אנשים רבים חולמים על פתיחת עסק מסחר אלקטרוני, אבל המציאות של בניית חנות מקוונת יכולה להרגיש מרתיעה.
במאמר זה תלמד את חמשת השלבים הבסיסיים לפתיחת חנות מסחר אלקטרוני, כמה זה צפוי לעלות וטיפים נוספים לפתיחת העסק שלך.
מהו עסק מסחר אלקטרוני?
עסק מסחר אלקטרוני הוא חברה שקונה ומוכרת סחורות או שירותים באינטרנט. הם פועלים באמצעות אפליקציות, אתרים, מדיה חברתית או שווקים מקוונים. עסקי מסחר אלקטרוני יכולים להיות פעולות קטנות המנוהלות על ידי אדם אחד או חברות גלובליות גדולות, ועשויים להשתמש באתר אחד או במספר ערוצי מכירה כדי להגיע ללקוחות. דוגמאות לעסקים שמשתמשים במסחר אלקטרוני כוללות חברות תוכנה, מותגי ביגוד ושירותים מבוססי מנויים.
התחל עסק מסחר אלקטרוני ב-5 שלבים
מההמולות הביתיות ועד למותגים הגדולים ביותר, מסחר אלקטרוני מאפשר ליזמים להגיע ללקוחות בכל רחבי העולם בעלות מינימלית. בצע את חמשת השלבים הבאים כדי להתחיל את עסק המסחר האלקטרוני שלך:
- מצא הזדמנויות למוצר ובחר מה למכור
- חקור את המתחרים שלך וכתוב תוכנית עסקית
- בחר לוגו ושם והגדר את החנות המקוונת שלך
- בחר אסטרטגיית משלוח והגדר יעדים שיווקיים
- הפעל את העסק שלך
1. מצא הזדמנויות למוצר ובחר מה למכור
הצעד הראשון לבניית חנות מסחר אלקטרוני הוא לדעת אילו מוצרים למכור לצרכנים. לרוב זה החלק המאתגר ביותר בפתיחת עסק מקוון חדש.
בפוסטים האלה, גלה אסטרטגיות למציאת מוצרים עם הזדמנויות עסקיות משתלמות וחקור את המקומות הטובים ביותר לקבל רעיונות למוצרים:
- כיצד למצוא מוצר למכירה באינטרנט
- מקומות למציאת מוצרים רווחיים
- מוצרים פופולריים למכירה עכשיו
- איך להקים עסק מקוון
מעריך את הרעיון שלך
ברגע שיש לך רעיון עסקי מקוון, איך תדע אם הוא יימכר? השתמש בפוסטים הבאים כדי לעזור לאמת את רעיונות המוצרים והשווקים הפוטנציאליים שלך:
- כיצד לאמת את רעיונות המוצר שלך
- כיצד למצוא ולאמת מוצרים זוכים
השגת המוצר שלך
לאחר הנחיתה על רעיון מוצר מוצק, השלב הבא שלך הוא להבין כיצד להשיג את המוצרים שלך. ארבעת הפוסטים הללו מכסים את השיטות השונות לרכישת מוצרים, יחד עם היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם:
- מדרופשיפינג ל-DTC, הנה הסוגים הפופולריים ביותר של מודלים עסקיים של מסחר אלקטרוני
- כיצד למצוא יצרן או ספק עבור רעיון המוצר שלך
- כיצד להשיג מוצרים עבור החנות המקוונת שלך: אפליקציות וטיפים מובילים
- הדפסה לפי דרישה: דרך בסיכון נמוך למכירת מוצרים מותאמים אישית
מכור את המוצרים הקמעונאיים שלך באינטרנט
העברת העסק האישי שלך באינטרנט יכול לעזור לך לייצר תזרים מזומנים. השתמש במאמרים הבאים כדי לבנות עסק קמעונאי גמיש:
- איך להעביר את העסק שלך באינטרנט
- מכור כרטיסי מתנה לעסק שלך עם חנות מקוונת פשוטה
- כיצד ליצור שירות משלוחים מקומי לחנות שלך
- המדריך האולטימטיבי לאיסוף בצד המדרכה (עם דוגמאות אמיתיות של קמעונאים שעושים זאת נכון)
מחפשים השראה? לאחר שאיבדה את מקום עבודתה, האנה פרי הפכה את החלום שלה להקים חברת צמר גפן מתוק למציאות על ידי הפיכתה לוויראלית עם עוגת הקשת שלה.
