מהו קהל מיועד? איך למצוא את שלך

מהו קהל מיועד? איך למצוא את שלך
קהל מיועד מתייחס לאנשים שסביר להניח שיתעניינו במוצר או בשירות שלך. ישנן מספר דרכים לזהות אותם.
30 בספטמבר 2024

האם אי פעם מצאתם את עצמכם גוללים באפליקציית משלוחי אוכל, עוברים בלי סוף על פני אפשרויות של פיצה, סושי, תאילנדי ומזון מהיר? בסופו של דבר, אתה עושה את הדרך חזרה לראש הגלילה, ואז אתה מבחין בסעיף "מומלץ עבורך": רשימה אוצרת של כל המקומות שהאלגוריתם של האפליקציה חושב שתתעניין בהם.
אתה הקהל המיועד של קבוצת המסעדות הזו, או האדם שהם ניסו למצוא. בהתבסס על היסטוריית האכילה שלך ועל מה שלחצת, האפליקציה החליטה שאלו המקומות בשבילך. ואתה יכול לעשות את אותו הדבר עבור העסק שלך. זה כל מה שאתה צריך לדעת על מציאת הקהל המיועד שלך (כדי שתוכל לחזור להזמין ארוחת ערב).
תוֹכֶן הָעִניָנִים
- מהו קהל מיועד?
- 8 דרכים למצוא את הקהל המיועד שלך
- שאלות נפוצות של קהל מיועד
מהו קהל מיועד?
קהל מיועד מתייחס לאנשים שסביר להניח שיתעניינו במוצר או בשירות שלך. הם האנשים שנמצאים ממש על סף אמירת כן. בעולם אידיאלי, כולם הם הקהל שלך; כולם מעוניינים לקנות את המוצרים או השירותים שלך. בעולם האמיתי, לעומת זאת, יש פלח מסוים של לקוחות פוטנציאליים בעלי סבירות גבוהה יותר לעסוק במותג שלך שהכי ראויים למשאבי השיווק שלך. זה הקהל המיועד שלך.
קהל יעד מול קהל יעד: מה ההבדל?
קהל מיועד הוא תת-קבוצה קטנה יותר של קהל היעד. זו הבחנה קטנה אך חשובה, מכיוון שהיא תאפשר לך למצוא ביעילות את הלקוחות האידיאליים עם הכוונה הגבוהה ביותר בקרב קהלי היעד הרחבים יותר שלך.
אם ממשיכים בדוגמה למשלוח מזון, דמיינו שאתם באפליקציית משלוחים ומחפשת ארוחת צהריים. כמי שרעב ומחפש אוכל, אתה כבר קהל היעד. הקטע "המליץ עבורך" הוא המקום שבו אתה הופך לקהל המיועד: תת-קבוצה קטנה יותר של קהל היעד, שבזכות הפילוח, המיקום הגיאוגרפי וגורמים אחרים, יש סיכוי גבוה יותר שיגיע ל'הוסף לעגלה'.
8 דרכים למצוא את הקהל המיועד שלך
- הכירו את הקהל הנוכחי שלכם
- צור פרסונות קהל
- ערכו מחקר שוק
- השתמש במדיה חברתית
- מנף קהילות מקוונות
- חקור שווקי נישה
- תסתכל על מגמות בתעשייה
- השתמש בפלטפורמות ניתוח
ישנן מספר דרכים למצוא את הקהל המיועד שלך, ורוב הסיכויים שתשתמש ביותר מאחת מהאסטרטגיות הבאות:
1. הכירו את הקהל הנוכחי שלכם
בין אם אתה בעסק 10 שנים או 10 ימים, אם היו לך אפילו כמה לקוחות, אתה כבר בדרך למצוא את הקהל המיועד האמיתי שלך. באמצעות פילוח וניתוח נתונים, אתה יכול להבין טוב יותר את ההתנהגויות של הלקוחות הנוכחיים שלך, מה שיכול לעזור לך למצוא עוד לקוחות פוטנציאליים כמוהם.
