מתרגשים מקונספט מוצר חדש אבל לא יודעים איך להפוך אותו למציאות? למד כיצד למצוא יצרן ולהביא את הרעיון שלך לפועל.
מאת קורי פריירה
22 בספטמבר 2024
מציאת המוצרים הנכונים לעסק שלך יכולה להיות מאתגרת, בין אם אתה מתכנן לייצר בעצמך או לקבל מספקים סיטונאיים. לא תמיד קל לזהות מוצר טוב, אבל עם הגישה הנכונה, אתה יכול למצוא את שותף הייצור המושלם למיזם המסחר האלקטרוני שלך.
מדריך זה ידריך אותך במציאת יצרן או ספק למוצר שלך, כולל טיפים להערכת יצרנים, החלטה בין אפשרויות מקומיות לחו"ל ושאלת השאלות הנכונות לגבי שרשרות אספקה. בואו נתחיל בחיפוש אחר המוצרים הטובים ביותר עבור עסק המסחר האלקטרוני שלכם.
מה זה יצרן?
יצרן הוא עסק שהופך חומרי גלם למוצרים מוגמרים. יצרנים מוכרים מוצרים אלה לצרכנים, סיטונאים, מפיצים, קמעונאים או יצרנים אחרים, ויוצרים מוצרים מורכבים יותר.
רוב היצרנים מתמחים בסוג מסוים של מוצר. לדוגמה, אתה עשוי לעבוד עם:
יצרנית כלי זכוכית לבקבוקים וצנצנות
יצרן קופסאות קרטון לאריזה
יצרן מוצרי פלסטיק למכולות
קמעונאים רבים עובדים עם יצרנים רבים כדי לבנות מלאי מגוון עבור החנות שלהם. גישה זו, המכונה גיוון ספקים, יכולה לעזור לך ליצור תמהיל מוצרים ייחודי ולהפחית סיכונים בשרשרת האספקה.
צור קשר עם יצרנים
מצא את שותף הייצור המושלם לבניית מלאי עבור חנות המסחר האלקטרוני שלך עם תבנית המקור והייצור החינמית שלנו.
למידע נוסף
האם יצרן הוא ספק?
בעוד שכל היצרנים הם ספקים, לא כל הספקים הם יצרנים. "ספק" הוא מונח רחב יותר הכולל את כל מי שיכול לספק לך מוצרים ומלאי. קטגוריה זו כוללת יצרנים, סיטונאים ומפיצים.
לפני שתתחיל בחיפוש, חשוב לקבוע איזה סוג של ספק אתה צריך. הבחירה שלך עשויה להיות תלויה במודל העסקי של המסחר האלקטרוני שלך. הבנה זו תעזור לך להשתמש בטרמינולוגיה הנכונה במחקר שלך.
אפשרויות הספק הנפוצות כוללות:
יצרנים שמייצרים את רעיון המוצר הייחודי שלך
ספקים (שעשויים להיות גם יצרנים), סיטונאים או מפיצים המציעים מותגים ומוצרים קיימים
חברות דרופשיפינג המספקות מוצרים וממלאות הזמנות למותגים קיימים
דרופשיפינג עם Shopify Collective
התחבר עם מותגי Shopify מבוססי ארה"ב כדי למכור בקלות את המוצרים שלהם. עם Shopify Collective, אתה יכול לאסוף פריטים מחנויות עם דעות דומות ולשלוח אותם ישירות ללקוחות שלך.
חקור את Shopify Collective
ייצור מקומי לעומת ייצור בחו"ל
כאשר מתכננים לייצר או לסיטונאי מוצרים, תצטרך להחליט אם לקנות בארץ או מחו"ל. לכל אפשרות יש את היתרונות והחסרונות שלה, אז כדאי לשקול את שתיהן.
אסטרטגיה חכמה היא להבטיח שני יצרנים: אחד מקומי ואחד זר. הנה הסיבה:
היצרן המקומי שלך יכול לשמש כגיבוי.
