אתה עובד קשה כדי לשווק את החברה שלך. אתה כותב את תיאורי המוצרים שלך, מייעל את התמונות שלך ושולט ברוב המרכיבים האחרים של אופטימיזציה יעילה למנועי חיפוש (SEO).
ובכל זאת, אם אתה כמו בעלי עסקים רבים, היבט אחד של קידום אתרים במסחר אלקטרוני יכול להיות גורם לך בצרות: תיאורי מטא. מדריך זה מכסה מה הם תיאורי מטא וכיצד לכתוב תיאורי מטא מושכים ולייעל את האתר שלך למנועי חיפוש.
מהו מטא תיאור?
מטא תיאור הוא פיסת קוד HTML המסכמת את התוכן של דף אינטרנט. זהו קטע הטקסט, לרוב באורך של כ-160 תווים, שמופיע מתחת לכותרת הדף שלך בדפי תוצאות של מנועי החיפוש.
בצילום המסך למטה, המטא תיאור כתוב "נסה את Shopify בחינם והקים עסק או הגדל עסק קיים. קבל יותר מתוכנת מסחר אלקטרוני עם כלים לניהול כל חלק בעסק שלך."
חשיבות מטא תיאורים לקידום אתרים
מנועי החיפוש מציגים זאת בתוצאות החיפוש כאשר המטא-תיאור כולל גם את מילות המפתח שמחפשות.
בניגוד לכותרת העמוד, תיאורי מטא אינם גורם לדירוג SEO, אבל הם כן מפתים משתמשים במנועי חיפוש ללחוץ לדף והם חלק מקידום אתרים יעיל בדף. אתה תראה אותם בקוד של דף בתור <meta name="description" content="תיאור כתוב של הדף">.
מטא תיאור הוא ההבטחה שאתה נותן למחפשים. בין ים של דפי אינטרנט מתחרים, הוא קורא להם ואומר, "זה העמוד שאתה מחפש".
כאשר אתה מקליד שאילתת חיפוש בחיפוש Google – בוא נשתמש ב"קעקועים זמניים" כדוגמה – האלגוריתם מציג תוצאות בדף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP).
הדף הזה מסובך ביותר, אבל לעת עתה נתעלם מכל מודעות הקניות, התמונות והסרטונים לטובת תוצאות החיפוש האורגניות המסורתיות יותר.
המילים הכחולות בחלק העליון הן "תג הכותרת". הם הכותרת של דף האינטרנט. מתחת להם תראה תיאור עמוד של לא יותר מ-155 תווים. זהו המטא תיאור. הוא אחראי לשיעורי קליקים גבוהים יותר לדף האינטרנט שלך ויכול להשפיע בעקיפין על דירוג החיפוש שלך.
האם גוגל משכתבת תיאורי מטא?
כן, גוגל משכתבת תיאורי מטא. אז למה לטרוח לכתוב תיאורי מטא ייחודיים אם גוגל בכל מקרה תציג את כל מה שהיא רוצה?
הסיבה הסופית היא המתאם בין מילות מפתח בנפח חיפוש גבוה יותר ושיעורי שכתוב נמוכים יותר. לקים הרינגטון, יועץ SEO ו-SEM, יש מומחיות מיוחדת בכתיבת תיאורי מטא עבור עסקי מסחר אלקטרוני, כמו גם באופטימיזציה של החנויות שלהם לחיפוש.
מהניסיון של קים עצמה, היא למדה שאם חנויות מתמקדות במילות מפתח עם תעבורה גבוהה, יש סיכוי גבוה יותר שתיאור המטא המקורי שלך יופיע כפי שכתבת אותו באתר האינטרנט שלך. "SEO יכול להיות גוזל זמן ויקר עבור חנויות מסחר אלקטרוני עם נפח גבוה של מוצרים", אומר קים. "התקרבות לתיאורי המטא שלך בידיעה שהם ישוכתבו יכולה לפנות משאבים."
הרבה יותר פרודוקטיבי, היא מציעה, היא התמקדות בכתיבת תיאורי מטא טובים באמת עבור מילות המפתח בנפח הגבוה ביותר שלך, מכיוון שגוגל נוטה להשתמש בהן: "התמקד בעיקר בתיאורי רבי המכר ובמטא עמודי הקטגוריות שלך ולא בכל פריט שאתה מוכר."
