טיפים לשיווק דיגיטלי

שיווק מפה לאוזן: איך לבנות אסטרטגיה מוצלחת

טְעִינָה…
    `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "שם": שם, "כתובת אתר": כתובת אתר }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '

'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });

לא משנה כמה אתה איש מכירות טוב, אין דבר משכנע יותר מהמלצה לא רצויה של לקוח מרוצה – בין אם זה חבר שלך שממליץ על רופא השיניים של המשפחה שלו, או דוד שלך מתלהב ממשחק הווידאו האחרון.

דבר אחד בטוח. בני אדם קונים מבני אדם, מה שהופך את השיווק מפה לאוזן לאחת הדרכים היעילות ביותר להוציא את הבשורה על עסק. תחשוב על זה. האם אתה מעדיף להקשיב לבחור אקראי בפרסומת מידע או המלצה ישירה מהמנטור העסקי שלך? אבל שיווק מפה לאוזן מגיע בכל הצורות והגדלים: תגובות תחת פוסטים בבלוג, האשטאגים, קריאות צעקות וביקורות על מוצרים.

במאמר זה, נצלול למה בעצם המשמעות של שיווק מפה לאוזן וכיצד תוכל למנף אותו בהצלחה עבור העסק שלך היום! בואו נתחיל.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

  • מהו שיווק מפה לאוזן (WOMM)?
  • מדוע חשוב שיווק מפה לאוזן?
  • סטטיסטיקות שיווק מפה לאוזן
  • סוגי שיווק מפה לאוזן
  • כיצד לבנות אסטרטגיית שיווק מפה לאוזן
  • הדוגמאות הטובות ביותר לשיווק מפה לאוזן

מהו שיווק מפה לאוזן (WOMM)?

שיווק מפה לאוזן, WOM או בקיצור WOMM, מכונה גם פרסום מפה לאוזן. זה מוגדר כתהליך השיווק האורגני המתרחש כאשר צרכנים יוצרים שיחות סביב המוצרים או השירותים של חברה עם חבר, משפחה ורשת.

שיווק WOM הוא אחת מצורות הפרסום החזקות ביותר שכן צרכנים סומכים על חבריהם ב-92% יותר מאשר במדיה המסורתית. שיווק מסורתי מגיע לרוב בצורה של פרסום בתשלום שבו מותגים משלמים כדי להציב מסר בפני כמה שיותר אנשים. זה מכונה לעתים קרובות שיווק 'דחיפה'. לעומת זאת, שיווק מפה לאוזן מתמקד בדיונים אורגניים ובתוכן שנוצר על ידי משתמשים כדי לשווק את המותג שלך.

לפני האינטרנט, מפה לאוזן היה בדיוק זה – המילה משותפת דרך הפה. אבל עם הופעת חיבורי האינטרנט המהירים, המדיה החברתית וחילופי המידע המיידיים, ההגדרה של 'פה' הפכה להרבה יותר רחבה.

שיווק מפה לאוזן בעידן הדיגיטלי

שיווק מפה לאוזן היום יכול לנוע בין פרסום, באזז ויראלי, תוכן, ציוצים, רילי אינסטגרם ועוד. זה פחות מתמקד במדיום, אלא יותר על אופן הפצת הרעיונות: תומכי המותג מפיצים את הבשורה על העסק שלך.

WOM עשוי להתרחש במקרה או במזל צרוף, אך ניתן לעודד, לאצור ולעצב אותו לטובת המותג. כשאדם אחד חולק תחושה, מסר, חוויה או רעיון לגבי מותג, זה מופעל על ידי חוויה מכוננת. זה עשוי להיות על ידי מעבר לציפיות לגבי מוצר, על ידי מתן שירות לקוחות מעולה, או על ידי מתן אפשרות לקהל שלך להפיץ את הבשורה על העסק שלך. נחפור באסטרטגיות בחלק מאוחר יותר.

מדוע חשוב שיווק מפה לאוזן?