2. חקור את המתחרים שלך וכתוב תוכנית עסקית
מצאתם את המוצר שלכם, הערכתם את הפוטנציאל שלו ורכשתם ספק. לפני השקת עסק המסחר האלקטרוני שלך, תצטרך לחקור את המתחרים שלך, כדי שתדע מול מה אתה מתמודד ואיך אתה יכול לבדל את המותג שלך. להלן שני פוסטים שיעזרו בכך:
- כיצד לערוך ניתוח תחרותי עבור העסק שלך (בתוספת תבנית חינם)
- ניתוח SWOT: דרך פשוטה למצוא את היתרון התחרותי שלך (בתוספת תבנית חינם)
כתיבת תוכנית עסקית
לאחר שהמחקר התחרותי שלך הושלם, הגיע הזמן לכתוב תוכנית עסקית. זו מפת הדרכים שלך להבאת הרעיונות שלך לחיים.
תוכניות עסקיות מצוינות לתעדוף, ועוזרות לך להחליט באיזו משימה להתמקד בהמשך. תוכנית עסקית גם מדגישה את הצהרת המשימה של החברה שלך להראות למשקיעים ולעובדים את ערכי הליבה של המותג שלך. פתח את התוכנית שלך באמצעות תבנית:
- 9 דוגמאות לתוכנית עסקית להשראה משלך
- תבנית תוכנית עסקית בחינם לעסקים קטנים
מאחורי כל סרטון YouTube מבדר של MrBeast עומדת תוכנית עסקית מוצקה שתומכת באימפריית המסחר האלקטרוני העולמית של ג'ימי דונלדסון.
3. בחר לוגו ושם והגדר את החנות המקוונת שלך
מלבד מציאת מוצרים למכירה באינטרנט, משימה מוקדמת נוספת בהקמת עסק מסחר אלקטרוני היא בניית המותג שלך. תצטרך לבחור שם, לעצב לוגו, לבחור דומיין זמין. פוסט זה יעזור לך להתמודד עם המשימות החשובות האלה:
- 60 רעיונות לשמות של חנות מקוונת לעסק שלך
- כיצד לרשום שם דומיין ב-5 שלבים פשוטים
יצירת לוגו
לאחר שבחרתם שם בלתי נשכח ורשמתם דומיין, הגיע הזמן ליצור לוגו פשוט. להלן מספר אפשרויות ליצירת לוגו מעולה לעסק שלך:
- יוצר הלוגו החינמי של Shopify
- 11 יצרני הלוגו המובילים בתשלום וחינמי באינטרנט
- כיצד לעצב לוגו בלתי נשכח
הבנת אופטימיזציה למנועי חיפוש
אתה כמעט מוכן להתחיל לבנות את החנות המקוונת שלך. עם זאת, לפני שאתה קופץ, וודא שאתה מבין את היסודות של אופטימיזציה למנועי חיפוש – תהליך הבטחת האתר שלך יופיע בתוצאות החיפוש של Google.
צריכים רענון? קרא את המדריכים הבאים:
- המדריך למתחילים לקידום אתרים במסחר אלקטרוני
- רוצה לדרג את החנות שלך? היכנס לדף הראשון עם רשימת קידום אתרים זו
בניית החנות שלך
הגיע הזמן לבנות את החנות המקוונת שלך. כאן, מצא כמה קריאות חיוניות שיעזרו לך ליצור דפי מוצרים עם תיאורים מרתקים, צילום יפהפה ופלטת צבעים נעימה:
- 50+ חנויות Shopify הטובות ביותר להשראה משלך
- כיצד לייעל את דפי המוצר שלך למכירות נוספות
- כיצד לכתוב תיאור מוצר (דוגמאות + תבנית)
- תמונה שווה אלף מכירות: מדריך עשה זאת בעצמך לצילום מוצר יפה
- מה זה אופטימיזציה של תמונה? 8 טיפים לאתר שלך (2024)
אל תשכח, אם אתה נתקל בבעיות כלשהן, אתה תמיד יכול לשכור עזרה משותף Shopify.
