אתה משתמש במנועי חיפוש כמו גוגל כדי לחפור בכמות כמעט אינסופית של אתרים, דפים, חשבונות מדיה חברתית, סרטונים, תמונות, ספריות, אוספים וקבצים באינטרנט. אם אתה מנהל חברה מקוונת או חנות מסחר אלקטרוני, אתה יודע שהופעה בתוצאות של מנועי החיפוש יכולה להיות מניע מרכזי לעסקים.
למרות שהכלים הללו עבדו במשך עשרות שנים, טכנולוגיות חזקות הממנפות בינה מלאכותית התרבו לאחרונה. מנועי חיפוש המונעים בינה מלאכותית משתמשים בלמידת מכונה ובעיבוד שפה טבעית כדי לעזור לך למצוא את המידע שאתה מחפש – ואתה יכול גם להשתמש בהם באתר האינטרנט שלך או בחנות המסחר האלקטרוני שלך ככלי חיפוש מובנה.
מהו מנוע חיפוש בינה מלאכותית?
מנוע חיפוש בינה מלאכותית משתמש בבינה מלאכותית כדי לעזור למשתמשים למצוא תוצאות חיפוש. כלי חיפוש בינה מלאכותית יכולים בדרך כלל לפענח הנחיות מורכבות יותר, להבין טוב יותר את כוונת המשתמש ולסנתז תשובות בצורה נגישה יותר. בנוסף, חיפושי בינה מלאכותית לרוב אינם מוגבלים לטקסט בלבד. הם יכולים לכלול גם חיפוש קולי ופונקציות חיפוש חזותי. לדוגמה, תוכל לצלם תמונה של מנורה שאתה אוהב או לתאר אותה על ידי דיבור אל המיקרופון של הטלפון שלך ולתת לחיפוש AI למצוא מנורה תואמת למכירה באינטרנט.
כיצד פועלים מנועי חיפוש בינה מלאכותית?
חיפוש בינה מלאכותית מסתמך על עיבוד שפה טבעית (NLP), שעוזר למחשבים לפענח טוב יותר את השפה והמשמעות האנושית. זה אומר שכאשר אתה משתמש במנוע חיפוש בינה מלאכותית, במקום להקליד "קניות שמלת מקסי ירוקה" ולסרוק את התוצאות, אתה יכול להקליד משהו כמו "אני מחפש שמלת מקסי ארוכה בצבע ירוק יער עם צווארון צונח ושרוולים ארוכים . התחתית צריכה להיות קפלה. אני מידה 6." מנוע החיפוש של AI יכול לפרש את התוצאה הזו ולספק לך תשובות על סמך הקשר.
מנועי חיפוש מסורתיים השתמשו במקור במילות מפתח כדי להעריך את הרלוונטיות של תוצאה לשאילתה נתונה. אולם כעת, חיפוש פשוט בגוגל כולל אלגוריתם מורכב שמעריך הרבה יותר מסתם מילות מפתח רלוונטיות; זה גם בוחן מיקום, קריאות, מהירות אתר, קישורים נכנסים ועוד – כולל AI. בהתחשב בכך שרוב מנועי החיפוש הגדולים משתמשים כעת בתכונות בינה מלאכותית, הגבול בין חיפוש מסורתי לחיפוש בינה מלאכותית הולך ומטשטש.
היכולת הזו ללמוד מהשפה ומהתגובה של משתמש ספציפי – ולאחר מכן להעביר את המידע בצורה יותר שיחתית – היא ההבדל העיקרי בין מנועי חיפוש מסורתיים ובינה מלאכותית. בינה מלאכותית יכולה להגביר את רלוונטיות החיפוש ולהפוך את כל חווית החיפוש למהירה וטבעית יותר.
מהו חיפוש אתר בינה מלאכותית?
חיפוש באתר מתייחס לחיפושים המתרחשים בגבולות האתר שלך. בדומה לאופן שבו בחנות פיזית יש אנשי מכירות אנושיים שיכולים ליצור אינטראקציה עם לקוחות, לשאול שאלות המשך ולהדריך אותם לקראת רכישה, חיפוש באתר מבוסס בינה מלאכותית יכול לעזור ללקוחות לנווט באתר המסחר האלקטרוני שלך. חיפוש באתר מבוסס בינה מלאכותית יכול לפרש הקשר ומשמעות מהשאילתה שהוקלדה של המשתמש, ולקבוע אילו תוצאות מתאימות לו ביותר. סוגים אלה של חיפושים המונעים בינה מלאכותית מסתמכים בדרך כלל על טכנולוגיית חיפוש סמנטית כדי להבין את כוונת המשתמש.
מנועי החיפוש הטובים ביותר של AI
- מְבוּכָה
- טייס משנה בינג
- Exa
- You.com
- גוגל
צרכנים משתמשים במנועי חיפוש בינה מלאכותית כדי לעזור להם למצוא את מה שהם מחפשים. הנה כמה אפשרויות פופולריות:
מְבוּכָה
Perplexity הוא מנוע חיפוש AI מקיף שיש לו ממשק משתמש דומה לצ'אטבוט כמו ChatGPT. לצד תשובה מסונתזת לשאילתת החיפוש שלך, Perplexity משלבת תמונות, קישורי קניות, מאמרים וקישורים לסרטונים רלוונטיים.
טייס משנה בינג
מנוע החיפוש של מיקרוסופט Bing שילב את עוזר ה-AI Copilot שלו בפונקציית החיפוש שלו. Copilot מסנתז תשובות בצורה תמציתית, ומספק קישורים רלוונטיים. בינג יכול גם ליצור תמונות על סמך שאילתות חיפוש.