חקור את הגיל הממוצע, רמת ההשכלה, המיקום הגיאוגרפי ומאפיינים מגדירים אחרים של הקהל הקיים שלך כדי ליצור אסטרטגיות שיווק ומסע פרסום שיווקי המיועדים ליותר אנשים כמוהם.
2. צור פרסונות קהל
ברגע שאתה מכיר את הקהל הנוכחי שלך, אתה יכול להתחיל בעבודה המהנה של יצירת אישיות קהל. פרסונות קהל, הנקראות לפעמים פרסונות קונים, הן ביוגרפיות בדיוניות שנוצרו באמצעות נתונים שיש לך על לקוחות נוכחיים. פרסונות אלו יכולות לעזור לך ליצור אסטרטגיות שיווק שבהן תוכל להשתמש כדי לזהות את הקהל המיועד שלך. אפילו תחושה גסה של מידע רקע ותחומי עניין, והכרת הדרכים השונות של זיהוי הלקוחות שלך, יכול לעזור לצוותי השיווק ליצור קמפיינים דינמיים כדי להתחבר לקהל המיועד שלך בעולם האמיתי.
3. ערכו מחקר שוק
ברגע שאתה מכיר את הלקוחות הנוכחיים שלך, הגיע הזמן להפנות את עיניך אל לקוחות פוטנציאליים ולעבור מהסתכלות פנימה להסתכלות החוצה אל הקהל הרחב. מחקר שוק עשוי לכלול ביצוע סקרים וקבוצות מיקוד או ניתוח מגמות בתעשייה – כל דבר שיעזור לך להבין מי והיכן יכול להיות הקהל הפוטנציאלי שלך. מחקר שוק הוא גם הזדמנות להסתכל על מתחרים, לנתח מה עוד קורה במרחב שלך, ולחדד את מאמצי השיווק לקהל המיועד שלך. השתמש בתבנית מחקר השוק החינמית של Shopify כדי להתחיל.
4. השתמשו במדיה החברתית
כאשר נעשה בכוונה, יצירת קשר עם עוקבים במדיה החברתית יכולה לתת לך ידע ממקור ראשון ויצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים. כאשר עושים זאת היטב, מדיה חברתית יכולה להיות אסטרטגיה להפיכת קהל יעד לקהל מיועד.
כדי למצוא את הקהל המיועד שלך באמצעות אסטרטגיית השיווק שלך במדיה חברתית, עקוב אחר סוגי האנשים שעוסקים הכי הרבה בפוסטים שלך. פרסם באופן קבוע כדי שיהיה לך יותר נתוני ביצועים לצפייה. ברגע שיש לך קהל לנתח, השתמש בכלי הניתוח המובנים של פלטפורמות המדיה החברתית (כמו Instagram Insights) כדי להבין את הגיל, המגדר, המיקום הגיאוגרפי ותחומי העניין של הקהל המעורב שלך.
5. למנף קהילות מקוונות
כמובן, יש עולם מקוון מעבר למדיה החברתית, והבנה כיצד להתחבר לעולם הזה יכולה לעזור לך לבנות אמון ומערכות יחסים עם הקהל המיועד שלך. קבוצות Reddit, פורומים מקוונים ורשתות קהילתיות מקומיות מציעות הזדמנויות לדבר ישירות עם וללמוד מקהל מסוים שמתעניין בענף שלך. זוהי גם דרך מצוינת לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות האידיאליים שלך ולעזור להם לסמוך על העסק שלך.
כפי שנדיה אוקמוטו, מייסדת מותג מוצרי הווסת אוגוסט, אומרת בפרק של Shopify Masters , "אני חושבת שהדבר החשוב ביותר שעשינו לפני ההשקה היה רק הרבה שיחות קהילתיות ולהיות ממש גמישים בתזמון שלנו. … תאריך ההשקה שלנו והזמנת המוצרים הראשונית שלנו נדחקו מספר רב של פעמים. ואני חושב שזה משהו שהיינו גמישים בו כי זה היה בשירות של הבנה טובה יותר של הקהילה שלנו. דיברנו עם אלפי אנשים כדי להבין את החזון לשוויון וסת, טיפול מחזורי טוב יותר וטיפול מחזורי שקוף יותר".
