נתונים מובנים הם קוד קריא במכונה שמסמן אלמנטים משמעותיים בדף אינטרנט, והוא הבסיס לסכימת מסחר אלקטרוני.
מאת צוות Shopify
24 בספטמבר 2024
מנועי חיפוש משתמשים בסורקי אתרים כדי להבין את התוכן של אתרים וכדי להוסיף לאינדקס דפים חדשים ומעודכנים. כתוצאה מכך, הם יכולים לסווג את הדפים ולהפנות אנשים לנכונים בהתאם.
אבל לפעמים, מנועי החיפוש צריכים קצת עזרה. עם כל כך הרבה מוצרים, מחירים ותוכן חדש לסריקה, אתרי מסחר אלקטרוני מהווים אתגר למנועי החיפוש. סימון סכימה יכול לעזור למנוע חיפוש לקבל תמונה ברורה יותר של המבנה והרלוונטיות של אתר המסחר האלקטרוני שלך – חיוני להוספה נכונה של אינדקס ולנראות של תוצאות החיפוש.
למידע נוסף על סכימות מסחר אלקטרוני והשפעתן על תנועה אורגנית.
מה זה נתונים מובנים?
נתונים מובנים הם קוד קריא במכונה המסמן אלמנטים משמעותיים בדף אינטרנט. הנתחים הארוזים של המידע ההקשרי, הידוע כקוד סכימה או סימון סכימה, מספרים למנועי החיפוש מה משמעות התוכן כדי שיוכלו לנתח ולסווג במדויק דפי אינטרנט.
אתה יכול להוסיף סימון נתונים מובנה לנתוני מוצרים המשותפים עם Google Merchant Center, מה שעוזר ל-Google להציג מידע מדויק על המוצרים שלך בחיפוש Google, ב-Google שופינג, בתמונות Google ובמפות Google. נתונים מובנים יכולים לשפר את שיעור הקליקים (CTR), מה שעשוי לתרום לשיפור הדירוג בתוצאות החיפוש של Google.
איך הסכימה מופיעה
אתה יכול למצוא קוד סכימה בתוך דפים באתר עם תג HTML סטנדרטי <script> עטוף סביבו.
בתוך תג הסקריפט נמצא מזהה היישום של סוג הסקריפט (סוג הפורמט שבו אתה משתמש לבניית נתונים). אתרי אינטרנט משתמשים בדרך כלל בפורמט JSON-LD (סימון אובייקט JavaScript עבור נתונים מקושרים). כדי לציין שבלוק נתונים משתמש ב-JSON-LD, הקוד צריך להיות: הקלד application/ld+json.
הנה קטע קוד פשוט שמתאר מידע בעל ערך על מוצר. כל תכונה (שם, תיאור, תמונה, מותג וכו') מופיעה לצד הערך שלה בשורה חדשה.
כאשר גוגל סורקת את דף האינטרנט של המוצר, היא לומדת מידע חיוני על הפריט – כמו שם, תיאור, תמונה, מותג ומחיר.
אתה יכול גם להוסיף תכונות לתגי HTML קיימים הנקראים "מיקרו נתונים". זוהי דרך נוספת לאותת למנועי החיפוש את המשמעות וההקשר של התוכן שלך, כך שניתן יהיה להציג אותו בדרכים רלוונטיות ושימושיות.
קטעים עשירים
אם תחפש "מכונות כתיבה" או כל מוצר בגוגל, תראה קטעי Rich Snippet בפעולה. בעזרת נתונים מובנים, Google בונה Rich Snippets – תוצאות חיפוש עם פרטים נוספים כמו מחירים, דירוגים ופרטי משלוח.
תוצאות עשירות (כל דבר מעבר לקישורים הכחולים בגוגל) שימושיות עבור מוצרי מסחר אלקטרוני מכיוון שהן מאפשרות לאנשים שקונים באינטרנט להשוות בין מגוון פריטים במבט אחד. אם משהו ב-Rich Snippet של המוצר שלך תופס את עיניהם (כמו ביקורות חיוביות), הקונה עשוי לעסוק במותג שלך.
כיצד הסכימה בונה סמכות עם Google
סכימה יכולה לעזור ל-Google לראות את הניסיון, המומחיות, הסמכות והאמינות שלך, או EEAT, רובריקה שגוגל משתמשת בה כדי להעריך אתר. נתונים מובנים מאפשרים לגוגל לקרוא ולפרש בבירור על ידי יצירת קשרים שמנוע החיפוש עלול להחמיץ בעצמו. כל ההקשר הזה אומר שגוגל יכולה לאמוד במדויק את האתר שלך.
