
תוֹכֶן הָעִניָנִים
- `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "שם": שם, "כתובת אתר": כתובת אתר }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '
'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });
מומחי אופטימיזציה למנועי חיפוש רבים (SEO) מתמקדים בהנעת תנועה לבלוג או לאתר העסק שלך. עם זאת, SEO חשוב גם עבור חנויות מסחר אלקטרוני. אם אתה בפיגור בתוצאות החיפוש של גוגל, אז אתה יכול גם להחמיץ מכירות.
במאמר זה, נחקור מדוע SEO חיוני להצלחת מסחר אלקטרוני. לאחר מכן נשתף 13 טיפים לשיפור SEO של החנות שלך, כולל כיצד ליצור תבניות ידידותיות למנועי חיפוש עבור המוצרים וקטגוריות המוצרים שלך. בואו נתחיל לעבוד!
תוֹכֶן הָעִניָנִים
- מהו SEO של מסחר אלקטרוני?
- מדוע SEO חשוב לאתר המסחר האלקטרוני שלך?
- כיצד פועל קידום אתרים במסחר אלקטרוני?
- מדריך שלב אחר שלב לקידום אתרים במסחר אלקטרוני (13 שלבים עיקריים)
- שלב 1: ערכו מחקר מילות מפתח
- שלב 2: חקור את המתחרים שלך
- שלב 3: בצע אופטימיזציה של דפי המוצר שלך
- שלב 4: בצע אופטימיזציה של הקטעים שלך
- שלב 5: בצע אופטימיזציה של ארכיון הקטגוריות והתגים שלך
- שלב 6: שקול לשנות את פירורי הלחם שלך
- שלב 7: בדוק את קובץ robots.txt שלך
- שלב 8: עבור ל-HTTPS
- שלב 9: בדוק את ביצועי החנות שלך
- שלב 10: שקול להשתמש בתוסף SEO של צד שלישי
- שלב 11: צור אסטרטגיית קידום אתרים לשיווק תוכן
- שלב 12: אבטחת קישורים נכנסים בעלי ערך
- שלב 13: אל תשכח לגבי קישורים פנימיים
- כיצד לבצע אופטימיזציה של שיעור ההמרה של תנועה אורגנית
- כיצד לנתח את הצלחת אסטרטגיית ה-SEO של מסחר אלקטרוני
מהו SEO של מסחר אלקטרוני?
קידום אתרים במסחר אלקטרוני הוא תהליך של שיפור הנראות של החנות המקוונת שלך בדפי התוצאות של מנועי החיפוש ויצירת תנועה אורגנית יותר (חינם) לאתר המסחר האלקטרוני שלך. תהליך SEO של מסחר אלקטרוני כולל בדרך כלל אופטימיזציה בדף, שיפורים טכניים וכיוונון עדין של מבנה האתר שלך.
ישנם מספר ערוצי רכישה לאתרי מסחר אלקטרוני, אך קידום אתרים הוא חיוני להצלחה ארוכת טווח. למרבה המזל, יש הרבה טכניקות שיכולות לעזור לחנות שלך לטפס בדירוג מנועי החיפוש. על ידי ביצוע מחקר מילות מפתח יסודי וממוקד מוצר ולמידה מהמתחרים שלך, אתה יכול להתחיל את אסטרטגיית ה-SEO של מסחר אלקטרוני בצורה הטובה ביותר.
קצת מבולבל?
תחשוב על זה ככה:
"קידום אתרים הוא בדיוק כמו שילוט חיצוני בחנות פיזית. בלעדיו, איך לקוחות יודעים מה אתה מוכר, שלא לדבר על היכן למצוא אותך?"
– A2X
מדוע SEO חשוב לאתר המסחר האלקטרוני שלך?
ללא קשר לגודל העסק, קהל היעד או הענף של העסק שלך, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) חיונית למקסום הרווחים שלך. מנועי חיפוש כמו גוגל הם כיום חלק בלתי נפרד מחוויית הקנייה המקוונת.
אתה יכול לאמת זאת באמצעות כל פלטפורמת ניתוח, כולל Google Analytics. כל שעליך לעשות הוא להיכנס לפלטפורמה שבחרת ולבחון את מקורות התנועה העיקריים שלך. רוב הסיכויים שחיפוש אורגני יופיע בצורה בולטת. למעשה, עבור חנויות מסחר אלקטרוני רבות, גוגל היא מקור התנועה הראשון שלהן.
כשמסתכלים על המספרים, קל להבין למה. על פי הסקירה הדיגיטלית העולמית, Google.com הוא האתר הפופולרי ביותר בעולם. זה מציב אותו מעל שמות בית רבים אחרים, כולל יוטיוב, פייסבוק, אמזון ונטפליקס.
ההערכה היא ש-40-60 מיליארד חיפושים מתרחשים בגוגל בארה"ב מדי חודש. עבור חנויות מסחר אלקטרוני, חיפוש אורגני פירושו קהל פוטנציאלי עצום, והרבה הכנסות נוספות שרק מחכות לניצול. למעשה, למעלה מ-40 אחוז מההכנסות ברוב החנויות ניתן לייחס לתנועה אורגנית, ו-39 אחוז מהרכישות המקוונות מושפעות מחיפוש רלוונטי.
תוצאות חיפוש אורגניות גם הרבה יותר אטרקטיביות למשתמשים בהשוואה לפרסום מסורתי יותר בתשלום. על פי מחקר, 62.2 אחוז מהחיפושים בגוגל המבוצעים במכשירים שולחניים מביאים לקליק אורגני, בעוד שרק 2.8 אחוז מביאים לקליק בתשלום.
נתונים אלה דומים במכשירים ניידים, שבהם כ-41 אחוז מהחיפושים בנייד מביאים לקליק אורגני. מדובר בעלייה דרמטית ביחס לפרסום בתשלום, שבו רק 2 אחוז מהחיפושים מביאים לקליק בתשלום. על ידי התמקדות ב-SEO, אתה יכול לצפות פי 20 יותר הזדמנויות תעבורה מאשר פרסום בתשלום לפי קליק (PPC) מציע הן במחשב שולחני והן בנייד.
