מחקר מוצר: כיצד לגלות רעיונות מעולים למוצרים בשנת 2024
היה חכם במחקר המוצר שלך ותן לעצמך את הסיכוי הטוב ביותר לנחות על רעיונות המוצר המושלמים עבור העסק שלך.
מאת ליזי דייווי
27 באוגוסט 2024
עסקים בנויים על מוצרים – הם הסיבה שלקוחות מכירים את המותג שלך ונותנים לו את כספם. לכן הערכת רעיונות המוצר שלך באמצעות מחקר קפדני חיונית לבניית עסק רווחי.
במאמר זה תקבלו המלצות כיצד לבצע מחקר מוצר יעיל בתוספת טיפים נוספים למציאת המוצרים הטובים ביותר למכירה.
לא תמיד קל למצוא מוצר או שוק נישה שמתאימים לקריטריונים שלך. אבל הערכת הרעיונות שלך בתמיכה של מדריך זה תעניק לך אימות מוצר, תעזור לך להימנע ממלכודות ותגדיל את סיכויי ההצלחה שלך.
מהו מחקר מוצר?
מחקר מוצר הוא תהליך של איסוף וניתוח מידע על מוצר, השוק שלו, המתחרים והלקוחות הפוטנציאליים שלו. מטרת מחקר המוצר היא לזהות הזדמנויות, להעריך את הביקוש ולקבל החלטות מושכלות הקשורות לפיתוח מוצרים, שיווק, תמחור והפצה.
מחקר מוצר עונה על שאלות כגון:
האם המוצר יצליח בשוק?
מהם מוצרים דומים בשוק?
מהי הדרך הטובה ביותר לפתח ולמכור את המוצר?
מחקר מוצרים לא רק מבטיח שאתה בוחר את המוצרים הנכונים לקהל שלך, הוא גם עוזר לך:
תעדוף את הרעיונות שלך
בדוק ואמת רעיונות שונים
ניסוי עם שמות מוצרים ואריזות
למכור במחיר תחרותי
הבן את המתחרים שלך
מעקב אחר התאמת המוצר לשוק
שפר את המוצר והשיווק שלך
עסקים שמבצעים מחקר מוצר קבוע נשארים לפני המתחרים. מחקר מוצרים מסייע גם בפיתוח מוצרים חדשניים בעלי ערך גבוה, מכיוון שתמיד תדע מה בטרנד ואילו טרנדים צומחים באופן בר קיימא.
איך עושים מחקר מוצר
תהליך מחקר המוצר כולל מספר גדילי מחקר המתחלקים ברובם לשני תחומים: קריטריונים מבוססי שוק וקריטריונים מבוססי מוצר.
קריטריונים מבוססי שוק
קריטריונים מבוססי שוק מתייחסים להתנהגות בשוק, כולל כמה גדול השוק יש לך עבור המוצר שלך, אילו מותגים אחרים מוכרים פריטים דומים באותו שוק, ומי הם לקוחות היעד שלך.
הקריטריונים הנפוצים ביותר מבוססי שוק הם:
גודל השוק
נוף תחרותי
תחזית קטגוריית מוצרים
זמינות מוצרים מקומיים
לקוח יעד
גודל השוק
גודל השוק מציין כמה גדול השוק עבור המוצר שלך – או כמה אנשים יש שמתאימים לפרופיל לקוח היעד שלך.
זה יכול להיות מדד שקשה לקבוע, אבל עם קצת מחקר, אתה כנראה יכול לקבל מושג טוב. כדי לקבוע כמה גדול השוק הפוטנציאלי של כל מוצר, אתה יכול לחפור בנתונים, משרדי פיתוח עיר ומדינה, ואפילו תכונת מיקוד הפרסומות של Meta (מבלי להפעיל מודעות בפועל).
בדוגמה זו, Daneson מתמקדת בפלח קטן משוק הבריאות וההיגיינה הרחב יותר על ידי מיצוב הקיסמים שלה כפריט יוקרתי.
גודל השוק המצומצם יותר מגביל את פוטנציאל ההכנסות לעסק זה. עם זאת, בהתאם לשוק המדויק, גודל שוק צר עשוי להיות קל יותר לשווק אליו, ולאפשר לחברה כמו Daneson לחדור לשוק שלה ולתפוס אותו בצורה חסכונית יותר.
קביעת גדלי שוק מדויקים היא בדרך כלל בלתי אפשרית עבור רוב העסקים, אבל יש כמה דרכים להבין זאת בצורה כללית יותר. Google Trends היא נקודת התחלה טובה – לא לקביעת גודל השוק, אלא לקביעת מסלול הביקוש בשוק.
משם תוכל גם לחפש את רעיון המוצר הספציפי שלך שנמכר במקום אחר ולבחון את מספר ואיכות ביקורות הלקוחות. האם אין ביקורות, רק כמה או מאות?
