טיפים לשיווק דיגיטלי

כיצד לבצע מחקר מילות מפתח כדי להגדיל את דירוג האתר שלך

טְעִינָה…
    `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "שם": שם, "כתובת אתר": כתובת אתר }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '

'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });

עם כל אתרי המיקוד שמתמקדים באופטימיזציה של האתרים שלהם למנועי חיפוש, מילות מפתח של מיקוד הן רכיב SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) אחד שלעתים קרובות מוזנח. אולי אתה כבר משתמש במילות מפתח מיקוד במאמרים שלך, אבל מה שאתה אולי לא יודע זה איך לבחור את הטובות ביותר, ומה הופך מילת מפתח לאפקטיבית.

כדי להצליח כעסק מקוון או כבלוג, אתה צריך לדעת מה הקהל שלך מחפש ובמה הוא מתעניין. לאחר מכן תוכל למקד את מונחי החיפוש שלו עם תוכן מיוחד כדי לקבל יותר תנועה.

אם אתה רוצה להופיע גבוה יותר בתוצאות, תצטרך לעשות מחקר מילות מפתח כדי למצוא את מה שאנשים מחפשים, וכדי ללמוד אילו מילות מפתח הן הסבירות ביותר להניב לך יותר תנועה.

במאמר זה, נעזור לך לשלוט במיומנות זו על ידי מתן הכלים שתזדקק להם, ונראה לך כיצד למצוא את מילות המפתח הטובות ביותר לדירוג וליישם אותן בתוכן שלך.

-נשמע טוב? אז בוא ניקח את זה.

מהו מחקר מילות מפתח?

כאשר אתה מכניס מונח לגוגל או לכל מנוע חיפוש אחר, הוא מנתח את האתרים שלו באינדקס ומחליט אילו הם הרלוונטיים ביותר לשאילתה שלך. קידום אתרים מגדיל את ה"רלוונטיות" שלך ומגדיל את הסיכוי שתופיע בתוצאות החיפוש עבור השאלות הנכונות.

אחד הגורמים הגדולים ביותר שיכולים להשפיע על הדירוג שלך הוא מילות מפתח. ככל שהתוכן בדף שלך קרוב יותר למה שהמשתמש חיפש, כך סביר שהוא יהיה רלוונטי יותר (עבורו). אבל איך אתה יכול לדעת מה אנשים מחפשים? בשביל זה נועד מחקר מילות מפתח.

מחקר מילות מפתח משולב מאוד עם שיווק תוכן ובלוגים. זה חלק מרכזי בכל תוכנית שיווקית, ומשהו שכל עסק ובלוגר צריכים לעשות. מיקוד למונחי החיפוש עם הביקוש הגבוה ביותר יעזור לך להוציא תוכן שרלוונטי לקהל המשתמשים שלך.

כמו רוב הדברים שמגבירים את SEO שלך ומשמרים את האתר שלך רלוונטי, זה לא משהו שאתה יכול לעשות פעם אחת ולשכוח. מגמות תמיד משתנות, ונפח החיפוש עבור מילות מפתח מסוימות יכול לרדת באופן דרסטי או לעלות באופן דרמטי בכל עת. מחקר מילות מפתח הוא עבודה מתמשכת, ותצטרך לעשות זאת בכל פעם שאתה כותב פוסט בבלוג, מוסיף דף לאתר שלך או מבנה מחדש כל תוכן קיים.

למה לעשות מחקר מילות מפתח?

לכן, מחקר מילות מפתח הוא עבודה רבה, ומשהו שתמיד תצטרך לפקוח עליו עין. מה בדיוק יוצא לך מהעסקה?

אם אתה רוצה להצליח באינטרנט, תצטרך להבין את הקהל שלך. אולי אתה יודע הרבה על התעשייה שלך, אבל מה המשתמשים רוצים והדברים שהם מעוניינים בהם משתנים כל הזמן. מונחי החיפוש שלהם מספקים תובנה לגבי תהליכי החשיבה שלהם. זה משהו שאתה לא יכול להשיג בשום מקום אחר, והידיעה איך לרתום את המידע הזה תגרום לאתר שלך להצליח.