במילים אחרות, אי אפשר להכחיש כמה חשוב SEO להצלחת החנות המקוונת שלך. אם אתה מזניח את SEO, אתה מגביל את הצמיחה והרווחים של העסק שלך.
כיצד פועל קידום אתרים במסחר אלקטרוני?
מנועי חיפוש משתמשים בשילוב של סורקים (בוטים), אינדקסים ואלגוריתמים כדי לקבוע איזה תוכן ראוי למקום הראשון. כדי לתת לחנות שלך את הסיכוי הטוב ביותר לדירוג גבוה, כדאי לחקור את המדע מאחורי איך מנועי החיפוש עובדים.
התהליך מתחיל ב"זחילה". זה המקום שבו מנועי החיפוש שולחים צוות של בוטים שמוצאים תוכן חדש ומעודכן. זה עשוי לכלול מוצר שזה עתה הוספת לחנות שלך או ביקורת חדשה שהותיר לקוח מרוצה.
התוכן שהתגלה לאחר מכן מאוחסן במסד נתונים המכונה אינדקס. ברגע שהתוכן שלך נמצא באינדקס של גוגל, הוא נמצא בהרצה להופיע בתוצאות חיפוש רלוונטיות. בכל פעם שמישהו מבצע חיפוש, גוגל יסרוק את האינדקס שלו עבור תוכן רלוונטי. אם השאילתה שלך נחשבת להתאמה טובה לשאילתה, סביר יותר שהיא תיכלל בתוצאות החיפוש.
גוגל מסדרת את התוכן שלה בצורה שתוכננה לפתור את שאילתת החיפוש בצורה יעילה ככל האפשר. תהליך זה מכונה דירוג. דירוג הדף שלך יקבע היכן הם מופיעים בתוצאות החיפוש. ככל שכל עמוד ידורג גבוה יותר, כך הוא יופיע קרוב יותר למקום הראשון הנכסף.
איפה החנות שלך מופיעה בתוצאות החיפוש יכולה להיות השפעה עצומה על כמות התנועה שהיא מקבלת. עלייה של מקום אחד בלבד בתוצאות של גוגל יכול להגדיל את שיעורי הקליקים (CTR) שלך ביותר מ-53 אחוזים. זה יכול לתרגם לעלייה משמעותית בביקורים, בהמרות ובסופו של דבר ליותר הכנסות לחנות המסחר האלקטרוני שלך.
יתרה מכך, העמוד הראשון של גוגל מקבל 95 אחוז מתעבורת האינטרנט, כאשר העמודים הבאים מקבלים חמישה אחוזים או פחות מסך התעבורה. אם אתה מצטיין בקידום אתרים ומצליח לזכות במקום הראשון הרווחי הזה, הסיכוי שהחנות שלך תקבל קליק גבוה פי 10 בהשוואה לדף במקום העשירי. זה יתרון ששווה לשאוף אליו.
מדריך שלב אחר שלב לקידום אתרים במסחר אלקטרוני (13 שלבים עיקריים)
כפי שראינו, קידום אתרים הוא קריטי להנעת תנועה, הגברת לידים ויצירת מכירות. אם אתר המסחר האלקטרוני שלך עומד לשגשג, אז זה חיוני שתטפס על תוצאות מנוע החיפוש, ותשיג את תנועת הרגל הווירטואלית שמגיעה לחנות שלך.
עם זאת בחשבון, בואו נסתכל על 13 דרכים שבהן תוכלו לבצע SEO של מסחר אלקטרוני.
שלב 1: ערכו מחקר מילות מפתח
מחקר מילות מפתח הוא המקום שבו אתה מזהה מילים וביטויים שאנשים משתמשים בהם בעת חיפוש תוכן שרלוונטי לחנות המסחר האלקטרוני שלך. זה כולל את השירותים והמוצרים שלך.
מחקר מילות מפתח חיוני לכל אסטרטגיית SEO מוצלחת. הביטויים שאתה מזהה במהלך שלב זה יודיעו על כל מאמצי האופטימיזציה הבאים שלך.
ישנן שתי קטגוריות בסיסיות של מילות מפתח:
- מידע: אלו הם מונחים שאנשים משתמשים בהם כדי לגלות תוכן אינפורמטיבי, כגון הדרכה והדרכות. אם לחנות המסחר האלקטרוני שלך יש בלוג, אז אלו הם המונחים שאליהם תרצה למקד.
- מוצר/עסקה: אלו הם מונחים המשמשים אנשים שמחפשים מוצר מסוים. עבור אתר מסחר אלקטרוני, מונחים אלה יהוו את הליבה של אסטרטגיית מילות המפתח שלך.
מציאת מילות המפתח הנכונות
כדי למצוא את מילות המפתח הנכונות למיקוד, תצטרך לחקור את מונחי החיפוש הפופולריים ביותר שבהם משתמשים אנשים שמחפשים את המוצרים שלך.
אתה יכול למצוא מילות מפתח באמצעות הצעות אוטומטיות של Google ותכונות 'אנשים גם שואלים'. אלה מספקים אינדיקציות שימושיות למילות המפתח הפופולריות ביותר. אתה יכול גם להסתכל על המתחרים המצליחים שלך כדי לראות באיזו טרמינולוגיה הם משתמשים עבור אסטרטגיית SEO שלהם ולחקות אותם
עבור חיפושי מסחר אלקטרוני, אמזון פופולרית בדיוק כמו גוגל. אתה יכול ללמוד מהטובים ביותר על ידי בחינת אסטרטגיות מילות המפתח של אמזון. עבור לאמזון והזן מילות מפתח שמתארות את המוצרים שלך. אז אמזון תציע הצעות על סמך כל ביטוי:

הצעות אלו מהוות נקודת התחלה מצוינת לאסטרטגיית SEO שלך, מכיוון שהן מונחים שסביר להניח שהלקוחות שלך ישתמשו בהם. תבחין גם שהצעות אלו נוטות להיות מילות מפתח עם זנב ארוך, שיכולות להיות פחות תחרותיות.