זה יכול לתת לך מושג כמה אנשים מחפשים את מונחי מילת המפתח שלך וגם יכול לתת לך תחושה טובה יותר של גודל השוק. שלב את כל השיטות הללו עם קצת שיפוט ריאלי וכדאי להתחיל להבין טוב את גודל השוק הפוטנציאלי של רעיון המוצר שלך.
נוף תחרותי
איך נראה הנוף התחרותי עבור המוצר והנישה שבחרת? אתה הראשון לשיווק? האם יש כבר כמה מתחרים או שהשוק רווי באנשים שמוכרים את אותו מוצר או מכוונים לאותה נישה?
אם אתה הראשון לשווק, תרצה לעשות הרבה מחקר שוק כדי לקבוע שבאמת יש שוק שמתעניין במוצר שלך.
אם יש הרבה מתחרים בשוק, זה סימן שהשוק אושר. עם זאת, תצטרכו לבדל את המותג והמוצרים שלכם מימי המתחרים כדי לקבוע את המקום שלכם.
חיפושי Google ו-Similarweb יכולים לעזור לך לחשוף את השחקנים הנוכחיים בשוק, בעוד שכלי SEO כמו Ahrefs יכול לומר לך נפחי חיפוש משוערים עבור מילות המפתח שבחרת.
"ביצוע מחקר מילות מפתח עם כלי כמו Ahrefs או Semrush עוזר לקבל תצוגה מציאותית של הביקוש לחיפוש", אומר שיין פולארד, CTO ב-Be Media. "זה גם עוזר למיפוי הזדמנויות: אם הקושי גבוה, אני יכול לחפש תוצאות עם זנב ארוך יותר. גישת הזנב הארוך היא הטובה ביותר לכניסה לשווקים חדשים."
תחזית קטגוריית מוצרים
רכיבה על אופנה יכולה להיות מסוכנת. טרנד יכול להיות משתלם. שווקים יציבים בטוחים, ושווקים צומחים הם אידיאליים. הבנה היכן המוצר והנישה שלך משתלבים בקטגוריות אלה יכולה למלא תפקיד עצום בהצלחה או הכישלון שלך.
כדי להבין טוב יותר את ההבדלים בין כל אחד מאלה, הסתכלו על עקומות הצמיחה, ולאחר מכן על דוגמאות מהעולם האמיתי של כל סוג:
אופנות
אופנה היא משהו שגדל בפופולריות לפרק זמן קצר מאוד ומתפוגג באותה מהירות. מגמה יכולה להיות משתלמת אם הכניסה והיציאה שלך לשוק מתוזמנים בצורה מושלמת, אבל זה יכול להיות קשה לחזות ועלול לגרום לטעויות יקרות.
מונה גייגר הוא מכשיר אלקטרוני אישי בגודל של טלפון סלולרי המודד את רמת הקרינה סביבך. זמן קצר לאחר שיפן ספגה רעידת אדמה ב-2011, מונים של גייגר עפו מהמדפים. עם זאת, כפי שניתן לראות מהגרף של Google Trends למטה, ההתעניינות גוועה מהר כשהחלה.
מְגַמָה
טרנד לא צומח מהר כמו אופנה; זה נמשך זמן רב יותר ובדרך כלל לא יורד כמעט באותה מהירות. מוצרים מגמתיים יכולים גם להתפתח לשווקים צומחים לטווח ארוך, אם כי קשה לחזות זאת.
כדוגמה, במהלך 10 השנים האחרונות, מזון ללא גלוטן גדל בפופולריות. אתה יכול לראות מהגרף למטה עלייה עקבית, אך סביר להניח שהדבר ייחזה ותיוג כמגמה, בניגוד לשוק צומח, עקב שוק התזונה המתפתח ומשתנה ללא הרף.
יַצִיב
שוק יציב הוא שוק שבדרך כלל חסין לזעזועים ומהמורות. זה לא יורד ולא גדל אלא שומר על עצמו לאורך תקופות זמן ארוכות.
כיור מטבח הוא דוגמה מושלמת למוצר עם שוק יעד שבדרך כלל נשאר קבוע ושטוח במשך עשרות שנים. סביר להניח שלא יהיו עליות או נפילות עצומות בהתנהגות הרכישה סביב כיורי המטבח.
גָדֵל
שוק צומח הוא שוק שראה צמיחה עקבית ומראה סימנים לשינוי ארוך טווח או קבוע בשוק.
יוגה קיימת כבר זמן רב, אך במהלך 10 השנים האחרונות לערך הפכה לפעילות מיינסטרים בתחום הבריאות והכושר. היתרונות של יוגה מבוססים היטב, מה שהופך את הנישה הזו לשוק צמיחה מוצק.
