טיפים לשיווק דיגיטלי

כיצד יוצרי אינטרנט עסוקים יכולים לבנות נוכחות מוצלחת במדיה חברתית

טְעִינָה…
    `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "name": name, "url": url }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '

'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });

יש סיבה טובה לכך שרוב יוצרי האינטרנט העצמאיים לא מצליחים לנצל את השיווק במדיה חברתית:

זְמַן! (או היעדרו)

אבל יש דרך לבנות תהליך שיווק במדיה חברתית שלא יאכל את עבודת הלקוח היקרה שלך. במקום זאת, זה יעזור לך להפוך למומחה טוב יותר בתחומך. זה מה שנחקור במאמר זה.

בחמש השנים האחרונות עסקתי בבניית פלטפורמות המדיה החברתית עבור אלמנטור, הן מעשית בשנים הראשונות לאחר השקת המוצר ולאחר מכן כראש תחום התוכן. במהלך תקופה זו, הצלחנו להגדיל קהל גדול במספר פלטפורמות, כולל יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם וקבוצת הפייסבוק שלנו.

Elementor Community Members How Busy Web Creators Can Build A Successful Social Media Presence 1

בימים הראשונים, עבדנו כצוות קטן והיינו צריכים להיות יעילים מאוד עם הזמן שלנו. זו הסיבה שאני יכול להתייחס לקושי שעומדים בפני יוצרי רשת כשהם צריכים לבנות ולתחזק דפי מדיה חברתית משלהם.

את השיטה שאתאר ניתן לסכם במושג הבא:

ככל שאתה צובר בהדרגה ניסיון ומיומנויות כיוצרי אינטרנט, שתף את הידע הזה כתוכן המדיה החברתית שלך.

זוהי שיטה המאפשרת לך להיות אסטרטגי עם השיווק שלך במדיה החברתית.

על ידי פרסום מה שאתה לומד, אתה יכול ליצור נוכחות חזקה במדיה החברתית מבלי לעצור ולחשוב פעם אחת: "מה יהיה הפוסט המצחיק הבא שלי באינסטגרם?" יתרה מכך, פרסום התוכן החברתי הזה יעזור לחרוט את הידע הזה במוח שלך. בדרך זו, ככל שתפרסם יותר תוכן בפלטפורמות המדיה החברתית, הכישורים שלך משתפרים.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

למה שיווק במדיה חברתית?

לפני שניכנס לטיפים, אני רוצה להסביר מדוע אני מאמין שכל יוצר אינטרנט צריך להשקיע במדיה חברתית.

אני תמיד מחפש סוכנויות מרגשות שמשתמשות באלמנטור. זה תמיד מפתיע לגלות שלסוכנויות רבות מצליחות ומקצועיות, אפילו כאלה שבונות את האתרים היפים והמתוחכמים ביותר, יש דפי מדיה חברתית שנראים כאילו הוקמו פעם ואז נשכחו. זה לא נדיר לבקר באחד מהפרופילים האלה ולראות פוסט בודד משנת 2018.

הנכונות של יוצר אתרים להרפות מכל פעילות במדיה החברתית היא מפתיעה, לאור החשיפה הפוטנציאלית האפשרית דרך הפלטפורמות הללו. באמצעות מדיה חברתית, אתה יכול להגיע לקהל של 3.96 מיליארד אנשים המשתמשים כיום במדיה חברתית ברחבי העולם.

על פי סקר של Orbit Media, בלוגרים רואים במדיה החברתית את הבחירה המובילה להשגת תעבורה לתוכן שלהם, תוך ניצחון על כל שאר המקורות:

21 How Are Bloggers Driving Traffic To Their Content How Busy Web Creators Can Build A Successful Social Media Presence 2

בלוגרים הם לא היחידים שמבינים את היתרון של מדיה חברתית. רוב המותגים משקיעים רבות בנוכחותם במדיה החברתית, ונראה שההשקעה הזו משתלמת. 9 מתוך 10 צרכנים יקנו מוצרים ממותג שהם עוקבים אחריהם ברשתות החברתיות, על פי אינדקס Sprout Social לשנת 2020.

