קשה להרוויח כסף בתעשיית המוזיקה – במיוחד מכיוון ששירותי הזרמת מוזיקה החליפו מדיה פיזית (כמו תקליטים ודיסקים) כדרך העיקרית שבה אנשים צורכים שירים. עם 626 מיליון משתמשים, הפופולרי ביותר מבין שירותי הסטרימינג הללו הוא Spotify, אם כי יש לו הרבה תחרות מפלטפורמות כמו Apple Music, YouTube Music, Amazon Music, Tidal ו-Deezer.
כשירות הסטרימינג הגדול ביותר, Spotify נתון לבדיקה רבה. Spotify הוא שירות סטרימינג למאות אלפי אמנים עצמאיים וגדולים. הרבה מהמוזיקאים האלה רוצים לדעת איך הם יכולים לייצר רווחים מהנוכחות שלהם ב-Spotify. התשובה הקצרה: להרוויח כסף בספוטיפיי זה לא קל , אבל זה אפשרי.
הנה הסבר שיעזור לך לייצר הכנסות ב-Spotify – עם טיפים שיכולים לחול גם על שירותי סטרימינג אחרים.
כיצד פועלים תשלומי Spotify?
אמני Spotify מרוויחים כסף באמצעות תמלוגים לאמנים, כאשר הפלטפורמה משלמת בהתאם למספר הסטרימינג לשיר. בעבר, מעריצים תמכו באמנים על ידי קניית עותקים של אלבום. לעומת זאת, העוקבים שלך ב-Spotify פשוט זורמים את השיר או האלבום שלך מבלי להיות הבעלים שלו. ככל שאמנים מקבלים יותר זרמים, כך הם מרוויחים יותר כסף.
איך Spotify מרוויחה כסף
לפני שהמוזיקה שלך ב-Spotify תוכל לייצר עבורך הכנסה, היא צריכה לייצר הכנסה ל-Spotify. Spotify מרוויחה כסף משלושה מקורות עיקריים.
1. מנויי פרימיום: משתמשים משלמים ל-Spotify תשלום חודשי עבור האזנה ללא פרסומות והטבות נוספות.
2. פרסומות: משתמשי Spotify ברמה חופשית חייבים להאזין למודעות תקופתיות, מה שיוצר הכנסות ממודעות עבור הפלטפורמה.
3. קישורים ממומנים: Spotify מציגה יותר ויותר קישורים יוצאים – לעתים קרובות מוכרת כרטיסים להופעות חיות – בתוך האפליקציות לנייד והאפליקציות מבוססות הדפדפן שלה. כאשר משתמשים מבצעים רכישות דרך הקישורים האלה, Spotify מקבל קיצוץ.
Spotify אוספת את כל ההכנסות ממינויים, פרסומות ועמלות, ואז מכניסה את הכסף למאגר. עם זאת, לא כל הכסף במאגר הזה הולך לתמלוגים לאמנים. זה מגיע גם לחברות תקליטים, כותבי שירים (אם הם לא זהים לאמן המבצע), שותפים ארגוניים וספוטיפיי עצמה.
איך Spotify מחשבת תמלוגים
מספר גורמים משפיעים על האופן שבו Spotify מחלק את התמלוגים, כולל:
- מספר זרמים. זהו המספר הכולל של זרמים על פני פלטפורמת Spotify בתקופה נתונה.
- חלק יחסי של זרמים. זהו נתח הזרמים המיוחס לכל שיר. לדוגמה, אם שיר מקבל 1% מסך הזרמים של Spotify בתקופת דיווח, הוא מקבל 1% ממאגר התמלוגים.
- תעריפי תמלוגים מבוססי מדינה. תמלוגים עשויים להשתנות לפי מדינה ושוק עקב שונות בדמי מנוי ותעריפי מודעות.
איך Spotify מחלק תמלוגים
ישנן שלוש קטגוריות עיקריות של מקבלי תמלוגים בפלטפורמת Spotify. הנה מי מתאים לכל קטגוריה:
אמנים ישירים
אתה אמן ישיר אם אתה לא משתמש בחברת תקליטים כדי להשיג את המוזיקה שלך ב-Spotify. במקום זאת, אתה משתמש בפלטפורמות כמו DistroKid, CD Baby או TuneCore כדי להפיץ את המוזיקה שלך לשירותי סטרימינג שונים (כולל Spotify). אמנים עצמאיים מקבלים תמלוגים ישירות מהשירותים הללו, שגובים עמלה.
