יזמים רבים פותחים עסק עם קצת יותר מחלום ותקציב זעום.
למעשה, מודלים עסקיים מסוימים דורשים מעט מאוד עלויות מראש, וב-Shopify, היינו עדים באופן אישי להצלחתם של אינספור יזמים עם התחלות צנועות. אבל מבין העסקים הקטנים שמוציאים את העסק שלהם לדרך ולא מחזיק מעמד, יותר משליש מציינים מחסור במזומן כסיבה.
רצינו להבין: כמה עולה לנהל עסק – באמת? והאם ליזמים שאפתנים יש תפיסות שגויות לגבי איך ייראו העלויות הללו בשנה הראשונה לעסק שלהם?
סקרנו 150 יזמים שואפים ו-300 בעלי עסקים קטנים בארה"ב* כדי לגלות בדיוק את זה.
תוֹכֶן הָעִניָנִים
- כמה עולה להקים עסק?
- כיצד לחשב את עלויות הקמת העסק שלך
- איך להשיג כסף כדי לפתוח עסק
כמה עולה להקים עסק?
בעלי עסקים קטנים מוציאים בממוצע 40,000 $ בשנה המלאה הראשונה שלהם לעסק. אבל העלויות של פתיחת עסק משתנות מאוד ותלויות בגורמים רבים ושונים, כמו התעשייה בה אתה פועל, המודל העסקי שלך, גודל הצוות שלך, עלות הסחורה שלך וכו'.
ביקשנו גם מהמשיבים שלנו לקחת את זה צעד אחד קדימה – ביקשנו מהם להסתכל אחורה על רישומי השנה הראשונה שלהם ולספר לנו כמה כסף הם הקצו להוצאות עסקיות שונות כאחוז מסך התקציב שלהם. כדי לשמור על פשטות, ריכזנו את הפונקציות ואת קטגוריות העלויות הבאות כדי לעזור לך בתקציב בעת פתיחת עסק מקוון חדש:
- עלויות המוצר
- עלויות תפעול
- עלויות חנות מקוונת
- עלויות משלוח
- עלויות לא מקוונות
- עלויות כוח אדם
- עלויות שיווק
1. עלויות המוצר
הוצאות הקשורות למוצר הן חלק בלתי נמנע מניהול עסק מסחר אלקטרוני. אם לא תוציא כסף על חומרי גלם, מלאי, ספקים, ייצור או פטנטים, לא יהיה לך מה למכור.
עלויות המוצר הן ההוצאה הגדולה ביותר לפי מייל מדינה. המחקר שלנו מצא שבשנה הראשונה למסחר, עלויות המוצר מהוות כמעט שליש (31.6%) מההוצאות של עסק קטן.
הם לא רק היקרים ביותר; הם גם ההוצאה שהכי קשה לשמור עליהן. כ-21% מהעסקים אמרו שעלויות הקשורות למלאי שלהם, כגון בדיקת מוצרים וקבלה והחזרה של מוצרים פגומים, כמו גם מלאי עודף, עלולות לצבור חשבונות במהירות.
2. עלויות תפעול
עלויות תפעול מכסות הוצאות כדי להפוך את העסק שלך לתפקוד, בתוספת עלויות שוטפות כדי לשמור על החנות שלך פעילה. אלה כוללים התאגדות (כמו חברה בערבון מוגבל) או הוצאות משפט, תוכנות הנהלת חשבונות ושירותים.
עסקים קטנים מוציאים בממוצע 11% מהתקציב שלהם על עלויות תפעול אלו. אבל כ-23% מהיזמים ציינו עלויות פתיחה חד פעמיות של עסקים קטנים כמו רישיונות, אישורים וביטוח עסקים כיקרים באופן בלתי צפוי. הם גם הופתעו מכך שהם חויבו להתאגד הן במדינה והן בפדרליות בארה"ב.
בנוסף, במרכיב האיכותי של המחקר שלנו, בעלי עסקים הזכירו שוב ושוב את המיסים והחשבונאות כמסורבלים עד כאב – ושווה לשכור עבורם עזרה מקצועית.