"הטמעת סימון סכימה משמש כמידע כיווני חיובי עבור EEAT, ומשפר עוד יותר את אמינות האתר שלך הן בעיני המשתמשים והן בעיני מנועי החיפוש", אומר ארתור קמברליין, מומחה SEO בכיר ב-Shopify.
אבל חשוב לדעת מתי והיכן להשתמש בסכימת מסחר אלקטרוני כדי לבנות סמכות.
"כאשר בוחנים סכימת מסחר אלקטרוני, חיוני לזכור שסימון סכימה הוא רק אינדיקטורים – הקשר נוסף לבוטים כדי להבין טוב יותר את התוכן שלך", אומר ארתור. "לדוגמה, דפי מוצר יכללו מידע כמו דירוגים, מחיר וזמינות, בעוד שפוסטים בבלוג יכללו בדרך כלל מידע על מחבר וסכימות שאלות נפוצות."
בעת יישום סכימת מסחר אלקטרוני, ארתור ממליץ לעשות זאת צעד אחר צעד, סכימה אחר סכמה. כך תוכלו לעקוב בבירור אחר ההשפעה ולהפחית את הסיכון לשדרוג לאחור של חווית המשתמש או לצמיחת האתר.
כיצד לבנות נתונים מובנים
בניית סכימה יכולה להיות תהליך מסובך (Google Search Central מציע מידע נוסף), אבל להלן השלבים הבסיסיים:
1. הכנס נתונים מובנים. המיקום ישתנה בהתאם לפורמט האינטרנט שבו אתה משתמש, אך נתונים מובנים מופיעים בדרך כלל בקטע <head> של דף HTML. JSON-LD נמצא בתוך תג <script> בקטע <head>. אתה יכול גם להוסיף מיקרו נתונים ל-HTML כדי לזהות ולהוסיף הקשר נוסף לתוכן באתר שלך.
2. מבחן. מבחן תוצאות עשירות של Google או מבחן תוצאות עשירות של Schema.org יעזור לך לזהות באגים בקוד.
3. בצע ריצת ניסיון עם כמה דפים פרוסים. השתמש בכלי לבדיקת כתובות אתרים של גוגל כדי לראות כיצד מנוע החיפוש צופה בדף. אם זה נראה טוב, המשך לשלב הבא.
4. בקש מגוגל לסרוק מחדש את כתובות האתרים. אם הוספת נתונים מובנים לכמה דפים בלבד, בחר באפשרות "בקש הוספה לאינדקס" בכלי לבדיקת כתובת האתר. אם יש לך מספר דפים באתר שלך שצריך לסרוק מחדש, שלח מחדש את מפת האתר שלך. Google סורקת אתרים מעת לעת באופן אוטומטי, אך שליחת מפת האתר שלך ל-Google Search Console יכולה להאיץ את התהליך.
סוגי נתונים מובנים עבור אתר המסחר האלקטרוני שלך
אִרגוּן
עסקים מקומיים
מוּצָר
מְחִיר
פירורי לחם
זְמִינוּת
ישנם סוגי סכימה רבים הזמינים עבור אתרי מסחר אלקטרוני. הנה כמה מהחשובים ביותר שמספקים דפי תוצאות חיפוש משופרים רלוונטיים:
אִרגוּן
כדי להגביר את הנראות של העסק מאחורי המוצרים שלך, השתמש בסכימה הארגונית כדי להזין מידע על החברה למנועי החיפוש. אתה יכול ליצור סימון עם שם העסק שלך, כתובת, לוגו, אזורי שירות ועוד. השתמש בסימון ארגוני רק בדף בודד של האתר – בדרך כלל בדף הבית שלך. השתמש בקוד לדוגמה זה כדי להדריך אותך:
{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "ארגון",
"name": "שם החברה שלך",
"url": "https://www.yourwebsite.com",
"logo": "https://www.yourwebsite.com/logo.png",
"sameAs": [
"https://www.facebook.com/yourpage",
"https://twitter.com/yourhandle"
],
"כתובת": {
"@type": "כתובת דואר",
"streetAddress": "רחוב ראשי 123",
"city": "כל עיר",
"state": "CA",
"postalCode": "12345",
"country": "ארה"ב"
},
"contactPoint": {
"@type": "ContactPoint",
"telephone": "+1234567890",
"contactType": "שירות לקוחות"
}
}
עסקים מקומיים
השתמש בסכימת העסק המקומי אם יש לך מיקום פיזי אחד או יותר בנוסף לחנות המסחר האלקטרוני שלך. המקום הטוב ביותר למקם את הסימון הוא בדף הנחיתה המסוים של כל חנות. ניתן לתאר את שם העסק, כתובת, מספר טלפון, שעות פתיחה, לוגו, טווח מחירים וכתובת אתר. לְדוּגמָה:
{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "LocalBusiness",
"name": "שם העסק שלך",
"כתובת": {
"@type": "כתובת דואר",
"streetAddress": "רחוב ראשי 123",
"addressLocality": "כל עיר",
"addressRegion": "CA",
"postalCode": "12345",
"addressCountry": "ארה"ב"
},
"telephone": "+1234567890",
"openingHours": "ב'-ו' 09:00-17:00",
"image": "https://example.com/business-logo.png",
"priceRange": "$",
"url": "https://www.yourwebsite.com"
}
מוּצָר
סימון סכימת מוצר הוא חובה עבור עסקי מסחר אלקטרוני המוכרים מוצרים פיזיים. על ידי סימון דפי מוצרים, בוט החיפוש יזהה את הרישומים שלך כמוצרים ויציג אותם כראוי בדפי תוצאות החיפוש של Google.
סכימת המוצר מובנית בהרבה ערכות נושא של חנות Shopify, כולל נושא הדגל החינמי, Dawn. עם זאת, אתה יכול גם להוסיף נתונים מובנים נוספים באופן ידני לאתר Shopify עם מסנן נוזלי נתונים מובְנים, או להשתמש ביישומי סימון סכימה כדי להפוך את התהליך לאוטומטי.
באתר האינטרנט שלך, אתה יכול להוסיף את השם, התיאור, הצבע, המידות, קטגוריית המוצר, מזהה המוצר, תמונות, זמינות, מבצעים מיוחדים, מותג, ביקורות ודירוגים מרובים, תעריפי משלוח, יחידת שמירה (מק"ט), זמני אספקה, ועוד.
אמנם אין סכימה ספציפית עבור דפי קטגוריות, אך ישנה דרך לעקיפת הבעיה: השתמש בסוג ItemList והפוך כל קטגוריה ל- ListItem. מוצרי Nest בתוך כל אחד מהם, עם שמות מוצרים, מחירים, תמונות וקישורים. לְדוּגמָה:
{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "ItemList",
"itemListElement": [
{
"@type": "ListItem",
"עמדה": 1,
"פריט": {
"@type": "מוצר",
"name": "מוצר א'",
"image": "https://example.com/product-a.jpg",
"price": "99.99",
"url": "https://example.com/product-a"
}
},
// … מוצרים אחרים
]
}
מְחִיר
סכימת מפרט המחירים מאפשרת לך להוסיף את מחיר המוצר, מחיר ההצעה, הנחה, ירידת מחיר, מחיר יחידה ומטבע. ייצוג מדויק של מחירי המוצרים והיסטוריית התמחור מגדיל את הסיכוי שהמוצרים שלך יופיעו עם ירידת מחירים בתוצאות עשירות בחיפוש Google. סכימת המחיר נמצאת בתוך סכימת המוצר. לְדוּגמָה:
סכימת Breadcrumb עוזרת למנועי החיפוש להבין את המבנה ההיררכי של אתרי מסחר אלקטרוני. אם ברצונך שמנועי חיפוש ילכו אחר מסלול פירורי הלחם, הוסף ListItem כדי לייצג כל שלב ומאפיין מיקום (היכן שהוא נמצא ברשימה) כדי לסמן את הסדר הנכון. השתמש בכתובות URL מוחלטות (כתובות אתרים מלאות) עבור מאפיין הפריט, והתחל עם הפריט הראשון ברשימה שלך. לְדוּגמָה:
<html>
<head>
<title> זוכים</title>
<script type="application/ld+json">
{
"@context": "https://schema.org",
"@type": "BreadcrumbList",
"itemListElement": [{
"@type": "ListItem",
"עמדה": 1,
"name": "ספרים",
"item": "https://example.com/books"
},{
"@type": "ListItem",
"עמדה": 2,
"name": "YA",
"item": "https://example.com/books/ya"
},{
"@type": "ListItem",
"עמדה": 3,
"name": "זוכים"
}]
}
</script>
</head>
<גוף>
</body>
</html>
זְמִינוּת
באמצעות סכימת זמינות, אתה יכול להראות ללקוחות פוטנציאליים אם המוצרים נמצאים במלאי ישירות ב-Rich Snippet בדף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP). אתה יכול גם להציג מידע על הזמנה מוקדמת או אם מוצר מגיע בקרוב, במכירה מוקדמת או אזל. ניתן להוסיף סכימת זמינות בתוך סכימת המוצר.
