קונסיגנציה היא הסדר עסקי שבו צד אחד מוכר סחורה בשם צד אחר, או שליח, תמורת עמלה או עמלה. הנוהג מכה גלים בעולם הקמעונאות כאשר שוק יד שנייה ממשיך בפריחה שלו. הנה פתיחת עיניים: ארה"ב השנייה-
שוק הידיים אמור להגיע לשווי של 70 מיליארד דולר עד 2027, ויגדל פי תשעה מהר יותר מהבגדים הקמעונאיים המסורתיים. זו הזדמנות ענקית ליזמים חכמים כמוך.
בין אם אתה חושב על מכירה באמצעות קונסיגנציה או הוספתו כזרם הכנסה חדש לעסק שלך, דאגנו לך. מדריך זה ידריך אותך בכל מה שאתה צריך לדעת על שיגור, מאיך זה עובד ועד היתרונות והחסרונות שלו.
מה זה קונסיגנציה?
קונסיגנציה היא מודל עסקי שבו חנות (הנמען) מוכרת מוצרים בשם בעליהם (השולח). בתור שליח, אתה מספק את הסחורה שלך לחנות, והם מטפלים בשאר: אחסון, ניהול מלאי ומכירות. בתמורה, הם לוקחים קיצוץ מכל מכירה (או לפעמים עמלה קבועה).
מוצרים פופולריים בעולם המשלוחים
המשלוח עובד מצוין עבור מוצרים ייחודיים, יד שנייה או נישה. כמה קטגוריות מוצרים במשלוח חם כוללות:
- בגדים ונעליים
- ציוד וציוד אתלטי
- צעצועים ואביזרים לתינוקות
- עתיקות ופריטי אספנות
- רְהִיטִים
- כְּלֵי נְגִינָה
- אָמָנוּת
- תַכשִׁיטִים
איך עובדות חנויות משלוחים
חשבו על חנויות משלוחים כשותפי המכירות שלכם. הם מציגים את הפריטים שלך, משווקים אותם לקונים פוטנציאליים ומטפלים בכל פרטי המכירה. כאשר פריט נמכר, שניכם חוגגים – וגם מחלקים את הרווחים על סמך ההסכם שלכם.
מה הפיצול הטיפוסי?
רוב חנויות המשלוחים לוקחות בין 40% ל-60% ממחיר המכירה. זכור שכל חנות קובעת את התנאים שלה. הפיצול תלוי לרוב במוניטין המותג של החנות ובנפח המכירות. חנות ידועה עשויה לבקש גזרה גדולה יותר, אך היא עשויה גם למכור את הפריטים שלך מהר יותר.
מה אתה יכול לשלוח?
חנויות המשלוח תמיד מחפשות פריטים מבוקשים ואיכותיים. אבל זכרו, בדרך כלל יש להם מקום מוגבל והם רוצים להמשיך את המלאי לנוע. הנה מה שהם מחשיבים בדרך כלל:
- המומחיות שלהם: רוב החנויות מתמקדות בנישות, קווים או מותגים ספציפיים של מוצרים.
- מוכרים חמים: הם רוצים פריטים שסביר שיימכרו במהירות.
- איכות: חנויות מסוימות לוקחות רק פריטים במצב מצוין, בעוד שאחרות עשויות לקבל חלקים הזקוקים ל-TLC קל.
- משיכה עונתית: נמענים חכמים מתאימים את המלאי שלהם בהתאם לביקוש בכל עונה.
מי הבעלים של הסחורה?
הנה נקודה חשובה: ברוב עסקאות המשלוח, אתה שומר בעלות על הפריטים שלך עד שהם נמכרים. זה שונה מקמעונאות מסורתית, שבה חנויות קונות את המוצר שלך על הסף לפני שהם מוכרים אותו ללקוחות.
יתרונות השיגור
המשלוח מציע מספר יתרונות הן לשולחים והן למקבלים:
יתרונות עבור שולחים
- אין צורך בחזית חנות: כאשר אתה מוכר באמצעות משלוח, אינך צריך ליצור רישומים בשווקים או לתחזק חלון ראווה מקוון.
- שיווק מטופל: עסקים במשלוחים מפתחים קהלים משלהם, כך שתוכל לדלג על הטרחה של יצירת אסטרטגיה שיווקית.
- לוגיסטיקה פשוטה: הנמענים מטפלים בדרך כלל במשלוח ובמשלוח, ואף עשויים לארגן את איסוף הפריטים שלך.
יתרונות עבור נמענים
- תזרים מזומנים משופר: אינך צריך לשלם עבור המלאי מראש; כל מוצר שלא נמכר יכול להיות מוחזר לשולחים. כאשר פריטים נמכרים, אתה יכול לבצע תשלומים בתנאים שלך.
- בנה בסיס לקוחות נאמן: פתח מוניטין של רכישת פריטים מבוקשים וראה את קהל הלקוחות החדור שלך גדל.
