מחפש להרוויח כסף ממכירת הציורים או ההדפסים שלך באינטרנט? מדריך שלב אחר שלב זה כולל עצות שימושיות מאמנים ומומחים כאחד.
מאת דיינה וינטר
13 בספטמבר 2024
להתפרנס כאמן קריירה זה יותר מיצירת אמנות יפה. זה כרוך בהבנה כיצד לבנות קהל, כיצד לתמחר מוצרי אמנות, והדרישות הייחודיות למשלוח אמנות. זה אומר לחשוב כמו יזם.
לפני פלטפורמות המסחר האלקטרוני, אמנים הסתמכו על גלריסטים, סוכנים וקמעונאים של צד שלישי כדי להפיץ עבודה. כלי היוצר של היום מאפשרים לאמנים עצמאיים להיות הבעלים של זרמי ההפצה שלהם, ליצור ולמכור את האמנות שלהם באינטרנט – ובתנאים שלהם.
השינוי הזה אפשר לגלריסטים ואוצרים לייצג יותר אמנים ולהתרחב למכירת הדפסי אמנות במחירים סבירים באינטרנט כדי להגיע לשווקים רחבים יותר.
בין אם אתה יוצר או אוצר המעוניין להרוויח כסף באינטרנט על ידי מכירת אמנות, מדריך צעד אחר צעד זה ילמד אותך כיצד למכור אמנות באינטרנט, עם עצות מגלריסטים וציירים מצליחים.
איך למכור אמנות באינטרנט
בחר את המודל העסקי שלך
החליטו מה למכור: אמנות מקורית לעומת רפרודוקציות
צלם וסרוק את העבודה שלך
מצא מדפסת להדפסת האמנות שלך
בנה את המותג שלך כאמן
הגדר מחירים קמעונאיים עבור המוצרים שלך
בנה חנות מסחר אלקטרוני כדי למכור את האמנות שלך באינטרנט
גלה עוד ערוצים למכירת אמנות
מכור את האמנות שלך במצב לא מקוון
עבוד עם גלריות כדי למכור את האמנות שלך
תן רישיון לאמנות שלך
שיווק את מותג האמנות שלך
ארוז ושלח את האמנות שלך
הבן פלגיאט וזכויות יוצרים לאמנים
בסעיפים הבאים, נסקור את היסודות של מכירת אמנות מקוונת עבור אמנים מתחילים וותיקים כאחד. חקור נושאים לכל רמה כולל עבודה עם מדפסות והתמודדות עם פלגיאט.
לא משנה באיזה סוג אומנות אתה עוסק – ציורי אקריליק מקוריים, הדפסי אמנות דיגיטלית, פיסול – למשאב הזה יש עצות שימושיות לכל אמן מקצועי. שמע עצות מומחים מהגלריסט של Spoke Art קן הרמון, הבעלים של Ferme à Papier Cat Seto, והאמנית מריה קמאר, הידועה בשם Hatecopy. מלמידה כיצד למכור ציורים באינטרנט ועד לשכפול העבודה שלך כמרצ'ינג, המומחים האלה ילוו אותך בכל שלב.
1. בחר את המודל העסקי שלך: מכור אומנות משלך או יצירות של אמנים אחרים
ישנן שתי דרכים למכור אמנות באינטרנט: ליצור או לאצור. קאט בנתה את הקריירה שלה בשני הכיוונים, על ידי יצירה ומכירה של עבודות משלה וייצוג עבודות של אחרים בבוטיק שלה. איזה מהם מתאים לך?
צור ומכור אמנות משלך
כאמן, אתה היוצר, מייצר אמנות מקורית, רפרודוקציות של יצירות מקוריות או יצירות אמנות דיגיטליות, ומוכר ישירות ללקוחות שלך או בעקיפין דרך גלריה, שותף קמעונאי או סוכן.
מעולם לא היה קל יותר לאמנים למכור ישירות, כשכלי יוצרים מתפתחים צצים לכאורה מדי יום. אם אתה לומד איך למכור ציורים באינטרנט, גלריות יכולות לחשוף את העבודה שלך לקהלים חדשים. ייתכן גם שתהיה להם גישה למשאבים ולאנשי מקצוע שיעזרו לקדם, להציג, לטפל ולשלוח יצירות אמנות.
אצור יצירות של אמנים אחרים
אם אתה לא אמן באופן אישי אבל יש לך עין נהדרת ואהבה לעולם האמנות, אתה עדיין יכול להיכנס למשחק של מכירת אמנות כאוצר.
ייתכן שחלק מהאמנים לא עוסקים בשיווק או בבירור כיצד למכור אמנות באינטרנט ובמקום זאת מסתמכים על גלריסטים, אוצרים ושותפים קמעונאיים כדי לטפל בהיבט זה של העסק. כשותף לאמנים, אתה עושה אחוזים ממחיר המכירה בתמורה לידע והשירות העסקי שלך.
ישנן מספר דרכים לעבוד עם אמנים כדי למכור את האמנות שלהם באינטרנט – בין אם זה מכירת יצירות מקוריות או הדפסים, או רישוי יצירות להדפסה על סחורה או שימוש בהוצאה לאור.
2. החליטו מה למכור: אמנות מקורית מול רפרודוקציות
הדרך הטובה ביותר למכור את האמנות שלך באינטרנט תהיה תלויה באופי האמנות שלך ובמדיום שבחרת. אתה יכול לבחור למכור את האמנות שלך, למכור רפרודוקציות של יצירה זו, או שניהם.
אמנים יפים המשתמשים במדיומים קלאסיים ומוכרים בנקודות מחיר גבוהות עשויים לבחור למכור רק יצירות מקוריות, למשל, בעוד שאמנות דיגיטלית, שניתן לשכפל ללא אובדן איכות, היא נהדרת עבור הדפסים וסחורה. עם זאת, לרוב האמנות שנוצרה במדיומים דו-ממדיים יש מספר אפשרויות ליצירת מכירות בלתי מוגבלות על יצירה אחת.
שקול את הפורמטים הבאים:
אמנות מקורית: ציורים, רישומים, איורים (הערה: ניתן למכור גם את האמנות המקורית וגם הדפסים של אותה עבודה)
הדפסים במהדורה מוגבלת או פתוחה: ממוסגר, לא ממוסגר או הדפסים על קנבס)
אמנות דיגיטלית או הורדות דיגיטליות: טפטים לשולחן עבודה, תבניות, אמנות הדפסה בבית וכו'.
