כיצד לשווק את העסק שלך במדיה חברתית: 15 דרכים קלות

כיצד לשווק את העסק שלך במדיה חברתית: 15 דרכים קלות
הבנת הקהל שלך והתעדכנות בטרנדים חיוניים לביצוע אסטרטגיית שיווק מוצלחת במדיה חברתית. חקור 15 דרכים לעמוד ביעדים העסקיים שלך בפלטפורמות חברתיות.
18 בספטמבר 2024

אדם ממוצע מבלה 147 דקות ביום ברשתות החברתיות. זה יותר משעתיים של תשומת לב המוקדשת לפרסום וצריכת תוכן. מותגים שרוצים חלק מתשומת הלב הזו צריכים אסטרטגיית מדיה חברתית מוצקה כדי לבלוט בעדכוני המשתמשים.
קדימה, למד כיצד לשווק את העסק שלך במדיה החברתית, עם דוגמאות ממותגים מצליחים וטיפים להפקת המרב ממאמצי השיווק שלך.
15 דרכים לשווק את העסק שלך במדיה החברתית
- התחל עם אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית
- בחר את פלטפורמות המדיה החברתיות הנכונות עבור המותג שלך
- בצע אופטימיזציה של פרופילי המדיה החברתית שלך
- תציג את עצמך
- השתמש בהאשטאגים באופן אסטרטגי
- הפעל מודעות ברשתות חברתיות
- הפעלת קמפיין שיווקי משפיע
- להקים חנות
- לך לחיות
- צור קשר עם הקהל שלך
- הפעל תחרות או מתנה
- למנף מגמות
- צור קהילה
- השתמש בכלים הנכונים
- בדיקה ומעקב אחר ביצועים
1. התחל עם אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית
לפני שתתחיל, פיתוח אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית יעזור לך למקד את המאמצים שלך.
ראשית, זהה את יעדי השיווק של המותג שלך במדיה החברתית. אלה יכולים לכלול:
- הגברת המודעות למותג
- העברת תנועה לאתר שלך
- יצירת לידים (לכידת מיילים)
- גידול בהכנסות
- שיפור שירות הלקוחות
- בניית זיקה ונאמנות למותג
- הגדלת הרשת המקצועית שלך
אם עדיין לא הגדרתם את קהל היעד שלכם, זה זמן מצוין לעשות זאת. תאר את הקהל שלך בפירוט רב ככל האפשר כדי לעזור לך להבין באילו פלטפורמות הם פוקדים, באילו סוגי תוכן הם עוסקים ומתי הם בדרך כלל מקוונים.
אתה יכול ללמוד על קהל היעד שלך במספר דרכים:
- תשאל אותם. שאל את הקהל שלך על עצמו ומה הוא מקווה לראות ממך. ניתן לעשות זאת באמצעות סקרים, סקרים או קטע התגובות של הפוסטים שלך.
- השתמש בתובנות של מדיה חברתית. נתונים מניתוח מובנה בפלטפורמות של מדיה חברתית יכולים לתת לך מידע על הגיל, המגדר, המיקום ותחומי העניין של הקהל שלך.
- בדוק את המתחרים שלך. מותגים אחרים שיש להם קהלים דומים עשויים להציע רמזים על שלך. איזה תוכן מהדהד הכי הרבה? איך מגיבים המשתמשים?
לאחר מכן, כחלק מאסטרטגיית השיווק שלך במדיה החברתית, צור תוכנית תוכן. סובב את התוכנית שלך כשאתה מתחיל להבין את הרגלי המשתמש והעדפות בכל פלטפורמה.

