תוֹכֶן הָעִניָנִים
- `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "שם": שם, "כתובת אתר": כתובת אתר }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '
'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });
התבלטות מהמתחרים ושמירה על לוח הזמנים של העבודה שלך מלא הן יעדים רבים שמעצבי אתרים יכולים להתייחס אליהם. קבלת החלטות עסקיות חכמות כדי להבטיח את קיימות השירותים שלך תעזור לך להשיג אותן. בחירת נישה לעיצוב אתרים היא החלטה כזו.
התמחות יכולה להיראות מנוגדת לאינטואיציה. אתה רוצה להרחיב את בסיס הלקוחות שלך, וצמצום ההיקף שלך עשוי להיראות נגד זה. עם זאת, להתמקדות בנישה אחת יכולה להיות מספר יתרונות, כולל הגברת הפרודוקטיביות והרווחיות.
במאמר זה, נדון מדוע אתה צריך להתמקם כמעצב אתרים וכיצד לעשות זאת. נסקור גם כמה התמחויות פופולריות ומלכודות שכדאי להימנע מהן בעת הבחירה שלך עוד לפני תחילת עסק עיצוב אתרים שלך. בואו נתחיל!
תוֹכֶן הָעִניָנִים
- מהי נישה לעיצוב אתרים?
- למה אתה צריך נישה לעיצוב אתרים
- נישות עיצוב אתרים רווחיות
- כיצד למצוא את נישה עיצוב אתרים שלך
- 1. בחר נישה על סמך פרויקטים קודמים
- 2. בדוק את מגמות עיצוב אתרים עדכניות
- 3. בדוק את התחרות שלך
- 4. שקול את התחביבים והתחומי עניין שלך
- 5. בצע את המחקר שלך לפני שאתה נישה לפי תעשייה
- 6. למד את נקודות הכאב של קהל היעד שלך
- ממה להימנע בעת בחירת נישה לעיצוב אתרים
- להתבלט על ידי התמחות בנישת עיצוב אתרים
מהי נישה לעיצוב אתרים?
"נישה" מוגדרת כפלח מיוחד של השוק עבור סוג מסוים של מוצר או שירות. כאשר שירות מספק 'נישות' במורד ההיצע שלו, הם בחרו להתמקד בתחום מסוים או בעסק מסוים בתעשייה הרחבה יותר.
בעיצוב אתרים, הכוונה היא לבחירה להציע שירותי עיצוב לקהלים, סוגי עסקים או אתרים ספציפיים. לדוגמה, מעצב אתרים יכול לבחור להתמחות באתרי מסחר אלקטרוני, ארגונים ללא מטרות רווח וכו'.
לחלופין, נישת עיצוב אתרים יכולה להתייחס לתכונה ספציפית, כגון עיצובים מחדש, מיתוג מחדש או נגישות לאינטרנט.
למה אתה צריך נישה לעיצוב אתרים
לפי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה של ארה"ב, מספר המשרות הזמינות למפתחי אתרים צפוי לגדול ב-13% עד 2028 – יותר מכל עיסוק אחר. צמיחה ברכישות מקוונות, הרחבת המסחר האלקטרוני ושימוש מוגבר במכשירים ניידים, כולם תורמים לביקוש מוגבר לשירותים אלה.
זה ללא ספק מעיד על תחזית מבריקה לענף. עם זאת, השגת לקוחות חדשים תהיה לא פחות מאתגרת. התמחות בנישת עיצוב אתרים מסוימת יכולה לעזור לך בתחום זה, בשל מגוון גורמים.
כמה יתרונות מרכזיים של נישה למטה כוללים:
- מומחיות בענף שלך – היכולת לדון במגמות האחרונות בענף הלקוחות שלך יכולה לבסס אותך כבעל מקצוע בעל ידע בעיניהם. אתה יכול להוכיח שאתה מתאים באופן ייחודי לפתור את הבעיות שלהם ולהתעדכן בדרישות המתפתחות שלהם. זה אומר שאתה גם יכול לגבות יותר עבור השירותים שלך כמומחה מוכר.