לחלופין, אתה יכול לחקור את הצעות החיפוש של אמזון באמצעות פתרון עצמאי כגון מילות מפתח Dominator.
כלי מחקר מילות מפתח
אמזון היא מקום מצוין להתחיל בו, אבל זה לא המקום היחיד שבו אתה יכול לבצע מחקר מילות מפתח. יש הרבה פתרונות איכותיים שיכולים לעזור לך. כמה כלים מצוינים להתחיל איתם כוללים את KWFinder, Ahrefs ו- Keyword Explorer.
פלטפורמת ניהול הנראות SEMrush מספקת גם פתרונות מחקר מילות מפתח. אתה יכול לבצע ניתוח מהיר באמצעות סקירת מילות מפתח, בעוד מילות מפתח קסם מושלם לזיהוי מילות מפתח עם זנב ארוך:

לאחר מכן תוכל להשתמש בהיסטוריית המודעות כדי לזהות אם מילות מפתח אלו שימשו בעבר בחיפושים בתשלום. אם מילת מפתח הוצגה במודעה, תוכל לראות את כמות התנועה שנוצרה מקידום זה. זה יכול לעזור לך לאמוד את מידת העניין במילות המפתח שאליהן אתה שוקל למקד.
לבסוף, אתה יכול להשתמש בקושי של מילות מפתח כדי להעריך כמה מאתגר יהיה לעלות על הדפים המוצגים כעת עבור כל מילת מפתח. כשאתה קובע לאילו מילות מפתח למקד, עליך להתמקד ב"מילות מפתח שלא נוצלו" בכל מקום אפשרי. אלו הן מילות מפתח בעלות נפח חיפוש הגון ותחרות נמוכה ובעלות פוטנציאל לספק את ההחזר על ההשקעה (ROI) הגבוה ביותר.
מהו בדיוק נפח חיפוש טוב יכול להשתנות בהתאם לענף שלך. עם זאת, היזהר ממילות מפתח שמקבלות כמות חיפושים נמוכה מאוד. אם אף אחד לא משתמש בביטוי מסוים, אז זה לא משנה עד כמה המונח הזה ממיר.
שלב 2: חקור את המתחרים שלך
עולם המסחר האלקטרוני הוא תחרותי ביותר. עם זאת, זה יכול להיות דבר טוב, שכן אתה יכול ללמוד מעסקים דומים. מחקר מתחרים כולל ניתוח אסטרטגיות SEO של המתחרים שלך. לאחר מכן תוכל לזהות את הטקטיקות שעובדות, ולבנות אותן לאחור כדי להשתמש בהן עבור החנות שלך.
ישנן מספר דרכים לבצע מחקר מתחרים, אך אחת היעילות ביותר היא ניתוח מילות מפתח, הידוע גם כניתוח פער מילות מפתח. זה המקום שבו אתה משתמש בכלי כגון סייר מילות המפתח של Moz כדי לזהות את המונחים שהמתחרים שלך מדורגים גבוה עבורם:

לאחר מכן תוכל לנתח את אותן מילות מפתח בעלות ביצועים גבוהים ולזהות את מילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלך. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, תוכל להתמקד במילות מפתח שבהן המתחרים שלך משיגים ביצועים טובים יותר ממך בהפרש משמעותי.
אם תצליחו לשפר את הדירוג עבור מילות המפתח הרלוונטיות, בעלות הביצועים הגבוהים הללו, תוכלו לחוות דחיפה משמעותית לקידום אתרים. זה יכול לשפר את התנועה וההמרות שלך. זה גם משפר את הסיכויים שלך לעלות על המתחרים שלך ולהיות מוביל שוק בתחומך.
טכניקה נוספת היא לזהות תוכן מתחרה שיצר הרבה קישורים נכנסים. קישורים מאתרי צד שלישי יכולים לשפר משמעותית את הדירוג שלך במנועי החיפוש. אתה יכול לזהות את התוכן הפופולרי ביותר והמקושר בתדירות גבוהה של המתחרה שלך באמצעות כלי כגון Link Explorer.
פשוט הזן את הדומיין של המתחרה שלך ופתח את הכרטיסייה 'דפים מובילים' . דוח זה יציג את כל כתובות האתרים המקושרות של הדומיין. לאחר מכן תוכל להזין את כתובות האתרים עם הביצועים הטובים ביותר בכלי מחקר מילות מפתח, כגון מילות המפתח הדירוג של Moz, כדי לראות אילו מהן משכו את הקישורים החיצוניים ביותר. זהו מידע שימושי להסברת קידום אתרים ויצירת תוכן משלך.
שלב 3: בצע אופטימיזציה של דפי המוצר שלך
לאחר שביצעת את מחקר מילות המפתח והמתחרים שלך, תוכל להתחיל להשתמש במידע זה כדי לייעל את קידום האתרים שלך בדף. זה המקום שבו אתה משפר את דף הבית והדפים הפנימיים שלך כדי לעזור להם לדרג גבוה יותר במנועי חיפוש כמו גוגל.
תיאורי מוצרים
רוב הסיכויים שאתר המסחר האלקטרוני שלך כולל מספר רב של דפי מוצרים. דף המוצר הטיפוסי מכיל אלמנטים רבים, אך התיאור נוטה להיות האלמנט הכבד ביותר בטקסט. משמעות הדבר היא שהיא מציעה את מירב ההזדמנויות לבצע אופטימיזציה של SEO בדף.
אם אתה משתמש בפלטפורמת המסחר האלקטרוני הפופולרית WooCommerece, תוכל להגדיר שני תיאורי מוצרים נפרדים:
- תיאור קצר . רוב ערכות הנושא של WooCommerce מציגות תיאור זה מיד לאחר כותרת המוצר, ולצד התמונות שלו.
- תיאור ארוך . זה מופיע בדרך כלל מתחת לתיאור הקצר.
