מה זה אופטימיזציה של PPC? 8 אסטרטגיות קמפיין יעילות

מה זה אופטימיזציה של PPC? 8 אסטרטגיות קמפיין יעילות
אסטרטגיית אופטימיזציה יזומה של PPC יכולה לעזור לך לחדד את המודעות ולהסתגל במהירות להעדפות הלקוחות.
30 בספטמבר 2024

תאר לעצמך השקת מסע פרסום חדש של תשלום לפי קליק (PPC), בטוח שהוא יגביר את התנועה וההמרות. אתה מגדיר את זה, יושב לאחור ונותן לקמפיינים שלך ב-Google Ads לצאת לדרך. כמה שבועות לאחר מכן, תבדוק שוב. לאחר הוצאת אלפי המרות על מודעות, יש לך מעט המרות להציג עבורו וללא עלייה בהכנסות. ללא אופטימיזציה של PPC, זה קורה לעתים קרובות מדי.
משווקים מעולים יודעים שמקסום ביצועי PPC הוא תהליך מתמשך. כדי לראות תוצאות חיוביות ולהימנע מבזבוז תקציבי קמפיינים, אתה צריך כל הזמן לצבוט ולהתאים מסעות פרסום PPC. עבור סטארטאפים או חנויות עם כספים מוגבלים, אסטרטגיית אופטימיזציה של PPC פרואקטיבית יכולה לעזור לך לחדד את המודעות ולהסתגל במהירות להעדפות הלקוחות.
למד עוד על מהי אופטימיזציה של PPC, מדוע זה חשוב לאתרי מסחר אלקטרוני וכיצד לבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום שלך מבלי להגדיל את הוצאות המודעות.
תוֹכֶן הָעִניָנִים
- מהי אופטימיזציה של PPC?
- 8 אסטרטגיות אופטימיזציה של PPC
- שאלות נפוצות לגבי אופטימיזציה של PPC
מהי אופטימיזציה של PPC?
מסע פרסום של תשלום לפי קליק (PPC) הוא אסטרטגיית שיווק דיגיטלית שבה מפרסמים משלמים עמלה בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלך בגוגל או בפלטפורמות אחרות, ומוביל תנועה לאתר או לדף הנחיתה שלך. ככזה, אופטימיזציה של PPC היא התרגול של חידוד מודעות ה-PPC שלך כדי לשפר את הביצועים. זה כולל כוונון עדין של מיקוד לפי מילות מפתח, דפי נחיתה, עיצוב מודעה והעתקה. המשמעות היא גם קביעת הגדרות מסע הפרסום והתאמת אסטרטגיית הצעת המחיר שלך.
אופטימיזציה של PPC מגבירה את השורה התחתונה של חנות המסחר האלקטרוני שלך על ידי מיקוד לתנועה מוסמכת יותר והורדת עלויות הרכישה שלך. זה גם משפר את ההחזר על הוצאות פרסום (ROAS), מדד של ההכנסה שנוצרת מכל דולר שהוצא על מודעות PPC.
סלום אגביטור, מייסד שותף של חברת טיפוח לאחר הקעקועים Mad Rabbit, מדבר על החשיבות של גישה זו.
"אנחנו מנסים להיות כמה שיותר פעילים", הוא אומר בפודקאסט של Shopify Masters . "אם אתה מגיב, אתה רק מחכה שמישהו אחר יעשה משהו בשבילך כדי להעתיק."
נוסחת החזר על הוצאות פרסום
החזר על הוצאות פרסום עוזר להסביר את נקודות המחיר השונות אם לחנות שלך יש תמהיל מוצרים רחב. זה גם אחראי על הערך של הזמנות גדולות יותר, בעת קביעת ערך ההוצאה על המודעות שלך. כדי לחשב החזר על הוצאות פרסום, השתמש בנוסחה הבאה:
החזר על הוצאות פרסום = הכנסה ממודעות / סך עלויות מודעות
המטרה של אופטימיזציה של PPC היא לשפר את ההחזר על הוצאות פרסום, אבל החזר על הוצאות פרסום הוא מדד מסובך. כדי להבין איך לשפר אותו, כדאי ללכת רמה אחת לעומק ולהסתכל על שלושת המדדים העיקריים שיש להם השפעה על החזר על הוצאות פרסום:
- עלות לקליק (CPC): כמה אתה מוציא כדי לשלוח מישהו לאתר שלך.