יומן תוכן יכול לעזור לך לשמור על המסלול ולתכנן מראש את חגי הקניות והשקות המוצרים. הדוגמאות של TikTok לעיל מ-Hauste ו-YETI מדגימות תוכן מותג רלוונטי המתמקד באירועים מיוחדים. זכרו לבנות גם ספונטניות – מדיה חברתית עוסקת בטרנדים, אז היו מוכנים להגיב.
2. בחר את פלטפורמות המדיה החברתיות הנכונות עבור המותג שלך
המותג שלך לא צריך להיות בעל נוכחות בכל פלטפורמת מדיה חברתית. למעשה, במקרים מסוימים, ייתכן שאתה מבזבז את זמנך. לדוגמה, אם אתה מוכר לדמוגרפיה ישנה יותר, פייסבוק היא חובה – אבל אולי אתה סובב את הגלגלים שלך ב-TikTok. להלן מספר ערוצי מדיה חברתית פופולריים בקרב מותגי מסחר אלקטרוני.
אינסטגרם
שיווק באינסטגרם הוא טקטיקה חכמה עבור מותגים שרוצים להגיע לקונים בני דור המילניום. זוהי פלטפורמה אידיאלית למותגים ויזואליים שיכולים לשתף תוכן סטטי ווידאו יפה, משעשע וחינוכי.
אינסטגרם היא חובה עבור מותגי יופי ואופנה, אך היא פופולרית בקרב מגוון רחב של עסקים ממותגי חיות מחמד ועד חנויות ספרים. עם יותר מ-1.4 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים, אינסטגרם היא פלטפורמה מצוינת לשיווק במדיה חברתית.
מה עובד באינסטגרם:
- התמקד בתוכן איכותי ומושך חזותית
- השתמש ב-Instagram Stories עבור תוכן מאחורי הקלעים והצעות רגישות לזמן
- נצל את ה-Instagram Reels לתוכן וידאו קצר
- צור קשר עם עוקבים באמצעות הערות והודעות ישירות
פייסבוק
פייסבוק היא פלטפורמת רשת חברתית עם יותר משלושה מיליארד משתמשים פעילים חודשיים. זוהי פלטפורמה אידיאלית להגעה לדמוגרפיה ישנה יותר, אך היא גם פופולרית בקרב משתמשים בגילאי 25 עד 34. פייסבוק היא מקום מצוין ללכוד ביקורות ודירוגים של עסקים, ולהתחבר ישירות ללקוחות שלך. שילוב חנות Shopify שלך עם אינסטגרם ופייסבוק מאפשר לך למכור ישירות בפלטפורמות.

