רעיונות עסקיים

כיצד ליצור תהליך כניסת לקוח מוצלח

טְעִינָה…
    `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "name": name, "url": url }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '

'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });

עסקי עיצוב אתרים אינם קלים, ואם אתם נאבקים בתחלופה של לקוחות, אתם לא לבד. כ-34 אחוז מספקי הטכנולוגיה והשירותים מציינים את שימור הלקוחות כאחד האתגרים העיקריים שלהם. אי התמקדות בהפחתת שיעור העריקות שלך עלולה לערער את הרווחיות שלך, וזו הסיבה שיחסי לקוחות צריכים להתחיל בתהליך הצטרפות מוצק.

כיוצר אינטרנט, אספקת חווית הצטרפות חיובית היא המפתח לטיפוח שותפויות ארוכות טווח עם הלקוחות שלך. זה מאפשר לך לנהל את האופן שבו הלקוחות שלך מתקשרים איתך ועם הצוות שלך מהרגע שהם עברו המרה. בסופו של דבר, זה יכול לעזור לך להפחית את שיעורי הנטישה שלך.

במאמר זה, נדון במה כוללת הצטרפות לקוחות ומדוע זה חשוב להצלחת פרויקטי עיצוב האתרים שלך. לאחר מכן נסקור את השלבים המעורבים בצורה של רשימת בדיקה שימושית. בואו נגיע לזה!

לעמוד בציפיות הלקוח ולהתעלות עליהן לתהליך כניסה טוב יותר

מהי הצטרפות לקוחות בעיצוב אתרים?

הצטרפות לקוח היא תהליך ההתאקלמות של לקוחות עיצוב אתרים חדשים לעסק שלך. במהלך שלב זה, בדרך כלל תודיע להם על השירותים שלך ולמה לצפות. אתה יכול גם לעדכן אותם בתהליך העיצוב שלך, ולטפל בכל החששות שיש להם.

בקיצור, שלב ההטמעה נותן לך הזדמנות לבסס ולטפח מערכת יחסים עם לקוחות חדשים. זו הזדמנות ליצור רושם ראשוני מוצק ולהעמיד את מיטב הרגל שלך קדימה. במהלך תהליך זה, לא רק שאתה יכול לגרום ללקוח להרגיש בטוח ביכולת שלך לממש את החזון שלו לגבי פרויקט עיצוב אתרים, אלא שאתה גם יכול להבטיח שאתה מתאים אחד לשני.

מדוע השתלבות לקוח חשובה בעיצוב אתרים?

חווית כניסה לקויה עלולה לגרום לשיעור נטישה גבוה, המתייחס לתדירות שבה אתה מאבד לקוחות קיימים. 90 הימים הראשונים שלך עם לקוח חדש חשובים להפליא לבניית מערכת יחסים ולהבטחה שהם יישארו איתך. לכן, תרצה לעשות כמיטב יכולתך כדי לנצל את התקופה הזו כדי ליצור קשר חזק עם לקוחות.

תהליך מוצק וניתן לשכפול להכנסת הלקוחות שלך יכול להגביר את היעילות שלך ולשפר את הסיכויים שלך להרחיב את העסק שלך בהצלחה. לדוגמה, תוכל להפחית את הזמן המושקע בקביעה אם לקוחות חדשים מתאימים על ידי כך שכולם ימלאו שאלון עיצוב אתרים מההתחלה.

ניתן להשתמש בהצטרפות ללקוח גם כדי לקבוע ציפיות לפרויקט עיצוב אתרים עבור שני הצדדים. דיון על זה יכול להבטיח שכולם יהיו באותו עמוד, ולעזור למנוע זחילה של היקף.

כמו כן, קחו בחשבון שכ-84 אחוז מאנשי B2B מסתמכים על הפניות בעת קבלת החלטות קנייה. הצטרפות אפקטיבית יכולה לגרום ללקוחות מרוצים יותר, ובכך להגדיל את הסיכויים שלך למכירות מוצלחות והפניות מפה לאוזן בהמשך הדרך. זה יוצר מקרה משכנע כדי להבטיח ששלב ההצטרפות שלך יהיה מועיל ומקיף ככל האפשר.