- שיעור המרה: איזה אחוז מהמבקרים באתר מבצעים רכישה.
- ערך המרה ממוצע: הסכום הממוצע ששווה המרה עבורך. אם אתה חנות מסחר אלקטרוני, זה ערך ההזמנה הממוצע שלך (AOV).
8 אסטרטגיות אופטימיזציה של PPC
- מקד למילות המפתח הנכונות
- אל תכלול מילות מפתח שליליות
- בצע אופטימיזציה של דפי הנחיתה שלך
- הערך את אסטרטגיית הצעת המחיר שלך
- סקור מיקוד קהל
- בדוק חבילות או הצעות מיוחדות
- נצל וחזר על תוספי המודעות שלך
- עותק מודעה לבדיקת A/B ותמונות
להלן שמונה אסטרטגיות לאופטימיזציה של מסעות הפרסום שלך ל-PPC ולשפר את ההחזר על הוצאות פרסום:
1. מקד למילות המפתח הנכונות
לפני השקת קמפיין PPC, בצע מחקר מילות מפתח כדי לזהות מילות מפתח בעלות ביצועים גבוהים ורלוונטיים עבור המוצר שלך. השתמש בכלי מחקר מילות מפתח כמו מתכנן מילות המפתח של Google Ads ועשה סיעור מוחות כיצד לקוחות עשויים לחפש את המוצרים שלך. התחל עם מילות מפתח כלליות כמו "מגפי חורף", ולאחר מכן בדוק הזדמנויות לשילוב מילות מפתח ספציפיות כמו "מגפי חורף לגברים לטיולים".
מילות מפתח מדויקות עולות יותר אך מגדילות את שיעורי ההמרה, בעוד שמילות מפתח רחבות עולות פחות אך מניבות המרות נמוכות יותר. אופטימיזציה של מיקוד מילות מפתח היא מציאת האיזון הנכון בין שניהם. ללא ביצועים מיטביים של מילות מפתח, קשה לנהל קמפיין PPC אופטימלי.
2. אל תכלול מילות מפתח שליליות
מילות מפתח יעד רלוונטיות למוצר שלך ולחיפושים של הלקוחות הפוטנציאליים שלך. מילות מפתח שליליות, לעומת זאת, יעמידו אותך בעמדת נחיתות בתוצאות החיפוש. אלו הן מילות מפתח שאינן מתאימות להצעת המוצרים שלך, מתקדמות את העבודה עבור אלגוריתמי חיפוש, ויכולות להעלות את העלות לקליק שלא לצורך.
מצא רעיונות למילות מפתח שליליות על ידי סקירת דוח מונחי החיפוש בחשבון Google Ads שלך. חפש שאילתות חיפוש שהפעילו את המודעות שלך אך לא הביאו המרה או שאינן רלוונטיות למוצרים או לשירותים שלך.
לדוגמה, אם אתה מוכר תיקי יד יוקרתיים, אל תכלול מונחים כמו "זול", "הנחה" או "במחיר סביר". אתה רוצה להימנע מלקוחות שמחפשים עסקה ולמקד לאלו שמוכנים לשלם עבור מוצר פרימיום. מילות מפתח שליליות אחרות יכולות לכלול שמות מתחרים או חיפושים של "התחברות" או "חשבון", מכיוון שבדרך כלל משתמשים אלה על ידי לקוחות קיימים ולא על ידי לקוחות חדשים פוטנציאליים.