מה עובד בפייסבוק:
- שתף שילוב של סוגי תוכן כמו טקסט, תמונות, סרטונים וקישורים
- השתמש בקבוצות פייסבוק כדי לבנות קהילה סביב המותג שלך
- נצל את Facebook Live למעורבות בזמן אמת
- נצל את היתרונות של מודעות פייסבוק לקמפיינים שיווקיים ממוקדים
TikTok
בפלטפורמה הצומחת במהירות זו, המשתמשים מעורבים ופתוחים לגילוי. מכיוון ש-TikTok הפכה ליעד לגילוי מוצרים, המשתמשים מותנים לראות תוכן מותג וסרטונים ממומנים מהיוצרים האהובים עליהם.
בנוסף, 44% ממשתמשי דור Z מסכימים ש-TikTok עזר להם לגלות דברים חדשים. אם אתה רוצה להגיע לקהל צעיר יותר, השיווק של TikTok הוא המקום שבו הוא נמצא, כאשר הדמוגרפיה הגדולה ביותר נופלת לקבוצה של בני 18 עד 24.
מה עובד ב-TikTok:
- צור תוכן משעשע, אותנטי ומונחה טרנדים
- השתתף באתגרים פופולריים והשתמש בצלילים מגמתיים
- שיתוף פעולה עם משפיעני TikTok לטווח רחב יותר
- השתמש בהאשטאגים באופן אסטרטגי כדי להגביר את יכולת הגילוי
- הקפידו על סרטונים קצרים, מרתקים ולעניין
פינטרסט
עם יותר מ-500 מיליון משתמשים פעילים חודשיים, Pinterest היא לא הפלטפורמה החברתית הגדולה בעולם. אבל, הקהל הייחודי שלו והמניעים שלהם הופכים אותו למקום המושלם עבור מותגים להתגלות: 80% מהפיננרים אומרים שהם רכשו משהו שמצאו בפינטרסט.
שיווק בפינטרסט הוא אידיאלי עבור מותגים שרוצים להגיע לקהל של נשים (כמעט 70% מהמשתמשים מזהים כנשים).
מה עובד בפינטרסט :
- השתמש בסיכות עשירות כדי להוסיף פרטים נוספים לתוכן שלך
- ארגן את התוכן שלך בלוחות נושאים
- כתוב תיאורים מפורטים, עשירים במילות מפתח עבור הסיכות שלך
- הצמד בעקביות ובזמנים אופטימליים עבור הקהל שלך
לינקדאין
למרות שלינקדאין אולי לא פלטפורמת השיווק הראשונה במדיה החברתית שעולה על הדעת, זו דרך מצוינת להתחבר עם אנשי מקצוע אחרים ולקוחות פוטנציאליים, במיוחד עבור שיווק B2B.
על ידי יצירת עמוד חברה ושיתוף תוכן רלוונטי, תוכל להגיע לקהל רחב של אנשים שעשויים להתעניין במוצרים או בשירותים שלך. זה גם מועיל לחיבור עם משפיענים בתעשייה שלך.
מה עובד בלינקדאין :
- שתף תובנות בענף ותוכן של מנהיגות מחשבתית
- השתמש במאמרי LinkedIn לתוכן ארוך צורה
- עסוק בקבוצות לינקדאין רלוונטיות
- הצג את תרבות החברה והישגי העובדים
יוטיוב
YouTube הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם. לא רק שמשתמשים פונים ל-YouTube כדי למצוא את הרשימות הטובות ביותר, unboxings והדגמות של מוצרים שהם רוצים לקנות, סרטוני YouTube יכולים גם לדרג במנועי חיפוש כמו גוגל.
זה הופך אותה להזדמנות שיווקית יעילה במדיה חברתית עבור מותגים. משתמשים מבלים בממוצע 28 שעות וחמש דקות בחודש בצפייה בסרטונים על הפלטפורמה. צור תוכן וידאו שמוסיף ערך ובצע אופטימיזציה לחיפוש כדי להפיק את המרב מהשיווק ב-YouTube.
מה עובד ביוטיוב :
- צור תוכן וידאו איכותי ואינפורמטיבי
- השתמש בתמונות ממוזערות מושכות את העין כדי להגדיל את שיעורי הקליקים
- צור קשר עם הצופים באמצעות הערות
- נצל את YouTube Shorts לתוכן וידאו קצר
סנאפצ'ט
Snapchat היא אפליקציית הודעות המאפשרת למשתמשים לשלוח ולקבל תמונות וסרטונים. תמונות וסרטונים אלו נקראים "הצמדות". אתה יכול להשתמש ב-Snapchat כדי לשווק את העסק הקטן שלך באמצעות מודעות Snapchat.
אם אתם מחפשים להגיע לדמוגרפיה צעירה יותר, יותר ממחצית מ-422 מיליון המשתמשים הפעילים החודשיים של Snapchat הם Gen Alpha ו-Gen Z, בין הגילאים 13 ל-24.
מה עובד בסנאפצ'ט :
- צור תוכן מהנה וחולף המהדהד בקרב קהלים צעירים יותר
- השתמש במסננים ועדשות Snapchat למודעות למותג
- מנף מודעות Snap לפרסום ממוקד
- הצע מבצעים בלעדיים הרגישים לזמן
פלטפורמות אחרות
בהתאם לקהל שלך ולמיקומו, אתה עשוי למצוא הצלחה שיווקית במדיה חברתית בפלטפורמות חברתיות קטנות יותר ונישתיות, או אפילו בפלטפורמות פופולריות במדינות אחרות (למשל, WeChat). תרגיל גילוי קהל היעד שלך יעזור לחשוף את הפלטפורמות האחרות הללו.
3. בצע אופטימיזציה של פרופילי המדיה החברתית שלך
הביוגרפיה של המדיה החברתית שלך היא עוד יותר נקודות מגע של לקוחות – והזדמנויות לחזק את המותג שלך במוחם. ממקסם את המרחב הזה על ידי שימוש בוויזואליים ממותגים והצגת קול המותג שלך בביו שלך. רוב הפלטפורמות מציעות קישור ביוגרפי, ואתה יכול להשתמש במגבש קישורים כמו linkinbio כדי לכלול קישורים נוספים בפרופיל שלך. מותגים רבים מקשרים ישירות לדף הבית שלהם, אך ייתכן שיש לך דף נחיתה ייעודי לתנועה חברתית או לקמפיין או קידום מכירות נוכחיים.