הגדלת קהל עוקבים אורגני במדיה החברתית הגיוני עוד יותר אם אתה פרילנסר מקצועי עם משאבים מוגבלים לפרסום. להיות ידוע במומחיות שלך אומר שאתה צריך להשקיע פחות מאמץ למכור את עצמך ללקוחות.

דייוויד סי בייקר דן מדוע כדאי להיות מומחה בספרו "העסק של המומחיות":

"ככל שלקוחות פוטנציאליים ילמדו עליך בעצמם, כבר מודעים למומחיות שלך ומוכנים להעסיק את החברה שלך, כך אתה צריך להשקיע פחות זמן וכסף על מכירת השירותים שלך. הדרך הקלה ביותר להשיג זאת היא להיראות כמובילת מחשבה בין אותם לקוחות פוטנציאליים שאתה משרת בתחום השיווק."

בייקר נותן לאנשי מקצוע סיבה טובה לעבוד על המומחיות שלהם. זה הופך את מכירת השירותים שלך להרבה יותר קלה. בעקבות הרעיון הזה, ככל שתבנה את הנוכחות שלך במדיה החברתית כמקצוען ומומחה, כך יהיה קל יותר להשיג יותר לקוחות.

עכשיו כשאתה רואה את הפוטנציאל של מדיה חברתית עבור העסק שלך יוצר אתרים, בוא נראה איך להשיג תוצאות ממשיות מבלי להקריב זמן ומשאבים שאין לך.

להפיק את המרב משיווק במדיה חברתית מבלי להקריב את הזמן שלך

1. אל תנסו לבדר כמו מותגים גדולים בסושיאל. במקום זאת, צור תוכן שתוכל למנף מאוחר יותר במקום אחר.

רוב הספרים והמאמרים שקראתי בנושא אסטרטגיית מדיה חברתית משתמשים באותן דוגמאות של מדיה חברתית להשראה: אלו שמותגים גדולים עם מיליוני עוקבים שומרים עליהם.

אחד מהמותגים הזוכים לשבחים היה Denny's Diner. Denny's מתחזקת מספר פרופילי מדיה חברתית יצירתיים ומצחיקים על פני הפלטפורמות השונות. הם הצליחו לבנות קהל עוקבים חזק: 264K עוקבים באינסטגרם, 466K בטוויטר. הם מפרסמים תוכן מצחיק שלא מהעולם הזה כמו זה:

Dennys Instagram Account How Busy Web Creators Can Build A Successful Social Media Presence 3

אין ספק שעמוד האינסטגרם של דני מצחיק, אבל בכל זאת, אני ממליץ לבחור באסטרטגיה אחרת אם אתה יוצר אינטרנט עצמאי.

למותגים גדולים כמו Denny's יש לפחות איש צוות מסור אחד שיכול להרשות לעצמו לבלות את כל היום במחשבה על פוסטים שנונים מבלי לנצל את התוכן למטרות אחרות. הפוסטים של דני הם כמו מודעות. הם מצחיקים, מרתקים אבל לא ניתן למנף אותם מאוחר יותר.

כשאתה סוף סוף מתיישב לכתוב פוסט לדף העסקי שלך בפייסבוק, במקום לחשוב על קונספט מצחיק, אני מציע לך לכתוב משהו שלמדת לאחרונה. משהו שאתה יכול להשתמש בו מאוחר יותר כסיפור שאתה מספר ללקוח פוטנציאלי או במהלך אירוע נטוורקינג.

בסרטון שלו על אסטרטגיית התוכן באינסטגרם, כריס דו מדבר על איך קרוסלות האינסטגרם החינוכיות שלו עזרו לו לגלות מה התוכן הכי מעניין שלו.

אם משהו מקבל תגובה ענקית, הוא יכול לקחת אותו בחזרה לעסק שלו ולבסס עליו הרצאה או קורס. כך תוכל למנף את התוכן שאתה יוצר עבור מדיה חברתית לתחומים אחרים בעסק שלך.

