רעיונות עסקיים

כיצד לספק ולקבל משוב עיצובי יעיל

טְעִינָה…
    `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "שם": שם, "כתובת אתר": כתובת אתר }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '

'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });

הדרך לשלמות טמונה בביקורת בונה ובמשוב טוב, והיא נכונה לכל מקצוע – כולל עיצוב אתרים.

לא רק שמשוב טוב מאפשר לשפר את העבודה, אלא שהוא גם יכול לחסוך זמן, לעזור להימנע ממלכודות בשלב מוקדם ולוודא שציפיות הלקוח מתקיימות.

מתן וקבלת משוב, לעומת זאת, הוא פעולת איזון.

לקוחות אולי יודעים מה הם רוצים, אבל לא מודעים לדברים כמו חווית משתמש, עקרונות עיצוב, מגבלות תוכנה ועוד. למעצבים, לעומת זאת, יש אולי את הידע ליצירת עיצוב מעולה, אבל אולי זה לא עולה בקנה אחד עם מה שהלקוח רוצה.

היום, אנו הולכים לספק כמה טיפים עבור:

  • לקוחות ובעלי עניין אחרים כיצד לספק משוב עיצובי מועיל שהמעצב יכול להשתמש בו כדי ליישם את החזון שלך.
  • מעצבי אתרים כיצד לעזור ללקוחות לספק את הסוג הנכון של משוב ולאחר מכן כיצד להגיב אליו בצורה הטובה ביותר.

אבל ראשית, בואו נסתכל על החשיבות של קבלת משוב שימושי.

סיימת לעבוד על האתר הזה? גלה כיצד למסור אותו ללקוח שלך

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מדוע משוב חשוב בעיצוב אתרים

How To Provide And Receive Effective Design Feedback 04 How To Provide And Receive Effective Design Feedback 1

למרות שזה אולי נראה קל יותר למעצב לקחת את המידע שהלקוח נותן להם ופשוט לרוץ איתו, אין שום ערובה שמה שהם מגיעים אליו הוא אותו חזון שהלקוח חשב עליו.

על ידי תזמון צ'ק-אין לפרויקט ואיסוף משוב באותם זמנים, מעצבים יכולים לבצע התאמות לאורך הדרך. יש מגוון יתרונות לעבודה בדרך זו:

שיתוף פעולה ושיחה כנה מובילים לתוצאות איכותיות יותר

מעקרונות עיצוב ועד תקני אינטרנט ומגמות עיצוב אתרים ועד שיטות עבודה מומלצות לחוויית משתמש, מעצבים יודעים כל מה שצריך לדעת על בניית אתרים באיכות גבוהה. למרות שלקוחות לא תמיד מכירים את האסטרטגיות הללו, המעצב יכול לעזור להם להבין את הערך שלהם במקום לפסול על הסף כל משוב או העדפות אישיות שעומדים נגדם.

בדרך זו, תהליך עיצוב אתרים הופך להרבה יותר שיתופי.

הלקוח מוזמן לקחת חלק בתהליך, ללמד את המעצב על סוגי האסתטיקה והתכנים המתאימים למותג שלו. לאחר מכן המעצב לוקח את הקלט ומחליט כיצד ליישם אותו בצורה הטובה ביותר באתר.

אמנם החזון של הלקוח חשוב, אך לא ניתן ליישם אותו באופן עיוור אם הוא מפר את הכללים של עיצוב אתרים טוב או חווית משתמש. ותפקידו של המעצב לקבל את ההחלטה הזו ואז להסביר את ההיגיון מאחוריה – במונחים הפשוטים ביותר – כדי שהלקוח יוכל להצטרף אליה.

איסוף משוב לאורך הפרויקט יכול להפחית זחילה בהיקף

מעצבים לא תמיד מתכוונים למסמר את החזון של הלקוח בפעם הראשונה או אפילו השנייה. תארו לעצמכם מה זה יעשה לציר הזמן או לתקציב אם לא נאסף משוב עד שהאתר כולו נבנה.