בפלטפורמות מסוימות, הרשמה לחשבון עסקי מעניקה לך עוד יותר אפשרויות. בדוגמה שלמעלה, Doe Lashes משתמשת בדימויים ממותגים ובמילות מפתח חיוניות תוך יישום תגיות (תכונה לעסקים בלבד) כדי לספר למשתמשי Pinterest על ערכי המותג שלה.

בשתי הדוגמאות לעיל, המותגים The Herbivorous Butcher ו-Revol Cares ניצלו שניהם את התכונות העסקיות באינסטגרם, הוסיפו מידע ליצירת קשר, כתובת רחוב וקריאות לפעולות (CTAs) כמו "הירשם" ו"הזמנת אוכל".
4. הציגו את עצמכם
יותר ויותר, מגמות צרכניות מצביעות על קונים שרוצים לפתח קשרים אמיתיים עם המותגים שהם תומכים בהם. הדרך הטובה ביותר ליצור את החיבור הזה היא להאניש את המותג שלך. כמייסד, אתה יכול להדגיש את המסע שלך בתוך סיפור המותג שלך. מצא דרכים לפנות לקהל שלך ישירות דרך תוכן בין הערוצים.
ב-YouTube, אתה יכול להעלות טריילר ערוץ כדי להציג את המותג שלך. זה עוזר למבקרים חדשים להבין את הסיפור והערכים שלך מיד. כך זה נראה בערוץ של בלנדרס Eyewear:

שיווק במדיה חברתית עוסק בסופו של דבר בהשגת היעדים העסקיים שלך. אבל כדי להגיע לשם, אל תתייחסו לפלטפורמות חברתיות כמו לערוצי פרסום מסורתיים. אותנטיות, יצירתיות ופגיעות יכולות להגיע רחוק.
5. השתמש בהאשטאגים באופן אסטרטגי
אסטרטגיית השיווק שלך במדיה החברתית צריכה לכלול פרטים על השימוש בהאשטאג שלך. שימוש בהאשטאגים פופולריים וטרנדיים בחשבון שלך לא יעשה הרבה אם הם לא הגיוניים עבור המותג והתוכן שלך.
השתמש בהאשטאגים הרלוונטיים למותג שלך ולקהל שלך . האם יש האשטגים וקהילות נישה (תחשוב על #booktok ב-TikTok) שנותנות לתוכן שלך סיכוי טוב יותר להופיע בתוצאות החיפוש? כאן, גלאסט נקטה בגישה עונתית באינסטגרם, ותייגה את התוכן שלה בהאשטאגים טרנדיים סביב חג המתנות:

מגמות זזות מהר, אבל לחלק מהאשטאגים יש כוח עמידות. אף על פי שניתן להרוות אותם, כמה, כמו #tiktokmademebuyit, הם מושלמים לשיווק דיגיטלי עבור מוכרי מסחר אלקטרוני.

האשטאגים ממותגים עוזרים ליצור תחושה של קהילה וחיבור בין לקוחות ועוקבים. אלה שימושיים גם לאיסוף תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC). אבל, יישם אותם בחוכמה – אם לא תמריץ שימוש בהאשטאגים הממותגים שלך, הם לא יקבלו משיכה. כלול אותם בפוסטים, הוסף אותם לביו שלך, והפעל מתנות באמצעות ההאשטאגים.
בפוסטים שלה, Gymshark משתמש בהאשטאג ממותג שקל לזכור שהוא פשוט שם המותג שלו.
צפו בפוסט הזה באינסטגרםפוסט ששותף על ידי Gymshark (@gymshark)
6. הפעל מודעות ברשתות חברתיות
מודעות פייסבוק הן צורה פופולרית של פרסום במדיה חברתית המאפשרת לך לקדם את העסק שלך בפייסבוק ובאינסטגרם. אתה יכול למקד מודעות לקבוצות ספציפיות של אנשים על סמך תחומי עניין, נתונים דמוגרפיים והתנהגויות.
בעוד שמודעות פייסבוק ואינסטגרם פופולריות, פלטפורמות אחרות מציעות גם מודעות לחשבונות עסקיים. ב-Pinterest, ישנם מספר מוצרי פרסום, כולל מודעות חידון, מודעות וידאו ומודעות קרוסלה. בדוגמה למטה, מודעות עבור Ruggable ואיקאה מופיעות בתוצאות החיפוש. מודעות Pinterest נראות כמו סיכות רגילות למעט תג "מקודם על ידי".

