כיצד לגלות למי הבעלים של שם דומיין באמצעות WHOIS

כיצד לגלות למי הבעלים של שם דומיין באמצעות WHOIS
מישהו כבר תבע את שם הדומיין שלך? גלה מי הבעלים שלו כדי שתוכל לנהל משא ומתן על עסקה.
26 בספטמבר 2024

יש הרבה לחץ כשזה מגיע לתת שם לחנות המקוונת שלך. למרות שתהליך בחירת השם לעסק שלך יכול להיות מהנה ולעורר יצירתיות, הוא גם יכול להרגיש מרתיע ומפרך – במיוחד אם נראה שכל הרעיונות שלך נקלטו. ייתכן שתמצא את שם העסק שאתה רוצה זמין אבל מישהו אחר כבר תבע את שם הדומיין המתאים.
אבל זה לא אומר שאתה צריך לחזור ללוח השרטוטים. במקרים מסוימים, ניתן לברר מי הבעלים של הדומיין (המכונה גם רושם הדומיין) ולפנות אליו כדי לנהל משא ומתן על עסקה לרכישתו. קל לגלות מידע זה על ידי שימוש בכלי חיפוש הדומיין החינמי WHOIS (מבוטא "מי הוא", כמו ב: "מי אחראי לשם הדומיין הזה").
המשך לקרוא לקבלת הוראות שלב אחר שלב על שאילתות ב-WHOIS והגדרת הדומיין החדש שלך.
כיצד לגלות מי הבעלים של דומיין
- נווט אל מסד הנתונים של WHOIS
- חפש את כתובת האתר של שם הדומיין
- זהה אם פרטי הקשר הם פרטיים
- מצא את פרטי הקשר של הנרשם
1. נווט למסד הנתונים של WHOIS
גלה למי הבעלים של דומיין על ידי מעבר למסד הנתונים של Shopify WHOIS. במסד נתונים זה, תמצא מידע מפתח כגון שם רושם הדומיין, כתובת ה-IP, ואולי גם פרטי הקשר שלו.
הערה: לדומיינים רבים יש מידע זה ציבורי במסד הנתונים, אך דומיינים מסוימים עשויים להפעיל מגן פרטיות כדי להסתיר מידע כזה מהציבור הרחב.

2. חפש את כתובת האתר של שם הדומיין
כדי לחפש מידע של דומיין, פשוט הזן את כתובת האתר של הדומיין בסרגל החיפוש של מסד הנתונים של WHOIS ולחץ על כפתור החיפוש.
ראשית, WHOIS יציג מידע בסיסי, כמו שם הדומיין, מזהה, שרת רשם הדומיינים וכתובת האתר, ותאריך היצירה. לדוגמה, אתה יכול לראות למטה ש-shopify.com נוצר ב-11 במרץ 2003, והוא רשום כעת ב-MarkMonitor.

מתוך תוצאת חיפוש זו, תוכל גם לבחור הצג מידע נוסף כדי להרחיב את החלון ולראות נתונים נוספים על שם הדומיין.

3. זהה אם פרטי הקשר הם פרטיים
לפעמים, במקום לשתף ישירות את פרטי ההתקשרות של רושם הדומיין בתוצאות החיפוש, מסד הנתונים של WHOIS משמש כמקשר בינך לבין רושם הדומיין. זה מגן על זהות בעל הדומיין, ועדיין נותן לך מספיק מידע כדי למצוא דרך ליצור קשר עם בעל הדומיין.
כאשר פרטי הקשר הם פרטיים, אל תאבד תקווה – זה רק אומר שתצטרך לעשות קצת בדיקה נוספת כדי לגלות מי באמת הבעלים של הדומיין וכיצד ליצור איתו קשר.
4. מצא את פרטי הקשר של הרושם
אם זהות בעל הדומיין מוסתרת, בצע חיפוש באינטרנט כדי למצוא מידע על החברה שבבעלותה הדומיין. ייתכן שתמצא דף צור קשר או אודותינו המדבר על הנהגת החברה, מייסדי החברה, בעלים וכדומה.
אם מידע זה אינו זמין, ייתכן שתוכל ללמוד היכן החברה רשומה ולחפש מאגרי מידע רלוונטיים המפרטים מידע על חברות רשומות. חפש את אתרי מזכיר המדינה או משרד ההכנסות עבור המיקום המתאים. לדוגמה, אם דומיין נמצא בבעלות עסק רשום בפלורידה, אתה יכול להשתמש במאגרי מידע מקומיים לחפש בעלות על העסק לפי שם החברה, מספר זיהוי המעסיק, כתובת, או אפילו שם סוכן רשום.
מה לעשות כאשר אתה מגלה מי הבעלים של דומיין (ב-4 שלבים)
ברגע שאתה יודע מי הבעלים של דומיין שאתה רוצה לרכוש, הגיע הזמן לברר כיצד להגיע לאותו רושם ולנסות לנהל משא ומתן על עסקה להעברת בעלות על הדומיין.
1. צור קשר עם בעל הדומיין
דבר ראשון – עליך לפנות לבעל הדומיין. ייתכן שתמצא את פרטי הקשר שלהם באמצעות השלבים המפורטים למעלה, לעתים קרובות בצורה של כתובת דואר פיזית. אבל אם אתה רוצה לפנות בדרך אחרת, יש כמה צעדים שאתה יכול לנקוט כדי למצוא את איש הקשר המתאים.
המקום הטוב ביותר להתחיל בו הוא חיפוש בגוגל. כל שעליך לעשות הוא להזין את שמו של האדם בגוגל כדי לראות מה עולה. תוכל גם לחפש "כתובת דוא"ל [שם] או "פרטי איש קשר של [שם]". אם זה לא מניב תוצאות, בדוק מסדי נתונים כמו Hunter או Linkedin.

