כיצד למכור מזון באינטרנט: מדריך הפעלה שלב אחר שלב

כיצד למכור מזון באינטרנט: מדריך הפעלה שלב אחר שלב
למד כיצד למכור מזון באינטרנט, עם ייעוץ מומחה בנושא ניווט בדיני מזון, מקסום כספי השיווק שלך ובניית מותג מעורר תיאבון.
31 באוגוסט 2024

כשבוב מקלור היה מוכן לעלות רמה של העסק המשפחתי שלו, מקלורי'ס חמוצים, הוא מצא שטח מסחרי משותף במפעל טופו. החיידקים הבריאים באוויר – שנגרמו מתהליך התסיסה של פולי הסויה – הרסו לו את כל מנת החמוצים הראשונה שלו.
בעוד שלכל תעשייה יש סיבוכים, עסקי מזון מתמודדים לרוב עם אתגרים ייחודיים. יש סיכון מוגבר להשלכות משפטיות, הריקוד העדין של מלאי ותאריכי תפוגה, ושרשרת אספקה נדיפה שיכולה להיות מושפעת מכל דבר, ממזג האוויר ועד לחיידקים הנישאים באוויר.
עבור רבים, לעומת זאת, אין דבר מספק יותר מאשר להכין אוכל נהדר ולהאכיל אנשים. אם אתה מוכן לקחת על עצמך את האתגר ולהגשים את החלום שלך להקים עסק מזון, אתה במקום הנכון.
מדריך שלב אחר שלב זה מלמד אותך כיצד למכור מזון באינטרנט, עם ייעוץ מומחה על ניווט בדיני המזון, מקסום כספי השיווק שלך ובניית מותג מעורר תיאבון.
איך למכור אוכל באינטרנט ב-13 שלבים
- חקר חוקי מזון
- מצא את הנישה שלך
- החליטו על מודל עסקי: מיוצר לעומת אוצר
- מרכיבי מקור
- קבע את מודל ייצור המזון שלך
- בנה את המותג שלך
- הפעל את המספרים
- תמחר את מוצרי המזון שלך
- הגדר ניהול מלאי
- תוכנית לצמיחה ופיתוח מוצר
- הגדר משלוח
- בחר את ערוצי המכירה שלך
- שיווק את עסקי המזון שלך
1. חקר חוקי מזון

בדרך כלל, הצעד הראשון לפתיחת עסק הוא נחיתה על רעיון נהדר. עם עסקי מזון, לעומת זאת, חשוב להבין את המורכבות של חוקי המזון לפני שצוללים פנימה.
כאשר מייצרים ומכירים מזון באינטרנט, בטיחות היא תמיד דאגה. ארגונים ממשלתיים מסדירים ומפקחים מקרוב על תעשיית המזון כדי להבטיח את בטיחות הציבור, אך האחריות היא על בעל העסק להיצמד לכללים ולהיות אובססיבי לגבי איכות.
בתנאי שאתה עושה שיעורי בית, רוכש את הרישיונות המתאימים ועוקב בקפדנות אחר הכל, הסבירות להיכנס למים חמים עם משרד הבריאות נמוכה. אבל אם תעשה זאת, ההשלכות עלולות להיות חמורות, אומר עורך דין המזון גלנפורד ג'יימסון. "הממשלה יכולה לזרוק אותך לכלא, לקחת את כל המוצרים שלך ולהרוס אותם, לסגור אותך או לתת לך קנס גדול".
פקחי מזון מציעים לך כמה מרווה יפה, ולמען האמת, עצות בחינם כיצד לוודא שאתה מייצר מוצר טוב וסביר.
גלנפורד ג'יימסון, עורך דין מזון
אם המוצר שלכם מסובך או דורש רישוי נוסף (בשר, דגים ומוצרים חקלאיים מסוימים, למשל), מומלץ להתייעץ עם עורך דין בעל ניסיון בתעשיית המזון. למרות שהעלות המוקדמת עשויה להיות גבוהה עבור בעל עסק חדש, היא עשויה למנוע השלכות יקרות עוד יותר בהמשך הדרך.
אם תבחר לנווט בחוקיות של ניהול עסק מזון ללא עורך דין, הקפד לפעול לפי השיטות המומלצות הכלליות הבאות:
- טיפול נאות במזון ואחסן אותו. למד כיצד לטפל נכון ולאחסן מזון. עקוב אחר שיטות הכנת מזון. ודא שאתה עושה את מה שצריך כדי שאנשים לא יחלי לאכול את האוכל שלך.
- עקבו אחר שרשרת האספקה. שאל שאלות של הספקים שלך וקבל הפניות.
- עבוד עם מעבדה כדי לבדוק את המוצרים שלך. מעבדות יכולות לסייע בזיהוי ומעקב אחר יסודות שעשויים להיות ידועים כגורמים לתגובות אלרגיות.
- שמור תיעוד יסודי. עקוב אחר כל מה שנכנס ויוצא מהמתקן שלך.
- התיידד עם מפקח המזון. הם שם כדי לזהות בעיות ולכונן אותך להצלחה. "פקחי מזון מציעים לך קצת מרווה יפה, ולמען האמת, עצות בחינם כיצד לוודא שאתה מייצר מוצר טוב וסביר," אומר גלנפורד.
- קבל ביטוח אחריות. ודא שאתה מכוסה למקרה שמישהו אכן יחלה.
הערה: כל מדינה ואזור שונים במונחים של חוקי מזון ודרישות רישוי, וחלק מהתעשיות, כמו חלב ואלכוהול, עשויות להיות כפופות לכללים נוספים. הקפד להתייעץ עם עורך דין ועם הממשלה המקומית שלך לקבלת מידע ספציפי לעסק ולאזור שלך. למטרות מאמר זה, המידע והטיפים יהיו כלליים, ואין לראות בהם כייעוץ משפטי.
2. מצא את הנישה שלך