חברות תקליטים
חברת תקליטים לא משחקת בספוטיפיי את אותו תפקיד שהיא עושה עם מדיה פיזית, אבל היא עדיין מקבלת כסף ממאגר התמלוגים. לכל הלייבלים הגדולים יש עסקאות ישירות עם Spotify המזכה אותם בחלק ניכר מהתמלוגים על הפלטפורמה. לייבלים עצמאיים בדרך כלל מתאגדים ומשתפים מפיצים או אגרגטורים כדי לתת רישיון למוזיקה עבור Spotify ושירותי סטרימינג אחרים. מתווכים אלה לוקחים חתך ממאגר ההכנסות לפני שהם מעבירים תשלומים לאמנים.
כותבי שירים ומוציאים לאור
ארגוני זכויות ביצוע (PROs) – בעיקר האגודה האמריקאית למלחינים, מחברים ומוציאים לאור (ASCAP) ו- Broadcast Music Inc. (BMI) – מייצגים כותבי שירים ומוציאים לאור. אנשי מקצוע אוספים תמלוגים עבור כותבי שירים ומוציאים לאור כאשר משתמשים זורמים את המוזיקה שלהם. ארגונים כמו Mechanical Licensing Collective (MLC) בארה"ב גובים תמלוגים מכניים, המכסים את השעתוק של מוזיקה מוקלטת.
איך ומתי ספוטיפיי משלמת לאמנים
Spotify בדרך כלל משלמת חלקי הכנסות על בסיס חודשי או רבעוני. העיתוי המדויק יכול להיות תלוי בהסכמים בין Spotify לבין בעלי הזכויות או המתווכים. להלן מספר גורמים שיש לשים לב ליצירת ההכנסות של Spotify:
- ככל ששיר מקבל יותר זרמים ביחס לאחרים, כך נתח התמלוגים שלו גבוה יותר.
- זרמי פרימיום בדרך כלל מייצרים תמלוגים גבוהים יותר מזרמים הנתמכים בפרסומות.
- זרמים ממדינות עם דמי מנוי ותעריפי פרסומות גבוהים יותר מניבים תמלוגים גבוהים יותר. במילים אחרות, ההכנסה שלך ממאזין תהיה תלויה בחלקה במדינה של אותו מאזין.
- התשלום לזרם ב-Spotify יכול להשתנות, אך לפי הדיווחים נופל בין 3¢ ל-5¢.
איך להרוויח כסף בספוטיפיי
- אמצו את רשימות ההשמעה של Spotify
- שלב את Spotify בפוסטים שלך במדיה החברתית
- בקש תרומות מאזינים
- נסה לפודקאסט
- השתמש ב-Spotify Ad Studio
- חבר עם אמנים אחרים
- יצירת מוזיקה לקהל יעד
- לייצר רווחים מכישורים שאינם מוזיקליים
אולי זה לא קל להרוויח כסף בספוטיפיי, אבל תגדיל את הסיכויים שלך על ידי חשיבה אסטרטגית. הנה איך לייצר רווחים בחשבון Spotify שלך ולעשות כסף טוב גם ממוזיקה וגם מפעילויות נלוות:
אמצו את רשימות ההשמעה של Spotify
הפלייליסטים הם המלך בספוטיפיי. הפלטפורמה טיפחה קהילה גדולה של אוצרי פלייליסט, והאוצרים האלה תמיד מחפשים מוזיקה חדשה. בנה פרופיל Spotify חזק עם מוזיקה באיכות גבוהה ומעורבות עוקבים כדי להגדיל את הסיכויים שלך להיכנס לרשימות השמעה.
אתה יכול לבחור להשתמש בשירותי קידום כמו PlaylistPush כדי לשלוח את המוזיקה שלך לאוצרי רשימות ההשמעה של Spotify. הוספת המוזיקה שלך ברשימות השמעה פופולריות יותר פירושה יותר זרמים – ויותר תמלוגים.
שלב את Spotify בפוסטים שלך במדיה החברתית
נוכחות חזקה באינטרנט יכולה להביא אנשים לעמוד Spotify שלך. דרך מצוינת להעביר את הבשורה על המוזיקה שלך היא באמצעות חשבונות המדיה החברתית שלך – פייסבוק, אינסטגרם, TikTok, YouTube ועוד. זכור שצמיחה אורגנית היא המפתח – וככל שתגדל את הפלטפורמה שלך, תרוויח יותר כסף.
