כיצד להשתמש בקהלים דומים כדי למקד את המודעות שלך

כיצד להשתמש בקהלים דומים כדי למקד את המודעות שלך
שימוש בקהלים דומים בפייסבוק ובפלטפורמות אחרות של מדיה חברתית יכול לעזור לך להגיע לקהל שדומה מאוד ללקוחות הנוכחיים שלך.
24 בספטמבר 2024

כפי שאומרים הפתגם הישנה, אם אתה בעד כולם, אתה לא בעד אף אחד. עבור Vitaly, המותג הישיר לצרכן המבוסס בטורונטו, הידוע באביזרים הנועזים שלו, העשויים מפלדת אל חלד ממוחזרת, הקהל הנכון הוא הכל.
"יש שם הרבה מותגים שאומרים, 'אנחנו הולכים למכור לכולם'", אומר מייסד שיין ויטלי פורן בפודקאסט Shopify Masters . "מעולם לא נקטנו בגישה הזו. הגישה שלנו תמיד הייתה להגדיר באמת מי הקהל שלנו הולך להיות, ואז ללכת אחריו".
אבל זיהוי לקוח אידיאלי ושיווק אליו הוא רק שלב ראשון. מה קורה אחרי שמצאת את קהל הליבה שלך? איך מרחיבים? כאן נכנס לתמונה השימוש בקהל דומה: גישה אלגוריתמית למיקוד המסתמכת על הלקוחות הקיימים שלך כמצפן.
מהם קהלי דומה?
קהלים דומים הם קבוצות של אנשים שחולקים תכונות משמעותיות עם הלקוחות הנוכחיים שלך. פייסבוק הציגה כלי דומה לקהלים ב-2013, ופלטפורמות אחרות, כולל גוגל ולינקדאין, הוסיפו מאז תכונות דומות.
אתה יכול להשתמש בקהלים דומים כדי להציג מודעות למשתמשים הדומים ללקוחות הנאמנים שלך. כדי לבנות פלחי קהל אלה, אלגוריתם משתמש בנקודות נתונים מהקהל הקיים שלך – כמו מידע דמוגרפי, תחומי עניין משותפים והתנהגויות מקוונות – כדי להציג "לוקאלייקים" שעשויים להתעניין במוצר שלך.
איך קהלים דומים יכולים לעזור לעסק שלי?
קהלים דומים מאפשרים לעסקי מסחר אלקטרוני להתרחב לשווקים חדשים, לגוון את אסטרטגיית השיווק שלהם ולמשוך לידים באיכות גבוהה. מכיוון שקהלים דומים חולקים מאפיינים עם הלקוחות הקיימים שלך, אתה יכול למקד אותם בקמפיינים שיווקיים דומים.
זה מבטל ניחושים מכיוון שאתה כבר יודע אילו תמונות ויזואליות, גוונים והודעות מהדהדות עם קהל היעד שלך. לפיכך, אתה מקבל ערך רב יותר מהוצאות המודעות שלך, מה שמאפשר לך להרחיב את טווח ההגעה שלך לא על ידי חיזור אחר צפיות באקראי, אלא עם ערכות מודעות מותאמות אישית המבוססות על סבירות למעורבות ונתוני לקוחות אמיתיים.
כיצד להגדיר קהלי דומה בפייסבוק
- צור קהל מותאם אישית
- בחר את גודל הקהל הדומה שלך
- סיים את הקהל הדומה שלך
קל ליצור קהלים דומים בפייסבוק. להלן מדריך שלב אחר שלב:
1. צור קהל מותאם אישית
כדי ליצור קהל דומה, היכנס לחשבון Meta ad שלך, ולאחר מכן נווט לתצוגת "קהל". משם, תזדקק לקהל מותאם אישית לעבוד ממנו; אתה יכול ליצור קהל מותאם אישית על ידי העלאת רשימה של הודעות אימייל של לקוחות. השתמש ברשימת דוא"ל שאתה אוסף מלקוחות כאשר הם מבצעים הזמנה דרך החנות המקוונת או מערכת הקופה שלך – ושקול לצמצם רשימה זו ללקוחות הטובים ביותר שלך בלבד.
קהל המקור שלך חייב להכיל לפחות 100 אנשים מאותה מדינה. Meta ממליצה על קהלי מקור לכלול בין 1,000 ל-5,000 אנשים.
2. בחר את גודל הקהל הדומה שלך
פייסבוק מאפשרת לך לבחור גודל קהל שנע בין 1% ל-10% מאוכלוסיית מדינת היעד שלך. ככל שהאחוז קטן יותר, כך פלח הקהל שיתקבל יהיה מיושר יותר לקהל המקור שלך.