Google Trends יכול לעזור לתת לך את התמונה הכוללת האם משהו הוא אופנה, טרנד, שוק צומח או יציב. אם אתה רואה קוצים בלתי מוסברים, נסה לבצע חיפוש נוסף כדי לקבוע את הסיבה.
זמינות מוצרים מקומיים
מוצר זמין באופן מקומי אומר שיש סיבה אחת פחות לצרכנים לחפש את המוצר שלך באינטרנט. עם זאת, מוצר ייחודי או שקשה למצוא אותו שאינו זמין מקומי אומר שיש סיכוי מוגבר שמישהו יחפש אותו באינטרנט – מה שמגדיל את הסיכוי שלו לרכוש אותו בפועל באינטרנט.
לדוגמה, Ellusionist מוכר חפיסות קלפים יפות ומתוחכמות עבור קוסמים ושחקני קלפים. בטח שאתה יכול ללכת לקנות חפיסת קלפים בכל מקום, אבל אלה לא רק קלפים – הם חפיסות אמנות וטריקים, ואם אתה רוצה אחד, זה זמין רק באינטרנט.
אחת הדרכים הפשוטות ביותר לגלות אם המוצר שבחרת זמין באופן מקומי היא על ידי חיפוש בגוגל של "המוצר שלך + שם העיר שלך", או, אם אינך גר בעיר גדולה, נסה להחליף את שם העיר המרכזית שאליה אתה הכי קרוב. לדוגמה, תוכל לחפש "חפיסת קלפים קוסמת + ניו יורק".
לקוח יעד
אינך צריך להיכנס לפרטי פרטים כדי להגדיר את דמות הלקוח המדויקת שלך בשלב זה, אך עליך להיות מודע לסוג הלקוח שאתה צפוי למכור לו וליכולות הרכישה המקוונות שלו.
אם יש לכם מוצר המיועד לבני נוער, חשוב לזכור שלרוב בני הנוער אין כרטיס אשראי לביצוע רכישות באינטרנט. באופן דומה, אם המוצר שלך מיועד לבייב בום מבוגרים יותר, אתה עשוי לגלות שהיעד הדמוגרפי שלך הוא בעל רמה נמוכה יותר של אימוץ טכנולוגיה ואינו אוהב לרכוש באינטרנט.
למידע נוסף על מי הם לקוחות היעד שלך, הגדר את Google Analytics. פולארד ממליץ על הדוחות הבאים של Google Analytics:
דמוגרפיה של קהל. זהו המפתח להבנת טווחי גילאים, מגדר ואם המוצר שלך פונה לדמוגרפי היעד שלך.
מיקום גיאוגרפי. לדעת מה קהלים עושים במיקום יכול לעזור ליצור תובנה. לדוגמה, אנשים במלבורן לא צריכים מכסחת דשא כמו אנשים בפרת', בהתבסס על כך שלמלבורן יש אחוז גבוה יותר של אנשים המתגוררים במתחמי דירות.
דפים מובילים. הם בדיקת דופק נהדרת לכמה אנשים מסתכלים על מוצרים. שיין פולארד מ-Be Media נתקל בדיווחים שבהם המוצר המוביל תואר כבעל ביצועים גבוהים יותר מכל מוצר אחר פי 10, רק כדי לסקור את הדפים המובילים ולראות ש-10 הפעמים התייחסו למאות ביקורים, לא לאלפים. האופן שבו הנתונים נוסחו גרם להם להישמע כמו פרפורמר יותר ממה שהם באמת היו בקנה מידה.
קריטריונים מבוססי מוצר
קריטריונים מבוססי מוצר מתייחסים לנקודות הקשורות ישירות למוצר שלך, כמו המחיר שלו, האם הוא עונתי ועד כמה הוא ניתן להרחבה.
הקריטריונים הנפוצים ביותר מבוססי מוצר הם:
סימון מוצר
מחיר מכירה פוטנציאלי
גודל ומשקל המוצר
עמידות המוצר
עונתיות המוצר
נקודות כאב במוצר
מחזור מוצרים
סוג מוצר
התכלות המוצר
הגבלות ותקנות מוצרים
מדרגיות המוצר
סימון מוצר
חשוב לקחת בחשבון סימון עבור מוצר ספציפי לפני שצוללים רחוק מדי לתוך רעיון מוצר. כשתתחיל למכור באינטרנט, תגלה במהירות שיש הרבה עמלות קטנות שיאכלו את השוליים שלך, כך שסימון ראשוני חזק יספק לך את הכרית הדרושה כדי לספוג את העלויות הקטנות האלה.
כדי להבין קצת יותר את השוליים, תסתכל על מוצר אמיתי. לדוגמא זו, השתמשו במד צעדים לחיות מחמד – מכשיר אלקטרוני קטן שאתם מחברים לקולר של כלב כדי לספור כמה צעדים הם עושים.
