רעיונות עסקיים

בנה את עצמך כקריאייטיב – קטעים מהסמינר המקוון שלנו עם כריס דו

טְעִינָה…
    `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "name": name, "url": url }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '

'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });

הייתה לנו הזכות לארח סמינר מקוון עם כריס דו, במאי, מעצב, אסטרטג ומחנך עטור פרסי אמי. כריס הוא המייסד של The Futur – אחת מפלטפורמות החינוך המקוונות המובילות, שבה הוא מלמד את העסק של עיצוב אתרים, עם כמעט 800,000 מנויים ב-YouTube.

הוובינר הזה הוא חלק מסדרה חדשה שהתחלנו לפני חודשיים באלמנטור, בה אנו מראיינים דמות מפתח בכל חודש, כאשר כל ראיון מתמקד בנושא הקשור להצלחת יוצרי האינטרנט כיום. בסמינר המקוון שלנו, ראש התוכן שלנו בן פינס וכריס דנו במיומנויות שאתה צריך להתמקד בהן כמעצב שיבנה את האמון והסמכות שלך, כך שאנשים יהיו בעלי סיכוי גבוה יותר להעסיק אותך.

לבנות את עצמך מחדש כיוצר אינטרנט

במיוחד בתקופות קורונה סוערות, הדברים הם חסרי תקדים ואנשים לא ממש יודעים למה לצפות. יש לנו הרבה זמן פנוי נוסף כרגע כי אנחנו לא נוסעים לעבודה.

זו הסיבה שאנחנו צריכים להתמקד בדברים שיש לנו שליטה עליהם, וזהו ההקשר שבו להמציא את עצמך מחדש כדי למצוא הופעות חדשות. לזה אנחנו מתכוונים ב"לבנות את עצמך מחדש". אתה רוצה להתאים את המודל העסקי והגישה המקצועית שלך כך שתוכל להצליח לא רק במהלך המגיפה, אלא גם בנוף העסקי העיצובי המשתנה במהירות. אתה רוצה לחפש את ההזדמנות בקושי.

מציאת כיוון בזמנים בלתי צפויים

9 Corona Related Industries Build Yourself As A Creative — Takeaways From Our Webinar With Chris Do 1

בפועל, ישנן תעשיות מסוימות שיש בהן מקום להסתגלות על מנת להפוך את השירות/מקצוע לרלוונטי יותר בתקופת הקורונה, ולא להיראות מוגזמים או ראויים לחתוך פינות. יש שיאמרו אפילו שהענפים האלה פורחים עכשיו בגלל התושייה שלהם בתקופת הקורונה.

הדרך שבה זה הופך להיות רלוונטי עבורנו כיוצרי אתרים היא מתן שירותי יצירת אתרים לאנשי מקצוע בתעשיות אלו. אם הם בעסק עכשיו, רוב הסיכויים שהם ירצו לבנות או לשפר את הנוכחות המקוונת הקיימת שלהם. תחשוב לעצמך: איך אתה יכול לתת שירות לאנשים האלה? איך אתה יכול להתחבר לאחד מהענפים האלה?

מה שבאמת תרצה לעשות זה להיות אמפתי עם סוגי העסקים האלה ככל האפשר. חשבו על כל מוסדות החינוך שהפכו מוגבלים למשאבים מקוונים מכיוון שהם מוגבלים ממסגרות חינוך אישיות. מהן נקודות הכאב שלהם בניתוב מחדש של כל החומרים והשיעורים שלהם לפורמט מקוון? מה הם צריכים באתר שישפר את הצלחתם?

כמובן, חינוך הוא רק דוגמה אחת לתעשיות המבוקשות יותר בגלל המגיפה והסגר. אולי שמתם לב שמשלוחי מזון ממקור המונים הופכים פופולריים יותר ויותר, מכיוון שיותר אנשים מזמינים מצרכים וארוחות לקחת לביתם. מה תרצה מסעדה שמחפשת לספק יותר משלוחים מקוונים ללקוחות באתר האינטרנט שלה? איזה סוג אתר הם ירצו?

לבנות את עצמך מחדש: השקעה בפיתוח אישי

Jim Rohn Work On Yourself

כל זה נאמר, אם תקציב הלקוחות שלך נמוך בגלל המצב, הניסיון לגרום להם להעסיק אותך יכול להיראות לא כנה. זה מוביל לנושא הבא: כיצד השקעה בהתפתחות האישית שלך תהפוך את השירות שלך ואת המומחיות שלך באופן כללי למושכים יותר עבור לקוחות.