במקרים רבים, הרעיונות העסקיים המקוונים הטובים ביותר נולדים מתוך תשוקה או תחביב. הדבר נכון גם לגבי מכירת מזון. לדוגמה, אם אתם מכינים ריבות לחברים ולמשפחה מתותים שגדלו בחצר האחורית שלכם, זה מקום טוב להתחיל בו. אתם כבר מכירים את התהליך ויש לכם ניסיון בשיטוף ובדיקת המתכונים.
בוב מקלור ואחיו ג'ו גדלו על הכנת חמוצים עם סבתם לאלה, והמתכון המשפחתי שלה הוא שבסופו של דבר שימש השראה לעסק שלהם, החמוצים של מקלור. שחקן ומגמת פסיכולוגיה, בהתאמה, הם לא ידעו את הדבר הראשון על עסקים או ייצור, אבל המתכון המשפחתי המנוסה והנכון שלהם היה הבסיס שלהם.
מגמות אוכל

אם עדיין אין לך רעיון למוצר, בדוק את מגמות האוכל הנוכחיות. הניו יורק טיימס חזה בחטיפי פיוז'ן, רטבים חריפים עם טעמים מורכבים ומרק ישן כהצלחה ויראלית לשנת 2024.
מקומות נוספים לצפייה בטרנדים של אוכל כוללים את Google Trends, פרסומי אוכל ופלטפורמות מדיה חברתית כמו TikTok.
זכור, עם זאת, שקפיצה על טרנד פירושה שתתקל בתחרות רבה. שאל את עצמך כיצד המוצר שלך יכול להתבלט בשוק רועש.
כשהמקלורס החליטו להציע מוצר כבוש פרימיום, הייתה להם מעט מאוד תחרות. עם זאת, יותר מעשור לאחר מכן, הכבישה צברה פופולריות כחלק מתנועת הסלואו פוד. בוב רואה בתחרות דבר טוב. "זה סוג התחרות הנכון אם זה מביא למודעות למוצרים יזמיים מיוחדים ומונעי איכות", הוא אומר. "זה עוזר לשפר את כל הקטגוריה שלנו."
עוד רעיונות עסקיים בתחום המזון

דרך נוספת לגלות רעיון מצוין היא למצוא פער בשוק. רעיונות עסקיים רווחיים רבים מתחילים בפתרון בעיה או במילוי הצרכים של שוק נישה.
האם עסק המזון שלך יכול להיות באחת מהנישות הבאות:
- מוצרים מותאמים אישית או חידושים
- אוכל גורמה, אומנותי ומנות קטנות
- ללא אלרגנים, ללא גלוטן או ללא אגוזים
- מרכיבים אורגניים, טבעיים וסחר הוגן מוסמכים
- מזון טבעוני, צמחוני, כשר או חלאל
- פליאו, קטו או דל פחמימות
- סרטוני אוכל, מתכונים, ערכות ארוחות וספרי בישול
העסק של ג'ודי בגר, Grain Zero, צמח מהניסיון שלה בניהול קוליטיס כיבית. הקהל שלה מורכב מאנשים שחיים גם עם קוליטיס וצורות אחרות של מחלות מעי. היא מייצרת אפשרויות חטיפים בריאות ללא המרכיבים שבדרך כלל מעוררים את מצבה. "אנחנו גם נותנים מענה לצרכים של קהילת הפליאו ההולכת וגדלה", אומר ג'ודי, "ואנחנו פונים לקהל רחב יותר מאי פעם".
רעיונות למתחילים
אם אתה חדש באוכל, בדוק רעיונות לעסקים קטנים קלים הדורשים השקעה נמוכה, ציוד מינימלי ופחות אתגרי משלוח והגבלות משפטיות.
כמה רעיונות להשקעה נמוכים יותר כוללים:
- סוּכַּרִיוֹת
- חטיפים ארוזים
- מוצרים משומרים וכבושים
- עשבי תיבול יבשים
- ערכות מרכיבים טובות אפויות
- אגוזים וזרעים בתפזורת
- חומרי גלם (קמחים וכו')
- מכירה חוזרת אוצרת (מוצרים המיוצרים על ידי ספקים אחרים)
- קפה ותה
צ'רלי קבדיש בן ה-13 מכין ומוכר אגוזי פקאן מסוכרים מבית משפחתו. זה עסק שהוא יכול לנהל ממטבח ביתי, בין עבודה בבית הספר לאימון כדורסל.
מחקר שוק
אם יש לך רעיון כבר, בדוק את הכדאיות שלו. האם יש שוק למוצר הזה? אם זה שוק רווי, במה המוצר שלך יכול להיות שונה? האם יש נישה לא מנוצלת או לקוח לא מוצלח?
מחקר השוק שלך צריך לכלול בדיקה של הכללים השולטים בתעשייה הספציפית. האם למכור את המוצר שלך באינטרנט ולשלוח אותו בכלל אפשרי? הנה כמה שאלות שכדאי לשאול:
- האם זה חוקי למכור את המוצר שלך באינטרנט באזור שבו אתה פועל או מתכנן לשלוח? תחשוב על משקאות חריפים או מוצרים מוזלפים.
- האם המוצר שלך שביר מכדי לשלוח? איזו אריזה מיוחדת תידרש כדי להגן עליו? תחשוב על מאפים מתקלפים או צנצנות זכוכית.
- האם חיי המדף של מוצר המזון שלך הופכים את המלאי למאתגר מדי? תחשוב על מוצרי מאפה או גוואקמולי.
- האם המוצר שלך דורש קירור? אם כן, איך זה מגביל את רדיוס המשלוח או את אפשרויות הספק שלך? תחשוב על בשרים או מטבלים טריים.
3. החליטו על מודל עסקי: מיוצר לעומת אוצר