2. לנהל משא ומתן על עסקה לרכישת הדומיין
אם אתה מצליח ליצור קשר עם בעל הדומיין, היה מוכן לנהל משא ומתן על עסקה עבור הדומיין. זכור מספר, אך צפה לשמוע הצעה נגדית.
בעת הכנת הצעת המחיר שלך, שקול את סמכות הדומיין, או כמה הון חיפוש יש לאתר הקיים. אם זה בבירור מיושן ולא מופיע גבוה בדפי תוצאות של מנועי החיפוש (SERP), אתה יכול לצטט מספר נמוך יותר. אבל עבור אתרים מעודכנים עם נוכחות דיגיטלית איתנה במספר ערוצים, סביר להניח שתרצה להתחיל עם הצעה גבוהה יותר ולנהל משא ומתן משם.
3. העבר את האתר שלך לדומיין החדש
אם אתה מבטיח את הבעלות על הדומיין, תרצה להעביר את האתר הקיים שלך לשם הדומיין הזה. (אם אתה מתחיל אתר מאפס, דלג על שלב זה ופשוט התחל לבנות את האתר שלך.)
אם אתה בונה את האתר שלך בפלטפורמה כמו Shopify, אתה יכול לעבור אל או מכל בונה אתרים מקוון. ישנן מספר אפשרויות להעברת אתר ל-Shopify, וכל אחת מהן היא תהליך פשוט יחסית.

4. העלו רעיונות חדשים לשם הדומיין שלכם
אם לא הצלחת להבטיח את הבעלות על שם הדומיין הזה, הגיע הזמן לפנות אל רושם דומיין אחר או לחשוב על כמה רעיונות חדשים.
נסה את הטיפים הבאים שיעזרו לך לבחור שם דומיין מבלי שתצטרך להתחיל מאפס:
- בחר בדומיין אחר ברמה העליונה (TLD) . TLD היא סדרת האותיות העוקבת אחר הנקודה בכתובת אינטרנט. לדוגמה, אתרים רבים משתמשים ב-.com TLD, אבל אתה יכול גם לראות אם שם הדומיין שלך זמין ב-.co, .org, .shop, .biz או TLD אחר, בהתאם לסוג העסק שלך.
- הוסף מילה לשם הדומיין שלך . מילים כמו "חנות" ו"קנייה" מהוות תוספות מצוינות לשם הדומיין שלך. לדוגמה, אם shoes.com אינו זמין, תוכל לנסות את shopshoes.com או buyshoes.com.
- קבל עזרה ממחולל שמות דומיין . הפק את המרב ממחולל שמות הדומיין החינמי של Shopify. חבר את הרעיונות ומילות המפתח שלך, ו-Shopify תציע שמות דומיין חלופיים יצירתיים לשימוש עבור העסק שלך.
הגדר את הדומיין שלך עם Shopify
מוכן להתחיל עם דומיין האתר החדש שלך? כשאתה רושם את הדומיין שלך ב-Shopify, אתה מקבל גישה אוטומטית לחבילת הכלים העסקיים המלאה של Shopify כדי לעזור לך לנהל את הדומיין שלך ומעבר לכך. Shopify מקלה על בניית עסק מצליח באינטרנט עם כלים המייעלים את ניהול המלאי, משלוח והגשמה, אוטומציות שיווקיות ועוד.
קרא עוד
- כיצד לרשום שם דומיין ב-5 שלבים פשוטים
- בונה אתרים ויצר אתרים מאת Shopify
- מה זה אירוח אתרים? הגדרה ומדריך אירוח אתרים
- כיצד להגדיל את המכירות באיביי
- הערכת שווי עסקית – למד את הערך של העסק שלך
- מה זה TLD? הגדרה ומדריך של דומיינים ברמה העליונה
- 8 חלופות Woocommerce לניהול החנות המקוונת שלך
- 8 סוגי מודלים עסקיים של מסחר אלקטרוני שעובדים ב-2024
- קבל הדרכה- 6 תוכנות תוכנית עסקיות שיעזרו לכתוב את העתיד שלך