לדוגמה, אם תגדיר את גודל הקהל הדומה שלך לשניים, המודעות שלך יוצגו ל-2% המובילים ממשתמשי פייסבוק במדינת היעד שלך, שתחומי העניין שלהם מתאימים ביותר לקהל המותאם אישית שלך. בחירה באחוז גדול יותר תעניק למסע הפרסום שלך טווח הגעה רחב יותר, אך ייתכן שהחברים הנוספים בקהל לא יהיו מתאימים כל כך ללקוחות הקיימים שלך.
3. סיים את הקהל הדומה שלך
לבסוף, לחץ על "צור קהל". ייתכן שיחלפו עד שלושה ימים להשלמת הקהל הדומה שלך (במהלכם הוא יסומן "מאוכלס"). במהלך תקופה זו, תוכל להתחיל להציג מודעות בפרופילים שנוספו לקהל הדומה שלך. ברגע שהוא מסומן "מוכן", תדע שהקהל הדומה שלך מורכב לגמרי.
טיפים לשימוש בקהלים דומים
- זהה את קהל המקור האפקטיבי ביותר
- ניסוי עם גודל קהל
- שימו לב לחפיפות
קהלים דומים הם פשוטים לשימוש, אבל יש כמה דרכים להפיק את המרב מכלי הפילוח הזה:
זהה את קהל המקור האפקטיבי ביותר
שאפו לבחור מקור דומה שהוא אידיאלי עבור התוכן שאתה מתכנן לקדם. לדוגמה, אם אתה מנהל מותג בגדים ואתה מציג מודעות עבור קו חדש של בגדי תינוקות, תוכל לבנות קהל מקור המבוסס על פלח קיים של לקוחות שרכשו שמלות הריון.
ניסוי עם גודל קהל
סביר להניח שלקהל דומה קטן יותר, מיושר יותר במדויק, יבצע המרה, אבל אם אתה מקווה לבנות מודעות למותג, אולי כדאי להציג מודעות לאוכלוסייה גדולה יותר. Meta מאפשרת לך ליצור קהלים דומים מרובים ולהפעיל אותם במקביל, כך שתוכל אפילו לשלב גישות (ולבדוק אותן A/B) בהתאם לצרכים שלך. לדוגמה, תוכל ליצור קהל דומה אחד המוגדר ל-1% ואחד מוגדר ל-5%, להציג את המודעות שלך לשניהם ולמדוד את ההשוואה בין שיעורי ההמרות.
שימו לב לחפיפות
כאשר בונים קהלים דומים ממקורות מותאמים אישית שונים (כמו מנויי רשימת דוא"ל או לקוחות קודמים), סביר להניח שתתקלו בחפיפות. כדי להימנע מהצגת מודעות זהה לאותם לקוחות שממוקדים על ידי קהל דומה פעיל, נווט אל "קהלים", לאחר מכן "פעולות", ולאחר מכן "הצג חפיפת קהלים". אם האחוז משמעותי, ייתכן שלא כדאי להפעיל קמפיין שמכוון לקהל החדש. במקום זאת, נסה מקור דומה אחר – או נסה גישת מיקוד חדשה המבוססת אך ורק על נתונים דמוגרפיים ותחומי עניין.
שאלות נפוצות לגבי קהלים דומים
מהו קהל דומה?
קהל דומה הוא כלי פילוח פרסומי המאפשר לך ליצור ולמקד לקוחות חדשים שחולקים מאפיינים דומים עם העוקבים המעורבים ביותר שלך או פלחים מבסיס הלקוחות הקיים שלך. סביר להניח שהלוקאלייקים האלה יתעניינו בעסק שלך.
מתי עלי להשתמש בקהלים דומים?
ניתן להשתמש בקהל דומה כדי להתמודד עם אתגרים או הזדמנויות שונות באסטרטגיית הצמיחה הכוללת שלך. אם המודעות הנוכחיות שלך לא מזיזות את המחט, קהלים דומים שיודעים על ידי הלקוחות הקיימים שלך יכולים להיות כלי לשיפור המעורבות ומיקוד מדויק יותר. אם אתה מעוניין להרחיב ולעסוק בקהל רחב יותר, קהלים דומים משתמשים בספציפיות ובתחומי עניין משותפים כדי למשוך את אלו שסביר להניח שיתקשרו עם ההצעה שלך.
האם קהלים דמויי פייסבוק עדיין עובדים?
הערך הכולל של קהלים דומים נתון לוויכוח בין משווקים בעידן הבינה המלאכותית, במיוחד מכיוון שפלטפורמות מסוימות, כמו לינקדאין, החלו להשקיע את הגרסה שלהן לכלי לטובת "קהלים חזויים" המופעלים על ידי בינה מלאכותית. אבל עבור רוב בעלי העסקים הקטנים ועסקי המסחר האלקטרוני, קהלים דמויי פייסבוק הם דרך קלה להגדיל את החזר ה-ROI על מודעות במדיה חברתית ולמצוא את דריסת רגלם עם לידים חמים בקהלים גדולים יותר.