דבר אחד שמעצב יכול לעשות הוא להביא את הלקוח לפרויקט מוקדם ככל האפשר. על ידי הצגת סקיצות ו-wireframes של האתר בשלב מוקדם, המשוב של הלקוח יכול לעזור למעצב להתקרב יותר ויותר אל החזון של הלקוח לפני תחילת עבודת העיצוב האמיתית.

לאחר מכן, על המעצב להפנות את הלקוח באבני דרך שונות לפרויקט כדי לאסוף משוב. לא רק שזה ישמור על ניהול סבבי גרסאות יותר, אלא זה גם מאפשר למעצבי אתרים לשמור על שליטה טובה יותר על קצב הפרויקט.

כאשר מעצבים רואים משוב כחלק מהתהליך שלהם, זה משהו שהם יכולים לתכנן מראש. בעת יצירת חוזי לקוח והיקף הסכמי עבודה, המעצבים יכולים לקחת בחשבון סבבי משוב ותיקונים כחלק מהתקציב ומלוחות הזמנים.

אלא אם כן משהו משתבש או צץ מקרה חירום חיצוני, זחילת היקף לא אמורה להיכנס לתמונה.

תקשורת בריאה בין לקוח למעצב מביאה לתהליך טוב יותר

גישה בריאה ופרודוקטיבית למתן וקבלת משוב יכולה לעשות עולם של הבדל עבור כל מי שמעורב בפרויקט עיצוב אתרים.

בלי זה, קל להרבה רגשות רעים להסתחרר. מזג האוויר מתלקח. רגשות נפגעים. כל דיון מרגיש כמו קרב.

השליליות הזו תהפוך את מכלול העבודה למלחיץ עבור כל המעורבים. וסביר להניח שמישהו יתרחק בתחושת מרירות על הפרויקט כשהכל ייאמר ונעשה.

אבל על ידי יצירת סביבה של תקשורת בריאה, תהליך העיצוב הופך ליותר פרודוקטיבי והתוצאות טובות הרבה יותר מאשר אם שני הצדדים מסוכסכים זה עם זה. בסופו של דבר, כולם מתרחקים מהפרויקט מרוצים ממה שהם השיגו יחד .

כיצד לתת משוב עיצובי שימושי כבעל עניין בפרויקט

How To Provide And Receive Effective Design Feedback 03 How To Provide And Receive Effective Design Feedback 2

ישנם מספר אנשים שעלולים למצוא את עצמם במצב זה:

  • בעל העסק ששכר מעצב לבניית אתר האינטרנט שלו
  • מנהל הפרויקט המפקח על עבודת עיצוב אתרים
  • מעצב אתרים שהעביר עבודה במיקור חוץ לשותף מעצב

לא משנה מי אתה, המטרה במתן משוב היא לא להרוס את עבודתו של המעצב. אם אתה רוצה אתר שיתאים לחזון המותג ויעזור לך להשיג את מטרותיו, אז משוב צריך להיות יותר דיון מאשר דרישה.

הנה כמה דברים שכדאי לזכור בעת מתן משוב למעצב:

1. סמוך על התהליך

אם מעצב האינטרנט שלך הרכיב ציר זמן לאתר, שילב אבני דרך שבהן תוכל להשאיר משוב ולספק לך פלטפורמה לתקשורת, סמוך על התהליך. חטיפת וניהול מיקרו של הפרויקט, או, בצד השני של זה, רפאים לחלוטין של המעצב הוא מתכון לאסון.

שכרת את המעצב מסיבה כלשהי. עכשיו תסמוך עליהם שיקחו את המושכות לידיים. הם יתנו לך הזדמנות להביע את דעתך כשיגיע הזמן.

נצל את הזמן שבין אבני דרך מתוכננות כדי לשבת לבד, בשקט ולא מקוון כדי לעבור על המוצר. כך תוכל להתרכז יותר בפרטים הקטנים יותר.