אמנות אישית: מיוצר בהזמנה לפי בקשת לקוח או בהזמנת בית עסק.
סחורה: האמנות שלך מודפסת על כובעים, כיסויים לאייפון, ספלים, חולצות טריקו, סיכות אמייל, כרטיסי ברכה, כלי כתיבה וכו'.
הדפסות חוזרות: על בד, נייר עטיפה או טפט
רישוי: "השכרת" עבודה למותגים או פרסומים אחרים (מעולה למאיירים וצלמים)
שיתופי פעולה עם מותגים: קולקציה מוגבלת הנמכרת דרך החנות של המותג השותף
איך למכור ציורים באינטרנט
מדריך זה יספק לך את כל מה שאתה צריך כאמן שמוכר ציורים באינטרנט. למעט הסעיף על הדפסת האמנות שלך, כל שלב חל על מכירת אמנות מקוונת הן עבור מקור והן עבור רפרודוקציות.
כיצד למכור הדפסים באינטרנט
תמצא גם את כל המידע הנדרש למכירת הדפסים באינטרנט. מדריך זה ידריך אותך לאורך השלבים להרוויח כסף ממכירת אמנות באינטרנט על ידי שחזור יצירות אמנות מקוריות למכירה שוב ושוב. שימו לב במיוחד לקטע של הדפסת האמנות שלכם, כמו גם כיצד למנף מוצרי הדפסה לפי דרישה כדי להתחיל לבצע מכירות מקוונות באמצעות האמנות הדיגיטלית שלכם בכמה קליקים בלבד.
מכירת סוגים אחרים של רפרודוקציות אמנות
האמן היליד פטריק האנטר יוצר רפרודוקציות במחיר נגיש של עבודותיו על סחורות כמו כרטיסי ברכה וביגוד.
מדיומים מסוימים, כמו פיסול, קשים יותר לשחזור או לשימוש עבור יישומי סחורה. אבל עבור אלה שאי אפשר לסרוק ולהדפיס, עדיין יש דרכים לייצר הכנסה נוספת מעיצוב יחיד. לדוגמה, עבודות חימר עשויות להשתמש באותה תבנית כדי ליצור חלקים דומים, וניתן ליצור עיצובים תלת מימדיים שוב ושוב עם מדפסת תלת מימד.
רפרודוקציות של הדפסי אמנות: מהדורה פתוחה לעומת מהדורה מוגבלת
שחזור אמנות על חולצות או ספלים, או כהדפסי אמנות פירושו שיצירה בודדת יכולה לשאת פרי ללא הגבלת זמן – או לזמן מוגבל. ישנן שתי דרכים לגשת למכירת האמנות שלך כהדפסים: מהדורה פתוחה או מהדורה מוגבלת.
מהי מהדורה פתוחה?
מהדורה פתוחה פירושה הדפסה ומכירה של מספר בלתי מוגבל של מוצרים (רפרודוקציות או הדפסות של יצירה מקורית). עם אפשרות זו, אתה יכול להמשיך להרוויח מיצירת אמנות בודדת ללא הגבלת זמן כל עוד יש לה ביקוש. עם זאת, הזמינות הבלתי מוגבלת של היצירות שלך עשויה להפחית מערך העבודה שלך באופן כללי.
מהי מהדורה מוגבלת?
מהדורה מוגבלת פירושה הדפסת מספר מסוים של הדפסים בלבד לפני שהם נעלמים. אלה לרוב ממוספרים וחתומים על ידי האמן כדי להוסיף ערך ואותנטיות. הזמינות המוגבלת מוסיפה ערך לאמנות, כלומר אתה יכול למכור הדפסים בנקודות מחיר גבוהות יותר.
Spoke בוחר לעתים קרובות באסטרטגיית המהדורה המוגבלת. "אנחנו עובדים קשה מאוד כדי למצוא דברים שמאוד מיוחדים למכור. יש להתייחס לדברים שהם מיוחדים כאילו הם מיוחדים", אומר קן.
כדי לעזור למזער מכירה חוזרת, Spoke יגביל כמויות של הדפסות מסוימות לכל לקוח. "לוודא שהמעריצים האמיתיים הם בעצם אלה שמסוגלים להשיג את הדברים שאנו מוכרים היא תמיד בראש סדר העדיפויות", אומר קן.
3. צלם וסרוק את עבודתך
צילום וייצוג המוצרים שלך בצורה ברורה ומדויקת חשוב לכל עסק קטן מקוון. ללא היכולת להרגיש מוצר, לקוחות פוטנציאליים צריכים לקבל את התחושה הטובה ביותר של מה שהם קונים באמצעות תמונות ברורות ומפורטות.
מכירת אמנות באינטרנט אינה יוצאת דופן. "אם יש לך תדמית גרועה של העבודה שלך או שהתמונה לא מייצגת את העבודה בצורה מדויקת, יהיה לך קשה יותר למכור אותה", אומר קן. לחלופין, תתקע בהתמודדות עם לקוחות לא מרוצים ועיבוד החזרות.
אומנות צילום למכירה
צילום מוצר לאמנות הוא קצת יותר מסובך ממוצרים אחרים, והגדרת אור בסיסית עדיין עלולה לגרום לסנוור או אי סדרים בצבע. שקול לשכור איש מקצוע כדי לצלם יצירות או אמנות גדולות יותר עם כל אלמנט תלת מימדי או מבריק.
אם אתה מוכר סחורה או מוצרים אחרים שמציגים את האמנות שלך, הכללים הכלליים של צילום מוצרים חלים. צלם תמונות ברורות ממספר זוויות כמו גם צילומים מוגדלים כדי להראות מרקם ופרטים. תמונות סגנון חיים (המוצר שלך בסצנה) נהדרות עבור דף הבית והמדיה החברתית שלך ועוזרות להראות קנה מידה.
שירותי הדפסה לפי דרישה מספקים לעתים קרובות תמונות מדגמיות בהן תוכל להשתמש בדפי המוצר שלך במקום או בנוסף לצילום.
