לפני שאתה משיק את הרעיון הגדול שלך, ודא שהוא מבוקש. קבע את הביקוש בשוק למוצר שלך, עם עצות מעשיות ודוגמאות מעסקים מצליחים.
מאת מארק מקדונלד
20 באוגוסט 2024
מתרגשים מרעיון מוצר חדש? יזמים צריכים יותר מאשר הרגשה כדי להוכיח שהרעיון העסקי שלהם בר-קיימא. בין אם זה להבטחת הביטחון שלך או כדי לבנות בסיס חזק לקבלת מימון, הבנת הביקוש בשוק בנישה שלך היא צעד קריטי לפתיחת עסק.
חישוב הביקוש בשוק פירושו לענות על שאלות לגבי קהל היעד שלך, התנהגויות הרכישה שלו וגורמים שעשויים להשפיע על ההעדפות וההרגלים שלהם. לפני כן, למד את היסודות של קביעת הביקוש למוצר או שירות לפני שאתה הולך על כל הרעיון הגדול שלך.
מהי ביקוש בשוק?
ביקוש בשוק מתייחס לכמות הכוללת של מוצר או שירות שהצרכנים מוכנים ומסוגלים לרכוש במחיר נתון בשוק ספציפי. הוא מייצג את הרצון הקולקטיבי וכוח הקנייה של כל הלקוחות הפוטנציאליים.
חוק הביקוש הוא עיקרון יסוד בכלכלה שאומר שמחיר גבוה יותר מוביל לכמות מבוקשת נמוכה יותר, ומחיר נמוך יותר מביא לכמות מבוקשת גבוהה יותר.
הביקוש בשוק מושפע מגורמים כגון:
מחיר המוצר או השירות: כאמור, שינויים במחיר משפיעים לרוב בצורה הפוכה על הכמות המבוקשת.
הכנסת הקונה: שינויים בהכנסה לצרכן יכולים לשנות את עקומת הביקוש כולה. ככל שההכנסה עולה, הביקוש לסחורות רגילות גדל בדרך כלל, בעוד שהביקוש לסחורות נחותות עשוי לרדת.
מחירים של מוצרים קשורים: שינויים במחירים של מוצרים חלופיים או משלימים יכולים להשפיע על הביקוש למוצר המקורי.
העדפות צרכנים: שינויים בטעמים, במגמות או בערכים חברתיים יכולים להשפיע באופן משמעותי על הביקוש.
ציפיות הצרכנים: ציפייה לשינויים עתידיים במחיר או זמינות יכולה להשפיע על הביקוש הנוכחי.
הביקוש הכולל בשוק יכול להשתנות לאורך זמן – ברוב המקרים, הוא כן. זה יכול לנבוע ממגוון גורמים, חלקם עונתיים וצפויים, אחרים מחוץ לשליטתנו, כמו אסון טבע או אפילו מגיפה. לפעמים כל עקומת הביקוש משתנה.
מדוע הביקוש בשוק חשוב?
כאשר יותר אנשים רוצים סוג מסוים של מוצר, הכמות המבוקשת עולה, והמחירים הקמעונאיים בדרך כלל עולים. כאשר הביקוש בשוק יורד, המחירים בדרך כלל הולכים בעקבותיהם. עם כל שוק תחרותי באמת, תמיד יהיו גאות ושפל של היצע וביקוש.
טעות עסקית נפוצה אחת היא אי התחשבות בביקוש בשוק למיזם שלך, במיוחד כשמדובר בפיתוח מוצר. אתה לא רוצה להשקיע יותר מדי במוצרים שאף אחד לא יקנה – מניות שואבות את הרווחים שלך ותופסות שטחי מחסן. אתה גם רוצה לקחת בחשבון גם את הצמיחה הכלכלית.
מהצד השני, אתה רוצה לוודא שתמיד יש לך מספיק כדי לשרת את קהל הלקוחות שלך. אזל המלאי הן בעיות יקרות ועלולות לקלקל את ההזדמנות שלך למשוך לקוח חדש לכל החיים.