כדי ליצור פוסטים במדיה חברתית שתוכל להשתמש בהם מאוחר יותר בעסק שלך, עליך לוודא שלכל מה שאתה כותב יש קישור ישיר לבעיות שאתה פותר עבור הלקוחות שלך.

זה מביא אותנו לנקודה מספר 2.

2. השתמשו בגישת "הם שואלים, אתה עונה".

מרקוס שרידן היה חלק מהבעלים של ריבר בריכות וספא, חברה המתמחה במכירת בריכות פיברגלס. ב-2008, בעקבות מפולת הבורסה, החברה שלו ספגה הפסדים של 250,000 דולר והייתה קרובה לפשיטת רגל. הוא היה צריך להשיג יותר מכירות ומובילים לעסק שלו כדי לשרוד עוד שנה. הוא חשב על שימוש בשיווק מקוון אבל לא ידע איך לעשות זאת.

ואז, המושג "הם שואלים, אתה עונה" הגיע אליו. הוא יכול פשוט לענות על שאלות של אנשים.

הוא וצוותו סיעור מוחות על כל שאלה הקשורה לבריכות פיברגלס שהם יכולים לחשוב עליהן, על סמך תשע שנות הניסיון שלהם. ואז, במהלך החודשים הבאים, הם כתבו מאמרים וצילמו סרטונים שענו על כל אחת מהשאלות הללו ופרסמו אותן.

התוצאה? לא רק שהם הצליחו להציל את העסק שלהם, ל-River Pools and Spas יש כעת את אתר בריכות הפיברגלס הנסחר ביותר בעולם כולו.

מרקוס ביסס גישה זו בספר שנקרא, באופן לא מפתיע, "'הם שואלים, אתה עונה".

אז איך הסיפור הזה קשור לשיווק ברשתות חברתיות?

תחשוב על העבודה שלך מאז שהפכת ליוצר אינטרנט. אילו בעיות פתרת עבור הלקוחות שלך?

אולי אתה מומחה לקידום אתרים שהוא האדם שסטארט-אפים במדינה שלך יודעים להתקשר כדי לטפל בבעיות זמן טעינה של וורדפרס.

אולי אתה מעצב שמקבל מחמאות על הגישה האישית שלך לאחר שהתייחסו ללקוחות כמו עוד משימה שצריך לעבד.

אולי אתה מסוג ההצגות של אדם אחד שמסיר את הלקוח הלוך ושוב בין אנשי מקצוע שונים.

בכל שלושת המקרים, יוצרי האינטרנט המקצועיים עונים על בעיה ברורה שאיתה התמודדו לקוחותיהם. לא רק זה, הם עונים על זה בדרכם הייחודית, תוך שימוש בכישורים המיוחדים שלהם.

לאחרונה שמתי לב שטליה וולף, מומחית להמרה ועמית שראיינתי לאחרונה, עושה עבודה מצוינת במבטאת את המומחיות הייחודית שלה והופכת אותה לפוסטים ברשתות החברתיות.

היא משתמשת במומחיות שלה באופטימיזציה של המרות כדי ליצור פוסטים מוצלחים במדיה חברתית כמו זה:

Talia Wolf Twitt How Busy Web Creators Can Build A Successful Social Media Presence 4

עכשיו, תורכם.

תחשוב אחורה על העבודה שלך.

אם אתה עוסק בעסק כיוצר אינטרנט במשך זמן מה, האם אתה יכול להבחין בבעיות שאתה רואה שחוזרים על עצמם במספר לקוחות שלך?

אולי תוכלי לחשוב על פרויקט שבאמת אהבת ולשאול את עצמך איזו בעיה עזרת לפתור שם. כיצד ביטא הלקוח את הכאב שהוא מתמודד איתו? העובדה שאהבת לעבוד על פרויקט ספציפי עשויה להצביע על כך שהוא עשוי להתאים לך כנקודת מיקוד.