אמנות סריקה למכירה
לעבודות דו-ממדיות, קן ממליץ על סריקה כחלופה משתלמת ויעילה לצילום. "הדרך החסכונית ביותר לעשות זאת היא להשיג סורק שולחני ולסרוק את העבודה בחלקים ולתפור אותה בצורה דיגיטלית", הוא אומר. "אם יש לך יצירה עם ציפוי מבריק או שרף, זה קצת טריק, אבל עבור רוב העבודות על קנבס או נייר, זה די קל." במקרה של סריקות מאתגרות יותר, גלריות ושירותי הדפסה אחרים יכולים לעזור.
בשני המקרים, תרצה שהתוצר הסופי ייצג את העבודה שלך בצורה הכי קרובה שאפשר כדי שתוכל להשתמש בו בתיק העבודות שלך או למכור את העבודה כהדפסים או אמנות דיגיטלית.
🎨 למידע נוסף:
מדריך עשה זאת בעצמך להגדרת צילום המוצר המושלם
המדריך המלא לצילום מסחר אלקטרוני
4. מצא מדפסת להדפסת האמנות שלך
ההבנה כיצד למכור את ההדפסים שלך של יצירות האמנות שלך מסתכמת בהיותך ידידותי מאוד עם מדפסת, בין אם זו הזרקת הדיו שלך בבית או חברה שמטפלת במשימה עבורך. ישנן אפשרויות מרובות, מעשה זאת בעצמך ועד לביטול ידיים לחלוטין, כדי לעזור לך למכור הדפסי אמנות וסחורה אחרת לקהל שלך.
הדפסת עשה זאת בעצמך
אפשר להתחיל למכור יצירות אמנות משלך על ידי יצירת הדפסים איכותיים בעצמך עם נייר איכותי, דיו ומדפסת משרדית ביתית. כאמן חדש, שיטה זו יכולה לשמור על עלויות נמוכות, אך עשויה להיות בלתי ברת קיימא כאשר אתה מגדיל את הטווח לאורך זמן.
"בהתחלה הייתי מדפיסה, אורזת ומעבירה ביד כל פוסטר שהוזמן", אומרת מריה. "בשלב מסוים הווליום הפך כל כך גדול שלא יכולתי לפנות זמן לצייר. ביליתי את כל הימים שלי במשלוח ובמעבר."
שיטה זו מוגבלת בדרך כלל למכירת הדפסי אמנות על נייר, אך חלק מהמדפסות הביתיות המתמחות עשויות לאפשר לכם להדפיס על נייר קנבס או בד שתוכננו במיוחד למטרה זו.
שימוש בחברת דפוס
חברת דפוס מקומית או מקוונת יכולה לשחזר את העבודה שלך בהמוניהם ואף להציע הנחות בכמות גדולה אם אתה מדפיס הרבה מאותו יצירה. זו יכולה להיות הדרך הטובה ביותר למכור אמנות באינטרנט אם יש לך קטלוג קטן ונפח מכירות גבוה של יצירות אלה.
בשיטה זו, אתה עדיין תהיה אחראי לאריזה ומשלוח של ההדפסים שאתה מוכר באינטרנט. חברות אלו יכולות לרוב לייצר הדפסות באיכות גבוהה הודות למדפסות מתקדמות יותר.
שירותי הדפסה לפי דרישה
הדפסה לפי דרישה היא האופציה המופנית והרב-תכליתית והדרך הקלה ביותר למכור אמנות באינטרנט – במיוחד אם אתם מתכננים למכור את העבודה שלכם מודפסת על סחורה כמו חולצות טריקו או כובעים.
שירותי הדפסה לפי דרישה משתלבים בדרך כלל עם החנות המקוונת שלך. כאשר מבוצעת הזמנה, האינטגרציה מפעילה את היצירה הזו להדפסה ומשלוחה ישירות ללקוח. זוהי אפשרות מצוינת למכירת אמנות בתקציב, שכן אין צורך להשקיע בציוד או במלאי.
כאשר מספר ההזמנות עלה על יכולתה להדפיס ולשלוח עבודות בעצמה, מריה השתדרגה לשימוש בחברת הדפסה לפי דרישה. "כל מה שאני צריכה לעשות זה להעלות ולתת לזה לעשות את העבודה בשבילי", היא אומרת. "עכשיו אני יכול להתמקד בעצם ביצירת אמנות ובחיבור עם אנשים."
מוצרי הדפסה לפי דרישה לא נעצרים רק בהדפסות נייר. ניתן להדפיס את האמנות שלך על מספר פריטים למכירה, מכיסויי טלפון ועד מדבקות.
💡 טיפ: בקשו דוגמאות מספק ההדפסה לפי דרישה כדי שתוכלו לבדוק את הצבעים ואיכות ההדפסה. זה חשוב במיוחד אם הפריטים יישלחו ישירות ללקוחות שלך.
5. בנה את המותג שלך כאמן
כאמן שלומד כיצד למכור את יצירות האמנות שלך, המותג שלך עשוי להתפתח כהרחבה טבעית של האמנות שלך. הסגנון והמדיום שבחרת יגדירו אותך כאמן ואתה באופן טבעי תמשוך מעריצים וקונים על סמך זה בלבד. עם זאת, ישנן החלטות רבות שתצטרך לקבל במודע כאשר אתה מתחיל לחשוב על עצמך כעסק וגם כאמן.
מכיוון שאמנות היא רכישה אישית ולפעמים רגשית, סיפור המותג שלך כאמן יכול להשפיע על ההחלטה של מישהו לקנות. ונכסים עסקיים אחרים כמו אריזה ועיצוב האתר צריכים לשקף או להשלים את האסתטיקה החזותית של העבודה עצמה.
תרגיל המיתוג שלך צריך לענות על הדברים הבאים:
האם אתה יוצר ומוכר אמנות תחת השם שלך, שם בדוי או שם מותג?
איך תיגש לסיפורי מותג? כמה מהסיפור האישי שלך תספר?
האם יש לך משימה, ערכים או מטרה שאתה רוצה לתקשר באמצעות המותג שלך?
מחוץ לאמנות עצמה, מהו הכיוון החזותי של זהות המותג שלך? מה הטון של התקשורת שלך?
אילו נכסי מיתוג אתה צריך? גם ללא כישורי עיצוב או תקציב להעסיק מעצב גרפי, ניתן לייצר לוגו עם יצרנית לוגו ולבצע עיצוב מיתוג בכלים חינמיים ופשוטים.
התשובה לשאלות אלו תעזור לך לבנות קבוצה של קווים מנחים למותג שיהוו את הבסיס לעיצוב אתרים, חומרים שיווקיים וכו'. אם בסופו של דבר תרחיב את העסק שלך, קווים מנחים אלה יעזרו לך לשמור על עקביות מותג בזמן שאתה מאציל משימות לצוות או שותפים אחרים.