מה ההבדל בין ביקוש אישי לשוק?
הביקוש האישי מתייחס לאדם בודד או למשק בית, בעוד שהביקוש בשוק מכליל מגמות עבור אנשים רבים בפלח מסוים. אדם שמתלהב מכלבים נוטה יותר לשלם יותר עבור מוצר לכלב מאשר מישהו שיש לו רמת עניין ממוצעת או מינימלית. ייתכן שההעדפות של אותו אדם לא משקפות את המגמות של כל שוק היעד שלך. ביקוש כללי בשוק מכונה לעתים קרובות גם ביקוש מצרפי.
את ההבחנה חשוב לשים לב בעת ביצוע מחקר שוק משלך. כדי להעריך את הביקוש, עליך לסקר אנשים רבים – לא רק את האנשים שיש להם את התשוקה הגדולה ביותר לענף או למוצר שלך. אם תחזיות על סמך ביקוש אינדיבידואלי, ייתכן שהנתונים מוטים והופכים את עצמך לפגיע להפסדים משמעותיים.
מהי עקומת ביקוש בשוק?
עקומת הביקוש בשוק היא הדמיה של הביקוש על סמך תמחור המוצר. אתה ממפה את כל תשומות הביקוש הבודדות על גבי גרף קו כדי ליצור את עקומת הביקוש בשוק.
בציר Y, יש לך נקודות מחיר שונות. בציר X, יש לך את מספר הפעמים שהמוצר נרכש בפרק זמן נתון בנקודת המחיר הזו. יהיו לך כמה קווים, אחד עבור כל אדם, שבדרך כלל נופלים כלפי מטה. הסיבה לכך היא שכאשר מוצר מתומחר גבוה יותר, בדרך כלל יש שינוי בביקוש, מכיוון שסביר להניח שאנשים יקנו פחות ממנו. בצד ההפוך, עקומת האספקה משתפלת כלפי מעלה.
שיווי משקל בשוק מתרחש בנקודה שבה עקומת הביקוש ועקומת ההיצע מצטלבים. צומת זה מייצג את המחיר שבו כמות המוצר שהצרכנים מוכנים לקנות תואמת את הכמות שהספקים מוכנים לייצר.
בשוק חופשי, המחירים נוטים לנוע באופן טבעי לעבר נקודת שיווי משקל זו. הבנת היכן טמון שיווי המשקל יכולה לעזור לך לקבוע מחירים אופטימליים עבור המוצרים שלך ולמקסם את הרווחים.
זה קריטי לפקוח עין על עקומת הביקוש במהלך השנה כדי שתוכל להתאים את האסטרטגיה העסקית שלך כראוי. כאשר הביקוש עולה, זו לעתים קרובות הזדמנות להעלות את המחיר של המוצרים שלך, אבל אתה לא רוצה להעלות מחירים כל כך הרבה שהלקוחות שלך יבחרו בתחרות שלך.
כיצד לזהות ביקוש בשוק
בעוד ששיחות אחד על אחד עם אנשים אמיתיים יכולות לספק המון תובנות חשובות, יש דרכים להשיג נתונים נוספים ולהפוך את התהליך הזה ליותר ערך ויעיל. ישנם שני מקומות נהדרים "להקשיב" לצרכנים: מנועי חיפוש ומדיה חברתית.
1. השתמש בכלי מחקר מילות מפתח
כלי קידום אתרים הם מקומות נהדרים להתחיל בהם כשאתם מבקשים לקבוע את הביקוש בשוק. Keyword Surfer הוא תוסף חינמי של Google Chrome מ-Surfer SEO המספק תובנות מדפי תוצאות של מנועי חיפוש (SERPs) ישירות – ללא צורך בלוח מחוונים או התחברות.