ישנן דרכים רבות להקים עסק בתעשיית המזון מאספקת חומרי גלם ליצרנים ועד לפתיחת מסעדה משלך, אך אם אתה רוצה למכור מזון באינטרנט, ישנם שני מודלים עסקיים עיקריים.
ייצור מוצרי מזון למכירה
מודל עסקי זה מתייחס לייצור מזון בבית עסק או במתקן מסחרי ומכירתו ישירות לצרכנים (DTC). אתה יכול לבחור לטפל בשרשרת האספקה המלאה ולהיות מעורב באופן אישי בייצור או לעבוד עם יצרן צד שלישי המייצר ואורז מתכון לפי המפרט שלך. במודל זה, תוכל גם להרחיב את ערוצי המכירה שלך ולשקול סיטונאות לחנויות אחרות.
הערה משפטית: באזורים רבים יש חוקי מזון לקוטג'ים המאפשרים לייצר מוצרי מזון מסוימים במטבח ביתי מבלי לעמוד באותן דרישות כמו מטבחים מסחריים. בארה"ב, הקפד לבדוק את חוקי המזון של כל מדינה, מכיוון שהם יכולים להשתנות לפי אזור.
אוצרות ומכירת מזון
מודל זה כולל מכירה חוזרת על ידי איסוף מוצרים של מותגים אחרים תחת הבאנר שלך. הצעת המכירה הייחודית שלך (USP) עשויה להיות שהחנות שלך מביאה את המיטב מסוג מוצר בודד (נגיד, חרדלים מרחבי העולם) לחוויית קנייה אחת. אחרת, תוכל לנסות דרופשיפינג כדי להביא מוצרים של מותג אחר לשוק חדש.
הערה: חלק גדול מהמאמר הזה מתייחס לעסקים לייצור מזון. אם אתה מעוניין לאצור מוצרי מזון קיימים, גלול מטה לשלב 6 כדי להתחיל לבנות את המותג שלך.
4. מרכיבי מקור

גלנפורד מדגיש את החשיבות של עשיית שיעורי הבית שלך בעת רכישת המרכיבים שלך. "עקוב אחר שרשרת האספקה", הוא אומר, כך שהטענות על האריזה שלך תואמות למה שבתוכו ואתה עובד עם חברות אמינות.
אם אתם מתכננים לייצר מוצר שיסומן כאורגני, למשל, ודא שלספק חומרי הגלם שלך יש את ההסמכה המתאימה לפני שתביע טענות על האריזה שלך.
פיתוח מערכת יחסים עם הספק שלך משפר את האמון וגורם להם להרגיש מושקעים יותר בעסק שלך. "לפעמים הספקים שלנו מציעים הצעות על סמך משהו חדש שמגיע לשוק", אומר ג'ודי. "זו שותפות שיתופית."
- כשאתה רק מתחיל ומייצר אצוות קטנות, עשוי להיות משתלם לקנות מרכיבים בחנויות מועדוני מחסני צרכנים כמו Costco או Sam's Club.
- ליצור קשרים. בתעשיות מסוימות, מציאת ספקים עשויה להסתמך על מפה לאוזן והכרות אישית. המייסדים של שוקולד נשמה התחברו בתעשייה כדי ליצור קשרים עם חקלאי קקאו אזוריים.
- לחלופין, עבור סחורות כמו קקאו ופולי קפה, חפש מפיץ או מתווך שעובד ישירות עם חקלאים.
- חברו ליצרנים אחרים באצווה קטנה כדי לרכוש יחד מרכיבים בסיטונאות בתפזורת.
משאבים מועילים:
- מדריך מרכיבי מזון ואריזה של ה-FDA, כולל מידע על אלרגנים ותוספי מזון (ארה"ב)
- מסד נתונים של הרכב מזון (אוסטרליה)
- מאגר מוצרי בריאות טבעיים ברישיון (קנדה)
5. קבע את מודל ייצור המזון שלך

