12 טיפים לבחירת שם הדומיין הטוב ביותר עבור העסק שלך

12 טיפים לבחירת שם הדומיין הטוב ביותר עבור העסק שלך
למד את העצות החיוניות הללו כיצד לבחור את שם הדומיין המושלם עבור העסק או המותג האישי שלך.
26 בספטמבר 2024

בחירת שם דומיין היא שלב מרכזי בביסוס הנוכחות המקוונת שלך ובבניית המותג שלך. זה יותר מסתם כתובת; זה שיקוף של הזהות שלך.
בעת בחירת שם דומיין, יש הרבה מה לשקול. איך השם נשמע? אילו רגשות זה מעורר? האם זה צריך לכלול מילות מפתח SEO, או להתאים בדיוק לשם המותג שלך?
כדי לעזור לך למצוא שם דומיין רלוונטי ובמחיר סביר, עיין ב-12 הטיפים האלה. לאחר מכן, התחל חנות מקוונת או אתר אישי.
כיצד לבחור את שם הדומיין הטוב ביותר ב-12 שלבים
- שמור על שם הדומיין שלך קצר, ממותג ובלתי נשכח
- הימנע מקפים ומספרים
- בחר סיומת דומיין com
- בדוק אם יש דומיינים רלוונטיים ברמה העליונה
- כלול מילות מפתח SEO בשם הדומיין שלך
- השתמש במחולל שמות דומיין להשראה
- חקור את שם הדומיין הרצוי
- בחר שם דומיין שיתאים
- זכור תכונות פרטיות ואבטחה של הדומיין
- בדוק את אפשרויות חידוש הדומיין
- חפש דומיינים בבעלות קודמת בשווקים
- קנה מספר שמות מתחם
1. שמור על שם הדומיין שלך קצר, ממותג ובלתי נשכח
אם יש לך שם מותג, הצעד הראשון הוא לרשום את השם כדומיין שלך. שם דומיין ממותג מקל על אנשים למצוא אותך באינטרנט ולחבר את העסק שלך לאתר שלך.
בהתאם לאורך והתווים בשם המותג שלך, ייתכן שתרצה לבצע מספר שינויים בעת השימוש בו ככתובת אינטרנט. שאפו ל:
- שמור את שם הדומיין שלך מתחת ל-15 תווים
- הימנע ממילים עם איות מורכב
- הימנע מאיות לא שגרתי (למשל, "U" במקום "אתה")
- הימנע מיזוג מילים לא מכוון (למשל, "בגדי ילדים" הופך ל"בגדי ילדים")
לדוגמה, החנות המקוונת של מוזיאון מחוז לוס אנג'לס לאמנות משתמשת בשם התחום thelacmastore.org.
שם זה תואם את המותג של המוזיאון ובמקביל הוא קצר וקל לזכור. זה גם מונע הצמדה מצערת של אותיות כאשר השם המלא של החנות כתוב ללא רווחים: thelacountymuseumofartstore.org.
מותגים מסוימים, כמו Biko, גם הופכים יצירתיים עם שם הדומיין שלהם על ידי הוספת ביטוי קונטקסטואלי או מתאים. שם הדומיין ilovebiko.com מכניס את הקונים למחשבה הנכונה ברגע שהם נוחתים בדף, ומהווה דרך חכמה לכלול את המותג בדומיין כאשר הוא אינו זמין לרכישה בלבד.
מעל הכל, הפוך את שם הדומיין שלך לפשוט וממותג, כך שאנשים יוכלו למצוא אותך באינטרנט.
2. הימנע מקפים ומספרים
אנשים מקלידים לא נכון כל הזמן. הורד את הסיכוי שמבקרים יאות את שם הדומיין שלך בצורה שגויה על ידי השמטת מקפים ומספרים.
הימנעות ממספרים ומקפים הופכת גם את שם הדומיין שלך לידידותי לנייד. בעת הקלדת כתובת URL בטלפון, עליך לעבור בין מקלדות אלפבית ומקלדות מספריות – מה שמשאיר יותר מקום לשגיאות הקלדה, שגיאות כתיב ותסכולים.