כשמסתכלים מסביב על מד צעדים אחרים לחיות מחמד, זה קבע שהמחיר הקמעונאי הממוצע של מוצר כזה יהיה 24.99 דולר. באמצעות Alibaba, אתה יכול להשיג מד צעדים לחיות מחמד אלה בעלות של $2 ליחידה.
סימון של 1,200%. נראה טוב עד כה, נכון? להלן מבט מקרוב על העמלות האחרות שתצטרך לקחת בחשבון:
טבלה זו מדגימה כיצד עמלות קטנות יכולות להפחית את שולי הרווח בפועל שלך.
אתה יכול לראות מהדוגמה למעלה כיצד העמלות הקטנות יצטמצמו בשוליים שלך. במקרה זה, מוצר שהיה לו סימון ראשוני של מעל 1,200% בסופו של דבר עם סימון של פחות מ-100% כאשר הכל נלקח בחשבון.
כמובן, אלו רק משוערים ותוכלו לצמצם עלויות באופן משמעותי על ידי טיפול בעצמכם בהגשמה והוצאה פחותה על פרסום. בלי קשר, ידיעת המידע הזה מראש תעזור לך לצפות את ההכנסות וההוצאות שלך, כמו גם לקבוע אם מוצר שווה את העלויות.
מחיר מכירה פוטנציאלי
מכירת מוצר זול פירושה שתצטרך להעביר יחידות רבות כדי להרוויח הגון. זה נוטה ללכת יד ביד עם יותר פניות שירות לקוחות, כמו גם עלייה במדדים תפעוליים אחרים. לחילופין, מכירת מוצרים יקרים מאוד פירושה מחזור מכירות ארוך יותר ולקוחות בעלי אבחנה רבה יותר.
בדרך כלל, נקודת מחיר של מוצר מומלצת בין $75 ל-$150, מכיוון שהיא ממזערת את הצורך למצוא מספר רב של לקוחות כדי להרוויח הגון ועדיין מסוגלת לתת לך קצת כר לעלויות השיווק והתפעול.
לדוגמא הקודמת של מד צעדים לחיות מחמד היה מחיר מכירה נמוך יחסית של 25 דולר. בגלל זה, עלויות משתנות אכלו חלק גדול מהרווח, והותירו רווח ליחידה של 12.95$ בלבד.
עם זאת, ראה מה קורה אם אתה מחליף את מד הצעדים לחיות מחמד למוצר חדש ומניח שלמוצר החדש הזה יש מחיר מכירה פוטנציאלי של $100 (פי ארבע יותר מד צעדים לחיות מחמד). למען עקביות, הכפלנו גם את העלויות המתאימות האחרות בפקטור של ארבע.
טבלה זו של עמלות תמחור מדגימה כיצד תמחור גבוה יותר יכול להוביל לרווח גבוה יותר.
בגלל התמחור הגבוה יותר, יש לך מרווחים טובים בהרבה – 73% לעומת 42% – עבור מד צעדים לחיות מחמד, והרווח ליחידה מרקיע שחקים מ-$12.95 ל-$76.75.
גודל ומשקל המוצר
לגודל ומשקל המוצר יכולים להיות השפעה גדולה על המכירות ועל השורה התחתונה שלך. בימים אלה, לקוחות רבים מצפים למשלוח חינם, ועצם כניסת עלות המשלוח למחירים שלך לא תמיד עובדת. פירוש הדבר שעלויות אלו נוטות להכיל את השוליים שלך. אם תחליט להעביר את עלויות המשלוח ללקוח שלך, תגלה שההלם של המשלוח הגבוה כנראה יפגע בשיעור ההמרה שלך.
בנוסף, אם אינך מתכוון להשתמש במודל דרופשיפינג, תצטרך לשקול את עלות משלוח המוצרים לעצמך (או למחסן שלך) מהיצרן שלך, כמו גם את דמי האחסון. אם אתה מזמין את המלאי שלך מחו"ל, אתה עשוי להיות מופתע מהעלויות הכרוכות בכך.
נניח שיש חברת מזרני יוגה פופולרית שמוכרת מזרני אימון גדולים מדי. המוצר עצמו הוא 99 $ סביר. עם זאת, המשלוח הוא 40 דולר לקנדה ו-100 דולר לשאר העולם. עבור צרכנים רבים, יהיה להם קשה להצדיק הוצאה של 40% עד 100% יותר עבור משלוח.
עמידות המוצר
עד כמה המוצר שלך עמיד או שביר? מוצרים שבירים יכולים להיות הזמנה לצרות. מוצרים שיכולים להישבר בקלות יעלו לך יותר באריזה, ובטח יהיו לך יותר החזרות והחלפות.