סיפור המותג שלך יכול להופיע במספר מקומות, כולל תוכן המדיה החברתית שלך, תוספות באריזה שלך ובדף אודות באתר שלך, כמו זה של האמנית האוסטרלית שרה מיגליאקו.
אמנים רבים בונים בסיס מעריצים על סמך הפרסונות המקוונות שלהם או המותגים האישיים הקשורים באופן הדוק לאמנות שלהם. טטיאנה קרדונה, הידועה גם כאלכימיה נשית, בחרה לשים את פניה במרכז אסטרטגיית המדיה החברתית שלה.
🎨 למידע נוסף:
איך לבנות מותג ב-7 שלבים: התחל ב-2024
איך לבנות מותג אישי בשנת 2024: 8 שלבים פשוטים
6. הגדר מחירים קמעונאיים עבור המוצרים שלך
איך אתה מוכר את האמנות שלך באינטרנט – ובעצם מרוויח מזה כסף? להתפרנס כאמן עובד אפשרי אם אתה יודע להעריך ולתמחר את העבודה שלך. אמנות תמחור היא מאתגרת מכיוון שהיא לא בהכרח משתלבת בצורה מסודרת באסטרטגיות תמחור טיפוסיות.
תמחור אמנות מקורית
ניהול כל עסק שיהיה בר קיימא בטווח הארוך כרוך ברווחיות בשלב מסוים. כדי להשיג זאת, תצטרך לתמחר את האמנות שלך בהתאם. אם אתה רק מתחיל להתנסות במכירת ציורים באינטרנט ואין לך שם ידוע, אתה יכול להתחיל עם נוסחה פשוטה לתמחר את האמנות המקורית שלך:
העלות שלך למכירה ושיווק של היצירה + עלויות חומר + הוצאות אחרות + הסימון שלך (רווח) = מחיר קמעונאי
עבור שיטה זו, כדאי לקחת בחשבון את הזמן שהשקעת ביצירת האמנות. אופייני לאמנים להמעיט בערכו של זמנם ועבודתם, במיוחד בהתחלה.
היכן שהנוסחה לעיל נכשלת היא שהערך של האמנות הוא סובייקטיבי ולא בהכרח תלוי בפרטים קונקרטיים כמו עלות חומר או שעות עבודה. אמנים מפורסמים ומצליחים יכולים להשיג יותר באופן אקספוננציאלי עבור יצירה שיש לה בערך את אותן עלויות יצירה כמו של אמן חדש. בדוק את השוק כדי להשוות את התמחור שלך לאמנים דומים ברמות דומות והתאם בהתאם.
💡 טיפ: אתה יכול לעבוד עם גלריסטים, מומחים בהערכת אמנות ותמחור, כדי לקבוע מחיר הגיוני עבורך, עבור הגלריה והשוק. שימו לב שהגלריה תקטין את המחיר הקמעונאי בעת מכירת ציורים באינטרנט וב-IRL.
תמחור הדפסי אמנות למכירה
מכירת הדפסי אמנות או סוגים אחרים של רפרודוקציה יכולה לפעול לפי נוסחת תמחור פשוטה יותר:
עלות ההדפסה + העלות שלך למכירה ושיווק של ההדפסה + הוצאות אחרות + הסימון שלך (רווח) = מחיר קמעונאי
הסימון שלך עשוי להיות בקנה מידה תלוי אם אתה מוכר הדפסים במהדורה פתוחה או מוגבלת. הוצאות אחרות עשויות לכלול ציוד משרדי, עמלות תוכנה או אפליקציה, שירותים מקצועיים, שכירות סטודיו ועוד.
"הידיעה על מה המוצרים שלך מייצגים ועל מה אתה לא מוכן להתפשר הם מרכיבים מרכזיים בהנעת החלטות לגבי תמחור", אומר קאט. עבורה, הדפסה על נייר בר-קיימא הייתה חובה, למרות שהיא תגביר את עלויות החומר ובסופו של דבר את המחיר הקמעונאי. העברת החלטות אלו ללקוח חשובה, במיוחד אם המחירים שלך גבוהים מהממוצע.
🎨 למידע נוסף:
כיצד לתמחר מוצר ב-3 שלבים פשוטים
שלטו בשוק: 15 אסטרטגיות תמחור קמעונאיות
כיצד לחשב מחירים סיטונאיים ושולי רווח (2024)
7. בנה חנות מסחר אלקטרוני כדי למכור את האמנות שלך באינטרנט
הדרך הטובה ביותר למכור את האמנות שלך באינטרנט היא דרך אתר האינטרנט שלך. כבר ביצעת הרבה מהעבודה אם קבעת קווים מנחים למותג, תמחור ומודל עסקי (מקוריים, הדפסים או סחורה) – החלק הזה הוא פשוט הרכבה.
דפים קריטיים
לכל חנות מסחר אלקטרוני צריכים להיות כמה דפי מפתח שלקוחות מצפים לראות בעת הגלישה. אלה כוללים דף בית, דף יצירת קשר, דף אודות, דפי אוסף ודפי מוצר. כמה דפים פחות מוכרים אך חשובים שיש לקחת בחשבון הם תנאים והגבלות, שאלות נפוצות, מדיניות פרטיות ודפי מדיניות משלוחים.
עבור אמנים, גלריה או דף תיק עבודות עשויים להיות שימושיים גם אם אתה מתכנן לתת רישיון לעבודה שלך, למכור דרך גלריות, להציע אמנות מותאמת אישית או למשוך שותפויות מותג.
עיצוב חנות ונושאים
בעת הגדרת חנות האמנות המקוונת שלך, בחר ערכת נושא של Shopify המאפשרת לאמנות שלך לנשום – תמונות גדולות והרבה מקום לבן/שלילי. ערכות נושא הן כמו תבניות שעליהן אתה בונה, שילוב של תמונות והעתקה משלך, ושינוי הצבעים והפריסה כך שיתאימו לעסק שלך.
בעוד ערכות נושא של Shopify נועדו להיות מותאם אישית בקלות ללא קוד, אתה יכול להתאים את הנושא שלך עוד יותר על ידי שכירת מומחה Shopify שיעזור לך בעבודת עיצוב או פיתוח.