2. בחר אדם אחד שיספק משוב

האם שמעתם פעם את המשפט "יותר מדי טבחים במטבח"? זה מתייחס להשלכות השליליות של מתן אפשרות ליותר מדי תורמים ומחזיקי עניין לשקול עניין או להיות מעורב בפרויקט.

כדי למנוע את הקונפליקט והבלבול שמגיעים לעתים קרובות עם יותר מדי טבחים במטבח, מעצב האינטרנט שלך יבקש ממך לבחור אדם אחד להיות מקבל ההחלטות העיקרי. בסופו של דבר, אותו אדם אחד – שמעורב בפרויקט מתחילתו ועד סופו – יוכל לספק קלט ברור, קוהרנטי ועקבי.

כבונוס, לא תצטרכו להשקיע כל כך הרבה זמן בפגישות או לחזור הלוך ושוב על משוב, מכיוון שזה הופך לשיחה אחד על אחד בין מעצב ומקבל החלטות.

3. היו ספציפיים

כאשר יש לך הזדמנות לחלוק משוב, קבל ספציפי לגבי מה זה עובד בשבילך ומה לא.

לדוגמה, להגיד למעצב שאתה "לא אוהב" את עיצוב דף הבית לא יעזור לו. הדבר נכון גם אם אתה משתמש בז'רגון או בשפה מעורפלת כדי לתאר את מה שאתה רוצה שייעשה, כמו "האם נוכל לגרום לתמונה הזו לקפוץ?".

היו ספציפיים כשאתם מספקים משוב. אם אינך בטוח כיצד לעשות זאת, שאל את עצמך:

"למה אני/לא אוהב את זה?"

יכול להיות שהצבעים לא מתאימים לאווירה של המותג שלך, הגופנים נראים רשמיים מדי או שהתמונות נראות מזויפות. גלה מה באמת מניע את התגובה שלך כדי שתוכל לספק תגובה שהמעצב יכול לעשות איתה משהו. כדי לסייע לכם בכך, מומלץ מאוד להגדיר את המטרה של כל עמוד/רכיב כבר מההתחלה. כך, כשאתה נותן משוב, אתה יכול לוודא שהוא ממוקד ושהוא יישאר במסגרת המטרות והיעדים שנקבעו.

ואם אתה לא יודע מה בדיוק לא בסדר או איך לתקן את זה, בקש עזרה מהמעצב. הם יכוונו אותך לעבר הפתרון הנכון.

4. אם אתה לא יכול להסביר את זה, הראה את זה

לא תמיד קל לנסות להעביר את מה שאתה חושב על עיצוב. גם אם אתה יודע את ה"למה?", אולי אתה לא יודע איך לבטא את זה.

במקום זאת, הראה להם על מה אתה מדבר. אולי ראית ניוזלטר עם הסגנון שאהבת או שהיה אתר אינטרנט עם טופס יצירת קשר שממש הצחיק אותך. אל תרגיש שאתה צריך לתאר משהו טכנית כדי שהמעצב יבין. פשוט תראה להם!

5. היו מציאותיים

אמנם ייתכן שתהיה לך תגובה רגשית למה שהוצג בפניך, אבל חשוב להיות מציאותיים עם המשוב שלך.

לכן, אם אתה מוצא את עצמך רוצה לומר "אני מרגיש" או להשתמש בתגובה רגשית אחרת כמו "אני שונא", לחץ על כפתור ההשהיה ותבין מה הקונפליקט בפועל ביחס ליעדים העסקיים שלך.

תגובות רגשיות אינן מועילות למעצבים. אולי הם יוכלו לאמוד כמה חם או קר הם מבחינת עיצוב נכון, אבל הרגשות לא נותנים להם שום דבר קונקרטי לעבוד איתו.