3. עלויות חנות מקוונת
כששאלנו את היזמים השואפים שלנו כמה הם חושבים שתעלה להם שנת העסקים הראשונה שלהם, הם הגזימו לחלוטין בתחום אחד: החנות המקוונת שלהם. יזמים שאפתנים ציפו להוציא 12% מהתקציב שלהם על עלויות מקוונות בשנה הראשונה שלהם, אבל למעשה הם הוציאו רק 9%.
העלות הנתפסת והמורכבות של השקה והרחבה של עסק מקוון נותרו חסם כניסה עבור יזמים שואפים רבים. אבל זה מופרך במידה רבה. מצידה של Shopify, האתוס הליבה שלנו הוא לאפשר בדיוק לאותם יזמים שאין להם כישורי קידוד או עיצוב ליצור חנות מקוונת. ולעשות זאת במחיר סביר.
המחקר שלנו מאשש זאת. מתוך 300 בעלי העסקים שנבדקו, מצאנו שלקוחות Shopify הוציאו בממוצע 38,000 $ על העסק שלהם בשנה הראשונה, בהשוואה ללקוחות שאינם Shopify שהוציאו בממוצע 41,000 $ בשנה הראשונה שלהם.
4. עלויות משלוח
תהליך קבלת המוצר ללקוח הסופי הוא הוצאה שכל חברת מסחר אלקטרוני צריכה לקחת בחשבון. לא משנה אם אתה שולח מלאי מהמחסן שלך או משתמש בספקי dropshipping, כ-8.7% מההוצאות השנתיות שלך יושקעו על משלוח. זה כולל אריזה, תוויות ועלויות ביטוח משלוח.
כ-34% מהעסקים ציינו עלויות אריזה, פריטים שניזוקו או שהוחזרו ודמי משלוח כלליים. זה היה כואב במיוחד עבור עסקים עם נפחי משלוח נמוכים בשלבים המוקדמים.
5. עלויות לא מקוונות
האם אתה משלים את החנות המקוונת שלך במכירות אישיות? ישנן הוצאות הקשורות למכירה לא מקוונת, כגון דמי דוכן או שולחן, שטחי משרדים, שכר דירה ודלק לנסיעה למקום.
כמה תוציא על זה משתנה בהתאם אם יש לך עסק קבוע לבנים או טיט או אם אתה משתמש במודל המוקפץ. לעסק מקוון שמוכר בשוק אומנות מזדמן יהיו הוצאות לא מקוונות נמוכות בהרבה מאשר לעסק עם חנות קבועה. אבל כמדריך גס, העסק הממוצע מוציא 10.5% על הוצאות לא מקוונות בשנת המסחר הראשונה שלו.
6. עלויות כוח אדם
כשאתה סולופרין, יש לך משאבים מוגבלים: הם מתחילים ונגמרים איתך. אתה מוגבל לכישורים שיש לך ולכישורים שאתה מוכן ללמוד. בעלי עסקים רבים מגיעים לאבן דרך בקריירה שלהם שבו הם צריכים לשקול את העלויות הכספיות של גיוס עזרה עם עלויות הזמן של ביצוע הכל בעצמם.
אולי באופן לא מפתיע, העובדה שיש עובדים מגדילה באופן דרמטי את ההוצאה הכוללת. אם תבחר ללכת במסלול הבעלות על עסק סולו, תוכל להוציא פחות משליש ממה שמוציאים עסקים עם עובדים.
העסק הממוצע מוציא 18.8% מתקציב השנה הראשונה שלו על עלויות כוח אדם כמו משכורות, הטבות והטבות. אבל חברות שדיווחו על הכנסות גבוהות יותר בשנה הראשונה שלהן הוציאו הרבה יותר על עלויות הצוות – כמעט שליש מהתקציב הכולל שלהן.
הקשר בין הכנסות לעלויות הצוות עשוי להיראות כמו קשר ברור: אם אתה מרוויח יותר כסף, אתה יכול להרשות לעצמך לשלם לעצמך ולהעסיק עובדים. אבל הקשר הולך לשני הכיוונים. הוספת חברים לצוות שלך יכולה גם להגדיל את ההכנסות.