בחירת ערוצי המכירה שלך
אחת הדרכים הטובות ביותר להגיע ללקוחות חדשים היא למצוא אותם במקום שבו הם כבר קונים. התמהיל הנכון של ערוצי מכירה יהיה תלוי במוצרים ובשוק היעד שלך, אבל יש כמה אפשרויות מקוונות נהדרות:
- Etsy ו-Shopify: כיצד להשתמש בשניהם כדי להגדיל את העסק שלך
- איך למכור באיביי: 8 שלבים פשוטים למתחילים
- איך עסק תכשיטים מייצר 76.8% מההזמנות שנמכרות באמזון עם Shopify
שמות העסקים והמותגים הטובים ביותר שואבים השראה מסיפורי מייסדים אמיתיים, כמו איך טיול תרמילאים הוביל שני חברים ליצור מגוון מוצרי אמבטיה ידידותיים לסביבה ולנסיעות:
4. בחרו אסטרטגיית משלוח והגדרו יעדים שיווקיים
ככל שאתה מתקרב להשקת העסק החדש שלך, יש כמה מרכיבי משלוח והגשמה שצריך להכין. קרא את המדריכים המקיפים הבאים כיצד להגדיר את אסטרטגיית המשלוח שלך:
- כיצד לשלוח מוצרים ללקוחות: מדריך שלם למשלוח מקוון בשנת 2024
- משלוח בינלאומי: כל מה שאתה צריך לדעת
- 17 אסטרטגיות משלוח שונות עבור העסק שלך
- כיצד להפחית את עלויות המשלוח לעסקים קטנים: 10 דרכים מועילות
זה גם רעיון טוב להגדיר את מדדי הביצועים העיקריים שלך מראש, כך שברגע שתשקו, תדע אילו מדדי הצלחה לעקוב. מצא את מדדי ה-KPI הנכונים לחנות שלך עם המדריכים הבאים:
- מדדי ביצועי מפתח (KPI) מובילים להצלחה עסקית
- 20 מדדי מסחר אלקטרוני עיקריים למעקב
- ההפעלה מתחילה כאן: רשימת ההפעלה של Shopify Store
לאחר שסרטון תוצרת בית המציג את שולחן האוכל המודולרי שלהם הפך לוויראלי, Transformer Table ראה צמיחה נפיצה. כעת, הם משתמשים ב-Shopify כדי לשלוח הזמנות מחנות המסחר האלקטרוני שלהם בכל רחבי העולם.
5. הפעל את העסק שלך
עכשיו כשאתה מוגדר, הגיע הזמן להתמקד בשיווק המוצרים שלך. המפתח לשיווק דיגיטלי מוצלח מסתמך על עשיית דבר אחד טוב: הנעת תנועה ממוקדת. מאמרים אלה יעזרו לך להתחיל:
- מדריך: כיצד לבצע את מכירת המסחר האלקטרוני הראשונה שלך – מהר
- צריך תנועה? אסטרטגיות מוכחות להגברת התנועה באתר
- מדריך שלם לגיוס לקוחות
שיווק החנות שלך
אתה בדרך עכשיו וסביר להניח שיש לך כמה מכירות תחת החגורה שלך. זה הזמן להיות רציניים ולהשקיע בשיווק החנות שלכם. הפוסטים הבאים יעזרו לך להתעמק בטקטיקות השיווק של מסחר אלקטרוני עם הביצועים הטובים ביותר שלך או למצוא דרכים חדשות להניע תנועה ולהפוך אותה למכירות.