כאשר משתמש מתחיל בחיפוש, הוא מחפש תשובה למשהו. זה עשוי להופיע כשאלה ישירה כמו "איך אני מתקין וורדפרס?", מידע כללי על נושא או היכן לרכוש מוצר ספציפי.

אם אתה יכול למקד למילת מפתח בעלת נפח חיפוש גבוה וליצור דף שעונה על שאלה זו, זכית בביקור ואולי באמון של אותו מבקר – מה שעשוי להיות המרה.

Use Keyword Research To Rank High In Google How To Do Keyword Research To Increase Your Site Ranking 1

זו הליבה, לא רק של SEO, אלא של שיווק באמצעות תוכן.

מצא מילות מפתח בעלות ערך גבוה, צור תוכן נהדר בתגובה, והשתמש באמון שבנית זה עתה כדי לקבל הרשמה לניוזלטר או מכירה של אחד מהמוצרים שלך.

על ידי מחקר מילות מפתח, אתה מקבל תובנות לגבי ההרגלים של קהל היעד שלך, הנושאים שהם מחפשים, והשווקים הקשורים שעשויים לעניין את המותג שלך.

זה גם מספק מאגר של רעיונות משתלמים עבור הבלוג שלך ומאמצי שיווק תוכן אחרים, בחינם. חפש מונח כמו "איך לעשות וורדפרס" ותקבל הצעות כמו "איך להוסיף דפים?" או "כיצד לערוך כותרת תחתונה של וורדפרס?" אלו הם רעיונות לפוסטים בחינם בבלוג שאתה יכול למקד אליהם כדי להרוויח יותר קליקים.

שלב 1: השתמש בכלים הטובים ביותר למחקר מילות מפתח

כדי למצוא את מילות המפתח היעילות ביותר ולהחליט באילו להשתמש, תזדקק לכמה כלים. אלה מעניקים לך גישה למונחי חיפוש קשורים, ורבים מהם מציעים תכונות אחרות כמו מעקב אחר מגמות, הצעות ועוד.

  • SEMrush – אם אתה מחפש כלי עם יותר תכונות, במקום להשתמש בכלי מחקר, נסה את SEMrush. זה נותן לך את כל הנתונים הסטטיסטיים של SEO הקשורים לכל תחום או מילת מפתח. עם זאת, החשבון החינמי די מוגבל, ומאפשר רק עשרה חיפושים (עשר תוצאות) ביום.
  • כלי מילות מפתח – אם אתה רק רוצה דרך מהירה לקבל רשימה של מילות מפתח מבלי שתצטרך לוותר על כתובת הדוא"ל שלך, כלי מילות המפתח נותן לך רשימה ענקית בחינם. זה גם תומך בשמונה פלטפורמות שונות, לא רק בגוגל.
  • סייר מילות המפתח של Moz – למרות שזה מצריך הרשמה בדוא"ל, סייר מילות המפתח של Moz מציע מידע מקיף על כל תוצאה. הכל מאורגן בתרשים ויזואלי ידידותי שקל להבין.
  • Google Trends – מלבד היותו חינמי לחלוטין, Google Trends מאפשר לך להשוות את הפופולריות של מספר מונחי חיפוש שונים, להציג שאילתות קשורות ולראות עניין לפי אזור.
  • QuestionDB – QuestionDB ייחודי בכך שבמקום לספק נתונים של מנוע חיפוש, הוא מציג את מה שאנשים שאלו בפורומים כמו Reddit ו-StackExchange. זהו מקור מצוין לרעיונות תוכן.
  • Ahrefs Keywords Explorer – זהו כלי בתשלום למי שרציני בקידום אתרים. זה נותן לך נתונים על פני עשרה מנועי חיפוש ועוזר לך למקד את מילות המפתח הקלות ביותר לדירוג עם התמורה הטובה ביותר.