למרות שהחמוצים של McClure התחילו במטבח המשפחתי שלהם, המשפחה שידרגה את הייצור שלהם ללא הרף. "כשהתחלנו, שכרנו מטבח עם כיריים גדולות יותר", אומר בוב, "והיינו מתקשרים לחברים שלנו ואומרים, 'היי, אני אקנה לך פיצה ובירה אם תבוא להכין חמוצים עם אותי בסוף השבוע'".
בסופו של דבר נחתה החברה שטח מפעל של 20,000 רגל מרובע. McClure's משמשת דוגמה מצוינת לאיך להגדיל את הייצור תוך כדי גדילה. החל ממתקן ביתי היא דרך בסיכון נמוך לבדוק את המודל העסקי שלך.
מכירת אוכל מהבית
ניתן לייצר ולמכור כמה פריטי מזון באופן חוקי ישירות מהמטבח הביתי שלך, אך בדוק את התקנות סביב המוצר שבחרת. בארה"ב, ה-FDA דורש ממך לרשום את העסק שלך בבית כמתקן. ייתכן שתצטרך לבצע שדרוגים להגדרות הבית שלך, כגון אוורור משופר. הקפד להבטיח את הרישיון הנדרש למכירת מזון מהבית באזור שלך.
השכרה ממטבחים מסחריים משותפים
מתקנים רבים מציעים שטח מטבח משותף או משותף שתוכלו לשכור מדי שעה או חודשית, בהתאם לצרכי הייצור שלכם. היתרונות הם:
- עלויות מופחתות. אתה לא צריך לקנות ציוד מאפס והדגם המשותף אומר שאתה לא מכסה שכר דירה בעצמך.
- פחות ניירת. מתקנים אלו כבר רשומים כשטח מסחרי ויש להם ביטוח מתאים.
- ידע משותף. חשיפה לבעלי עסקים קטנים אחרים מאפשרת לך ללמוד מאחרים ולבנות קהילה.
הקמת מתקן מסחרי משלך
יש אוטונומיה מלאה והתחל מאפס עם המודל הזה, בניית מתקן שעונה על הצרכים שלך מההתחלה. זוהי האפשרות היקרה ביותר ודורשת בדיקת נאותות – אתה אחראי לוודא שהמתקן שלך עומד בקוד ובעל רישיון תקין.
זו אולי לא האפשרות הטובה ביותר עבור יזמים חדשים, אלא יעד עתידי. "התחלנו בקטן במטבח הביתי שלנו ואז צמחנו משם", מספר ג'ודי. "לא יצאנו החוצה עד שהתפוצצנו מהתפרים וידענו שיש לנו עסק גדול מספיק כדי לתמוך במהלך".
זה באמת מרשים כמה חריצות מושקעת בניהול מתקן שנבדק על ידי USDA.
דניאל פטריסיו, מייסד, בול וקליבר
עבודה מול יצרן קיים
אפשרות זו מצוינת עבור יזמים נטולי ידיים שמתעניינים יותר בעסק מאשר בהפקה. זוהי אפשרות בטוחה גם למתחילים בתעשייה, מכיוון שהיצרנים כבר צריכים להיות בקיאים בבטיחות המזון ובתקנות. בעוד שהרעיון, המתכון והמותג הם כולם שלך, הביצוע נותר למקצוענים. זה נותן לך יותר זמן להשקיע בהיבטים אחרים של העסק.
"שיתפנו פעולה עם מישהו שהיה לו מתקן שנבדק על ידי USDA, כך שנוכל לשלוח ברחבי ארה"ב מוקדם יותר, ללא בעיות בטיחות מזון", אומר מייסד Bull & Cleaver, דניאל פטריסיו. "זה באמת מרשים כמה חריצות מושקעת בניהול מתקן שנבדק על ידי USDA."
6. בנה את המותג שלך

מכירת מזון באינטרנט היא מאתגרת במיוחד מכיוון שלא ניתן לגשת לחוש קבלת ההחלטות החשוב ביותר – הטעם. מכיוון שלקוחות לא יכולים לדגום את המוצר שלך, המיתוג חשוב במיוחד. עיצוב החבילה, הצילום, האתר, דף המוצר והעותק צריכים לעבוד יחד כדי לספר את הסיפור שלך ולעזור ללקוחות לדמיין איך המוצר שלך עשוי לטעום.
מכיוון שהאריזה כה קריטית בתעשייה זו, שקול לשכור מעצב שיעזור עם הצרכים שלך.
בניית מותג מתחילה במענה על כמה שאלות לגבי האופן שבו אתה רוצה שהלקוחות יתפוס את העסק שלך. "בחרנו את השם והזהות שלנו – הכל מהתווית, המראה, התחושה, הטקסט – להיות משהו שמרמז בעבודת יד ומשפחתית, ועם זאת אורבני", אומר בוב.

הנה כמה משאבי מיתוג:
- דרכים פשוטות ובעלות נמוכה לבניית זהות מותג בלתי נשכחת
- כיצד לעצב לוגו בלתי נשכח ב-8 שלבים פשוטים
- צילום אוכל 101: איך לצלם תמונות מושלמות של האוכל שלך
- מהו קול מותג וכיצד ליצור אחד עבורך לעסק
- מכירה באמצעות סיפורים: כיצד ליצור סיפור מותג משכנע
🛠️ כלים: נתקעתם על שם המותג שלכם? נסה את הכלים החינמיים האלה
- מחולל שמות עסק
- מחולל שמות דומיין
- יוצר לוגו
חוקי אריזה ותיוג

מלבד המשיכה החזותית של האריזה שלך, לכל מדינה דרישות תיוג מוצרים משלה, שעשויות לכלול תאריכי עדיף לפני, מידע תזונתי, אזהרות אלרגנים וארץ המוצא. אם אתה מתכנן לשלוח את המוצר שלך מעבר לגבולות, במיוחד לקמעונאים, הקפד לבדוק את הכללים של מדינת היעד בנוגע לתיוג.
משאבים מועילים:
- תיוג מזון, מרכיבים ומידע על אריזה של ה-FDA (ארה"ב)
- FTC Fair Packaging and Labeling Act (ארה"ב)
- דרישות תיוג מזון של CFIA (קנדה)
- מערכת מידע לתיוג מזון (האיחוד האירופי)
- תיוג ואריזת מזון (בריטניה)
7. הפעל את המספרים
כמה באמת עולה לפתוח עסק מזון? אם היית פותח מסעדה או חנות מזון פיזית, העלויות המוקדמות שלך יכולות להגיע ל-$175,000. אבל ישנן דרכים רבות להתחיל עם עלויות הפעלה קטנות בהרבה.
ליצרנים קטנים שפותחים עסקים מהבית יש הרבה פחות תקורה ויכולים להתרחב למרחבים מסחריים מאוחר יותר ככל שהעסק יגדל.
ללא חוזי שכירות יקרים או עלויות כוח אדם, אתה יכול להתחיל למכור מזון באינטרנט עם כמה מאות דולרים בלבד לכיסוי מרכיבים, עלויות אתר ושיווק ואריזה.
טיפ: ייתכן שתוכל לתבוע חלק מעלויות הדיור והשירות שלך בזמן מס אם שטח המגורים שלך מכפיל את שטח העסק שלך.
אם זה לא אפשרי לנהל את העסק שלך מהבית, שקול את העלות החודשית של מתקן מסחרי בעת חישוב עלויות ההפעלה שלך. מתקני ייצור יכולים להיות יקרים, אבל קו-אופים וחממות רבות מציעים מטבחים משותפים ליזמים תמורת שבריר ממה שתוציא בחלל ייעודי.
8. תמחרו את מוצרי המזון שלכם
רוב היזמים, ללא קשר למוצר שהם מוכרים, יסכימו: התמחור קשה. בסופו של דבר אין נוסחת תמחור אחת שתעבוד עבור כולם. דע את העלויות שלך (הן הקבועות והן המשתנות), והמשיכו להתאים עד שתעשו זאת נכון.
דניאל מציע לוותר על רווח בהתחלה כדי להציג את המוצר שלך בפני כמה שיותר לקוחות. "עם הזמן, החיסכון בעלויות יגיע", הוא אומר.

