אם יש לך רוח יזמית, אגודל ירוק ועין לעיצוב, ואתה נהנה לבלות את היום שלך מוקף בניחוח של פריחה טרייה, עסק פרחים עשוי להתאים לך באופן מושלם. זוהי תעשייה צומחת המציעה מגוון נקודות כניסה לעולים חדשים.
בין אם אתה מעוניין להקים חנות פרחים משלך או ללכת לאומי עם דגם מקוון, יש כמה שיטות עבודה מומלצות שיעזרו לך לאורך כל הדרך.
מהו עסק פרחים?
עסק פרחים, המכונה לעתים חנות פרחים או חנות פרחים, הוא מיזם למכירת פרחים, לרוב בזרים. שלא כמו משתלה, שבדרך כלל מוכרת צמחים חיים וציוד גינון, עסק פרחים מוכר בדרך כלל פרחים חתוכים.
עסקים של פרחים מתאימים לרוב את ההיצע שלהם לאירועים מיוחדים – ימי הולדת, יום האם, יום האהבה, חתונות והלוויות. כתוצאה מכך, יש מרכיב רגשי בעסק, שדורש אינטראקציה עם אנשים כמו עם המוצר.
למה לפתוח עסק של פרחים?
תעשיית הפרחים פורחת ופורחת – בארה"ב, מכירות הפרחים החתוכים עלו ב-90 מיליון דולר בין 2017 ל-2022. ותעשיית הפרחים הכוללת צפויה להתרחב בקצב צמיחה שנתי מורכב (CAGR) של 4.1% במהלך חמש השנים הקרובות , לסכום מוערך של 8.6 מיליארד דולר. בפרט, מתנות ליום האם וליום האהבה כוללות לרוב פרחים.
אבל מכירות פרחים הן לא רק אופי עונתי. "כ-40% מההזמנות היומיות שלנו הן לימי הולדת", אומרת הבעלים של פרחי הצפון הפרוע, ג'ניפר פאלו בפודקאסט Shopify Masters . "בסביבות 80% מהפרחים קונים נשים עבור נשים אחרות. זה לא תמיד המחווה הרומנטית הזו שהרבה אנשים מקשרים לפרחים. זה כל אירוע: קידום בעבודה, ברכות על תינוק חדש, בית חדש, רק בגלל. עכשיו אנחנו מגלים שהרבה יותר אנשים מזמינים לעצמם פרחים, וזה ממש נחמד".
עסקי פרחים מסתמכים על מספר מודלים תפעוליים שונים: אתה יכול לנהל חנות פרחים מסורתית הפונה בעיקר לקהל לקוחות מקומי, או להקים עסק מקוון בלבד.
איך להקים עסק פרחים
- בחר מודל עסקי
- עריכת מחקר שוק
- ערכו תוכנית עסקית
- רשום את העסק שלך וקבל אישורים
- להקים חנות
- מצא ספקים ומודל משלוח
- בניית תיק עבודות
- לפתח אסטרטגיה שיווקית
- הפעל את עסק הפרחים שלך
לפני השקת עסק הפרחים שלך, זה עשוי לעזור לבצע את הצעדים הבאים:
1. בחרו מודל עסקי
בדיוק כפי שחנות פרחים נושאת מגוון רחב של ניצנים ופריחה כדי לענות על כל צורך של לקוח שניתן להעלות על הדעת, עסקי הפרחים עצמם מגיעים בכל הצורות והגדלים. אתה יכול לפתוח חנות פרחים מסורתית, להקים בוטיק מקוון שמתמחה בשירותי משלוחים, או ליצור מודל דרופשיפינג שבו זרי פרחים וסידורים עוברים ישירות מהסיטונאים ללקוחות. או אולי את מעצבת פרחים שמתמחה בחתונות ואירועים, מוצאת פרחים אקזוטיים מרחבי העולם.
סוג עסקי הפרחים שתבחר יודיע בהכרח כיצד אתה ניגשים לכל השלבים הבאים – כך שקבלת החלטה זו בשלב מוקדם, והתחייבות אליה, היא יסוד בסיסי.