כך גם אם הנטייה שלך היא להצהיר אמירה גורפת כמו "אני אוהב את זה". אמנם זה נהדר ליידע מעצבים מתי אתה מרוצה ממה שהם עשו, אבל זה לא מועיל לתת להם משוב מקיף.

במקום זאת, ספר להם בדיוק מה עושה אותך מאושר או מה לא, אבל זכור להיות מציאותי גם עם המשוב שלך. לבקש מהם לעשות משהו חורג מהיקף התפקיד ששכרתם אותם או שהוא בלתי אפשרי בדרך אחרת בהתבסס על ציר הזמן והתקציב רק יוסיף עימות במקום שלא היה קודם.

6. קבע סדרי עדיפויות

בהתאם לגודל האתר שלך, ייתכן שיהיה לך הרבה משוב לתת. כשאתה חולק את הקלט שלך עם המעצב, שקול לארגן אותו על סמך חשיבות.

עד כמה חשוב השינוי תלוי במספר גורמים:

  • על אילו חלקים באתר זה ישפיע
  • כמה זמן ייקח ליישם
  • בין אם זה הכרח או סתם הערה מטופשת
  • האם זה היה במקור חלק מהיקף העבודה
  • כמה שליטה יש למעצב על האלמנט (אם הוא נוצר על ידי מישהו אחר)

אתה יכול וצריך להשמיע את המשוב שלך. רק שים לב למה אתה מבקש וכיצד זה ישפיע על ציר הזמן והתקציב שלך.

7. אל תיתן רק משוב שלילי

קל מדי להסתכל על משוב כמשהו שאמור להיות שלילי.

"הטופס ארוך מדי ותופס יותר מדי מקום בדף צור קשר."

"התמונה בדף אודות לא עושה עבודה טובה בלייצג אותנו."

"צבעי הכפתורים הופכים את הטקסט לקשה לקריאה."

כדאי גם להשאיר משוב חיובי. לא מדובר בליטוף האגו של המעצב. הכוונה היא לעזור להם להבין טוב יותר מה הם עשו שעובדים היטב עבורך ועבור המותג שלך. כך, אם תציע שינויים, הם לא יעשו שוב את אותן הטעויות.

כיצד לקבל ולהגיב למשוב כמעצב אתרים

How To Provide And Receive Effective Design Feedback 02 How To Provide And Receive Effective Design Feedback 3

בניגוד לכישורים קשים שהופכים אותך למעצב טוב, כישורים רכים כמו תקשורת, משא ומתן וסבלנות מאפשרים לך להפיק את המרב מהמשוב של הלקוח. לא רק שתוכל לאסוף משוב שימושי, אלא גם תחזק את האמון והביטחון של הלקוחות שלך באתרים שאתה יוצר עבורם.

הנה כמה דרכים שבהן תוכל להפעיל את המיומנויות הרכות הללו:

1. כלול תמיד משוב בחוזה וב-SOW שלך

משוב מלקוחות לא אמור להיות רק נקודת ביקורת מובנית בתהליך עיצוב האינטרנט שלך. אתה צריך לדון בזה עם הלקוח שלך לפני שהוא אי פעם יהפוך ללקוח שלך.

כשאתה מרכיב את חוזה עיצוב אתרים והיקף העבודה שלך (SOW), וודא שאתה מפרט את כל הפרטים הקשורים למשוב. על ידי הגדרת הציפיות הנכונות מההתחלה, הלקוחות שלך יהיו מוכנים היטב לתת את המשוב שלהם ברגע שהעבודה תתחיל.

הנה כמה תחומים שבהם תוכל להתייחס למשוב בניירת שלך:

ציר זמן ואבני דרך של הפרויקט

הוסף שלבי משוב בחלקים קריטיים של התהליך, כמו לאחר יצירת מדריך הסגנון או כאשר אבות הטיפוס מוכנים.

הקצה להם תאריכים כדי שהלקוח יוכל להוסיף אותם ליומן שלו ולהיות מוכן לספק את המשוב שלו בזמן.

