טיפים לשיווק דיגיטלי

כיצד לקבל הפניות מפה לאוזן

טְעִינָה…
    `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "שם": שם, "כתובת אתר": כתובת אתר }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '

'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });

"הפרסום הטוב ביותר נעשה על ידי לקוחות מרוצים." – פיליפ קוטלר.

יש את המסעדה הקטנה הזאת, בעיר שלי, שאני אוהב. זה היה שם כבר עידנים, זה היה שם כשגדלתי, וזה עדיין שם. כשאנו עומדים בפני השאלה לאן לצאת, אשתי ואני בוחרים במסעדה זו, בעקביות. אנחנו בהחלט אוהבים את המקום הזה. השירות נהדר, האוכל טעים והם עושים את המייל הנוסף כדי לגרום לך להרגיש מרוצה. אני אפילו זוכר את הפעם האחת שבה הייתה בעיה בקורא כרטיסי האשראי, וכדי להרגיע אותי, הבעלים נתן לי את מספר הטלפון האישי שלו ואמר לי שאם תהיה בעיה, להתקשר אליו, בכל עת. הופתעתי והתרשמתי לחלוטין מהמחווה הזו. כפליים כשנודע לי כמה הוא עסוק.

בכל פעם שמישהו בא לבקר אותי מעיר אחרת או מחו"ל, זה יהיה המקום הראשון שאני ממליץ עליו, וכאשר יש לו חוויה חיובית, הם מודים לי וממליצים על המקום הזה לחברים ובני משפחה.

המסעדה כמעט השתלטה על הטיילת שעליה היא נמצאת, ועדיין, הם ממשיכים להוסיף שולחן או שניים. בשבילם אנחנו חשובים, או לפחות ככה אני מרגיש.

למה אני מספר לך את זה? ובכן, חשבתי שזו תהיה הדוגמה הטובה ביותר למהי הפניה מפה לאוזן (למעט העובדה שלא ציינתי את שם המסעדה – אם תבוא לבקר, אני בהחלט אעשה זאת!).

1 - Referrals

הפניה מפה לאוזן היא כאשר הלקוח שלך מתרשם כל כך מהשירות או המוצר שלך, שהוא מעביר את המילה הלאה, לחברים ובני משפחה, שבתורם, אם הם מרוצים, מעבירים אותו לחברים שלהם. זה ללא פרסומות ומבוסס על אמון ושביעות רצון לקוחות.

תחשוב על הפעם האחרונה שחווית משהו דומה. לכמה מחבריך וקרוביך סיפרת? האם ביקרו במקום, השתמשו בשירות או קנו את המוצר? מה הם אמרו?

עבור עסקים, יזמים בודדים ופרילנסרים, הפניות מפה לאוזן חשובות ביותר. זה הלחם והחמאה של הצלחתם שכן הוא מאפשר צמיחה (לעיתים קרובות, צמיחה אקספוננציאלית), הכרה, קשרים חוזרים וחדשים ועוד. פרילנסרים, שיש להם משאבים וזמן מוגבלים, מסתמכים על זה הכי הרבה.

למען האמת, הפניות מפה לאוזן הן ללא ספק היעילות ביותר. על פי מחקר שנערך לאחרונה על ידי נילסן, 90% מהצרכנים ברחבי העולם אומרים שהם סומכים על מפה לאוזן מחבריהם ובני משפחתם מעל כל צורות הפרסום האחרות ושמים את רמת האמון הגבוהה ביותר בהמלצות מפה לאוזן מאנשים. הם יודעים.

לפני שנמשיך, כדי למנוע בלבול, אני רוצה להבהיר כמה דברים:

יש הפניות מפה לאוזן, יש הפניות ממוקדות מפה לאוזן ויש שיווק שותפים. הפניות מפה לאוזן מתרחשות מעצמן וקשורות לרוב ליחידים ולפרילנסרים. הפניות ממוקדות מפה לאוזן בדרך כלל מתמרצות על ידי עסקים קטנים עם פלטפורמות, טפסים ותמריצים ספציפיים כדי לתמוך בבקשות שלהם. שיווק שותפים כרוך בתשלום עמלה עבור כל הפניה שהניבה רכישה.

