רעיונות עסקיים

דרישות משפטיות לאתר: מדריך התחלה לציות לחוק

טְעִינָה…
    `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "name": name, "url": url }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '

'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });

מאת פרנק אוליבו ולורה ג'יי נוויל, Esq.

כמעצבי אתרים, חשוב לנו להכיר כמה שיותר בדרישות החוקיות של אתרי האינטרנט שאנו בונים. כאחד הערוצים העיקריים שבאמצעותם ארגונים מתקשרים עם הציבור הרחב, קיימות דרישות משפטיות רבות לאתרי אינטרנט – שרבות מהן סביר להניח שאינך מודע להן.
 

אמנם זו אינה סקירה מקיפה של כל דרישה משפטית לאתרים בכל ענף, אך מאמר זה יעבור על רבות מהנקודות העיקריות שכל מפתח אתרים צריך לדעת על הדרישות המשפטיות לאתרים.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מדוע מעצבי אתרים צריכים לדעת את הדרישות המשפטיות לאתר?

זה רק טבעי שבהתחשב בכמות הידע הטכני, העיצובי והשיווקי הנלמד ללימוד עיצוב אתרים, אתה עלול להתייחס למכביד להכיר את הדרישות המשפטיות של האתרים עבור הלקוחות שלך בעת בניית אתרים, אבל זה מאוד היבט חשוב בניהול עסק לעיצוב אתרים.

צעד מוטעה בעיצוב האתר שאתה בונה עלול להכניס גם אותך וגם ללקוח שלך לצרות משפטיות.

תאמין לי, אתה אף פעם לא רוצה לקבל את המייל הזה .

בנוסף להבטיח שהאתר שאתה בונה לא יחשוף את הלקוח שלך לחבות משפטית כלשהי, היכולת לתקשר בצורה ברורה ויעילה שאתה מודע לדרישות החוקיות של האתר שאתה מציע לבנות יכולה לשמש נקודת בידול עבור העסק שלך בעיצוב אתרים.

רוב הסיכויים הם שכאשר אתה מגיש את הצעת האתר שלך, יהיו מעצבי אתרים אחרים בבחינה גם כן. מיצוב עצמך כמי שיכול לעזור להבטיח שהאתר יעמוד בדרישות החוק עשוי להיות גורם לקבלת החוזה.

ודא שאתה מכסה את כל הבסיסים המשפטיים שלך
עם תבנית חוזה עיצוב אתרים שלנו

דרישות משפטיות לאתרי אינטרנט

1. הודעות הסכמה לקובצי Cookie

למרות שתקנת הגנת המידע הכללית (GDPR) הועברה על ידי האיחוד האירופי (EU), היא משפיעה על כל אתר שמקבל תנועה של האיחוד האירופי.

המשמעות היא שלאתר שלך חייבת להיות מדיניות קובצי Cookie והודעת הסכמה. GDPR דורש שהאתר שלך חייב להרשות למשתמש את האפשרות להצטרף או לבטל את הסכמתו לשימוש בעוגיות.

מדיניות העוגיות של האתר שלך יכולה להיות בכותרת העליונה, בכותרת התחתונה או בחלון קופץ, והיא חייבת לבצע את הפעולות הבאות:

  • גלה שהאתר שלך מאחסן קובצי Cookie;
  • תאר בקצרה מדוע האתר שלך משתמש בקובצי Cookie;
  • גלה כיצד המידע הנאסף מהשימוש בעוגיות מנוהל באמצעות קישור למדיניות הפרטיות שלך;
  • גלה מה המשתמשים מסכימים או מקבלים;
  • אפשר למשתמשים לבצע פעולה כלשהי כדי להצטרף, לבטל את הסכמתם או להתאים אישית את קובצי ה-cookie או חוויית הפרסום שלהם.

אם האתר שלך משתמש בתיבת סימון כדי לקבל קובצי Cookie, ודא שהיא לא מסומנת מראש מכיוון שהיא מפרה את GDPR.

2. מדיניות פרטיות וגילוי אחסון נתונים

רוב המדינות המפותחות דורשות שלאתרים המשתמשים בקובצי Cookie תהיה מדיניות פרטיות הנגישה למשתמשים.

אם לא נדרש על פי חוק, שירותי צד שלישי כגון אפל וגוגל מחייבים אתרים המשתמשים בשירותיהם לקיים מדיניות פרטיות.

