טיפים לשיווק דיגיטלי

כיצד לבנות משפך מכירות וורדפרס

טְעִינָה…
    `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "שם": שם, "כתובת אתר": כתובת אתר }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '

'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });

המילה משפך מכירות נזרקת הרבה בעולם יצירת האינטרנט, והיא בדרך כלל מחוברת לתג מחיר גבוה ואולי לנוסחה 'סודית ביותר'.

תוך כדי מחקר על פוסט זה בבלוג, קראתי הרבה פוסטים אחרים על בניית משפכים, אף אחד מהם לא מדבר למעשה על הפרטים החיוניים של בניית משפך מכירות בוורדפרס.

האמת היא שאתה יכול להשתמש בסט קטן של כלים כדי ליצור ולשכלל בקלות את משפך המכירות שלך.

משפך מכירות, לעומת זאת, אינו שווה את המאמץ, אם אין לך את האמצעים לייעל אותו. לכן אנו ניתן לך את הידע הבסיסי של מה זה משפך מכירה, איך הוא עובד וכיצד ליצור את המודול החיוני של משפך, וכיצד לחבר אותו לכלים אנליטיים כדי שתוכל לדעת מה עובד ומה עושה, נותן לך את הנתונים הקשים שבאמצעותם תוכל לצבוט ולשכלל את משפך המכירות שלך.

בפוסט הזה, אנו הולכים להסיר את כל החסמים שבעבר הפריעו לך לקבל יותר מכירות והמרות. נתחיל אתכם עם היכרות עם העולם המפתה של בניית משפכים.

מהו משפך מכירות?

The Purchase Funnel
תבנית משפך מכירות מאת Bronhiggs – עבודה משלו, Cc By-Sa 4.0

המונח 'משפך שיווקי' או 'משפך מכירות' משמש לתיאור הדרך שבה ניתן לשכנע בני אדם, באמצעות תהליך בן 3-4 שלבים, לבצע פעולה – במקרה שלנו זה בדרך כלל אומר רכישת מוצר או שירות.

השלבים האלה הם:

  1. תשומת לב . כאשר הצרכן נהיה מודע למוצר או למותג
  2. עניין . הם מפתחים עניין ביתרונות המוצר/מותג וכיצד זה משתלב עם אורח החיים שיש להם או רוצים לקבל.
  3. רצון . הצרכן מפתח חיבה או התקשרות כלפי המותג
  4. פעולה . הצרכן קונה בסביבה, מנסה את המוצר, או אפילו רוכש אותו.

התהליך הבסיסי, הידוע גם בשם AIDA, הומצא על ידי אליאס סנט אלמו לואיס עוד בשנת 1898. מלבד שמו, כמעט שום דבר לא השתנה. אבל למה זה צריך? התנהגות הרכישה לא ממש השתנתה.

הסיבה שכולם אוהבים לקרוא למודל התהליך הזה 'משפך' היא בגלל איך שהוא נראה על הנייר:

בראש המשפך – במשפך שיווק מקוון עכשווי, יש לנו מספר עצום של צופים, שצוברים מודעות ראשונית בהתחלה.

אמצע המשפך – בירידה במשפך, המספר מצטמצם למספר האנשים שנשארו מתעניינים.

תחתית המשפך – המספר הזה מצטמצם שוב, למספר האנשים ששוקלים כעת לקחת אותך על הרעיון/הצעתך, לפני שהוא מתכווץ שוב לקבוצת אנשים שבאמת יפעלו ויעשו מה שאתה פיתו אותם לעשות.

אם להשאיל אנלוגיית דיג, כמשווקים בעידן הדיגיטלי, עלינו לחשוב במונחים של שימוש בסירות דיג במקום להסתמך על חוט דיג והרבה סבלנות.

החדשות הטובות הן שאם החמצת את החלק הטוב יותר של התפיסה שלך במעבר הראשון, הסיכויים שלך יהיו טובים יותר במעבר הבא שלך עם משפך נוסף – אתה הקמפיין הבא.

כמו בהרבה מאוד דברים, על ידי תפיסת פעולתו של משפך קטן, תוכל להתקדם למשפכים משוכללים הרבה יותר מהר.

למטרות הדגמה, נתחיל בתרחיש מבחן.

מה אתה צריך כדי לבנות משפך מכירות וורדפרס?

Marketer Working
תמונה מאת כריסטין הום

עבור דוגמה למשפך וורדפרס שלנו, נשתמש בדוגמה המזויפת של גב' אליס שייבמנטז, מאמנת עסקית שמעוניינת להרחיב את רשימת התפוצה שלה. התוכנית שלה היא לשלוח ניוזלטר שבועי עם עצות וטיפים עסקיים, במטרה עתידית לפתח לידים שיהפכו ללקוחות משלמים.