אמנם טקסטים אלה צריכים לספק מידע רלוונטי לקונים, אבל הם גם מקום מצוין לכלול מילות מפתח. בכל מקום אפשרי, נסה להשתמש במילות המפתח שלך לפחות פעם אחת, הן בתיאור הקצר והן בתיאור הארוך (אך הקפד לשלב אותן באופן אורגני).
H1-Tags
כשמדובר בכותרות, חשוב לוודא שכל דף מוצר כולל כותרת ראשית אחת, המסומנת בתג H1. בוטים של מנועי חיפוש ישתמשו בתגי כותרת כדי לזהות את התוכן החשוב ביותר של דף המוצר שלך. הצבת מספר H1s על אותו עמוד עלולה לבלבל את הבוטים הללו ולהשפיע לרעה על SEO שלך.
תמונות
רוב דפי המוצרים יציגו גם תמונה אחת לפחות. לחיזוק SEO נוסף, חשוב לבצע אופטימיזציה של הטקסט האלטרנטיבי ושמות הקבצים המשויכים לכל תמונה.
טקסט חלופי יכול לספק ל-Google מידע רב ערך על תוכן התמונה. זה מגדיל את הסיכוי שלך לדרג תמונות מוצר בחיפושי תמונות בגוגל. אתה יכול להגדיר טקסט חלופי של התמונה שלך על ידי עריכת התמונה ושימוש בתיבת טקסט חלופי :

כמו כן, מומלץ להשתמש במילות מפתח רלוונטיות עבור שמות קבצי התמונה שלך. לדוגמה, במקום "product-inventory-1423.jpg", תוכל לתייג תמונה "red-laptop-case.jpg".
שלב 4: בצע אופטימיזציה של הקטעים שלך
הקטע הוא הטקסט שמייצג את דף האינטרנט שלך בתוצאות החיפוש של Google. כדי לבצע אופטימיזציה של קטע קוד של דף, אנו ממליצים להשתמש בתוסף SEO ייעודי כדי לבצע אופטימיזציה של הדברים הבאים:
מטא כותרת
כותרת המטא, הידועה גם בתור תג הכותרת, היא אינדיקטור מרכזי לגוגל לגבי תוכן העמוד. הכותרת המושלמת היא אינפורמטיבית ומושכת תשומת לב, ומעודדת אנשים ללחוץ על הקישור שלך בתוצאות החיפוש. כותרת המטא לא בהכרח חייבת להיות זהה לכותרת המוצר או הדף.
מטא תיאור
תיאור המטא צריך להיות קצר, תמציתי ומשכנע. אין צורך לכלול כאן מילות מפתח, אבל המשפטים המעטים המשמשים לתיאור צריכים להיות רלוונטיים לחיפוש. כדי לעודד אנשים ללחוץ על תוצאות החיפוש שלך, מומלץ להדגיש תמריצים כגון מחירים נמוכים או משלוח חינם.
Slug של כתובת URL
זוהי דרך נוספת להאכיל למנועי חיפוש מידע הקשרי חשוב על תוכן הדף. עבור אתרי מסחר אלקטרוני, שבלול ה-URL שנוצר אוטומטית יכול להיות מורכב, במיוחד כאשר מוצרים מקוננים במספר קטגוריות משנה. מומלץ לקצר את כתובות ה-URL שלך, כדי להפוך אותן לתמציתיות ככל האפשר.
נתונים מובנים
זה גם רעיון טוב לחקור את עולמות ה-Rich Snippets. קטעים אלה משמשים להצגת תוצאות חיפוש עשירות יותר בדף תוצאות של Google. הם יכולים להופיע כביקורות, דירוגי כוכבים, זמני פתיחה, מתכונים, אירועים וכו'.
Rich Snippets משתמשים בסימון סכימה – קוד HTML שפעולות האתר יכולות להוסיף לקוד הקיים של הדף. אם אתה כבר משתמש ב-Elementor, אתה יכול להשתמש בווידג'ט דירוג הכוכבים, שמגיע עם Rich Snippets מובנים מראש ויכולות סימון מובנה של Google.
Rich Snippets אינם גורם ישיר לדירוג SEO. עם זאת, הם יכולים לעזור לאתר המסחר האלקטרוני שלך להתבלט בתוצאות החיפוש של Google, מה שיכול להגביר את שיעור הקליקים שלך. אם אתה משתמש ב-WooCommerce, ווידג'ט זה יוסיף באופן אוטומטי כמה נתונים מובנים עבור מוצרים.
שלב 5: בצע אופטימיזציה של ארכיון הקטגוריות והתגים שלך
אופטימיזציה של דפי המוצר הבודדים שלך היא התחלה מצוינת. עם זאת, מומלץ גם לבחון מקרוב את דפי הקטגוריות והתגים שלך. יצירת תיאורי SEO ייחודיים הן עבור דפי הקטגוריה והן עבור דפי התגים שלך עוזרת לגוגל להבין במה מדובר בכל עמוד, כך שהיא תוכל לדרג את הדף הזה כראוי.
ניתן לכתוב כותרת ותיאור SEO ייחודיים לכל קטגוריה או תג באמצעות תוסף כגון Yoast SEO. בלוח המחוונים של וורדפרס, נווט אל מוצרים > קטגוריות , או מוצרים > תגיות :

לאחר מכן תוכל לפתוח את התג או הקטגוריה לעריכה. לאחר מכן, גלול מטה אל תיבת Yoast SEO וצור את התיאורים שלך. כדי להפוך אותם לידידותיים ככל האפשר ל-SEO, אנו ממליצים לכלול מילות מפתח רלוונטיות, כולל וריאציות של זנב ארוך.
ערכות נושא מסוימות יציגו באופן אוטומטי את התיאור שהגדרת בהגדרות של קטגוריה או תג. עם זאת, לא כל הנושאים מציגים מידע זה. במקרה כזה, אתה יכול להוסיף תיאורים אלה באמצעות Elementor WooCommerce Builder. לדוגמה, כדי להציג את תיאור הקטגוריה תוכל להוסיף את תיאור הארכיון של Elementor לתבנית קטגוריית המוצר שלך.