אם הזמנות בינלאומיות מתעכבות או שגויות, אתה יכול לסמוך על הספק המקומי שלך.
בעוד שספקים מקומיים לרוב יקרים יותר, שמירה על מוצרים במלאי ולקוחות מרוצים שווה את ההשקעה.
ייצור בחו"ל, במיוחד במדינות כמו הודו, סין וויאטנם, מציע לרוב עלויות נמוכות יותר. לפי US News & World Report , שלוש המדינות הללו דורגו כבעלות עלויות הייצור הזולות ביותר בחו"ל. עם זאת, קחו בחשבון גורמים מעבר למחיר בלבד בעת קבלת ההחלטה.
כיצד למצוא יצרן ב-6 שלבים
מוכן להפוך את רעיונות המוצר שלך למציאות? בצע את ששת השלבים הבאים כדי למצוא את היצרנים והספקים הטובים ביותר עבור העסק שלך.
חקור את האפשרויות שלך
לנהל הסברה ולאסוף מידע
תקשר את העיצובים שלך
הזמינו דוגמאות והשוו בין ספקים
ניהול משא ומתן עם יצרנים פוטנציאליים
בצע את ההזמנה שלך
1. חקור את האפשרויות שלך
מציאת היצרן הנכון היא קריטית להצלחתך. הם משפיעים על העלות, האיכות, האריזה והמשלוח של המוצר שלך. הנה כמה כלים שיעזרו לך בחיפוש:
גוגל: התחל עם חיפוש פשוט בגוגל של "יצרנים קרובים אליי" כדי למצוא אפשרויות מקומיות. סקור את אתרי האינטרנט שלהם, ביקורות לקוחות והתמחויות המוצרים שלהם.
טיפ מקצוען: אתרי אינטרנט של ספקים רבים עשויים להיות מיושנים או חסרים מידע חזק. נסה מונחי חיפוש שונים כמו "סיטונאי", "ספק" ו"מפיץ" כדי להרחיב את התוצאות שלך. הכר את תכונות החיפוש המתקדמות של Google כדי לצמצם את החיפוש שלך.
הפניות: חלק מהלידים הטובים ביותר מגיעים מהרשת שלך. אל תהססו:
בקש מאנשי הקשר המקצועיים שלך המלצות לספקים
פנה ליזמים מצליחים בתחומך לקבלת ייעוץ
הצטרף לקבוצות פייסבוק וקהילות מסחר אלקטרוני מקוונות לקבלת ביקורות והצעות
גם אם ספק אינו מתאים, הוא עשוי להפנות אותך לכיוון הנכון. למקורבים בתעשייה יש לעתים קרובות אנשי קשר יקרי ערך שיכולים להיות מושלמים לצרכים שלך.
קודי NAICS: מערכת סיווג התעשייה בצפון אמריקה (NAICS) מסווגת יצרנים ומוצרים עם קודים ספציפיים. מערכת זו יכולה לעזור לך למצוא ספקים ביתר קלות, במיוחד במדריכים מקצועיים. בדוק את קודי NAICS עבור ארצות הברית וקנדה כדי לייעל את החיפוש שלך.
לאחר שצמצמת את האפשרויות שלך, בדוק את היצרנים הפוטנציאליים ביסודיות. בדוק את Better Business Bureau (BBB) עבור כל תלונה ועיין בביקורות של לקוחות כדי להבטיח אמינות.
עליבאבא: עליבאבא היא שוק פופולרי שמחבר אותך עם יצרנים, בעיקר מסין. אתה יכול להשתמש ב-Alibaba כדי למצוא מוצרים קיימים או ליצור קשר עם יצרנים עבור יצירות מותאמות אישית.