מדיניות פרטיות היא הצהרה המספקת למשתמשים שלך כיצד האתר שלך אוסף, מטפל ומעבד נתונים של משתמשים. עליו לציין במפורש אם הנתונים האלה נשמרים חסויים או משותפים עם או נמכרים לצדדים שלישיים, איך הנתונים האלה מאוחסנים ואילו אמצעים אתה נוקט כדי להגן על הנתונים האלה.

קישור למדיניות הפרטיות שלך יכול להיות בכותרת התחתונה, תחת "אודות" או "חוקי" בתפריט הראשי שלך, או בדף התשלום או בדף הרישום של החשבון.

3. חוקי גניבה וזכויות יוצרים

התוכן המקורי של אתר אינטרנט מוגן מטבעו בזכויות יוצרים, בין אם הבעלים/יוצרים רושמים אותו או לא. פלגיאט הוא שימוש לא מורשה ו/או לא מיוחס בתוכן המקורי של מישהו אחר.

אם הלקוח שלך מספק לך תוכן לאתר שלו, ודא שהוא אינו מפר את זכויות היוצרים של אתר אחר. זה כולל עותק אינטרנט שייתכן שהלקוח שלך העתיק מאתר אחר, כמו גם תמונות שהורדו מחיפוש תמונות של Google.

הכללת תוכן מפר באתר עלולה לגרום לבקשת DMCA, שתסיר אותו מתוצאות החיפוש, ואולי גם מהשרת שבו הוא נמצא. זה יכול אפילו להוביל לתביעה משפטית.

4. HTTPS למסחר אלקטרוני

אם אתה יוצר אתר מסחר אלקטרוני, חיוני להשתמש ב-HTTPS (Hyper-Text Transfer Protocol Secure). HTTPS היא הגרסה המאובטחת של HTTP, שהיא המערכת המשמשת לשליחת מידע בין דפדפן האינטרנט של המשתמש לאתר.

Https Website Legal Requirements: A Starting Guide To Legal Compliance 1

אתר מסחר אלקטרוני שאינו משתמש ב-HTTPS עלול לחשוף את פרטי כרטיס האשראי של כל מי שמנסה לבצע רכישה באתר, ועלול לחשוף את הלקוח לגניבת זהות ואולי להנחית את הלקוח שלך בבית המשפט.

5. תנאים והגבלות

מהם תנאי השימוש באתר? דף תנאים והגבלות, למרות שאינו נדרש על פי חוק, מפרט את כללי השימוש באתר שלך. הכללים ישתנו בהתאם לסוג האתר שאתה יוצר, אך יכולים לכלול את הדברים הבאים:

  • כתב ויתור הגבלת אחריות במקרה של טעויות. סעיף זה ישתמש בשפה בתנאי שבעל האתר אינו אחראי לספק תוכן מדויק, מלא או מתאים לכל מטרה. אם האתר מאפשר לצדדים שלישיים לפרסם, על הסעיף להתנער מאחריות לנכונות הצהרות צד שלישי, כי בעל האתר אינו אחראי להצהרות פוגעניות של צדדים שלישיים וכי בעל האתר אינו מאשר הצהרות צד שלישי.
  • זכויות יוצרים : כל סוג של אתר צריך לכלול הודעה על זכויות יוצרים וסימן מסחרי, אם רלוונטי. לדוגמה, [מוגן באימייל]
  • מדיניות פרטיות : דף התנאים וההגבלות עשוי לכלול גם את מדיניות הפרטיות שלך.
  • קבע את החוק המסדיר מחלוקות : אתה יכול לקבוע מאיזו מדינה או מחוז ומאיזו מדינה האתר שלך פועל.

כיצד לעצב דף שאלות נפוצות + 10 דוגמאות יפות

6. כתבי ויתור

לקוח מנוסה עשוי לשאול, האם אני צריך כתב ויתור באתר האינטרנט שלי? ותקבל את התשובה.

קיימת חפיפה מסוימת בין כתבי ויתור ותנאים והגבלות. כתבי ויתור יכולים להיות חלק מהתנאים וההגבלות ועליהם להתנער במפורש מכל סוג של אחריות משפטית שבעל האתר עשוי לחוות על ידי השימוש באתר שלו. בהתאם לכך, כתבי ויתור ישתנו בהתאם לסוג האתר.