יסודות שיווק בדוא"ל
- למד שיווק בדוא"ל: אסטרטגיות לשיעורי קליקים ומכירות גבוהים יותר
- מסעות פרסום אוטומטיים במייל שמנצחים לקוחות וגורמים להם לחזור
- כיצד לכתוב הודעות דוא"ל מעניינות
העברת תנועה ממדיה חברתית
- כיצד ליצור אסטרטגיית מדיה חברתית שמוכרת (+תבנית)
- איך להשיג יותר עוקבים באינסטגרם: 17 דרכים להגדיל את הקהל שלך
- כיצד לקדם את העסק שלך בהצלחה בפינטרסט
- כיצד לפתוח ערוץ יוטיוב מוצלח
- המדריך המלא לשיווק משפיענים
הגברת תנועה והמרות ממודעות בתשלום
- איך לפרסם בפייסבוק: מדריך למתחילים
- 18 הסוגים המובילים של Google Ads: מדריך מלא עם דוגמאות
אופטימיזציה לאחוזי המרה גבוהים יותר
- מהי A/B Testing: כיצד לעשות זאת ודוגמאות מעשיות
- כיצד למצוא ולסתום את הדליפות במשפכי המכירות שלך
- איך להגדיל את המכירות של מסחר אלקטרוני עם צ'אט חי
- מומחי צמיחה ו-CRO על הגדלת הכנסות מבלי להגדיל את התנועה
- 9 דרכים לזכות באמון לקוחות כאשר יש לך אפס מכירות
- רשימת האמון בחנות 39 נקודות: עד כמה החנות המקוונת שלך אמינה?
- מניע תנועה אך אין מכירות? כיצד לאבחן ולשפר את החנות שלך
שימוש באנליטיקה כדי לחשוף תובנות
- המדריך למתחילים לניתוח דוחות ואנליטיקס של Shopify
- פלחים של Google Analytics (וכיצד להשתמש בהם כדי להגדיל הכנסה)
- דוחות מותאמים אישית של Google Analytics מאת המומחים (וכיצד להשתמש בהם)
- Facebook Custom Audiences 101: מדריך למתחילים לעסקים במסחר אלקטרוני
איך הפך מותג בגדי האימון Gymshark לעסק מסחר אלקטרוני בשווי מיליארד דולר? זה התחיל בניתוח נתוני המכירות שלו וניצול כוחה של הקהילה עם קמפיינים שיווקיים משפיעים:
5 טיפים לפתיחת חנות מסחר אלקטרוני
- תשכחו מרווחיות שנה אחת
- הכר את קהל היעד שלך
- למכור מוצר מבוקש
- התנסות בשיווק ופרסום
- השקיעו בהסברה ובבניית קישורים
1. תשכחו מרווחיות שנה אחת
הפרויקט של פתיחת עסק מסחר אלקטרוני הוא מרתון, לא ספרינט. אל תמדוד הצלחה עסקית לפי רווחיות בשנה הראשונה שלך. תן לעצמך מסלול של 18 עד 24 חודשים כדי שהעסק שלך יתחיל לפעול. הקדישו את השנה הראשונה שלכם לבדיקות, חזרה והשקעת המכירות שלכם בחזרה בעסק שלכם, תוך שימוש בהנחיות התקציב שלהלן.
2. הכר את קהל היעד שלך
מלבד פיתוח או רכישת מוצרים, אתה תבלה את רוב זמנך בקבלת תשומת לב הלקוחות. האתגר? אתה רוצה להציג את המוצרים שלך בפני הלקוחות הנכונים – אלה שיקנו בפועל באתר שלך. הבנת האנשים האלה, הלא הם קהל היעד שלך, יכולה לעזור לך להגיע אליהם מהר יותר ולבצע יותר מכירות.
💡 קרא עוד: מציאת הלקוח האידיאלי שלך: כיצד להגדיר ולהגיע לקהל היעד שלך
3. למכור מוצר מבוקש
צור או מכור מוצר מדהים עם ביקוש מוכח בשוק. תסתכל על הקמעונאים המובילים היום – Allbirds, Tushy, Bombas – ותבחין שכולם מוכרים מוצרים מהשורה הראשונה.