התמקד בדפים הנסחרים ביותר. אלה שמקבלים תנועה אורגנית ממנועי חיפוש. קח את 20 הדפים המובילים שלך ושאל, "האם אנחנו באמת מוכרים את המוצר כאן, או שיש דרך לשפר את שיעור ההקלקות?"
קרא עוד: קידום אתרים עוסק קודם כל בבני אדם, מנועי חיפוש שנית
דוגמאות לתיאור מטא
דף הבית
קריאת מטא תיאורים של אנשים אחרים תגרום לתהליך להיראות פשוט בצורה מטעה, אבל הפשטות הזו היא בדיוק הדבר שמקשה כל כך על הכתיבה. המגבלה הגסה של 160 תווים פירושה שתיאור המטא צריך להיות ארוך ממשפט או שניים.
תיאורים טובים נותנים לך סקירה קצרה של מה האתר עוסק, כמו גם סיבה משכנעת ללחוץ על תג הכותרת. הכל קורה כל כך מהר וללא כאב, שמחפשים רבים אפילו לא ישימו לב לעצמם לקבל החלטה. הם פשוט ילחצו על הקישור, ויספקו את סקרנותם מבלי לחשוב על זה.
הנה דוגמה למטא תיאור רלוונטי:
מתן שמות חכם עוזר ל-Death Wish Coffee להטביע כאן אגרוף. עם שלוש המילים הראשונות, "קפה משאלת מוות", אתה כבר מקבל מושג על מה החברה מוכרת (קפה) ועל תכונת המותג המגדירה שלה (הארדקור, אבל לשון הרע על זה).
Death Wish אומר אז שזה "כאן כדי לתדלק את התשוקה שלך". במילים אלו, הוא מציב את עצמו כמניע. המילים "arabica + robusta באיכות הגבוהה ביותר" מאפשרות לקוראים לדעת שהמותג מוכר מוצרי קפה טובים.
עמוד מוצר
כתיבת מטא תיאורים עבור דפי המוצר שלך היא קצת יותר קלה מאשר לכתוב אותם עבור דף הבית שלך, מכיוון שדפי המוצר שלך לא אמורים לדבר עבור העסק שלך בכללותו.
במקום זאת, הם מדברים על משהו שמציע יתרון מוחשי לקונים:
- מוכרים מרית? תן לקורא לדעת שהמרית הזו תקל על הבישול כל כך.
- מוכרים מכסחות דשא? בקש מהקורא לדמיין מסע מהיר וקל דרך הדשא.
לדוגמא טובה לתיאור מטא משכנע, בואו נבדוק את תוצאת החיפוש של מדבקות כל כך שווה לאהוב:
מיד, ובגדול, התיאור גורם לך להבין שהרבה מדבקות לא מחזיקות מעמד כל עוד אתה רוצה. לאחר מכן, SWL מבטיחה שהמדבקות שלה יפתרו את הבעיה הזו.
שימוש באותיות רישיות בתיאור המטא הוא מהלך נועז, ואף אחד לא ימליץ להשתמש באותיות גדולות של כל העניין. אבל כאן זה עובד, כי האותיות לא נראות כאילו היא שם רק כדי למשוך תשומת לב. זה גם עושה את העבודה של הפרדת הפתק משאר הטקסט. לאחר ההערה, תיאור זה עובד היטב מכיוון שהוא שומר את המיקוד על הקורא.
אתה צריך לתת מושג מה מבדיל את המוצר. So Worth Loving עושה זאת על ידי שימת דגש על עמידות ועל ידי כך ששם האתר שלו מרמז שהמדבקות שלו יהיו ממש ממש מגניבות. אבל אחרי זה, הכל עניין של לתת ללקוח לדמיין את עצמו עם המוצר.
התיאור מעיד על השמחה שקונה עשוי לקבל כשהוא רואה את המדבקה כ"תזכורת הקטנה הטובה ביותר", ומציע דרכים שונות שבהן המדבקה יכולה להשתלב בקלות לחייו: "הדביקו אותן על המכונית, המחשב הנייד, בקבוק המים שלכם, בכל מקום שתרצו. לראות אותם."