עונתיות המוצר
עסקים עם ביקוש עונתי עלולים לסבול מתזרים מזומנים לא עקבי. קצת עונתיות זה בסדר. עם זאת, למוצר אידיאלי יהיה תזרים מזומנים עקבי במידה מסוימת לאורך כל השנה.
אם תבחרו במוצר מאוד עונתי, אולי כדאי לכם לשקול מבעוד מועד כיצד תוכלו להתגבר על העונתיות, אולי על ידי שיווק למדינות שונות מחוץ לעונה.
בדוק את הטרנדים העונתיים על ידי התבוננות ב-Google Trends עבור מוצר ומילות מפתח נישה שלך. לדוגמה, חיפוש "סלי פיקניק" בארה"ב עולה בכל קיץ ומתמוטט בחודשים הקרים יותר, אבל אתה יכול לייצב את המכירות לאורך כל השנה על ידי מיקוד למדינות בחצי הכדור הדרומי במהלך החורף בארה"ב.
להלן הגרף של חיפושי "סלי פיקניק" בארה"ב.
נקודות כאב במוצר
זה תמיד יתרון למכור מוצרים שמשרתים תשוקה או פותרים בעיה.
יתרון נוסף הוא שכאשר אתה מוכר מוצרים העונים על אחת מהדרישות הללו, עלויות השיווק שלך נוטות להיות נמוכות יותר, מכיוון שלקוחות מחפשים באופן אקטיבי פתרון, בניגוד לכך שאתה צריך לשווק בכבדות את המוצר שלך כדי למצוא אותם.
לדוגמה, Decem מוכרת ג'ין עם ABV נמוך לאנשים שאוהבים ג'ין וטוניק אבל רוצים לצרוך פחות אלכוהול.
מחזור מוצרים
זה יכול להיות מסוכן לבחור מוצרים שצריך כל הזמן לשנות או לרענן. סוגים אלה של מוצרים מסתכנים בכך שלא יימכרו לפני מועד המחזור. לפני שאתה קופץ בראש ומוכר מוצר עם מחזור מכירות קבוע, חיוני לדעת איך יראה לוח המחזורים שלך ולתכנן בהתאם.
לדוגמה, כיסויים לסמארטפונים ולטאבלטים הם שוק חם. עם זאת, יצירת עיצובים חדשים דורשת בדרך כלל השקעה ראשונית גבוהה עבור עיצוב, אב טיפוס וכמויות הזמנה מינימליות. אחד החלקים הקשים יותר בבניית עסק מקוון בנישה כמו מארזי סמארטפונים הוא להשיג מספיק אחיזה וחשיפה לפני שהסמארטפון/טאבלט הדגם הבא יוצא. אי מכירה מהירה מספיק דרך המלאי שלך עלולה להשאיר אותך עם מלאי של מקרים מיושנים.
Stringberry מייצרת כיסויים לטלפונים ניידים למגוון מכשירים ומעדכנת את הקטלוג שלה כאשר דגמים חדשים יוצאים לאור. המותג מעדכן באופן קבוע את היצע המוצרים שלו כדי להתיישר עם דגמי הטלפונים הניידים העדכניים ביותר.
סוג מוצר
קיום מוצרים מתכלים או חד-פעמיים הופכת את המכירה לאותו לקוח שוב ושוב לטבעיות יותר, בכך שהיא בעצם הצבת מגבלת זמן על חיי המוצר ונותנת ללקוח סיבה לחזור אליך למלא אותו.
הארי'ס, למשל, מוכרת מוצרים שבדרך כלל מתכלים מאוד, כמו סכיני גילוח, קרם גילוח ודאודורנט. מודל זה גורם לצרכנים לחזור לאתר שלהם כדי לבצע רכישה חוזרת.
התכלות המוצר
מוצרים מתכלים הם הצעה מסוכנת לכל עסק, לא משנה עסק מקוון. מכיוון שמוצרים מתכלים מאוד דורשים משלוח מהיר, המשלוח עלול לעלות ביוקר. אפילו מוצרים עם ציר זמן ארוך יותר של התכלות עלולים להיות מסוכנים, מכיוון שהם מסבכים את האחסון והמלאי, מה שעלול להשאיר אותך עם מוצרים מקולקלים.
לדוגמה, מוצרי מזון, תוספי מזון, תרופות וכל דבר אחר שצריך לשמור עליו קר או שיש לו תאריך תפוגה קצר, כולם דורשים התייחסות מיוחדת בהזמנת מלאי ומשלוח ללקוחות.
חוות אוגאסון עוקפת את דילמת ההתכלות על ידי מכירת חומרים מתכלים מיובשים הניתנים להקפאה בעלי חיי מדף ארוכים יותר.