"איכות המוצר היא קריטית מכיוון שמוצר טוב מוכר את עצמו", אומר אריק אבן חיים, מנכ"ל אפליקציית Upsell ו-Cross-Sell ReConvert. "כשאתה מתחתן עם מוצר נהדר עם קהל שרעב אליו, השיווק שלך הופך לקל פי 10."
אריק מסביר שמוצרים חדשים לא צריכים להיות "הדבר הגדול הבא". אתה רק צריך לחפש מגמות צומחות ושווקים שבהם הלקוחות לא מקבלים שירות.
"אז תתערב עם מוצר מצוין ותן להם את מה שהם רוצים", אומר אריק.
שני מקומות למצוא ביקוש בשוק הם:
- Google Trends , שבו אתה יכול לחקור נושאים שאנשים מחפשים
- Trends.co , שמשתמש בנתונים כדי לחזות מגמות והזדמנויות עסקיות לפני שהם הופכים פופולריים
4. התנסות בשיווק ופרסום
חשוב להעביר את הבשורה על העסק החדש שלך לאחר ההשקה. תרצה לנסות אסטרטגיות שיווק שונות כדי להבין היכן הקהל שלך מבלה ומגיב בצורה הטובה ביותר לתוכן שלך.
בדוק טקטיקות שיווק מקוונות שונות כמו:
- שיווק שותפים
- מודעות אינסטגרם
- חלונות קופצים של האתר
- עליות מכירה ומכירות צולבות בקופה
- חיפוש אורגני
- שיווק תוכן
- תוכניות נאמנות
"ההצלחה תלויה ביכולת שלך להתנסות, לבדוק ולנתח את אסטרטגיות המודעות והשיווק שלך", אומר סטיבן לייט, מנכ"ל ובעלים משותף של חברת המזרנים Nolah. "ניסויים הם הדרך הטובה ביותר להימנע מנפילה כלשהי לגבי הקהל שלך שעלולה בסופו של דבר לפגוע בך במקום לעזור."
סטיבן מציע להיות פתוח לטעות לגמרי, במיוחד כשאתה רק מתחיל. השתמש בנתונים שאתה אוסף כדי ליצור קמפיינים אפקטיביים יותר שמובילים תנועה ורווחים.
"בנוסף, אופטימיזציה של מסעות הפרסום שלך ואיסוף נתונים בנוגע לאופן שבו בסיס הלקוחות שלך מגיב אליהם יכולים לעזור לך לעצב את תכונות האתר שלך", אומר סטיבן.
5. השקיעו בהסברה ובבניית קישורים
טיפ נוסף לחנויות מסחר אלקטרוני חדשות הוא לקיים תוכנית הסברה ובניית קישורים. טקטיקות אלו יכולות לעזור לשפר את דירוג ה-SEO שלך בגוגל.
"ככל שתקדימו לקבל גישה לבניית קישורים ולהנעת סמכות לאתר שלכם, כך מנועי החיפוש יזהו מהר יותר את האתר שלכם כסמכות בנישה שלו", אומר יועץ קידום אתרים בבריטניה, ג'יימס טיילור.
"מנועי חיפוש רואים בקישור ממקור רשות כהבעת אמון כלפי האתר שלך, כך שככל שיש לך יותר קישורים מאתרים מהימנים, כך יותר מנועי החיפוש יבטחו בך כרשות."
ג'יימס ממליץ לבעלי חנויות מסחר אלקטרוני ומשווקים חדשים להשקיע במערכות יחסי ציבור דיגיטליות ובקמפיינים לבניית קישורים בשלב מוקדם. זה מכין את הקרקע להצלחת SEO ארוכת טווח, כך שתוכל לדרג גבוה יותר בגוגל, להרוויח יותר תנועה אורגנית ולבצע יותר מכירות.
