קניות מקוונות מאפשרות לצרכנים לגשת בקלות לשוק גלובלי עצום, ועסקים יכולים למכור ללקוחות ברחבי העולם תוך הפחתת הוצאות תקורה. החיסרון הוא שלקוחות מקוונים לא יכולים ליצור אינטראקציה פיזית עם מוצרים – מה שעלול להגביר את מחסום הרכישה ולהקשות על חברות לספק חוויות מותג בלתי נשכחות.
טכנולוגיות שיווק מציאות רבודה יכולות לעזור. "כאשר לאנשים יש כוונה לעשות קניות מבלי להיות מסוגלים פיזית לגעת ולראות מוצר, ככל שתוכלו לתת להם יותר אפשרויות כדי ליצור את הביטחון הזה [יותר טוב]", אומרת שרה שלדון, מנהלת בכירה של מסחר אלקטרוני ודיגיטלי גלובלי במותג האופנה רבקה מינקוף.
כדי לשחזר את חווית הקנייה האישית, קמעונאי האופנה משתמש במציאות רבודה, המעודדת מעורבות ומגבירה את שיעורי ההמרה. "לקוחות יכולים לבחון את המוצרים שלנו מכל זווית", אומרת שרה. "האפשרות לצפות במוצרים במציאות רבודה עוזרת להם לקבל תחושה טובה יותר של איכות, גודל ופרטים אחרים שחשובים."
למד על שיווק במציאות רבודה, כיצד הוא מועיל למותגים וכיצד חברות חדשניות משתמשות בו כדי להגדיל את שיעורי ההמרה ולספק חוויות מותג בלתי נשכחות במרחבים דיגיטליים.
מהי מציאות רבודה?
מציאות רבודה (AR) היא כל טכנולוגיה המשלבת אלמנטים דיגיטליים על פני סביבה פיזית. משתמשים מציגים מידע AR על מסך (כגון מציג מצלמה של מכשיר נייד) או דרך משקפיים חכמות או אוזניות AR.
מציאות רבודה דומה למציאות מדומה (VR), אבל זה לא אותו הדבר: בעוד שמציאות מדומה מטביעה את המשתמשים בסביבה דיגיטלית מלאה, טכנולוגיות מציאות רבודה משלבות מידע דיגיטלי עם תשומות מהעולם האמיתי. לדוגמה, אתה יכול להשתמש ב-VR כדי לגשת ל-metaverse, וב-AR כדי לשכב תמונה של ספה מעל קטעי הסלון שלך.
צור חוויות קניות סוחפות עם Shopify AR
תן לקונים דרך חדשה לחוות את המוצרים שלך כאשר אתה מוסיף מציאות רבודה (AR) לחנות המקוונת שלך. הצג גרסאות ריאליסטיות ואינטראקטיביות של המוצרים שלך ואפשר לקונים לקבל תחושה אמיתית של הגודל, קנה המידה והפרטים של המוצרים שלך.
השתמש ב-Shopify AR
יתרונות השימוש במציאות רבודה בשיווק
- הכרה גדולה יותר של המותג
- מעורבות מוגברת
- שיעור המרה גבוה יותר
- החלטות רכישה מושכלות יותר
שיווק במציאות רבודה הוא הנוהג של שימוש בטכנולוגיית AR כדי לתמוך במאמצי השיווק של העסק. זה יכול להגביר את ערך המותג, להגביר את המעורבות ולהניע מכירות. הנה איך הוספת AR לאסטרטגיית השיווק הדיגיטלית שלך יכולה להועיל לעסק שלך:
הכרה גדולה יותר של המותג
חוויות AR יוצרות באז, שיכול לעזור למשווקים דיגיטליים להגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים
ולשפר את תפיסת המותג בקרב קהלי יעד. מחקר אחד משנת 2022 מצא שמסעות פרסום של AR שילשו את המודעות למותג בהשוואה לטקטיקות שיווק מסורתיות.
מעורבות מוגברת
טכנולוגיות AR יכולות גם להגביר את מעורבות הלקוחות ולעודד קונים לבלות יותר זמן באינטראקציה עם חומרי מותג. בשנת 2023 השיקה GUESS Eyewear קמפיין AR שכלל תכונת ניסיון וירטואלית שהגדילה את שיעור המעורבות של המותג ב-44%.
אסטרטגיות שיווק AR יכולות גם לשפר את חווית הלקוח, מה שיכול לעודד הפניות ולהגביר את המכירות: מחקרים מראים ש-93% מהצרכנים רוצים להשתמש ב-AR כדי למצוא ולרכוש מוצרים ו-40% מוכנים לשלם יותר עבור המוצרים המשווקים דרך AR.
שיעורי המרה גבוהים יותר
טכנולוגיית AR יכולה לתמוך בכל שלב במחזור המכירות – אך כלים המשכפלים חוויות קניות בחנות יעילים במיוחד בשלב ההמרה. יישומי AR כמו ניסיון וירטואלי וצפייה בחדר יכולים לעודד לקוחות לבלות יותר זמן במוצרים ולהגביר את הביטחון ברכישה, להעלות את שיעורי ההמרה ולהגדיל את המכירות.