ואל תזניחו את אחד המקורות החשובים ביותר למילות מפתח קשורות: תוצאות החיפוש של גוגל עצמו. בכל עמוד תמצא את הקטעים "אנשים גם שואלים" ו"חיפושים הקשורים ל". ייתכן שלא תקבל מידע על מגמות או נפח חיפוש, אבל זה עדיין מידע בעל ערך.

People Also Ask Field In Google Search Results How To Do Keyword Research To Increase Your Site Ranking 2

שלב 2: ביצוע מחקר מילות מפתח עבור העסק שלך

עם כלי המחקר שלך שנאספו, הגיע הזמן להרכיב רשימה של נושאים הקשורים לתעשייה שלך. כלי מילות מפתח אינם פועלים היטב ללא חומר לשימוש בהם, לכן תצטרך לחשוב על כמה מונחים בסיסיים לניתוח. זה יהיה זמן טוב להוציא את הפנקס ולכתוב הכל כי אתה הולך לעשות רשימה גדולה.

התחל על ידי רשום כל מילת מפתח פוטנציאלית שאתה נתקל בו, כל מה שאתה יכול לחשוב עליו. אתה תמיד יכול לצמצם אותו מאוחר יותר. התחל בסיעור מוחות ושאל את עצמך שאלות כמו: מה עוסק העסק שלך? מה המטרות שלך? מי קהל היעד שלך? מה אתם מספקים ללקוחות שלכם? מה הם מחפשים?

אם אתה קמעונאי בגדים, אתה עלול לקבל מילות מפתח כמו "חנות בגדים", "בגדים מקוונים", "חולצות לגברים" ו"מגפיים ידידותיים לסביבה". מילות המפתח הללו נשאבות כולן מהמוצרים או השירותים שאתה מוכר, וממה שאתה שואף להציע ללקוחות שלך. רוב מה שאתה חושב יהיה כנראה קצר, באורך של מילה אחת עד שלוש.

מלבד תוכן מהעסק שלך, עליך לגלוש גם בפורומים ובקבוצות הפייסבוק המכוונות לצרכנים מהתעשייה שלך. תמצא הרבה שרשורים והערות עם שאלות, חששות ודיונים שיכולים לעזור לך למצוא דברים להתמקד בהם.

Use Forums And Questions Sites For Keyword Research How To Do Keyword Research To Increase Your Site Ranking 3

עם יצירת הטיוטה הראשונה של הרשימה שלך, התחל להוסיף כל מונח בנפרד לתוך כלי מחקר מילות מפתח. תוך כדי כך, ערוך רשימה נוספת של תוצאות שנראות כאילו כדאי למקד אליהן. שים לב מתי כלי המחקר שלך מציע ניתוח נוסף, ומצביע על המונחים עם דירוג בינוני עד גבוה ותחרות נמוכה.

עד עכשיו אמורה להיות לך רשימה גסה של מילות מפתח שתכלול בכל התוכן שלך. בוא נצמצם את זה קצת.

שלב 3: ניתוח תחרות מילות מפתח

לפני שאתה הולך לפזר מילות מפתח רבות ככל האפשר בדף שלך, עליך לאמוד את התחרותיות של כל מונח. אתה לא האדם היחיד שמחפש להגביר את דירוג האתר שלך, ומילות מפתח מסוימות קשה יותר לדירוג מאחרות.

מילות מפתח רבות פשוט אינן שוות את הזמן שאתה עשוי להשקיע במיקוד אליהן. לכלול אותם מדי פעם אולי לא רעיון רע, אבל יצירת תוכן סביבם היא בזבוז של משאבים. מילות מפתח בעלות תחרות גבוהה או תנועה נמוכה הן מה שעליכם להימנע בדרך כלל.

