רעיונות עסקיים

השיעורים העסקיים הראשונים שהייתי מלמד את הילד שלי אם הוא היה רוצה להיות מעצב אתרים

טְעִינָה…
    `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "שם": שם, "כתובת אתר": כתובת אתר }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '

'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });

נכון לכתיבת שורות אלה, הבן שלי אוסקר צעיר מספיק שבו יש לי (בעיקר) שליטה על כל התנועות וההחלטות שלו. לעזאזל, דחפתי אותו בעגלה כשחיברתי את המחשבות שלי למאמר הזה.

אבל מה קורה כשהוא גדל ורוצה ממני סוג אחר של כיוון והכוונה? מה אם הוא אומר משהו כמו, "אבא, החלטתי להיות מעצב אתרים"? האם עליי לאחל לו מזל טוב ולתת לו לפרוץ את דרכו? או שעלי לחלוק חלק מהחכמה העסקית שלי, גם אם הוא לא יבקש זאת?

הנה העניין: המסע שלי עד לנקודה הזו לא היה חלק ולעולם לא ארצה את זה עבור מי שמנסה להתפרנס מעיצוב אתרים (או כל תחום יצירתי, לצורך העניין).

לכן, אם הבן שלי היה אומר לי שהוא רוצה ללכת בעקבותי, הייתי אומר לו להתעלם מהעקבות שהשארתי מאחור ולצאת לדרך אחרת.

התחלתי את המסע הזה בתור נושר מהאוניברסיטה ומוזיקאי מתקשה. כעת אני מנהל תוכנית הכשרה עסקית מאוד מצליחה שבה אני מלמד מעצבי אתרים וקריאייטיבים אחרים של וורדפרס לסגור את הפער בין בקושי לשרוד לשגשוג במרחב הזה.

בדומה לאסטרטגיות שאני חולק על בסיס יומי, הייתי רוצה להנחיל שלושה שיעורים עסקיים מרכזיים על בני ועל כל מי שמנסה להתפרנס כמעצב אתרים. באמת, מה שזה מסתכם בו הוא קונפיגורציה מחדש של הלך הרוח של האדם.

כיצד ליצור אתר אינטרנט לעסק בכמה שלבים

שיעור עסקי מס' 1: היו עמידים

החלום המקורי שלי היה להיות שחקן. אבל אתה יודע איך זה הולך. הורים, חברים וכל אדם אחר שאיתו חולקים חלום כזה יגידו: "אוי, זה נחמד."

אבל מה שהם באמת מתכוונים לומר הוא: "למה שלא תמצא קודם קריירה מציאותית ומעשית יותר?"

אז זה מה שניסיתי לעשות.

למדתי באוניברסיטה במטרה להיות מורה לדרמה. אבל, כמובן, הייתי אומלל. נשרתי ועברתי למלבורן כדי להמשיך בקריירה של כוכב רוק.

אני מכיר בכך שלחלק זה בסיפור שלי אין שום קשר לפתיחת עסק בעיצוב אתרים או וורדפרס. עם זאת, אני חושב שזה מדגים כמה חשוב לבנות עור קשוח וביטחון בעצמך בשלב מוקדם. אחרת, אתה מסתכן ב:

לקבל בשאננות עבודה שלא נועדת לעשות ולבזבז את חייך בהיותך משועמם, אומלל, לא ממומש או כל האמור לעיל.

קבלת עבודה שלא נועדת לעשות בהתנשאות וממהרת לעזוב בלי שום מטרה או כיוון ברורים מלבד שאתה רוצה להיות "בכל מקום מלבד כאן".

תראה, לאנשים תמיד תהיה דעה לגבי מה שאתה בוחר לעשות בחייך. זה תלוי בך להיות גמיש רגשית ובטוח מספיק בכישורים וביכולת העסקית שלך כדי לומר, "תודה, אבל הבנתי."

ותאמינו לי, יהיו זמנים שבהם הצ'יפס ירד ואתם מתחילים לתהות אם הם צדקו. זה הזמן שבו אתה צריך למנף את הביטחון שלך כדי שתוכל להרים את עצמך בחזרה. אם אתה יכול לראות את השביל בבירור לפניך, אז אתה לא צריך לוותר על הסימן הראשון (או השני או השלישי) של צרות.