ליתרונות: דאג להצעת ערך המותג שלך

אם אתה רוצה לקחת את גישת ה"הם שואלים – אתה עונים" לשלב הבא, עליך להציע גם הצעת ערך למותג האישי שלך כדי לקבל תמונה ברורה של המומחיות שלך.

הצעת ערך מותג אישית היא הצהרה שמסבירה כיצד השירותים שלך פותרים את הבעיות של הלקוח שלך או ממלאים את צרכיו. זה אומר ללקוחות פוטנציאליים למה הם צריכים לעבוד איתך ומה עושה אותך שונה מהמתחרים שלך.

הפורמט של הצעת הערך הוא: "אני עוזר X לעשות Y על Z."

הנה כמה דוגמאות שיתנו לך השראה:

"אני עוזר לסטארט-אפים לייעל את השיווק שלהם על ידי אימוץ כלים חדשניים".

"אני עוזר לעסקים קטנים ובינוניים לקבל חשיפה טובה יותר באינטרנט על ידי שיפור הנוכחות החזותית שלהם."

"אני עוזר ליוצרים למצוא את קולם ולעשות עבודה חשובה – לקריירה, לחברות ולקהילות כאחד" (הצעת הערך של ג'יי אקונזו).

אגב, ב-Elementor, הצעת הערך שלנו היא לעזור לאנשי מקצוע לבנות את עתידם תוך בניית אתרים על ידי אספקת פלטפורמת יצירת האינטרנט הסטנדרטית בתעשייה.

המומחיות שלנו הובילה אותנו ליצור תוכן המלמד על היבטים שונים של עיצוב, שיווק, פיתוח ותוכן אחר ליצירת אינטרנט. אתה יכול להסתכל על פוסטים של קרוסלות אינסטגרם שלנו כדוגמאות לתוכן כזה שתמיד עוסק בנושאים של יוצרי אינטרנט:

Elementor Instagram Account How Busy Web Creators Can Build A Successful Social Media Presence 5

3. החליטו על המקורות לתוכן שלכם

האם אתה יודע על כלל 1%? לפי כלל אצבע זה, בכל מדיה חברתית או קהילה מקוונת נתונה רק 1% מהמשתמשים תורמים את התרומה הגדולה ביותר לתוכן. 9% מהמשתמשים תורמים מעט, ו-90% הם אורבים שלעולם לא תורמים.

Community Participation Pyramid How Busy Web Creators Can Build A Successful Social Media Presence 6

אם אתה רוצה להיות חלק מ-1% שיוצרים כל הזמן תוכן, עליך להבין על מה תבסס את התוכן שלך במדויק.

משפיעני מדיה חברתית מובילים לא סתם הולכים לפגישות, מקבלים תובנה ספונטנית ומחליטים במקום להפוך את זה לפוסט מעורר השראה בפייסבוק. זו אסטרטגיית המחשבה שלהם מראש כדי לקבל המלצות מהפגישות האלה. הם מחליטים מראש מהם מקורות ההשראה העיקריים שלהם.

לאחר מכן, הם מוכנים יותר לשמור את אוזניהם פקוחות במהלך אותה פגישה ולכתוב את רגע ההשראה לפוסט חברתי מאוחר יותר.

הנה כמה מקורות פוטנציאליים לתוכן החברתי שלך:

  • מדבר עם אנשים בכנסים
  • האזנה לשיחות בכנסים
  • מדבר עם עמיתים
  • מלמדים שיעורים
  • שאלות שאתה מקבל במהלך שיחות מכירה עם לקוחות פוטנציאליים
  • קריאת ספרים
  • דיון בבעיות של לקוחות עם חברי הצוות שלך
  • פתרון בעיות של לקוחות

לדוגמה, נניח שאתה מעצב אתרים ואתה הולך למפגש של Elementor. שם אתה פוגש עמית ומתחיל לדון כיצד לגרום ללקוחות לשלם בזמן. לאחר מכן תוכל "לחדש" את הדיון הזה בפייסבוק ולשתף את מה שקרה כסיפור מצחיק. לא רק שזה יעזור לנוכחות שלך במדיה החברתית, אלא תוכל לנצל מחדש את הסיפור הזה בהזדמנויות אחרות.