בשם הדומיין שלך, נסה להימנע:
- שילוב של מספרים ומילים: c00ld0main.com
- מקפים: cool-domain.com
- קיצורים: kldomain4u.com
- אותיות כפולות: coolesttopdomain.com
חריג אחד להנחיות אלה הוא אם שם המותג שלך כולל מספר. קמעונאית הבגדים 3sixteen, למשל, משתמשת בשם הדומיין 3sixteen.com. זה עקבי בכל המיתוג שלו, במדיה החברתית ובסחורה שלו. אז במקרה זה, שם הדומיין ניתן לזיהוי וממותג, מה שהופך את הסיכוי שהקונים יתבלבלו מהמספר פחות.
3. בחר שם דומיין com
כשזה מגיע לבחירת סיומת הדומיין שלך, יש ויכוח איזו מהן מביאה לך יותר תנועה. סיומת .com היא המבוססת והאמינה ביותר, כאשר כ-70% מהאתרים משתמשים בה. לסמארטפונים רבים יש גם מפתח ".com", שמקל על המבקרים להקליד את הדומיין שלך.
עם זאת, יש סיבות לבחור בהרחבה אחרת. לדוגמה, אם אתה יכול לרכוש סיומת .net בפחות ממאה דולר בזמן שגרסת ה-.com נמכרת באלפים, ייתכן שיהיה הגיוני ללכת עם הראשונה.
4. בדוק אם יש דומיינים רלוונטיים ברמה העליונה
לאחר חיפוש ברשמי הדומיינים הפופולריים ביותר, ייתכן שתגלה שהשם הרצוי שלך אינו זמין עם סיומת .com. אם זה המקרה, אל תלחץ. ישנם תוספים רבים אחרים או דומיינים ברמה העליונה שיכולים לתת רמזים מועילים לגבי תוכן האתר שלך:
- "עיר" : אפשרות טובה לעסקים לבנים וטיט בעיר ספציפית, למשל, .לונדון או .בוסטון.
- .co : אלטרנטיבה גלובלית ל-.com עבור כל השפות והתרבויות.
- .org : אם יש לך עסק ללא מטרות רווח, .org יעזור לך להתבלט.
- . חנות : זהו תחום ברור ותמציתי ברמה העליונה עבור אתרי מסחר אלקטרוני.
- .store : אפשרות טובה לבעלי עסקים קטנים וקמעונאים מקוונים.
- .trade : בחירה טובה עבור סיטונאים או חנויות מסחר אלקטרוני B2B.
אם אתה מוכר במדינות מחוץ לארה"ב, נסה למצוא דומיינים זמינים עם קוד מדינה ברמה העליונה (TLD). לדוגמה, חנות הבגדים ההודית Suta משתמשת בסיומת .in ולא ב-.com. שם הדומיין עדיין נקי ובלתי נשכח וניתן למצוא אותו בלי לחשוב על זה.
5. כלול מילות מפתח SEO בשם הדומיין שלך
בשם הדומיין שלך, נסה להציג את מילת המפתח העיקרית שהמבקרים מקלידים במנועי חיפוש כדי למצוא את האתר שלך. מילת מפתח בדומיין שלך מסמנת למנועי החיפוש במה עוסק האתר שלך.
הכללת מילת מפתח לא תמיד הגיונית; ייתכן שתצטרך להיות יצירתי עם שם הדומיין שלך כדי שזה יעבוד. התחל עם כמה מילות מפתח רחבות המייצגות את המוצרים שלך, ואז הוסף את שם החברה שלך.
אם אתה מוכר ביגוד, למשל, המונח "בגדים" יכול לעבוד בשם הדומיין שלך. נסה את הנוסחה [שם מותג] + [מילת מפתח רחבה] = [שם דומיין]:
- יום ראשון + לבוש = sundayclothing.com
- Diane's + candles = dianescandles.com או candlesbydiane.com
- Cosmik + masks = cosmikmasks.com
היצמד למילת מפתח אחת או שתיים. יותר יכול להרגיש ספאם ולהרחיק אנשים מהאתר שלך.
דוגמה מצוינת לכך מגיעה מ-Verve Coffee Roasters, מותג קפה מסנטה קרוז, קליפורניה. היא בחרה בשם הדומיין vervecoffee.com, המכסה גם את המותג וגם את מילת המפתח הרחבה. זה גם קל למבקרים לזכור.