- פרודוקטיביות מוגברת – בדרך כלל אתה רוצה להשקיע את רוב הזמן שלך בעבודת עיצוב בפועל, לא להבין את הרצונות והצרכים של הלקוחות שלך. לימוד היתרונות של תעשייה מסוימת תאפשר לך לצפות ולמנוע בעיות פוטנציאליות. זה יכול להוביל לפחות תיקונים, פחות זמן מושקע בסך הכל להשגת המוצר הסופי שלך, ולקוחות מרוצים יותר. בנוסף, סביר להניח שתתחיל לבנות ספרייה של אלמנטים ותבניות שנבנו מראש שיעזרו לייעל את העבודה שלך.
- שיווק אפקטיבי יותר – כאשר אתה מתמקד בתחום מסוים של עיצוב אתרים, העתקת האתר שלך והצעת מכירה נוטים להיות יותר ספציפיים ומותאמים אישית. אנשים מבינים מיד מה אתה עושה, מי הקהל שלך ואיך אתה יכול לעזור להם לפתור את הבעיות שלהם.
יחד, היתרונות הללו בסופו של דבר פירושם יותר הכנסה עבורך כאשר אתה מקבל יותר לקוחות ופרויקטים באיכות גבוהה יותר.
מבוא לנישות עיצוב אתרים רווחיות
ההחלטה להתמחות בנישת עיצוב אתרים מסוימת היא פשוטה למדי. הבחירה באיזה תחום ספציפי להתמקד היא הרבה יותר קשה. אנו נספק כמה טיפים כיצד לקבוע את התעשייה המתאימה לך בקרוב, אך ראשית, בואו נסתכל על כמה אפשרויות פופולריות בשוק כרגע.
מסלול אחד שמעצבי אתרים נוקטים הוא לעבוד עם בעלי מקצוע מסוים. אתה עשוי להתמחות ביצירת אתרים עבור עורכי דין, או רופאי שיניים, או מכוני פיצה. אמנם זהו מהלך חכם מכל הסיבות שדיברנו עליהן לעיל, אך הוא עשוי גם להרגיש מגביל, מכיוון שהעבודה עלולה לחזור על עצמה:
חלופה היא לעצב סוג מסוים של אתר אינטרנט, כגון אתרי מסחר אלקטרוני . בהתחשב בגידול במכירות המקוונות שהזכרנו קודם לכן, סביר להניח שזו תהיה נישה מבוקשת ורווחית בשנים הקרובות:
למרות שתעבוד על הרבה מאותן תכונות – דפי מוצר, עיבוד תשלומים וכו' – עדיין תוכל ליהנות ממגוון. אתה יכול לעבוד באתר אחד שמוכר צעצועים לכלבים, אחר שמוכר תוכנה וכן הלאה. כך תוכל להשתמש בכישורי פתרון הבעיות שלך כדי ליצור פתרונות ייחודיים עבור הלקוחות שלך.
אפשרות נוספת היא להקטין נישה לפי פלטפורמה או מערכת ניהול תוכן (CMS). אתה יכול להתמחות בעיצוב אתרי וורדפרס, למשל, ולנצל כלים כמו בוני אתרים כדי להאיץ את הייצור:
למד כיצד לבנות חנות Woocommerce, שלב אחר שלב
הנישה האחרונה שנזכיר כאן היא עיצוב אתרים מקומי או אזורי. זה כרוך בהתמחות באתרים עבור עסקים קטנים או לקוחות אחרים ספציפיים למיקום. זה בדרך כלל מצריך היכרות מעמיקה עם העיר או העיר שלך, ויכולת לתרגם פרטים רלוונטיים לעיצוב האתר.
בקיצור, האפשרויות כמעט אינסופיות. אתה יכול גם לשלב נישות מרובות (לדוגמה, בניית אתרים של WordPress Elementor) כדי לצמצם עוד יותר את ההיקף שלך.
כיצד למצוא את נישה עיצוב אתרים שלך (6 טיפים מרכזיים)
זה יכול לקחת קצת מאמץ וזמן כדי להסתפק בנישת עיצוב אתרים, גם אם כבר יש לך מושג באיזו מהם אולי תרצה להמשיך. למרבה המזל, ריכזנו כמה טיפים שיקלו על ההחלטה.
1. בחר נישה על סמך פרויקטים קודמים
אחת הדרכים הקלות ביותר לבחור נישה היא להסתכל אחורה על הפרויקטים שכבר ביצעת. ייתכן שכבר התחלת להתמחות בסוג מסוים של אתרים מבלי שתבין זאת.