לדוגמה, מותג האופנה רבקה מינקוף גילה שלצרכנים יש סיכוי של 65% יותר לרכוש מוצר לאחר אינטראקציה איתו באמצעות טכנולוגיית AR.
החלטות רכישה מושכלות יותר
טכנולוגיות AR יכולות גם לעזור ללקוחות לקבל החלטות רכישה טובות יותר, מה שיכול להגביר את שביעות רצון הלקוחות ולהפחית את שיעורי ההחזרות. AR יכול להיות כלי בעל ערך במיוחד כאשר רכישה דורשת מלקוח לדמיין מוצר בחלל מסוים או ביחס לפריט אחר.
Gunner Kennels, למשל, ראו עלייה של 40% בשיעורי ההמרה והפחתה של 5% בשיעורי ההחזרות לאחר שילוב טכנולוגיית AR המסייעת ללקוחות לבחור את גודל המלונה הנכון על ידי הצגת מוצרים נבחרים לצד תמונות של כלבים של לקוחות.
דרכים להשתמש במציאות רבודה בשיווק
- נסיונות וירטואליים
- חומרי מיתוג מוגברים
- הדמיה וירטואלית בבית
- אולמות תצוגה מוגדלים
- שיווק חוויתי
ההתקדמות הטכנולוגית הופכת את שיווק AR לגמיש וחסכוני יותר – וחברות ממנפות את יכולות AR כדי לספק חוויות יוצאות דופן ללקוחות. להלן חמישה מקרי שימוש שיווקי נפוצים:
נסיונות וירטואליים
פתרונות מציאות רבודה מאפשרים למשתמשים לנסות באופן וירטואלי איפור, תסרוקות ופריטי לבוש – ומחקרים מראים שלמעלה ממחצית מהצרכנים בכל קבוצות הגיל רוצים חווית AR מסוג זה.
לדוגמה, ענקית האיפור Sephora מאפשרת ללקוחות להדגים מוצרים באמצעות אפליקציית ה-Virtual Artist שלה. ניסיון וירטואלי יכול גם לבטל את הצורך בחנויות לבנים להחזיק מלאי פיזי גדול במספר מיקומים: לקוחות יכולים להשתמש ביישומי AR כדי לנסות מוצרים בצבעים או סגנונות שאינם במלאי במיקום שבו ביקרו .
חומרי מיתוג מוגברים
אתה יכול גם להשתמש בקודי QR כדי להוסיף רכיבים וירטואליים לחומר השיווקי שלך, כגון כרטיס ביקור או חוברת. אתה יכול לצרף קודי QR לביטחונות המותג ולבקש מהמשתמשים המעוניינים לסרוק חומרים מודפסים לקבלת מידע נוסף.
הדמיה וירטואלית בבית
הדמיית AR יכולה להוכיח ערך עבור רכישות תלויות הקשר כמו צבעי צבע, עיצוב הבית ורהיטים. מתן אפשרות למשתמשים להציג תמונה של פריט או בחירת עיצוב במיקום המיועד – כגון בית הלקוח או המשרד – יכול להקטין את מחסום הרכישה ולהוביל להחלטות קנייה מושכלות יותר.
אולמות תצוגה מוגדלים
אולמות תצוגה מוגדלים משלבים רכיבים דיגיטליים במיקום הפיזי של החנות. לדוגמה, לקוח עשוי להפנות צופה AR לעבר מכונית בקומת אולם התצוגה כדי לגשת לתכונות AR כמו גיליונות מפרט וירטואליים או לערוך סיור וירטואלי בין תכונות מפתח.
שיווק חוויתי
שיווק חוויתי הוא תהליך של שימוש בחוויות ממותגות ייחודיות – כגון חלונות קופצים, אירועים או התקנות – כדי לפגוש את הלקוחות שלך היכן שהם כבר נמצאים. חוויות מציאות רבודה הן התאמה טבעית לאסטרטגיה הזו: הן אינטראקטיביות, בלתי צפויות וקל יחסית להתקנה במקומות עם תנועה רבה.
ביוני 2020, חברת Seltzer BON V!V הציבה קודי QR על ציורי קיר במרכז העיר לוס אנג'לס ובסן דייגו. משתמשים סרקו את הקוד כדי לגשת למכונות אוטומטיות וירטואליות שהורו להם לבחור את טעם הסלצר המועדף עליהם וסיפקו הנחיות למוביל הלבנים הקרוב ביותר של מוצרי BON V!V או נתנו להם להזמין באינטרנט. המשתמשים בילו בממוצע שתי דקות באינטראקציה עם חוויית ה-AR, והקמפיין הניב שיעור קליקים של 58% למפות המותאמות אישית של BON V!V.