6. חקור שווקי נישה
בטח, הסתכלות על קהל כללי תאפשר לך להטיל את הרשת הרחבה ביותר, אבל, כפי שכולנו יודעים, כמות לא תמיד מתורגמת לאיכות. בדיקה של שווקי נישה יכולה לעזור לך לראות נקודות כאב בתוך השוק ולזהות קהל אידיאלי שמחפש פתרונות שהעסק שלך יכול לספק. במקום לבקש מצוותי שיווק לדבר עם כולם, הבנה כיצד לדבר עם שוק יעד או קבוצת יעד ספציפיים יכולה להניב קהל יעד לא מנוצל.
בקר בתערוכות, באירועי רשת או במיקסרים וירטואליים כדי לדבר ישירות עם קהלי נישה בתעשייה שלך.
7. הסתכלו על מגמות בתעשייה
פיצה תמיד הייתה פיצה, אבל האופן שבו פיצה שווקה השתנה עם הזמן. התעדכנות בטרנדים בתעשייה מאפשרת לך לעקוב אחר הקהל המיועד שלך ולעצב מאמצי שיווק וקמפיינים שיווקיים מבלי שתצטרך לשנות את האסטרטגיה העסקית שלך. זה עשוי לכלול הסתכלות על מתחרים, פיתוח אסטרטגיית תוכן חדשה או דמיון מחדש של הדרכים שבהן המוצר או השירות הספציפי שלך משרתים את הקהל המיועד שלך.
כדי להישאר מעודכן, הירשם לניוזלטרים המכסים חדשות בזמן. אם אתה מנהל חנות מסחר אלקטרוני, למשל, עקוב אחר הבלוג הארגוני של Shopify לקבלת התובנות והטרנדים האחרונים בענף.
8. השתמשו בפלטפורמות ניתוח
אם העסק שלך משתמש באתר אינטרנט או בפלטפורמת מדיה חברתית, ישנם הרבה כלי ניתוח דיגיטליים בחינם שיכולים לעזור לך לחדד את הקהל המיועד שלך ולהתחבר אליו בצורה יעילה יותר. לדוגמה, עם Google Analytics, אתה יכול להבין כיצד אנשים מנווטים לאתר שלך ובאילו חלקים באתר שלך הם עוסקים באופן שוטף ביותר. זה מועיל מכיוון שאתה יכול למקד את מאמצי השיווק במקומות מהם הם מגיעים כדי למצוא קהלים דומים.
שאלות נפוצות של קהל מיועד
מהי דוגמה לקהל מיועד?
תארו לעצמכם חברה שמחלקת דוגמיות צ'יפס בחינם במכולת. כולם במכולת הם קהל היעד של העסק; עם זאת, האנשים שניגשים לדוכן המדגם הם הקהל המיועד של העסק מכיוון שהם מתעניינים במיוחד במוצרי המותג.
איך אתה יודע מי הקהל המיועד שלך?
הכרת הקהל המיועד שלך כרוכה בשילוב של מחקר, ניתוח ותצפית מתמשכת. הסתכלות על הלקוחות הנוכחיים והעוקבים שלך במדיה החברתית, דיבור אל הקהל שלך ישירות באמצעות קבוצות מיקוד וסקרים והצטרפות לפורומים מקוונים רלוונטיים הם כולם אפשרויות מצוינות למציאת הקהל המיועד שלך.
מדוע חשוב להכיר את קהל היעד שלך?
הכרת קהל היעד שלך חיונית לאריכות ימים של העסק. אנשים זזים, הצרכים משתנים ולקוחות צומחים מתוך הרצון שלהם למוצרים ושירותים מסוימים. חשוב לחשוב על הקהל המיועד שלך לא כעל לקוחות בודדים אלא כעל קבוצת לקוחות החולקת תכונות, נתונים דמוגרפיים וצרכים שהעסק שלך יכול לספק להם.