6. השתמשו במחולל שמות דומיין להשראה
מרגישים תקועים בבחירת שם דומיין? שלף רעיונות ממחולל שמות הדומיין החינמי של Shopify. חבר מילת מפתח והכלי יחזיר עשרות אפשרויות לשמות דומיין פופולריים קשורים שבהם תוכל להשתמש עבור העסק שלך.
7. חקור את שם הדומיין הרצוי
לאחר שתבחר שם דומיין, תרצה לבדוק אם הדומיין כבר רשום. אתה יכול להשתמש בכלי חיפוש הדומיינים של Shopify כדי לראות את זמינות הדומיין. דרך נפוצה נוספת לחקור תחומים היא באמצעות בדיקת WHOIS.
לפני שתתחייב על שם דומיין, תרצה לוודא שאף עסק אחר לא משתמש בשם דומה. יש שלוש דרכים לבדוק:
- הפעל חיפוש סימן מסחרי. עבור אל USPTO.gov וחפש במאגר הסימנים המסחריים כדי לראות אם מישהו רשם שם דומה.
- בדוק את המדיה החברתית. חפש באינסטגרם, פייסבוק, TikTok וערוצי מדיה חברתית רלוונטיים אחרים כדי לבדוק את זמינות שמך. זה יהיה שימושי גם כשיגיע הזמן להתחיל בשיווק במדיה חברתית.
- תעשה חיפוש בגוגל. אחרון חביב, הקלד את השם הרצוי שלך בגוגל כדי לראות אם דומיין אחר קשור קשר הדוק למותג שלך.
8. בחר שם דומיין שיתאים
בעת בחירת שם דומיין, חשוב לחשוב על הצמיחה העתידית של העסק שלך. בחר שם רחב מספיק כדי להקיף הרחבות עתידיות פוטנציאליות או גיוון.
לדוגמה, מוכר פרחים יכול להיות מוגבל על ידי שם דומיין כמו "cityflowers.com" אם מאוחר יותר החליט להתרחב מעבר למכירת פרחים. במקום זאת, שם כמו "cityblooms.com" יתאים למגוון רחב יותר של מוצרים קשורים בעתיד.
שימו לב כיצד חנות צמחים The Old Yew משתמשת בשם דומיין שמשקף את המותג שלה ולא את המוצרים שלו. זה נותן לחנות מקום להצמיח את המותג שלו בכמה כיוונים.
אם אתה פותח עסק, תת-דומיין של Shopify מקל על תחילת העבודה ללא עלויות דומיין. משתמשי Shopify יכולים ליצור תת-דומיינים בחינם עם הסיומת .myshopify.com.
ככל שהעסק שלך מתרחב, השקיעו בתחום ייעודי כדי לבסס באופן מלא את הנוכחות של המותג שלך באינטרנט.
9. זכור תכונות פרטיות ואבטחה של הדומיין
לרוב רשמי הדומיינים יש תכונות אבטחה כגון פרטיות WHOIS, אשר מגן על המידע האישי שלך ממסד הנתונים הציבורי. שירות זה מחליף בדרך כלל את הפרטים שלך במידע של שירות פרוקסי.
בנוסף, ודא שהדומיין שבחרת מגיע עם הצפנת SSL, המאבטחת את הנתונים שהוחלפו בין האתר שלך למבקריו – מפתח לבניית אמון עם הקהל שלך.
שקול רשמים כגון Shopify, המציעים תכונות אלה כסטנדרט כדי לחזק את אבטחת האתר שלך מההתחלה.
10. בדוק את אפשרויות חידוש הדומיין
היזהר מרשמים שמציעים מחירי דומיין ראשוניים נמוכים – הם עשויים לגבות תעריפים גבוהים יותר כשמגיע הזמן לחדש את הדומיין שלך.
בדוק תמיד את התנאים לגבי עמלות חידוש ותהליך חידוש הדומיין שלך. הגדר תזכורות לתאריכי חידוש כדי למנוע אובדן של הדומיין שלך בטעות, דבר שעלול להזיק לעסק שלך.
חלק מהרשמים מציעים אפשרויות חידוש אוטומטי, כך שלא תאבד את הדומיין שלך בגלל תאריך יעד שהוחמצ.
11. חפש דומיינים בבעלות מוקדמת בשווקים
לפעמים, שם הדומיין המושלם למותג שלך כבר בבעלות מישהו אחר. במקרים כאלה, עיין באתרי מכירות פומביות של דומיינים ובמקומות שוק עבור דומיינים בבעלות קודמת.