לבוב יש פילוסופיה אחרת: אם אתה מאמין בערך המוצר שלך, תמחר אותו בהתאם. הוא עומד בתמחור של מקלור. "אנחנו לא המוצר הזול ביותר שקיים", הוא אומר, "אז אנחנו צריכים להתחרות על משהו שהוא באמת ייחודי, אחרת אתה פשוט הופך להיות אחד מהסחורות האחרות. ואז זה מירוץ לתחתית".
שולי הרווח של עסקי מזון תלויים גם בגורמים רבים – מה אתה מוכר או איך והיכן אתה מוכר אותו, למשל.
קריאה נוספת
- אסטרטגיית תמחור: 14 דרכים למצוא את המחיר המושלם עבור המוצרים שלך
- כיצד לתמחר מוצר ב-3 שלבים פשוטים
- כלי חינמי: מחשבון שולי רווח
9. הגדר ניהול מלאי

המותג של Grain Zero בנוי על מוצרים המכילים רכיבים טבעיים וללא חומרים משמרים. חיי המדף ברוב מוצרי החברה הם חמישה עד שישה חודשים בלבד. ג'ודי, לפיכך, שומר על מלאי צפוף, הופך אותו כל שבוע עד שבועיים.
בעוד שלחמוצים של McClure יש חיי מדף ארוכים יותר, בוב רוצה להיות בטוח שהלקוחות מקבלים את המוצר שלו בזמן שהם טריים ככל האפשר. מסיבה זו, אסטרטגיית המלאי של החברה טועה בצד של ייצור מעט מדי מהמוצר, ולא יותר מדי.
"זהו מעשה ג'אגלינג, ואנחנו תמיד משתפרים עם חיזוי הצרכים שלנו", הוא אומר. "אנחנו צריכים להרוויח כל כך הרבה כדי להצדיק הפעלת הפקה, ובמקביל להבטיח שיש ערוץ מכירות או שקע ומספיק ביקוש מאחורי זה כדי שזה באמת יעבוד."
טיפים:
- חקור את כלי המלאי הזמינים ב-Shopify App Store – הם ישתלבו עם החנות שלך כדי לעזור לך למכור באינטרנט.
- השתמש במספור אצווה או ברקודים כדי לשמור על ארגון המלאי.
- למד את הצוות שלך על שיטות העבודה המומלצות שלך לניהול מלאי .
10. תוכנית לצמיחה ופיתוח מוצר

בני הזוג מק'קלור מצאו הצלחה על ידי התמקדות במוצר בעל שמו של המותג שלהם, תוך שיכלל וחזרה על המתכון של סבתם.
רעיונות בסיכון נמוך הגיעו אחר כך. טעמי חמוצים מנוסים ואמיתיים, למשל, יושמו על מוצרים אחרים, כמו צ'יפס. לפי דרישה פופולרית, התערובת שלהם בלאדי מרי הגיעה בעקבותיו.
בתחילה, מהלכי ההרחבה של McClures נעשו בתגובה למשוב של לקוחות. אולם מאז, פיתוח המוצר נעשה מתוחכם יותר, והמשפחה מסתמכת על נתונים כדי ליידע את הצעד הבא שלהם.
אתה צריך לוודא שיש מספיק מסה קריטית מאחורי הרעיון לפני שאתה לוקח את זה להשקת מוצר.
בוב מק'קלור, מייסד, מקלורי'ס חמוצים
בעוד המשפחה עדיין אוהבת לעסוק בלקוחות ולשמוע את הרעיונות שלהם, בוב מזהיר לקחת אותם עם גרגר מלח. "לא כל הרעיונות הם כמו זהב", הוא אומר. "אתה צריך לוודא שיש מספיק מסה קריטית מאחורי הרעיון לפני שאתה לוקח את זה להשקת מוצר."
התרחבות למוצרים צמודים למזון
Dominion City Brewing Co. מוכרת את הבירה שלה באופן מקומי דרך החנות המקוונת שלה, אבל חוקי האלכוהול מונעים ממנה למכור מעבר לגבולות אונטריו. מעריצי המותג שחיים מחוץ למחוז עדיין יכולים לקנות סחורה ממותגת שהם מוכרים באינטרנט, כמו כלי זכוכית וביגוד.