בין היתר, כתבי ויתור יכולים:

  • ספק שמשתמשים לא יכולים להשתמש בתוכן המקורי שלך ללא רשותך;
  • להתנער ממומחיות ואחריות לפעולות שמשתמשים נוקטים בהתבסס על תוכן האתר;
  • בתנאי שדעותיו של בעל האתר הן דעותיו בלבד;
  • יש לדאוג שתוכן האתר הוא אינפורמטיבי בלבד ולא ייעוץ מקצועי;
  • התנער מאחריות לתוכן של צד שלישי ומפרסמים באתר.

7. GDPR

על פי GDPR, אתרי אינטרנט באיחוד האירופי ומשאבים תנועה מאזרחי האיחוד האירופי חייבים להבטיח שהנתונים האישיים נאספים ומאוחסנים באופן חוקי ובתנאים מחמירים. האתרים נדרשים להגן על הנתונים הללו מפני שימוש לרעה וניצול ועליהם להודיע למשתמשים על כל הפרת נתונים. אתרים חייבים גם לכבד את זכויות הפרטיות של בעלי הנתונים.

ישנם קנסות כספיים כבדים על אי עמידה בכל אחת מההתחייבויות הללו.

על פי ה-GDPR על האתרים:

  • לספק למשתמשים דרך לתת הסכמה ולחזור בהסכמה לאיסוף ושימוש בנתונים שלהם;
  • להודיע למשתמשים על הפרת נתונים תוך 72 שעות מרגע גילוי ההפרה;
  • תן למשתמשים דרך לגשת למידע שנאסף, מאוחסן ומעובד;
  • הגבלת איסוף ועיבוד נתונים רק לנתונים הנחוצים לחלוטין להשלמת העסקים שלו;
  • להגביל את הגישה לנתונים רק לאותם עובדים הזקוקים למידע כדי להשלים את התהליך שהמשתמש הסכים לו;
  • מנה קצין הגנת מידע (DPO) שיפקח על תאימות GDPR (נדרש עבור כל ארגון שיש לו יותר מ-250 עובדים וכל ארגון המעבד את הנתונים האישיים של למעלה מ-5,000 משתמשים בכל תקופה של 12 חודשים).

8. CalOPPA

חוק הגנת הפרטיות המקוונת של קליפורניה (CalOPPA) נחקק כדי להגן על זכויות הפרטיות ו"המידע המאפשר זיהוי אישי" של תושבי קליפורניה.

בהתאם לכך, כל אתר שבסיסו בקליפורניה או מקבל תנועה מתושבי קליפורניה חייב לעמוד בדרישות CalOPPA.

בנוסף לקיומו של מדיניות פרטיות, אתר חייב להגן על "המידע המאפשר זיהוי אישי" של המשתמשים, כולל:

  • שם פרטי ושם משפחה
  • כתובת פיזית
  • כתובת אימייל
  • מספר טלפון
  • מספר תעודת זהות
  • כל מידע אחר ליצירת קשר בין אם פיזי או וירטואלי
  • יוֹם הוּלֶדֶת
  • פרטים על מראה פיזי כגון גובה, משקל וצבע שיער
  • כל מידע אחר שעשוי לזהות אדם

כדי לציית ל-CalOPPA, מדיניות הפרטיות של אתר חייבת:

  • ציין באופן ספציפי איזה מידע נאסף ומאוחסן;
  • לחשוף את זהותם של צדדים שלישיים החולקים מידע זה;
  • הסבר כיצד משתמשים יכולים לשנות את המידע שלהם באתר שלך
  • כיצד המשתמשים מקבלים עדכונים למדיניות הפרטיות של האתר;
  • תאריך העדכון האחרון של מדיניות הפרטיות.

תחת CalOPPA, מדיניות פרטיות חייבת להסביר גם כיצד משתמשים יכולים להגיש בקשה לא לעקוב. עם זאת, אין חוק המחייב אתרים לכבד את הגדרת ה-DNT של המשתמש.

9. חוק האמריקנים עם מוגבלויות (ADA)

חוק האמריקנים עם מוגבלויות (ADA) הוא חוק אמריקאי האוסר על אפליה על רקע מוגבלות.

זה גם דורש שאתרי אינטרנט יהיו נגישים לכולם, כולל לבעלי מוגבלויות. המשמעות היא שהתוכן באתר שלך חייב להיות נגיש לכל, כולל לבעלי לקויות שמיעה או ראייה.

כל אתר אינטרנט השייך לעסק עם לפחות 15 עובדים הפתוח יותר מ-20 שבועות בשנה נדרש לעמוד ב-ADA.

