תוֹכֶן הָעִניָנִים
- `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "name": name, "url": url }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '
'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });
מאת פרנק אוליבו ולורה ג'יי נוויל, Esq.
ביום החזרה הראשון לעבודה לאחר ראש השנה, קיבלנו מכתב מאושר מלקוח. הפרויקט שלו כמעט הסתיים, וחיכינו לאישור סופי כדי להשיק אותו, אבל לא שמענו ממנו כבר כמה חודשים.
פתחנו את המכתב כדי לגלות שהוא מאשים אותנו בהפרת חוזה ודורש החזר מלא על הפרויקט. משרדנו ניסה להשיג אותו בטלפון, אך הוא סירב לדבר איתנו.
שלושה שבועות לאחר מכן, סיימנו את הפרויקט, קיבלנו את מלוא התשלום וקיבלנו ממנו התנצלות. הוא אפילו שילם תוספת עבור פריטים שהיו תוספות להיקף הפרויקט.
זה לא היה אפשרי אלמלא הסכם עיצוב אתרים שלנו.
בבעלותי סוכנות לפיתוח אתרים וקידום אתרים מחוץ לפילדלפיה. המחבר שלי הוא עורך דין שמטפל בכל התוכן עבור לקוחות משרד עורכי הדין שלנו, ובין שנינו ראינו הכל.
פוסט זה הולך להדריך אותך דרך מספר אלמנטים וסעיפים חיוניים שחייבים להיות בהסכם שלך כדי לעזור לך להתמודד עם תרחישים נפוצים שמחבלים בפרויקטים של עיצוב אתרים – לא משנה אם אתה פרילנסר או עסק קטן שעובד עם וורדפרס או כל פלטפורמה אחרת . .
אנחנו הולכים לדבר על המלכודות הנפוצות ביותר שנתקלנו בהן וכיצד קיום סעיפים מסוימים בחוזה פיתוח האינטרנט שלך יכול גם להגן עליך וגם לחסוך לך זמן וכסף.
חשוב – אנחנו לא מספקים לך ייעוץ משפטי. מטרת הפוסט הזה היא לגרום לך לשקול את התרחישים הנפוצים שעולים עם פרויקטים של פיתוח אתרים.
כדאי לדון בתרחישים אלו (ועוד) עם עורך דין חוזים מנוסה שיוכל לנסח הסכם מחייב שיעזור לך למנוע מהעסק שלך להפסיד זמן וכסף.
מהו חוזה עיצוב אתרים?
חוזה עיצוב אתרים הוא מסמך חברתי המפרט את ההסכם שניתן לאכיפה משפטית בין מעצב ללקוח שלו. הוא מגדיר את מערכת היחסים העסקית בין שני הצדדים ומפרט את היקף הפרויקט, התמחור, התוצרים, לוחות הזמנים ופריטים אחרים שסוכמו מראש הרלוונטיים לפרויקט.
בנוסף, החוזה צריך לפרט מה קורה במקרה של בעיות או אי הסכמות שעלולות להתעורר בין המעצב ללקוח שלו.
מה לכלול בחוזה עיצוב אתרים שלך
- 1. יש הצהרת עבודה מוגדרת בבירור
- 2. ייעל את תהליך הבדיקה והאישור
- 3. הגן על עצמך במקרה של סיום פרויקט
- 4. הגן על עצמך מפני הפרת זכויות יוצרים
- 5. ודא שההסכם מציין סמכות שיפוט משפטית בקרבת מקום
- 6. עצב את ההסכם שלך כך שהוא לא יפחיד את הלקוחות הפוטנציאליים שלך
- ← תבנית חוזה לעיצוב אתרים
1. יש הצהרת עבודה מוגדרת בבירור
הגדירו מה יש בהיקף והיצמדו אליו
היקף העבודה הוא נקודת המוצא שלך. אתה צריך לרשום את כל מה שאתה הולך לעשות עבור הלקוח.
אם תתחיל לבצע שירותים או להוסיף פיצ'רים שאינם בהצהרת העבודה, אתה הולך להגדיר ציפיות שיגרמו לזריקת היקף או ללקוח לא מרוצה.
על ידי פריסת כל מה שאתה הולך לעשות בצורה ברורה מאוד, לא יהיו הפתעות כאשר אתה מקבל בקשה, ואתה אומר להם בנימוס שאתה יכול לעשות את זה, אבל זה הולך להרחיב את ההיקף ולעלות יותר.