"ככל שתהיה לך גישה מוקדמת יותר לקשר בנייה והנעת סמכות לאתר שלך, כך מנועי החיפוש יזהו מהר יותר את האתר שלך כסמכות בנישה שלו."
כמה עולה לפתוח עסק מסחר אלקטרוני?
פתיחת עסק בתחום המסחר האלקטרוני עולה רק 100 דולר, שמוציאים על דומיין ורכישת ערכת נושא לחנות שלך. חברות מסחר אלקטרוני עולות פחות מחנויות אישיות מכיוון שהן אינן דורשות את אותה כמות רישיונות והיתרים, ואתה לא צריך לשלם שכר דירה עבור שטח קמעונאי.
אם אתה פועל עם מודל עסקי של דרופשיפינג, למשל, סביר להניח שזה יעלה פחות להתחיל כי אינך צריך לשלם עבור חומרי גלם, מלאי או עבודת כפיים. אתה משלם על מוצרים רק לאחר שלקוח רוכש אותם. אם אתה יוצר מוצרים משלך ביד או עובד עם יצרנים, תצטרך לשלם מראש עבור ציוד, חומרים ועבודה.
על פי סקר שנערך בקרב 150 יזמים ו-300 בעלי עסקים קטנים בארה"ב, יזמי מסחר אלקטרוני רבים לומדים כיצד להקים עסק בתקציב נמוך.
מחקרים מראים שבעלי חנויות מסחר אלקטרוני חדשים יכולים לצפות שהעלויות העסקיות יהיו עד $40,000 בשנה הראשונה. קטגוריות ההוצאות כוללות:
- מוצר: חומרי גלם, מלאי, ספק, ייצור, פטנטים וכו'.
- תפעול: התאגדות/שכר טרחה, תוכנות נוספות, ביטוח עסקים, הנהלת חשבונות וכו'.
- חנות מקוונת: מנוי לאתר/פלטפורמה, אחסון/דומיין, מפתח/מעצב חוזים וכו'.
- משלוח: אריזה, תוויות וכו'.
- לא מקוון: דמי דוכן/שולחן, שכר דירה, דלק וכו'.
- צוות/צוות: משכורות, הטבות, הטבות וכו'.
- שיווק: לוגו, מיתוג, מודעות, חומרים מודפסים, כרטיסי ביקור וכו'.
בשנה הראשונה הוציאו בעלי עסקים:
- 11% על עלויות התפעול
- 10.3% על עלויות השיווק
- 9% על עלויות מקוונות
- 31.6% על עלויות המוצר
- 8.7% על עלויות המשלוח
- 18.8% על עלויות הצוות
- 10.5% על עלויות לא מקוונות
עכשיו, זה לא אומר שאתה בהחלט תוציא $40,000 בפתיחת חנות המסחר האלקטרוני שלך. הסכום שהוצא בשנה הראשונה משתנה באופן משמעותי, בהתאם למודל העסקי של התעשייה והמסחר האלקטרוני, אם לעסק היו עובדים, או אם זה היה הופעה במשרה מלאה.
אתה גם לא צריך למצוא $40,000 במזומן לפני שאתה יכול להתחיל לחשוב איך לפתוח עסק של מסחר אלקטרוני. בעוד שיזמים רבים (66%) משתמשים בחסכונות האישיים שלהם כדי לממן את העסק שלהם, המשיבים בסקר השתמשו גם בתמיכה כספית מחברים ובני משפחה (23%) ובהלוואות אישיות (21%).
התחל את חנות המסחר האלקטרוני שלך
בניית עסק מסחר אלקטרוני מוצלח משלך היא מרגשת כמו שהיא מאתגרת. תלמדו על בחירת מוצר, הערכת כדאיות שלו, הבנת איך לייצר אותו, בניית אתר מסחר אלקטרוני ושיווק ומכירה לקהלים חדשים. לפעמים אתה יכול להרגיש שאתה פותר חידה, אבל זה מתגמל בכל זאת.
אני מקווה, מדריך עסקי מסחר אלקטרוני זה מספק לך מפת דרכים למסע שלך. כמו תמיד, העצה הטובה ביותר שמישהו יכול לתת היא להתחיל וליהנות לאורך כל הדרך.