מה הופך מילת מפתח לתחרות גבוהה? בדרך כלל, הם נשלטים על ידי מותגים גדולים עם יותר מה להקדיש לקידום אתרים ממה שאתה או אני יכולים להתחרות בהם. אתרים פופולריים מאוד כמו ויקיפדיה, אמזון ו-YouTube לא ניתנים להורדה מהדירוג העליון. ואם התוצאות מלאות גם בפוסטים של מוחות בעלי פרופיל גבוה מהתעשייה שלך, יהיה לך קשה להתעלות מעליהם.

High Competition Keyword How To Do Keyword Research To Increase Your Site Ranking 4

מילות מפתח מסוימות ייצרו תנועה נמוכה מדי מכדי שיהיה שווה להמשיך. מילות מפתח עם תעבורה נמוכה הן בדרך כלל באורך של כמה מילים, וקשה לעצב תוכן בגלל שהן נישתיות מדי. זכור שאם המונח שלך מראה מגמת ירידה, ייתכן שתרצה להימנע מהם.

מילות המפתח הטובות ביותר הן אלו בעלות פופולריות גבוהה ותחרות מועטה. סרוק את דף התוצאות של Google עבור אלה שבחרת. אם אתה מגלה שיש הרבה תוצאות באיכות נמוכה מאתרי שאלות ותשובות ופורומים (למשל Quora, Yahoo Answers), רשימות מוצרים מאתרי מסחר אלקטרוני, פוסטים בני מספר שנים או בלוגים קטנים ובעלי אופטימיזציה גרועה, אלה הם אלה שאתה צריך למקד קודם.

Low Competition Keyword How To Do Keyword Research To Increase Your Site Ranking 5

אם אתה רוצה לחפור לעומק, לחץ על כל תוצאה וזיהוי את מילות המפתח שבהן הם משתמשים. בדוק אם אתה יכול לזהות אותם בכותרות ובפסקאות הראשונות. אתה יכול גם לבדוק את הקישורים הנכנסים ואת סמכות האתר עבור תוצאות אלה כדי לאמוד כמה קשה זה עלול להיות לעלות עליהם.

החשיבות של מילות מפתח עם זנב ארוך

ישנם שלושה סוגים של מילות מפתח שאתה צריך לדעת עליהם: זנב קצר (או ראש), אמצע זנב וזנב ארוך. כפי שאולי ניחשתם, אלה מתייחסים לאורך הייצוג הגרפי של הנוכחות המקוונת של כל מונח חיפוש.

Long Tail Keywords Infographic How To Do Keyword Research To Increase Your Site Ranking 6

מילות מפתח ראשיות באורך של מילה אחת או שתיים בלבד, כמו "ערכות נושא של וורדפרס" למשל. מכיוון שבדרך כלל אלה מלאים בתוצאות של מותגים בעלי פרופיל גבוה, קשה מאוד לדרג אותם ונותנים לנו מעט מאוד תובנות לגבי מה שהמשתמש חיפש בתחילה. באמצעות דוגמה זו, לעולם לא נוכל לדעת אם כוונת המשתמש הייתה לחפש ערכות נושא של וורדפרס להורדה, או למצוא הגדרה של ערכות נושא, או אם הוא מחפש לגלות אילו ערכות נושא הן הפופולריות ביותר?

מילות מפתח ראש צריכות להופיע באופן טבעי בכל התוכן באתר שלך. הניסיון להשתמש בהם כדי להשיג דירוג גבוה יותר הוא לעתים קרובות מאמץ עקר.

בהמשך מגיעות מילות מפתח באמצע הזנב, בדרך כלל באורך 2-5 מילים וקל יותר לאמוד את כוונת החיפוש של המשתמש. דוגמה טובה לכך תהיה "ערכות הנושא הטובות ביותר של וורדפרס". למרות שטווח מילות מפתח זה תחרותי במידה מסוימת, עדיין יהיה לך סיכוי הרבה יותר טוב להצליח בשימוש בהן. בדרך כלל קל יותר למצוא מילות מפתח באמצע הזנב עם הרבה תחרות באיכות גבוהה.