לבסוף, הקמת תהליך הצטרפות נכון יכול להקל על ציות לחוק בכל הנוגע להחתמה על לקוחות חדשים. כפי שכבר רמזנו, אתה רוצה לוודא שהנהלים שלך ניתנים לשכפול כדי שלא תשאיר בטעות שום צעד חשוב.

כניסת לקוחות – רשימת 8 שלבים

תהליך ההצטרפות מתחיל ברגע שליד נרשם לעבוד איתך על פרויקט עיצוב אתרים. אחת הדרכים להבטיח יכולת שכפול היא ליצור רשימת בדיקה לכניסה ללקוח לעיון. סוג זה של מסמך מתאר את השלבים החשובים ביותר ליצירת מערכת יחסים איתנה עם לקוח חדש ויכול למנוע ממך להתעלם מכל ההליכים הדרושים.

השלבים המדויקים הכרוכים בתהליך ההצטרפות ללקוח שלך יהיו תלויים בעסק הספציפי שלך. אמנם ניתן ליישם את פריטי הבדיקה הבאים במספר מקרי שימוש, אך חשוב להבין שהם יכולים וצריכים להיות זורמים. במילים אחרות, אל תהסס לחזור ולשנות דברים כך שיתאימו לצרכי הלקוח הייחודיים שלך.

1. צור שאלון עיצוב אתר

ראשית, אתה רוצה ליצור שאלון עיצוב אתרים. זו יכולה להיות דרך יעילה להשיג מידע לגבי קהל היעד של הלקוח, יעד הפרויקט, ייעוד החברה וערכיו, והצרכים והדרישות הכוללות. איסוף מידע זה מראש יכול להפחית את הזמן המוקדש להחלטה אם הלקוח מתאים.

כדי ליצור ולנהל שאלוני לקוחות, אתה יכול להשתמש בכלי כגון Typeform, תוכנה מקוונת המשמשת ליצירת טפסים דינמיים וסקרים המבוססים על צרכי המשתמש. אתה יכול ליצור טפסים חדשים מאפס או להשתמש בתבניות קיימות:

Image2 1 How To Create A Successful Client Onboarding Process 1

אתה יכול גם להוריד את תבנית שאלון עיצוב אתרים בחינם של אלמנטור .

הורד תבנית PDF בחינם
קבל תבנית Google Docs בחינם

כמה שאלות שכדאי לשאול בשאלון הלקוח שלך כוללות:

  • האם אתה רוצה לבנות אתר חדש או לעצב מחדש אתר קיים?
  • מהי נקודת המכירה הייחודית שלך?
  • אילו תכונות האתר שלך צריך כדי להצליח?
  • האם תרצה שנספק תמיכה ותחזוקה שוטפת?
  • מה התקציב שלך?
  • מהו תאריך ההשקה האידיאלי שלך לאתר?
  • האם יש לך מדריכים והנחיות לסגנון?

שאילת שאלות עשויות היטב יכולה לעזור לך לנסח פרטים חשובים, ולהרכיב עיצוב שמותאם באופן מלא לקהל היעד. כמו כן, תמנע מבניית אתר אינטרנט שלא מצליח להשיג את יעדי הלקוח.

אתה יכול אפילו להפוך את שליחת שאלוני הלקוחות לאוטומטיים עם כלי כגון Practice Ignition. תצטרך פשוט לכלול קישור לטופס בדוא"ל קבלת ההצעה (בהנחה שהגעת עם הצעה לעיצוב אתרים).

2. הקפד לחתום על חוזה

לאחר מכן, תרצו להימנע מלהתחיל בפרויקט עיצוב אתרים עד שתחתמו על חוזה. בלי אחד, ללקוח שלך אין התחייבויות משפטיות כלפיך, וזה אומר שהוא עלול לברוח עם העבודה שלך ולא לשלם לך.

Image1 2 How To Create A Successful Client Onboarding Process 2

חוזה גם מגן עליך על ידי עריכת תנאים שגם אתה וגם הלקוח שלך הסכימו להם. לדוגמה, אתה עשוי לכלול את היקף הפרויקט (מה נמצא או לא בגבולות), ציר הזמן, כל התוצרים הצפויים ואפילו שעות העבודה המיועדות שלך.