כמו שאמר רוקי בלבואה פעם:

"זה לא קשור לכמה חזק אתה מכה. זה על כמה קשה אתה יכול לקבל מכה ולהמשיך להתקדם”.

שיעור עסקי מס' 2: היו בעל תושייה

אם אני יושב כאן במשרדי WP Elevation ומספר לכם את הסיפור הזה, ברור שימי ככוכב רוק היו ספורים.

זה לא שלא הצלחתי עם זה, אבל זה גם לא אומר שלא חוויתי איתו גם את השפל הנמוך ביותר. וכך בסופו של דבר עבדתי בתוכנה. הייתי צריך לשלם את החשבונות כי ההופעה העיקרית שלי לא הייתה גזירה… ו-Microsoft Office שילמה.

עשיתי הרבה בשנים הקודמות שלי כדי לשרוד. לימדתי צוותים ארגוניים כיצד להשתמש במוצרי Microsoft. עבדתי כאמן קריינות. פרסמתי אתרים מעולים עבור החברים שלי. עשיתי כל מה שהייתי צריך לעשות כדי לפדות משכורת.

זה היה קל לוותר בשלב הזה. אבל לא עשיתי זאת. רציתי להפסיק להרגיש כל כך פגיע ולעבוד לפי גחמת המעסיקים. רציתי יותר שליטה על החיים שלי.

בשנת 2006, החלטתי להיות יותר רציני בעיצוב אתרים אז עבדתי על חיזוק כישורי הקידוד שלי. המשכתי בזה, המשכתי ללמד את עצמי דברים חדשים בכל יום. ואז, שנה לאחר מכן, גיליתי את הכוח של וורדפרס והכל השתנה.

הדרך היחידה שבה אתה הולך להצליח בעיצוב אתרים או בפיתוח וורדפרס היא אם אתה עובד באופן פעיל על למידה וצמיחה בתוך המרחב שלך, ותמשיך לעשות זאת לא משנה כמה רחוק תגיע עם זה.

עכשיו, אני לא מציע לך לקחת על עצמך הבלאגן צדדי כדי להסתדר. זה לא סוג התושייה שאני רוצה לקדם.

רק כשמצאתי את הנישה שלי בעיצוב אתרים, באמת הרגשתי שאני יכול לעמוד על הרגליים ולתמוך בעצמי. והייתי צריך את היציבות הזו כדי לעשות את מה שעשיתי בסופו של דבר. עם זאת, לעולם לא הייתי מגיע לנקודה הזו אם הייתי אומר פשוט "אני מעצב אתרים" עם כישורי המבוא לקידוד המחורבנים שלי ומנסה למכור את עצמי כך.

הדרך היחידה שבה אתה הולך להצליח בעיצוב אתרים או בפיתוח וורדפרס היא אם אתה עובד באופן פעיל על למידה וצמיחה בתוך המרחב שלך, ותמשיך לעשות זאת לא משנה כמה רחוק תגיע עם זה.

זה לא מועיל רק בגלל שאתה רוכש יותר ידע ומיומנויות שמאפשרים לך לגבות יותר (אם כי זו הטבה נחמדה). רצון מתמשך לגלות דברים בעצמך ולהיות בעל תושייה מספיק כדי למצוא תשובות לשאלות שלך יעזור לך לנהל עסק בהצלחה.

כשאתה נכנס לעסקים לעצמך, אתה כל הזמן צריך לפתור בעיות, להתמודד עם לקוחות ולפנות בצורה חדה בין ובתוך פרויקטים. אם תתרגלו בשלב מוקדם תמיד ללמוד, תגלו שניהול עסק זה לא כל כך קשה מכיוון שמחקר ופתרון בעיות כבר יהיו טבע שני.

שיעור עסקי מס' 3: היו מחויבים

כשהתחלתי לבנות אתרי וורדפרס, מכרתי אותם בזול. זה לא שגם אתרי האינטרנט שעיצבתי היו סופר חשופות. פשוט חשבתי שכדי לזכות בחוזים, אני צריך להתחיל עם מחירים נמוכים יותר ואז בסופו של דבר להתקדם.

אז עשיתי את זה לזמן מה, לאט לאט עשיתי את הטיפוס כלפי מעלה. יכולתי לראות את החלק העליון – המעצבים והסוכנויות גובים עשרות אלפים, ולגמוע, מאות אלפים – לכל אתר. רציתי מאוד להגיע לשם, אבל שכנעתי את עצמי שאני צריך "לשלם את חובותיי" לפני שמגיע לי להיות שם.