לבסוף, יש לנו מילות מפתח עם זנב ארוך, המורכבות מחמש מילים או יותר, ומאוד ספציפיות. בדוגמה "רשימת ערכות הנושא הטובות ביותר של וורדפרס לכותבים", כוונת המשתמש די ברורה, בעוד שהתחרות נמוכה למדי. מצד שני, מציאת מילות מפתח איכותיות עם זנב ארוך ופופולריות מספיק כדי להיות שוות את הזמן שלך יכולה להיות גם קשה.

אז על איזה סוג מילת מפתח כדאי ללכת?

אם יש להם מספיק נפח חיפוש (מספר החיפושים בתוך תקופה מסוימת), מיקוד למילות מפתח עם זנב ארוך הוא בדרך כלל השיטה הטובה ביותר. מילות מפתח ראש הן פשוט קצרות מדי, תחרותיות ולא ספציפיות. ניתן לבצע חיפושים אלה לעתים קרובות, אבל לעבור את המשיכה של מותגים פופולריים זה כמעט בלתי אפשרי. בשורה התחתונה, מילות מפתח באמצע הזנב והזנב הארוך הן ההימור הטוב ביותר שלך כדי להגיע לקהל היעד שלך.

שלב 4: בחירת מילת מפתח פוקוס

עד עכשיו, אתה אמור להבין כיצד לחפש מילות מפתח ולהיות מסוגלים לצמצם את התוצאות שלך לאלו האיכותיות ביותר.

אנחנו עדיין צריכים לעבור על תהליך בחירת מילת המפתח לתוכן שלך.

בכל פעם שאתה מתכוון לבצע אופטימיזציה של פוסט או דף באתר שלך, עליך לעשות זאת באמצעות מילת מפתח מיקוד. זה כולל שימוש במילה או מונח המשמשים להערכת התוכן בדף שלך על ידי השוואת הרלוונטיות של התוכן לאותה מילה. בעת אופטימיזציה של קידום אתרים בדף שלך, עליך להיות בעל מילת מפתח אחת לפחות.

זה מביא אותנו לטיפ הגדול ביותר בנושא וזה שכדאי להשתמש בו כדי להעלות את הדירוג שלך.

כלול את מילת המפתח שלך בכותרת הדף שלך, כמו גם בפסקה הראשונה או ההקדמה, ולאחר מכן באופן ספורדי מאוד לאורך הפוסט עצמו.

Yoast Seo Analysis How To Do Keyword Research To Increase Your Site Ranking 7

כמו כן, מומלץ לכלול מספר מילות מפתח נוספות. למרות שאלו אינם מוקד המאמר שלך, הם עדיין יכולים לעזור לך להופיע בתוצאות החיפוש. כלול שילוב של מילות מפתח עם זנב קצר ואמצע זנב בכל התוכן שלך.

מילת מפתח המיקוד שלך צריכה להיות זנב בינוני או ארוך, עם תחרות נמוכה ופופולריות גבוהה. זה צריך להיות גם זה שיש לו הכי הרבה פוטנציאל למשוך תנועה חדשה. עם זאת, אל תהסס לכלול גם מילות מפתח בעלות תחרות גבוהה יותר ובזנב קצר בכל התוכן שלך. זה יכול לעזור לדף שלך להיראות רלוונטי יותר למנועי חיפוש.

עליך גם לבחור מילת מפתח מיקוד שתעזור לך להניב המרות. כל זה תלוי באיזו פעולה אתה רוצה שהמבקרים שלך יבצעו. אם בחרת "ערכות הנושא הטובות ביותר של וורדפרס לכותבים" ואתה מנהל עסק לפיתוח נושאים, זו בחירה טובה מכיוון שתהיה לך הזדמנות לקדם את השירותים שלך.