איור מאת קורנליה לי
רעיונות של מיליון דולר מתחילים כאן
למד כיצד לבנות עסק מקוון מהיסוד עם הקורס החינמי החדש של Shopify, מהיום הראשון למכירה הראשונה. תוכלו לפתח מוצר מנצח, לבנות מותג, להשיק אסטרטגיה שיווקית ועוד.
למידע נוסף
קרא עוד
- כיצד להקים עסק דרופשיפינג – ספר הפעלה שלם לשנת 2024
- עליאקספרס דרופשיפינג- איך לדרופשיפ מאליאקספרס
- המדריך האולטימטיבי לדרופשיפינג (2024)
- 13 ספקי הדרופשיפינג הטובים ביותר בשנת 2024
- מה זה Shopify ואיך זה עובד?
- 130+ מוצרי Dropshipping למכירה ברווח
- כיצד לבנות אתר עסקי למתחילים
- מדריך דרופשיפינג של אמזון – כיצד לדרופשיפ באמזון (2024)
- כיצד לקבל רישיון עסק ב-3 שלבים פשוטים
- חיתוך זה – כיצד ליצור תוכנית עסקית רזה
שאלות נפוצות בנושא מסחר אלקטרוני
מהו עסקי מסחר אלקטרוני?
מסחר אלקטרוני הוא קנייה ומכירה של סחורות או שירותים באינטרנט. עסקי מסחר אלקטרוני מתנהלים באמצעות חנות מסחר אלקטרוני או שוק מקוון, מדיה חברתית או אפליקציה לנייד. מסחר אלקטרוני מאפשר לעסקים להציע קניות נוחות לקהל עולמי.
איך אני פותח עסק מסחר אלקטרוני?
בדוק אילו מוצרים אתה רוצה למכור או יכול מקור למכור, בחר שם עסק, רשום את העסק שלך בממשלה וקבל אישורים ורישיונות. לאחר מכן בחר תוכנת מסחר אלקטרוני וצור את האתר שלך, טען את המוצרים שלך לאתר, הפעל והתחל לשווק את העסק שלך.
מהם 4 הסוגים של עסקי מסחר אלקטרוני?
- עסק לצרכן (B2C): כאשר אתה מוכר מוצר או שירות לצרכן בודד (למשל, אתה קונה ז'קט מקמעונאי מקוון).
- עסק לעסק (B2B): כאשר אתה מוכר מוצר או שירות לעסק אחר (למשל, עסק מוכר מוצרים סיטונאיים לעסק אחר לשימוש).
- צרכן לצרכן (C2C): כאשר אתה מוכר מוצר או שירות לצרכן אחר (למשל, אתה מוכר בגדי וינטג' ב-Facebook Marketplace לצרכן אחר).
- צרכן לעסק (C2B): כאשר אתה מוכר מוצרים או שירותים לעסק (למשל, משפיע או שותף מציע חשיפה לקהל שלהם בתמורה לתשלום).
האם מסחר אלקטרוני הוא עסק מקוון רווחי?
כן, תעשיית המסחר האלקטרוני רווחית. פתיחת חברת מסחר אלקטרוני מוצלחת היא מרתון, לא ספרינט. זה יכול לקחת 18 עד 24 חודשים עד שהעסק שלך יקום לדרך. זה קריטי שלא תמדוד את הצלחת העסק שלך לפי הרווחיות שלך בשנה הראשונה.
האם קשה להקים עסק מסחר אלקטרוני משלך?
לא, קל להקים חברת מסחר אלקטרוני, עם פלטפורמות כמו Shopify המאפשרות למותגים להיכנס לאינטרנט תוך מספר ימים בלבד. הקמת מותג מורכבת מעבודה קשה וממחקר שוק מתמשך כדי לשפר את העסק שלך. קרא את המדריך הזה כיצד להקים עסק מסחר אלקטרוני לפני שאתה מקים חנות.