תוֹכֶן הָעִניָנִים
- `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "שם": שם, "כתובת אתר": כתובת אתר }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '
'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });
מגיפת הקורונה מהווה איום על יוצרי רשת, לא רק מבחינה בריאותית, אלא גם מבחינה כלכלית. יותר ויותר אנשים מוגבלים לעבודה מהבית, בעוד כלכלת העולם עוברת זמנים מאתגרים.
ב-Elementor, אנו מודאגים מאוד מההשפעה שתהיה לווירוס על יוצרי רשת ברחבי העולם. עבורנו, העצמת יוצרי אינטרנט היא לא רק סיסמה שיווקית, היא בראש סדר העדיפויות היומיומיות שלנו. זו הסיבה שאנו רוצים לצייר מפה של האיומים הנוכחיים, והדרכים שבהן יוצרי אינטרנט מקצועיים יכולים להתכונן לאיומים הללו כדי להפוך את העסק שלהם מוכן יותר לשינויים.
לאחר שהצגתי את השאלה לקהילת אלמנטור, קיבלתי מגוון רחב של דעות ותגובות, מאנשי אלמנטור מכל רחבי העולם.
התגובות הללו עזרו לי לכתוב רבים מהרעיונות המשותפים במאמר זה, כולם נועדו לעזור ליוצרי אינטרנט וסוכנויות עצמאיות להתכונן לזמנים המטרידים שבפתח.
טווח ארוך לעומת טווח קצר
ההשפעות לטווח הקצר של COVID על תעשיות שונות ברורות. טיסות מושבתות , כנסים מבוטלים וצלילה עמוקה בשוק המניות הם רק כמה אינדיקטורים לאתגרים הכלכליים העולמיים שהביא הנגיף.
אבל ההשפעות ארוכות הטווח מדאיגות לא פחות. סימנים מוקדמים מצביעים על האיומים הפיננסיים הפוטנציאליים ש-COVID מציב על חברות SMB (עסקים קטנים ובינוניים). יצרניות יין וגבינות איטלקיות החלו לחוות ירידה בביקוש.
לפי סקר חדש של Veem, 27% מהעסקים מצפים שלקורונה תהיה השפעה בינונית עד גבוהה על ההכנסות שלהם. עוד 30% מצפים שלנגיף תהיה השפעה בינונית עד גבוהה על שרשרת האספקה שלהם. 52% אומרים שהם נוקטים בצעדים כדי להתכונן להאטה כלכלית.
האם להיות יוצר אינטרנט זה יתרון או חיסרון?
מכיוון שהרבה יוצרי אינטרנט רגילים לעבוד מהבית, אולי נראה שהם מצוידים ביותר להתמודד עם המצב המרוחק החדש. בעוד שמומלץ לעובדים של גוגל וחברות טכנולוגיה אחרות להתחיל לעבוד מהבית , יוצרי אינטרנט עצמאיים כבר קבעו את עמדות העבודה, השגרות והכלים שלהם ומוכנים לעבודה.
ואכן, משתמשים רבים כתבו הערות דומות התומכות בטענה זו:
אבל היתרון הזה הוא רק בערך הנקוב.
בואו נבחן תחילה את ההשפעה על חברות SMB רגילות.
ככל שיותר ויותר אנשים יישארו בבית בהסגר, עסקי הלבנים והמרגמות יסבלו מכה ישירה.
בשל ירידה בביקוש לעסקים B&M, הרגלי הוצאות מופחתים על ידי צרכנים ועסקים בתקופות של אי ודאות, תרחישים אלה עשויים להתרחש:
- פחות חברות SMB יושקו. יזמים ידחו את השקת העסק שלהם עד שהדברים יתבהרו. זה אומר שאתה יכול לצפות פחות ביקוש לאתרים חדשים שבדרך כלל באים יחד עם השקת מיזמים חדשים.
- עסקים קטנים ובינוניים יצמצמו הוצאות. עסקים מבוססים מצמצמים את ההוצאות, מצמצמים את עבודת ה-SEO, שומרי תחזוקת אתרים ושירותי יצירת אינטרנט דומים. אם השירות לא מייצר הכנסות בטווח הקצר, סביר להניח שה-SMB יפסיק אותו.
- עסקים קטנים ובינוניים רבים ייסגרו, למרבה הצער. בהנחה שהנגיף ממשיך להתפשט, זהו שלב בלתי נמנע.