זה נותן לך נפח חיפוש, הצעות למילות מפתח ותנועה אורגנית משוערת עבור כל הדפים המדורגים. אתה יכול לקבל את השטח לפני שאתה מכפיל רעיון למוצר בהשראת מגמות חיפוש.
אתה יכול גם למצוא השראה ב-Google Trends, כלי חינמי נוסף שיעזור לך למצוא ביקוש בשוק. השתמש בו על ידי הקלדת מילות מפתח, ביטויים ונושאים כדי לראות באיזו תדירות משתמשים מחפשים מונחים אלה וקשורים. אתה יכול לסנן לפי תקופת זמן, מדינה ואפילו עיר.
בדומה למדינות המגמות, הערים הספציפיות שמחפשות את המוצר הפוטנציאלי שלך נותנות לך תובנות לגבי התפלגות העניין ומודיעות היכן עליך למקד את מאמצי השיווק שלך. בדוק גם את דף Google Trending Now עבור נושאים מתפתחים.
מתכנן מילות המפתח של גוגל הוא כלי חינמי נוסף לקידום אתרים שיעזור לך בגילוי שלך. תצטרך לפתוח חשבון Google Ads בחינם כדי לגשת אליו. מתכנן מילות המפתח מאפשר לך לקבוע את נפח החיפוש החודשי הממוצע בגוגל עבור מונח חיפוש ומונחים קשורים. אם אתה מקליד "אביזרים לאייפון", מתכנן מילות המפתח נותן לך רשימה של מילות מפתח דומות שיכולות לשמש השראה לרעיונות למוצרים ואימות לביקוש בשוק.
עבור מחקר ביקוש שוק משלך, השתמש בהגדרות המיקוד כדי לקבל נתונים מהשוק המיועד שלך. אתה רוצה לוודא שאתה ממקד למדינות שאליהן אתה מתכנן למכור.
ברשימת התוצאות שלך, יש שלושה דברים שצריך לשים לב אליהם:
מילות מפתח עם זנב ארוך. מילות מפתח עם זנב ארוך הן מילות מפתח המורכבות משלוש מילים או יותר. אתה לא מחפש רק מילות מפתח עם זנב ארוך, אלא זנבות ארוכים הקשורים קשר הדוק למוצר ולנישה שלך.
נפח חיפוש גבוה. תסתכל על מילות מפתח עם זנב ארוך בעלות נפח חיפוש הגון בכל חודש. נפח חיפוש גבוה יותר אומר שיותר אנשים מחפשים את המוצר הפוטנציאלי שלך. זה יכול להתחיל לתת לך הבנה טובה עד כמה המוצר שלך מבוקש.
תַחֲרוּת. עמודה זו מתייחסת למספר האנשים האחרים שמציעים באופן פעיל ומתחרים כדי להופיע בשאילתות הקשורות למילת מפתח זו. תחרות נמוכה פירושה בדרך כלל שיהיה קל יותר לדרג עבור מילות מפתח אלו וזול יותר לרכוש מודעות המבוססות על מילות מפתח אלו.
אין מספר מינימלי של חיפושים רלוונטיים בחודש, אך חשוב להכיר בפוטנציאל הנוכחי. זה גם יחסית לרעיונות אחרים למוצרים ולמילות מפתח.
2. השתמש בכלי הקשבה חברתית
הקשבה חברתית כוללת צבירת נתונים משיחות במדיה החברתית על מוצרים, תעשיות ומותגים.
כלים רבים מאפשרים לך לסנן שיחות, למקד למיקומים גיאוגרפיים ספציפיים ולשלוף דוחות ניתוח מסוכמים שבהם תוכל להשתמש בשילוב עם נתונים אחרים. כל כלי פועל בצורה שונה, אבל כולם משיגים את אותו הדבר כשזה מגיע לחקר דרישת הצרכנים.