עם זאת, אם תיק העבודות שלך באמת אקלקטי, ואין דפוסים בולטים בפרויקטים שאתה לוקח על עצמך, זה עדיין יכול לעזור לך לצמצם את הנישה המתאימה לך. תסתכל על כמה מהעבודות הקודמות שהכי נהנית או שאתה הכי גאה בהן, ושקול אם תוכל להתמקד ביצירת אתרים דומים עבור לקוחות חדשים.
אתה יכול גם לבדוק אילו פרויקטים השתלמו הכי טוב. אמנם כסף הוא לא הגורם היחיד שיש לקחת בחשבון בבחירת נישה, אבל זה בהחלט עוזר לדעת שיש שוק שמוכן לשלם טוב עבור סוג העבודה שאתה מציע.
כמובן, זה בהנחה שכבר עבדת על כמה פרויקטים של עיצוב אתרים. אם זה לא המקרה, אפשרות נוספת היא לקחת על עצמנו עבודה ברמת התחלה או פרו בונו כדי לנסות נישות שונות ולקבוע מה עשוי להתאים לך ביותר.
שקול לפנות לארגונים לא ממשלתיים ולארגוני צדקה. ללקוחות אלה יש בדרך כלל תקציבים קטנים מאוד, אך זקוקים גם לאתרים ללא מטרות רווח על מנת להשיג את המטרות שלהם.
יתרון בבחירת נישה שכבר עבדת בה הוא שאתה יודע משהו מהביקוש שקיים למעצבים בתחום הזה, כמו גם כמה כדאי לעבוד בה מבחינה כלכלית. בנוסף, לקוחות קודמים יכולים לספק הפניות והזדמנויות רשת אחרות כדי לעזור לך למצוא לידים.
2. בדוק את מגמות עיצוב אתרים עדכניות
טרנדים יכולים להיות שימושיים כשאתה מחליט על נישה. לדוגמה, אתה יכול לשווק את השירותים שלך כדי למקד לעסקים מבוססים או סטארטאפים שמעוניינים ביישום שיטות עסקיות חדשות או טכנולוגיות מתפתחות.
זה מביא אותנו לסוג אחר של שירות עיצוב אתרים נישה שלא הזכרנו קודם – עיצוב מחדש של אתרים. אתה יכול להציג עדכונים ללידים עם תוכן מקוון מיושן ולהפוך את זה לתחום המומחיות שלך.
מגמות עיצוב אתרים אחרונות יכולות גם להצביע על אזורים שעשויים לחוות עלייה ברווחיות. לדוגמה, 2020 ראתה גל של עניין בנגישות לאינטרנט.
משמעות הדבר עשויה להיות שבתי ספר, סוכנויות ממשלתיות וארגונים אחרים שעלולים לעמוד בפני קנסות חמורים על אי ציות לחוקי הנגישות מחפשים מעצבי אתרים המתמחים בתחום זה. זו ההזדמנות שלך להתקדם ולתת מענה לצרכים שלהם.
אתה יכול להרחיב את הרעיון הזה להרבה מגמות אחרות של עיצוב אתרים. בנוסף, להתעדכן בחדשות התעשייה זה תמיד חכם. זה משפר את האמינות שלך ומאפשר לך ליצור אתרים שיניבו את התוצאות שהלקוחות רוצים לראות.
3. בדוק את התחרות שלך וקבע אם יש שוק קיים
אולי באמת כדאי לך להתמחות ביצירת אתרי אינטרנט לחנויות גלידה. עם זאת, אתה עומד להיתקל בצרות אם אין מספיק לקוחות בנישה זו כדי שתמצא מספיק עבודה כדי להתפרנס.
זה המקום שבו מחקר שוק נכנס לתמונה. תצטרך לעשות קצת חפירות כדי לקבוע אם הנישה הרצויה שלך היא בת קיימא, או אם אתה צריך לחשוב מחדש על האסטרטגיה שלך.
כמה שאלות מפתח שכדאי לשאול את עצמך כשאתה מתחיל בתהליך זה כוללות:
- האם יש בסיס לקוחות גדול זמין עבור סוג זה של עבודה?
- עד כמה הנישה הזו תחרותית?
- כמה גובים מעצבי אתרים אחרים עבור סוג זה של עבודה?