Exa
Exa הוא כלי AI נהדר למינוף כמויות עצומות של נתונים ומשאבים לביצוע מחקר ולמצוא תוכן אינטרנט ספציפי. Exa לא מציגה תשובות בפסקת שיחה, במקום זאת מספקת רשימה דומה יותר לחיפוש בגוגל. למרות שהפלט דומה למנוע חיפוש מסורתי, השיטה למציאת תוצאות החיפוש הללו שונה. במקום להשתמש במילות מפתח ו-SEO, Exa משתמשת במודלים של שפה גדולים כדי לתת לך תוצאות מאוד ספציפיות.
You.com
You.com הוא מנוע חיפוש בינה מלאכותית שמתפקד כמו צ'אט בוט. באמצעות עיבוד שפה טבעית, ל-You.com יש מודל קנייני משלה שעוזר לה להבין את הדרך שבה המשתמשים שלך מדברים ולספק להם תמונות וקישורים רלוונטיים.
גוגל
מנוע החיפוש הנפוץ ביותר בעולם, גוגל שילבה את כלי הבינה המלאכותית Gemini שלה בחיפוש הרגיל שלה כמו גם בכל קטלוג השירותים שלה. תוצאת חיפוש בגוגל כוללת כעת סיכום בראש העמוד, עם קישורים למקורות, בנוסף לתוצאות החיפוש הרגילות שלה.
כלי חיפוש אתרי בינה מלאכותית הטובים ביותר עבור חנויות מסחר אלקטרוני
כשזה מגיע לכלי חיפוש אתרים בינה מלאכותית, ישנן מספר אפשרויות לבחון, החל מחברות סטארט-אפ מתקדמות ועד חברות אינטרנט ותיקות יותר המציעות שירותים חדשים.
ViSenze
באמצעות חיפוש חזותי וסמנטי, ViSenze הוא כלי חיפוש אתרים בינה מלאכותית שיכול לעזור ללקוחות למצוא את הפריט שהם מחפשים באתר שלך. חיפוש זה מבוסס בינה מלאכותית יכול להגדיל את ההמרות על ידי הפיכת האתר שלך לניווט יותר עבור לקוחות.
תמחור: חינם.
בוסט 3.0
Boost הוא כלי חיפוש אתרי בינה מלאכותית המשתלב עם חנות המסחר האלקטרוני שלך. Boost משתמש בעיבוד שפה טבעית כדי לעזור להבין שאילתות חיפוש, לספק המלצות למוצרים מותאמים אישית, כמו גם אפשרויות לאגד מוצרים.
תמחור: גרסה חינמית לחנויות עם עד 25 מוצרים. התוכניות נעות בין $29 ל-$399 לחודש עבור חנויות עם יותר מוצרים וצרכי דיווח, סינון ותמיכה ספציפיים.
Bloomreach
Bloomreach היא חבילה של כלי בינה מלאכותית למסחר אלקטרוני הכוללת חיפוש באתרי בינה מלאכותית. Bloomreach נותנת למשתמשים המלצות ודפי קטגוריות, ועוזרת להם לגלות מוצרים חדשים.
תמחור: חינם.
Shopify Magic
Shopify Magic מקל על הפתיחה, הניהול והצמיחה של העסק שלך. בינה מלאכותית ממוקדת מסחר פורצת הדרך שלנו מעצימה יזמים כמוך להיות יצירתיים, פרודוקטיביים ומצליחים יותר מאי פעם.
AI מיועד למסחר
שאלות נפוצות על מנוע חיפוש בינה מלאכותית
מהם מנועי החיפוש הטובים ביותר של AI?
מנועי חיפוש בינה מלאכותית כגון Perplexity ו-Exa יכולים לעזור למשתמשים למצוא תשובות, תוך שימוש בעיבוד שפה טבעית כדי להבין הנחיות מורכבות ולספק מידע ספציפי להקשר.
מנועי חיפוש קיימים כמו גוגל ובינג שילבו גם כלי מנועי חיפוש בינה מלאכותית בפונקציית החיפוש שלהם. בנוסף, אם אתה מחפש כלי חיפוש אתרי בינה מלאכותית שנבנה במיוחד עבור מסחר אלקטרוני ויכול להשתלב עם החנות שלך, אתה יכול לנסות את ViSenze, שעוזר למשתמשים למצוא את המוצרים הנכונים באתר שלך.
כיצד משתמשים בבינה מלאכותית במסחר אלקטרוני?
בינה מלאכותית היא תחום חדש ומלהיב של מדעי המחשב עם טווח רחב של מספר תעשיות. אתה יכול להשתמש בכלי חיפוש אתרי בינה מלאכותית באתר המסחר האלקטרוני שלך כדי להגדיל את הרלוונטיות של תוצאות החיפוש, מה שיקל על המשתמשים למצוא את המוצר, הדף או הקישור המתאים.
אתה יכול גם להשתמש בבינה מלאכותית כדי לעזור לך לכתוב תיאורי מוצרים, פוסטים בבלוגים ומיילים, כמו גם לעקוב ולהציג את נתוני הניתוח שלך בצורה קלה להבנה.
האם יש תוספי חיפוש בינה מלאכותית לחנויות Shopify?
כֵּן. ישנם מספר כלים שתוכל לשלב בחנות המסחר האלקטרוני שלך. פלטפורמה אחת שמשתלבת במיוחד עם חנות shopify שלך היא ViSenze, המציעה יכולת חיפוש באתר עם חיפוש ויזואלי, גישה לתגיות והמלצות שיעזרו ללקוחות שלך למצוא את מה שהם צריכים.