יש לך רעיון נהדר למוצר חדש שעוד לא יוצר. לפני שתבקש מיצרן לייצר אותו, אתה צריך אב טיפוס – הגרסה הראשונה, שלא שוחררה, של המוצר שלך.
יזמים רבים עוקפים את שלב יצירת האב-טיפוס מכיוון שהם להוטים למכור ולהתחיל להרוויח כסף מההמצאה שלהם. עם זאת, יצירת אב טיפוס חוסכת זמן וכסף בטווח הארוך. אתה תברר את כל בעיות הייצור, תבין מחירים מדויקים ותתקן בעיות לפני שהלקוחות שלך יראו את המוצר שלך ממקור ראשון.
לא בטוח כיצד ליצור את הגרסה הפיזית הראשונה של המוצר שלך? מדריך זה חולק את תהליך הפיתוח של אב הטיפוס כך שתוכל להתחיל בייצור המוני בביטחון.
מהו אב טיפוס?
אב טיפוס הוא גרסה מוקדמת שלא פורסמה של המוצר שלך. יזמים מייצרים אבות טיפוס כדי לראות איך המוצר המוגמר ייראה, לפתור כל פונקציה שגויה או פגומה, ולאסוף משוב משוק היעד שלהם לפני שהם משקיעים בייצור המוני.
ישנם שני סוגים של אבות טיפוס שאתה יכול לבנות:
- אבות טיפוס חזותיים , הידועים גם בשם אבות טיפוס וירטואליים, שמראים איך המוצר שלך ייראה
- אבות טיפוס פונקציונליים , הידועים גם כמודלים עובדים, המראים כיצד המוצר שלך יעבוד
לדברי טים פריס, מחבר "שבוע העבודה של 4 שעות ", "לא תמיד צריך את שניהם. אתה צריך להבין את המטרה של אב הטיפוס שלך. האם זה בשבילך להעריך את הייצור? האם למכור אותו בחזרה ללקוחות? האם לבדוק אותו או למכור אותו בקיקסטארטר? אתה צריך לדעת את המטרה שלך ולזכור את זה קודם."
למה אני צריך אב טיפוס?
בעוד שבניית אב טיפוס יכולה להיראות כמו עיכוב מיותר, יצירת אבות טיפוס בסיסיים לפני תהליכי ייצור המוני יכולה לחסוך כסף בטווח הארוך. הנה הסיבה.
- מצא ותקן בעיות לפני שהלקוחות שלך חווים אותן. אם אתה מעצב מארז סוללה לאייפון, אתה עשוי לגלות שגודל הסוללה גורם לטלפון להיות לא יציב כאשר הוא מונח על משטח. זה לא יהיה ברור אם לא תיצור אב טיפוס קודם.
- עזרה במחקר שוק. תן אב טיפוס לקהל היעד שלך ואסוף משוב לפני שאתה משקיע יותר זמן וכסף בהפקה.
- הקטנת סיכון עסקי. הימנע מהוצאת אלפי דולרים על מוצר שאינך יודע שנמכר או עובד. קבל תמונות של אב טיפוס לפני שהוא זמין למכירה והפעל מכירה מוקדמת לניתוח הביקוש.
- השקעה בטוחה. אם אתה צריך מימון עבור העסק הקטן שלך, משקיעים פוטנציאליים יסתכלו על אב טיפוס כדי לראות אם המוצר או העסק שלך שווה להשקיע בו. זה יותר מוחשי מסתם תוכנית עסקית.
איך להכין אב טיפוס
- הגן על הקניין הרוחני שלך
- צור אב טיפוס של מוצר וירטואלי
- בנה את אב הטיפוס הפיזי שלך
- הערכת עלויות
- קבל משוב
- בדוק וחדד את אב הטיפוס שלך
- השקת מוצר מינימלי בר-קיימא
1. הגן על הקניין הרוחני שלך
חוקי קניין רוחני מגנים על ההמצאות שלך. חלק מהספקים מושחתים – הם יכולים לקחת את רעיון המוצר שלך וליצור אותו בעצמם אם הוא לא נחשב שלך מבחינה חוקית.