🎨 למידע נוסף:
דוגמאות וטיפים לעיצוב אתרי מסחר אלקטרוני יפה
איך אתה בוחר את הנושא הטוב ביותר לחנות המקוונת שלך? קח את החידון שלנו
אפליקציות לחנויות אמנות
חנות האפליקציות של Shopify עמוסה באפליקציות שמתחברות ישירות לחנות המקוונת שלך כדי לפתור נקודות כאב ספציפיות, להוסיף תכונות ייחודיות ולעזור לך לנהל את החנות שלך ללא מאמץ – מה שמאפשר לך להתמקד בהיבטים היצירתיים של העסק.
הצעות לאפליקציות שיעזרו למכור את האמנות שלך באינטרנט:
אפליקציות הדפסה לפי דרישה. אם אתה מוכר את יצירות האמנות שלך כהדפסים דיגיטליים וסחורה, אפליקציות כמו Creativehub, Printful או Printify יכולות להסתנכרן עם החנות שלך.
אפליקציות גלריה. אפליקציה כמו POWRful Photo Gallery יכולה לשמש ליצירת תיק עבודות או קטלוג של העבודות שלך כדי לשתף עם גלריות או מותגים המחפשים לשתף פעולה איתך.
אפליקציות שיווק חברתי. שמור על תוכן האתר טרי עם אפליקציה כמו Instafeed שמושכת תמונות אינסטגרם לגלריה באתר שלך.
אפליקציות לדף מוצר. אם אתה מציע יצירת אמנות ספציפית עם אפשרויות חופפות (גודל, מסגרת או ללא מסגרת, סוג נייר וכו'), השתמש באפליקציה כמו SC Product Options כדי לשכב גרסאות של פריטים.
🎨 למידע נוסף:
20 אפליקציות Shopify החינמיות הטובות ביותר לחנות Shopify שלך
150+ פלטפורמות יוצרי התוכן הטובות ביותר (2024)
8. גלה עוד ערוצים מקוונים למכירת אמנות
מה המקום הטוב ביותר למכור את האמנות שלך באינטרנט? מלבד החנות המקוונת שלך, זה המקום שבו הלקוח האידיאלי שלך כבר מסתובב. אם צברתם עוקבים בערוץ מדיה חברתית מסוים, למשל, זה עשוי להיות מקום מצוין להתחיל בו.
אסטרטגיית ריבוי ערוצים חשובה להגנה על עצמאותך כיוצר. החנות המקוונת שלך מאפשרת לך להיות בעל המראה והתחושה של החלל שלך, כמו גם את הקהל שאתה בונה. אבל ריבוד על ערוצים אחרים יכול לעזור לך לגשת לשווקים נוספים ולבנות את המותג האישי שלך כאמן.
היכן למכור את האמנות שלך באינטרנט:
אתר מסחר אלקטרוני עצמאי מאפשר לך למכור באינטרנט באמצעות פלטפורמת מסחר אלקטרוני כמו Shopify.
מקומות שוק מקוונים כמו Etsy, Amazon או eBay יכולים להתחבר ישירות לחנות המקוונת שלך, ולאפשר לך לסנכרן מכירות ולהגיע לקהלים רחבים יותר.
שווקים ספציפיים אחרים לאמנות עוזרים לך להופיע במקום שבו מתכנסים חובבי אמנות (Society 6, Artfinder, Saatchi Art, Fine Art America וכו').
ערוצי מכירה חברתית כמו פייסבוק ואינסטגרם המשתלבים בחנות Shopify שלך. מכור ב-TikTok והפעל מודעות TikTok כדי למשוך מעריצים לחנות שלך.
סיטונאי או משלוח לבוטיקים וגלריות מקוונות אחרות. אתה יכול לגלוש בשווקים סיטונאיים כדי למצוא קמעונאים תואמים שרוצים למכור את האמנות שלך.
שיתופי פעולה עם אמנים אחרים שמוכרים יצירות אמנות באינטרנט. קבל חשיפה לקהלים שלהם על ידי הפקת עבודה משותפת למכירה ולקידום באתר שלך וגם באתר שלהם.
Cat מוכרת ישירות ללקוחות ועובדת על פרויקטים מותאמים אישית עבור לקוחות ומותגים, בנוסף לעסק הסיטונאי שלה. "אם הייתי מנסה לאזן את כל אלה מההתחלה", היא אומרת. "אני מאמין שהייתי המום".
התחבר לקונים ב-TikTok
Shopify מגיעה עם כלים רבי עוצמה שיעזרו לך לספר את סיפור המותג שלך וליצור מודעות TikTok בפיד בתוך דקות. בצע מכירות ב-TikTok ונהל את כל ההזמנות, ההחזרות והתשלומים שלך מ-Shopify.
התחל למכור ב- TikTok
9. מכור את האמנות שלך במצב לא מקוון: תערוכות גלריה, חלונות קופצים ואירועים
מכיוון שמריה עובדת לעתים קרובות במדיומים מסורתיים, חלק ניכר מההשפעה של המרקם והקנה מידה של עבודתה הולכת לאיבוד באופן דיגיטלי. "זו עבודה פיזית ממשית, אז כשאנחנו מציגים תערוכות, אתה יכול להיכנס לגלריה ולראות שאני אדם אמיתי שיש לו כישורים טכניים ויכול לצייר ציורים והתקנות בקנה מידה גדול", היא אומרת.
אמנים יכולים גם להתחבר למעריצים ולמצוא קהלים חדשים על ידי מכירת אמנות במצב לא מקוון. אתה יכול להשתמש בחוויות אישיות כדי להחזיר אנשים לחנות המקוונת שלך.
שקול את הדברים הבאים בעת מכירת יצירות אמנות משלך IRL:
שותפו לגלריה כדי להציג עבודות וליצור באזז.
הסתכל על שווקי אמנות מקומיים, ירידי אמנות ואירועים, והקים דוכן חד פעמי או קבוע למחצה.
שלח או סיטונאי עם חנויות אמנות, מתנות או לייף סטייל, או הגדר פופ-אפ קטן בתוך חנות קיימת.
פתח את האולפן שלך לציבור כשאתה משיק את האתר שלך, או שמור על שעות פתוחות שבועיות עקביות כדי להזמין מעריצים לתהליך שלך.
הפעל חנות פופ-אפ (שתף פעולה עם אמנים אחרים כדי להפחית עלויות).