מספר תיקונים

זה מאוד לא סביר שתעבוד על פרויקט עיצוב אתרים ולא תקבל משוב או בקשות לתיקון. לקראת זה, הגדר מספר מרבי של תיקונים המותרים בכל שלב.

זה גם רעיון טוב לקבוע כמה זמן על הלקוח לספק משוב. בדרך זו, אם הם יפילו את הכדור, יהיה לך תהליך להתמודד עם זה. או שאתה מעמיד את הפרויקט בהמתנה עד שהם מספקים משוב או שאתה לוקח את השתיקה שלהם כאישור ועובר לשלב הבא.

היקף העבודה

ודא שאתה מפרק בבירור את היקף הפרויקט. אם כל המשוב או הבקשות של הלקוח שלך חורגים מההיקף המקורי, אתה יכול להפנות אותם ל-SOW החתום.

אם הם מרחיבים את ההיקף, כלול סעיף שמסביר מה קורה אחר כך. זה לא הוגן כלפיך (או ללקוחות אחרים שלך) לקחת על עצמך עבודה נוספת בחינם או לתפוס יותר זמן ממה שהוקצב לפרויקט. אז תצטרך לקבוע כיצד ישתנו עלות הפרויקט ותאריך האספקה.

2. שאל על העדפות העיצוב של הלקוח במהלך ההטמעה

יש הרבה מה לאסוף מהלקוח במהלך תהליך ההטמעה. בנוסף לאישורי הכניסה, הלוגואים והנכסים, אל תשכח לשאול על העדפות העיצוב שלהם (עם דוגמאות לאתרים שהם אוהבים, אם אתה יכול להשיג אותם).

משהו אחר שאתה עשוי לעשות הוא לראיין את הלקוח שלך במהלך ההצטרפות.

כדי להתכונן לכך, כדאי ליצור חידון יעדים הכולל שאלות הקשורות למותג, העדפות העיצוב והיעדים העסקיים של הלקוח…

הראיון/החידון הוא אופציה נהדרת מכיוון שהוא מכין את הבמה למערכת היחסים השיתופית שלכם כבר מההתחלה. אתה שואל אותם על המטרות שלהם והם מקבלים הזדמנות לחלוק איתך את הציפיות וההעדפות שלהם בזמן אמת.

לדעת מה הם אהבתם והלא אוהבים שלהם יקל על יצירת אתר אינטרנט שמתאים לחזון שלהם. בנוסף, רישום רשמי של ההעדפות שלהם יועיל אם מאוחר יותר הם סותרים את הקלט המקורי שלהם.

עוד משהו:

אם עדיין אין לך מידע זה, כלול שאלה בטופס ההצטרפות שלך המבקשת מהלקוח שלך להגדיר מקבל החלטות אחד שתקבל ותגיב ממנו למשוב.

3. תן ללקוחות פלטפורמת משוב ידידותית למשתמש

זה אולי לא הרעיון הטוב ביותר לשלוח דגמים ונכסי עיצוב אחרים ללקוחות בצורה של קובצי PDF סטטיים או JPG. זה לא רק חוסר ידע טכנולוגי שאתה צריך לדאוג לגביו. זה גם הפורמט שבו הם מספקים משוב.

לקוח אחד עשוי לצלם צילומי מסך. לקוח אחר עשוי לכתוב מיילים בלתי נגמרים עם נקודות תבליט של כל מה שהוא רוצה לתקן. אחר עשוי להתקשר אליך ולקשקש רשימה של השינויים שלו בכל פעם שיש לו משוב.

דרך טובה יותר לעשות זאת היא לתת ללקוחות פלטפורמת משוב חזותי שבה הם יכולים לסמן את ממשק המשתמש. BugHerd ו-Usersnap שניהם קלים לשימוש וצריכים להגיע עם עקומת למידה מינימלית עבור הלקוחות שלך. אתה יכול גם להשתמש בפלטפורמת אב טיפוס כמו InVision או Figma בשביל זה.