הדרך שבה אתה יכול לעשות זאת בצורה טובה היא: לא לעבוד עבור לקוחות, אלא לעבוד עבור עצמך. ההצהרה הזו צריכה להיות 'כוכב הצפון' שלך. זה דורש הרבה אופטימיות.

בסדר, עכשיו, לאחר שלקחנו על עצמנו את הגישה האופטימית הזו של עבודה על עצמנו, איך אנחנו עושים זאת בפועל?

בחר מיקוד: מה הנישה שלך?

Chris Do Pick A Focus Build Yourself As A Creative — Takeaways From Our Webinar With Chris Do 2

מה שאנו מתכוונים בבחירת מיקוד הוא לאחר שזיהית מערכי מיומנויות או תחומי ידע מסוימים שאתה רוצה לשלוט בהם ולהצטיין בהם, שפר את האיכות של כיוון אחד במקום לפזר את עצמך רזה מדי. תחשוב על זה במונחים של איכות על פני כמות. האם אתה מעדיף להיות בעל ידע בחמישה תחומים, או מומחה מעמיק בתחום אחד?

כריס קורא לזה 5 על 1. קרא חמישה מאותם ספרים בנושא אחד. בחר מיומנות שאתה רוצה לשפר בה, וקרא חמישה ספרים בדיוק על המיומנות הזו.

זה נקרא קריאה סינטופית. אתה קורא כדי להבין וקורא כדי להשוות ולנתח כדי שתהיה לך דעה הוליסטית ומעוצבת.

למד כיצד תוכל למצוא את נישה עיצוב אתרים שלך

לצרוך: להרוות את צימאונך לידע

Chris Do Consumption Build Yourself As A Creative — Takeaways From Our Webinar With Chris Do 3

השלב הבא הוא צריכה. האפשרויות של אילו סוגי תוכן אתה יכול לצרוך הן אינסופיות: ספרים, סרטונים, קורסים, פודקאסטים וכן הלאה.

ספר מעניין לקריאה על צריכה: "איך לקרוא" מאת שיין פאריש.

כמה קטעים מהספר שעוזרים לשפר את תהליך הצריכה שלנו הם:

  • הדגש מילות מפתח, ביטויים
  • הדגש רעיונות השוואתיים (במיוחד בין 5 הספרים שאתה קורא באותו נושא)
  • מילות תיבה שניתן להפוך לכלים

בהתחשב בכך שהמטרה שלנו היא לקרוא חמישה ספרים בנושא אחד, נרצה שיהיו לנו דגשים ברורים להתייחס אליהם במהלך תהליך הצריכה המקיף שלנו. מילות אגרוף גם יועילו מאוד, ותגלו למה כשתמשיכו לקרוא.

חשבו: קח זמן לחשוב

2X Rule Build Yourself As A Creative — Takeaways From Our Webinar With Chris Do 4

השלב הבא הוא הרהור על מה שאתה צורך. שיקוף כרוך בשאלת עצמך שאלות כגון: "מהם שלושת הרעיונות הגדולים ביותר שהיו הכי שימושיים עבורי?" מענה על שאלה זו (בין היתר) ורישום התשובות על מנת שתוכלו להתייחס אליהן בהמשך, יסייעו להן להיות קלות יותר ליישום, השלב אליו נתייחס בהמשך.

לכריס יש למעשה התייחסות מעניינת לשלב זה של התהליך, שהוא מכנה את כלל ה-2X. בעוד שצריכה היא השלב הראשון בתהליך הלמידה, כלל ה-2X קובע כי יש להשקיע פי שניים זמן על השתקפות ויישום מאשר על צריכה.

כלל זה אינו מזלזל בערך של שלב הצריכה, אלא הוא מאפשר למוח שלך את הזמן והאנרגיה הדרושים לעיבוד מה שאתה צורך. אם כבר, הוא מדגיש את ערך הצריכה בכך שהוא מוודא שמה שאתה צורך לא מאבד מהיעילות שלו לאורך זמן.

יישם: הבא רעיונות לחיים

Chris Do Implementation

השלב השלישי הוא יישום. זה אומר שתשאלו את עצמכם: איך אני יכול ליישם את זה בחיי מיד?

הטמעה מהירה יותר יכולה לגרום לרוב שמה שצרכת יהדהד איתך יותר, שכן יישום מוקדם יותר יגבש אותו כרעיון ויאפשר לך לראות אותו בפעולה לאורך זמן.

זה נכון גם לגבי האופן שבו העסק שלך או חייך יושפעו מהיישום האמור. ברגע שתראה את התוצאות של היישום שלך, זה יהפוך מוחשי יותר ויהיה משהו שבא לך באופן טבעי בעת יצירת פרויקטים עתידיים.