"להשאיל" או לשלוח עבודות לעיצוב לעסקים קמעונאיים מתפתחים כמו בתי קפה בתמורה לחשיפה.
צפו בפוסט הזה באינסטגרם
פוסט ששותף על ידי מריה (@hatecopy)
התקדמות הטכנולוגיה כמו תלת מימד ו-AR עבור חנויות מקוונות והמגמה של חוויות דיגיטליות עשויות לסמן שינויים גדולים בעולם האמנות בעתיד. חשוב לעקוב אחר מגמות צרכניות בזמן שאתה לומד כיצד למכור את האמנות שלך ולהצמיח את העסק שלך.
10. עבוד עם גלריות כדי למכור את האמנות שלך
אתה יכול לעבוד עם גלריות כדי למכור את האמנות שלך בשמך אם אינך מעוניין בטיפול בצד העסקי של האמנות, או כערוץ נוסף להשלמת המאמצים שלך. שותפות זו יכולה לתת לך גישה לקהלים חדשים, כולל קוני אמנות רציניים ואספני אמנות.
הנה כמה הוראות ואל תעשה בעבודה עם גלריות:
✅ בדוק את חשבונות המדיה החברתית של הגלריה. "אם יש לך יותר עוקבים ממה שיש לגלריה הזו או שלגלריה הזו אין הרבה עוקבים, זה עלול לגרום לך להשהות", אומר קן. גלריה צריכה להיות מסוגלת לתת לך חשיפה רחבה יותר ממה שאתה יכול להשיג בעצמך.
❌ אל תיגשו לגלריה באמצעות מדיה חברתית (אלא אם כן הם מבקשים זאת במפורש). "למרות שהמדיה החברתית היא מוקד מרכזי עבורנו, זו פשוט לא דרך מקצועית להיתקל אם אתה אמן", אומר קן.
✅ בצע את המחקר שלך וצור קשר רק עם הגלריות שמייצגות עבודה בהתאם לסגנון שלך. "אי אפשר למכור אמנות רחוב למישהו שאוסף אימפרסיוניזם", אומר קן.
❌ אל תקריב איכות עבור כמות. "זה מתסכל כשאמן שמקווה למשוך את תשומת הלב שלנו מתייג אותנו ועוד 20 גלריות כולן באותו פוסט". בחר את מספר הגלריות המובילות שאתה הכי רוצה לעבוד איתן ושלח פניה אישית לכל אחת מהן.
✅ תעשה שיעורי בית. "מצא את שם המנהל או האוצר של הגלריה", אומר קן. "היכולת להתאים אישית אימייל היא צעד ראשון מצוין בתהליך הזה."
11. תן רישיון לאמנות שלך
מלבד מכירת אמנות פיזית – גם מקורית וגם רפרודוקציות – יש דרך נוספת להרוויח כסף כאמן: רישוי. רישוי האמנות שלך כרוך במכירה של הרשאה למותג, עסק, מוסד, סוכנות, אתר צילום או אדם להשתמש בגרסה דיגיטלית של התמונה שלך עבור מקרה שימוש ומסגרת זמן ספציפיים.
חוזי הרישוי משתנים ועשויים לכלול זכויות שימוש בלתי מוגבלות או זכות להשתמש בתמונת אמנות דיגיטלית ללא הגבלת זמן, אם כי בדרך כלל קיימות מגבלות כדי להגן על האמן. הבינו על מה אתם חותמים לפני שאתם נכנסים להסכם משפטי כלשהו, ודאו שאתם עדיין שומרים בעלות על התמונה שלכם.
💡טיפ: התייעצו עם עורך דין חוזים לקבלת עזרה במשא ומתן על תנאי הסכמי הרישוי שלכם. זה חשוב במיוחד כאשר אתה מרוויח יותר מטמון או הערך של האמנות שלך עולה.
12. שיווק את מותג האמנות שלך
אמנים רבים כמו מריה התחילו במדיה החברתית, צברו קהל עוקבים ראשון לפני שהשיקו חנות ויצרו רווחים מהעבודות שלהם. הערוץ שבו צברת את מירב המשיכה בהתחלה הוא מקום טבעי לבזבז את האנרגיה והכספים השיווקיים שלך תחילה.
האמן Adam Spychala משתמש באינסטגרם – פלטפורמה שבה יש לו למעלה מ-100,000 עוקבים – כדי לקדם את עבודתו ואת חנות הדפוס שלו.
צפו בפוסט הזה באינסטגרם
פוסט ששותף על ידי אדם ספיצ'אלה (@didyouseeadam)
ישנן מספר דרכים לשווק את האמנות שלך ולהוביל תנועה לערוצי המכירה שלך. נסה את אסטרטגיות השיווק הבאות עבור המותג שלך:
מודעות בתשלום. הפעל מסעות פרסום בפלטפורמות כמו גוגל או פייסבוק.
השקיעו בתוכן חברתי אורגני על ידי פרסום עקבי ויצירת מעורבות עם מעריצים וקהילות אמנות מקוונות לעתים קרובות.
הפעל תחרויות או הצע הנחות בלעדיות. השתמש באלה כדי לעזור לבנות את רשימת הדוא"ל שלך.
השתמש בשיווק משפיענים. פנה ליוצרים ולחץ כאשר אתה משיק את האתר שלך או אוסף חדש.
החל SEO. למד על SEO של מסחר אלקטרוני כדי לעזור לשפר את יכולת הגילוי של החנות שלך במנועי חיפוש.
נסה שיווק לא מקוון . השתתף בתערוכות אומנות ושווקים או עבוד עם גלריה כדי להרחיב את טווח ההגעה שלך לקהלים חדשים וגדולים יותר.
השתמש בשיווק באמצעות תוכן. נצל את המומחיות שלך ליצירת תוכן סביב אמנות, הדרכות, הצצות אל מאחורי הקלעים וכו', באמצעות בלוג, חשבון TikTok, ערוץ YouTube או פודקאסט.
האמן Segun Caezar לוקח את המעריצים אל מאחורי הקלעים עם תוכן שמדגים את תהליך יצירת הציורים שלו.