מכיוון שיוצרי אתרים עובדים בעיקר עם חברות SMB כמקור בסיס הלקוחות העיקרי שלהם, סביר להניח שלפגיעה במגזר הזה תהיה השפעה דומה על העסקים שלהם.
איך יוצרי אינטרנט יכולים להתכונן
1. שמור את ההוצאות שלך למינימום
יוצרי אינטרנט צריכים למצוא דרכים לצמצם עלויות. שקול לנהל פגישות עם לקוחות קיימים או חדשים באמצעות וידאו צ'אט ולצמצם בעלויות הנסיעות והדלק. אם יש לך הוצאות שאינן תורמות לתזרים המזומנים המיידי שלך, שקלו להוריד אותן, או לחתוך אותן כליל.
ערכו חשבון נפש על ההוצאות שיש לכם כרגע: אירוח, רישיונות תוכנה, מנויים. השהיית חלק מהם עשויה לפנות משאבים יקרי ערך.
ה-50 דולר האלה שאתה מוציא על התוסף או הטופס שלך? אולי תוכל להסתדר בלעדיו. אני מקווה שזה לא יהיה תקע בוטה מדי, אבל אלמנטור כן עוזרת בהחלפת התפקידים של מספר ערכות נושא ותוספים (למעשה יש לנו פוסט בקרוב על זה).
כדאי גם להפסיק להעסיק עובדים חדשים, ואולי לצמצם את העבודה הפרילנסרית שתבצע במיקור חוץ. קח בחזרה משימות מסוימות שאתה בדרך כלל שולח לספקי שירות חיצוניים.
ישנן פעולות רבות שאתה יכול לנקוט כדי להפחית את העלויות של העסק שלך. מה שחשוב יותר מהצעדי הקיצוץ בתקציב הוא אימוץ גישה מודעת יותר לעלות, שלוקחת בחשבון את הירידה הצפויה בפרויקטים חדשים.
2. מיין ותעדוף את התיק שלך
למגיפה זו השפעה מגוונת על עסקים שונים. בעוד שתעשיית הנסיעות סובלת, חומרי חיטוי הידיים משגשגים.
אם יש לך תיק עבודות מגוון, זה יכול להיות הזמן המושלם לסדר מחדש ולתעדף את הפרויקטים שלך, בהתאם לסוגי העסקים המשגשגים.
העיף מבט על גוף העבודה שלך, ושקול אם יש סוגים של פרויקטים שצריכים להתמקד יותר באחרים.
אם בנית אתרי אינטרנט למלון ולחנות מקוונת, איך תוכל להביא יותר פוקוס לאחרון?
עכשיו זה זמן מצוין לארגן מחדש את דף תיק העבודות שלך, לקבל כמה המלצות מעסקים שצפויים לגדול בזמנים אלו ועשויים להזדקק לעזרתך.
כנ"ל לגבי השירותים שאתה מציע. אם אתה מומחה באופטימיזציה של יחס המרה וגם מנהל קמפיינים, הייתי שם יותר דגש על צד ההמרה, שכן הביקוש למנהל קמפיינים צפוי לרדת.
עיין במאמר שכתבנו עם טיפים לבניית תיק העבודות שלך נכון.
3. מצא דרכים חלופיות להתחבר עם לקוחות קודמים שלך
כל המקומות ה'רגילים' לפגוש לקוחות חסומים, ויוצרי אינטרנט צריכים לחקור דרכים אחרות.
פגישה עם לקוחות דרך מינגלינג במצבים חברתיים כמו כנסים אינה אופציה באקלים של היום. אל תתייאשו, יש סיכוי גבוה יותר שתסגרו עבודה חדשה על ידי חיבור מחדש ללקוח קיים.
הנה כמה סטטיסטיקות הקשורות למה עדיף להשקיע בלקוחות קיימים:
- רכישת לקוח חדש יכולה לעלות פי חמישה יותר מאשר שימור לקוח קיים.
- שיעור ההצלחה של מכירה ללקוחות קיימים הוא 60-70%, ועבור לקוחות חדשים הוא 5-20%.
אני אוהב את העצה של פול ג'רוויס:
"כל הזדמנות שהיתה לי אי פעם הגיעה מקשרים שיצרתי עם אנשים אחרים.
אני מבלה לפחות שעה ביום בחיבור עם אנשים…
שלח הודעות דוא"ל עוקבות, שמור על קשר עם אנשים כדי לראות מה הם זוממים לאחרונה, ועזור היכן שהם צריכים כל דבר שאתה יכול לספק. הישארו על הרדאר של אנשים, לא בתור איזה שמוזר, אלא כאדם אמיתי ובעל תושייה שמעניין אותם. "
שלח מיילים ללקוחותיך בעבר באופן קבוע. שאל אותם איך העסק שלהם מסתדר. אפילו הכנס בדיחה רכה של קורונה וירוס. לאחר מכן, שאל אם יש משהו שאתה יכול לעשות כדי לעזור להם.