כשאתה חוקר יצרנים ב- Alibaba, חפש את הכישורים הבאים:
סטטוס ספק זהב (הם משלמים עבור חברות באליבאבא)
סטטוס מאומת (חברת שירותי הערכה של צד שלישי או עליבאבא ביקרה במתקן שלהם)
אבטחת סחר (שירות חינם המגן על ההזמנות שלך מתשלום ועד משלוח)
השתמש במסננים כדי למיין לפי אישורים (כגון SA8000 לתנאי עבודה אנושיים) כדי למצוא יצרנים שמתאימים לערכי העסק שלך. כמו כן, ודא שאתה מתמודד ישירות עם יצרנים, לא חברות מסחר הפועלות כמתווכים.
"מה שרציתי באופן אידיאלי היה להתמודד עם יצרן ולא עם חברת סחר, מכיוון שלא רציתי לשלם תוספת כדי להתמודד עם מתווך", אומר היזם קורי פריירה על ניסיונו ברשימה קצרה של יצרני משקפיים בעליבאבא.
"רציתי לעבוד עם ספק שהיה פעיל לפחות חמש שנים. כל עסק שהיה בסביבה נראה לי כמו סיכון. כמובן תמיד יש חריגים לזה אבל רציתי להיות בטוח".
ספריות ייצור: ספריות ספקים מקוונות הן משאב רב ערך נוסף. קטלוגים אלה מכילים פרופילים של אלפי יצרנים, סיטונאים וספקים. הנה כמה אפשרויות פופולריות:
ספריות מקומיות מקוונות:
תומסנט
שורת היוצר
MFG
קומפאס
מועצת איגודי התעשיינים ארגונים חברים
ספריות מקוונות לחו"ל:
AliExpress (עיין במדריך האולטימטיבי שלנו ב- AliExpress)
אינדימארט
המקור
מומחי מקורות גלובליים
דן אנד ברדסטריט
2. לנהל הסברה ואיסוף מידע
לאחר זיהוי יצרנים פוטנציאליים, הגיע הזמן לאסוף הצעות מחיר. שאפו לקבל לפחות שלוש הצעות מחיר כדי להשוות את האפשרויות שלכם. עבור יצרנים מקומיים, שקול לארגן סיור במתקנים או ביקור במשרד כדי לקבל מבט ממקור ראשון על הפעילות שלהם.
מעבר לתמחור, הנה שאלות מפתח שכדאי לשאול:
האם הם יכולים לטפל בהזמנות מותאמות אישית? העריכו אם יש להם את הכישורים, המשאבים ותכונות האוטומציה ליצירת המוצר הספציפי שלכם.
מהם זמני ההובלה שלהם? ודא שהם יכולים לספק מוצרים במהירות מספקת כדי לשמור על הלקוחות שלך מרוצים והמלאי שלך.
מהן עלויות המשלוח? משלוח הוא הוצאה משמעותית לעסקים קטנים. הבנת עלויות המשלוח עוזרת לך לקבוע את השפעתן על השורה התחתונה שלך.
מהן כמויות ההזמנה המינימליות שלהם (MOQs)? למרות שעדיף לא להוביל בשאלה זו, תצטרך לדעת את המספר המינימלי של פריטים הנדרשים לייצור. זכור, לעתים קרובות זה נתון למשא ומתן.
מה העלות ליחידה? לנהל משא ומתן על זה לצד MOQs. בדרך כלל, הזמנות גדולות יותר יכולות להוביל לעלויות נמוכות יותר ליחידה.
האם הם יכולים להציע בלעדיות? אם אתה משקיע בכלי עבודה, ודא שהם לא יאפשרו לאחרים להשתמש בו. אתה יכול גם לבחון אפשרויות טריטוריאליות, שוק או בלעדיות מוחלטת, או אפילו מוצרים במותג פרטי.
האם יש דמי התקנה? חלק מהיצרנים גובים עמלות כדי להכין ציוד להפעלת הייצור שלך.
מה מדיניות הפגמים שלהם? הבהיר מי מכסה את העלות עבור פריטים שגויים או פגומים, כולל משלוח ומכסים.
האם היצרן בר קיימא ואתי? שאל על תנאי המפעל והשפעתם על העובדים והסביבה.