דוגמאות למציאות רבודה בשיווק
- מקלט האוטובוסים AR של פפסי
- עוזר בינה מלאכותית של מרצדס
- ניסיון נעלי ספורט וירטואלי של גוצ'י
- המשחק האינטראקטיבי של וודאפון
- ארהאוס
ישנן דרכים רבות להשתמש ב-AR כדי לתמוך באסטרטגיות השיווק והמכירות שלך. קבל השראה עם חמשת מסעות הפרסום החדשניים לשיווק AR:
מקלט האוטובוסים AR של פפסי
בשנת 2014, פפסי יצרה חוויה וירטואלית ממותגת שהפכה את החלק הפנימי של חלון מחסה לאוטובוסים לממשק AR, תוך שכבות של תמונות של רובוטים, אסטרואידים וצלחות מעופפות מעל הרחוב האמיתי של לונדון. מסע הפרסום של פפסי הניב כ-385 מיליון הופעות בתקשורת (בשל אנשים ששיתפו סרטונים וסיקור עיתונאי) והתכתב עם עלייה של 35% במכירות בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת.
עוזר בינה מלאכותית של מרצדס
ענקית תעשיית הרכב מרצדס משלבת בינה מלאכותית עם AR, תוך שימוש בשתי הטכנולוגיות המתקדמות כדי להגביר את שביעות הרצון לאחר הרכישה ולהגביר את הנאמנות. העוזרת מבוססת האפליקציה של החברה, Ask Mercedes, מפרשת ומגיבה לשאלות באמצעות צ'טבוט של AI ומתפקדת כמדריך מוגבר: משתמשים יכולים לסרוק את לוח המחוונים כדי לצפות בשכבת-על של מידע דיגיטלי שתופס את מקומו של מדריך הנייר המסורתי של המכונית.
ניסיון נעלי ספורט וירטואלי של גוצ'י
בשנת 2019, גוצ'י הוסיפה תכונת AR לאפליקציית הנייד שלה שאפשרה למשתמשים להדגים מוצרים מקו נעלי הספורט של Ace. לקוחות יכלו לצפות בנעליים מזוויות שונות, והאפליקציה כללה כלי מובנה לצילום תמונות שעודד אותם לשתף את התמונות שלהם בפלטפורמות המדיה החברתית. קמפיין ה-AR הפך את גוצ'י לאחד ממותגי היוקרה הראשונים שאימץ ניסיון וירטואלי והניב עלייה של 300% במכירות המקוונות.
המשחק האינטראקטיבי של וודאפון
חברת התקשורת Vodafone משתמשת ב-AR עבור Elf and Seek, משחק אינטראקטיבי המשמש כקמפיין שיווקי לחגים של החברה. שחקנים משתמשים בטלפונים שלהם כדי ללכוד אלפים דיגיטליים, ויכולים לזכות בפרסים דרך תוכנית התגמול של Vodafone, VeryMe. יותר מ-245,000 אנשים שיחקו במשחק בשנת 2022, וודאפון השתמשה ביעילות בקמפיין כדי ליצור באזז של מדיה חברתית, ותגמל לקוחות על פרסום עם ההאשטאג #ElfandSeek.
ארהאוס
כלי הדמיית החדר המופעל באמצעות AR של Arhaus מאפשר לקונים לצפות במוצרים במיקומים המיועדים להם – כגון חדר השינה, הסלון או המשרד של המשתמש. בעוד ארהאוס היה צריך להתאים את מספר אפשרויות בדי הרהיטים (מ-800 בדים שונים לספה ל-20) כאשר הם עברו לאינטרנט, הם לא היו צריכים לדאוג אם לקוחות או לקוחות מסחר לא היו מסוגלים לדמיין כיצד הרהיטים עשויים להיראות בחלל נתון. יחד עם היכולת להיפגש באופן וירטואלי עם מעצב פנים, חברת הרהיטים הגדילה הן את המכירות והן את נאמנות הלקוחות בכך שהציעה את היכולת להשתמש ב-AR כדי למקם רהיטים בבית או במשרד.
שאלות נפוצות בנושא שיווק מציאות מוגברת
מהי דוגמה למציאות רבודה בפרסום?
חברת האיפור Sephora משתמשת ב-Virtual Artist – אפליקציית ניסיון וירטואלית המופעלת על ידי AR – כדי לעודד גילוי מוצרים ולהקטין את המחסום בפני רכישה. לקוחות יכולים להשתמש באפליקציה כדי להדגים מוצרים ולגשת להצעות צבע מותאמות אישית ולהדרכות איפור.
האם AR חלק משיווק דיגיטלי?
כן, חברות רבות משתמשות בטכנולוגיית מציאות רבודה כחלק מאסטרטגיות השיווק הדיגיטלי שלהן. דוגמאות כוללות חדרי התאמה וירטואליים, אירועי שיווק חווייתיים המופעלים על ידי AR, ואולמות תצוגה מוגדלים וחומרי מיתוג.
איך משתמשים ב-AR בפרסום?
פרסום AR כולל יצירת חוויות AR והפצתן באמצעות מיקומי מודעות בתשלום. דוגמאות כוללות את מסנן Barbie Snapchat משנת 2023 של האחים וורנר ואת המראה הווירטואלית Surreal Falsies של מייבלין.