הגבלות ותקנות מוצרים
הגבלות ותקנות על בחירת המוצר והנישה שלך מעצבנים במקרה הטוב ומשתקים במקרה הרע. לפני שתתקדם עם רעיון המוצר שלך, תרצה לוודא שאין תקנות או הגבלות על בחירת המוצר שלך. לכל הפחות תרצה לוודא שהם ניתנים לניהול.
מוצרים כימיים מסוימים, מוצרי מזון ומוצרי קוסמטיקה יכולים לשאת הגבלות לא רק מהמדינה שאליה אתה מייבא את הסחורה שלך, אלא גם מהמדינות שאליהן אתה שולח את המוצרים שלך בחזרה.
שקול לבצע מספר שיחות טלפון למכס ולשירותי הגבול של המדינה שאליה תייבא את המוצר שלך, יחד עם המחסן שלך, אם אתה מתכנן להשתמש באחד, כמו גם למינהל המזון והתרופות, במקרה של מזון או מוצר תוסף.
מדרגיות המוצר
קשה לחשוב על העתיד ועל צמיחת העסק שלך כשאתה עדיין בשלב ההשקה. עם זאת, יש לשקול מדרגיות ולהיכלל במודל העסקי כבר מההתחלה.
אם המוצר שלך מיוצר בעבודת יד או מכיל חומרים שקשה למצוא, חשבו כיצד להגדיל אותו אם העסק שלכם ימריא. האם תוכל לבצע מיקור חוץ של ייצור? האם מספר העובדים שלכם יצטרך לגדול עם מספר ההזמנות, או שתצליחו לשמור על צוות קטן?
6 טיפים למחקר מוצר יעיל
בין אם אתה חוקר את המוצר הראשון או החמישי שלך, זכור את הטיפים הבאים למחקר מוצרים:
עקבו אחר פרסומי מגמות צרכנים
מצא רבי מכר באמזון
עיין באתרי אוצרות חברתית
הערכת שווקים סיטונאיים B2B
צפה בפורומים נישה
שאל את הלקוחות שלך
1. עקבו אחר פרסומי מגמות צרכנים
פרסומי מגמות צרכניים יכולים לחשוף אותך למוצרים ותעשיות חדשות שאולי לא ידעת על קיומם. הם גם עוזרים לך להישאר מעודכן במגמות האחרונות כדי להישאר תחרותיים ולגלות הזדמנויות מוצרים חדשות.
פלטפורמה חינמית אחת לשימוש היא Trend Hunter. Trend Hunter היא קהילת הטרנדים הגדולה ביותר, עם יותר מ-200,000 אנשים המוקדשים למציאת הטרנדים האחרונים. אתה יכול למצוא טרנדים לכל דבר באתר זה, כולל יופי, אופנה, תרבות, יוקרה ועוד.
לדוגמה, אם אתה רואה ש"יוזמות חלב טבעוניות" הן מגמות, תוכל לרכז את חיפוש המוצרים שלך סביב פריטי חלב טבעוניים.
פלטפורמת מגמה נוספת שכדאי לבדוק היא PSFK. זהו אתר חברות שמפיק דוחות ותובנות לגבי מגמות קמעונאות וחווית לקוח.
קח את Inkkas, למשל. המותג מצא את הטרנד ללבוש טקסטיל פרואני והפך אותו לעסקי נעליים. Inkkas עובדת עם נעלי נעליים מקומיות בפרו כדי ליצור את העיצובים, ואז מוכרת אותם באינטרנט.
2. מצא רבי מכר באמזון
אמזון היא אחד משוק הצרכנים הגדולים בעולם. תמצא אלפי רעיונות למוצר ברגע שאתה נוחת באתר. אבל קל ללכת לאיבוד בכל המוצרים והמודעות אם אין לך תוכנית.
כדי להאיץ את תהליך מחקר המוצר, עבור ישירות לרשימת רבי המכר של אמזון. ניתן למצוא מוצרים משתלמים מכל קטגוריה, מצעצועים ומשחקים ועד למרפסת, מדשאה וגינה ועוד. כל המוצרים ברשימה מבוססים על מכירות ומתעדכנים מדי שעה. כך שלעולם לא ייגמרו לך הרעיונות למוצרים עבור העסק שלך.
אם אתה רוצה מידע מפורט יותר על מוצרים באמזון, אתה יכול להשתמש בכלי מחקר מוצרים כמו Jungle Scout. אתה יכול לחפש בקלות כל מוצר לפי מילת מפתח, קטגוריה או פילטר מותאם אישית עם מאגר המוצרים של המותג, קטלוג הניתן לחיפוש עם למעלה מ-475 מיליון מוצרים מאמזון. או להעריך רעיונות למוצרים תוך שניות עם תוסף Chrome שלו. כל זה יכול לתת לך רעיונות למוצרים מנצחים, בין אם אתה מוכר באמזון ובין אם אתה מנהל חנות מקוונת.