3. הקצה את הלקוח לצוות

לאחר חתימת החוזה ויש לך את כל המידע הנדרש כדי להתחיל את הפרויקט, הדבר הבא לעשות הוא להקצות את הלקוח לצוות. נקודת המגע העיקרית צריכה באופן אידיאלי להיות כמה תחומי עניין משותפים עם הלקוח, כדי שיוכלו לבנות יחסי עבודה חזקים.

כמו כן, תרצה לדון בכמה פרטים עם הצוות. לדוגמה, תוכל לתאר אותם ב:

  • תקציר הפרויקט
  • קנה המידה של הלקוח למדידת הצלחת הפרויקט
  • ציר זמן גס
  • כל מידע נוסף, נכסים או משאבים הנדרשים מהלקוח להשלמת הפרויקט
  • פרטים מהמחקר שלך על הלקוח

חלק מהפרטים הללו כבר ייכללו בשאלון או בבריף היצירתי. לכן, ייתכן שלא תצטרך להשקיע כמות משמעותית של זמן על כל אחד מהם.

4. שלח אימייל ברוכים הבאים

לאחר שהקצתם צוות שיעבוד ישירות עם הלקוח שלכם, הגיע הזמן לתאם שיחת פתיחה בדוא"ל. זו הזדמנות להציג את עצמך בקצרה ולתכנן את הפגישה. כמו כן, תרצה לבקש מהלקוח לבחור את הזמנים המתאימים לו ביותר.

כלים כגון Calendly יכולים להיות שימושיים במיוחד לתזמון שיחות פתיחה:

Image3 1 How To Create A Successful Client Onboarding Process 3

בנוסף, זה עשוי להיות מועיל להציג את חברי הצוות שיעבדו על הפרויקט, אפילו על ידי רישום השמות והתפקידים שלהם בדוא"ל. אתה רוצה לספק ללקוח שלך מספיק מידע לפני כן, כדי שהוא לא יהיה מוצף במידע במהלך השיחה בפועל. באותה צורה, תרצה גם לציין סדר יום כדי שהם ידעו למה לצפות.

5. ערכו שיחת בעיטה פרודוקטיבית

כאשר מנהלים את שיחת הפתיחה, יש כמה דרכים להפוך אותה להצלחה. ראשית, שקול שחבר הצוות שהמיר את הלקוח יוביל את הפגישה. זה מבטיח שיש לפחות פרצוף מוכר אחד. אתה יכול גם לכלול את מנהל החשבונות וחברים מובילים אחרים בצוות הקריאייטיב שלך.

בנוסף, זה חכם לבדוק את הלקוח ואת המטרות שלו עם הצוות שלך ממש לפני השיחה. פעולה זו יכולה להביא את כולם למהירות, למקרה שלמישהו לא היה זמן לעשות את המחקר שלו.

במהלך השיחה תוכלו להציג את הצוות ולפרט את תפקידו של כל חבר בפרויקט. כדאי גם לשקול לעיין בתשובות הלקוח מתוך שאלון ההצטרפות, כדי לוודא ששום דבר לא נותר מעורפל וכולם נמצאים באותו עמוד.

לבסוף, תרצה להסביר את השלבים הבאים המיידיים עבור הפרויקט. זה עשוי להיות כרוך ביצירת תוכנית שיווק אסטרטגית. אתה יכול להתחיל עם ניתוח של נקודות החוזק והחולשה שלהם, כדרך לעזור להם לזהות הזדמנויות שיכולות לעזור להם להגיע טוב יותר למטרות ולמכשולים הצדדיים שלהם.

6. ספק חבילת קבלת פנים

לאחר השיחה, שקול לשלוח ללקוח חבילת קבלת פנים. זו לא רק הזדמנות לחנך אותם, אלא שהיא גם יכולה לעזור לחזק את ההחלטה שלהם לעבוד איתך. החבילה שלך יכולה להיות דיגיטלית או פיזית.