אם הצהרת העבודה שלך משמיטה כמה דברים שאתה בסופו של דבר עושה בכל מקרה, אתה פותח את הדלת לזחילת היקף.
הקפד לכלול את המוצר שאתה הולך לספק. אם יהיו בדיקות דפדפן או שירותים אחרים שאינם מוזכרים בדרך כלל, הקפד לציין זאת.
כמו כן, כלול את תנאי התשלום ואת לוח התשלומים (כולל כל הפקדות שאתה הולך לבקש שישלמו מראש) עבור שירותי פיתוח האתר שלך. ודא שאתה מבין את כל העלויות שאתה עשוי להידרש לעלות על שירותי עיצוב, שכירת מפתח אתרים וכו'.
נסה לצפות אזורים של זחילה פוטנציאלית ורשום אותם במפורש כ"מחוץ לטווח"
בעוד שרוב המפתחים הם די טובים לגבי הכללת מה שנמצא בהיקף, מעטים מאוד מציינים במפורש מה מחוץ לתחום.
זו טעות אדירה.
למרבה הצער, ניסיון הוא הדרך היחידה ללמוד מה צריך להיות מסומן במפורש כאחוז, אבל הנה כמה פריטים שאנו מסמנים כבלתי תקפים באופן די קבוע:
- רישום של מעל מספר x של מוצרים לחנויות מסחר אלקטרוני
- מחקר מילות מפתח וכתיבת תגיות כותרת ומטא תיאורים (אלא אם הלקוח משלם על כך)
- הגהה של עותק שהלקוח מספק (במיוחד כאשר מדובר בעיצוב מחדש של אתר קיים שעושה שימוש חוזר בעותק)
- שינויים בעיצוב לאחר אישור מוקאפים והתחלנו לבנות
- ארגון תכנים כגון תמונות והעתקה. אם יש לך עסק עם אתר אינטרנט שעומד לכלול מאות עמודים – דבר שכיח ביותר כאשר עוסקים באתרי מסחר אלקטרוני – באחריות הלקוח לוודא שהכל מאורגן היטב.
זה רחוק מלהיות ממצה, אבל זה אמור להפעיל את ההילוכים ולחסוך לך הרבה כאבי ראש בהמשך הדרך.
כלול הוראה המתארת כיצד תטפל בבקשות מחוץ לתחום
זה חיוני שיהיה סעיף שמתאר כיצד אתה הולך לטפל בהרחבות היקף.
הלקוח שלך אינו מפתח. הוא לא בהכרח מבין עד כמה זה יכול להיות מעורב לחזור ולעשות מחדש משהו שכבר התחלת, מה שקורה לרוב כשיש שינויים בהיקף הפרויקט.
על ידי התחלת פרויקט מתוך הבנה ברורה שיהיו עלויות נוספות אם יתבקשו תכונות חדשות כלשהן, סביר להניח שהלקוח שלך לא יתעצבן אם תגיד לו שתהיה תוספת קטנה עבור הרעיון החדש והטוב ביותר שלו.
יש לחזק את ההבנה הברורה הזו עם סעיף המסביר כיצד אתה מתכוון לטפל בהרחבות היקף.
2. ייעל את תהליך הבדיקה והאישור
כולנו מתמודדים עם זה.
אנחנו שולחים דגם ולא שומעים מהלקוח במשך שישה חודשים.
זו בדרך כלל לא אשמת הלקוח. סביר להניח שיש להם המון תחומי אחריות אחרים לטפל בהם, ולעתים קרובות מתעלמים מהאתר לטובת דברים חשובים יותר – כמו ניהול עסק ועשיית כסף.
זה לא אומר שהאישורים צריכים לקחת שישה חודשים.
הגדר את Windows סקירה ואישור בהסכם שלך
כלול סעיף שנותן מספר מסוים של ימים ללקוח לסקור עיצובים ולחזור אליך.
שלנו קובעים שהעיצוב נחשב "מאושר" לאחר מספר x ימים. אולי תחשוב שתקבל התנגדות בעניין הזה, אבל זה פשוט לא המקרה.
הלקוחות שלך רוצים שהפרויקטים שלהם יבוצעו בזמן בדיוק כמוך. על ידי הכללת הוראה זו בהסכם שלך, אתה צפוי לשלוח את המסר שאתה מתכוון לעשות הכל ביעילות.