משא ומתן על כמויות הזמנה מינימליות: כקונים בפעם הראשונה, תכיר במהירות את "כמות ההזמנה המינימלית". לעתים קרובות יצרנים דורשים התחייבויות לרכוש מאות או אפילו אלפי יחידות עבור הזמנות ראשוניות. MOQs כמעט תמיד ניתנים למשא ומתן.
כדי לנהל משא ומתן יעיל:
הבן את הסיבה מאחורי המינימום של הספק. האם זה נובע מעבודה מוקדמת? האם הם מעדיפים קונים גדולים יותר?
השתמש בהבנה זו כדי להציע הצעה נגדית משכנעת.
דיון בתנאי תשלום: ספקים רבים דורשים מעסקים חדשים לשלם עבור הזמנות מלאות מראש. זה חיוני לדעת, שכן מלאי הוא עלות גדולה עבור עסקי מסחר אלקטרוני. שאל לגבי תנאי תשלום גם עבור הזמנות עתידיות.
קבלת תגובות מספקים: ספקים מקבלים לרוב בקשות הצעות מחיר רבות, מה שעלול להוביל לתגובות איטיות או אפילו להתעלמות מאימיילים. בצע את הפעולות הבאות כדי להגדיל את הסיכויים שלך לתגובה:
שמור על מיקוד באימייל: הדוא"ל הראשון שלך צריך להיות ברור ותמציתי, ולהעריך התאמה פוטנציאלית ברמה גבוהה. התמקד במה שהספקים הכי חשובים ממנו, כמו מיקור פרטים.
בקש מה שאתה צריך: למרות שחשוב לשאול לגבי תמחור עבור כמויות מרובות, הימנע מהציף ספקים עם יותר מדי שאלות. היצמד למידע חיוני.
הכן: אם אינך בטוח לגבי בקשתך, שקול שיחת טלפון מהירה או הודעת דוא"ל עם שאלה בודדת כדי להבהיר לפני שליחת שאילתה מלאה.
יצרנים בעלי מוניטין רבים פתוחים למשא ומתן על תנאי תשלום. אסטרטגיה אחת שיש לשקול היא להציע חלוקה של 50/50: 50% מראש ו-50% לאחר קבלת המשלוח. גישה זו מאזנת סיכון עבור שני הצדדים.
תקשורת עם יצרנים וספקים: בעת פתיחת עסק מקוון, סביר להניח שתטפל בתקשורת היצרן בעצמך. אתה יכול לעשות זאת באמצעות טלפון, דואר אלקטרוני או טקסט. עבור יצרנים מקומיים, אתה יכול גם לארגן פגישות אישיות.
חפשו חברות מסחר שמגיבות ומשתוקקות לעבוד אתכם. אם שותף פוטנציאלי איטי להגיב או לשלוח דוגמאות, ייתכן שהם אינם מתאימים ביותר לעסק שלך.
3. תקשר את העיצובים שלך
לאחר דיונים ראשוניים עם יצרנים פוטנציאליים, הגיע הזמן לשתף את עיצוב המוצר שלך. בעוד שחלק מהיצרנים מציעים שירותי פיתוח מוצרים עם אב טיפוס ומודלים תלת מימדיים, הם עשויים לעלות ביוקר. שקול את הדרכים החלופיות הבאות לתקשר את הרעיונות שלך:
סקיצות
הוראות כתובות
תמונות עזר
אם היצרן שבחרת אינו מציע שירותי עיצוב, אתה יכול למצוא פרילנסרים בפלטפורמות כמו Fiverr או Upwork כדי ליצור שרטוטים מקצועיים. לְחַפֵּשׂ:
מעצבים תעשייתיים
מעצבי מוצר
מומחי עיצוב בעזרת מחשב (CAD).
אפשרות נוספת היא לעבוד עם מעצב מקומי לפיתוח אבות טיפוס ותבניות מותאמות אישית. גישה זו יכולה להיות חסכונית יותר מאשר לעבור דרך יצרן.