בעיקרו של דבר, תזין כמה מילות מפתח והכלי ימשוך פוסטים במדיה חברתית שמזכירים או רלוונטיים למילת המפתח הזו. אתה יכול לראות מה הסנטימנט, איפה אנשים מדברים על זה, ואפילו מה הם בעצם אומרים על זה. זה ייתן לך נתונים איכותיים יקרי ערך כדי לתמוך במחקר מילות המפתח שלך.
3. הסתכלו על נתונים ומגמות שוק
הביקוש בשוק הוא יותר מסתם חישוב עניין במוצר. זה גם על הבנת כמה מוצר שוק היעד שלך ירכוש ובאיזה נקודת מחיר.
עיין בדוחות התעשייה, מקרי מקרים ופרסומי שוק כדי לקבל מידע על מכירות מוצרים. חיפוש מיושן וטוב בגוגל הוא גם נקודת התחלה מצוינת. אם תחפש "כמה אנשים קונים מזון לכלבים?" מספר דוחות יוחזרו, שיתנו לך אינדיקציה לגבי ההוצאות בקטגוריית חיות המחמד.
אם אתה מעוניין להקים עסק לחיות מחמד למכירת מזון לכלבים, תוכל להשתמש בנתונים אלה כנקודת מוצא כדי להעריך את הביקוש הפוטנציאלי בשוק, ולאחר מכן להתעמק יותר בקטגוריות חיות מחמד הרלוונטיות לרעיון שלך כדי לקבל הערכה טובה יותר.
הבנת ההשפעות של התמחור על הביקוש בשוק היא גם צעד קריטי. ניתוח תחרותי במהלך המחקר שלך יעזור לך לקבוע את המחירים הקמעונאיים של המוצרים בשוק שלך.
חשב את הביקוש בשוק למוצר שלך
מוכן להפעיל את כל המידע הזה? בדוגמה היפותטית זו, נניח שאתה רוצה למכור "כיסויי אייפון של טיילור סוויפט", שהייתה מילת מפתח בעלת זנב ארוך שנמצאה במתכנן מילות המפתח של גוגל כשחיפשת "אביזרים לאייפון".
מבט חטוף בגוגל שופינג מראה שמכסי טלפון אלה מגיעים לכל מקום מפחות מ-$3 ועד ל-$64 כל אחד. עכשיו, תסתכל על הביקוש האישי. כמה כיסויים לאייפון של טיילור סוויפט אנשים קונים ובאיזה רמת מחיר?
הלקוח לדוגמה ריילי אוהב להחליף את כיסוי הטלפון שלו לעתים קרובות – והם גם שוברים אותו הרבה. בדרך כלל הם קונים כיסוי חדש לאייפון בכל חודש – במהלך שנה, שישה מהם כוללים את טיילור סוויפט. הלקוחה השנייה, סנדרה, גורמת לתיקים שלה להחזיק מעמד זמן רב יותר, אז היא קונה רק שניים בשנה. שניהם מקרים של טיילור סוויפט.
עם זאת, ככל שהמחיר מותאם, הדבר משפיע הן על ההתנהגות של ריילי והן של סנדרה. ככל שהמחירים עולים, שניהם ככל הנראה ירכשו כיסויים לאייפון בתדירות נמוכה יותר.
כך נראה לוח הזמנים של הביקוש בשוק לשנה שלמה:
כשהמחירים עולים, ריילי וסנדרה קונות פחות כיסויים לאייפון, מה שמשפיע על הביקוש בשוק. באופן אידיאלי, תשתמש בלוח הזמנים של הביקוש כדי לשרטט עקומת ביקוש.
שימו לב איך ככל שהמחירים עולים, הביקוש יורד. זה די אוניברסלי לכל המוצרים ולכל השווקים (אם כי תמיד יש יוצאים מן הכלל).
עכשיו אתה מבין את פונקציית הביקוש בשוק, שהיא הכמות הכוללת של מוצר שדורשים כל הפרטים בכל מחיר. במקרה זה, על כל דולר שאתה מעלה מחיר, הביקוש יורד ב-0.6 יחידות.