תביעות בולטות של ADA הכוללות אתרי אינטרנט

הוגשו מספר תביעות בולטות נגד עסקים עם אתרים שאינם תואמים ל-ADA. ביניהם:

  1. Domino's Pizza – אתר לא נגיש לעיוורים
  2. ביונסה – באתר היה חסר טקסט חלופי, בין היתר
  3. נייקי – חסר טקסט חלופי, בעיות ניגודיות, קישורים ריקים
  4. והרשימה עוד ארוכה…

ישנם משרדי עורכי דין שכל עיסוקם מתרכז בהגשת תביעות אלו. בשנת 2019, הוגשו בארה"ב 2,256 תביעות נגישות לאתרי ADA

אם אתה בונה אתר עבור לקוח שנדרש להיות תואם ADA, ודא שהוא יודע זאת ושאתה כולל את זה בהיקף העבודה שלך.

10. אתר ADA-Compliance

לאלמנטור יש מדריך עיצוב נגישות לאינטרנט שאני ממליץ עליו, כמו גם מדריך נוסף על נגישות כללית של וורדפרס. אחד מחברי הצוות שלנו הרכיב רשימת בדיקה לתאימות לאתר ADA שתוכל להשתמש בו כדי לבדוק את עבודתך תוך כדי השלמתה.

ב-Sagapixel, אנו משתמשים בכלי הערכת נגישות האינטרנט של Wave לפני השקת אתרים הדורשים תאימות ל-ADA. אני ממליץ לך לבדוק את זה כדי להבין את דרישות הנגישות של ADA ולבדוק את האתרים שלך.

Wave Web Accessibility Evaluation Tool Website Legal Requirements: A Starting Guide To Legal Compliance 2

דרישות משפטיות לאתר לפי ענף

הסוכנות שלי לעיצוב אתרים עשתה רק אתרים עבור חברות בארה"ב, מה שאפשר לנו לקבל ידע על הדרישות המשפטיות הספציפיות לאתרים במגוון תעשיות – בארה"ב. למרבה הצער, לא בנינו אתרים מחוץ לארה"ב, ולכן לא רכשנו ניסיון עם דרישות משפטיות ספציפיות לתעשייה במדינות אחרות שאנו יכולים לחלוק איתך.

למרות זאת, הסעיף הבא עדיין אמור לעזור לך לשאול את השאלות הנכונות לגבי הדרישות המשפטיות של אתר אינטרנט של חברה בענפים ספציפיים שבהם אתה פועל. אם אתה מעצב אתרים בארה"ב, אני בטוח שהסעיפים הבאים יפרטו כמה דרישות משפטיות שאולי אינך מודע להן.

הנה כמה דוגמאות לסוגי הדרישות המשפטיות הספציפיות לתעשייה של אתרי אינטרנט.

דרישות ABA לאתרי עו"ד

עורכי דין בארה"ב מוחזקים על פי כללי אתיקה מחמירים בעת פרסום מקוון וגם לא מקוון, וכללים אלה חלים על אתרי האינטרנט שלהם. כללי ההתנהגות המקצועית של ABA 7.1 – 7.3 מסדירים מה עורכי דין יכולים ומה לא יכולים לומר באתרים שלהם (ורק כהערה, מעצבי אתרים ואנשי קידום אתרים מתנגשים עם הכללים הללו לעתים קרובות מבלי לדעת זאת).

אם אתה מעוניין, יש לנו מאמר מעמיק על אתיקה של עורכי דין ואתרי אינטרנט, אבל הנה הנקודות החשובות שכדאי לדעת:

  • אתר עורך דין לא יכול לומר שהוא מתמחה או מומחים בתחום משפט אלא אם כן הוא בעל הסמכה כזו מגוף מוסדר. במילים אחרות, אתר עורך דין לא יכול לומר שהם מתמחים בתאונות דרכים או שהם עורכי דין מומחים לגירושין, אלא אם כן הם מחזיקים בהכרה של בית המשפט במדינה שלהם בכך.
  • אינך יכול לומר דבר שניתן לראות בו מצג שווא. ישנן דרכים רבות שבהן זה יכול להתרחש, אך הנה כמה מהעבירות הנפוצות ביותר:
    • העברת תמונות מלאי של דוגמניות בחליפות כעורכי דין
    • הבטחות לגבי תוצאות משפטיות, כלומר "אנחנו נשלם לך!"
    • העלאת טענות לא מבוססות כגון "עורך דין מוביל בעיר X"
    • רומז שתקבל את אותן תוצאות משפטיות עבור מבקר באתר שקיבלת בעבר
  • אתה צריך כתב ויתור אטום הקובע שכל תקשורת דרך האתר אינה מקימה יחסי עורך דין-לקוח. כמו כן, הוא צריך לציין שהבלוג אינו נותן ייעוץ משפטי וכי הסדרים קודמים אינם מעלים טענות כלשהן לגבי הסבירות לקבל תוצאות דומות במקרה של המבקר.