כמה רעיונות כוללים:

  • גיליון הונאה עסקי, שהוא מסמך שהלקוח שלך יכול להפנות לקבלת מידע על העסק שלך. זה יכול לכלול פרטים כגון מיקום, מספרי טלפון, פרטי קשר לשעת חירום, שעות פעילות ועוד.
  • תיעוד כיצד הלקוח יכול להפיק את המרב מהפרויקט . לדוגמה, תוכל לכלול מידע שילמד אותם כיצד לספק משוב בונה וספציפי.
  • תיאורי מקרה על האופן שבו סיפקת ערך והבאת תוצאות יוצאות דופן לחברות בעבר.
  • סרטון קבלת פנים כדי לעודד את הלקוח שלך לעבוד עם הצוות שלך.
  • מכתב קבלת פנים בכתב יד שנוצר באמצעות שירות כגון Handwrytten.
  • סחורה ממותגת כגון חולצות, מדבקות או ספלים.

אתה לא צריך לבזבז מיותר. כפי שכבר ציינו, אתה רק רוצה לספק משהו עם ערך כלשהו כדי לחזק את ההחלטה שלהם לעבוד איתך.

7. תזמן שיחות בדיקה חודשיות

השלב השביעי ברשימה שלנו כולל שמירה על קשר עם הלקוח שלך. לעשות זאת הוא הרבה יותר קל אם אתה יכול לקבוע איתם שיחות חודשיות כדי להבטיח שהם יהיו מרוצים מהתקדמות הפרויקט.

זה גם נותן לך את ההזדמנות לטפל בכל חששות גוברים. לדוגמה, אם התפתח חיכוך כלשהו בין הלקוח לצוות שלך, זה חכם לטפל בסוגיות אלה באופן מיידי.

לתפוס טעויות מוקדם ככל האפשר יכול גם להפחית את האפשרות של נטישה. בנוסף, שיחות בדיקה אלו נותנות לך הזדמנות להזכיר ללקוחות מידע או מסמכים שהם איחרו לספק.

8. חזרו וחדד לפי הצורך

אולי השלב החשוב ביותר ברשימה זו הוא לוודא שאתה כל הזמן חוזר על תהליך ההצטרפות שלך. שום רשימת בדיקה אחת לא יכולה לחול על כל לקוח. לכן, זה חכם למדוד ללא הרף את יעילותו, כמו גם לבקש משוב.

לדוגמה, אתה יכול לבקש מהלקוח להעריך את התהליך שלך לאחר שהוא הוכנס במלואו. האם בשאלון היו שאלות שמצאו לא מתאימות, לא רלוונטיות או שקשה לענות עליהן? האם הם העריכו את חבילת קבלת הפנים שסיפקת?

אם יש נכסים שאתה עדיין מחכה שהלקוח יספק, בדוק אם יש דרך טובה יותר לרכוש משאבים אלה מוקדם יותר ובקלות יותר. בנוסף, במקרה של חיכוך קיים בין הלקוח לבין חברי הצוות שלך, תרצה ליצור קשר עם האחרון כדי לדון כיצד ניתן לטפל בעניינים בצורה טובה יותר בעתיד.

לבסוף, כדי לקחת את הדברים רחוק יותר, כדאי לשקול לייעל את תהליך ההטמעה ככל האפשר. זה יכול להפחית את הזמן שאתה מבלה על הבמה הזו, ולפנות את המשאבים המנטליים שלך למשימות היצירתיות יותר.

צור תהליך כניסה מוצק עבור לקוחות עיצוב אתרים שלך

תהליך הצטרפות חזק הוא חיוני לשימור לקוחות. מההתחלה ועד הסוף, זה נותן לך הזדמנות ליידע את הלקוחות שלך שהם יכולים לסמוך על היכולת שלך לעזור להם להגיע ליעדים שלהם. לא רק שזה עשוי להגדיל את הרווחיות שלך, אלא שזה גם יכול לזכות בנאמנותם ובהסברה מפה לאוזן.

במאמר זה, דנו בתוכנית בת שמונה שלבים להכנסת הלקוחות שלך ביעילות. זה כולל יצירת שאלון עיצוב אתרים, הקפדה על חתימה על חוזה, קיום שיחת פתיחה פרודוקטיבית, מתן חבילת קבלת פנים ועוד.

יש לך שאלות כלשהן לגבי תהליך ההצטרפות ללקוח בעיצוב אתרים? ספר לנו בקטע ההערות למטה!

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button