עבור מותג המזון שלך, שקול פריטים משלימים כדי להרחיב את טווח ההגעה שלך מעבר לשוק המקומי שלך, להגדיל את ערך ההזמנה הממוצע ולבנות מודעות למותג:
רעיונות:
- סחורה ממותגת כמו תיקים, חולצות טריקו וספלים
- כרטיסי מתנה
- מוצרי מזון משלימים (נניח, קרקרים של צד שלישי למכירה גבוהה יותר עם הגבינה שלך)
- כלי מטבח והגשה רלוונטיים כמו סינרים, קרשי חיתוך ומגבות תה
- ספרי מתכונים, ספרים אלקטרוניים או תוכן מתכוני מנוי
כשוויל יונג הגיע לצעדו ביוטיוב, וצבר אלפי עוקבים בערוץ הבישול הטבעוני שלו, הוא היה מוכן לייצר רווחים. כעת, Wil מוכר שיעורי בישול, ספרי בישול אלקטרוניים וספרי בישול פיזיים דרך החנות המקוונת שלו.
11. הגדר משלוח

השקענו זמן רב בבניית משאבים כדי לעזור ליזמי מסחר אלקטרוני לייעל את תהליכי המשלוח שלהם. אחרי הכל, מדובר באחת מנקודות הכאב הנפוצות ביותר לבעלי עסקים.
וגם, לא מפתיע: משלוח מזון טומן בחובו אתגרים נוספים, במיוחד במשלוח מחוץ לארץ. "כשאתה מייצא מזון, יש סדרה של מזונות שהיצוא שלהם מוסדר תחת חקיקת סחורות", אומר גלנפורד. "לאלו יש כללים משלהם." בדוק אם המוצר שלך כפוף לחוקים ספציפיים במדינות שאליהן אתה שולח וממנה.
שקול גם את ההגבלות הפוטנציאליות על המוצר שלך במדינת היעד שלו. מבחינה טכנית, ברגע שהמוצרים נמצאים בזרם המשלוח, הם הופכים לבעיה של הרוכש, אבל חווית שירות לקוחות גרועה עלולה להזיק לעסקים. הפחיתו את התסכול האולטימטיבי של הלקוח על ידי התמצאות בחוקים שאליהם אתם שולחים.
לדוגמה, מוצר המושרה בקנאביס עשוי להיות חוקי בקנדה שבה אתה מייצר, אך ייתכן שלא במדינות רבות בארה"ב.
לחלופין, כדי למנוע את הביורוקרטיה, אתה יכול לשקול לעבוד עם שירות הגשמה אם אתה עושה את רוב העסקים שלך מעבר לגבול. "מצאנו שהעלות של משלוח הזמנות בודדות לארה"ב הייתה עצומה", אומר ג'ודי. "מסיבה זו, אנו שולחים הזמנות בתפזורת לארה"ב, שם הן מאוחסנות ונשלחות ישירות ללקוחות בארה"ב."
אריזה ומשלוח של פריטים שבירים או מתכלים

פריטי מזון רבים הם שבירים או ארוזים באריזות שביר. ככאלה, הם עשויים לדרוש חומרי משלוח נוספים כדי להציע מספיק הגנה מפני שבירה. קחו בחשבון את העלות הנוספת של חומרים, משקל משלוח וזמן איוש בעת קביעת תעריפי המשלוח והטיפול.
מוצרים הדורשים קירור אינם אידיאליים למשלוח חוצה גבולות, אבל Vegan Supply בוונקובר שולחת בהצלחה את מוצריה הקרים ברחבי קנדה באמצעות אריזות קרות ומשלוח מזורז. אתה יכול גם לעבוד עם מובילים שמשתמשים ברכבי קירור, או לבחור לשלוח ולספק רק במקום.
איסוף הזמנה ומשלוח מקומי
אם אתם מוכרים פריט שפשוט לא ניתן לשלוח בדואר (נניח, קאפקייקס מכוסים בציפוי אוורירי), שקול חלופות שעדיין מאפשרות לך למכור מזון באינטרנט. הצע אפשרויות מקוונות ללקוחות שמזמינים מראש את המוצר שלך: איסוף בחנות או משלוח מקומי.
בתחילת המגיפה, חנויות קמעונאיות רבות החלו למכור מזון באינטרנט והקימו איסוף ללא מגע בשוליים במקום קניות בחנות. בתגובה לאתגרים הללו, ריכזנו מדריך מקיף שיעזור לך להגדיר את שיטות המשלוח האלה גם לחנות שלך.
12. בחר את ערוצי המכירה שלך
הדרך הטובה ביותר להקים עסק בתחום המזון היא למכור באינטרנט דרך אתר האינטרנט שלך. שיטה זו מעניקה לך שליטה מלאה על המותג שלך ועל הבעלות על רשימת הלקוחות שלך. להגיע לקהל היעד שלך קצת יותר מסובך עם חנות מקוונת מאשר עם שוק, אז אולי תרצה לחקור ערוצי מכירה אחרים תוך כדי צמיחה.