הסוף, במיוחד, עובד יפה. זה מתחיל את המשפט בהצעה שהמוצר יגרום לך להרגיש איזה רגש חזק, אבל אז זה גורם לך ללחוץ על תג הכותרת כדי לגלות מהו הרגש הזה בעצם.
למרות שכמה מומחי קידום אתרים יגידו לך לוודא שתיאורי המטא שלך מסתיימים כולם במשפטים שלמים, חצי משפט יכול לעשות פלאים עבור שיעור הקליקים שלך (CTR).
אם אתה מתכוון להשתמש באסטרטגיה זו, טוב להשיג את המטא-תיאור שלך קרוב ככל האפשר למגבלה הגסה של 160 התווים.
דפי קטגוריה
המטא תיאורים הבאים להתמקד בהם הם תיאורי המטא של דף הקטגוריה שלך, או דף האוסף. מטרת עמוד זה היא לקבץ מוצרים דומים יחד כדי שלקוחות יוכלו לעיין בהם. דפי אוסף יכולים להופיע עבור מילות מפתח רחבות בנפח גבוה, כמו "נעלי נשים" או "סנדלים לגברים".
תיאור המטא של דף הקטגוריה שלך אמור למשוך אנשים פנימה על ידי הצגת מידע רלוונטי על הקולקציה, כמו האופן שבו DSW מפרט את סוגי הנעליים השונים בקטגוריית נעלי הנשים שלה.
הוא גם משתמש בביטויי פעולה פשוטים כמו "קנה באינטרנט עבור…" ו"תהנה ממבחר גדול ומשלוח חינם…" כדי לעודד קליקים מדפדפנים.
אם אתה רוצה לתבל את התיאור שלך, דאג פירס, מנהל סוכנות השיווק Cogney בהונג קונג, מציע להשתמש באימוג'י. "טריק שאני אוהב להשתמש הוא להשתמש בסימני ביקורת (✔️) כדי לקרוא את תת-אוספי המוצרים שיש לנו אם זה דף איסוף מוצרים", הוא אומר.
דאג גם מציע לכלול מספרים בתיאור (כאשר רלוונטי) ולהשתמש במילים חזקות כמו "חינם" או "בלעדי" כדי למשוך את תשומת הלב של אנשים. ואם בחנות שלך יש הצעות מיוחדות כלשהן – כמו משלוח חינם, אחריות מורחבת או מכירות – זה יכול להיות טוב לכלול גם במטא תיאור.
פוסטים בבלוג
תיאורי מטא לפוסטים בבלוג הם סיכומים תמציתיים המופיעים בתוצאות החיפוש. הם צריכים להתחבר לקוראים ולפתות קליקים.
ערכו אגרוף ב-150-160 תווים על ידי הדגשת מה שמייחד את הפוסט שלכם. השתמש בפעלים חזקים ופזר מילות מפתח באופן טבעי. תיאור מטא נהדר יכול לגרום לפוסט שלך לבלוט ולהגביר את הקליקים, גם אם הוא לא משפיע ישירות על הדירוג.
מדיה חברתית
תיאורי מטא אינם מיועדים רק למנועי חיפוש. הטקסט שבו אתה משתמש מופיע גם באתרי מדיה חברתית כמו פייסבוק. ללא תיאור המטא שלך, פייסבוק תמשוך כל טקסט שהם יכולים למצוא בעמוד.
אתה יכול לראות את זה בפוסט בפייסבוק מאת Moz, חברת תוכנה. הפוסט הזה בפייסבוק מציג את המטא-תיאור מכתובת האתר של דף האינטרנט.
איך לכתוב מטא תיאור טוב
כעת, לאחר שהבנתם את תיאורי המטא, אתם בוודאי תוהים: מהן הדרכים הטובות ביותר ליישם את הידע הזה?