הגן על עצמך בשלבים הראשונים של יצירת אב טיפוס על ידי הגנה על עיצוב המוצר שלך. היעזרו בעורך דין IP כדי לסמן מסחרי ולהגן על העיצוב שלך בפטנט. יהיה עליך להגיש בקשת פטנט זמנית, לכתוב תיעוד כדי להוכיח שיצרת את המוצר, ולחתום אותו ותאריך אותו לפני תחילת תהליך יצירת האב-טיפוס.
2. צור אב טיפוס של מוצר וירטואלי
לאחר שעיצוב אב הטיפוס שלך מוגן, השלם את רעיון המוצר בצורה ויזואלית כדי שתוכל לראות מה צריך (או לא) להיכלל בתקציר האב-טיפוס החזותי שלך.
הדרך הקלה ביותר ליצור אב טיפוס דיגיטלי היא באמצעות עט ונייר. שרטוט כיצד ייראה המוצר, כולל תכונות הליבה שלו, פונקציונליות וחומרים פוטנציאליים. אתה יכול גם להשתמש בתוכנת אב טיפוס חזותי כמו Figma או Vectr, אם כי יש להם עקומות למידה תלולות יותר.
3. בנה את אב הטיפוס הפיזי שלך
לאחר מכן, הגיע הזמן לפתח גרסה פיזית של אב הטיפוס של המוצר שלך. יש שלוש דרכים לעשות זאת.
צור אב טיפוס עשה זאת בעצמך
אספו חומרי גלם הדרושים לייצור המוצר ובנו את אב הטיפוס בעצמכם. זה יכול להיעשות עם חומרים זולים כמו נייר, קרטון או פלסטיק.
היתרונות של אבות טיפוס עשה זאת בעצמך:
- זה זול יותר מכיוון שאינך צריך לשלם עמלות מיקור חוץ.
- אין סיכון שספק צד שלישי יגנוב את רעיון המוצר שלך.
- בדוק בקלות וחזור על אב הטיפוס הפיזי שלך כמה פעמים שתרצה.
חסרונות של אבות טיפוס עשה זאת בעצמך:
- דרושה רמה גבוהה של מיומנות כדי לבנות אב טיפוס מאפס.
- חומרי גלם יכולים להיות יקרים יותר אם אתה מוצא כמויות קטנות.
- אין ממי להקפיץ רעיונות, מה שעלול להפוך את התהליך האיטרטיבי לגוזל זמן רב.
מצא ספק או יצרן של אב טיפוס
מצא יצרני אב טיפוס מקצועיים אם אתה מעדיף לא ללכת במסלול עשה זאת בעצמך.
אם אתם מייצרים חותלות לחדר כושר, למשל, מצאו תופרת שתיצור את אב הטיפוס. זה מוריד את הלחץ מאב טיפוס עשה זאת בעצמך ומאפשר לך להישען על המומחיות של חברות מבוססות שעוברות תהליך פיתוח אב טיפוס באופן קבוע.
יתרונות של מיקור חוץ של אב טיפוס:
- חסוך זמן והישען על המומחיות של חברות אב טיפוס מבוססות.
- השתמש בקשרים שלהם עם ספקי חומרי גלם או יצרנים.
- צור אבות טיפוס עובדים אמיתיים כדי להפוך את הבדיקות לקלות ומדויקות יותר.
חסרונות של מיקור חוץ של אב טיפוס:
- זה יכול להיות יקר.
- קשה למצוא מעצב אב טיפוס שאפשר לסמוך עליו
- קיים סיכון שספק אבות טיפוס של צד שלישי יגנוב את העיצוב שלך (במיוחד אם לא גרמת להם לחתום על הסכם סודיות).
- זה קשה, יקר וגוזל זמן להסתובב.
ניתן לטעון, החלק הקשה ביותר במיקור חוץ של תהליך יצירת האב-טיפוס הוא למצוא את היצרן הנכון. טים פריס מייעץ, "בקר בתערוכה המוקדשת לענף שאתה שוקל להיכנס אליו, כי תראה את כל המפיצים והיצרנים המכובדים ביותר באותו אירוע בודד.