סוגי סכימה אחרים שיש לקחת בחשבון
אתה יכול להוסיף סכימה עבור סוגים רבים אחרים של תוכן שיכולים להניב תוצאות עשירות, כולל:
סכימת וידאו. אתה יכול לסמן שידורים חיים וסרטוני מוצר. הסימון עבור תיאור הסרטון, כתובת האתר של התמונה הממוזערת, תאריך, משך ועוד יכולים להעלות את הנראות בחיפוש וידאו, תמונות Google ו-Google Discover.
סקירת סכימה. סכימת סקירה מוסיפה סימון מבני לסקירות משתמשים. הוא כולל מידע על המבקר, הדירוג ותוכן הביקורת.
סכימת מאמר. זה מסמן פרטים של פוסטים בבלוג ומאמרי מידע – כמו כותרת, מחבר, תאריך פרסום, שאלות נפוצות וגוף המאמר.
סכימת חדשות. סכימת חדשות מספקת הקשר למאמרים הקשורים לחדשות, כולל הכותרת, המחבר, תאריך הפרסום וגוף המאמר.
שאלות נפוצות על סכימת מסחר אלקטרוני
מהי סכימה במסחר אלקטרוני?
סכימה היא התיאור של תוכן דף אינטרנט בצורה של אוצר מילים מובנה של נתונים. במסחר אלקטרוני, סוג סכימה עוזר ל-Google להבין מידע משמעותי כגון מוצרים, מחירים, זמינות וביקורות.
האם Shopify משתמש בסכימה?
סכימת המוצר מובנית בהרבה ערכות נושא של חנות Shopify, כולל נושא הדגל החינמי, Dawn. עם זאת, אתה יכול גם להוסיף נתונים מובנים נוספים באופן ידני לאתר Shopify עם מסנן נוזלי נתונים מובְנים, או להשתמש ביישומי סימון סכימה כדי להפוך את התהליך לאוטומטי.
מהי דוגמה לסכימה?
סכימת מוצר בסיסית למסחר אלקטרוני כוללת קוד סימון מוצר כדי ללכוד מידע כמו שם, מחיר, תמונה וזמינות. כל תכונה מורכבת משם וערך, כמו "מחיר": $79.
מאת צוות Shopify
עודכן לאחרונה ב-24 בספטמבר, 2024
שתף מאמר
פייסבוק
לְצַפְצֵף
לינקדאין
מאת צוות Shopify
24 בספטמבר 2024
התעדכן בעדכון האחרון מ-Shopify
קבל טיפים, השראה ומשאבים בחינם למסחר אלקטרוני הנשלחים ישירות לתיבת הדואר הנכנס שלך.
בהזנת האימייל שלך, אתה מסכים לקבל אימיילים שיווקיים מ-Shopify.
פוסטים פופולריים
אופטימיזציה של מדיה חברתיתכיצד להרוויח כסף באינסטגרם בשנת 2024 (9 רעיונות מעשיים)התחלהכיצד להקים עסק במסחר אלקטרוני: מדריךלמדריכי 2024 מהי דרופשיפינג ואיך זה עובד? (2024)מצא רעיוןמה זה הדפסה לפי דרישה ואיך להקים עסק (2024)
קבל את נקודת המכירה היחידה שנותנת לך יותר לְהִתְקַשֵׁר
פוסטים פופולריים
למכור באינטרנטאיך ליצור אתר ב-9 שלבים (2024)התחלהאיך להקים חנות מקוונת בשנת 2024 (מדריך שלב אחר שלב)מצא רעיוןאיך ליצור ולמכור סחורה שהמעריצים שלך יאהבו (2024)למכור באינטרנט10 בוני אתרי מסחר אלקטרוני הטובים ביותר לחנות המקוונת שלך (2024)