הגדר את מסעות הפרסום שלך במדיה החברתית כדי להשיג יעדים ספציפיים כמו הגדלת רשימת הדוא"ל שלך, בניית מודעות למותג או יצירת הייפ סביב השקת מוצר חדש.

בעת יצירת המודעות שלך, זכור להיות אותנטי וליצור ערך עבור המשתמשים. מודעות צריכות להתמזג עם תוכן מדיה חברתית אחרת בפיד או להציע עסקה משכנעת, כמו דוגמאות הפרסומות באינסטגרם של Knix וקספר, למעלה, שמקשות על הגלילה מעבר.
הראה לאנשים אמיתיים המשתמשים במוצרים שלך, בדוק סוגי מודעות שונים, וזהה את המדדים החשובים ביותר כבעל עסק.
7. הפעל קמפיין שיווקי משפיענים
שיתוף פעולה עם משפיענים ויוצרי מדיה חברתית היא דרך נוספת להרחיב את טווח ההגעה שלך. אבל, ודא שהמוצר והמותג שלך מתאימים ליוצר שאיתו אתה עובד. בחר שותף שיש לו התלהבות אמיתית מהמוצר שלך כדי שהתוכן יהיה אותנטי.
"אני חושב שהאותנטיות היא באמת מה שחשוב, כי היום הרבה מותגים משלמים לאנשים כדי ללבוש דברים, אבל זה נראה כאילו זה בתשלום", אומר מייסד Mackage ערן אלפסי. "לך עם משפיענים קטנים יותר בהתחלה, אבל מישהו שבאמת מטפח את הסגנון שלך."
בדוגמה זו, Inkbox שיתפה פעולה עם היוצרת Mollie Rose ב-TikTok כדי לקדם את קעקוע האצבעות שלה:
8. הקמת חנות
אתה יכול לקחת את השיווק שלך במדיה החברתית צעד קדימה על ידי הפעלת תכונות קניות בפלטפורמות חברתיות. המוצרים והשילובים האלה מקלים על אנשים שמגלים את המוצרים שלך לקנות אותם בפחות שלבים.
כדי להקים חנות פייסבוק ואינסטגרם ולסנכרן אותה עם חנות Shopify שלך, הוסף את פייסבוק כערוץ מכירה. חווית קניות בתוך האפליקציה יוצרת פחות חיכוך ללקוחות ובמקביל מפשטת את הפעולות שלך על ידי סנכרון מכירות ומלאי בין הערוצים. כך זה נראה עבור מותג ההלבשה Miracle Eye:

אתה יכול גם לעבור לחשבון מקצועי כדי לגשת לתכונות הקניות של TikTok. וב-Pinterest, סיכות הקטלוג מסתנכרנות עם החנות שלך כדי למשוך מידע עדכני על מלאי ותמחור ישירות מהאתר שלך ואל הסיכה. הנה דוגמה לסיכת קטלוג של הרשל:

סיכות לקנייה מופיעות בראש תוצאות החיפוש, כמו דוגמה זו עבור החיפוש "נעלי ריצה".

9. צא לשידור חי
כניסה לשידור חי היא אחת הדרכים האינטימיות ביותר להתחבר ישירות למעריצים וללקוחות בזמן אמת. ישנן דרכים רבות בהן תוכל להשתמש בשידור חי כדי לקדם מוצר. אתה יכול להשתמש ב-Facebook Live, Instagram Live, Twitch, YouTube Live או TikTok LIVE כדי להדגים את המוצר שלך, לענות על שאלות באמצעות AMA ואפילו לקחת את הלקוחות שלך אל מאחורי הקלעים בסטודיו או במחסן שלך.
ב-TikTok, משתמשים יכולים לגשת לתוכן חי אקראי על ידי הקשה על הסמל בפינה השמאלית העליונה של האפליקציה:

באינסטגרם, Zen Art Supplies מתזמן ראיונות חיים קבועים עם אמנים, ומקדם אותם באמצעות Reels ו-Stories כדי ליצור ציפייה.