"לאחר שמצאת מספר יצרנים, שלח הצעה לכולם והודיע להם שאתה מפרסם מספר הצעות. רוב הסיכויים שאתה לא הולך להרשים אותם אם יש לך תקציב מוגבל להשקיע בהרצת ייצור ראשונה."
נסה הדפסת תלת מימד
השתמש במדפסת תלת מימד כדי ליצור גרסה פיזית של העיצוב בעזרת המחשב שלך. זהו תהליך מהיר של אב טיפוס המשתמש בחומרים זולים – כמו פלסטיק, גומי או ניילון – כדי ליצור גרסאות חזותיות של ההמצאה שלך.
חלק מחנויות ההדפסה בתלת-ממד מציעות גם שירותי אבות טיפוס מהירים, כך שתוכל לייצר במהירות ולחזור על מודלים פיזיים.
יתרונות של אב טיפוס תלת מימד:
- יצירת אב טיפוס היא חסכונית ברגע שיש לך את המכונה.
- זה ידידותי לסביבה – להדפסת תלת מימד יש טביעת רגל פחמנית קטנה יותר מייצור בקנה מידה מלא.
- שלא כמו הזרקה מסורתית, אב-טיפוס מהיר הופך אותו למהיר ביותר ליצור ולחזור על אב-טיפוס פיזי.
חסרונות של אב טיפוס תלת מימד:
- אתה מוגבל לפריטים קטנים/מגוון חומרים.
- אתה צריך להיות יודע קרוא וכתוב בתוכנות מחשב וציוד תעשייתי.
- תזדקק לגישה למדפסת תלת מימד או לטכנולוגיית עיבוד CNC יקרה.
- קשה ליצור אב-טיפוס פונקציונלי באמצעות הדפסת תלת-ממד (למשל, מצלמה אם אתה מוצר תלת-ממדי מייצר אב טיפוס לעיצוב).
4. הערכת עלויות
לא משנה באיזה מסלול תבחר לייצור אב הטיפוס הראשון שלך, שרלוט דיקינסון, מייסדת מינוס Eyewear, מייעצת: "השתמש בחומרים המדויקים שבהם המוצר שלך ייוצר. זה יביא לידי ביטוי כל בעיה בלתי צפויה.
"לדוגמה, אבות הטיפוס הראשונים שלנו היו עשויים מאצטאט בעל נוסחה שונה במקצת. כאשר חלק מפרטי הדפוס שלנו נטחנו לתוך חומר האצטט האמיתי שלנו, זה היה קצת יותר שביר מה שיצר פגמים זעירים ובעיות עקביות."
היתרון הנוסף לכך הוא שזה מקל על קביעת אסטרטגיית התמחור שלך. בהתבסס על עלות אב הטיפוס, כמה יעלה לייצר את המוצר הסופי? בשביל מה אתה יכול למכור מחדש? האם שולי הרווח הגיוניים?
השתמש במחשבון שולי הרווח החינמי של Shopify כדי לוודא שיישאר לך כסף לאחר שנלקחו בחשבון עלויות הייצור. אתה בעסק כדי להרוויח כסף, אחרי הכל.
ודא שנשאר לך קצת רווח לאחר הפחתת עלויות הייצור ממחיר המכירה שלך.
טים פריס מוסיף, "אם אתה מתכוון ליצור אב טיפוס דרך יצרן, הזמינו אצווה קטנה. אני רק אדגיש את הנקודה שאתה לא צריך להתפתות על ידי עלויות ליחידה.
"רק בגלל שאתה תחסוך $1 ליחידה אם אתה עושה 1,000 במקום 100, עד שאתה יודע בוודאות שאתה יכול לבנות את הביקוש, או למצוא ביקוש, ולמלא את הביקוש הזה, לרכוש לקוחות ברווחיות – כל זה אתה צריך רק ייצור בקבוצות קטנות.
"אם אתה מוצא הרבה מלאי שאתה לא יכול לפנות ואתה צריך לשלם חשבוניות נטו 30, אתה יכול לצאת מהעסק ממש מהר. אתה צריך להיות חכם בתזרים מזומנים".