אני רוצה להציע את התובנות שלי לגבי הפניות מפה לאוזן, שיכולות להיות שימושיות ביותר לפרילנסרים אבל גם לעסקים קטנים.

תהיה טוב, תעשה טוב

2 - Be Good

זה מובן מאליו – אתה צריך להציע שירות טוב או מוצר. אף אחד לא ימליץ עליך או יפנה אליך אם הייתה לו חוויה שלילית. לא רק זה, אלא שהם בטח ימליצו שלא לעבוד איתך. חדשות רעות נודדות מהר.

קחו, למשל, אינסטלטור. אם הוא בא ועושה את עבודתו היטב, סביר יותר שתמליץ עליו לאחד החברים או קרובי משפחתך. מצד שני, אם החוויה תהיה רעה, סביר להניח שתאמר "תתרחק מהבחור הזה".

אבל להציע משהו טוב זה רק חצי מזה. אל תשכחו לתמוך ולהגיב. טעויות ותאונות הן בלתי נמנעות. היו קשובים, קחו אחריות, הציעו משהו בתמורה, הראו ללקוח שאתם דואגים לו והלקוח בהחלט יפנה אליכם בעתיד.

אכפת לך, הם משתפים

3 - You Care

מגע אישי יכול ללכת בדרך. התמקדו במערכות יחסים. היו כנים, אמיתיים ומכבדים. ליזום שיחות, להראות עניין ולהיות קשובים. אני יודע שאם אקבל קרבה עם איש מקצוע, סביר יותר שלא רק אשתמש שוב בשירותיו אלא אפנה אחרים לאותו אדם.

זה קרה לאחרונה עם מספרה שדרשתי לשירותיה. לא רק שאהבתי את התספורת, אלא נהניתי לדבר איתו. הוא זוכר את שמות בני משפחתי, שואל עליהם, זוכר את מה שאמרתי לו בפעם האחרונה שביקרתי ועוקב אחר כך בפעם הבאה שאבוא, ועכשיו, בגלל זה, אשתי, בני, אחי, שלנו. ההורים והדודה של אשתי הולכים כולם לאותו אדם, ואני יודע בוודאות שגם דודה של אשתי המליצה עליו לאחת מחברותיה. המלצתי להם עליו כי הוא התייחס אליי יפה.

הפגנת תשומת לב ועניין זה, כמו בעל המסעדה שנתן לי את מספר הטלפון האישי שלו, יראה ללקוחות שלך שאכפת לך מהם, ובראש שלהם, הם יידעו שמי שישלחו לך יקבל את אותו יחס. נסו לזכור את שמם, הרגלי רכישה, התחילו שיחה, הכירו אותם והם יעריכו זאת. תמיד קבל את פניהם בחיוך, כמו שאתה מקבל חבר ותיק. ואל תשכח, אם וכאשר תקבל הפניה מהלקוח שלך, הקפד להודות לו.

מעבר לציפיות

4 - Exceed

מעבר לציפיות ויצירת ה-"WOW!" אפקט ללא ספק יזניק שחקים את מספר הפניות אליך. המסעדה האהובה עליי, למשל, לעתים קרובות הייתה מביאה לאשתי קרואסון קטן כשהיא הזמינה קפה, ללא תשלום, או שהצוות היה עושה הרבה כדי לבדר את הבן שלי כשהיה מתחיל לבכות, מביא לו ממתקים, עפרונות צבעוניים, ו אפילו הופעות רחוב כדי להרגיע אותו.