- שקול את הלך הרוח של הלקוח
- הפוך אותו לייחודי
- שמור אותו באורך אופטימלי
- הפוך אותו למעשי
- הוסף קריאה לפעולה
- השתמש במילת המפתח שלך
- נסו להימנע ממחוללי מטא תיאורים
- השתמש בנתונים מובנים כדי להשפיע על Rich Snippets
- בדוק תיאורי מטא לביצועים
1. שקול את הלך הרוח של הלקוח
ראשית, התמקד במה שיכריח את המחפש ללחוץ על תג הכותרת שלך. זה דורש תשובה על שתי שאלות:
- מה אתה מציע?
- למה לי לקנות ממך?
עבור דפי מוצר, לשאילתה הראשונה יש תשובה פשוטה: אתה מציע את המוצר שלך. השני ייפתר על ידי העובדה הפשוטה שאתה זה שמוכר את המוצר.
תיאורי מטא עבור דף הבית שלך הם קצת יותר מסובכים. כפי שראית בדוגמה של Death Wish Coffee, הדבר הטוב ביותר הוא להדגיש שוב ושוב את המותג שלך. זה הדבר היחיד שכל החנות שלך מציעה, וזו הסיבה שלקוחות צריכים לקנות ממך.
2. הפוך אותו לייחודי
תן לקוראים לדעת מה אתה עושה, ספר להם על הצעת המכירה הייחודית שלך והעביר את המידע הזה מספר פעמים, כי המטא תיאור אינו מקום לעדינות. הקושי למצוא את המטא-תיאור המושלם עבור דף הבית שלך הוא נפוץ, אז עדיף להתאזר בסבלנות ולחשוב היטב על המותג שלך.
אם אתה בסביבה זמן מה, מה אומרים לקוחות חוזרים על העסק שלך? ואם אתה חדש, מה גרם לך לחשוב שהעסק הזה יקבל לקוחות?
המטרה של המטא-תיאור שלך היא להשיג קליקים, אבל זו גם הזדמנות להשוויץ במותג שלך. "חשוב על תיאורי מטא כהמשך של המותג שלך והזדמנות להגדיר בבירור את ה-USP [הצעה מכירה ייחודית] באמצעות מילות מפתח רלוונטיות", אומר סטיבן לייט, CMO ובעלים משותף של חברת המזרנים Nolah. "אלה מודעות קטנות, ולמרות שאורך הדמות יכול להרגיש מגביל, הן פרצי פרומו קצרים מצוינים."
שוחח עם אנשים על העסק שלך, נסח את התיאור כמו שאתה עושה מגרש מעליות. סביר להניח שתרצה לעבור על כמה טיוטות. חשוב לעשות דברים נכונים כי זו תהיה החשיפה הראשונה ללקוחות רבים לך ולמותג שלך. אתה גם לא רוצה שיהיו תיאורי מטא כפולים בכל האתר שלך, כי זה עלול לפגוע בסיכויי הדירוג שלך.
3. שמור אותו באורך אופטימלי
הישאר בין המגבלה של 155 עד 160 תווים כאשר אתה שוקל את אורך המטא התיאור שלך. סביר להניח שגוגל תנתק כל טקסט לאחר מכן. שים את הטקסט החשוב ביותר שלך בתחילת התיאור שלך, כגון ביטויי פעולה או כמה מילים על המותג שלך, כמו ש-Fashion Nova עושה להלן.
4. הפוך אותו למעשי
חשבו על תיאורי מטא כעל מחצלת קבלת הפנים לחנות המסחר האלקטרוני שלכם. ודא שהתיאור שלך ברור, מרגש וניתן לפעולה. ספר לקוראים למה הם צריכים לצפות בדף שלך.
הימנע משימוש ביותר מדי שמות תואר או מילים מפוארות – למרות שזה מפתה לכתוב "מדהים" או "הצגה עצירה", זה עלול לגרום למחפשים ללחוץ עליהם. שימוש בקול פעיל הופך את הטקסט לישיר ומרתק יותר, מה שיכול לעודד אותם ללחוץ על הקישור שלך. אם אתה משתמש בעותק יצירתי, ודא שהוא רלוונטי.
התיאור הזה למטה מ-Bonobos הוא דוגמה מצוינת. הוא קצר ומעורר מוטיבציה, והוא פונה ישירות לקורא. אתה יודע שאתה הולך למצוא זוג מכנסיים נהדרים על ידי לחיצה.