אישור Windows יניע את הלקוחות שלך
על ידי קביעת חלונות אישור בהסכם שלך, תיתן ללקוח סיבה טובה לחזור אליך. ההסכם שלנו בדרך כלל נותן ללקוח חלון של 7 עד 14 ימי עסקים כדי לאשר דגמי עיצוב – לאחר שהחלון הזה פג, העיצוב נחשב למאושר.
אנחנו לא משתמשים בסעיף הזה כדי להכות את הלקוחות שלנו על הראש. למען האמת, מעולם לא היינו צריכים לאכוף את זה! מכיוון שישנה הבנה ברורה מלכתחילה שהם צריכים לחזור אלינו בעוד שבועיים או אולי לשלם יותר על הפרויקט שלהם מהצפוי, הם יחזרו אלינו בזמן.
טיפול בלקוחות שלוקח לנצח לספק תוכן
ההסכם הסטנדרטי הנוכחי שלנו לא מתייחס לזה, אבל כנראה צריך.
אין זה נדיר שחוזי פיתוח אתרים כוללים עמלה עבור "התנעה מחדש" של פרויקט שירד רדום. שוב, המטרה היא לא לסחוט כסף מהלקוח שלך; המטרה היא לגרום לו לתעדף להשיג לך את מה שאתה צריך כדי לעשות את העבודה שלך.
אם הלקוח שלך יודע שזה הולך לעלות יותר אם ייקח לו ארבעה חודשים לשלוח לך עותק, תהיה לו יותר סיבה להביא לך את זה בזמן.
לכמה סבבי תיקונים זכאי לקוח?
ראשית, אם אינך מסוגל לספק עיצובים משביעי רצון ב-5 עד 7 סיבובים, או שאתה עושה משהו לא בסדר, או שהיית צריך לראות את הדגלים האדומים עוד לפני שהתחלת את הפרויקט.
הסיבה האמיתית לקבוע מגבלה על תיקונים היא לא לגרום ללקוחות לאשר דגמים שהם לא מרוצים מהם, אלא כדי לשמור על מאורגן של הלקוח .
ללא הגבלה על סבבי תיקונים, אתה למעשה מבטיח לעצמך מוות ב-1000 מיילים. ברגע שלקוח יודע שהוא "מנצל" סבב של תיקונים, סביר יותר שהוא יעבור על העיצוב ביסודיות וישלח לך רשימה מלאה של בקשות שניתן לטפל בהן בפגישה אחת. אתה יכול גם לכלול משפט המספק שכל התיקונים יופיעו בדוא"ל אחד, כולם בבת אחת, ולא חלקים על פני מספר הודעות דוא"ל.
3. הגן על עצמך במקרה של סיום פרויקט
ייתכן שהלקוח שלך ירצה לסיים פרויקט בטרם עת מכל מספר סיבות. הנה רשימה של כמה סיבות לכך שפרויקטים נסגרו בשנה האחרונה:
- בעל העסק נפטר
- האתר נועד לפרויקט חיות מחמד של בכיר שפוטר
- העסק פשוט יצא מהעסק
- העפתי את הלקוח מהמשרד שלנו כי הוא לא מכבד את העובדים שלנו
- הלקוח התרשם שאנחנו עדיין חייבים לו תיקונים כשהכל הושלם (זה היה המקרה של הלקוח שהוזכר בתחילת מאמר זה)
בכל אחד מהמקרים הללו, שילמו לנו את המגיע לנו. זה רק בגלל הסעיפים בחוזי הפרויקט שלנו שמתייחסים לסיום החוזה.
לקבל פיצוי על שעות עבודה
כאשר לקוחות רוצים לסיים את החוזה שלנו, הם מסכימים לפצות אותנו על השעות שהשקענו בו. אתה צריך להיות סעיף דומה בחוזה שלך, ואתה צריך לעקוב אחר שעות ההוצאות, גם אם רק למטרת ניהול התפעול והחשבונאות שלך.
סעיף כזה יכול למנוע מכם להפסיד כסף ובזבוז זמן אם הלקוח יחליט לבטל את הפרויקט. זה קורה לעתים קרובות מספיק, אך הסעיפים הללו נעדרים באופן מוזר בהסכמי פיתוח אתרים רבים.