2. ערכו מחקר שוק
לאחר שהחלטת איזה סוג של עסק פרחים אתה רוצה לנהל, חיוני שתעריך היטב את השוק הן מקומי והן ארצי. מי המתחרים שלך? מה הם גובים? אילו סוגי פרחים הם מציעים, וכיצד הם מסודרים וארוזים?
מן הסתם, סביר יותר שחנות פרחים לבנים תספק שירות לקהל לקוחות מקומי, ומחקר השוק שלך צריך לשקף את המציאות הזו. אבל עבור שירותי משלוח פרחים מקוונים המשלוחים סידורי פרחים לכל רחבי הארץ, יש צורך במבט רחב יותר על הנוף התחרותי.
3. ערכו תוכנית עסקית
השתמש במחקר השוק שלך כדי לפתח אסטרטגיה עסקית מקיפה. תוכנית עסקית מוצקה צריכה להכיל ניתוח שוק יסודי כמו גם פרטים על אסטרטגיית התמחור שלך, תחזיות פיננסיות (בהתחשב בכל ההוצאות שלך, כמו אחסון מבוקר אקלים ומזון פרחים), תוכניות תפעול יומיומיות, אסטרטגיות שיווק יעילות , פרופילי לקוחות (צרכנים בודדים, אולמות חתונות, מתכנני אירועים מקומיים וכו'), ומטרות כוללות של החברה.
כחלק מהתחזיות הפיננסיות שלך, התוכנית העסקית צריכה לגעת גם בעלויות הקשורות לתחזוקת מיקום קמעונאי פיזי או אתר מסחר אלקטרוני וכיצד אתה מתכוון להשיג את חומרי הגלם שלך (עוד על כך בהמשך).
4. רשום את העסק שלך וקבל אישורים
השלב הבא הוא לוודא שהעסק שלך רשום כראוי ברשויות המדינה והמקומיות הנדרשות. בהתאם לסוג העסק שאתה מקים – שותפות, LLC, תאגיד וכו' – יהיו כללים ספציפיים שאתה צריך לעקוב אחריהם, ותיעוד שאתה צריך להגיש לפני שתוכל לפתוח את הדלתות שלך.
לדוגמה, אם תבחר לנהל את העסק שלך מהבית, ייתכן שתצטרך רישיון עסק מקומי. בדרך כלל, למזכיר המדינה במדינה שבה אתה מקים את העסק שלך יהיו כל המשאבים שאתה צריך כדי להתחיל. ומכיוון שעסק פרחים הוא פעילות קמעונאית, סביר להניח שגם תצטרך לבקש אישור מוכר לגביית מס מכירה.
לבסוף, ראוי לציין שבעוד שגידול פרחים אינו מסחר מורשה, מדינות מסוימות עשויות לדרוש ממך להחזיק ברישיון מיוחד אם אתה מתכנן למכור מינים אקזוטיים מסוימים או פרחים בסיטונאות.
5. הקמת חנות
עבור חנויות פרחים לבנים, השלב הבא הוא מציאת מיקום. שכר הדירה תהיה ככל הנראה ההוצאה התפעולית הגדולה ביותר שלך, אז וודא שאתה מוצא מקום שמתאים לתקציב שלך ותואם את הפרויקטים הפיננסיים שלך. שקול תנועה רגלית, תחרות ועלויות נלוות הקשורות לשכירת שטח זה (שירותים, עיצוב מחדש וכו').
אם אתה חנות פרחים מקוונת, אתר אינטרנט מעוצב הוא חובה. ייתכן שתרצה להשקיע באתר פרחים גם אם אתה מנהל חנות פיזית, שבה הלקוחות יכולים לראות את הסחורה שלך ולבצע הזמנות.