בעוד שניתן לתת משוב הקשור לשינויים ושינויים קלים בכתב, תקבל תוצאות טובות יותר אם תיפגש עם הלקוח (או לחילופין, המעצב) באופן אישי כדי לדון במושגי עיצוב חדשים.

4. מסור את העיצובים בזמן אמת

שליחת אימייל ללקוח שלך עם קישור למה שהרכבת יכולה להוביל לכל מיני בעיות. במקום להשאיר אותם מבולבלים או מתוסכלים מהמסירה, קבע שיחה מהירה. אתה לא צריך יותר מ-10 או 15 דקות.

באמצעות Zoom או Google Hangouts, ספק להם ייצוג מדהים שלו ושתף את אב הטיפוס העובד עם הלקוח שלך. הם הולכים להרגיש נרגשים ורגשיים לגבי האתר החדש שלהם, אז זו דרך מצוינת לחגוג את מה שבניתם ביחד.

כמובן, אתה לא רוצה להתמקד רק בהשלמת העיצובים. אתה עדיין צריך לקבל את המשוב שלהם. לכן, בזמן שאתה מעביר אותם על אב הטיפוס, ספק הקשר למה שעשית והזכיר להם את המטרות המקוריות שדיברת עליהן.

לאחר מכן, העבירו אותם דרך הקבצים, פלטפורמת המשוב או יצירת האב-טיפוס שהם ישתמשו בהם כדי לסקור ולהוסיף משוב ותנו להם לדעת בדיוק מה אתם רוצים שהם יעשו.

הנקודה האחרונה חשובה במיוחד. על ידי מתן הנחיות ברורות במה להתמקד וכן כמה פריטי פעולה, תקבל מהם משוב ספציפי ומלא יותר.

5. הישאר רגוע ואל תיקח משוב באופן אישי

אלא אם הלקוח מתחיל להטיח בך גסויות או עלבונות (שזו בעיה אחרת לגמרי), אין צורך לקבל משוב עיצובי באופן אישי.

אנשים שוכרים אותך כי אתה יודע איך לבנות אתר שמתפקד היטב עם קהל היעד שלהם כמו גם במנועי החיפוש. אם הם היו מבינים איך עושים את זה, הם היו עושים זאת בעצמם.

עם זאת, חלק מהמשוב שאתה מקבל עשוי להרגיש פוגע.

"אני לא אוהב את זה."

"זה לא מה שרציתי."

"זה מכוער."

הרבה מהטיפים כאן אמורים למנוע מהלקוחות שלך להגיב כך. עם זאת, אם אתה נתקל בזה, פשוט הזכיר לעצמך שיש להם תגובה רגשית. עם קצת עזרה ממך, הם יוכלו לעצב מחדש את המשוב שלהם ולעבוד איתך כדי להביא את האתר שלהם למקום ששניכם מרוצים ממנו.

שוב, זה לא קשור אליך. זה קשור לקשר הרגשי החזק שיש להם לאתר האינטרנט שלהם ולא לרצות לטעות. זה מובן לחלוטין. פשוט הישאר רגוע כשאתה מגיב ועזור להם לעבור את זה.

6. זהה את הסיבה הבסיסית למשוב שלהם

אם אתה מקבל משוב שנראה לא מועיל, אל תמחק אותו לגמרי. במקום זאת, תסתכל מקרוב על מה שקורה. שאל את הלקוח שלך שאלות מובילות שיעזרו לך לאתר את שורש המשוב שלו. לְדוּגמָה:

לקוח: "אני לא אוהב את התמונות בדף הבית."

אתה: "איזה מהם בדיוק?"

לקוח: "כולם."

אתה: "בסדר, בוא נתחיל מהתמונה הראשונה במדור הגיבורים. האם זו צורת התמונה שאתה לא אוהב? הצבעים?"