נוף הפרסום משתנה. זה כבר לא מודל של תשלום כדי לנצח. מפרסמים לא יכולים פשוט לזרוק כסף על מיקומי מודעות טלוויזיה ולצפות שזה יצליח. אולי אפשר לזהות אותך, אבל אתה לא יכול לבנות ככה מערכת יחסים.

שיווק מוצלח חורג מהרכישה ומשמח את הלקוחות שלך עד לנקודה שבה הם דוגלים עבורך – בחינם (בערך).

עם שיווק מפה לאוזן, האחריות של המותג היא להבטיח שחומחי המותג שלך יהיו מוסמכים לשתף על המותג שלך, ישמעו ויוגברו. בסופו של יום, אנשים הופכים יותר סקפטיים לפרסום. 90% מהאנשים נוטים יותר לבטוח במותג מומלץ, אפילו מאדם זר. שוב, אנשים קונים מאנשים.

הנה כמה סיבות מדוע כדאי לך לפרוס אסטרטגיית WOM.

בניית הון מותג

קמפיין שיווקי מוצלח מפה לאוזן מתמקד בטווח הארוך. לוקח זמן לבנות מודעות, לתקשר ערכי מותג, לעצב את הדרך שבה הלקוחות שלך מרגישים כלפיך ולבנות קשרים עמוקים יותר. זה מושג על ידי נקיטת פעולה בדברים שאינם מתקדמים כמו מתן שירות לקוחות מהשורה הראשונה, בניית מוצר מיוחד במינו, או יצירת חווית משתמש בלתי נשכחת (קפוץ לסעיף האסטרטגיה עבור צלילה עמוקה יותר). כתוצאה מכך, מותגים שהצליחו להשיג זאת בנו הון ונאמנות מותגים מדהימים. הם מספקים הרבה יותר מאשר ערך חומרי – WOM בונה ערך רגשי, אמון ונאמנות.

בנה מערכות יחסים עם הקהל שלך

מותג שמקשיב מצליח.

שיווק מפה לאוזן דורש תקשורת דו כיוונית בין המותג ללקוח. המותג צריך קודם כל להקשיב למה שהלקוחות אומרים כדי לשפר את העסק שלהם עד לנקודה שבה הם עולים על הציפיות שלהם. ברגע שהושג, הלקוחות יצעקו מהגגות על העסק שלך.

בסופו של דבר, קמפיינים ויראליים אינם ברי קיימא ובקושי ניתן לשכפל אותם. WOMM עוזרת ליצור אסטרטגיה ארוכת טווח שצומחת עם העסק ומניעה מעורבות חברתית ובאזז, מה שיכול לעזור לך לצמוח מהר יותר מאשר אם אתה מסתמך על פרסום בתשלום.

תניע את השורה התחתונה שלך

אסטרטגיית שיווק אורגנית ובלתי מאולצת תוביל בסופו של דבר להכנסות. תמיד יש מקום למודעות באנר ומודעות פייסבוק, אבל מעט טכניקות פרסום מתקרבות לתחתית המשפך כמו אסטרטגיית WOMM. כשמסתכלים על זה מנקודת מבט של שיווק תוכן, צוותי מכירות משתמשים לעתים קרובות בתיאורי מקרה בווידאו וב-one-pageers כדי לעזור לתהליך המכירה. למרות שזה לא ממש WOM, אנשים רוצים לשמוע סיפורים אמיתיים ומשפיעים על איך עסק עזר לאחרים כמוהם.

סטטיסטיקות שיווק מפה לאוזן

לא משוכנעים ש-WOMM זה בשבילך? הנה הסטטיסטיקה העדכנית והטובה ביותר כדי לשכנע אותך אחרת.