כדי לקבל מושג לגבי הביקוש הכולל בשוק, חזור על התהליך לעיל עבור כל סוג לקוח.
דוגמאות לביקוש בשוק
כדי לקבוע את הביקוש בשוק, מותגים אלה הביאו את הרעיונות שלהם דרך מספר מבחנים. למד כיצד הם השתמשו במחקר כדי למצוא שוק למוצרים שלהם לפני בניית עסקים מצליחים.
בובות שורשים בריאים
יליטה ז'אן-שארל התחילה את מסעה בשאלה את עצמה, "האם אני היחידה עם הבעיה הזו?" אבל אחרי שדיברה עם הורים שחורים, היא הבינה שיש פער בשוק הצעצועים לבובה שחגגה שיער טבעי.
לפני שיצאה לשוק עם Healthy Roots Dolls, יליצה העריכה עוד את הרצון במוצר שלה על ידי השקת קמפיין מימון המונים.
"הלכתי ישירות לצרכנים", היא אומרת, "הצגתי להם את הקונספט, ונתתי להם להצביע בכספם והוכחתי שיש ביקוש".
מוּקָף
כדוגמה מצוינת לאופן שבו הביקוש בשוק יכול להיות מושפע מאירועים עולמיים, קח את הניסיון של Encircled. במהלך מגיפת COVID-19, עלתה הביקוש למסכות לא ניתוחיות.
"השתלבנו בכמה מוצרים שבהם לא היינו משיקים אותם בהכרח בעבר, אבל היה כל כך הרבה ביקוש בשוק", אומרת המייסדת קריסטי סומר.
המוצר התאים למבצע של Encircled, שכבר ייצרה אביזרים תפורים בבדים נוחים. ומכיוון שהם פעלו מהר, המהלך השתלם.
"היינו אחד המותגים הראשונים שעברו על זה בקנדה, וזה הקנה לנו את המיקום הראשון בקידום אתרים בגוגל עבור מסכות פנים", אומרת קריסטי.
פסטרז
יאמי ואנתוני רוזמונד נקטו במספר גישות לאימות הרעיון העסקי שלהם והערכת הביקוש בשוק למקרונים צרפתיים באמריקה. בני הזוג השתמשו בכלי SEO כדי לבדוק נפח מילות מפתח ותחרות בשוק היעד שלהם, אך ערכו מחקר שוק נוסף כדי לאשר את הממצאים שלהם.
"היינו צריכים לראות ולפגוש אנשים כדי לצפות בשוק ובמה שאנשים אוהבים", אומר אנתוני.
כשימי ואנתוני השיקו את Pastreez, הם השתמשו בשווקי איכרים כדרך להבין את הלקוחות שלהם.
"שוק האיכרים היה מבחן לראות: האם יש מספיק ביקוש להתמקד רק במקרונים? ואם כן, מהם הטעמים שאנחנו צריכים לצאת איתם?" אומר אנתוני.
מציאת ביקוש למוצר הוא המפתח שלך להצלחה
זה תמיד נהדר להתלהב מהרעיונות העסקיים הקטנים שלך. חשוב לא פחות לנתח באופן הגיוני ואובייקטיבי את כדאיות המוצר שלך על ידי קביעה אם יש ביקוש מצטבר אליו. כאשר אתה מבין את הביקוש בשוק, קל יותר לחזות במדויק כדי שלא תיפול קורבן לרכישת מלאי גדול מדי או קטן מדי. מגובה בתוצאות מחקרי השוק שלך, אתה יכול להשיק את הרעיון שלך בביטחון לשוק שדורש אותו.