צפו בפוסט הזה באינסטגרם
פוסט ששותף על ידי Segun Caezar (@icaezar)
🎨 למידע נוסף:
אסטרטגיות מוכחות להרקיע שחקים בתנועת אתרים בשנת 2024
2024 מדריך לשיווק TikTok: טיפים ואסטרטגיות יעילות
שיווק את העסק שלך עם כלי שיווק הלקוחות של Shopify
ל- Shopify יש את כל מה שאתה צריך כדי ללכוד יותר לידים, לשלוח קמפיינים בדוא"ל, להפוך רגעי שיווק מרכזיים לאוטומטיים, לפלח את הלקוחות שלך ולנתח את התוצאות שלך. בנוסף, הכל בחינם עבור 10,000 האימיילים הראשונים שלך שנשלחו בחודש.
גלה את כלי השיווק ללקוחות של Shopify
13. ארוז ושלח את האמנות שלך
מכיוון שאמנות היא ויזואלית, עליך לשים לב לפרטים הקטנים ביותר, עד לאופן שבו האמנות שלך נארזת ונשלחת. אמנות שמגיעה ללא פגע היא המינימום ההכרחי – תן ללקוחות שלך חוויה התואמת את האיכות והטיפול שאתה משקיע בעבודתך.
מכיוון שאמנות עלולה להיות שבירה, פעל לפי ההנחיות האלה כדי להבטיח שהעבודה שלך מגיעה בריאה ושלמה.
משלוח עשה זאת בעצמך לאמנות
אם אתה שולח אמנות מקורית, או בוחר לשלוח הדפסים וקנבסים בעצמך, במקום דרך חברת הדפסה והגשמה, נקוט משנה זהירות עם האריזה שלך. הדפסים ופוסטרים גדולים יותר נשלחים בצורה הטובה ביותר בשפופרות דואר מקרטון, והדפסים קטנים יותר במעטפות דיוור מקרטון קשיחות.
השתמש ב-glasine (נייר עמיד במים ושומנים) או בשרוולי צלופן שקופים כדי להגן על הדפסים בתוך האריזה. אריזות ממותגות מותאמות אישית כמו נייר טישו או מעטפות פולי שמציגות את המיתוג או האמנות שלך יכולות לעורר עונג עם לקוחות ולשפר את החוויה שלהם עם המותג שלך.
פלטפורמות מסחר אלקטרוני רבות משתלבות עם ספקי משלוח ואפליקציות משלוח כדי לעזור לך למצוא את תעריפי המשלוח הטובים ביותר עבור כל שוק וחבילה. קבע אם תציע משלוח חינם וגלגל את עלות המשלוח למחיר הקמעונאי או גבה תשלום קבוע כדי לשמור על המשלוח שקוף.
משלוח יצירות אמנות מקוריות יקרות וגדולות מדי
עבודות ממוסגרות וקנבסים דורשים אמצעי זהירות נוספים. חנויות אספקת אריזות מציעות חומרי אריזה ומשלוח כמו פינות קרטון וגדלי קופסאות מיוחדות שתוכננו במיוחד לאמנות.
אם אתה שולח יצירה מקורית לגלריה או לאספן אמנות, יש דרכים לצמצם עלויות. "לפעמים מה שאנחנו עושים זה להתיר את הקנבס, לגלגל אותו בשפופרת, ולשלוח אותו כך, מה שמוריד באופן דרמטי את עלויות ההובלה", אומר קן. "אז נוכל למתוח את הקנבס באופן מקומי".
משלוח אמנות ישירה עם הדפסה לפי דרישה
הדרך הקלה ביותר למכור יצירות אמנות באינטרנט היא מיקור חוץ של כל ההדפסה, המילוי והמשלוח לשותף הדפסה על פי דרישה. הם מסוגלים לגשת לתעריפי משלוח מעולים הודות לנפח ושותפויות עם ספקים.
ביטוח משלוח לאמנות
ביטוח חשוב בעת משלוח יצירות מקוריות, מכיוון שלא ניתן להחליף חבילה שאבדה או פגומה. ספקים סטנדרטיים רבים מציעים ביטוח בסיסי למדי ברוב החבילות, ואם אתה מוכר את האמנות שלך, עליך לבדוק את עלויות הכיסוי הנוספות והמגבלות הספציפיות של הצעות הביטוח של כל ספק.
עבור עבודות יקרות, בדוק להשתמש בחברת הובלה פרטית או במוביל המתמחה בטיפול באמנות, למרות העלויות הגבוהות יותר.
🎨 למידע נוסף: כיצד לשלוח מוצרים ללקוחות: משלוח מקוון בשנת 2024
14. להבין פלגיאט וזכויות יוצרים לאמנים
גם מריה וגם קן אומרים שהעתקות וגניבת דעת הם רק מציאות מצערת של עשיית עסקים. מריה נקטה בצעדים משפטיים רק פעם אחת, לפני שינתה את נקודת המבט שלה.
מריה לוקחת את ההעתקות של Hatecopy כאינדיקציה לכך שהיא על משהו. "זה סימן שאני מעוררת השראה לאחרים ושמה שאני עושה הוא נכון, כי הם לא היו מעתיקים אותי אחרת", היא אומרת, "אני לא נעלבת או מוטרדת מזה יותר."
עבור גלריות המייצגות מספר אמנים ומוכרות אמנות באינטרנט, אתרי העתקה מהווים בעיה עקבית. "זה חלק מהדרך שבה העולם עובד, למרבה הצער. אנחנו עושים כמיטב יכולתנו, אבל זה קורה", אומר קן.
אמנם העתקות עשויות להיות מציאות, אך לאמנים ולעסקים יש פניה משפטית ועליהם לפנות לייעוץ של עורך דין זכויות יוצרים כדי לסייע בהגנה על קניין רוחני לפני שההפרה מתרחשת.
היום זה היום להתחיל למכור אמנות באינטרנט
עבור אמנים מתפתחים רבים, הדרך הטובה ביותר ללמוד כיצד למכור את האמנות שלך באינטרנט היא פשוט להתחיל עם מה שעומד לרשותך. קאט פתחה את עסק האמנות שלה מחדר שינה פנוי. בין אם זה מרתף או שולחן מטבח, זה יכול לעבוד בתור נקודת השיגור שלך.
חשיבה על עצמך כעל יזם כבר מההתחלה תהיה מכרעת בדרך שלך להפוך לאמן מצליח. אתה עלול למעוד כקריאייטיב כדי ללמוד את ההיבטים העסקיים, אבל הם בסופו של דבר יעזרו לך לגדול ולהגדיל את העסק שלך למכירת ציורים באינטרנט. "אפשר לדעת הכל על עסקים ואפשר לדעת הכל על אמנות", אומרת מריה, "אבל השילוב של שניהם הוא שבאמת יוצר מותג מצליח".