5. הוסף קריאה לפעולה
קריאה לפעולה (CTA) במטא-תיאור שלך תכריח אנשים ללחוץ לדף שלך. הם עוזרים לקוראים להבין מה אתה מציע ולמה לצפות לאחר לחיצה. עבור חנויות מסחר אלקטרוני, התמקד במניעים שונים מאחורי החיפוש שלהם.
אם מישהו מחפש מונח חיפוש רחב יותר, כמו נעלי נשים, תבחין בדירוג רב של דפי קטגוריות. אנשים משתמשים בדפי קטגוריות כדי לגלוש, לעומת דפי מוצרים שבהם הם קונים. שיקפו את הכוונות הללו בקריאה לפעולה.
כמה דוגמאות לקריאה לפעולה למסחר אלקטרוני הן:
- קנה עכשיו
- חקור את האוסף
- גלה טרנדים חדשים
- עיין במוצרים שלנו
6. השתמש במילת המפתח שלך
מצא דרך לכלול את מילת המפתח שלך כדי לעזור למנועי החיפוש לדרג את הדף שלך. ודא שזה נשמע כאילו אדם כתב את זה. לדוגמה, הכנס את כל מילות המפתח שלך למטא תיאור כמו "קנה כאן נעלי נשים, נעלי טניס לנשים ונעלי נשים במבצע!" הוא לא מראה טוב עבור המותג שלך, כי הוא מרגיש מאולץ ורובוטי.
במקום זאת, קשר באופן טבעי את מילת המפתח לתיאור שלך, כמו הדוגמה של קרנבל הנעליים שלהלן:
הקפד לבדוק גם את מילות המפתח שהמתחרים שלך מכוונים אליהם.
7. הימנע ממחוללי מטא תיאורים
יש ויכוחים אם להשתמש במחוללים כדי לכתוב מטא תיאורים או לא. גנרטורים יכולים לייצר תיאורים שנראים משעממים וחסרי אישיות. אבל הם יכולים לעבוד אם אתה מותג עם אלפי SKUs ואין מספיק משאבים כדי לכתוב אותם.
כעסק קטן, עדיף לך לכתוב תיאורי מטא באופן ידני – במיוחד אלה עבור דפים שמקבלים הרבה תעבורת חיפוש. מלאני בדוול, מנהלת מסחר אלקטרוני במותג המשקאות Olipop, מסכימה.
"תיאורי מטא צריכים להיות חד צדדיים. קל יותר להפוך אותם לייחודיים אם יש לך מישהו בצוות שיכתוב אותם", היא אומרת. "המטא-תיאור הוא אחת הסיכויים הטובות ביותר עבור מישהו ללחוץ על תוצאת החיפוש שלך. אני מאמין שזה חשוב מדי להשאיר בידי מחולל אוטומטי".
הכלים האוטומטיים הללו הם סיבה גדולה לכך שגוגל החלה להתערב ולשכתב תיאורים. מנוע החיפוש שואף להימנע מתוכן מדבק באיכות נמוכה שאינו מספק את כוונת החיפוש. אתה יכול לטעון שעדיף ללא תיאור מאשר תיאור שנוצר באופן אוטומטי בצורה גרועה.
8. השתמש בנתונים מובנים כדי להשפיע על Rich Snippets
נתונים מובנים משפרים את האופן שבו האתר שלך מופיע בתוצאות החיפוש. זהו סוג מיוחד של קוד שאתה מוסיף לדפי האינטרנט שלך שעוזר למנועי החיפוש להבין טוב יותר את התוכן שלך. קוד זה אומר למנועי החיפוש פרטים חשובים על הדף שלך, כמו איזה סוג מידע הוא מכיל.
כאשר אתה משתמש נכון בנתונים מובנים, מנועי חיפוש יכולים ליצור תוצאות חיפוש אינפורמטיביות יותר עבור הדפים שלך. תוצאות משופרות אלו, הנקראות Rich Snippets, עשויות להציג פרטים נוספים כמו דירוגי מוצרים, מחירים או תאריכי אירועים ישירות ברשימות החיפוש.