10. צור קשר עם הקהל שלך
מדיה חברתית היא לא רחוב חד סטרי. אם אתה מפרסם תוכן איכותי ושוכח ממנו, אתה מפסיד את אחד מבוני הנאמנות החזקים ביותר: מעורבות. צור קשר לעתים קרובות עם קהל היעד שלך, כולל תגובה לתגובות, בקשת דעתו, הפעלת סקרים ופרסום מחדש של UGC.
בדוגמה זו מ-Huha, המותג השתמש בחשבון האינסטגרם שלו כדי ליצור קשר עם עוקבים ולסקר אותם לדעתם:
צפו בפוסט הזה באינסטגרםפוסט ששותף על ידי HUHA™ Undies (@wearhuha)
11. הפעילו תחרות או מתנה
תחרויות הן דרך קלה ובמחיר סביר להגדיל את טווח ההגעה של המותג שלך במדיה החברתית. אלה יכולים לתמרץ משתמשים לעסוק במותג שלך, לשתף את התוכן שלך, לעקוב אחר או לנקוט בפעולה אחרת כדי לעמוד ביעד עסקי. שותפות עם מותגים אחרים היא דרך נוספת להגיע לקהלים תואמים וליצור יחד חבילת פרסים משכנעת.
אם אתה מפעיל מתנת אינסטגרם, אתה יכול לקדם אותו בכל התוכן שלך בפוסטים, סלילים וסטוריז, כמו הדוגמאות האלה מ-Pinsy ו-NoochPOP:

טיפים לניהול תחרות שיווק מצליחה במדיה חברתית או מתנות:
- התאם את המתנה שלך עם השקת מוצר או אירוע אחר כדי ליצור באז סביבו.
- הפק את המרב מהערכים. בקש ממשתמשים לעקוב או להירשם, לאהוב או להגיב על תוכן, לשלוח UGC או לתייג חבר.
- בדוק את הכללים סביב תחרויות עבור כל פלטפורמה ואת החוקים המקומיים המסדירים אותן גם כן.
12. למנף מגמות
בכל פלטפורמת מדיה חברתית, טרנדים יבואו וילכו כמעט מדי יום. קשה לעמוד בקצב כמותג, אבל כדאי לשים לב לטרנדים השולטים בתעשייה הספציפית שלך. ברגע שאתה מזהה טרנד מתפתח, זה מפתה לקפוץ עליו מיד. אבל לפני שאתה פועל, שאל את עצמך אם זה רלוונטי למותג שלך ואם יש לך ספין או POV ייחודי.
אם אתה מזהה טרנדים רחבים באופנה או באוכל, למשל, ראה כיצד יוצרים אחרים יוצרים תוכן סביב זה. זה יעזור לך להבין אילו סוגי תוכן הופכים לוויראליים. הנה דוגמה של תוכן וידאו פופולרי לחיפוש "מראה איפור פסטלי":

לפלטפורמות חברתיות רבות יש תובנות לגבי מגמות, שנועדו לעזור ליוצרים ולעסקים לשמור על היתרון שלהם. ב-TikTok, אתה יכול לסנן מגמות לפי פרק זמן ולעבור לשירים, יוצרים, האשטאגים ועוד.

13. צור קהילה
ברשתות החברתיות, הקהילה היא המפתח. יש סיבה שהם נקראים רשתות חברתיות, אחרי הכל.
ככל שאתה עוסק בכל פלטפורמת מדיה חברתית, אתה מגדיל בסיס של לקוחות פוטנציאליים – וגם קהילה של מעריצים סביב המותג שלך.
אם אחת ממטרות השיווק שלך במדיה החברתית היא להגדיל את הנאמנות והמודעות למותג, אין שגרירים טובים יותר מהעוקבים שלך במדיה החברתית. שלב אותם בשיחות ותגמל אותם על שיתוף המותג שלך והחוויה שלהם. זה יכול לעזור להם להרגיש חלק מקהילה של עוקבים אחרים.
קהילה בשיווק במדיה חברתית כוללת גם יצירת רשת של מותגים, עסקים ויוצרים אחרים. יצירת תוכן עם הרשת שלך יכולה לעזור לך להגדיל את טווח ההגעה שלך ולהרוויח אמון עם עוקבים חדשים. שתף פעולה עם מותג תואם וצור תוכן מרתק שעובד עבור הקהלים המשותפים שלך.