אתגרים במשלוח שכדאי לזכור
למרות שלמשלוח יש הטבות, חשוב לקחת בחשבון את החסרונות הפוטנציאליים הבאים:
חסרונות עבור שולחים
- עמלות גבוהות: אתה עשוי להרוויח פחות מאשר למכור ישירות לקונים, שכן חנויות משלוחים גובות בדרך כלל עמלות גבוהות.
- דחיית תשלום: היה מוכן להסכים לתנאי תשלום שיכולים לכלול המתנה ממושכת לכספך.
- אינטראקציה מוגבלת עם לקוחות: בעת משלוח, אתה עלול להחמיץ איסוף מידע חשוב על לקוחות או נתוני מכירות.
חסרונות עבור נמענים
- אי ודאות באספקה: העסק שלך תלוי בשולחים לצורך זרם מלאי קבוע.
- ניהול מלאי מורכב: תזדקק למקום כדי לאחסן, לארגן ולהגן על סחורה שעלולה להיות בעלת ערך שאינך בבעלותך.
סיפורי הצלחה של משלוחים מהעולם האמיתי
קונסיגנציה פופולרית בתעשיות שונות, מבתי מכירות פומביות ועד חברות יבוא.
בואו נחקור כמה עסקים ששולטים במודל המשלוח:
גלריות לאמנות
גלריות לאמנות הן דוגמאות קלאסיות לעסקים במשלוחים. אמנים (שולחים) מפקידים את יצירותיהם בידי גלריות (שולחים). הגלריות מציגות את יצירות האמנות, מטפלות בשיווק ובמכירות ולוקחות עמלה מכל מכירה. האמן שומר על הבעלות על היצירה שלו עד שהיא תימכר.
ריבאג
ריבאג מרעידה את עולם משלוחי היוקרה. תכונות הקנייה והמכירה הגמישות שלו כוללות תשלומים מתקדמים, עסקאות בפריטים ותכנית רכישה חוזרת שבה קונים יכולים להחזיר מוצרים עבור זיכויים לקראת הרכישה הבאה שלהם.
ה-RealReal
RealReal היא מעצמת משלוח מקוונת למוצרי יוקרה מאומתים. הם מקבלים מגוון רחב של פריטים יוקרתיים משולחים, כולל בגדי מעצבים, תכשיטים, שעונים ועיצוב הבית. ה-RealReal מטפל בהכל מהסכמי שיגור ועד תמחור ומכירה.
משלוח באיביי
בעוד eBay ידועה במכירות עמית לעמית, היא מציעה גם שירות משלוחים למוצרים נבחרים, כגון תיקי יוקרה. מוכרים יכולים לשלוח את הפריטים שלהם לפלטפורמה, אשר מאמתת, מפרטת, מוכרת ומשלוחת אותם. ברגע שהפריט נמכר, השולח מקבל חלק מהרווחים.
כיצד פועלים תשלומי המשלוח
קונסיגנציה מציעה מבנה תשלומים מנצח הן למוכרים והן לחנויות. כך עובד סידור משלוחים טיפוסי:
- אתה מביא את החפצים שלך לחנות משלוחים.
- החנות מסכימה למכור אותו בשמך.
- שניכם חותמים על הסכם המתאר את תנאי המכירה.
בניגוד לקמעונאות מסורתית, החנות לא קונה את הפריטים שלך מראש. במקום זאת, היא מציגה ומשווקת אותו ללקוחותיה. לשני הצדדים יש חלק במכירה.
מרכיבים מרכזיים במבנה התשלום:
- חלוקת הכנסות: תסכימו כיצד לחלק את מחיר המכירה (למשל, 60% עבורך, 40% עבור החנות).
- ציר זמן תשלום: בדרך כלל, תקבל את הקיצוץ שלך תוך 30 יום ממועד המכירה.
אם הפריט שלך נמכר, אתה מרוויח כסף ללא הטרחה בניהול חנות, בעוד שהחנות מרוויחה ללא סיכון של מלאי שלא נמכר. אם זה לא נמכר, אתה בדרך כלל לא חייב כלום, והחנות מחזירה את הפריטים שלך.
מה המשמעות של "משלוח בלבד".
"משלוח בלבד" מתייחס להסדר מכירה ייחודי, שבו אתה שומר בעלות על הפריט שלך עד שהוא נמכר. אתה מפקיד את הסחורה שלך בחנות או פלטפורמה (הנמען) לשווק ולמכור בשמך.
דגם זה פופולרי במיוחד באופנה, אמנות ועתיקות. זה מאפשר לך להגיע לקהל רחב יותר מבלי לפתוח חנות משלך, בעוד שהנמענים יכולים להציע מלאי מגוון ללא השקעה מראש.
האם המשלוח מתאים לך?