7. עלויות שיווק
שיווק הוא יותר אמנות מאשר מדע, וקשה להשיג את התקציב בדיוק בהתחלה. השקיעו מעט מדי, ולא תקבלו את המותג שלכם בפני קונים; לבזבז יותר מדי, ויש פחות סיכוי שתגיע לנקודת האיזון שלך.
כששאלנו את בעלי העסקים, "כמה היה השיווק כאחוז מהתקציב הכולל שלך?" מצאנו קשר משמעותי בין הוצאות שיווק להכנסות. ככל שעסק הרוויח פחות כסף בסך הכל, כך הוא הוציא יותר על אסטרטגיית שיווק. וגם ההיפך היה נכון: ככל שעסק הרוויח יותר כסף בסך הכל, כך הוא הוציא פחות על שיווק.
הממצאים שלנו, כמו גם ממצאים של מומחים ממינהל עסקים קטנים בארה"ב, מצביעים על כך שהנקודה המתוקה לתקציב שיווק לעסק B2C בשלב מוקדם הוא בין 7% ל-12% מההכנסות. זה אמור להספיק לכיסוי לוגו, מיתוג, מודעות וחומרים מודפסים.
כיצד לחשב את עלויות הקמת העסק שלך
יש לקחת בחשבון עלויות עסקיות ממוצעות בעת תכנון התקציב שלך:
- הוצאות חיוניות לעומת הוצאות אופציונליות. לפני תקצוב הוצאה, שאלו את עצמכם: האם זה קריטי לחלוטין ומשהו שהעסק צריך ביסודו? פרסום, למשל, הוא משהו שיכול לעזור לך לצמוח מהר יותר — אבל זה לא חיוני. שפע של עסקים צמחו באמצעות פרסום חינם.
- הוצאות חד פעמיות לעומת הוצאות חוזרות. אתה תשלם רק פעם אחת כדי להגיש פטנטים ועורך דין יעזור במסמכי הקמת החברה, אבל הוצאות כמו שכר דירה, משכורות ומנויים לתוכנה נמשכים. חלק את עלויות ההפעלה הממוצעות שלך לשתי הקטגוריות הללו כדי לעזור בתכנון פיננסי במהלך השנה הראשונה שלך.
- עלויות קבועות מול עלויות משתנות. גם אם עלויות ההפעלה שלך נמשכות, המחיר עשוי להשתנות מחודש לחודש. חשבונות שירות והחזרי הלוואות, למשל, עשויים להישאר עקביים, בעוד שהוצאות הייצור הן עלויות משתנות המשתנות בהתאם למידת הביקוש למוצרים שלך.
לאחר ניתוח מגמות בקרב עסקים עם רווחים גבוהים והתייעצות עם יועצי סטארט-אפ, יש טווח שמומלץ להוציא על עלויות טיפוסיות בשנה הראשונה שלך:
- תפעול: 10% עד 15%
- מוצר: 28% עד 36%
- משלוח: 8% עד 12%
- באינטרנט: 9% עד 10%
- שיווק: 7% עד 12%
- צוות: 14% עד 30%
זכרו: פתיחת עסק מצליח הוא מרתון, לא ספרינט. אל תמדוד את הצלחת העסק החדש שלך לפי הרווחיות שלך בשנה הראשונה. תן לעצמך מסלול של 18 עד 24 חודשים כדי לרדת מהקרקע.
ההסכמה לכך שהשנה הראשונה לעסק שלך עשויה להיות לא מאוד רווחית חשובה הן לתכנון פיננסי והן להכנה מנטלית. מייסדים רבים הם האחרונים לקבל שכר בשנתם הראשונה, שכן כל הכנסות החברה חוזרות לעסק. זה נורמלי לחלוטין.
הקדישו את השנה הראשונה לפתיחת החנות המקוונת שלכם בבדיקה, חזרה והשקעת המכירות שלכם בחזרה בעסק שלכם תוך שימוש בהנחיות התקציב לעיל.