3. בצע אופטימיזציה של דפי הנחיתה שלך
חווית המשתמש לא מסתיימת לאחר קליק על מודעה. אפילו המודעה החזקה ביותר יכולה לאבד את ההשפעה שלה אם יש חיכוך ברגע שהמשתמש יעבור לדף הנחיתה שלך.
התחל בכך שתוודא שהמודעה שלך ותוכן דף הנחיתה מתאימים. לדוגמה, אם המודעה שלך מקדמת את קולקציית נעלי ספורט הקיץ החדשה שלך, הקריאה לפעולה (CTA) צריכה להוביל לדף נעלי ספורט קיץ, לא לדף הבית שלך.
ודא שדפי הנחיתה שלך לא יוצרים בלבול לגבי השלבים הבאים, כולל במכשירים ניידים. כל העותקים, התמונות והקריאה לפעולה צריכים להנחות את המשתמש לעבר הפעולה הרצויה, בין אם זו בקשת מכירה, הרשמה או בקשת הדגמת מוצר.
4. הערך את אסטרטגיית הצעת המחיר שלך
כאשר גוגל השיקה לראשונה מסעות פרסום PPC בתחילת שנות ה-2000, המשווקים היו מגדירים באופן ידני את הצעות המחיר שלהם למילות מפתח כמו בבית מכירות פומביות. הם היו אומרים, "אני מוכן לשלם $2.50 לקליק עבור מילת המפתח 'נעלי שמלה', אבל עבור 'נעלי שמלה אדומות', אני מוכן לשלם $4 לכל קליק."
באסטרטגיית PPC מודרנית, מערכות אלו הן ברובן אוטומטיות. אתה מורה למסעות הפרסום שלך להשתמש באחת מכמה אסטרטגיות הצעות אוטומטיות אפשריות. זה כמו לשלוח רובוט לבית המכירות הפומביות בשבילך עם ההוראות שלך. אתה יכול לומר, "הצע הצעות כדי לקבל כמה שיותר המרות עם התקציב שלי", או "בזבז את התקציב שלי רק כשאנחנו מרגישים שאנחנו יכולים לקבל החזר על הוצאות פרסום של שלוש".
הערכה האם יש לך את אסטרטגיית הצעת המחיר האוטומטית הנכונה היא חלק מרכזי באופטימיזציה של PPC. זה גם המקום שבו תוכל להפעיל אסטרטגיית מודעות רספונסיביות לרשת החיפוש. מודעות אלו משנות באופן אוטומטי כותרות, תיאורים ועיצוב על סמך הביצועים הטובים ביותר עבורך.
5. סקור מיקוד לפי קהל
לפעמים מסע פרסום אינו מתפקד כמצופה מכיוון שהוא ממקד לאנשים הלא נכונים. ודא שכל קבוצת מודעות מתמקדת במה שקהל היעד שלך צריך או רוצה. עדכון מיקוד הקהל שלך מבטיח שהמודעות שלך יגיעו לאלו שסביר להניח שיבצעו המרה. הנה כמה דרכים לייעל את מיקוד הקהלים:
- פלח קהלי יעד על סמך התנהגות, עניין או נתונים מותאמים אישית כמו ביקורים באתר
- התאם את לוחות הזמנים של מודעות כדי להציע הצעות גבוהות יותר כאשר הקהל שלך פעיל ביותר
- השתמש ב-Shopify Audiences לרשימות קהלים מותאמות אישית
6. בדוק חבילות או הצעות מיוחדות
נסה עם מבצעים ושילובי מוצרים שונים כדי לראות מה מניב את התוצאות הטובות ביותר. לדוגמה, אתה בודק הצעות שונות כמו קנה אחת, קבל אחת; 20% הנחה ברכישה של $100; או $10 הנחה ללקוחות חדשים.