המספרים מדברים בעד עצמם: המשלוח פורח:
- הדו"ח של ThredUp לשנת 2023 צופה שמכירות ביגוד יד שנייה יגיעו ל-350 מיליארד דולר עד שנת 2027 בארה"ב, ויגדלו פי שלושה מהר יותר מהקמעונאות המסורתית.
- הדו"ח גם מצא ששליש מרכישות הבגדים בשנה האחרונה היו יד שנייה.
- דו"ח המסחר מחדש של eBay לשנת 2024 מראה ש-70% מהצרכנים העולמיים מתכננים לקנות מוצרים משומשים השנה.
קונים מדור Z וקונים בני דור המילניום מניעים את המגמה הזו, ומתעדפים פריטי יד שנייה מסיבות כלכליות וסביבתיות כאחד. המשלוח מצטרף למשמרת זו על ידי מתן חיים שניים למוצרים והפחתת הפסולת.
שיגור: פתרון גמיש לזמנים משתנים
בכלכלה הדינמית של ימינו, גם אנשים פרטיים וגם עסקים פונים לשיגור כדי לייצר הכנסה נוספת או להרחיב את ההיצע שלהם. למרות שזה לא פתרון אחד שמתאים לכולם, משלוח יכול להיות אופציה מצוינת אם אתה:
- אין לך חלון ראווה פיזי
- רוצה לבדוק קווי מוצרים חדשים ללא השקעה גדולה במלאי
- מחפשים להיכנס לשוק יד שנייה הצומח
בין אם אתה מוכר אופנה, מוצרי יוקרה או פריטים אחרים, המשלוח מציע הזדמנות מבטיחה בשוק של היום. זוהי דרך חכמה להסתגל להעדפות הצרכנים המשתנות ולשפר את השורה התחתונה שלך.
קרא עוד
- הזמנות מראש מוסיפות לשורה התחתונה שלך – איך הן עובדות?
- מהו מבנה ארגוני? הגדרה ומדריך
- מהי חשיבה עיצובית? 5 השלבים של חשיבה עיצובית
- מדריך לעיצוב לוגו: 5 טיפים לעיצוב לוגו טוב
- Hawaii LLC: כיצד להקים LLC בהוואי ב-11 צעדים פשוטים
- מה זה עסק לעסקים (B2B)? הגדרה ומדריך
- מה זה מימון המונים? הגדרה ומדריך
- מהו הון סיכון? הגדרה ומדריך
- מה זה מיזם משותף? הגדרה ומדריך
- Oregon LLC: כיצד להקים LLC באורגון ב-11 שלבים
שאלות נפוצות בנושא משלוחים
מהם הסיכונים הכרוכים במכירת משלוחים?
למרות שמכירת משלוחים יכולה להיות משתלמת, יש כמה חסרונות פוטנציאליים. ייתכן שהפריטים לא יימכרו במהירות הרצויה, או שהם עלולים להינזק בזמן השגחת החנות. אתה עשוי גם להרוויח פחות מהצפוי אם מחירי השוק ישתנו.
במה שונה חנות משלוחים מחנות יד שניה?
ההבדל העיקרי טמון במודלים העסקיים שלהם. חנויות משלוחים הן בדרך כלל עסקים למטרות רווח שמחלקים את הכנסות המכירות עם השולחים. חנויות יד שניה, לעומת זאת, פועלות לעתים קרובות כמלכ"רים ומסתמכות על פריטים שנתרמו.
מה ההבדל בין מכירה חוזרת לשיגור?
עם מודל עסקי למכירה חוזרת, חנות קונה פריטים על הסף ואז מוכרת אותם בתשלום. עם קונסיגנציה, אתה שומר בעלות עד שהפריט יימכר, ואז אתה חולק הכנסות עם החנות.
האם אני יכול להחזיר את הסחורה שלי מחנות קונסיגנציה?
בְּהֶחלֵט. מכיוון שאתה שומר בעלות עד למכירה, אתה יכול בדרך כלל לבקש החזרת הפריטים שלך בכל עת, בכפוף לתנאי ההסכם שלך עם החנות. לאחר ביצוע מכירה, הבעלות על הפריט עוברת ישירות ממך לקונה.
מה אם הפריטים שלי לא נמכרים בחנות משלוחים?
לרוב החנויות יש מדיניות לגבי פריטים שלא נמכרו. הם יחזירו לך אותם או, ברשותך, יתרמו אותם לצדקה לאחר תקופה מוגדרת.
כיצד אוכל לבחור את חנות המשלוחים הנכונה עבור הפריטים שלי?
תעשה שיעורי בית. בדוק את שוק היעד של החנות, הפריטים המקובלים והתנאים שלהם. קחו בחשבון גורמים כמו מיקום, מוניטין וכיצד הם מתמחרים פריטים דומים. אל תהססו לשאול שאלות – שותף טוב למשלוח ישמח להסביר את התהליך שלו.