איך להשיג כסף כדי לפתוח עסק
- חיסכון אישי
- תמיכה כספית מחברים ובני משפחה
- הלוואה אישית
- מקדמה במזומן לסוחר
- מימון המונים
- הון סיכון
- כרטיסי אשראי לעסקים
מה קורה אם אירוע בלתי צפוי (למשל, מגיפה, מיתון או שניהם) משליך את התחזיות שלך? זה תמיד רעיון טוב לעשות קצת תכנון מגירה ולהפריש עתודת מזומנים, ליתר ביטחון.
בעוד שלעתים קרובות יזמים חדשים מסתמכים על החסכונות האישיים שלהם כדי לשמור על הפעילות העסקית שלהם בימים הראשונים, שליש מהנשאלים דיווחו שהשקיעו מחדש את ההכנסות ממכירות העסק שלהם כדי לכסות את העלויות בפועל בשנה הראשונה.
אפשרויות מימון עסקיות נוספות להשלמת ההשקעה הראשונית שלך כוללות:
חיסכון אישי
האם יש לך כסף שנחסך מעבודות קודמות, עסקים או מכירת בתים? חיסכון הוא הדרך הפופולרית ביותר להבטיח מימון לעסק חדש. שני שלישים מהיזמים שנשאלו בסקר שלנו אמרו שכך הם קיבלו מספיק כסף כדי להקים את העסק שלהם.
תמיכה כספית מחברים ובני משפחה
אם התמזל מזלכם שיש לכם חברים ובני משפחה שרוצים לתמוך בעסק החדש שלכם, קחו מהם הלוואה לכיסוי הוצאות השנה הראשונה שלכם. כמעט רבע (23%) מהיזמים הולכים בדרך זו.
הלוואה אישית
בנקים מציעים הלוואות לעסקים קטנים כדי לעזור ליזמים להקים חברות משלהם. כ-21% מבעלי העסקים הקטנים בוחרים באפשרות זו. רק היזהר שאם אינך יכול להחזיר את ההלוואה הבנקאית מכל סיבה שהיא, אתה אחראי באופן אישי.
מקדמה במזומן לסוחר
סוג זה של הלוואה לעסקים עוזר לך להבטיח מימון סטארט-אפ שתחזיר כאחוז מהמכירות. Shopify Capital, למשל, מאפשרת לך לשמור על בעלות על החברה שלך ולהחזיר אוטומטית את ההלוואה כאשר אתה מייצר מכירות חדשות.
מימון המונים
מימון המונים הוא דרך להשיג כמות גדולה של כסף ממאגר רחב של אנשים. פלטפורמות כמו Kickstarter, Wefunder ו-Indiegogo עוזרות לך לגייס כסף ממשקיעים מבלי שתצטרך להחזיר את ההלוואה. עם זאת, מימון המונים הוא תהליך מורכב וגוזל זמן. זה יכול לקחת חודשים כדי להשיק קמפיין מוצלח.
הון סיכון
אם יש לך מוצר ייחודי, רוצה לצמוח מהר, ולא אכפת לך לתת הון עצמי, חברות הון סיכון יכולות להשקיע בעסק הקטן שלך. אפשרות זו מגיעה בדרך כלל עם הרבה יותר ניירת, התחייבויות גבוהות יותר וצמיחה אגרסיבית. אבל זה יכול לתת לך גישה למומחים לצד מזומנים כדי להתחיל.
כרטיסי אשראי לעסקים
כרטיס אשראי עסקי יכול לסייע בכיסוי עלויות הפעלה ראשוניות כמו ציוד או ציוד משרדי. חלקם מציעים גם תגמולים או החזר כספי על רכישות שיכולים לסייע בקיזוז הוצאות עסקיות. חיסרון אחד בכרטיסי אשראי הוא שאתה יכול לצבור בקלות חוב בריבית גבוהה שהופך לבלתי ניתן לניהול עם הזמן.
עבור חברות שמתקשות לבצע מכירות בשנה הראשונה שלהן, יצירת תוכנית פיננסית מקיפה עם כמה אתה הולך להזדקק ואיך אתה הולך להשתמש בה תקל עליך כשאתה מגיש בקשה להלוואה לעסקים קטנים או מנסה כדי למשוך משקיעים.
אל תחשוב על זה כעל נטילת חובות: הוצאות סטארט-אפ נחוצות כדי לייצר הכנסה, כך שהתשואה על ההשקעה שלך תהיה כנראה גדולה מהעלויות המקדימות.