קרא עוד
13 ספקי הדרופשיפינג הטובים ביותר בשנת 2024
המדריך האולטימטיבי לדרופשיפינג (2024)
כיצד למכור צעצועי מין באינטרנט בשנת 2024
איך להקים עסק ביגוד, מחולצות טריקו ועד לאופנת עילית
130+ מוצרי Dropshipping למכירה ברווח
כיצד להקים עסק דרופשיפינג – ספר הפעלה שלם לשנת 2024
איך לבנות מותג משלך מאפס ב-7 שלבים
מחקר מוצר בשנת 2024 – כיצד למצוא רעיונות למוצרים
מהו ניתוח שוק- 3 מרכיבי ליבה שכל עסק צריך
איך לכתוב תוכנית עסקית לאפייה – המתכון שלך להצלחה
שאלות נפוצות על ביקוש בשוק
מהן שלוש דרישות הביקוש?
שלוש הדרישות הקובעות את הביקוש למוצר הן:
הצרכנים חייבים לרצות מוצר או שירות.
הצרכנים חייבים להיות מוכנים לרכוש את המוצר או השירות.
על הצרכנים להיות בעלי המשאבים כדי להיות מסוגלים לקנות את המוצר או השירות.
מהם שלושת סוגי הביקוש בשוק?
דרישה שלילית: כאשר רוב האנשים לא אוהבים מוצר ואפילו לא רוצים לשלם עליו.
אין דרישה: כאשר הלקוחות אינם מודעים למוצר או שאין להם עניין בו.
דרישה סמויה: כאשר יש רצון עז למוצר או שירות, אך הוא עדיין לא זמין.
איך מגדילים את הביקוש למוצר?
אמנם ישנם גורמים רבים המשפיעים על הביקוש למוצר או שירות, אך ישנם כמה דברים שאתה כבעל חנות מקוונת יכול לעשות כדי להגדיל את הביקוש:
השתמש בשיווק כדי ליצור מודעות למוצרים שלך.
באמצעות מחקר שוק, גלה נקודות כאב של לקוחות והסביר כיצד המוצר שלך יכול לפתור אותן.
למד את קהל היעד שלך לגבי הערך של המוצרים או השירותים שלך.
השתמש במחסור אמיתי כדי להגדיל את הביקוש.
השקיעו בשיווק מוצר ובמחקר.
מהן עקומות היצע וביקוש?
עקומת הביקוש היא ייצוג חזותי של הקשר בין מחיר המוצר לכמות הכמות המבוקשת לאורך זמן. עקומת ההיצע מראה את המתאם בין הכמות של אותו מוצר שהמוכרים מציעים לבין המחיר של אותו מוצר. אתה יכול לשרטט את שני אלה יחד כדי לגלות את מחיר שיווי המשקל עבור אותו מוצר.
מאת מארק מקדונלד
עודכן לאחרונה ב-20 באוגוסט, 2024
שתף מאמר
פייסבוק
לְצַפְצֵף
לינקדאין
מאת מארק מקדונלד
20 באוגוסט 2024
התעדכן בעדכון האחרון מ-Shopify
קבל טיפים, השראה ומשאבים בחינם למסחר אלקטרוני הנשלחים ישירות לתיבת הדואר הנכנס שלך.
בהזנת האימייל שלך, אתה מסכים לקבל אימיילים שיווקיים מ-Shopify.
פוסטים פופולריים
אופטימיזציה של מדיה חברתיתכיצד להרוויח כסף באינסטגרם בשנת 2024 (9 רעיונות מעשיים)התחלהכיצד להקים עסק במסחר אלקטרוני: מדריךלמדריכי 2024 מהי דרופשיפינג ואיך זה עובד? (2024)מצא רעיוןמה זה הדפסה לפי דרישה ואיך להקים עסק (2024)
קבל את נקודת המכירה היחידה שנותנת לך יותר לְהִתְקַשֵׁר
פוסטים פופולריים
למכור באינטרנטאיך ליצור אתר ב-9 שלבים (2024)התחלהאיך לפתוח חנות מקוונת ב-2024 (מדריך שלב אחר שלב)מצא רעיוןאיך ליצור ולמכור סחורה שהמעריצים שלך יאהבו (2024)למכור באינטרנט10 בוני אתרי מסחר אלקטרוני הטובים ביותר לחנות המקוונת שלך (2024)