עם זאת, אם אתה רוצה לראות את התוצאות הטובות ביותר, המטרה הראשונה שלך בעת מיקוד לכל מילת מפתח צריכה להיות לבחון את כוונת המשתמש ולענות על השאלות שהם שאלו, במקום רק לכלול מילת מפתח אקראית בגלל הפופולריות שלה.

זהירות: תחילה התמקד בכוונת המשתמש!

בעבר, אתרים דירגו גבוה יותר רק על סמך שימוש ותדירות מילות מפתח. זה כבר לא נכון. גוגל נותנת עדיפות לתוכן רלוונטי ובעל ערך, וכתוצאה מכך, מבינה את הכוונה מאחורי החיפוש.

המטרה של שיווק באמצעות תוכן היא לספק למשתמשים מידע בעל ערך ומעניין. בתמורה, אתה מרוויח אמון וסמכות בקרב הקהל שלך ויש לך הזדמנות למשוך משתמשים חדשים עם טקטיקות SEO כמו מחקר מילות מפתח.

אתה יכול ליצור תוכן באיכות נמוכה שמתעלם מכוונת המשתמש ובמקום זאת מתמקד בדחיסת מילות מפתח רבות ככל האפשר בדף. עם זאת, זה נוגד את כל הפילוסופיה של שיווק תוכן, וכנראה שלא תרוויח מזה כלום.

קליקים לא אומרים כלום בלי המרות. האתר שלך יכול להופיע בחלק העליון של תוצאת החיפוש עבור מילות המפתח שלך, אבל אם אף אחד לא מבקר בדף זה, או אם יש לו שיעור יציאה גבוה מאוד מדף הכניסה, זה לא אומר כלום. אל תכלול רק מילות מפתח באופן אקראי; שואפים להתייחס למעשה לשאלות הפוטנציאליות של המשתמש ולהגיב לכוונה מאחורי החיפוש שלו.

אם, למשל, אנשים חיפשו משהו כמו "ערכות נושא של WordPress בחינם", הם בדרך כלל מחפשים ערכת נושא להורדה. מיקוד למילת מפתח זו במאמר לא קשור, כאשר אינך מקיים את הכוונה הזו (על ידי פרסום ערכת נושא בחינם משלך, יצירת רשימה של ערכות נושא חינמיות וכו') תהיה התעלמות מכוונת המשתמש למען דירוג גבוה יותר.

על ידי שמירה על כוונת המשתמש, תיצור תוכן רלוונטי יותר שידורג גבוה יותר, וירוויח יותר אמון גם מהמבקרים החדשים שלך.

השתמש במילות מפתח טובות יותר, קבל יותר מבקרים

זה לא מספיק טוב ליצור אתר ולקוות שהמשתמשים יגיעו אליכם. וגם שימוש במילות מפתח באיכות נמוכה לא יעשה לך הרבה. מחקר מילות מפתח מאפשר לך לבחור את מילות המפתח והמונחים הטובים ביותר שהקהל שלך משתמש בהם בחיפושיו, ובמקביל לפרסם תוכן רלוונטי שימשוך אותו ישירות לאתר שלך.

על ידי שימוש נכון בכלים הללו ובעצה זו, תוכל להשתמש במילות מפתח מיקוד טובות יותר, למקם אותן ברחבי האתר שלך וליצור את התוכן שלך סביבן. זוהי אחת הדרכים הטובות ביותר לשפר את SEO שלך ולמשוך יותר תנועה. מקד למונחי החיפוש הנכונים וגבה אותם עם תוכנית שיווק תוכן מעולה, ותראה את ההמרות שלך גדלות תוך זמן קצר.

מהי הדרך המועדפת עליך לעשות מחקר מילות מפתח? ספר לנו בקטע ההערות למטה.

מאמרים קשורים

Back to top button