חשוב להסתכל על כמה גורמים שונים בעת מחקר מוצרים של אמזון:
ביקורות על פרטי מוצר
הוצאות פרסום
גרסאות מוצר
שילוב מוצרים
3. עיין באתרי אוצרות חברתית
אתרי אוצרות תמונות יכולים להיות מקור עשיר למציאת רעיונות למוצרים. רק על ידי הסתכלות על לייקים ותמונות טרנדיות, אתה יכול לקבל תחושה של ביקוש בשוק למוצר או נישה ספציפיים.
כמה אתרים שכדאי לבדוק כוללים:
Pinterest, מנוע הגילוי הוויזואלי ואתר האוצרות הגדול ביותר
We Heart It, לגילוי מוצרי אופנה ויופי
Dudepins, לגילוי וקניית מוצרים לגברים
4. הערכת שווקים סיטונאיים B2B
שווקים סיטונאיים B2B הם מכרה זהב למציאת רעיונות למוצרים חדשים ישירות מהמקור. אתרים אלו יחשפו אותך לאלפי רעיונות מוצר פוטנציאליים למכירה. אם בסופו של דבר אתה אוהב מוצר, אתה יכול לקנות אותו מיד.
שני מקורות שתרצה לבדוק קודם הם Alibaba ו- AliExpress, שהם מקומות שוק שמחברים אותך ליצרנים מאסיה. יש להם מאות אלפי מוצרים לחקור כך שתוכל למצוא כמעט כל דבר.
"הטריק הוא להסתכל על מקומות השוק השונים כדי לראות מה מגמתי, ואז להצליב את זה עם עליבאבא כדי לראות אם אתה יכול לסובב את זה בצורה ייחודית", אומר ג'רמי סונה, מייסד Decibel.
עליבאבא מיועדת לעסקאות B2B. אז אם אתה רוצה להזמין כמויות גדולות של מוצר ישירות מיצרנים, תשתמש ב- Alibaba.
מצד שני, AliExpress זמין לכולם. אם אתה רוצה לבדוק מוצר, אתה יכול להזמין במנות קטנות מאליאקספרס. אתה יכול גם לעשות דרופשיפינג עם AliExpress.
שוקי B2B נוספים שכדאי לחקור הם:
פייר
מפתח טרייד
מקורות גלובליים
תוצרת סין
סיטונאי מרכזי
5. צפו בפורומים נישה
פורומי תעשייה ונישה הם דרך נוספת לגלות מוצרים חדשים למכירה. הם גם מקום טוב להתחבר ללקוחות פוטנציאליים על פני חוויות משותפות ולדון איתם בנושאים רלוונטיים.
לכמה נישות, כמו משחקים, יש קהילות מקוונות פעילות. לדוגמה, אם אתה רוצה לעשות מחקר מוצר, אתה יכול ללכת לאתרים כמו GameFAQs או NeoGAF כדי לצפות בדיונים סביב משחקי וידאו.
יש גם Reddit, שהוא הפורום של כל הפורומים. אתה יכול למצוא קהילות בתוך Reddit לכל נושא, כמו טכנולוגיה, תרבות וסביבה. נכון להיום, יש יותר מ-3.4 מיליון subreddits, הידועים גם בשם קהילות, שבהם אנשים מתכנסים כדי לדבר על נושאים שונים הקשורים לכותרת הקהילה.
ואם אתה עדיין לא מוצא פורומים סביב הנישה שלך, נסה לחפש בגוגל. הקלד את הנישה + הפורום שלך בשורת החיפוש וראה אילו תוצאות עולות.
6. שאל את הלקוחות שלך
בין אם יש לך חמישה לקוחות או 500, אחת הדרכים הטובות ביותר לקבל רעיונות למוצרים היא מהאנשים שקונים ממך. אתה יכול לשלוח דוא"ל לקהל הלקוחות שלך ולבקש את המשוב שלהם על כמה רעיונות למוצרים שיש לך בראש.
לדוגמה, Planted Detroit מציעה ללקוחות 20% הנחה על ההזמנה הבאה שלהם אם הם יענו על סקר בפוסט אחרון ב-X (לשעבר טוויטר).
בין אם זה אתה או צוות התמיכה שלך ששולחים את האימיילים האלה, אתה עדיין יכול לקבל משוב ולהשתמש בו כדי ליידע את תהליך פיתוח המוצר שלך.
מצא את המוצר הנמכר הבא שלך היום
בחירת המוצר והנישה הנכונים היא הליבה של עסקי המסחר האלקטרוני שלך והיא אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבל.
שימוש בקריטריונים לעיל כקו מנחה יכול לעזור לך למצוא מוצרים בעלי ביקוש גבוה בתחרות נמוכה שסביר להניח שיצליחו.