בהסתכלות על זרימת העבודה שלנו, נדון בנכסים שנצטרך, נבנה את הנכסים הללו, נחבר את הנכסים יחד כדי ליצור את המשפך שלנו, ולבסוף, נבחן את המשפך שלנו על ידי הגדרת Google תגיות Analytics ו-Google Optimize, באמצעות Google Tag Manager.

נכסים עבור משפך מכירות של וורדפרס

מכיוון שהניוזלטר הוא שירות חדש, הנכס העיקרי שלנו יהיה דף נחיתה. השאלה היא מה סביר יותר לגרום לצופה להירשם?

הייתי רוצה שיהיה לי כפתור כדי להשיג מספיק עניין כדי לבצע את הפעולה הראשונה בשרשרת של פעולות שבסופו של דבר גורמת לצופה להירשם. אני מחליט להריץ מבחן A/B, על שני רעיונות שיש לי ולראות מה עובד הכי טוב.

אז הנכסים שאצטרך הם:

  • 2 דפי נחיתה של Elementor, כל אחד עם וריאציה קלה.
  • ElementorPopup עם טופס הרשמה
  • ועמוד תודה, גם אלמנטור מובנה.

רק כדי להבהיר את ההיגיון והזרימה של משפך הוורדפרס שלנו:

  1. משתמשים יופנו לאתר מקמפיין (זה יכול להיות מודעת גוגל או פייסבוק) לדף נחיתה.
  2. בדף הנחיתה יהיה כפתור CTA שפותח חלון קופץ עם טופס הרשמה.
  3. אנו נבדוק שתי וריאציות של מיקרוקופי על כפתור ה-CTA, כדי לקבוע איזו מהן מביאה הכי הרבה מנויים. כל וריאציה של מיקרועותק תופיע בעותק נפרד של דף הנחיתה.
  4. לאחר שהמשתמש ימלא וישלח את הטופס, הם יועברו לדף תודה, ובו זמנית יתווספו לרשימת התפוצה ב-Active Campaign.
  5. כל התהליך הזה יהיה במעקב על ידי Google Optimize. התנועה תתחלק שווה בשווה לשניים, כאשר 50% יגיעו לכל אחד משני העותקים של דף הנחיתה.
  6. אנו נאפשר לבדיקה להימשך מספר ימים, כדי להשיג נתונים משמעותיים, ולקבוע איזה מיקרו-עותק מפנה יותר משתמשים לדף התודה (המסמן שהם השלימו את פעולת המנוי). לאחר מכן ישמש מיקרו-עותק זה עם תעבורה עתידית.

כיצד לבנות משפך מכירות בוורדפרס

שלב 1: הגדר את התוספים והשירותים

להלן רשימת התוספים והשירותים החינמיים שבהם נשתמש:

  • שלום נושא. נושא וורדפרס קל משקל זה יבטיח שדפי הנחיתה שלך נטענים מהר וינוהלו בקלות.
  • Envato Elements. אנו נשתמש בערכת התבניות 'מאמן עסקי' עבור דפי הנחיתה, דף התודה והקופץ שלנו.
  • קמפיין פעיל. טפסי המנוי ירשמו משתמשים לפלטפורמת שיווק בדוא"ל. אנו נשתמש ב-Active Campaign, ונחבר את החשבון שלנו לאתר שלנו דרך הגדרות האינטגרציה של Elementor.

כלים אנליטיים:

  • תוסף GTM של Duracell Tomi. תוסף זה מספק לנו דרך קלה לחבר את האתר ל-Google Tag Manager (GTM), בו נשתמש לניהול תגיות Google Analytics ו-Google Optimize של האתר, שיספקו לנו את הנתונים שנצטרך לבצע אופטימיזציה. המשפך שלנו.
  • תוסף Tag Assistant עבור Chrome. תוסף GTM הרשמי עבור Chrome יאפשר לך לעקוב אחר האתר שלך ולוודא שכל תגי ה-GTM שלנו הותקנו כהלכה.

שלב 2: בניית שני דפי נחיתה של וורדפרס: דף תודה וחלון קופץ

Landing Page For Funnel

הזכרנו את שחרורו של התוסף Envato Elements בבלוג שלנו בעבר. עם למעלה מ-2,000 תבניות מתוצרת מעצב, זה באמת תוסף חובה לכל יוצר אינטרנט מקצועי.

עבור האתר של אליס, נשתמש ב-3 תבניות:

1. מאמן עסקי – בית 1, לשני דפי הנחיתה

Funnel For Agency

2. מאמן עסקי – Work With Me 3, עבור עמוד התודה

Thank You Page

3. מאמן עסקי – פופאפ

Popup For Conversions

שלב 3: חבר את פלטפורמת הדפים, הפופאפ והאימייל (מסע פרסום פעיל)

The Funnel Connects Assets

כך תוכל להיות בטוח שזרימת המשתמש מתפקדת היטב:

נצטרך לחבר את הכפתורים בשני דפי הנחיתה שלנו לחלון הקופץ. לאחר מכן חבר את הטופס בחלון הקופץ שלנו לדף תודה ולחשבון הדוא"ל שלנו עם מסע פרסום פעיל.