ודא שאתר חנות הפרחים שלך ידידותי למשתמש, עם הרבה תמונות. Shopify מציעה פתרון מצוין, הכל-באחד. "אני לא יכול לקודד, אני לא יודע כלום על קידוד," אומרת ג'ניפר. "היה מכריע ש-Shopify קיימת. לעולם לא הייתי משיק עסק פרחים מקוון אלמלא Shopify, למען האמת, זה היה פשוט כל כך קל."
לבסוף, בין אם אתה חנות פרחים מקוונת או קמעונאי, תרצה להקים חשבון בנק עסקי כדי להפקיד הכנסות ולשלם לספקים.
6. מצא ספקים ומודל מסירה
כבעל עסק, חלק מכריע באסטרטגיית טרום ההשקה שלך הוא למצוא את הספקים הנכונים. בהתאם להיקף ההפצה שלך, זה עשוי להיות יצירת קשרים בחוות פרחים מקומיות או בחממות, או קניית פרחים ממגדלים מעבר לים.
עם זאת אתה בוחר לרכוש את מרכולתך, יצירת מערכות יחסים ויצירת מודל מהימן חשובים ביותר: "החלטנו להשתמש גם ביבוא מסוים, אבל במהלך השנים בנינו את הקשרים המדהימים האלה עם המגדלים המקומיים שלנו ואנחנו יכולים לקנות ישירות מהרבה מהם, וזה ממש מגניב", אומרת ג'ניפר. "באמת הייתי בחממות. אני שולח להם הודעה, הם שולחים לי תמונות כמו, 'אה, אתה חושב שאני צריך לגדל את זה? או מה לדעתך הטרנדים לשנה הבאה?'".
משלוח הוא היבט קריטי נוסף בעסק שלך. פרחים מועדים לנזק ויש לספק אותם טריים. ומכיוון שלעתים קרובות מדובר במתנות לאירועים מיוחדים, חשוב לוודא שהם מגיעים בזמן. בין אם אתה עסק מקוון שמבצע משלוחים בלעדית או חלון ראווה שכונתי שמתמחה בחתונות מקומיות, עליך לוודא שהלקוחות מקבלים את המטען היקר שלך במצב תקין. בהתאם למודל העסקי שלך, אתה יכול לעשות זאת בבית (אולי למשלוחים מקומיים) או להתקשר עם שירות משלוחים אמין של צד שלישי.
7. בניית תיק עבודות
לאחר מכן, עליך לפתח תיק עבודות של עיצובי פרחים עבור האתר או החנות שלך. אם אתה נהנה לסידור פרחים, אתה יכול לעשות זאת בעצמך, אחרת, זה הזמן להזמין מעצב פרחים. בהתאם לזמינות העונתית, אתה יכול לבנות מגוון של סידורים וזרי נושא שונים – אולי קשורים לאירועים שונים כמו סיום לימודים או אירועי חברה.
בחירת פרחים היא פעילות ויזואלית, אז ודאו שהסידורים המדהימים שלכם מצולמים היטב כדי למשוך לקוחות. "הצילום היה ללא ספק מכריע", אומרת ג'ניפר. “מההתחלה דאגתי שיהיה לנו מקום יפה לצלם את כל הסידורים. כשמדובר בפרחים, אור טבעי הוא המפתח. למדתי בסדנה שלקחתי שהדרך הטובה ביותר לצלם פרחים היא תאורה טבעית מהצד. כשעברתי לגור בסטודיו, בחרתי את החלון הטוב ביותר, וכל הסטודיו תוכנן על מנת לוודא שיש לנו את המקום הטוב ביותר לצלם בו."
8. לפתח אסטרטגיה שיווקית
הצגת פורטפוליו מקוון מוצק היא רק חלק אחד מפרסום הבשורה על עסקי הפרחים שלך. השקעה באסטרטגיית שיווק דיגיטלית יכולה לעזור לך להגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלך. השתמש בשיטות מומלצות של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) עבור האתר שלך, והגדר ופרסם באופן קבוע בחשבונות מדיה חברתית. אתה יכול גם לקנות מודעות באמצעות פלטפורמות כמו Google Ads. מכיוון שהפרחים הוא מדיום ויזואלי, תעדיפו מאמצי שיווק ששמים את התמונות של הסידורים שלכם במרכז.