איליס בנון, מומחית שיווק לאנשי מקצוע יצירתיים, מכנה את הגישה החיצונית הזו "שיווק בת-אות". אתה מקשיב לשוק, מפנה את תשומת הלב שלך למקורות התוכן שלך כדי לעורר רעיונות, במקום לטרוף את המוח שלך מנסה לחשוב: "מה לעזאזל אני הולך לפרסם הלאה?"

כאיש מקצוע, אתה נחשף למערכת ספציפית של בעיות, מה שנותן לך את החוויה הייחודית ללמד אחרים על בעיות אלו ועל הפתרונות שלהן.

הפיכת העבודה שלך באופן שיטתי לתוכן מדיה חברתית תעזור לגבש את השיטות שלך. זה גם יאפשר לך לחלוק את הידע שלך עם קהל הולך וגדל בפלטפורמות חברתיות שונות.

4. השתמש מחדש בתוכן, אבל תחילה תשנה אותו קצת

טעות נפוצה שהרבה משווקים עושים היא לפרסם רק קישורים למאמרים שהם מפרסמים בבלוג שלהם.

כמובן, שיתוף הכתבות שלך במדיה החברתית זה בסדר, אבל אם כל הפיד שלך מורכב כולו מרשימה ארוכה של מאמרים מהפוסט שלך בבלוג, לא סביר שתשיג כמות עצומה של עוקבים.

פלטפורמות מדיה חברתית מעוניינות להשאיר מבקרים בפלטפורמה משלהן ולא לשלוח אותם אל האתר שלך. זה אומר שאתה בעצם עובד נגד האלגוריתם ולא תקבל חשיפה נוספת לתוכן שלך.

במקום זאת, אני מציע לך לערבב את תוכן המדיה החברתית שלך ולכלול פורמטים שאתה מפרסם מחדש מהפוסטים שלך בבלוג. זה מה שעשינו עבור קרוסלות האינסטגרם שלנו. לקחנו מאמרים מהבלוג שלנו ויצרנו מהם הדרכות קרוסלה קלות לקריאה:

Repurpose Content For Social Media How Busy Web Creators Can Build A Successful Social Media Presence 7

על ידי שימוש מחדש ופרסום מחדש, אינך צריך להשקיע זמן במחשבה על רעיונות תוכן חדשים לפרסם עליהם.

5. החליטו על השקעת זמן ולוח זמנים

כפי שציינתי, המכשול הגדול ביותר שלך הוא הזמן. אתה צריך לדאוג לכל ההיבטים של העסק שלך, כולל מכירות, כספים, שיווק ותפעול.

זו הסיבה שהארגון עם משאבי הזמן שלך יכול לעזור לך להישאר עקבי במדיה החברתית מבלי להקריב יותר מדי זמן.

אתה צריך להחליט על שני דברים:

  1. חסימת זמן חוזרת לכתיבת התוכן שלך.
  2. זמן ספציפי לפרסום ברשתות חברתיות

הגדר גוש זמן בלוח השנה שלך, והכריח את עצמך לשבת וליצור משהו לפרסם. זה יכול להיות אפילו פעם בשבוע למשך שעה אחת.

לאחר שהתוכן מוכן, תוכל לתזמן אותו לפרסום מהפלטפורמה עצמה או באמצעות כלי כמו Buffer.

כמובן, אם יש לך יותר זמן פנוי, אתה מוזמן לתזמן זאת. ההחלטה אם לפרסם כל יום, שבוע או חודש קשורה למשאבים שלך ולאיזו פלטפורמת מדיה חברתית תבחר.