  • לצרכנים עם הפניות מחברים יש סיכוי גבוה פי 4 לבצע רכישה.
Word Of Mouth Marketing 2022 4 Blog How To Build An Effective Strategy 28 Word-Of-Mouth Marketing: How To Build A Successful Strategy 1
  • 90% מהאנשים סומכים על הצעות מבני משפחה וחברים.
  • יותר מ-74% מהצרכנים מזהים מפה לאוזן השפעה חשובה בהחלטות הקנייה שלהם.
  • צרכנים מחפשים המלצות בין חמשת ההשפעות המובילות על החלטות הרכישה שלהם. לפני ביצוע רכישה.
Word Of Mouth Marketing 2022 4 Blog How To Build An Effective Strategy 30 Word-Of-Mouth Marketing: How To Build A Successful Strategy 2
  • 70% מהאנשים סומכים על ביקורות צרכנים באינטרנט.
  • 85% מהמבקרים באתר מרגישים שתוכן חזותי שנוצר על ידי משתמשים משפיע יותר מתמונות או סרטוני מותג.
    72% מהאנשים מקבלים חדשות מחברים ובני משפחה, מה שהופך מפה לאוזן לערוץ הפופולרי ביותר לשיתוף.
Word Of Mouth Marketing 2022 4 Blog How To Build An Effective Strategy 27 Word-Of-Mouth Marketing: How To Build A Successful Strategy 3
  • 91% מרוכשי B2B מושפעים מפה לאוזן בעת קבלת החלטות קנייה.
  • ברשתות החברתיות, 58% מהצרכנים חולקים את החוויות החיוביות שלהם עם חברה ומבקשים מבני משפחה, עמיתים וחברים את דעתם על מותגים.
  • אנשים רבים כמעט סומכים על ביקורות מקוונות שנכתבו על ידי צרכנים אחרים כפי שהם סומכים על המלצות אישיות.
  • צרכנים דנים במותגים ספציפיים כלאחר יד פי 90 בשבוע.
Word Of Mouth Marketing 2022 4 Blog How To Build An Effective Strategy 25 Word-Of-Mouth Marketing: How To Build A Successful Strategy 4
  • בני דור המילניום מושפעים ב-115% יותר מפרסום מפה לאוזן מאשר פרסום מסורתי.
  • כמעט 83 אחוז מהצרכנים אומרים שהם סומכים לחלוטין או במידה מסוימת על המלצות מפה לאוזן, ומדרגים המלצות אלו כמקור המידע המהימן ביותר.
  • 85% מהעסקים הקטנים מייחסים מפה לאוזן את המקור הגדול ביותר לעסקים חדשים.

סוגי שיווק מפה לאוזן

כאמור, ישנם סוגים שונים של שיווק מפה לאוזן. להלן הקטגוריות העיקריות:

תוכן שנוצר על ידי משתמשים

תוכן שנוצר על ידי משתמשים, או בקיצור UGC, הוא תוכן שנוצר ומשתף על ידי צרכנים. זה הולך יד ביד עם שיווק קהילתי, שבו לקוחות יוצרים סרטונים, פוסטים בבלוג, פודקאסטים ותמונות של המוצרים והשירותים שלך. בעוד שלמותגים מצליחים עם קהל עוקבים יהיו מעריצי-על שיוצרים תוכן מבלי להתבקש לעשות זאת, מותגים יכולים לעודד לקוחות ליצור תוכן באמצעות הטכניקות הבאות:

  1. שאל שאלות פרובוקטיביות ברשתות החברתיות. בקש מאנשים לשתף את הסיפורים, החוויות והמחשבות שלהם על המוצר שלך בצורה מעניינת.
  2. התחל ולטפח קהילה מרתקת. בין אם זה פורום או קבוצת פייסבוק, עודדו את הלקוחות שלכם לעסוק בדיונים מעמיקים.
  3. יש נקודת מבט ייחודית. אתה יכול למצב את עצמך כמוביל מחשבה ולהציג רעיונות חדשים ומעניינים שמניעים שיחות מעניינות בצורה אורגנית.