אנו משתמשים ב-Google Sheets למעקב אחר זמן. הדבר הטוב בזה הוא שהוא יכול לשמש את כל הצוות שלך, אתה יכול להגדיר אותו כך שיהיה ניתן לצפייה על ידי הלקוח, והוא עם חותמת זמן, כך שהוא קצת יותר אמין ממה שאתה טוען שעבדת X כמות שעות .
קבע כיצד מטפלים בהפרות חוזה
אם מי מהצדדים מאשים את השני בהפרת חוזה, צריך להיות סעיף המאפשר לצד הנאשם לטפל בהפרה תוך 30 יום.
זה מה שהציל את הפרויקט שהזכרתי בתחילת המאמר הזה
הגבתי מיידית למכתב לקוחותינו במכתב מאושר המצביע על סעיף זה והצגתי שתי אפשרויות: לסיים את הפרויקט ולשלם עבור שעות העבודה שלנו (כפי שנקבע בחוזה), או לאפשר לנו להשלים כל תיקונים שהוא עדיין רצה והיה לו. לא מסופק.
הוא בחר באחרון (ולאחר מכן הבין עד כמה לא סביר הוא פעל).
4. הגן על עצמך מפני הפרת זכויות יוצרים
לפני כמה שנים, היה לנו לקוח שהתעקש שנשתמש בתמונות המוגנות בזכויות יוצרים מבייסבול של ליגת העל באתר הסיור שלו.
לא הייתה לו רשות להשתמש באף אחת מהן, דבר שיהווה הפרת זכויות יוצרים.
היינו מאוד ברורים ששימוש בתמונות האלה עלול להביא אותו לתביעה, אבל הוא התעקש, והשתמשנו בהן.
למרבה המזל, הוא מעולם לא נתבע, אבל גם אם היה, היינו מוגנים בהסכם שלנו.
ברוב המקרים, אינך צריך לדאוג מהפרה כה בוטה של זכויות יוצרים. סוג ההפרה שסביר יותר להיתקל בו הוא בצורת תמונות שהלקוח שלך הוציא מחיפוש תמונות בגוגל וכללו בנכסים כדי להיכנס לאתר החדש שלו. אתה עלול גם להיתקל בהפרה מבחינת תוכן טקסט.
אם לא תישפה בגין הפרת זכויות יוצרים כזו, אתה עלול להימצא אחראי בתחומי שיפוט מסוימים. צריך שיהיה לך איזשהו סעיף שמגן עליך במקרה שהלקוח שלך יספק לך נכסים המפרים זכויות יוצרים.
בנוסף, כדאי לכלול סעיף זכויות קניין רוחני המגן על העבודה האישית שלך וכל מה שלא תיתן ללקוח.
5. ודא שההסכם מציין סמכות שיפוט משפטית בקרבת מקום
לעורך דין או לכל מי שלמד אי פעם שיעור במשפטים עסקיים, זה לא פשוט. עם זאת, זה לא נדיר שמעצבי אתרים כותבים חוזי עיצוב אתרים משלהם ומשאירים זאת בחוץ. אם תעשה זאת, זה יכול לגרום לעולם של כאבי ראש ועמלות אם הלקוח שלך יתבע אותך.
נניח, למשל, אתה נמצא בניו ג'רזי, ואתה בונה אתר עבור חברה ביוטה. אם לא תפרט את החוק והפורום החלים בהסכם שלך, אתה עלול בסופו של דבר ללכת ליוטה אם הלקוח שלך יחליט לתבוע אותך על משהו – גם אם התביעה חסרת כל עילה.
בסעיף החוק החל בהסכם שלך, ציין באיזו מדינה או מדינה חוקים חלים על ההסכם והיכן נמצא הפורום (ככל הנראה מדינת הבית שלך). שים לב שנכון לתאריך הפוסט הזה, על פי החוק האמריקאי, אתה והלקוח שלך יכולים לתבוע בבית משפט פדרלי בשטח השיפוט שבו מתגוררים אחד מהם, אם הסכום השנוי במחלוקת הוא יותר מ-$75,000 . ציון שהתדיינות משפטית נשלטת על ידי חוקי מדינת הולדתך ויתקיים בבית המשפט של מדינת מגוריך יכולה להרחיק את התיק שלך מבית המשפט הפדרלי.
