10 האתרים הטובים ביותר למכירת תמונות באינטרנט (2024)
בין אם צילום הוא התחביב או המקצוע שלך, הנה איך למכור תמונות באינטרנט ולהרוויח יותר מתיק התמונות שלך במלאי.
מאת Braveen Kumar
17 בינואר 2024
מחפשים דרך למכור תמונות באינטרנט? בין אם אתה רק מתחיל או מחפש להרוויח הכנסה פסיבית בצד של עסקי הצילום שלך, מספר אתרים יכולים לחבר אותך עם אנשים להוטים לקנות את התמונות שלך.
אתרי תמונות מלאי מעניקים רישיון לתמונות שלך למותגים, לסוכנויות ולכל מי שצריך תמונות באיכות גבוהה לשימוש מסחרי. בתמורה, הם נותנים לך קיצוץ מההכנסות.
הנה 10 מהאתרים הטובים ביותר למכירת תמונות באינטרנט, בתוספת מדריך שלב אחר שלב כיצד למכור תמונות מלאי ולהפוך את התוכן שלך לעסק רווחי.
האתרים הטובים ביותר למכירת תמונות באינטרנט
עלמי
500 פיקסלים
Shutterstock
Getty Images
iStock
סטוקסי
Picfair
אדובי סטוק
Envato Elements
Unsplash
בחר אתר מוכר מרשימה זו על סמך רמת הניסיון שלך בצילום והעדפות הבלעדיות ברישוי:
1. עלמי
ל-Alamy יש את אחד מאוספי התמונות המגוונים ביותר באינטרנט. עם מיליוני תמונות מלאי, וקטורים, סרטונים ותמונות פנורמיות של 360 מעלות, ישנן דרכים רבות עבורך לתרום. הוא מציע גם אפליקציית iOS בשם Stockimo, שבה אתה יכול למכור תמונות מהטלפון שלך.
Alamy משלם לתורמים מדי חודש ויש לו כמה מודלים של עמלות. צלמים מקבלים בין 17% ל-50% מהמכירות, בהתאם לפופולריות התמונה וסוג הרישיון. אין חוזים ארוכי טווח עם Alamy וניתן לקבל תשלום במספר מטבעות.
2. 500 פיקסלים
רישוי 500px מארח מיליוני צלמים שמוכרים תמונות באינטרנט דרך אתר הצילום שלה, 500px. אלגוריתם ה-Pulse שלה מציג צילומים וצלמים חדשים ללקוחות כך שצלמים חסרי ניסיון יכולים לקבל הכרה – כל עוד התמונות שלהם עומדות בתקני האיכות של הפלטפורמה.
בנוסף להיותה פלטפורמה למכירה, 500px היא גם קהילה מקוונת לצלמים חובבים ומקצועיים. אתה יכול לעקוב אחר צלמים אחרים, לקבל משוב על העבודה שלך, לרשום תמונות בשוק המקוון ולהשתתף בתחרויות צילום לפרסים. חברים משלמים יכולים להרוויח עד 100% תמלוגים עבור תמונות בלעדיות.
3. Shutterstock
Shutterstock הוא אתר צילום מלאי ידוע למכירת תמונות באינטרנט ושילם יותר ממיליארד דולר לקהילה שלו ב-15 השנים האחרונות.
Shutterstock נחשב לאתר מיקרו סטוק, שבו התמונות זולות יותר ולא בלעדיות. הדרך העיקרית להגדיל את ההורדות היא על ידי תרומה של כמות גדולה של תמונות. אולי אתה לא מצפה להרוויח כל כך הרבה עם Shutterstock, אבל זה מקום טוב להתחיל בו אם אתה לומד איך למכור תמונות מלאי.
התשלומים מבוססים על רווחים לאורך זמן ונעים בין 15% ל-40%. יש גם תוכנית שותפים שבה אתה יכול להרוויח כסף נוסף אם אתה מפנה צלמים או לקוחות חדשים.
4. Getty Images
Getty Images מושך מותגים ובעלי אתרים מקוונים המחפשים תמונות בלעדיות באיכות גבוהה או שקשה למצוא אותן לרישיון. הפלטפורמה, יחד עם אתר המיקרוסטוק שלה, iStock, מגיעה ליותר מ-1.5 מיליון לקוחות ברחבי העולם.