שלב 6: שקול לשנות את פירורי הלחם שלך
שביל פירורי לחם או פירורי לחם הוא שורת טקסט, הממוקמת לרוב בראש העמוד. זה מציין את מיקומו של המשתמש בחנות שלך:

סוגים רבים ושונים של אתרים משתמשים בפירורי לחם כעזר ניווט. עם זאת, הם שימושיים במיוחד עבור חנויות מסחר אלקטרוני, שבהן מוצרים מקוננים לרוב בתוך היררכיה של קטגוריות ותתי קטגוריות.
ככלי ניווט, פירורי לחם עוזרים לשפר את חווית המשתמש (UX). כאשר לקוחות נהנים מהזמן שלהם בחנות שלך, סביר יותר שהם ימשיכו לגלוש. זה מגדיל את מדדי SEO מפתח, כגון משך ההפעלה ומספר הדפים שבהם ביקרו. זה גם יכול לתרגם ישירות למכירות, שכן ככל שלקוח רואה יותר מוצרים, כך גדל הסיכוי שהוא יבצע רכישה.
פירורי לחם עוזרים לגוגל להבין ולסרוק את חנות המסחר האלקטרוני שלך, מה שיכול לשפר את הדירוג שלך. גוגל גם תציג פירורי לחם בתוצאות החיפוש שלה. זה יכול לעזור ללקוחות פוטנציאליים להבין את התוכן של דף האינטרנט שלך לפני שהם לוחצים עליו.
WooCommerce מגיע עם תכונת פירורי לחם משלה. עם זאת, אתה יכול לקבל יותר שליטה על פירורי הלחם שלך באמצעות מסנני PHP. אתה יכול גם להתאים באופן ידני את פירורי הלחם המקוריים של WooCommerce באמצעות תוסף SEO.
לדוגמה, Yoast SEO יכול להתאים אישית את התוכן של פירורי הלחם שנוצרו אוטומטית של כל מוצר. כדי לעשות זאת, נווט אל Yoast SEO > מראה חיפוש > פירורי לחם :

Yoast SEO מוסיף גם נתונים מובנים של JSON-LD. זה מגדיל את הסיכוי שגוגל תציג את פירורי הלחם שלך בתוצאות החיפוש שלה.
אם אתה משתמש ב-Elementor WooCommerce Builder, תקבל גם ווידג'ט ייעודי של WooCommerce Breadcrumbs. זה מאפשר לך להציג פירורי לחם בכל מקום בחנות המסחר האלקטרוני שלך.
שלב 7: בדוק את קובץ robots.txt שלך
קובץ ה-robots.txt של האתר שלך מספק הוראות לסורקים שאחראים על החיפוש באינטרנט ורישום מידע על התוכן שלו. אתה יכול להשתמש בקובץ זה כדי לציין לאילו חלקים באתר שלך הסורקים האלה יכולים לגשת, ומאילו חלקים עליהם להתעלם.
אם קובץ ה-robots.txt שלך מוגדר בצורה שגויה, הוא עלול למנוע מ-Google לסרוק ולהוסיף לאינדקס דפי מוצר ספציפיים, או אפילו את כל חנות המסחר האלקטרוני שלך. אפילו שגיאות עיצוב פשוטות יכולות למנוע מחלק מהדפים שלך להיות אינדקס כהלכה, ולהשפיע הרת אסון על SEO שלך.
כדי לוודא שמנועי החיפוש באמת יכולים לראות את כל המוצרים שלך, עליך לוודא שקובץ ה-robots.txt שלך מוגדר כהלכה. אתה יכול לבדוק זאת באמצעות הכלי לבדיקת robots.txt של Google.

אם הכלי הזה מזהה בעיה בקובץ robots.txt שלך, תוכל לערוך אותו באמצעות תוסף SEO. אם אתה משתמש ב-Yoast SEO, אתה יכול לנווט אל SEO > כלים ולבחור עורך קבצים :

Yoast SEO יציג את קובץ robots.txt שלך, ותוכל לערוך אותו או להעלות קובץ חלופי לפי הצורך.
שלב 8: עבור ל-HTTPS
מכיוון שסביר להניח שתטפל בתשלומים דרך אתר המסחר האלקטרוני שלך, חיוני לספק חיבור מאובטח באמצעות Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS). HTTPS הוא פרוטוקול שמצפין את הנתונים הנשלחים בין שרת האינטרנט שלך לדפדפן הלקוח.
מעבר ל-HTTPS יכול לעזור לשמור על בטיחות הלקוחות שלך. זה גם יכול לשפר את ה-SEO שלך, מכיוון שגוגל משתמשת ב-HTTPS כאות דירוג: "בינתיים זה רק אות קליל מאוד… אבל עם הזמן, ייתכן שנחליט לחזק אותו, כי אנחנו רוצים לעודד את כל בעלי האתרים לעבור מ-HTTP ל-HTTPS כדי לשמור על בטיחות כולם באינטרנט."
לאחר ניתוח מיליון תוצאות חיפוש בגוגל, מומחה SEO ומייסד Backlinko Brian Dean אישר שלמעבר ל-HTTPS יש השפעה חיובית על דירוג מנועי החיפוש. מחקר גורמי הדירוג לשנת 2019 שנערך על ידי SEMrush גם הגיע למסקנה ש-HTTPS הוא כעת גורם דירוג חזק מאוד.
לכן, מומלץ לוודא שחנות המסחר האלקטרוני שלך משתמשת ב-HTTPS. אם לא, אנו ממליצים בחום לבצע את המעבר, מכיוון שכמעט בוודאות תהיה לכך השפעה חיובית על דירוג מנועי החיפוש של החנות שלך (ותשמור על בטיחות העסקאות של הלקוחות שלך).
שלב 9: בדוק את ביצועי החנות שלך
זה גם רעיון טוב לחקור את עולמות ה-Rich Snippets. קטעים אלה משמשים להצגת תוצאות חיפוש עשירות יותר בדף תוצאות של Google. הם יכולים להופיע כביקורות, דירוגי כוכבים, זמני פתיחה, מתכונים, אירועים וכו'.