שיווק במדיה חברתית

בין אם זה אזכור למותג, בניית קשרים עם משפיענים או ניהול האשטאגים ממותגים, המדיה החברתית היא מדיום רב עוצמה לביצוע קמפיין שיווקי מוצלח מפה לאוזן. אצור ופרסום תוכן רלוונטי המהדהד עם הקהל שלך הוא רק חצי מהקרב. החצי השני הוא הקשבה חברתית ומעורבות פעילה עם הלקוחות שלך. הנה כמה דרכים שבהן תוכל לעשות זאת:

  1. השתמש בכלי הקשבה חברתית כדי לעקוב אחר כל אזכור של מותג, תג, צעקה למוצר והאשטאגים רלוונטיים כדי לראות מה אנשים אומרים על המותג שלך
  2. הפגינו הערכה אמיתית למשוב והערות חיוביות. לעומת זאת, ודא שיש לך פרוטוקול לניהול מהיר של תלונות וביקורות שליליות.
  3. הגבר סיפורים חיוביים, ביקורות והערות על ידי שיתוף שלהם בחשבונות שלך.
  4. בנה קרבה אמיתית עם משפיענים בתחום שלך כדי לעזור להגביר את המסר שלך.

הסברה לעובדים

אם אין לך הרבה נוכחות חברתית, הסברה לעובדים יכולה לעזור להפיץ את המסר שלך ברשתות האישיות שלהם. כדי לגרום לעובדים שלך להיות מעורבים ופעילים, עליך לעשות שני דברים:

  1. צור תוכן מרתק שהוא משעשע, בעל ערך ושימושי. בקש מהם לשתף משהו שהם יהיו גאים בו!
  2. הפוך את תהליך השיתוף לקל ככל האפשר. בין אם אתה מספק הנחיות לכתיבה, סוקר את העותק החברתי שלהם או משתמש בפלטפורמת הסברה לעובדים, ודא שאתה מקל עליהם ככל האפשר לשתף את התוכן שלך.

שיווק הפניות מול שיווק מפה לאוזן

אנשים רבים משתמשים בשיווק הפניות ובשיווק מפה לאוזן לסירוגין. הרעיון בהחלט דומה במובנים רבים. שיווק הפניות משתמש ברשת בתשלום כדי להניע תנועה או מכירות. בין אם זה קישורים בפוסט בבלוג או קישורים שותפים בערוץ TikTok, מותגים משלמים עמלה לכל הפניה. שיווק מפה לאוזן הוא אורגני לחלוטין.

כיצד לבנות אסטרטגיית שיווק מפה לאוזן

לפני שאנחנו צוללים לתוך המורכבות של ביצוע אסטרטגיית שיווק מפה לאוזן, חשוב לציין ששום כמות שיווק לא יכולה למכור מוצר גרוע. לעומת זאת, מוצר נהדר עם חוויה יוצאת דופן הופך את WOM לרוח קלה. עכשיו, לאחר שהסרנו את זה, בואו נדבר על אסטרטגיה.

עקוב אחר אזכורים והגיב במהירות

אסטרטגיית WOM יעילה מתחילה בתרגול הקשבה חברתית קפדנית. בין אם מדובר בשירותים כמו Google Alerts, Mention או Meltwater, זה בלתי נפרד לקבל דופק לגבי מי מדבר עליך. הגדר התראות על כל אזכור של מותג או מוצר ונסה לעקוב אחר האשטאגים רלוונטיים בפלטפורמות המדיה החברתית.

אם לוקחים את זה צעד קדימה, חלק משירותי הקשבה חברתית מציעים ניתוח סנטימנטים, כדי לספק פירוט של לא רק מה אנשים אומרים, אלא גם איך הם מרגישים לגבי זה. ברגע שתמצא את הדופק, הקפד גם להגיב במהירות ולנצל הזדמנויות מעורבות כשהן מתעוררות. תזמון הוא הכל באינטרנט – מם, ציוץ או TikTok יכולים להיות הנושא של היום ולשכח למחרת!