פלטפורמות אלו מציעות דומיינים שכבר אינם בשימוש אך עשויים לשאת יתרונות סמכות או SEO רבים יותר בשל גילם וההיסטוריה שלהם. עם קצת מחקר, אתה יכול למצוא תחום בעלות נמוכה שמציע תמורה מצוינת.
אם תחליט לרכוש דומיין בבעלות מוקדמת, הקפד לבדוק את ההיסטוריה שלו כדי להימנע מקנסות SEO הקשורים לשימוש לרעה קודם.
12. קנה מספר שמות מתחם
לאחר שהבטחת את הדומיין הראשון שלך, תוכל להפיק תועלת מרכישת כל שמות דומים. בעלות על מספר דומיינים עוזרת להגן על המותג שלך, ללכוד שגיאות כתיב נפוצות ולהתאים למיקומים גיאוגרפיים שונים.
לדוגמה, אם העסק שלך מתרחב בינלאומית, אבטחת דומיינים ספציפיים למדינה כמו .co.uk או .de יכולה להיות מועילה. בנוסף, בעלות על שגיאות כתיב נפוצות של הדומיין הראשי שלך יכולה למנוע מהמתחרים ללכוד את התנועה האבודה שלך.
עם Shopify, אתה יכול להגדיר כתובת אחת כדומיין הראשי שלך ולבקש מהאחרים להפנות אליו מחדש, לייעל את תנועת המבקרים לאתר הראשי שלך.
מה לעשות אם שם הדומיין שלך נלקח
לפעמים, שם הדומיין המושלם שאתה מחפש כבר רשום על ידי עסק אחר. במקרה כזה, ישנן מספר אפשרויות:
נסה לקנות את זה מהבעלים
בהתאם לאופן השימוש בדומיין, ייתכן שניתן יהיה לרכוש אותו באופן פרטי. חלק מהדומיינים נמצאים בבעלות עסקים עם תיקים גדולים של שמות ויהיו פתוחים למשא ומתן על עסקה.
אם הדומיין שלך כבר נלקח, נסה למצוא את פרטי הבעלים דרך מסד הנתונים של WHOIS, ולאחר מכן צור איתו קשר כדי לדון בקניית הדומיין. שירותי תיווך בדומיין זמינים לניהול משא ומתן.
בחר וריאציה
אם שם המותג המדויק שלך אינו זמין, סיעור מוחות על שמות חדשים עם וריאציות על המקור. אתה יכול לשנות דברים וליצור גרסה אחרת של שם המותג שלך. לדוגמה, אם katysimons.com נלקח על ידי יועץ IT, נסה את katysimonsprints.com או ksimonsillustrates.com במקום עבור עסקי האיור שלך.
אתה יכול גם לרשום TLD על סמך המקום שבו העסק שלך ממוקם – בין אם זה ספציפי לעיר (.nyc, .cdmx) או מבוסס מדינה (.mx, .de). זה יכול לעזור לך למקד ללקוחות במדינות ספציפיות ולהגביר את דירוג החיפוש שלך בשווקים בינלאומיים.
אם אתה קמעונאי מקוון, גרסה קלה שבה תוכל להשתמש היא [shop] + [brandname].com. לדוגמה, חנות העיצוב Horne משתמשת ב-shophorne.com.
אם אפשר להתאים את שם המותג שלך, נסה להשתמש במחולל שמות עסק כדי לחשוף גרסאות של שם העסק הקיים שלך עם דומיין זמין נלווה.
נסה לקבל דומיין אחר ברמה העליונה
אם שם הדומיין שלך אינו זמין בסיומת com, קבל TLD אחר במקום זאת. כל עוד הדומיין הנוכחי של com אינו מסומן כסימן מסחרי או בנישה דומה, תוכל להירשם באמצעות .co, .shop, .biz או TLDs מהימנים אחרים.
כדי לבדוק אם יש דומיינים פופולריים, פנה לאתר כמו Domain Name Stat, שבו תוכל לראות את ה-TLDs הנמכרים ביותר והצומחים ביותר כדי לעזור לך להחליט.