המקום הטוב ביותר להתחיל לחפש את התשובות לשאלות אלו הוא שווקים עצמאיים. אתה יכול לראות די מהר כמה אנשים שוכרים מעצבים שיבצעו עבודות מסוימות בפלטפורמות כמו Upwork, Fiverr ועבור משתמשי אלמנטור – רשת המומחים של אלמנטור:
אתה גם יכול לראות כמה הם מבקשים את השירותים שלהם וכמה השוק רווי. למרות שזה כמובן לא נתונים מקיפים, זה עדיין צריך לתת לך מושג איפה הדברים עומדים בנישה מסוימת.
הזדמנויות מחקר נוספות שעלולות להיות פוריות כוללות הסתכלות על מחירי סוכנויות קטנות וביצוע חיפושים קלאסיים בגוגל. אם תקליד "עיצוב אתרים של גלידה" בשורת החיפוש ושום דבר רלוונטי לא מופיע, ייתכן שזו לא דרך משתלמת.
4. שקול את התחביבים והתחומי עניין שלך
אמנם הרווחיות היא בהחלט חשובה, אבל זה לא הכל. כפי שהזכרנו בקצרה קודם לכן, אחד החסרונות של נישה למטה הוא שהעבודה שלך יכולה להיות קצת חוזרת ומשעממת. לכן חשוב לבחור מומחיות שתואמת את תחומי העניין שלך.
בחירת נישה שמרגשת אותך תקל על הישארות סקרנית ולחקור לעומק את הבעיות, התכונות הייחודיות והמגמות שלה. שקול להכין רשימה של תחביבים או תחומי עניין שאתה מאוד נלהב מהם ולגלות איך נראה עיצוב אתרים קיים הקשור לאותם תחומים.
לדוגמה, אתה יכול לחפש בגוגל "עיצוב אתרי משחקים" או, אם אתה חובב אוכל, "עיצוב אתר למסעדות". אתה עשוי להיות מופתע לטובה מהדרכים שבהן תוכל להפגיש את הקריירה שלך והתשוקות שלך.
בנוסף, העניין שלך בתחום יעניק לך פרספקטיבה ייחודית שיכולה לעזור להבדיל אותך ממעצבים אחרים. אם לידים מרגישים שאתה משקיע באתר שלהם כמוהם, הם עשויים להרגיש נוטים יותר להעסיק אותך.
5. בצע את המחקר שלך לפני שאתה נישה לפי תעשייה
התמקדות בתעשייה היא ללא ספק הדרך הקלה ביותר להקטין נישה. עם זאת, למרות שזה עשוי להיות מפתה לקפוץ מיד ולהתחיל לשווק ללקוחות יוקרתיים כגון רופאים ועורכי דין, הגישה החכמה היא לעשות את המחקר שלך תחילה.
אתרים בתעשייה מסוימת כוללים בדרך כלל רבים מאותם אלמנטים משותפים. לדעת מה הם עבור הנישה שאתה מקווה לפנות אליה חיוני מכמה סיבות.
בתור התחלה, זה עניין של ביסוס האמינות שלך. אתה לא רוצה לקבל את השיחה הראשונה שלך מלקוח פוטנציאלי שמחפש אתר רפואי וצריך להגיד לו שאתה לא יודע איך ליצור מערכת הזמנת תורים.
שנית, הכרת הסטנדרטים של עיצוב אתרים עבור הנישה הפוטנציאלית שלך חשובה לשביעות רצון הלקוח. השארת רכיב מרכזי עלולה להוביל לבעיות בהמשך הדרך עבור הבעלים של האתר, וכתוצאה מכך לתיקונים ו/או ביקורות גרועות.
בנוסף, אם אתה לומד כיצד ליצור סוג חדש של אתר תוך כדי תנועה, זה ייקח יותר זמן. המשמעות היא המתנה ארוכה יותר וחשבון גבוה יותר עבור הלקוחות שלך, ששניהם לא צפויים לשמח אותם במיוחד.
למרבה המזל, הפתרון כאן הוא פשוט. התחל על ידי עיון בדוגמאות של אתרים בנישה שאליהם אתה רוצה למקד. רשום הערות על קווי הדמיון ביניהם, כמו גם כל פיצ'ר שאתה חושב שהוא מועיל במיוחד ומעלה את האתר.
לאחר מכן, קרא על שיטות עבודה מומלצות לעיצוב אתרים הקשורים לתכונות אלו. בנוסף להגדלת הידע והמומחיות שלך, זה גם ייתן לך מושג על מחויבות הזמן שתדרוש ליצירת אתרים בנישה זו, אשר בתורו יעזור בתמחור השירותים שלך והחלטות מפתח אחרות.