טים ממשיך, "אם אתה מסיים לרצות לצבוט את המוצר, מה שיקרה כמעט תמיד, אתה מבין שיש פגם, לקוחות לא אוהבים תכונה A, B או C, או שהשארת משהו מחוץ לתווית, אתה צריך לדעת או שיש להם את היכולת לסובב ולשנות את המוצר מבלי לזרוק 1,000 יחידות".
5. קבל משוב
לאחר שתבנה את אב הטיפוס הראשון שלך, בחן את שוק היעד שלך לקבלת משוב.
קרוב לוודאי שמשפחה וחברים יגידו שהם יקנו את אב הטיפוס שלך כי הם לא רוצים לפגוע ברגשות שלך. בנוסף, אם הם לא מסוג האנשים שמקבלים ערך מהמוצר הסופי, לבקש מהם משוב על אב טיפוס לא יאפשר לך לחשוף בעיות שהלקוח האידיאלי שלך יעשה.
זהה את שוק היעד שלך על ידי:
- אירוח קבוצות מיקוד באזור שלך.
- ציד בסיס לקוחות של מתחרים או עוקב אחר מדיה חברתית.
- פרסום קריאה לבודקי בטא בקהילות שאיתן קהל היעד שלך מקיים אינטראקציה.
- סקר לקוחות קיימים אם אתה כבר מוכר באינטרנט.
שאל אם הם היו קונים את המוצר, מה הם ישנו, איך הם ישפרו אותו וכמה הם ישלמו. השתמש בתשובות שלהם כדי לחדד את אב הטיפוס הבא שלך.
Varun Sharma, מייסד שותף ומנהל עסקים של Laumière Gourmet Fruits, אומר, "אני מאמין שכל המשוב שאתה מקבל צריך להילקח עם קורט מלח ולנתח את ההשפעה על כל בסיס הלקוחות. ברגע שהצלחנו לתעל משוב טוב יותר, התהליך עצמו נעשה קל יותר.
"אנשים באמת נהנים שמתבקשים לקבל את המשוב שלהם. זה עוזר לבנות מערכת יחסים חזקה איתם והם מספקים משוב שהופך את תהליך יצירת האב-טיפוס להרבה יותר קל".
6. בדוק וחדד את אב הטיפוס שלך
קח את המשוב שכבר אספת ושלב אותו עם בדיקה קפדנית של אב הטיפוס שלך.
Myriam Leblanc, מייסדת Bloire, אומרת, "אני חושבת שמה שיכול להיות מייאש עבור אנשים שמעולם לא פיתחו מוצרים הוא מספר האיטרציות והדגימות שאתה צריך לעבור כדי ליצור מוצר טוב.
"אפילו עבור משהו פשוט כמו צעצוע לחתול, הייתי צריך לעשות כמעט 50 עיצובים לפני שבסופו של דבר ייצרתי בהמוניו שבעה צעצועים. עליך לשים עין על המטרה ולהתמקד במרכיבים המרכזיים שאתה רוצה שיהיו למוצר שלך. אב הטיפוס הראשון שלך כנראה לא יכלול את 50 הפונקציות שאתה רוצה וההחלטה מתי לקחת פונקציה יכולה להיות בלימה קשה. זה יכול להיות תהליך קשה, אבל אתה חייב להישאר איתו".
במקום להשתמש במוצר במשך 15 דקות ולסיים את המבחן, תן אב טיפוס סופי עובד לשוק היעד שלך כדי לבדוק אותו בחיים האמיתיים. שלב את המשוב שלהם בגרסה הבאה.
בוא נוציא את זה לפועל ונאמר שאתה נותן לשוק היעד שלך אב טיפוס מוקדם של הארנקים שלך נגד הונאה. בודקים טוענים שהארנק משיג את המטרה למנוע מהרמאים לשבט את הכרטיסים חסרי המגע שלהם, אבל בעיה נוספת צצה: הארנק היה גדול מכדי להכנס לארנק בגודל סטנדרטי של נשים.