מבלי להשקיע בשלב היישום, כריס מציין שתהליך הצריכה שלך יהפוך רטרואקטיבית ל'בידור אינטלקטואלי'. זה מצביע על כך שרעיונות ותובנות קיבלת הארה, אבל תחווה אותם רק מבחינה אינטלקטואלית, או תיאורטית, ליתר דיוק. בסופו של דבר, אם אתה מוצא אותם כדאיים ומעניינים בשלב הצריכה, אז הם בהחלט מצדיקים להמשיך לשקף וליישם את מה שלמדת.

שתף: שלם קדימה

Chris Do Ways To Share Build Yourself As A Creative — Takeaways From Our Webinar With Chris Do 5

בדומה לאופן שבו יש הרבה מדיומי תוכן שאתה יכול לבחור מהם כדי לצרוך מידע, כך גם יש טונות של מדיומי תוכן שבהם אתה יכול להשתמש כדי לשתף את הידע שלך ולשלם אותו קדימה.

השיתוף מלט גם את החומר שלמדת בזיכרון שלך. ברגע ששיתפת משהו, נניח בפוסט בבלוג, הבעת את הידע שלך למשהו מוחשי.

כשאתה מלמד אחרים, זה מחייב אותך ללמוד את זה בעצמך. כפי שאומר הפתגם הישן, "הדרך הטובה ביותר ללמוד היא ללמד".

כריס למעשה המליץ על ספר, "שתף את עבודתך!", שבכותרת המשנה שלו נכתב: "10 דרכים לשתף את היצירתיות שלך ולהתגלות." זה יעמיק יותר בערך של בניית משהו קונקרטי מתוך הידע שצברת, וכיצד זה יועיל גם לך וגם לאלה שצורכים אותו.

בנה את המומחיות שלך: הכר את עצמך

בניית המומחיות שלך היא אחד השלבים המרגשים ביותר בתהליך הבנייה מחדש של עצמך (בין אם כיוצר אינטרנט, או כאיש מקצוע בעיצוב בכלל). זה הזמן להטביע את חותמך, ולהתחיל לשאוב את המיצים היצירתיים שלך לתוך הידע שלך, כדי ליצור משהו ייחודי לחלוטין.

בסמינר המקוון, בדקנו ושאלנו את עצמנו את השאלה או ההנחיה הבאה:

"רשום 20 דברים שאנשים בתחום שלך יחשבו כחדשים ובעלי ערך". בשלב זה, אתה מיישם את נקודת המבט שלך על הידע החדש שלך. ברגע שיש לך רשימה זו, תוכל להגדיר את החשיבות של כל דבר בעל ערך שנבחר, ותהליך ההסמכה הזה מייצג את המיזוג בין היצירתיות והידע שלך. אתה רשמית בדרך להפוך למומחה איכותי.

תהליך הרשימה הזה הוא דרך מצוינת להדגים את מה שבנית עד כה, כמו גם כמה רחוק הגעת מאז ההתחלה, מאז אותו יום לפני הרבה זמן שבו התחלת לצרוך.

Jumpstart: תן לפעולה להתחיל

עכשיו הגיע הזמן להתחיל את הבילוי שלך: הפעל את הכל. כאשר היצירתיות שלך רעננה, אתה רוצה לקפוץ על ההזדמנות ליצור דברים מדהימים, כמו גם ליצור את עצמך מחדש.

גם אם אתה מגלה שאין לך את המשאבים (במיוחד מבחינה כספית) להתחיל ליצור ולייצר סוגים שונים של תוכן, עדיין יש הרבה שאתה יכול לעשות:

  • צור קשר עם קבוצות, קהילות, מנהיגים, מוצרים אחרים. אתה יכול לעשות זאת על ידי הפיכתו לשגריר לא רשמי, לענות על שאלות, לקדם/שתף, להציע לעזור וכו'.
  • אצור תוכן כמו כתיבת ביקורות, אזכור תוכן שקראת וכו'.
  • היכנס לפלטפורמות של אנשים אחרים (פודקאסט, פוסט אורח, המלצות, דיבור, YouTube, החלפת דוא"ל וכן הלאה.)
  • צור תוכן מקורי, ספר את הסיפור שלך, צור לעצמך דמות מושכת

שאלות ותשובות עם הקהל

עכשיו לחלק מרגש עוד יותר מהסמינר המקוון שלנו, השאלות והתשובות בשידור חי מהקהל.

הנה כמה מהשאלות המעניינות שהצופים שלנו שאלו את כריס:

"אילו ספרים הם חובה לעיצוב גרפי?"