תוכנית שיווקית לעסק בעיצוב פרחים צריכה גם לבחון אפשרויות צרור וחבילות תמחור – אולי אפילו עם מוצרים שחורגים מהיצע פרחוני למהדרין. לדוגמה, לקראת יום האהבה, חנות הפרחים שלך עשויה להציע סידורי פרחים לצד מבחר של מוצרים משלימים כמו שוקולדים גורמה.
9. הפעל את עסק הפרחים שלך
לבסוף, ברגע שהאתר שלך פועל וחלון הראווה שלך מוכן, הגיע הזמן להשיק את העסק שלך. יצירת באזז סביב ההשקה שלך יכולה לעזור למשוך לקוחות: חלונות קופצים, מסיבות השקה ומבצעי היכרות הם כל הדרכים ליצור הייפ ולגרום ללקוחות לדבר על העסק שלך.
אתגרים בניהול עסק פרחים
למרות שלניהול עסק פרחים יש אפשרויות מרגשות, אתה עלול להיתקל באתגרים כגון:
- בעיות בשרשרת האספקה. שוק הפרחים החתוכים כפוף לעונתיות ולזמינות. אתה רוצה להיות בטוח שאתה יכול להשיג מוצרים כדי לעמוד בלוחות זמנים מסוימים. לדוגמה, סידורים בנושא סיום כנראה צריכים לכלול פרחים הזמינים עונתית בחודשים מאי ויוני.
- קיימות. כיום, יותר לקוחות רגישים לטביעת הרגל הפחמנית של בחירות הצריכה שלהם; מפעילי עסקי פרחים צריכים לנקוט בצעדים כדי להבטיח שהם עומדים בציפיות הלקוחות בחזית זו. שקול את נוהלי הסביבה והעבודה של הספק שלך ואת הבחירות שלך לגבי אריזה ומשלוח.
- תַחֲרוּת. יש הרבה עסקי פרחים בחוץ – מתאגידי ענק שמעבירים זרי פרחים עד סף דלת ברחבי העולם ועד לחנויות שכונתיות קטנות עם לקוחות נאמנים עזים. כדי להתבלט, תצטרך למצוא דרך לבדל את המותג שלך, בין אם באמצעות שיווק, תמחור תחרותי, עיצוב או חיבור עם הקהילה המקומית.
כיצד להקים עסק פרחים שאלות נפוצות
האם עסקי פרחים רווחיים?
עסק פרחים יכול להיות רווחי, בין אם אתה מתכנן להקים חנות פרחים קמעונאית או חנות מקוונת בלבד. עם זאת, כבעל עסק פרחים, תזדקק לפעולות אספקה ומשלוח חזקות, תוכנית שתבטיח שהמכירות יכסו את התקורה שלך, ויכולת להסתגל לשינויים במחירים וזמינות של פרחים טריים.
איך פותחים עסק פרחוני משלך?
הצעד הראשון לפתיחת עסק פרחוני הוא להבין את המודל העסקי המתאים ביותר עבורך ועבור אורח החיים שלך. משם כדאי לערוך מחקר שוק, לכתוב תוכנית עסקית, לרשום את העסק ולקבל את כל ההיתרים הדרושים, למצוא חלון ראווה או שטח אחסון מבוקר אקלים במידת הצורך, ליצור קשרים עם ספקים וחברות משלוחים ולפתח אסטרטגיה שיווקית חזקה.
האם אתה יכול לפתוח עסק פרחים מהבית?
כֵּן. בעלי עסקי פרחים רבים בוחרים לפעול מחוץ לביתם כדי להוריד את התקורה ולהגדיל את שולי הרווח. עם זאת, יהיה עליך לצייד את החלל שלך בבקרות אחסון ואקלים מתאימות. ובמקומות מסוימים, ייתכן שמפעילי עסקי פרחים מהבית יצטרכו לקבל רישיונות ו/או אישורים מיוחדים.