6. למד את נקודות הכאב של קהל היעד שלך
במקום להתמקם רק לפי ענף, אתה יכול להיות אפילו יותר ספציפי על ידי התמקדות בבעיות יחידניות בתחום. אסטרטגיה זו מתאימה גם להתמחות בעיצובים מחדש או שירותים ייחודיים אחרים.
שוב, אסטרטגיה זו מחייבת אותך לעשות קצת מחקר על הנישה הפוטנציאלית שלך. ברוב המקרים, חיפושים בודדים בגוגל עשויים להעלות את האתגרים הנפוצים ביותר שעומדים בפני קהל היעד המסוים שאתה חושב עליו.
לאחר מכן תוכל לקחת את המידע שאתה מוצא ולעצב את השירותים שלך סביבו. לדוגמה, יותר מכירות מתרחשות במכשירים ניידים בימים אלה. כתוצאה מכך, ייתכן שתשקול להתמחות בעיצוב מסחר אלקטרוני רספונסיבי.
ממה להימנע בעת בחירת נישה לעיצוב אתרים
יש כמה מלכודות שכדאי להימנע מהן בעת בחירה בנישת עיצוב אתרים, שבחלקן כבר התייחסנו באופן לא פורמלי. ראשית, בעוד שאתה צריך לבחור נישה שיכולה לקיים את העניין שלך לטווח ארוך, ייתכן שעשייה זו לא תהיה מעשית אם ההתמחות הרצויה לך היא ממש לא ברורה.
זכור שבסופו של יום אתה בונה עסק. הבחירה שלך בנישת עיצוב אתרים צריכה ליצור איזון בין מה שאתה מוצא מעניין לבין מה שמשלם מספיק כדי לכסות את החשבונות שלך.
מצד שני, אתה לא רוצה לעבוד על פרויקטים שתשתעמם איתם, או עם קבוצות שהערכים שלהן לא עולים בקנה אחד עם הערכים שלך. זהו מסלול מהיר לשחיקה, אשר יבטל במהירות את כל היתרונות של נישה למטה מלכתחילה.
בנוסף, תרצה לוודא שעשית מספיק מחקר על הלקוחות הפוטנציאליים שלך לפני שתתחיל לשווק את השירותים שלך אליהם. זה כולל הכל מהתרבות והקהל שלהם ועד לנקודות הכאב של העסקים שלהם.
לדוגמה, אלמנטים עיצוביים מסוימים עשויים להיות בלתי הולמים מבחינה תרבותית עבור אזורים מסוימים. למרות שהלקוחות שלך אולי לא יגידו לך את כל התכונות שתצטרך להימנע מהם או להשתמש במשורה בפרויקטים שלהם, מחקר מקיף מצדך אמור לגרום לך להיות מודע להם.
ציינו בעבר כי בחירת נישה עשויה להגדיל את הפניות הלקוחות והזדמנויות הרשת. עם זאת, זה לא אומר שאתה לא צריך לעסוק באסטרטגיות שיווק קצרות וארוכות טווח כאחד כדי לקדם את העסק שלך.
אתה רוצה להיות מכוון בהקמת עצמך כמומחה. זה אמור לבוא לידי ביטוי בכל ערוץ שבו אתה משתמש לשיווק השירותים שלך, בין אם זה האתר שלך, קטעי תוכן סמכותיים או מודעות במדיה החברתית.
להתבלט על ידי התמחות בנישת עיצוב אתרים
מציאת נישת עיצוב האתרים שלך יכולה להיות מאתגרת, במיוחד בשל מספר האפשרויות האפשריות העומדות לרשותך. עם זאת, התמחות השירותים שלך בדרך זו יכולה להיות מתגמלת. ייתכן שתוכל להתבלט מהמתחרים בצורה יעילה יותר וליצור עסקים נוספים על ידי ביסוס המומחיות שלך.
דנו בכמה נישות פוטנציאליות שתוכל להתמקד בהן, כמו גם טיפים לקביעה איזו מהן מתאימה לך. חלק מאלה כוללים בחירת נישה על סמך פרויקטי העבר שלך, התחשבות בתחביבים ותחומי העניין שלך, וחקירת נקודות הכאב של הקהל שלך.
יש לך שאלות לגבי מציאת נישה לעיצוב אתרים שלך? ספר לנו בקטע ההערות למטה!