זו הסיבה שכל כך הרבה קריאייטיבים מוכנים לקבל יום תשלום עלוב במשך שנים, כל הזמן מתאמצים להסתדר. גרוע מכך, הם עושים את זה מספיק זמן וזה הופך לדרך חיים מקובלת.

"למה שמישהו יהיה מוכן לשלם לי יותר מ-500 דולר עבור אתר אינטרנט?"

אבל זו חשיבה פגומה. אין שום סיבה שמעצב אתרים מיומן לא יוכל להתחיל בראש.

למה כל כך הרבה מעצבי אתרים וקריאייטיבים מרגישים שהם צריכים להתחיל מהתחתית אז? בסופו של דבר, זה מסתכם בחוסר בהירות סביב ומחויבות לעסק שלהם:

מציאת הנקודה המתוקה

כאשר מעצבי אתרים מתחייבים לפעילויות לא מתאימות, לוקחים על עצמם לקוחות סוחטים ולא מצליחים להרוויח הרבה בתהליך, כמובן שכל יום ירגיש כמו קרב עלייה.

אבל יש נקודה מתוקה לכולם – מקום שבו אתה עושה את מה שאתה עושה הכי טוב ומבלה את הזמן שלך במשימות שעושות אותך מאושר. זו הסיבה שאני מארח פודקאסטים, סמינרים מקוונים ואירועים חיים. אני מרגיש נמרץ מהסוג הזה של עבודה. עבור אחרים, זה עשוי להיות הפעולה של יצירת אתרים, כתיבת תוכן או ניתוח נתונים. ויש כאלה שמרגישים בבית כשהם עובדים עם סוגים מסוימים של לקוחות – כמו המעצב שעובד עם חברות טובות מבחינה חברתית.

אם אינך יכול למצוא את המקום המושלם שבו אתה עושה משהו שבא לך בקלות ושמרגיש נכון, העסק שלך יעשה אותך אומלל.

לדעת למה שלך

האם אי פעם אתה מרגיש כאילו אתה טוען במלוא המהירות קדימה רק כדי שתוכל להגיע לסוף החודש או השנה ולהסתכל אחורה כמה כסף הרווחת? אם אין "למה" המניע את העסק שלך, אתה לא יכול לצפות מעצמך להישאר עם מוטיבציה או מחויבות למה שאתה עושה.

זו הסיבה שכל מעצב אתרים צריך להסתכל היטב על עצמו ולשאול:

"למה לעשות את מה שאני עושה?"

במילים אחרות, ללא מוטיבציה ברורה, קל ללכת לאיבוד בעסק שלך. אתה לוקח על עצמך כל עבודה כי זה עוזר לך לשלם את החשבונות. אתה מנהל משא ומתן על המחיר כי אתה עצבני מהיכן יגיע הלקוח הבא. אתה עובד כדי לשרוד, במקום לעבוד עם מטרה.

לכן זה כל כך חשוב למסמר את הנקודה המתוקה שלך ולזהות את הסיבה שלך. כשאתה מרגיש מצוין עם מה שאתה עושה, לא יהיה אכפת לך לעבוד קשה, להשקיע שעות ארוכות או לעשות מה שצריך לעשות כדי להגשים את החלום שלך.

מחשבות אחרונות

יש הרבה מה לומר על כמה רחוק תשוקה ואושר יובילו אותך בתחום העבודה הזה. אבל אני חושב שהרבה קריאייטיבים רגילים להתפשר. הם עשו את המסלול המשעמם באוניברסיטה. הם לקחו את העבודות הבטוחות לאחר מכן. ועכשיו הם לוקחים לקוחות מציד מציאות. למה לירות בכוכבים אם לא הרווחת את זה, נכון?

טָעוּת. אתה יכול להתחיל בפסגה כל עוד אתה גמיש, בעל תושייה ומחויב למה שאתה עושה.

תרים את הראש לא משנה כמה קשה זה נראה לפעמים. תמיד תלמד. והישאר במקום המתוק שלך כדי שתמיד תעשה משהו שאתה טוב בו ושגורם לך להיות מאושר. תעשה את זה ולעולם לא יהיה לך יום שבו אתה מתעורר ותבין שעשית טעות ענקית ותצטער על החיים שיצרת לעצמך.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button