אתה יכול גם להגדיר כיצד יטופל התנגשות. לדוגמה, תוכל לציין חלופה להתדיינות משפטית, כגון מתן החלטה מחייבת של בורר צד שלישי וכי עלות הבוררות המחייבת תתחלק בין הצדדים. בוררות מחייבת היא הרבה פחות יקרה וגוזלת זמן מהתדיינות משפטית וסביר להניח שתשמר את מערכת היחסים שלך עם הלקוח שלך ותשמור על קיימא של הפרויקט.
6. עצב את ההסכם שלך כך שהוא לא יפחיד את הלקוחות הפוטנציאליים שלך
כאשר ערכנו לראשונה את הסכם עיצוב האתרים שלנו, הוא היה בן תשעה עמודים.
ברגע שהתיישבו ליד השולחן כדי לחתום עליו ולהתחיל, הם היו מסתכלים על זה כאילו הרגע מסרתי להם הסכם למכירת ביתם.
כמעט תמיד היינו מבזבזים המון זמן לעבור את זה. במקרים רבים, במיוחד כששולחים אותו בדוא"ל, הם היו שולחים אותו בחזרה עם הערות ושאלות. בסך הכל, אורך ומתכונת החוזה יצרו חיכוכים רבים ממש עם סגירת העסקה.
בהמלצת בעל סוכנות עמית, הטמענו כלל של עמוד אחד.
כיום, ההסכם שלנו אינו ארוך מעמוד אחד, ולעתים רחוקות אנו מקבלים דחיפה בכל הנוגע לסגירת עסקה ותחילת עבודה עם פרויקט חדש.
כשתסתכל על ההבדל בין השניים, תבין למה זה המצב.
מוכן להחתים את הלקוח הזה? הורד את תבנית חוזה עיצוב אתרים שלנו.
בקש מעורך דין לנסח את החוזה שלך – אתה תודה לעצמך מאוחר יותר
אנו ממליצים בחום למצוא עורך דין שתוכל לסמוך עליו.
עורך דין חוזים טוב יוכל לנסח הסכם בניית אתרים וכל מסמך משפטי אחר שיגן עליך. תביעות משפטיות הן כמעט בלתי נמנעות בעת ניהול עסק – השקעה קטנה כעת יכולה לחסוך לך הון תועפות בהמשך.
החוקים יכולים להשתנות מאוד ממדינה למדינה וממדינה למדינה, ולכן חיוני עבורך למצוא עורך דין טוב בתחום השיפוט שלך כדי לנסח את הסכם פיתוח האינטרנט שלך.
אנו מציעים לך לדון בששת הנושאים והתנאים המשפטיים הללו עם עורך דין זה. על ידי הכנה לתרחישים הנפוצים ביותר הללו בפרויקטים של עיצוב אתרים, תחסוך לעצמך זמן, כסף וכאבי ראש, תוך שמירה על רצון טוב ושביעות רצון הלקוח מהעבודה שלך.
בנוסף לחוזה, תצטרכו גם להציע הצעה לפרויקט עיצוב אתרים כדי להתקדם. עיין במדריך הנהדר של אלמנטור כיצד ליצור הצעת פרויקט.
כתב ויתור
המידע המוצג במאמר זה, כמו גם בתבנית החינמית של החוזה לדוגמה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אנו מציעים לך להתייעץ עם עורך דין מקצועי כדי לנסח חוזה משפטי ומחייב לצרכיך המשפטיים. אלמנטור אינה לוקחת כל אחריות לכל בעיה או בעיה שעלולה להתעורר, אם תחליט להסתמך אך ורק על המידע המופיע במאמר או בחוזה/תבנית לדוגמה.
פרנק הוא המייסד של Sagapixel, חברת קידום אתרים ועיצוב אתרים עם משרדים בניו ג'רזי ובפילדלפיה. פרנק הוא בוגר אוניברסיטת רוטגרס ובעל תואר שני במנהל עסקים מבית הספר לעסקים פוקס באוניברסיטת טמפל.
לורה מפקחת על תוכן עבור לקוחות משרד קידום אתרים ב-Sagapixel. גב' נוויל עוסקת בעריכת דין בפנסילבניה ובניו ג'רזי מאז 2006. היא סיימה את לימודיה באוניברסיטת טמפל, טרנטון סטייט קולג' ובית הספר למשפטים ראטגרס – קמדן.