Rich Snippets משתמשים בסימון סכימה – קוד HTML שפעולות האתר יכולות להוסיף לקוד הקיים של הדף. אם אתה כבר משתמש ב-Elementor, אתה יכול להשתמש בווידג'ט דירוג הכוכבים, שמגיע עם Rich Snippets מובנים מראש ויכולות סימון מובנה של Google.
Rich Snippets אינם גורם ישיר לדירוג SEO. עם זאת, הם יכולים לעזור לאתר המסחר האלקטרוני שלך להתבלט בתוצאות החיפוש של Google, מה שיכול להגביר את שיעור הקליקים שלך. אם אתה משתמש ב-WooCommerce, ווידג'ט זה יוסיף באופן אוטומטי כמה נתונים מובנים עבור מוצרים.
כדי לשמור על ריצה מהירה של אתר WooCommerce שלך, תוכל לעקוב אחר הטיפים במדריך שלנו להאצת וורדפרס. אתה יכול גם לשפר את הביצועים באמצעות תוסף WP Rocket, שאפילו כולל אינטגרציה מובנית עבור WooCommerce.
כשמדובר בבדיקת ביצועי האתר שלך, אנו ממליצים על הכלים הבאים:
- Google PageSpeed Insights . פלטפורמה זו מעריכה את ביצועי החנות שלך הן במכשירים שולחניים והן במכשירים ניידים. לאחר מכן הוא יציע הצעות ושיטות עבודה מומלצות לשיפור המהירות והביצועים הכוללים של האתר שלך.
- Pingdom מאת SolarWinds . אתה יכול להשתמש בפלטפורמה זו כדי לבדוק את האתר שלך, אבל Pingdom מספקת גם ניטור זמן פעולה אוטומטי. מחקר שנערך לאחרונה על ידי Moz מצא ששגיאות שרת פנימיות 500 לסירוגין יכולות לגרום לבעיות במילות מפתח במעקב. אם החנות שלך לא מקוונת במשך פרק זמן משמעותי, זה יכול להשפיע לרעה על SEO. Pingdom יכולה להודיע לך אם חנות המסחר האלקטרוני שלך חווה השבתה כלשהי. זה עוזר לך לפתור את הבעיה לפני שיש לה סיכוי להשפיע על SEO שלך.
- GTmetrix . פלטפורמה זו מספקת מעקב ביצועים מפורט בזמן אמת. המדדים המעמיקים כוללים ייצוג חזותי של האופן שבו כל נכס בודד באתר שלך נטען, כולל CSS, HTML, JavaScript, תמונות, פלאגינים ותוכן של צד שלישי. GTmetrix מספקת גם המלצות לשיפור ביצועי החנות שלך.
זה רעיון חכם לבדוק את החנות שלך על בסיס קבוע. זה עוזר לך לזהות ולפתור בעיות מיידיות לפני שהן פוגעות ב-SEO שלך. זה גם אומר שאתה יכול לשפר ללא הרף את ביצועי החנות שלך – ובהרחבה את הדירוג שלה.
שלב 10: שקול להשתמש בתוסף SEO של צד שלישי

כפי שציינו, Yoast SEO היא אפשרות מצוינת עבור חנויות WooCommerce. אפילו טוב יותר, יש תוסף ייעודי של Yoast WooCommerce SEO. תוסף זה מוסיף כמה תכונות שימושיות שתוכננו במיוחד עבור חנויות מקוונות, כולל פרטי מסחר אלקטרוני עשירים עבור פלטפורמות מדיה חברתית ספציפיות. זה יכול להיות שימושי אם המוצרים שלך מקבלים הרבה שיתופים באתרים חברתיים.
תוסף WooCommerce גם מנקה את מפת האתר שלך ב-XML. זה מסיר תוכן לא רלוונטי, וזה שימושי מכיוון שלפלטפורמת WooCommerce אכן יש מוניטין של יצירת הרבה תוכן משוכפל.
לדוגמה, כל הפרמטרים שבהם הלקוחות שלך משתמשים כדי לסנן את המוצרים שלך ייצרו כתובות אתרים נוספות הכוללות תוכן משוכפל. אינך רוצה שגוגל תתמקד במשאבים שלה באינדקס של דפים אלה, כאשר היא עשויה להתרכז בתוכן שאתה באמת רוצה שהוא ידרג.
תוסף SEO פופולרי נוסף הוא Rank Math. לכלי זה יש תאימות מובנית עם Elementor, וזה נהדר אם אתה מתכנן להשתמש ב-Elementor WooCommerce Builder כדי לעצב את החנות שלך.
לחלופין, אתה יכול להשתמש ב-All in One SEO Pack. הגרסה החינמית של תוסף זה מגיעה עם תמיכה בסיסית עבור WooCommerce. עם זאת, תצטרך לרכוש את גרסת ה-Pro כדי לפתוח תכונות נוספות הקשורות ל-WooCommerce, כולל הגדרת כותרות SEO ומטא תיאורים עבור קטגוריות מוצרים וארכיוני תגים.
שלב 11: צור אסטרטגיית קידום אתרים לשיווק תוכן
שיווק תוכן הוא תהליך של יצירת צורות שונות של תוכן, כולל פוסטים בבלוג, סרטונים ואינפוגרפיקה. תוכן זה יכול למשוך יותר תנועה לחנות שלך, ובסופו של דבר להביא המרות.
המפתח לאסטרטגיית שיווק תוכן מוצלחת הוא לספק לקוראים שלך מידע בעל ערך, במיוחד אם הוא עוזר להם לפתור בעיה רלוונטית. זה יוצר תחושת אמון שקונים בפעם הראשונה עשויים להזדקק לפני שהם חולקים את פרטי כרטיס האשראי שלהם עם חנות מקוונת.