*המידע על עלות הקמת עסק המשותף במאמר זה מבוסס על נתוני סקר שנאספו באוקטובר 2020 מ-300 בעלי עסקים קטנים ו-150 יזמים שאפתניים בארה"ב. כל הערכים הם ממוצעים מעוגלים. כל הנתונים אינם מבוקרים ונתונים להתאמה. כל הנתונים הפיננסיים הם בדולר ארה"ב אלא אם צוין אחרת.
קרא עוד
- כיצד למצוא מוצרים למכירה באינטרנט
- המדריך האולטימטיבי לדרופשיפינג (2024)
- איך להשקיע בעסק שלך – מה שאתה צריך לדעת לפני שמתחילים
- כיצד להקים עסק דרופשיפינג – ספר הפעלה שלם לשנת 2024
- 130+ מוצרי Dropshipping למכירה ברווח
- איך להקים מותג איפור ולמכור באינטרנט – המדריך האולטימטיבי
- איך להתחיל קו בגדים ב-12 שלבים (2024)
- עליאקספרס דרופשיפינג- איך לדרופשיפ מאליאקספרס
- כיצד להגדיל את המכירות באיביי
- למד את ההבדלים העיקריים בין LLC לעומת LLP
כמה עולה לפתוח עסק שאלות נפוצות
איך אני יכול לפתוח עסק משלי בלי כסף?
עסקים רבים יכולים להתחיל עם מעט כסף. נסה מודל דרופשיפינג, מכירת מוצרים דיגיטליים, או פתיחת עסק להדפסה לפי דרישה, שכן אלה אינם דורשים ממך להחזיק מלאי. כל עסק שתוכל להקים מהבית שלך יחסוך לך תקורה, כך שתוכל לאתחל את צמיחתו.
מהי העלות הממוצעת של פתיחת עסק?
לפי הנתונים שלנו, רוב העסקים משקיעים בסביבות 40,000 $ בשנה הראשונה כדי להתחיל.
כמה כסף צריך להיות לי לפני פתיחת עסק?
התשובה תלויה בסוג העסק שאתה רוצה לנהל, במבנה העסקי ובעלויות הכרוכות בפתיחת העסק. בקצה הנמוך, סביר להניח שתרצה כמה מאות עד אלפי דולרים כדי לכסות את העלות של אתר מסחר אלקטרוני, עלויות השיווק והאספקה הבסיסית שאתה צריך לתפעול.
כמה עולה להחזיק עסק פעיל?
יהיו לך הוצאות קבועות והוצאות משתנות – והן יכולות להשתנות מעסק לעסק. לדוגמה, סכומים אלה יהיו גבוהים יותר אם אתה פועל ממתקן ייעודי (תחשוב על שכר דירה, שירותים, שכר), או שאתה צריך לקנות ולהחזיק מלאי. כתיבת תוכנית עסקית בהתחלה תעזור לך להבין את תזרים המזומנים שלך ואת העלויות של ניהול העסק הספציפי שלך.
האם 1,000 דולר מספיקים לפתיחת עסק?
ישנם רעיונות עסקיים רבים עם עלויות הפעלה נמוכות. אתה יכול להתחיל אחד בפחות מ-$1,000. אלה כוללים טיולי כלבים, ניהול מדיה חברתית, דרופשיפינג, עיצוב אתרים וחנות דפוס מקוונת.
האם 5,000 דולר מספיקים לפתיחת עסק?
עסקים מבוססי שירות טובים מלכתחילה עם $5,000. שירותים כמו שטיפת חלונות או שטיפה חשמלית הם עסקים עם כניסה נמוכה. עסק מסחר אלקטרוני אפשרי גם, בהתאם למוצרים שאתה מוכר.
מהן עלויות הקמה נפוצות לעסק?
- עמלות באתר
- עמלות מקצועיות (עבור היתרים או שירותי רואה חשבון)
- פיקדון חכירה
- מְלַאי
- עמלות שיווק
- נכסים מודפסים
- חומרי אריזה ומשלוח
- עלויות כוח אדם
- אספקה