חיבור פלטפורמת המייל לאלמנטור ישירות דרך הגדרות האינטגרציה מאפשר לנו לסנכרן את החשבון שלנו לאתר שלנו, ולחסוך לנו עבודה רבה בעתיד.

לדוגמה, כאשר אנו מקימים רשימת תפוצה חדשה לניוזלטר ב-Active Campaign, הרשימה תופיע אוטומטית באפשרויות לפלטפורמה המשולבת בעורך אלמנטור לאתר.

שלב 4: התקן את Google Tag Manager, Google Analytics ו-Google Optimize

עד כה, כל מה שעשינו היה פשוט ביותר. החלק הבא הזה אולי נראה מורכב, אבל לאחר שעשיתם אותו כמה פעמים, תצטרכו להסכים שזה לא כל כך מסובך בכלל.

זכור, משפך טוב רק ממה שהוא יכול ללמד אותנו על המשתמשים שלו. יש הרבה שירותים שמשתמשים בתגים כדי לנתח כל פיקסל וסקריפט באתר שלך, מאחורי הקלעים, כדי לתת לך מידע מהסוג הזה. עם זאת, בכך הם מוסיפים משקל לזמן הטעינה של האתר שלך (ולפעמים גרוע יותר).

מנהל התגים של Google מאפשר לנו להתחבר לאתר שלנו למגוון שירותים אחרים כמו Google Analytics ו-Optimize, לשמור על סדר התגים שלך ולמנוע כל התנגשות ובעיות טעינת אתרים. כמו בכל מחקר, הנתונים שלנו ייאספו באמצעות בדיקות או ניסויים. בגוגל אנליטיקס אנו מתייחסים לאותם בדיקות כאל 'מטרות', וב-Google Optimize אנו מתייחסים אליהן כאל 'חוויות'.

השלבים הבאים הם די פשוטים:

  • ראשית, חבר את Google Tag Manager לאתר שלך באמצעות תוסף Duracell Tomi שהזכרנו.
  • שנית, חבר את Google Analytics ו-Google Optimize ל-Google Tag Manager.

כעת נגדיר יעד בגוגל אנליטיקס, לנטר את מספר ההפניות מחדש לדף התודה מכל דף נחיתה, ולחבר את המטרה של אנליטיקס שלנו לחוויה ב-Google Optimize.

שלב 5: בדיקת A/B ואופטימיזציה של משפך הוורדפרס שלך

כל מה שנותר לעשות הוא לבדוק את הניסוי שלך:

  • הפעל את התוסף Tag Assistant בדפדפן Chrome שלך.
  • הצג תצוגה מקדימה של אחד מדפי הנחיתה ולחץ על הכפתור כדי להפעיל את החלון הקופץ.
  • פתח את Tag assistant וודא שיש לך שם 2 תגים עובדים.
  • הזן אימייל לחלון הקופץ ולחץ על הירשם. כעת בדוק את חשבון פלטפורמת הדוא"ל שלך כדי לוודא שכתובות הדוא"ל נרשמות ברשימה שהגדרת.

וסיימת! לא נותר אלא לחכות ולראות מה המשתמשים יעשו.

אל תמהרי מדי. מידע אמין אף פעם לא מגיע מהר. ברגע שתתחיל להגדיל את הרשימה שלך, אתה יכול להשתמש בתוכנות שיווק כמו HubSpot כדי לטפח אותם ובסופו של דבר להמיר אותם ללקוחות.

התחל ליצור את משפך המכירות שלך עם אלמנטור

אלמנטור הוא לא רק בונה דפים והוא יכול לשמש גם כתוסף בונה משפך וורדפרס – עד עכשיו אתה אמור לדעת את ההבדל בין היגוי קפדני של הלקוחות הפוטנציאליים שלך עד שהם הופכים ללקוחות, לעומת הורדת אותם בדף נחיתה אקראי ומקווה לטוב.

אתה לא צריך גיזמו משפך יקר, וגם לא מדריכים להרמה כבדה לבניית משפכים מוצלחים. התחל בקטן, השתמש במה שלמדת כאן כדי לגרום למשתמשים שלך להירשם לרשימת התפוצה שלך. מכאן ואילך, עולם ההמרות הגבוהות הוא הצדפה שלך.

אז אל תתמהמה יותר, קנה את Elementor Pro ובנה את משפך המכירות שלך.

מאמרים קשורים

Back to top button