בניית אתר אינטרנט
כמו במיתוג ואריזה, המראה והתחושה של האתר שלך חשובים כדי לעזור להשפיע על הלקוח לקנות מוצר מזון מבלי לטעום אותו קודם. במקרים מסוימים, זה עשוי להיות גם הרושם הראשוני של המבקר מהמותג שלך.
תוכן האתר

השתמש בעותק של דף המוצר כדי לתאר את הטעם והמרקם של המוצר שלך בפירוט. תיאורי מוצרים מקוונים צריכים לכלול מידע מלא על מרכיבים ואלרגיות. גם צילום מוצר חשוב כאן (נדבר על כך ביתר פירוט בהמשך). שקול גם לכלול בדף המוצר שלך: ביקורות של לקוחות, תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC) ומתכונים הכוללים את המוצר.
כדי לשמור על דף המוצר נקי, השקיעו זמן בדף שאלות נפוצות יסודי כדי לענות על שאלות נוספות על מרכיבים, מידע תזונתי ושיטות ייצור.
גם אם האתר שלך לא מספק את עיקר המכירות שלך, חשוב לטפח אותו ככלי להתחבר ללקוחות ולספר את הסיפור שלך. "אנחנו נמצאים ב-5,000 חנויות ברחבי העולם", אומר בוב, "אבל עדיין יש לנו קבוצת ליבה של אנשים שמגיעים לאתר שלנו, רוכשים מדי שנה, אוהבים לראות מה אנחנו עושים ולהתחבר למותג שלנו, שלנו כַּתָבָה."

להפעיל מסעדה?
קח את העסק שלך לאינטרנט עם מערכת ההזמנות המקוונת של Shopify. הרחב עם הזמנות לקחת והקדיש יותר זמן לעשות את מה שאתה עושה הכי טוב: הכנת אוכל טעים.
בניית ועיצוב אתרים

בניית אתר מאפס עשויה להיות רעיון מרתיע, במיוחד אם הכישרון שלך טמון בבישול, לא בקידוד. חדשות טובות: אתה לא חייב. עם פלטפורמות מסחר אלקטרוני רבות, כמו Shopify, אתה יכול להקים אתר במהירות, ללא צורך בניסיון טכני.
בחר מתוך קבוצה של תבניות אתר סטנדרטיות בחנות הנושאים של Shopify ואז התאם אותה אישית עם צבעי המותג, הלוגו והעותק שלך. כמה מועדפים כוללים:
- טעם (חינם)
- משתוקק (חינם)
- מהדורות ($$)
- חופה ($$$)
- טרי ($$$)
צילום אוכל

אתה יכול לבחור לעשות עשה זאת בעצמך את הצילומים שלך או להזמין איש מקצוע שיש לו ניסיון בעיצוב ותאורת מזון. צילום מזון יכול להיות מסובך במיוחד בגלל לכידת צבע במראה טבעי ובוהק ממשטחים מחזירי אור (למשל, צנצנות אריזות או רטבים מבריקים).
עבור דפי מוצרים, צלם תמונות של מוצרי מזון על רקע נקי. אלה צריכים לכלול אריזה מכמה זוויות ופרטי תקריב של המוצר כדי להראות מרקם וצבע.

ניתן להשתמש בצילום סגנון חיים בדף הבית, בקמפיינים שיווקיים ובתוכן מתכונים. תמונות של מוצרי המזון שלך המשמשים במתכונים או בשילוב עם מזונות אחרים עוזרים ללקוח שלך לראות כיצד ניתן להשתמש במוצר שלך בבישול או לאירוח שלהם.
קמעונאי וסיטונאי

מק'קלור'ס צמחה בתחילה את עסקיה באמצעות שותפויות קמעונאיות. ההצלחה בערוץ הזה הסתמכה על ראיית קמעונאים כשותפים בעסק והזמנתם לדאוג למשימת החברה. "חלק מהשותפים הקמעונאיים שלנו לוקחים על עצמם שותפויות משפחתיות יותר. אנחנו נעבוד איתם כדי לעשות התאמות תפריטים או אירועים ספציפיים שמתמקדים סביב המוצרים שלנו ושלהם", אומר בוב.
משאבים למציאת שותפים קמעונאיים:
- האיגוד הלאומי של סיטונאים-מפיצים (ארה"ב)
- מדריך של תערוכות סחר במזון ומשקאות (ארה"ב/בינלאומי)
- Faire (שוק סיטונאי)
קריאה נוספת:
- כיצד ליצור ערוץ סיטונאי ולמכור לקמעונאים אחרים
- תיאור מקרה סיטונאי: הסיפור מאחורי שוקולד הנשמה
ערוצי מכירה אחרים
מותגים רבים מרחיבים את ערוצי המכירה שלהם כדי להגיע לקהלים רחבים עוד יותר בעת מכירת מזון. אם אתה לא מתכנן לפתוח חנות קמעונאית, יש הזדמנויות אחרות במצב לא מקוון. שווקים מקוונים הם אפשרות נוספת עבור העסק שלך. אתה יכול לסנכרן את חנות Amazon או Etsy שלך עם חנות Shopify שלך כדי להפוך את המלאי בין הערוצים לחלק.
13. שיווק את עסקי המזון שלך
אחד הכוחות המניעים החשובים ביותר מאחורי ניהול כל עסק מצליח הוא השיווק. לעתים קרובות זוהי אחת מעקומות הלמידה הגדולות ביותר עבור יזמים חדשים בעת פתיחת עסק מזון. במקרה של מכירת מזון באינטרנט, חיבור הלקוחות שלך לסיפור שלך הוא חשוב ביותר. אם הם לא יכולים לטעום את האוכל שלך, תצטרך לפנות לחושים האחרים שלהם.
החנות המקוונת שלך היא מקום מצוין להתחיל בו. השקעה באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) יכולה לעזור לחנות שלך לדרג במנועי החיפוש עבור מונחים רלוונטיים שקהל היעד שלך מחפש.
תוכן ושיווק חברתי
McClure's מקדישה אחוז ניכר מהאתר שלה לקהילה – תוכן נוסף, מתכונים (שלה והלקוח שנוצר), וקריאות חברתיות בולטות לפעולה. המדיה החברתית חשובה מאוד למותג. "לשם הולך הצרכן המרכזי שלנו", אומר בוב. "אנחנו רוצים להיות מעורבים בקהילה שלנו כי הם המשפיעים. מפה לאוזן יכול לקחת את המותג שלך מאוד, מאוד רחוק, כפי שראינו."