השתמש בקמפיינים של מדיה חברתית כדי להכריז על מהדורות חדשות ולהפעיל קמפיינים לקידום כדי למשוך מאזינים לפרופיל האמן שלך ב-Spotify. אתה יכול גם להשתמש בפרופיל האמן שלך כדי לקשר חזרה למדיה החברתית, להשלים את המעגל. אם יש לך רצועות חדשות לשתף או תאריכי סיורים להכריז, לא יהיו לך מחסור בדרכים לקדם את החדשות.
בקש תרומות מאזינים
חשבון Spotify שלך מגיע עם משהו שנקרא "כלי תמיכת מעריצים", שבהם אתה יכול להשתמש כדי ליצור קישור תמיכה במעריצים – בעצם קישור לתרומה כמו שאתה עשוי לראות ב-Patreon. באופן מציאותי, זה עשוי לרפד את חשבון הבנק שלך יותר מהכנסות מזרמים.
נסה לפודקאסט
Spotify השקיעה בעסקי הפודקאסטים. עבור יוצרים רבים, הפודקאסטים מציעים דרך ברורה יותר לקבל תשלום מאשר זרמי מוזיקה. זה בגלל שאתה יכול למכור מודעות בפודקאסטים. אם המופע שלך פופולרי, אתה יכול גם לסייר ולמכור כרטיסים לאירועים החיים שלך.
השתמש ב-Spotify Ad Studio
אם תחליט להיכנס לעסקי הפודקאסטים, אתה יכול להשתמש ב-Spotify Ad Studio כדי להכניס פרסומות ממוקדות לפרקים שלך. ההכנסות ישתנו על סמך הופעות או קליקים של מודעות, ורק הופעות עם אלפי מאזינים ירוויחו כסף בדרך זו. תצטרך להגדיל את בסיס המעריצים שלך לפני מכירת מודעות.
חבר עם אמנים אחרים
על ידי שילוב קהלים עם להקות אחרות, אתה יכול להתחבר למאזינים חדשים ולהגביר את פוטנציאל ההכנסה שלך ב-Spotify. זה יכול לכלול יצירה משותפת של מוזיקה או קידום צולב של עבודות זה בפרופילי Spotify שלך. בחר להקות מז'אנר דומה או להקות שסביר להניח שהמעריצים שלה יעריכו את סוג העבודה שאתה עושה עם הקבוצה שלך.
יצירת מוזיקה לקהל יעד
אם המטרה שלך היא להרוויח כסף, שקול ליצור מסלולים עבור קהל יעד מוגדר בבירור. למשל, ז'אנר המוזיקה לילדים תמיד זקוק לתוכן חדש, ויוצרים רבים מעבירים אותו כשהם רודפים אחרי מאזינים מבוגרים, שסביר להניח שהטעם המוזיקלי שלהם מגוון יותר.
לייצר רווח מכישורים שאינם מוזיקליים
ישנן מספר דרכים להרוויח כסף ב-Spotify מעבר לזרמי מוזיקה. אתה יכול להציע שירותים בתשלום בפרופיל Spotify שלך. אם אתה מבקר, אתה יכול לגבות מאמנים ביקורת על מוזיקה. אם יש לך קהל עוקבים גדול, אתה יכול לגבות תשלום כדי לכלול רצועות ברשימות השמעה שנאספו. אתה יכול גם להתמקד במכירת סחורה. אמנים יכולים למכור חולצות טריקו ממותגות, ספלים ופריטים אחרים ישירות דרך תיאור פרופיל Spotify או ביוגרפיה של האמן.
איך להרוויח כסף בספוטיפיי שאלות נפוצות
האם אני יכול להרוויח כסף מספוטיפיי?
כן, אתה יכול להרוויח כסף מ-Spotify באמצעות תמלוגים, תמיכת מעריצים, פודקאסטים או מכירת סחורה.
כמה משלמת Spotify לכל 1,000 סטרימינג?
התשלום שלך ב-Spotify ישתנה בהתאם לגורמים רבים, כולל ארץ הולדתך ואיזה סוג חשבון מאזינים (בתשלום לעומת נתמך במודעות) הזרם את השיר שלך. באופן כללי, אתה יכול לצפות להרוויח בין 30¢ ל-50¢ לכל 1,000 זרמים.
מה מחשיבה Spotify כזרם?
Spotify סופרת השמעת שיר כזרם אם משתמש הקשיב לו לפחות 30 שניות, למרות שמייסד Spotify Daniel Ek מתעקש שאלגוריתם התשלום יותר מסובך מזה.