איור עלילתי מאת פיט ריאן
קרא עוד
כיצד למצוא מוצרים למכירה באינטרנט
25 הדרכים הטובות ביותר להרוויח כסף מהבית בשנת 2024
המדריך האולטימטיבי לדרופשיפינג (2024)
כיצד לבנות אתר עסקי למתחילים
כיצד להקים עסק דרופשיפינג – ספר הפעלה שלם לשנת 2024
17 דרכים להשיג יותר עוקבים באינסטגרם (2024)
מה זה Shopify ואיך זה עובד?
איך להתחיל שיווק שותפים ללא כסף
כיצד למכור צעצועי מין באינטרנט בשנת 2024
להפוך את הרוחות להאירות- בתוך הסדנאות של 7 בעלי חנויות חג המולד
מכירת יצירות אמנות באינטרנט שאלות נפוצות
מהו האתר הטוב ביותר למכור את האמנות שלי?
הדרך הטובה ביותר למכור אמנות באינטרנט היא על ידי בניית אתר מסחר אלקטרוני ממותג משלך עם פלטפורמה כמו Shopify. אתה יכול גם למכור את עבודתך בשוק אומנות ואומנות כמו Etsy או בפלטפורמות מדיה חברתית כמו אינסטגרם וחנויות פייסבוק. הבן היכן לקוחות היעד שלך אוהבים לקנות כדי לגלות את המקום הטוב ביותר למכור את האמנות שלך באינטרנט.
אילו צעדים עלי לנקוט כדי למכור את האמנות שלי באינטרנט?
אם אתה אמן שמעוניין ללמוד כיצד למכור את האמנות שלך באינטרנט, אתה יכול להתחיל לעבוד בכמה שלבים פשוטים:
בחר את הפורמט שלך: מקורים או רפרודוקציות.
מצא מדפסת (עבור רפרודוקציות).
בנה את מותג האמן שלך.
הקמת חנות מקוונת.
הרחב את טווח ההגעה שלך על ידי מכירה דרך שווקים או גלריות מקוונות.
שיווק את עסקי האמנות שלך.
האם מכירת אמנות באינטרנט משתלמת?
כן, מכירת אמנות באינטרנט יכולה להיות רווחית אם אתה מכוון לגבי אסטרטגיות התמחור והשיווק שלך. חשוב להבין את העלויות שלך, כולל חומרי אמנות, מסחר אלקטרוני או עמלות מכירה בשוק, עלויות שיווק ותקורה אחרת יעזרו לך לקבוע מחירים קמעונאיים הכוללים שולי רווח. לאחר שתלמד כיצד למכור אמנות באינטרנט, תוכל לחקור את הערוצים הרבים שיכולים לעזור להעביר את האמנות שלך לידי המעריצים. מכירה בשווקים תעזור לך להגיע לקהלים גדולים יותר ולבצע יותר מכירות, אך היזהרו מעמלות שעלולות לחתוך ברווחים.
איך מתחיל יכול למכור אמנות באינטרנט?
למידה כיצד למכור אמנות באינטרנט מתחילה בהבנת המותג שלך ובערוצים הנכונים למצוא את הקהל שלך. לעתים קרובות חנות מקוונת משלך תהיה המקום הטוב ביותר להתחיל למכור אמנות מקורית. נקודת המחיר לאמנות מקורית תהיה הרבה יותר גבוהה, לכן חשוב שתבנה קהל חזק ונאמן לעבודה שלך. גיוון ערוצי המכירה שלך, כמו גם עבודה עם גלריה מקוונת או אתר כמו Fine Art America למכירת ציורים באינטרנט, יעזור לך להרחיב את החשיפה שלך כאמן.
איזה סוג של אמנות נמכר הכי הרבה?
זו שאלה מסובכת מכיוון שאמנות היא מאוד רחבה וסובייקטיבית. כשאתה מוכר הדפסים של העבודה שלך, זה יכול להיות רווחי מאוד מכיוון שאתה יכול להמשיך לייצר הכנסה מיצירה בודדת. נקודות מחיר נמוכות יותר (לעומת אמנות מקורית) אומרות שסביר להניח שתוכל למכור יותר נפח. אוצרים צריכים לעקוב אחר מגמות באמנות ועיצוב כדי לעזור להבין מה אספני אמנות וקונים פוטנציאליים קונים, ולאחר מכן לעבוד עם אמנים שיש להם פוטנציאל הצלחה גבוה. כיוצר, עליך להישען על הסגנון שאתה עושה הכי טוב ולבנות משם קהל עוקבים.
האם אתה יכול לעבוד עם גלריות כדי למכור את האמנות שלך?
כן, אתה יכול לעבוד עם גלריות כדי למכור את האמנות שלך. הן הגלריות המקוונות והן הפיזיות מחפשות תמיד כישרונות חדשים לייצג. הם יכולים לעזור במכירת אמנות מקוונת או לקדם את יצירות האמנות המקוריות שלך בתערוכת גלריה. אמנים מצליחים רבים נהנים מהצגת עבודותיהם בדרך זו. צור קשר עם אימייל מותאם אישית ומקצועי עם קישורים לתיק העבודות שלך. לכל גלריה עשויים להיות תהליכים שונים להגשות, אז תעשה את שיעורי הבית שלך!
מאת דיינה וינטר
עודכן לאחרונה ב-13 בספטמבר, 2024
שתף מאמר
פייסבוק
לְצַפְצֵף
לינקדאין
מאת דיינה וינטר
13 בספטמבר 2024
התעדכן בעדכון האחרון מ-Shopify
קבל טיפים, השראה ומשאבים בחינם למסחר אלקטרוני הנשלחים ישירות לתיבת הדואר הנכנס שלך.
בהזנת האימייל שלך, אתה מסכים לקבל אימיילים שיווקיים מ-Shopify.
פוסטים פופולריים
התחלותכיצד למצוא יצרן או ספק למוצר (2024)שיווק11 רשתות השותפים הטובות ביותר למשווקים בשנת 2024
קבל את נקודת המכירה היחידה שנותנת לך יותר לְהִתְקַשֵׁר
פוסטים פופולריים
דוגמאות למותגיםוטיפים לעיצוב אתרי מסחר אלקטרוני יפה