לקוח: "אולי, אני לא מעריץ גדול של סגול."

הפוך את השאלות לניתנות לניהול על ידי צמצום המיקוד של הלקוח. לאחר מכן, המשך לשאול שאלות עד שאתה יודע בדיוק מה מניע את הדחייה. הקפידו להקשיב לתגובתם ולרשום הערות כדי שלא תפספסו דבר.

בנוסף לעזור לך להיות ברור לגבי מה שצריך לתקן, זה צריך גם לשנות את הלך הרוח שלהם מ"הכל לא בסדר ואני שונא את זה" ל"בסדר, אנחנו רק צריכים תמונות שונות".

7. דחף לאחור כשאתה צריך

לא כל המשוב העיצובי שתקבל יהיה תקף. במקום להתפשר על איכות האתר על ידי שילוב משוב רע, למד כיצד לדחוף לאחור.

הנה כמה מקרים שבהם זה עשוי להיות נחוץ:

הם מבקשים ממך לעשות משהו שיוביל באופן אובייקטיבי לחוויית משתמש גרועה.

אם זה קורה, אל תשתמש בז'רגון עיצובי או דיבור טכנולוגי כדי לנסות ולהסביר מדוע זה רעיון רע. פשוט השתמש בנתונים ובמקרים והראה להם את ההוכחה.

הם מתבלבלים בדבר אחד קטן.

עזרו להם לקבוע סדרי עדיפויות לשינויים שהם רוצים שיבוצעו. אם הם יראו איך משהו כל כך לא משמעותי מעכב את הפרויקט, הם יבינו שזה בסדר לעזוב אותו בינתיים.

הם סתרו משהו שהם אמרו לך במקור.

זו הסיבה שחשוב לשמור תיעוד טוב. מלכידת ההעדפות שלהם במהלך ההצטרפות ועד להקלטת כל השיחות שלך, השתמש ברשומות האלה כדי להראות להם איך מה שהם מבקשים עכשיו שונה מהמקום שבו הם התחילו.

הם חרגו מהיקף העבודה או ממספר התיקונים.

אלא אם כן יש בעיה רצינית של תקשורת שגויה, זה לא אמור לקרות. אם הלקוח פשוט מושיט גישה מוגזמת ומנסה לקבל יותר ממה ששילם עבורו, שוב, הראה לו את הניירת שעליה חתם והזכיר לו את מגבלות המשוב והעדכון.

הם הביאו משוב ממישהו מחוץ לחברה.

המשוב השני מגיע מחוץ לכותלי החברה של הלקוח שלך (למשל בן/בת הזוג, ילד של חבר, מישהו שפגש במסיבה) הוא השני שאתה צריך לשים לזה סוף.

כבדו את העובדה שהם עושים מאמץ להביא את האתר שלהם למקום טוב והודו להם על כך. עם זאת, הם הפקידו בך את עיצוב האתר כי אתה המומחה. כל משוב מגורם חיצוני – במיוחד מי שאינו מעצב ומישהו שאינו בארגון שלו – סביר להניח שלא יועיל.

מצאו דרך לשים את זה בעדינות בצד והשתדלו לא לפגוע ברגשות הלקוח (או המקור שלו). דרך טובה לעשות זאת היא להביא לטבלה קונטרפונקט המבוסס על נתונים ומקרי מקרים.

התחל לתקשר טוב יותר כדי ליצור אתרים מעולים

למשוב של לקוחות יש את היכולת לשפר במידה ניכרת את התוצאות של האתרים שאתה בונה. אבל לא כל משוב הוא משוב טוב.

מהצד של הלקוח, צריכה להיות תקשורת בריאה ואמון בתהליך. ומהצד של המעצב צריך להיות שליטה והבנה. אם שני הצדדים יכולים להתאחד במטרה ליצור את האתר הטוב ביותר האפשרי, שיתוף הפעולה הזה יכול להיות פורה באמת.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button