זה לא מכירתי ולא פולשני. אתה פשוט מגלה בהם עניין, וסביר להניח שהם יעריכו זאת.
הייתי גם שוקל להציע הנחות כדי להגדיל את הסיכוי שהלקוחות שלך ייסגרו. הזמנים המאתגרים עשויים לגרום לכך שהלקוחות שלך יסגרו אם תיתן להם תמריץ הנחה.
4. למד מיומנויות חדשות המבוקשות בזמנים אלו.
מכיוון שצפויה פחות עבודה של לקוחות, זה יפנה חלק גדול מלוח הזמנים השבועי שלך. השקיעו הפעם בלימוד מיומנויות חדשות ובהרחבת הידע שלכם. התמקד במיומנויות הרלוונטיות יותר שהזכרנו קודם, מיומנויות שעוזרות למטרות העסקיות המיידיות של הלקוחות שלך. קידום אתרים, אופטימיזציה של יחס המרה ומסחר מקוון הם דוגמאות למיומנויות שעשויות להישאר בביקוש גבוה ואף לראות עלייה בביקוש.
הנה כמה אתרי חינמי ופרימיום נהדרים שאני עוקב אחריהם וממליץ עליהם באופן אישי. אלו מיומנויות שמתורגמות ישירות לרווחים לטווח קצר עבור העסק:
מיומנויות אלמנטור
- למד מיומנויות עיצוב אתרים
- למד מיומנויות יסוד בסיסיות
- למד אנימציית אינטרנט באלמנטור
- למד על בניית חלונות קופצים
למד מיומנויות אינטרנט אחרות הרלוונטיות לתקופות אלה:
- הדרכות לפיתוח קוד אלמנטור
- ספר מומלץ מאת פול ג'רוויס ללימוד מיומנויות עסקיות עצמאיות
- קורסי הכשרת יועצי וורדפרס מאת WPElevation
- קורסי אופטימיזציה של שיעור המרות (יש גם קורסי CRO בחינם)
5. שותפות עם סוכנויות
מכיוון שכנסים אינם רלוונטיים בזמן שההתפרצות עדיין נמשכת, יוצרי אינטרנט צריכים לחפש דרכים חלופיות להתחבר עם עמיתים ושותפים. כדאי לטפח קשרים מקוונים ולהשקיע זמן בשליחת מיילים ובצ'אט עם שותפים עסקיים פוטנציאליים.
סביר להניח שהסוכנות שאיתה אתה מנסה לעבוד עברה לעבוד מרחוק, והיא פחות זמינה לשקול גיוס עובדים. זו הסיבה שאני מציע לחפש קשר בסוכנות. השתמש במיומנות שאתה משכלל שהם עשויים להזדקק לו, ונסה לברר אם הם יהיו פתוחים לנסות את השירות שלך.
6. חקור הזדמנויות עסקיות חדשות
למרות שזה עשוי להיחשב כניצול המצב, יוצרי אינטרנט צריכים לשקול לבחון הזדמנויות עסקיות שצצות לאור הקורונה.
להלן מספר רעיונות לעסקים שעשויים לשגשג שתוכל לחקור. כל הרעיונות הגיעו מחברי קהילת אלמנטור.
ויקטוריה שופטת כותבת: קיבלתי דחיפה במכירות, כאשר אנשים שבדרך כלל מוכרים שירותים אישיים מבינים שהם צריכים גיבוי מקוון.
במקרה שעדיין אין לך רשימה של אנשי קשר ולקוחות קודמים, אתה יכול לחפש באופן פעיל עסקים שאתה מצפה שיצטרכו לעבור למצב מקוון.
אירפן אמיר כותב: זה יהיה זמן טוב לעבוד על פרויקטים אישיים
אם תשמרו על העלות השוטפת למינימום, תוכלו לנצל את הזמן השקט לעבודה על הפרויקטים האישיים שלכם. צרו מהומה צדדית, התעסקו בשיווק שותפים, נסו לחקור הכנסה פסיבית. למרות שלפרויקטים אלה לוקח זמן לצבור תאוצה, זו עשויה להיות ההזדמנות להניע את הכדור.