4. הזמינו דוגמאות והשוו בין ספקים
לפני המעבר לייצור מלא, תמיד קבל דגימות מוצר לבדיקה. לאחר שתהיה מרוצה מדוגמה:
תאריך וחתום עליו
שמור אחד או שניים לעצמך כדגימות בקרה
דגימות בקרה אלו משמשות ככלי להבטחת איכות ומסייעות לשמור על עקביות במוצרים שלך. לדוגמה, אם אתה מקבל משלוח עם צבעים שגויים, אתה יכול להתייחס לדוגמא הבקרה כדי להראות את הפער.
5. ניהול משא ומתן עם יצרנים פוטנציאליים
גם לאחר קבלת דגימות, עדיין יש מקום לנהל משא ומתן על תנאי תשלום או MOQ. בעת משא ומתן:
שקול את נקודת המבט של היצרן
שאפו למצב של win-win שבו שני הצדדים מרוויחים
התמקד בבניית מערכת יחסים עם ספקים ארוכת טווח ובריאה
זכור, המטרה היא לא לנצל את שותף הייצור שלך במחיר הנמוך ביותר, אלא ליצור שותפות מועילה הדדית.
6. בצע את ההזמנה שלך
לאחר שהשלמת בדיקות בקרת איכות והבטחת שכל מוצר עומד בסטנדרטים שלך, אתה מוכן לבצע את ההזמנה שלך ולהתחיל את תהליך הייצור.
הערכת עלות מול איכות
השפעת איכות החומר על התמחור
חומרים באיכות גבוהה יותר מגיעים לרוב עם עמלות נוספות. לדוגמה, מעבר מכותנה לקשמיר בעת ייצור ביגוד יגדיל את העלויות. בעוד שחומרי פרימיום יכולים להגביר את הערך הנתפס של מוצר, יש פשרות לטווח קצר:
השקעה מראש גבוהה יותר במלאי
המתנה ארוכה יותר כדי להחזיר עלויות באמצעות מכירות
איזון חיסכון בעלויות עם עמידות המוצר
שקול את הדברים הבאים כאשר אתה מחליט בין מוצרים עמידים ופחות עמידים:
מוצרים שאינם עמידים עשויים להשפיע על שביעות רצון הלקוחות אך יכולים להוביל לעסקים חוזרים
מוצרים עמידים מחזיקים מעמד זמן רב יותר ויכולים לצוות על מחירי פרימיום, אך הם יקרים יותר למקור
ערכו מחקר שוק כדי לקבוע עד כמה חשובה עמידות המוצר לקהל היעד שלכם. לְדוּגמָה:
לקוחות מודעים לתקציב עשויים להעדיף מטריה של 5 דולר שמחזיקה עונה אחת
לקוחות בעלי הכנסה גבוהה עשויים להשקיע בפריטי פרימיום עמידים לאורך זמן
זיהוי עלויות נסתרות בייצור
הצעת המחיר הראשונית מהספק שלך היא לא תמיד הנתון הסופי. היו מודעים לעלויות נוספות פוטנציאליות, במיוחד כאשר עובדים עם שותפי ייצור בחו"ל או ספקים סיטונאיים, כולל:
שילוח בינלאומי, כולל מכס ותעריפים
שערי מטבע
בקרת איכות או בדיקות צד שלישי
עלויות עיבוד חוזר ופגם אם המדגם המקורי אינו עומד בתקן
הוצאות כלי עבודה עבור תבניות או מכונות מותאמות אישית
להתקדם עם שותפי האספקה שלך
רכישת ספקים ויצרנים היא אחת העלויות הגדולות ביותר של פתיחת עסק. מציאת שותפים שמתאימים ועומדים בתקני בקרת איכות היא חיונית למיזם החדש שלך, למרות שזה יכול להיות מאתגר.
אל תתייאש אם תפגע במחסומים בדרך. ברוב המקרים, מציאת בן הזוג המושלם רק דורשת קצת יותר סבלנות והתמדה. המשך כך, ותמצא את ההתאמה המתאימה לעסק שלך.