    1. עיצוב טיפוגרפי: צורה ותקשורת (רוב קרטר, בן דיי, פיליפ בי מגס)
    2. A Smile in the Mind (בריל מקאלהון, דיוויד סטיוארט, גרג קווינטון, ניק אסברי)

"האם אתה יכול להמליץ על חמישה ספרים?"

  1. לספק אושר מאת טוני הסיה
  2. הצג את העבודה שלך! מאת אוסטין קלאון
  3. 7 אסטרטגיות לעושר ואושר: רעיונות כוח מהפילוסוף העסקי הבכיר באמריקה מאת ג'ים רוהן
  4. תמחור יצירתיות מאת בלייר אנס
  5. The Brand Gap מאת מרטי נוימאייר

"הייתי רוצה לשמוע את דעתך על בוני אינטרנט עשה זאת בעצמך / הטרנד שעכשיו כל אחד יכול לבנות אתר. איזה מקום זה משאיר למעצבי אתרים? איך זה משפיע על עמלת עיצוב האתרים שלך?"

זו בעיה שכיחה בתעשיות/אנשי מקצוע רבים שבהם טכנולוגיה או שירות מתפתחים הופכים לאוטומטיים או דיגיטליים, ויוצרים מציאות שבה המאמצים המוקדמים שהיה להם במקור יתרון תחרותי כי אף אחד אחר לא היה במרחב שלהם, והם הקדישו הרבה זמן ו אנרגיה ליצור דברים מותאמים אישית מאוד עבור הלקוחות שלהם.

בהתחלה נראה שבגלל הכלים החזקים האלה המחירים יורדים כי הכלים אוכלים בשוק וזה הופך למירוץ לתחתית, אבל זה לא ממש.

איפה אתה רוצה להשקיע את הזמן והאנרגיה שלך? לבנות מחדש את הלבנים והמלט שבהם אתה משתמש כדי לבנות משהו? או האם אתה רוצה לקבל תשלום עבור פתרון הבעיות שלך, היצירתיות והאנרגיה שלך עבור העיצוב והקופירייטינג שלך, האנרגיה שלך וכו'.

בשלב מסוים, הכלים יהפכו לעוצמתיים כל כך שכל אחד יכול ליצור כל דבר. אז זה פחות קשור למה אתה יכול לבנות, אלא למה אתה רוצה לבנות משהו ומה אתה רוצה להגיד עם הדבר הזה. זה דורש בן אדם יצירתי!

"מהי הדרך הטובה ביותר להציע חנות מוקפצת לבנים וטיט כדי להעסיק אותי כדי לבנות אתר טוב יותר?"

עם חנויות לבנים וטיט, אתה צריך לנסות ולהזדהות עם מה החששות של בעלי החנויות בתקופת הקורונה, מה שאתה יכול לעשות על ידי הכנסת עצמם לנעליים שלהם.

כשתתחיל לעשות זאת, אתה יכול להמציא שאלות לגבי הנושא שתשאל אותם, הקשב להן. שאל אותם על חוויות העבר, מה המטרות שלהם וכו' ברגע שאתה אוסף את המידע, תוכל להציע פתרון לאופן שבו הם יכולים להשתמש באתרים כדי לחדש את העסק שלהם ולפגוש חלונות הזדמנויות חדשים.

"אתה אומר שכדי להצליח בתעשיית הקריאייטיב, זה מעולה ליצור מותג אישי?"

יצירת מותג אישי משלך יכולה לעזור לך מכיוון שהיא עוזרת להבדיל אותך מכולם. כך אתה זוכה בעבודה.

מה שאני אוהב לעשות זה:

  • השתמש בכל מה שבכוחך ובמשאב שלך כדי לנצח
  • תן לאנשים לדעת מי אתה. שים את זה שם (במה שאתה מאמין בו)

פתרון חידות אתה יכול לשפר את המיומנות שלך ואת כישורי פתרון בעיות.

להזיז הרים

אוקיי, אז אתה רשמית מומחה משוחזר. עכשיו מה?

נהנינו מאוד עם כריס בסמינר המקוון, וזכינו באמת לקבל את נקודת המבט הייחודית והעשירה שלו על איך אנחנו יכולים לדחוף את עצמנו מעבר לגבולות שלנו כאנשי מקצוע בעיצוב.

כעת, לאחר שיש לכם טעימה מהמשאבים והמסגרות התודעה השונות שכריס חלק איתנו, הגיע הזמן להתחיל להתחבר אליהם.

ספר לנו מה גילית וכיצד תוכל לחלוק אותם איתנו!

מאמרים קשורים

Back to top button