מארק קונגר כותב: זה פותח הזדמנות עסקית ענקית – לעזור לאנשים להיכנס לאינטרנט וליצור פרוטוקולים לעבודה מהבית כי לרובם אין מושג.
כולם, אפילו העובדים, מודאגים כעת לגבי עתידם וממיתון כללי. מה שמציין נכון, רבים יזדקקו לעזרה להבין כיצד להקים את העסקים המבוססים על העבודה מהבית שלהם.
קים בורן ריבאנס כותבת: זה די מבאס, וממש לא… אחת מהלקוחות שלי (גם חברה) התחילה את עסק הניקיון המסחרי שלה בשנה שעברה. היא קפצה על קבלת ציוד נגיפים ואלקטרוסטטי מאושר על ידי CDC/EPA והוצפתה בפניות וחוזים חדשים. אז עשיתי דפי אינטרנט ופוסטים חדשים ודברים חברתיים בטירוף.
נומיס פרפיט כותב: כרגע אני בונה אתר למישהו שמתחיל עסק לחיטוי ידיים 🤣
אני מסכים עם שתי ההערות. כל מה שקשור לבריאות/חיידקים/ניקיון יהיה מבוקש כבר עכשיו.
Lorelei Garnes Sell כותבת: מסחר אלקטרוני ומכור את הערך הזה!!!! לא צריך חלון ראווה נכון? זה ידחוף חלק לעידן הדיגיטלי שהם החמיצו…
למרות שהדיבור הוא על מזון מקוון ומוצרים הקשורים לבריאות, הכל באינטרנט עשוי לעלות. מכיוון שאנשים לא רוצים לצאת מהבתים שלהם, הקניות של בגדים, מוצרי אלקטרוניקה וסחורות אחרות עשויות גם לעלות. מכיוון שעשויות להיות מגבלות מסוימות למשלוח, עבודה על מסחר אלקטרוני עבור חנויות מקומיות עשויה להיות מועילה גם כן.
בריאן מק'קרקן כותב: אנחנו עושים הרבה "מוסדות" ופרויקטים של ממשל מקומי, אז זו הייתה תקופה נהדרת עבורנו. מכיוון שרוב הסוכנויות הללו נסגרו לכמה שבועות, כעת הן מתמקדות באתרי האינטרנט שלהן, כך שאנו עורכים הרבה פגישות טלפוניות ומקבלים הרבה שעות לחיוב לצורך שינויים והתאמות.
רוב הסוכנויות הממשלתיות נתפסו על ידי נגיף הקורונה. מיקוד אליהם כלקוחות פוטנציאליים עשוי להיות רעיון טוב.
הנה כמה הצעות נוספות:
- קורה קירני מציעה לבנות אתר חברות.
- פרנצ'סקו סומרוגה הזכיר שירות דמוי נטפליקס עבור עסק יוגה שיצר לאחרונה.
מציאת דרכים לתרגם עסק לפעילות מקוונת היא דרך מצוינת לעזור לעסקים בתקופות של כליאה.
דברי עצות מעודדים
לפני כמה ימים שאלתי את הקהילה שלנו כיצד הנגיף משפיע על פרילנסרים.
אחת התשובות הייתה ממש מעוררת השראה.
הוא תיאר מצב דומה שעמד בפניו במהלך מפולת הבורסה ב-2008, וכיצד הוא הצליח בסופו של דבר:
"במהלך ההתמוטטות של 2008/2009, היו לי שני לקוחות מוצקים ולקוחות סחר רבים. (סטיל ביז). שני הגדולים שלי (משתמשי קצה) שרדו והחזיקו אותי… מגרש המסחר נעצר. במהלך השנה הבאה, זה נרגע… והמסחר התחיל שוב. אבל שני המוצקים שמרו אותי בעניין. העצה שלי, אתה צריך לקוח אחד או שניים יותר גדולים ומוצקים כדי לבסס דברים על… כל השאר הוא רוטב, אז אתה לא מזיע אם %$^& כזה קורה. תהיו בטוחים וחיוביים חברים שלי! נעבור את זה ביחד…" לואיס דנן
אלו מילים מעודדות, וצריך לקחת אותן ללב.
- קהילה חזקה, מוכנה לעזור אחד לשני
- גישה עמידה ונכונות להסתגל
- רעיונות יצירתיים וביצוע מהיר
בוא נבעוט קצת בתחת של COVID ונבנה עסק אנטי שביר שיחזיק מעמד הרבה אחרי שהקורונה תחזור לעמוד למען מותג בירה.