מלכת הדראג טריקסי מאטל, מייסדת Trixie Cosmetics, שיתפה פעולה עם המלכה העמיתה קים צ'י ביוטיוב. שותפות זו נתנה לשני המותגים הזדמנות לחשיפה עם קהל תואם.
14. השתמש בכלים הנכונים
קשה לעמוד בקצב של המדיה החברתית ללא כלים לניהול מדיה חברתית. כלים אלה עוזרים להפוך פוסטים במדיה חברתית לאוטומטית, לעקוב אחר מעורבות ולנתח נתונים כדי לעזור לך להבין טוב יותר את קהל היעד שלך וכיצד להגיע אליו.
כמה מכלי ניהול המדיה החברתית הטובים ביותר להוסיף לארגז הכלים שלך לניהול שיווק במדיה חברתית כוללים:
- Canva ליצירת ויז'ואל של מדיה חברתית
- Sprout Social למדידה וניתוח
- Buffer או Hootsuite לניהול מדיה חברתית ותכנון יומן תוכן
- Brandwatch להאזנה חברתית
- כוורת להפקת עותק חברתי באמצעות AI
אפליקציות המדיה החברתית של Shopify המשלבות את המאמצים החברתיים שלך עם החנות שלך כוללות:
- חומדת פיד וביקורות באינסטגרם
- POWR: גלריית וידאו של YouTube
- הצמד אותו: לחצן שמירה של Pinterest
15. בדיקה ומעקב אחר ביצועים
מגמות השיווק ברשתות חברתיות משתנות ללא הרף ומה שעובד היום אולי לא מחר. ככל שהאלגוריתמים והעדפות המשתמש מתפתחים, כך גם אסטרטגיית המדיה החברתית שלך צריכה להתפתח. בדוק תוכן על פני ערוצים ופורמטים שונים כדי לראות מה נדבק, ואז חזור על זה.