על ידי פרסום תוכן שימושי על בסיס קבוע, אתה יכול לבנות מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות שלך. אתה יכול גם לעורר תחושת נאמנות למותג שיכולה להפוך רוכשים חד פעמיים ללקוחות חוזרים נאמנים.
לקבלת התוצאות הטובות ביותר, מומלץ לזהות את האתגרים שהלקוחות שלך חווים כעת. לאחר מכן תוכל לייצר תוכן שעוזר להם להתגבר על הבעיות הללו. זה עשוי לעזור לראיין את קהל היעד שלך לגבי הנושאים שהם מתמודדים איתם, והנושאים שבהם הם מתעניינים. לאחר מכן תוכל ליצור לוח שנה תוכן שמותאם לצרכים המדויקים שלהם.
גם המחקר הקודם שלך יכול להועיל. באופן אידיאלי, כדאי שתהיה לך רשימה של מילות מפתח בעלות ערך גבוה שרלוונטיות לחנות המסחר האלקטרוני שלך. אתה יכול לבנות חלק מהתוכן שלך סביב המונחים האלה.
אתה יכול גם להשתמש במחקר המתחרים שלך כדי להשפיע על אסטרטגיית שיווק התוכן שלך. לדוגמה, אם פוסט של מתחרה צבר מספר רב מהרגיל של קישורים נכנסים, אז אתה עשוי ליצור תוכן שמכסה נושא דומה. לאחר מכן תוכל לפנות לצדדים השלישיים שקישרו לתוכן הקיים, כדי לראות אם הם מעוניינים להציג את שלך במקום זאת.
לבסוף, כשמגיע הזמן לפרסם את התוכן שלך, נסה לכלול לפחות קריאה לפעולה (CTA) רלוונטית אחת. זה חיוני להמרת תנועה ללקוחות משלמים.
שלב 12: אבטחת קישורים נכנסים בעלי ערך
בניית קישורים משחקת תפקיד חיוני בקידום אתרים. כאשר אתר חיצוני מקשר לחנות המסחר האלקטרוני שלך, מנועי החיפוש סופרים זאת כתמיכה בתוכן החנות שלך. כל קישור חיצוני יעביר סמכות, רלוונטיות ואמון לאתר שלך. אתה יכול למדוד את חוזק פרופיל ה-backlink שלך על ידי בדיקת Domain Authority ו-Page Authority בכלי כגון Ahrefs – רק שים לב שמדובר במדדים פרטיים שאינם בשימוש על ידי גוגל ולכן יש להשתמש בהם רק כנקודת התייחסות ראשונית.
הקישורים החיצוניים היקרים ביותר מגיעים ממקורות שגוגל סומכים עליהם. זה עשוי לכלול אתרים מבוססים שיש להם קהל עוקבים גדול והיסטוריה ארוכה של ציות להנחיות של Google. המקור צריך להיות קשור גם לתוכן האתר שלך. לדוגמה, אם חנות האלקטרוניקה שלך מקבלת קישור מבלוג שדן בטלוויזיות החכמות הטובות ביותר של 2020, אז זה נהדר עבור SEO שלך.
הדרך הטובה ביותר להרוויח קישורים נכנסים היא לייצר תוכן בעל ערך. זה עשוי לכלול יצירת פוסטים ארוכים ומעמיקים, או התרכזות בצורות תוכן שהוכחו כמושכות שפע של קישורים חיצוניים. לפי מחקר של BuzzSumo, 75 אחוז מכל התוכן המקוון מקבל אפס קישורים, בעוד שסוגי תוכן מסוימים מועדפים מאוד. אפשרויות פופולריות לקישורים נכנסים כוללות פוסטים ברשימה, חידונים, סרטונים, אינפוגרפיקה ומאמרים כיצד לעשות זאת.
זה עשוי לעזור גם לבצע ניתוח פערי קישורים. זה המקום שבו אתה מזהה קישורים שהמתחרים שלך הרוויחו שרלוונטיים לאתר המסחר האלקטרוני שלך. אתה יכול להשתמש בכלי Link Intersect של Link Explorer כדי לזהות דומיינים וכתובות URL המקשרות למתחרים שלך, אבל לא אליך. זה נותן לך רשימה של מקומות למיקוד כחלק מאסטרטגיית בניית הקישורים החיצונית שלך.
שלב 13: אל תשכח לגבי קישורים פנימיים
מומחי SEO שמים דגש רב על קישורים חיצוניים, אך קישורים פנימיים יכולים גם להגביר את SEO שלך. בעוד שקישורים נכנסים הם היפר-קישורים בין שני אתרים שונים, קישור פנימי הוא היפר-קישור בין שני דפים שונים של אותו אתר.
למרות שלעתים קרובות מתעלמים מהם, לקישורים פנימיים יכולה להיות השפעה חיובית על SEO. מחקרים מראים כי משך הביקור ומספר הדפים שבהם ביקרת בכל ביקור הם שניים מגורמי הדירוג החשובים ביותר. קישורים פנימיים יכולים להגביר את שני המדדים הללו על ידי סיוע למבקרים למצוא תוכן קשור.
בנוסף, קישורים פנימיים עוזרים להגדיר את ארכיטקטורת האתר שלך – כלומר הקשר בין הדפים באתר שלך, והיכן הם משתלבים במבנה הכולל של האתר. דפים פנימיים עם הרבה קישורים פנימיים ייראו כבעלי ערך רב יותר. באופן דומה, דפים עם קישורים פנימיים מדפים בעלי ערך גבוה, כגון דף הבית, נתפסים כמוקדים לאתר שלך.
הדבר הגדול בקישורים פנימיים הוא שאתה בשליטה. זה אומר שאתה יכול לבחור טקסט עוגן משלך. באופן אידיאלי, טקסט העוגן צריך להכיל מילות מפתח שעבורן אתה רוצה שהדף ידורג.
טקסט עוגן יכול להיות גם ממותג או לא ממותג. קישורים ממותגים מכילים את שם החנות שלך, והם שימושיים לשיפור הנראות. עבור קישורים פנימיים, אנו ממליצים להשתמש בטקסט עוגן שאינו ממותג, אלא אם הדף שאליו אתה מקשר יש רק תוכן ממותג ואינו מדורג עבור מונחים שאינם ממותגים.