הגבר סיפורי לקוחות והערות חיוביות

יתרון נוסף להקשבה חברתית הוא שתוכל לזהות לקוחות מרוצים שמדברים על המוצר או השירות שלך. הם יכולים לפרסם סיפור באינסטגרם או אפילו להזכיר את המותג שלך בסרטון YouTube. כשאתה מזהה את ההערות והסיפורים החיוביים האלה, הקפד להגביר את הקול שלהם בצורה של ציוץ מחדש, שיתוף מחדש או אפילו פוסט מחדש. שקול גם ליישם מחדש את התוכן בבלוג שלך, בפרסום שלך, או אפילו באתר שלך. הקפד להראות את הערכתך ולעסוק בצורה אמיתית!

השקת תוכנית הסברה לעובדים

כפי שהוזכר לעיל, הסברה לעובדים יכולה להיות המפתח להגדלת הקהל הראשוני שלך. לכל עובד בעסק שלך יש רשת משלו של חברים, משפחה ומעריצים – אז השתמש בה כדי למנף אותה לטובתך. צעד בזהירות כמובן על ידי וודא שהתוכן שלך הוא משהו שהם יהיו גאים בו. לבסוף, הימנע מכל יוזמה מאולצת שעלולה להיראות לא הגונה לקהל שלך – זה יכול להזיק יותר מתועלת.

תמריץ את השגרירים שלך להשאיר ביקורות

ביקורות חיוביות יכולות להפוך או לשבור את העסק שלך. בעולם שבו 70% מהאנשים סומכים על ביקורות לקוחות מקוונות, חשוב לשמור על המוניטין של המותג שלך. אם יש לך דופק טוב על הלקוחות, המשפיענים ושגרירי המותג הנאמנים ביותר שלך, אתה יכול בקלות לקבל ביקורות חיוביות ומשוב באתרי ביקורות. אם אתה מנהל מסעדה, תוכל לעקוב אחר לקוח מרוצה באמצעות טקסט המעודד אותו להשאיר ביקורת בתמורה למשקה חינם בביקורו הבא. עבור חברות SaaS, שקול לשלוח סקרים של Net Promoter Score (NPS) ובקש מהסוקרים המדורגים ביותר להשאיר סקירת פלטפורמה.

לספק שירות לקוחות ללא תחרות

חווית לקוח שלילית אחת יכולה להיות מועצמת במדיה החברתית תוך שניות. זה מועיל במיוחד עם שירות לקוחות של מדיה חברתית, שבו כמה קליקים הם כל מה שצריך כדי לדון בכל דבר. ודא שאתה מספק שירות לקוחות מעולה כדי שהלקוחות שלך יתלהבו מהעסק שלך במקום לקרוא לך באינטרנט.

הדוגמאות הטובות ביותר לשיווק מפה לאוזן

עכשיו אתה יודע את ההיבטים החשובים ביותר לגבי שיווק מפה לאוזן, בואו נצלול לכמה מהדוגמאות הטובות ביותר כדי לתת השראה לקמפיין WOMM הבא שלך.

תשפשף את אבא

בגאווה עם התואר המוצהר של "חברת הספוג הטובה של אמריקה", Scrub Daddy יצר באופן לא שגרתי קהל מעריצים נאמן לאחד המוצרים הביתיים הנפוצים ביותר בשוק. הם יצרו אסטרטגיית WOM בת קיימא שמחזיקה מעמד. החל מפיץ' ללא רבב בתוכנית הטלוויזיה Shark Tank של הרשת, Scrub Daddy חידש מוצר שמחוסר מילה טובה יותר, שיבש את הקטגוריה שלו. הבסיס לקהל המעריצים הנאמן שלהם נבנה על מוצר מיוחד במינו. הם שמרו על 'גורם הוויראליות' שלהם על ידי הפקת תוכן TikTok מצחיק שמדבר אל בסיס הלקוחות שלהם בצורה אמיתית (ולעתים קרובות גסה). הם לקחו סיכון וזה עבד.