לרוב פלטפורמות המדיה החברתית יש ניתוח מובנה כך שתוכל לעקוב אחר ביצועי הפוסטים שלך, להבין את הקהל שלך ולקבל תובנות לגבי הזמן הטוב ביותר לפרסם. ככל שתשיג יותר נתונים, המשך לשכלל את גישת השיווק שלך במדיה החברתית.
טיפים ושיטות עבודה מומלצות לשיווק במדיה חברתית
כשאתה מיישם את הרעיונות המפורטים לעיל, יש כמה שיטות עבודה מומלצות לשיווק במדיה חברתית שכדאי לזכור כשאתה מפתח את הנוכחות במדיה החברתית של המותג שלך.
- פתח אסטרטגיית מדיה חברתית לכל פלטפורמה. מה שעובד עבור פלטפורמה אחת אולי לא יעבוד עבור אחרת. יצירת תוכן על פני מספר פלטפורמות פירושה הבנת הצרכים הייחודיים של כל קהל.
- צור יומן מדיה חברתית. לוח שנה יעזור לך ולצוות או לשותפי הסוכנות שלך להישאר במסלול ולתכנן אירועים קרובים.
- ניסוי עם פלטפורמות שונות. האם האסטרטגיה השיווקית שלך נופלת ב-TikTok? חקור פלטפורמות אחרות והגבר את המודעות למותג שלך בו זמנית.
- הישאר מעודכן בטרנדים של מדיה חברתית. בעוד שתסתמך על יומן התוכן שלך ותוכנית השיווק במדיה החברתית שידריכו אותך, השאר מקום לספונטניות כדי שתוכל להגיב לטרנדים וליצור תוכן רלוונטי למותג שלך.
- בדוק קורסי שיווק במדיה חברתית. אם אתה חדש בשימוש במדיה חברתית עבור המותג שלך, יש המון קורסים בחינם ובתשלום באינטרנט שיעזרו לך.
השג את המטרות שלך עם אסטרטגיית מדיה חברתית מנצחת
שיווק במדיה חברתית יכול להיות מתגמל עבור מותגים שמתחילים באסטרטגיה מוצקה. כשאתה מתחיל לבנות את המותג שלך על פני פלטפורמות מדיה חברתית, זכור להישאר אותנטי למותג שלך תוך שמירה על הלקוחות הפוטנציאליים שלך בחשבון בכל פוסט.
משך משתמשי מדיה חברתית עם תוכן מרתק וקבל תובנות חשובות לגביהם באמצעות הניתוח המובנה של כל ערוץ חברתי. סובב את אסטרטגיית השיווק שלך במדיה החברתית תוך כדי תנועה, והתפתח בהתאם למגמות ומאמצי המדיה החברתית שלך יביאו לתוצאות.
קרא עוד
- איך למכור באינטרנט: מדריך שלב אחר שלב
- מה זה White Label? מדריך למוצרי תיוג לבן
- כיצד ליצור יומן מדיה חברתית ב-6 שלבים פשוטים
- כיצד למכור בפינטרסט (מדריך שלב אחר שלב 2022)
- כיצד ליצור קישורי שותפים
- משלוח נייטרלי חינם בפחמן על כל הזמנות סוף השבוע שלך לחגים
- צור מעורבות של הקהל שאתה רוצה עם טיפים אלה למסחר אלקטרוני
- מהי פרסונה? הגדרה ומבוא לפרסונות
- מהי פרסונת קונה? הגדרה ומדריך
- מוצרי Peppermint מוצאים את ההיצע ואת נישה של הקהל עם Shopify
שיווק את העסק שלך במדיה חברתית שאלות נפוצות
מהם היתרונות של שיווק ברשתות חברתיות?
לשיווק במדיה חברתית יש יתרונות רבים למותגים, כולל:
- עלות אפקטיבית
- שיעורי המרה גבוהים יותר
- הגברת המודעות למותג
- יותר תנועה נכנסת
- שביעות רצון לקוחות טובה יותר
- נאמנות למותג משופרת
- הזדמנות ליצור לידים
- מקור ליצירת תוכן שנוצר על ידי משתמשים
מהן הדרכים הטובות ביותר לשווק ברשתות חברתיות?
הדרך הטובה ביותר להתחיל בשיווק במדיה חברתית היא ליצור אסטרטגיית מדיה חברתית הכוללת מחקר שוק יעד ויומן תוכן.
היה ברור לגבי היעדים שלך בין אם אתה מתכוון לייצר לידים, להגביר את המודעות למותג או להניע תנועה. שלב מספר פורמטים של תוכן, אורכים ונושאים במבחנים הראשוניים שלך כדי לראות מה מהדהד עם קהל היעד שלך. וזכור לבדוק ולמדוד תוך כדי תנועה, ולשנות את התוכנית שלך בהתאם ללמידה שלך.
מה ההבדל בין מדיה חברתית בתשלום לאורגנית?
מדיה חברתית אורגנית מתייחסת לתוכן החינמי שמשתפים מותגי התוכן בפרופילים שלהם כדי להגיע לעוקבים באופן טבעי באמצעות עדכונים ושיתופים. מדיה חברתית בתשלום כוללת תוכן ממומן או מודעות שמותגים משלמים כדי להציג בפני קהל ממוקד.
אסטרטגיות אורגניות בונות קשרים אותנטיים ומעורבות ארוכת טווח, בעוד שגישות בתשלום מציעות נראות מיידית, מיקוד מדויק ותוצאות ניתנות למדידה. רוב המותגים המצליחים משתמשים בשילוב של טקטיקות אורגניות ובתשלום כאחד כדי למקסם את טווח ההגעה וההשפעה שלהם באמצעות חשבונות מדיה חברתית שונים.
מהם אתרי המדיה החברתית הטובים ביותר לשיווק?
ערוצי המדיה החברתית הטובים ביותר לשיווק בארה"ב הם TikTok, Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, ו-Snapchat. אם אתה מוכר בשווקים אחרים, חקור את השווקים האלה כדי לקבוע אילו פלטפורמות הן הפופולריות ביותר בקרב הקהל שלך באזורים אלה.