למרבה המזל, קל ליצור קישור פנימי באלמנטור. פשוט בחר את הטקסט שברצונך לקשר בעורך הטקסט, והוא יציע אוטומטית תוכן רלוונטי שאליו תוכל לקשר.
לאחר הוספת הקישורים הפנימיים שלך, מומלץ לעקוב אחר תקינות כתובות האתרים הללו. מחקר של למעלה מ-450 מיליון דפי אינטרנט מצא שב-80% מהאתרים היו קישורים שבורים. זה יכול להשפיע לרעה על חווית הלקוח, ולפגוע ב-SEO שלך.
אתה יכול להשתמש בכלי בדיקת תקינות קישורים נכנסים, כגון עכביש ה-SEO של Screaming Frog, כדי לזהות התנהגות קישור לא בריאה, כולל קישורים שבורים. לאחר מציאת כתובת אתר בעייתית, תוכל לעדכן אותה, להגדיר הפניה מחדש או להסיר אותה לחלוטין.
כיצד לבצע אופטימיזציה של שיעור ההמרה של תנועה אורגנית
אופטימיזציה של שיעורי המרות (CRO) כוללת ניסיון להגדיל את אחוז המבקרים שהמרה באתר שלך. עבור חנויות מסחר אלקטרוני, זה בדרך כלל כרוך בהפיכת מבקרים ללקוחות משלמים.
בדיוק כמו בחלון ראווה פיזי, חשוב להעביר מספר רב של אנשים בדלת. עם זאת, אם רוב האנשים האלה מסתפקים בגלישה מבלי לבצע רכישה, העסק שלך יתקשה להרוויח. על ידי התמקדות ב-CRO, לעומת זאת, תוכל להשיג יותר לקוחות מאותה כמות תנועה.
אסטרטגיית CRO מוצלחת כוללת הפיכת תהליך הרכישה ללא חיכוך. זה רעיון חכם להשתמש בכלי מעקב כדי למפות את הדרך שהקונים עוברים בחנות המסחר האלקטרוני שלך. לאחר מכן תוכל למקד את המאמצים שלך בחידוד הנתיב הזה. זה כרוך לעתים קרובות במתן משפך מכירה ברור, מרגע שהמבקר מגיע לאתר האינטרנט שלך ועד לנקודה שבה הם משלימים את תהליך התשלום.
כדי לספק חווית רכישה טובה יותר, אתה יכול גם להציע מספר שערי תשלום. זה מאפשר ללקוחות לבחור איך הם רוצים לשלם. בכל מקום אפשרי, מומלץ גם לתת ללקוחות אפשרות לבצע צ'ק-אאוט מבלי ליצור חשבון.
כדי לספק חווית לקוח חלקה, זה עשוי לעזור לערוך סקרי לקוחות או לבצע בדיקות A/B ולהתנסות עם CTAs שונות. לדוגמה, בדיקה שבוצעה לאחרונה על ידי HubSpot מצאה ש-CTAs של טקסט עוגן סיפקו שיעור המרה גבוה בהרבה מבאנרים של סוף פוסט. כל אתר הוא ייחודי, אז במקום לנחש למה הלקוחות שלך יגיבו בחיוב, זה תמיד רעיון טוב להעמיד את התיאוריות שלך למבחן.
כיצד לנתח את הצלחת אסטרטגיית ה-SEO של מסחר אלקטרוני
אופטימיזציה של SEO היא לא משימה חד פעמית. מנועי חיפוש כמו גוגל ידועים לשמצה בשל שינוי האלגוריתמים וגורמי הדירוג שלהם לאורך זמן. אם אתה רוצה לשמור על מיקום החיפוש שלך, אז היה מוכן לעקוב אחר ביצועי האתר שלך ולשפר את SEO שלך בהתאם.
אתה יכול גם להוסיף תוכן לחנות המסחר האלקטרוני שלך. זה עשוי לכלול מוצרים חדשים או פוסטים בבלוג שאתה מייצר כחלק מאסטרטגיית שיווק התוכן שלך. כדי לעזור לגוגל להבין ולדרג את התוכן החדש הזה, זהו צעד חכם לבצע אופטימיזציה של SEO על כל פיסת תוכן חדשה שאתה מפרסם.
אתה יכול גם לעקוב אחר SEO שלך באמצעות כלים כגון Google Analytics. בפרט, אנו ממליצים לשים לב היטב למספרי התנועה ולזמן השהייה בחנות שלך. אתה יכול להשתמש במדדים האלה כדי לזהות ולשפר בעיות. לדוגמה, נפח תנועה גבוה אך אחוז נמוך של מבקרים חוזרים עשויים להצביע על כך שהחנות שלך מתקשה לשמור על עניין של לקוחות.
הגדלת המכירות שלך עם SEO של מסחר אלקטרוני
אם המוצרים שלך אינם מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש של Google, אז אתה עלול להחמיץ מכירות. למרבה המזל, על ידי ביצוע הטיפים שלנו לקידום אתרים במסחר אלקטרוני, אתה יכול לטפס בדירוג ואולי אפילו לזכות במקום הראשון הנכסף.
על ידי ביצוע מחקר מילות מפתח יסודי ולמידה מהמתחרים שלך, אתה יכול להתחיל חזק את אסטרטגיית ה-SEO שלך. לאחר מכן תוכל לבצע אופטימיזציה של דפי המוצר שלך כדי לעזור להם לדרג גבוה יותר במנועי החיפוש, באמצעות טכניקות כמו קטעים ופירורי לחם. לבסוף, אתה יכול להגדיל את מדדי המפתח, כולל משך ההפעלה ומספר הדפים שבהם ביקרו, עם אסטרטגיית שיווק תוכן יעילה.
האם יש לך שאלות כלשהן לגבי שימוש ב-SEO כדי להזרים תנועה לחנות המסחר האלקטרוני שלך? שאל משם בתגובות למטה!