חזור ללוח השרטוט וצור אב טיפוס בסיסי נוסף. האם אתה יכול להפעיל מחדש את תהליך הייצור כדי ליצור ארנק קטן יותר מבלי להתפשר על הפונקציונליות שלו?
7. השקת מוצר מינימום בר-קיימא
לא כל מוצר חדש צריך להיות מושלם לפני שמתחילים למכור. ברגע שאב הטיפוס שלך מגיע לשלב ה-MVP, צור חנות מקוונת והתחל למכור לקהל הרחב כדי להשיג מאמצים מוקדמים. זה ישמש כחותמת האימות הסופית לפני השקעה בייצור המוני.
בחר פלטפורמת מסחר אלקטרוני כמו Shopify, צור חלון ראווה מקוון והתחל לקדם את המוצרים שלך. אולי לא תקבל מאות מכירות בן לילה, אבל כמה הזמנות יכולות לאמת את הרעיון שלך במהירות.
כפי שמסכם וארון שארמה, מייסד שותף ומנהל כלכלה של Laumière Gourmet Fruits, "אם חיכית לשכלל את המוצר שלך לפני שליחת המוצר הפיזי הראשון, אתה עושה את זה לא נכון. פרסם את מה שיש לך לשתף. קבל משוב מהיר והמשך לחזור על הפעולה עד שהמוצר שלך ישתפר."
התחל ליצור אבות טיפוס עוד היום
תהליך יצירת האב-טיפוס יכול להיות ארוך ויקר, אבל הוא חוסך לך זמן וכסף בטווח הארוך. הדבר הכי חשוב? אם אתה עובד עם יצרני אבות טיפוס של צד שלישי, ודא שהקניין הרוחני שלך מוגן משפטית.
אל תפסיק לאחר שיצרת את אב הטיפוס הראשון. אסוף משוב משוק היעד שלך ואמת את רעיון המוצר שלך לפני שאתה משקיע בייצור המוני. הפעל את ה-MVP הזה דרך החנות המקוונת שלך כדי להתחיל להרוויח כסף מההמצאה שלך.
התחל למכור את המוצרים שלך בפייסבוק
Shopify מגיעה עם כלים רבי עוצמה שעוזרים לך לרשום, לקדם ולמכור מוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם. צור אוספי מוצרים, הצג את המותג והמוצרים שלך ועשה מכירות בפייסבוק ובאינסטגרם ממקום אחד.
התחל למכור בפייסבוק
קרא עוד
- הזמנות מראש מוסיפות לשורה התחתונה שלך – איך הן עובדות?
- קבל לוגו מקצועי בחינם למותג שלך
- גלה סיסמאות יצירתיות וייחודיות עבור המותג שלך
- הווה את הלקוחות שלך על ידי הפיכת צילום המוצר שלך למושלם
- בונה אתרים ויצר אתרים מאת Shopify
כיצד ליצור אב טיפוס שאלות נפוצות
כמה עולה להכין אב טיפוס?
עלויות אב הטיפוס הן לרוב גבוהות יותר מייצור בקנה מידה מלא מכיוון שאינך נהנה מהנחות בנפח גבוה. השיטה הזולה ביותר היא לבנות אבות טיפוס בעצמך. כך, תצטרך לשלם רק עבור חומרי גלם.
מי יכול לעזור לי ליצור אב טיפוס?
- חברות הדפסת תלת מימד
- תוכנת אבות טיפוס חזותית
- חברות מתמחות ביצירת אבות טיפוס
- מעצבי אב טיפוס
- עורכי פטנטים
איך אני משיג אב טיפוס של הרעיון שלי?
- קבל סקיצה ראשונית של העיצוב שלך על נייר
- השתמש בכלי אבות טיפוס דיגיטליים
- נסה הדפסת תלת מימד
- בנה מינימום מוצר בר-קיימא
- מיקור חוץ את אב הטיפוס שלך למומחים
מה המטרה של אב טיפוס?
יצירת אב טיפוס מתרחשת בתחילת תהליך פיתוח המוצר. מטרתו היא לתקן את כל הבעיות שעלולות להיות לך בייצור בקנה מידה מלא, מה שחוסך זמן וכסף בטווח הארוך.