אתה יכול גם לבדוק הצעות בנושא, עונתיות או מוגבלות לזמן, כגון חבילת קיץ, חבילת יום האם, או חבילת שנה חדשה, New Me, בשילוב מוצרים ספציפיים כדי לפנות לתחומי העניין של הלקוחות בתקופות שיא של קניות. אריזה של סגנונות שונים של קבוצות מודעות מאפשרת לך לראות מה עובד הכי טוב עבור העסק שלך.
🌟למד כיצד להשתמש בבדיקות יצירתיות כדי לשפר את ביצועי השיווק שלך ולהניב המרות עבור עסקי המסחר האלקטרוני שלך.
7. נצל וחזר על הרחבות למודעות שלך
הרחבות למודעות הן קטעי מידע נוספים שהופכים את המודעות למרתקות ואינפורמטיביות יותר. הם הופכים את המודעה שלך לגדולה יותר, ומשפרים את נראות המודעה בדפי תוצאות של מנועי חיפוש (SERP). הטמעה או כתיבה מחדש של אלה היא טקטיקת מפתח לאופטימיזציה של PPC.
הם יכולים גם להפחית את החיכוך עבור הצופים במודעות. לדוגמה, אפשר למשתמשים להתקשר לחנות שלך בלחיצה אחת במקום להקליד את המספר בטלפון שלהם. דוגמאות נוספות לתוספי מודעות כוללות:
- Sitelink: קישורים נוספים לדפים ספציפיים
- מיקום: כתובת העסק והנחיות מפה
- מחיר : פרטי תמחור מוצר/שירות
- הסבר: טקסט תיאורי נוסף על תכונות או הטבות
- טופס לידים: טופס במודעה ללכידת מידע משתמש עבור לידים
8. עותק מודעה לבדיקת A/B ותמונות
ייתכן שהמודעות שלך מניבות ביצועים נמוכים מכיוון שהעותק או החזותיים שלך לא מתחברים למשתמשים. Google Ads כוללת יכולות מובנות של A/B או בדיקה מפוצלת כדי להשוות בין וריאציות של העתקות חזותיות כדי לראות מה מהדהד הכי טוב עם הקהל שלך.
בדוק כותרות, תיאורים, קריאה לפעולה והצעות ערך שונות או הודעות. זמן הבדיקה הממוצע הוא שבועיים, אך ייתכן שיהיה עליך להפעיל את הבדיקה למשך זמן רב יותר, בהתאם לנפח התנועה שלך. בדוק רק אלמנט אחד בכל פעם כדי למנוע תוצאות בוץ.
המייסד המשותף של Mad Rabbit, סלום אגביטור, אומר שחשוב לחדש עם מודעות ללא הרף.
"ברגע שאתה מפסיק לחדש", הוא אומר, "בסופו של דבר אתה מרגיש בנוח ואתה פשוט לא רוצה להיות נוח."
שאלות נפוצות לגבי אופטימיזציה של PPC
מהי אסטרטגיית PPC?
אסטרטגיית PPC היא סוג של שיווק דיגיטלי הכולל פרסום בתשלום לפי קליק. אסטרטגיית PPC חזקה כוללת מחקר מילות מפתח, מיקוד לפי קהל, יצירת עותק מודעה ותמונות ואופטימיזציה עקבית לשיפור העלות להמרה (CPA) והחזר על הוצאות פרסום (ROAS).
מה ההבדל בין PPC ל-SEO?
PPC כרוך בתשלום עבור מודעות במנועי חיפוש ובאתרים. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא גישה אורגנית למשיכת תנועה באמצעות שיפור דירוג מילות המפתח לחיפוש לאורך תקופה ארוכה יותר.
מדוע אופטימיזציה של PPC חשובה למסחר אלקטרוני?
אופטימיזציה של PPC חשובה למסחר אלקטרוני מכיוון שעסקים יכולים למשוך מנופים ספציפיים כדי להפחית את העלות שלהם לקליק ולשפר את שיעורי ההמרה. ללא אופטימיזציה של PPC, עסקים עשויים להוציא אלפי דולרים על מודעות שאינן מניבות ביצועים או המרה.