קרא עוד
כיצד למצוא מוצרים למכירה באינטרנט
המדריך האולטימטיבי לדרופשיפינג (2024)
כיצד להקים עסק דרופשיפינג – ספר הפעלה שלם לשנת 2024
כיצד למצוא את נישות הדרופשיפינג הטובות ביותר
תבנית תוכנית עסקית חינם- מסגרת מעשית ליצירת התוכנית העסקית שלך
מהו שיווק שותפים וכיצד להתחיל
12 פלטפורמות המסחר האלקטרוני הטובות ביותר לשנת 2024
130+ מוצרי Dropshipping למכירה ברווח
איך להכין ולמכור סיכות אמייל
כיצד להקים עסק נרות (עם דוגמאות)
שאלות נפוצות על מחקר מוצר
מה ההבדל בין מחקר מוצר למחקר שוק?
ההבדל העיקרי הוא שמחקר מוצר מתייחס להערכת ההסתברות להצלחה של מוצר בשוק שנבחר. מחקר שוק מתייחס לחקירת הצרכים וההעדפות של הלקוח והבנת התחזית התחרותית.
איך מתחילים מחקר מוצר?
מחקר מוצרים הוא חלק קריטי בבחירת המוצרים הנכונים ויכול להיות בעל השפעה עצומה על הצלחת העסק שלך. בצע את השלבים הבאים כדי להתחיל:
הערכת גודל השוק: השתמש בכלי מחקר מוצרים כדי ללמוד כמה לקוחות פוטנציאליים עשויים להיות לך עבור המוצר שלך.
נתח את הנוף התחרותי: חקור מותגים אחרים שמוכרים מוצרים דומים וכיצד הם משווקים אותם.
קבע קטגוריית מוצרים: החלט מאיזה סוג של מוצר הקהל שלך ייהנה הכי הרבה.
הגדר לקוח יעד: קבע למי אתה הולך למכור את המוצרים שלך.
חשב את שולי הרווח: חשב עלויות כדי לראות כמה רווח תרוויח על כל אחד
כיצד אוכל לחקור מוצר למכירה?
השתמש בטיפים הבאים כדי לחקור מוצרים למכירה:
עקוב אחר פרסומי מגמות צרכנים: חקור אתרים כמו Trend Hunter כדי לגלות אילו מושגים ואייקונים תרבותיים פופולריים.
מצא את המוכרים המובילים באמזון: גלה אילו מוצרים נמכרים היטב בקטגוריות שבחרת באמזון.
עיין באתרי אוצרות חברתית: תסתכל ב-Pinterest, We Heart It ואתרי אוצרות אחרים כדי לזהות מגמות נפוצות.
הערכת שווקים סיטונאיים B2B: בדוק את מקומות השיווק של Alibaba ו-B2B כדי לגלות מוצרים פופולריים.
קרא פורומי נישה: מצא פורומים המוקדשים לנישה שלך כדי לחקור נושאים ונרטיבים פופולריים.
שאל את הלקוחות שלך: הפעל סקר לקוחות כדי לקבל משוב על רעיונות למוצרים עתידיים.
מהי דוגמה למחקר מוצר?
דוגמה למחקר מוצרים היא שימוש בפרסומים כמו Trend Hunter כדי למצוא רעיונות פופולריים ולהעריך אם אתה יכול ליצור מוצרים ברי קיימא שיתאימו למגמה. לאחר שהוכחת רעיון, אתה יכול לעבור לתהליך פיתוח המוצר כדי ליצור גרסה מוקדמת ולפתור בעיות בשרשרת האספקה.
מאת ליזי דייווי
עודכן לאחרונה ב-27 באוגוסט 2024
שתף מאמר
פייסבוק
לְצַפְצֵף
לינקדאין
מאת ליזי דייווי
27 באוגוסט 2024
התעדכן בעדכון האחרון מ- Shopify
קבל טיפים, השראה ומשאבים בחינם למסחר אלקטרוני הנשלחים ישירות לתיבת הדואר הנכנס שלך.
בהזנת האימייל שלך, אתה מסכים לקבל אימיילים שיווקיים מ-Shopify.
פוסטים פופולריים
מצא רעיון10 רעיונות עסקיים רווחיים ל-Cricut לשנת 2024מצא רעיוןלמד כיצד להפוך למפיץ ולהתחיל למכור מידמצא רעיוןכיצד לפתוח עסק קטן בבית (40 רעיונות לשנת 2024)
קבל את נקודת המכירה היחידה שנותנת לך יותר לְהִתְקַשֵׁר
פוסטים פופולריים
יזמות11 רעיונות לעסקים קטנים לבני נוער בשנת 2024 (+ חידון בונוס)מצא רעיון13 רעיונות עסקי מזון להשיק היום (2024)