זו אינה רשימה מקיפה של כל הדרישות של אתר עו"ד, אך הן מתארות את הטעויות הנפוצות ביותר שעושים מעצבי אתרים וקופירייטרים בעת בניית אתרים עבור משרדי עורכי דין.

דרישות HIPAA לאתרי בריאות

אם אתה בונה אתר עבור ספק שירותי בריאות כלשהו בארה"ב, היזהר לגבי האופן שבו הוא אוסף מידע על בריאות המטופל (PHI).

HIPAA, חוק הניידות והאחריות של ביטוח הבריאות משנת 1996, מסדיר את האיסוף והשיתוף של מידע בריאותי של חולים. טעות או פריצה של מפתח אתרים עלולים לחשוף את PHI, ולחשוף את ספק שירותי הבריאות לקנסות אדירים ולסיוט יחסי ציבור הרסני.

האשם הנפוץ ביותר הוא טופס יצירת הקשר או מערכת ההזמנות.

התרחיש הסביר ביותר יהיה אם מטופל ישתף משהו על היסטוריית הבריאות שלו בטופס יצירת קשר או במערכת הזמנות והמידע הזה ייחשף באמצעות פריצה. במקרה כזה, זה לא יהיה שונה מאוד מאשר אם רופא היה משאיר את תיקי הבריאות שלך באוטובוס.

לכן, אם אתה בונה אתר וורדפרס עבור ספק שירותי בריאות בארה"ב, ודא שטופס יצירת הקשר ומערכות ההזמנה תואמות HIPAA. ב-Sagapixel אנו משתמשים בשירות זה עבור טפסי יצירת קשר עם אתר הבריאות שלנו, אך ישנם כמה אחרים בשוק ואני ממליץ לך להסתכל מסביב.

בכל הנוגע להזמנה, הלקוחות שלך באמת צריכים להשתמש בשירות כמו ZocDoc להזמנה כדי למנוע את האחריות הפוטנציאלית של מערכת מותאמת אישית המופעלת על וורדפרס.

דרישות לאתרי קבלן

מדינות רבות בארה"ב דורשות מקבלנים לרשום את מזהה הרישיון שלהם באתר האינטרנט שלהם. אל תשכח לבקש זאת, כי זה עלול להוביל לקנס.

דרישות לאתרי יועץ פיננסי

ליועצים פיננסיים יש תקנות מחמירות מאוד לגבי שימוש בעדויות לקוחות וטענות לגבי תוצאות אפשריות. כולם מודעים מאוד לתקנות האלה ובדרך כלל יספרו לך עליהן, אבל אם לא, הקפד לשאול.

הערה אחרונה: הימנע מתביעה

אם יש לקח אחד שאתה לוקח מהמאמר הזה, זה צריך להיות זה: יש הרבה דרכים שבהן אתה יכול לבלבל ולהכניס את הלקוח שלך לצרות בעת בניית אתר אינטרנט.

אם תעשה זאת, הם עשויים להחליט לתבוע אותך.

בארה"ב, ביטוח אחריות לשגיאות והשמטות יכסה את עלויות הייצוג המשפטי וכל פשרה הנובעת מתביעה משפטית אם כן. אם יש לך נכסים שעלולים להיות בסיכון אם אחד מלקוחותיך יתבע אותך, עליך לשקול לקבל ביטוח.

נוסף על כך, ודא שאתה מתעד ששאלת את הלקוחות שלך לגבי תקנות שהם מתמודדים מולם בענף שלהם. ממליץ להם לפנות לעורך דין אם הם לא בטוחים ולוודא שאתה מנהל רישום של הכל. אם אתה תובע אותם בטעות, ייתכן שתהיה לך הגנה מסוימת אם הם יאשרו את העבודה שלך והם אמרו לך במפורש שאין דרישות משפטיות שאתה צריך לעמוד בהן.

מאמרים קשורים

Back to top button