שיווק לא מקוון
חשוב לקחת את מותג האוכל שלך לרחובות – ולפי הלקוחות הפוטנציאליים שלך:
- צור באזז מקומי על ידי השתתפות בשווקי איכרים
- להפעיל חנות פופ-אפ
- שיתוף פעולה עם מסעדות או מותגים משלימים אחרים כדי לארח אירוע טעימות
- ארח ארוחת ערב פרטית למשפיענים
- הזמן מעת לעת לקוחות לתהליך שלך (כמו סיורים במבשלה או במפעל)
- השקת המותג שלך בתערוכת מזון ומשקאות לצרכן
רעיונות שיווקיים נוספים למותגי מזון

בניית עסק מזון מקוון מצליח מסתמכת על מאמץ עקבי להביא לקוחות לחנות המסחר האלקטרוני שלך. כאשר האלגוריתמים משתנים ופלטפורמות חברתיות חדשות צצות, חשוב במיוחד לבנות רשימות לקוחות משלך. תמריץ את ההרשמה לניוזלטר הדוא"ל שלך או יצירת חשבון לקוח. הצע הנחות או הטבות חברות בתמורה לכתובת דוא"ל.
טקטיקות שיווק אחרות למשיכת לקוחות:
- שלח מוצר למשפיעני מזון
- שתף פעולה עם מותגים משלימים להפעלת פרומו או פיתוח מוצר משותף לזמן מוגבל
- תמריץ ביקורות ותוכן שנוצר על ידי משתמשים
- הפעל תחרויות או מתנות ברשתות החברתיות
- חסות אירוע על ידי אספקת המוצר שלך כחלק מהיצע הקייטרינג
- צור תוכן מתכונים סגור למנויים בלבד
- הצג את הידע והסיפורים שלך בתעשייה על ידי יצירת (וייצור רווחים) של בלוג אוכל משלך.
קריאה נוספת
- איך להוסיף קצת טעם לאסטרטגיית השיווק של המסעדה שלך
לא עוד רעיונות עסקיים חצי אפויים
ככל שעסקי מזון ישירות לצרכן (DTC) הופכים פופולריים יותר, מכירת מזון באינטרנט מעולם לא הייתה קלה יותר.
למעלה מעשור לאחר השקתו, McClure's מעסיקה עשרות אנשים שמייצרים ומשלוחים את המוצר שלה לאלפי צרכנים ושותפים קמעונאיים ברחבי העולם. למרות שבוב לא יכול לומר בביטחון שהוא הבין הכל, המסע שלו היה מתגמל.
"כמה אתגרים גדולים מספיק כדי לשבור אותך", הוא אומר, "אבל האופן שבו אתה משתמש בהם כחווית למידה בעתיד הוא מה שבאמת יוצר סיפור הצלחה מתמשך נהדר. אם לא נלמד ממה שאנחנו עושים כיזמים, אנחנו לא באמת צומחים".
איור עלילתי מאת פיט ריאן
קרא עוד
- איך למצוא מוצר למכירה: 16 שיטות מוכחות
- עליאקספרס דרופשיפינג- איך לדרופשיפ מאליאקספרס
- 10 יצרני כרטיסי הביקור הטובים ביותר בתשלום וחינמי (+ תבניות)
- כיצד למצוא מוצרים למכירה באינטרנט
- כיצד להקים עסק נרות (עם דוגמאות)
- 130+ מוצרי Dropshipping למכירה ברווח
- המדריך האולטימטיבי לדרופשיפינג (2024)
- תבנית תוכנית עסקית חינם- מסגרת מעשית ליצירת התוכנית העסקית שלך
- איך להכין ולמכור סיכות אמייל
- 17 רעיונות עסקיים ייחודיים שתוכל לנסות השנה
מכירת מזון באינטרנט שאלות נפוצות
האם אתה יכול להכין אוכל בבית ולמכור אותו?
אתה יכול להכין אוכל בבית ולמכור אותו באינטרנט או באופן אישי. למדינות ומדינות מסוימות יש חוקי מזון ספציפיים לקוטג'ים המסדירים את ייצור המזון כמו מאפים במטבחים ביתיים. אתה יכול לנהל עסק מזון מקוון תוך מכירה בשווקי איכרים מקומיים.
מהו עסק המזון הזול ביותר לפתוח?
הדרך המשתלמת ביותר להקים עסק מזון היא לייצר את המוצרים שלך בבית ולמכור אותם באינטרנט. מודל זה מאפשר לך לאתחל את עסקי המזון שלך ולגדל אותו לאט.
איך מתמחרים מזון למכירה?
כאשר מתמחרים כל מוצר, נוסחה פשוטה היא לחבר את העלויות המשתנות שלך בתוספת העלויות הקבועות שלך בתוספת שולי הרווח. חשוב גם לזכור מי הצרכן שלך ומה הוא מוכן לשלם עבור האוכל שאתה מציע. השווה את המוצרים שלך לעסקי מזון מקוונים מצליחים אחרים והשתמש בתמחור הממוצע בשוק בתור אמת מידה.
איך אני יכול למכור אוכל באינטרנט?
כדי למכור מזון באינטרנט, תחילה קבע איזה סוג מזון אתה רוצה למכור ואת מודל הייצור שלך. בשלב הבא מגיעים מיתוג, הקמת משלוחים, בניית אתר מסחר אלקטרוני ובחינת ערוצי מכירה אחרים כמו שווקים מקוונים.