומים. חלקם למעשה נותנים הנחה ללקוחות המותג הלבן, אז בדקו היטב את המחירים. להערכה גסה, נניח ששירות מותג לבן טיפוסי יעלה לפחות 150 $ לחודש. כמה אתרי תוכניות טיפול ידועים המציעים שירותי תווית לבנה כוללים:
- wp-buffs.com
- gowp.com
- wsiteplan.com
- לשמור.עיתונות
- ספקי שירות ידועים רבים אחרים אינם מציעים אפשרויות תווית לבנה, אך עדיין כדאי לשקול אותם.
- עשה זאת בעצמך קל – אם אתה לא רוצה לבצע מיקור חוץ אבל עדיין רוצה את הנוחות של ניהול קל של אתרים מרובים, עם הרבה אוטומציה, אז תוספים לתחזוקה הם ההימור הטוב ביותר שלך. חלקם יכולים להיות עם תווית לבנה כדי להציג שם ותיאור של תוסף מותאמים אישית, ואולי מידע נוסף על תוסף. לדוגמה, אתה יכול לשנות את שמו של תוסף תחזוקה ל-"WP Maintenance by Joe" ולהתאים אישית את התיאור שלו עם ניסוח המסכם את היתרונות של השימוש בשירות שלך. התמחור תלוי באילו תוספות נרכשו ובכמה לקוחות פעילים יש לך בתוכנית. ממוצע עבור תוכניות עם כמה אפשרויות נפוצות עבור 10 אתרי לקוחות יהיה כ-$15-$30 לחודש. תוספי תחזוקה פופולריים כוללים:
- managewp.com – לשירות Saas הזה יש הרחבת מיתוג כדי לאפשר תווית לבנה של המידע של הפלאגין. תכונות בסיסיות בחינם עם תוספות פרימיום זמינות.
- mainwp.com – למערכת הקוד הפתוח המאוחסנת בעצמה יש סיומת מיתוג שמאפשרת לא רק לסמן את המידע של התוסף לבן, אלא גם לסמן את כל אזור הניהול של וורדפרס, מהתפריט ועד לסרגל הניהול ועוד. תכונות בסיסיות בחינם עם תוספות פרימיום זמינות.
- infinitewp.com – מערכת הקוד הפתוח המאוחרת בעצמה זו כוללת הרחבת מיתוג לתיוג לבן של התוסף, התיאור, הקישור וכו'. תכונות בסיסיות בחינם עם תוכניות פרימיום זמינות.
- jetpack.com – למרות שמערכת ה-SaaS הזו רחבה הרבה יותר מהאחרות בתכונות שהיא מציעה, הולכת היטב מחוץ לאפשרויות התחזוקה והטיפול בלבד, היא מציעה גם את אלה, חלקן בגרסה החינמית ותכונות אחרות בגרסת ה-Pro .
- ביתי : אפילו תמיכה וקידוד מותאמים אישית יכולים להיות מיקור חוץ לחלק משירותי התחזוקה שהוזכרו לעיל או לכל מפתח צד שלישי לבחירתך. עם זאת, במקרים רבים, זהו האזור שבו אולי תרצה לשמור את זה בבית. בהנחה שפיתחת את האתר, מלכתחילה, יהיה לך את הידע הטוב ביותר הדרוש כדי לפתח אותו הלאה. כמובן שאם שכרתם מפתח אחר, מלכתחילה, השימוש באותו מפתח יכול להיות הגיוני בעתיד.
לקוחות מסוימים עשויים לרצות תמיכה חיה בזמן אמת לפי דרישה. במקרה זה, תצטרך להחליט אם אתה יכול להתמודד עם המצב הזה או שאתה צריך להעביר את זה לצוות שמיועד לרמה מתקדמת זו של תמיכה, עם זמינות 24/7. זה יכול להיחשב שדרוג לשירות סטנדרטי, עם עליית מחירים משודרגת בהתאם.
איך אלמנטור יכולה לעזור בזה?
בעוד ש-Elementor לא תוכננה לטפל בכל משימות התחזוקה הללו, היא כן משלימה את השירות. לדוגמה, תכונת מצב התחזוקה של אלמנטור מקלה על הצגת מסר מעוצב היטב למשתמשים בכל זמן השבתה של תחזוקה. ומכיוון ש-Elementor משתלבת היטב עם תוספים לקידום אתרים כגון Rank Math, כל שירותי קידום אתרים שתבצע ינוהל בקלות, ישירות בתוך הפאנל של Elementor.
כמה אני יכול לגבות עבור שירותים אלה?
השירותים שאתה מציע יעזרו לקבוע את המחירים שאתה יכול לגבות, אבל תוכניות תחזוקה טיפוסיות נעות בין $40 לחודש ל-$250 לחודש ויותר. עלות התוכן עשויה להיות מתומחרת ליחידה או כחבילות, אך תוכניות חבילות ממוצעות יכולות לנוע בין 250 $ ל- $2,500 לחודש ומעלה. עמלות תיעוד הדרכה חד פעמיות עשויות להיות בממוצע רק $100 – $300, אבל דמי הכשרה וירטואליים אישיים עבור לקוחות ארגוניים יכולים להיות כמה אלפי דולרים למפגש.
במחירים אלה, אם יש לך אפילו רק כמה לקוחות המנצלים את השירותים שלך לאחר ההשקה, אתה יכול להרוויח גדול, גם אם תוציא $100 – $300 לחודש או יותר עבור הכלים השונים ושירותי התווית הלבנה שהוזכרו לעיל.
קבע את עצמך כעסק המועדף על הלקוחות שלך
שמור על עסק עיצוב אתרים או פיתוח אתרים שלך לזמזם עם הכנסה חודשית על ידי הצעת שירותים לאחר ההשקה כגון הדרכה, יצירת תוכן ותוכניות טיפול לתחזוקת אתרים. משמרות חודשיות עבור לקוחות קיימים עוזרים להדליק את האורות בזמנים דלים ולבסס אותך כעסק המועדף שלקוחות יכולים לסמוך עליו כדי לעזור להם להגיע ליעדי האתר שלהם הרחק אל העתיד.
חלק גדול מהשירותים הללו יכולים להיות אוטומטיים, במיקור חוץ או מוצעים כשירותי תווית לבנה, מה שמאפשר לך לפנות את הזמן שלך ועדיין להיות גיבור האתר המתמשך של הלקוחות שלך.