אם כבר מדברים על בחירת פלטפורמת מדיה חברתית…

6. באילו פלטפורמות חברתיות תשתמשו

Social Networks How Busy Web Creators Can Build A Successful Social Media Presence 8

אני ממליץ להתמקד בפלטפורמת מדיה חברתית אחת, ורק אחרי שהיא ממריאה לשקול להוסיף אחרות.

כדי לבחור את הפלטפורמות החברתיות הנכונות, אתה צריך להשתמש בכל המידע שכבר יש לך: במה אתה רוצה להיות ידוע, מי הקהל שלך, איפה הוא מסתובב וכמה זמן יש לך להשקיע.

אתה צריך גם לקחת בחשבון את היכולות והכישורים שלך לבניית תוכן מדיה חברתית. למרות שתוכל לבצע מיקור חוץ של חלק מהעבודה, עדיף שתהיה לך הבנה בסיסית של הפורמט. אחרת, לא תוכל לשלוט בתהליך היצירה.

הנה כמה כללי אצבע לגבי הפורמטים המניבים את הביצועים הגבוהים ביותר בכל פלטפורמת מדיה חברתית:

  • פייסבוק: סרטונים
  • לינקדאין: פוסטים כתובים ארוכים
  • טוויטר: טקסט קצר (ציוצים)
  • אינסטגרם: תמונות, קרוסלות, סלילים
  • יוטיוב: מדריכים, וולוגים

7. בחר את הפורמט

השלב הבא הוא להחליט עם איזה פורמט לעבוד.

זה מסתכם בכמה אתה מוכן להשקיע בכל פוסט ובאיזו תדירות אתה מוכן להתחייב להעלות תוכן.

יצירת סרטוני YouTube היא השקעה משמעותית, אך יש לה פוטנציאל להשיג במהירות קהל עוקבים גדול.

כדי לפרסם בטוויטר, לעומת זאת, צריך רק להגיע ל-280 תווים, אבל התדירות גבוהה יותר.

ההחלטה על הפורמט הנכון קשורה גם לכישורים וליכולות שלך. אם אתה מעצב, אולי קל יותר ליצור תוכן ויזואלי לאינסטגרם. אם אתה יותר מספר סיפורים, אולי פוסטים בפייסבוק הם הבחירה הטובה ביותר שלך.

מחזור המידות הטובות: השגת יותר זמן ומשאבים תוך יצירת תוכן מדיה חברתית

Virtuous Cycle How Busy Web Creators Can Build A Successful Social Media Presence 9

יוצר אינטרנט עצמאי ממוצע צריך למלא את התפקיד של צוות אנשים: מהנהלת חשבונות ועד למכירות, שיווק, וביצוע העבודה בפועל, כמובן. על פי סקר של Freelancermap בשנת 2019, 57% מכלל הפרילנסרים המשתתפים הודו שהם עובדים מעל 40 שעות שבועיות.

יישום הטיפים הללו יעזור לכם לייצר מעגל סגולה: ככל שתיצור יותר תוכן הקשור למומחיות שלך, כך תהפוך מקצועי יותר, והקהל שלך יתפוס אותך יותר מקצועי.

בדרך זו, יצירת סליל האינסטגרם או הציוץ הבא שלך בטוויטר לא יהיה רק מאמץ שיווקי אלא מאמץ לפיתוח מיומנויות.

במאמר זה, למדנו לחשוב בצורה אסטרטגית על השיווק שלנו במדיה החברתית. כאשר אנו אסטרטגיים, אנו מוודאים שאנו משתמשים במשאבים המוגבלים שלנו בצורה היעילה ביותר. אני מקווה שגם אתה תוכל להשתמש בטיפים האלה ולהיות אסטרטגיים בעת בניית נוכחות במדיה חברתית לעסק יוצר האינטרנט שלך.

השלב האחרון הוא ליישם את התוכנית ולהישאר עקבי עם מה שקבעתם לעשות. אשמח לשמוע ממך:

מה עזר לך בשיווק שלך במדיה החברתית? הודע לי על ידי השארת תגובה למטה.

מאמרים קשורים

Back to top button