Rich Snippets גורמים לתוצאות החיפוש שלך לבלוט. הם מושכים את תשומת הלב של אנשים ולעתים קרובות מובילים ליותר קליקים באתר שלך. על ידי שימוש בנתונים מובנים, אתה נותן לאתר שלך סיכוי טוב יותר לזרוח בתוצאות החיפוש ולמשוך יותר מבקרים.
9. בדוק תיאורי מטא לביצועים
בדיקת מטא תיאורים עוזרת לך לגלות אילו מהם עובדים הכי טוב. זה כמו לעשות ניסויים כדי לראות מה מושך יותר אנשים לאתר שלך. אתה יכול ליצור גרסאות שונות של תיאורי מטא עבור אותו דף ולהשוות את הביצועים שלהם.
כדי לבדוק, השתמש בכלים כמו Google Search Console שמראים לך כמה אנשים לוחצים על תוצאת החיפוש שלך. כלים אלה גם אומרים לך היכן התוצאה שלך ממוקמת בחיפושים. נסה סגנונות, אורכים ומידע שונים בתיאורי המטא שלך. לאחר מכן, ראה כיצד הם משפיעים על הקליקים והדירוגים שלך.
כתוב מטא תיאורים משלך
בין אם אתה בעל חנות מתחיל או מנהל מסחר אלקטרוני ותיק, תיאורי מטא מושכים חשובים כדי להגדיל את התנועה לאתר, לספק חווית משתמש טובה ולשפר את שיעורי ההמרה.
על ידי סימון התיבות שלמעלה, אתה תהיה בדרך הנכונה לאופטימיזציה של הדפים שלך לאינטרנט ובקרוב תראה את היתרונות של יותר תנועה ומכירות גבוהות יותר.
קרא עוד
- המדריך האולטימטיבי לדרופשיפינג (2024)
- כיצד למצוא מוצרים למכירה באינטרנט
- 13 ספקי הדרופשיפינג הטובים ביותר בשנת 2024
- כיצד להקים עסק דרופשיפינג – ספר הפעלה שלם לשנת 2024
- כיצד ליצור את מדיניות המשלוח שלך (עם תבנית ודוגמאות)
- 10 דרכים לכתוב תיאורי מוצרים המשכנעים (2024)
- 20 אודותינו דוגמאות לדף עם תבניות
- 130+ מוצרי Dropshipping למכירה ברווח
- למד את ההבדל בין מכירות ושיווק
- 4 סוחרים חולקים את אסטרטגיות החזרה לבית הספר שלהם
תיאור מטא שאלות נפוצות
מה עלי לכתוב במטא תיאור?
מטא תיאור של דף צריך לכלול סיכום משכנע של תוכן הדף שמישהו עומד ללחוץ עליו. זה צריך לומר להם בבירור מה הם ירוויחו על ידי לחיצה על. תיאורי מטא צריכים לכלול מילת מפתח יעד כדי לעזור למנועי החיפוש לאינדקס ולדרג את הדף.
האם תיאורי מטא חשובים לקידום אתרים?
כֵּן. תג מטא תיאור הוא בעל ערך הן עבור מנועי החיפוש והן עבור דפדפני אינטרנט. הם עוזרים לדפדפנים להבין על מה עוסק הדף שלך ואם הדף שלך יענה על השאילתה שלהם. תיאור ייחודי יכול להגדיל את הקליקים והנראות בחיפוש.
מהן שיטות תיאור המטא הטובות ביותר?
- שקול את הלך הרוח של הדפדפן
- הפוך אותו לייחודי
- שמור אותו באורך אופטימלי
- הפוך אותו למעשי
- הוסף קריאה לפעולה
- השתמש במילת המפתח שלך
- אין לך את אותו מטא תיאור עבור מספר דפים
- הימנע ממחוללי מטא תיאורים
מה עלי לעשות אם אין לי מטא תיאור?
ערכו מחקר מילות מפתח כדי למצוא את הביטויים הנכונים למיקוד. לאחר מכן בצע את השלבים שלמעלה כדי לכתוב תיאור מטא באיכות גבוהה.