אומנות ההתעלות על הציפיות אינה מסתמכת רק על "דברים בחינם". זה לא מה שחשוב. מה שחשוב הוא שתעשה את המייל הנוסף כדי לגרום ללקוח שלך להרגיש מיוחד או להקל על חייהם. זה על לעשות משהו נחמד ובלתי צפוי. ראיינתי את אחת הקולגות שלי שהיא מעצבת ושהיתה לה הרבה ניסיון עצמאי, והיא אמרה שכשהיא הציעה לעשות מהדורות קטנות לעבודתה ללא כל עלות נוספת או להוסיף עוד 3 פריטים ל-10 המובטחים, הלקוחות שלה היו כל כך אסירי תודה, התרשמו ושמחו שרבים מהם התייחסו ללקוחות האחרים שלה, ואמרו: "עבדתי עם הבחורה הזו והיא מדהימה".

חריגה מהציפיות תגרום לך להתבלט גם על פני אחרים, המספקים את אותו שירות או מוצר כמוך. עשה את המייל הנוסף, היה יצירתי. מצא דרך לגרום ללקוחות שלך להרגיש מיוחדים או להקל על חייהם. אחרי הכל, הרושם האחרון שאתה משאיר הוא לרוב הארוך ביותר.

הפוך את ההפניות לקלות

כעת, כשאתם מבינים את החשיבות של הפניות מפה לאוזן, הבינו שגם אתם צריכים להקל על התהליך הזה. ודא שללקוחות שלך יש את מספר הטלפון שלך, קישורים לאתר שלך, חשבונות מדיה חברתית. ספק להם כרטיס ביקור או חוברת או מגנטים למקרר! הפוך מידע עליך, המוצר שלך והשירות שלך לזמין בקלות, כך שניתן יהיה לשתף אותו באותה קלות. קל להפיץ את הבשורה הטובה עליך.

תמריצים

הצע תוכנית תגמולים כדי להגביר את ההפניות שלך. תחזיר משהו למי שתומך בך. זה יכול להיות משהו אישי כמו פסלון פינגווין בעבודת יד, או משהו בעל ערך כמו הנחה, כרטיס מתנה או משהו אחר, אפילו הבטחה להתייחס ללקוחות שלך זה רעיון מצוין. יש דוגמה מדהימה באינטרנט, שמראה כמה הפניות יעילות.

כאשר Dropbox הושקה, הם הציעו מיד תוכנית הפניות תמריצים דו-צדדית, שבה, עבור כל חבר שהבאת, אתה וחברך תקבלו אחסון נוסף (עד 16GB בחינם). בתוך 15 חודשים, גדלו המשתמשים של Dropbox מ-100,000 ב-2008 לכמעט 4,000,000 – עלייה של 3900%.

קבל את ההפניות שלך מתגלגלות

אם אתה רוצה שהעסק שלך ישגשג וישרוד, אתה חייב לגרום לאנשים לדבר על זה. יותר מזה, בקש מהם להפנות אליך. הפניות מפה לאוזן חשובות. הם סוגי ההפניות המהימנים ביותר, הם זולים, שימושיים במיוחד עבור פרילנסרים ויחידים, ומועילים מאוד לעסקים קטנים.

קבלת הפניות מסתכמת בכמה מרכיבים מרכזיים. מתן שירות או מוצר טוב הוא חיוני. אף אחד לעולם לא ימליץ או יתייחס לשירות גרוע. הוספת מגע אישי תוסיף ערך לשירות שלך ותעודד הפניות. הלקוח שלך יעריך שהקדשת מזמנך כדי להכיר אותם. חריגה מהציפיות תזניק את הפניות שלך. מעבר למה שנדרש ממך יגרום ללקוחות שלך להרגיש מיוחדים ותעודד אותם לשלוח יותר אנשים בדרכך. להציע תמריצים זה טוב, אבל אפשרות זו לא זמינה לכולם. לבסוף, יש להקל על הפניה. כל הדרכים חייבות להוביל אליך.

מאמרים קשורים

Back to top button