איור מאת פיט ריאן
קרא עוד
כיצד למצוא מוצרים למכירה באינטרנט
המדריך האולטימטיבי לדרופשיפינג (2024)
כיצד להקים עסק דרופשיפינג – ספר הפעלה שלם לשנת 2024
איך לפתוח בוטיק מקוון – ספר הפעלה שלם
כיצד למצוא מוצרי מותג פרטי ולהתחיל למכור
כיצד למצוא את הספק הסיטונאי המתאים לעסק שלך
איך לבנות מותג משלך מאפס ב-7 שלבים
מה זה Shopify ואיך זה עובד?
איך לכתוב תוכנית עסקית לאפייה – המתכון שלך להצלחה
איך זוג אחד גייס מעל 500% מיעד מימון ההמונים שלהם בקיקסטארטר ב-28 ימים ללא קהל
כיצד למצוא שאלות נפוצות של יצרן
מה המשמעות של ייצור?
ייצור הוא תהליך של הפיכת חומרי גלם למוצרים מוגמרים באמצעות כלים, עבודה ומכונות. זהו תהליך תעשייתי המאפשר ייצור המוני של סחורות באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ותהליכי הרכבה.
מהם סוגי הייצור?
סוגי ייצור נפוצים כוללים:
הדפסת תלת מימד
ייצור חוזר על עצמו
ייצור דיסקרטי
ייצור חנות עבודה
תהליך מתמשך
תהליך אצווה
מהי דוגמה לייצור?
תעשיית ההלבשה היא דוגמה מצוינת לתהליכי ייצור שונים. תהליך טיפוסי של יצרן בגדים עשוי לכלול:
קליטת בד ומרגיעה
פריסת טופס
הֲנָחָה
צִיוּן
גְזִירָה
הדפסת מסך
תְפִירָה
בדיקות איכות
כל השלבים הללו תורמים ליצירת בגד בודד.
איך אני מוצא יצרן?
אתה יכול למצוא יצרנים בערוצים שונים, כולל:
עליבאבא
ספריות מקוונות בחינם
חיפושים בגוגל
הפניות מאנשי קשר בתעשייה
קודי NAICS
כיצד אוכל לפנות ליצרן?
לאחר שציינת יצרנים פוטנציאליים קצרים, צור קשר באמצעות דוא"ל. חלק מהספקים מציעים גם טפסי יצירת קשר מקוונים כדי לבקש מידע נוסף על תהליך הייצור שלהם. שמור על התקשורת הראשונית שלך ברורה, תמציתית וממוקדת בצרכים הספציפיים שלך.
כיצד אוכל לקבוע אם יצרן בעל מוניטין?
בדוק אם יש שגיאות כתיב באתר ובתקשורת שלהם.
ודא שהעסק רשום כהלכה.
אשר את הכתובת הרשומה שלהם.
מצא ואמת את מספר איש הקשר שלהם.
בקש הפניות מלקוחות נוכחיים או קודמים.
חפש ביקורות והמלצות באינטרנט.
בדוק את נוכחותם בפלטפורמות המדיה החברתית.
מאת קורי פריירה
עודכן לאחרונה ב-22 בספטמבר, 2024
שתף מאמר
פייסבוק
לְצַפְצֵף
לינקדאין
מאת קורי פריירה
22 בספטמבר 2024
התעדכן בעדכון האחרון מ-Shopify
קבל טיפים, השראה ומשאבים בחינם למסחר אלקטרוני הנשלחים ישירות לתיבת הדואר הנכנס שלך.
בהזנת האימייל שלך, אתה מסכים לקבל אימיילים שיווקיים מ-Shopify.
פוסטים פופולריים
דוגמאות למותגיםוטיפים לעיצוב אתרי מסחר אלקטרוני יפה
קבל את נקודת המכירה היחידה שנותנת לך יותר לְהִתְקַשֵׁר
פוסטים פופולריים
מכור באינטרנטאת 10 בוני אתרי המסחר האלקטרוני הטובים ביותר עבור החנות המקוונת שלך (2024)