כדי לראות מאיזה TLDs קטן יותר או נישה להימנע, בדוק את Spamhaus, כלי שמנתח את הדומיינים ברמה העליונה עם המוניטין הגרוע ביותר, כך שאתה יכול להיות בטוח שאתה יוצר דומיין אמין.

שימוש בשם הדומיין שלך כיתרון תחרותי
שם דומיין הוא לא רק כתובת אינטרנט בדפדפן של מישהו. זה הרחבה של החברה והמותג שלך. דומיינים ממלאים תפקיד קריטי באופן שבו אתה ממקם את המותג שלך ומציג את עצמך לעולם הדיגיטלי, בין אם אתה כותב בלוג או מוכר מוצרים באינטרנט.
שם הדומיין שלך לא צריך להתאים באופן מושלם לשם המותג שלך. אם השם האידיאלי שלך אינו זמין, בחר שם פשוט, בלתי נשכח ומשקף את מטרת האתר שלך.
קרא עוד
- הסבר על קידום אתרים בתחום – בחירת שם דומיין ידידותי לקידום אתרים
- כיצד לרשום שם דומיין ב-5 שלבים פשוטים
- מחיר דומיין – כמה באמת עולה דומיין?
- כיצד לקנות שם דומיין- מדריך לרישום דומיין
- מהו דומיין וכיצד פועלים שמות דומיין?
- מהי תעודת SSL- הגדרה והסבר
- מה זה TLD? הגדרה ומדריך של דומיינים ברמה העליונה
- מה זה ccTLD? הגדרה ודוגמאות של ccTLDs
- היסטוריית דומיין – כיצד לבדוק את ההיסטוריה של שם דומיין
- בונה אתרים ויצר אתרים מאת Shopify
שאלות נפוצות בנושא שמות מתחם
איזו סיומת שם דומיין היא הטובה ביותר?
סיומת שם הדומיין .com היא הטובה ביותר עבור רוב העסקים. זה נפוץ, מהימן נרחב ומזוהה בקלות. כאשר אנשים לא זוכרים כתובת אתר, הם מניחים לעתים קרובות שהיא מסתיימת ב-.com. עם זאת, הרחבות אחרות עשויות להתאים יותר למטרות ספציפיות. לדוגמה, הרחבה .org משויכת לעמותות ולארגוני צדקה, בעוד שסיומת .edu שמורה למוסדות חינוך.
איך אני בוחר שם דומיין טוב?
- שמור על שם הדומיין שלך קצר ובלתי נשכח.
- הימנע מקפים ומספרים.
- בחר שם דומיין .com.
- כלול מילות מפתח עבור אופטימיזציה למנועי חיפוש.
- השתמש במחולל שמות דומיין להשראה.
האם שם דומיין ארוך הוא רע?
שמות דומיין ארוכים יכולים להיות קשה לאנשים לזכור ולהקליד. אם שם דומיין קשה מדי לאיית, זה יכול ליצור חווית משתמש גרועה. הימנע משמות דומיינים מסובכים וארוכים, אם אפשר.
איך קונים לצמיתות שם דומיין?
אף אחד לא יכול לקנות שם דומיין לצמיתות. רישום שם דומיין מתרחש על בסיס חוזר – לפעמים זה יכול להיות שנה אחת, או שאתה יכול לשלם מראש עבור שם דומיין לפרק זמן ארוך יותר.
האם יש דרך להשיג שם דומיין בחינם?
פלטפורמות כמו Shopify מספקות תת-דומיינים בחינם, כתובת אינטרנט שנמצאת בתוך הדומיין הראשי. כאשר אתה מקים חנות ב-Shopify, אתה יכול ליצור תת-דומיין בחינם עם הסיומת .myshopify.com. זה מאפשר לך להיות בעל נוכחות מקוונת ללא כל עלויות ראשוניות.
כמה עולה שם מתחם?
מחירי שמות הדומיין משתנים במידה רבה, בהתאם לגורמים כגון סיומת הדומיין, הפופולריות של מילות המפתח והמחיר המוצע על ידי רשם הדומיינים. בדרך כלל, דומיינים סטנדרטיים מסוג com יכולים לעלות בין $10 ל-$20 לשנה. עם זאת, דומיינים מובחרים המורכבים ממילות מפתח מבוקשות מאוד יכולים להיות יקרים יותר באופן משמעותי, ולהגיע לאלפי או אפילו מיליוני דולרים.