נאמנות המותג והמעורבות המוגברת שלהם אפשרו להם להרחיב את קווי המוצרים שלהם למערכות ספוג מלא, ספין-אוף בשם Scrub Mommy ועוד.

https://www.tiktok.com/@scrubdaddy/video/7056849395874008367
Scrubdaddy Tiktok Account Word-Of-Mouth Marketing: How To Build A Successful Strategy 5
שפשפו את חשבון TikTok של אבא

סטארבקס

מעצמת הקפה העולמית לא הוקמה על ידי הכנת קפה נהדר. הם אספו בקפידה את כל חווית השתייה שלהם מהמיתוג הוויזואלי, ועד לפריסת החנות, שירות הלקוחות, האפליקציה לנייד ובניית קהילה – מה שמציג את סטארבקס כמקרה בוחן WOM המושלם. זה לא משקה ויראלי אחד שהפך אותם למפורסמים, אבל כל יצירה מרגשת עזרה להם להישאר מעורבים עם הלקוחות שלהם.

אחד הגורמים החשובים ביותר באסטרטגיית WOM של Starbucks הוא עיצוב המוצר. על כל ספל של סטארבקס רשום השם שלו, והמותג כל כך מוכר שהוא משמש כמעט כסמל סטטוס בהשוואה לרשתות קפה אחרות במחירים נוחים יותר.

חלק מהצרכנים מעריכים משקה סטארבקס יקר כפינוק או מותרות, מה שמניע אותם לחלוק את המשקה שלהם ברשתות החברתיות. רשת הקפה שנמצאת בכל מקום גם מעודדת לקוחות להזמין תפריט סודי ולהתאים משקאות לפי רצונם – מה שהופך כל חוויה למהנה וניתנת לשיתוף באופן ייחודי.

Starbucks Instagram Account Word-Of-Mouth Marketing: How To Build A Successful Strategy 6
חשבון האינסטגרם של סטארבקס

טסלה

Dctxikomxo6Gfgukgzwuadzl2Wfw1Trdw5Jzle2Jzpehbqshrqhqxkxj4A75Klfxtxrzx7 Mxm2Fryl0 Word-Of-Mouth Marketing: How To Build A Successful Strategy 7
תוכנית הפניות של טסלה

עמדתו של המנכ"ל אילון מאסק בעניין הפרסום נשארה עקבית לאורך כהונתו בטסלה: הימנע מכל פרסום מסורתי. יש סיבה מכוונת שלא תראה מודעת טלוויזיה על מובילי השוק ב-EV. בעוד הדמות האקסצנטרית מייצרת באזז עקבי ברחבי העולם, אסטרטגיית ה-WOM של טסלה מתמקדת בבעלי טסלה הנוכחיים לשכנע חברים, משפחה ועמיתים לרכוש טסלות משלהם. עם זאת, חווית הנהיגה של טסלה היא מה שמוכר וגורם לאחרים לרצות לקנות אותה. איזו דרך טובה יותר לחוות טייס אוטומטי בפעם הראשונה מאשר לשאול את המכונית של חברך? זו אותה הסיבה שאין להם סוכנויות ורק אולמות תצוגה בהם ניתן לנהוג מבחן ברכב וליהנות מחוויית הנהיגה ברכב חשמלי יוקרתי. לטסלה יש גם מועדון מוטורי פעיל מאוד, שבו הם מעודדים מפגשים ודנים בחדשות ובתכונות של טסלה. לבסוף, תוכנית ההפניות של טסלה מעודדת נהגים של טסלה להפנות גם את הרשתות שלהם.

עוטף את הכל

שיווק מפה לאוזן הוא דבר לא מובן מאליו לכל עסק, אבל לא רבים יכולים לבצע אותו היטב. כפי שדיברנו במאמר זה, נדרש מוצר נהדר, שירות לקוחות מעולה וניהול קהילה כדי להבטיח שהמותג שלך משותף עם העולם. בין אם זה ספוג, רכב חשמלי או בית קפה, שיווק מפה לאוזן יכול בסופו של דבר לעזור לך להגדיל את הלקוחות שלך כדי להפוך לשגרירים לכל החיים.

מאמרים קשורים

Back to top button