הסטנדרטים כיצד למכור את הצילום שלך באינטרנט עם Getty מחמירים יותר מאתרי תמונות מלאי רבים אחרים. תקבל תשלום בין 15% ל-45% מדמי הרישיון של תמונה, ותצטרך להגיש בקשה להיות תורם עם סט תמונות לדוגמה.
5. iStock
iStock הוא שלוחה של Getty Images. ההבדל העיקרי בין שתי פלטפורמות הצילום הוא שתמונות ב-iStock יכולות להיות לא בלעדיות, מה שאומר שאתה יכול למכור את הצילום שלך עם סוכנויות אחרות.
העמלות נעות בין 15% ל-45%, בהתאם להסכמי התורמים. כדי למכור את התמונות שלך עם iStock, עליך להגיש בקשה עם סט של תמונות לדוגמה.
6. סטוקסי
Stocksy הוא אתר צילום מלאי פופולרי מכיוון שהוא מציע תשלומים גבוהים לתורמים. צלמים יכולים להרוויח 50% תמלוגים על רישיונות סטנדרטיים ו-75% תמלוגים על רישיונות מורחבים. אבל כל התמונות חייבות להיות בלעדיות לפלטפורמה.
סטוקסי הוא קואופרטיב בבעלות אמן, מה שאומר שהתורמים הם חלק מהבעלים של העסק ויכולים לעזור לשלוט בכיוון שלו. תורמים יכולים לקבל גם חלוקת רווחים בצורה של החזרי חסות כאשר לקו-אופ יש עודף.
אם אתה מעוניין למכור תמונות ב-Stocksy, עיין בשאלות הנפוצות של אפליקציית התורמים שלה.
7. Picfair
אם אתה רוצה מידה של שליטה על תיק התמונות המקוון שלך, Picfair יכולה להיות אופציה מוצקה.
אתה יכול להגדיר מחירים משלך לתמונות – גם הדפסות וגם הורדות דיגיטליות – ו-Picfair מטפלת בעיבוד התשלומים. הוא גם מנהל ייצור דפוס, משלוח ורישיונות לתמונות דיגיטליות. אתה יכול בקלות להגדיר את החנות המותאמת אישית שלך החל מ-$5 לחודש, בחיוב שנתי.
8. אדובי סטוק
אם אתה משתמש בחבילת Adobe לפרויקטי צילום, תוכל להוסיף את התמונות, הסרטונים, הוקטורים והאיורים שלך ל-Adobe Stock, פלטפורמת התמונות המקוונת של החברה.
כשתסיים לערוך את התמונות שלך, תוכל להעלות נכסים ישירות מ-Lightroom ומ-Bridge. תורמים שמקשרים את Adobe ID שלהם ל-Adobe Stock יכולים להרוויח 33% תמלוגים על תמונות ו-35% על סרטונים.
9. Envato Elements
Envato Elements הוא אתר צילום מלאי חזק שבו אתה יכול להתחיל למכור את התמונות שלך באינטרנט ולהתחבר ללקוחות פוטנציאליים.
עם Envato Elements, אתה יכול למכור תמונות באפליקציה שלה או להעלות תמונות לאתר משלך בדומיין של המותג. כך או כך, זה מקום פופולרי למכור תמונות ולהרוויח כסף באינטרנט מה שאתה אוהב. לתורמים משלמים בין 25% ל-50% מהכנסות המנוי נטו, בהתאם למנוי שיש ללקוח.
10. Unsplash
Unsplash הוא אתר תמונות מלאי חינמי שנמצא גם בבעלות Getty. במקום לשלם לצלמים על סמך תמונות שהם בחרו לשלוח, Unsplash משתפת פעולה עם תורמים באמצעות תוכנית Unsplash+ שלה.
לאחר שתשלים את יישום התרומה של Unsplash+ והתקבלת לתוכנית, תראה רשימה של תקצירים שנוצרו על ידי לקוחות Unsplash. בחרו את התקצירים שהכי מעוניינים בהם, העלו תמונות מתאימות לאתר ה-stock photo, וקבלו תשלום עבור כל תמונה שהתקבלה.
טיפים למכירת תמונות מלאי באינטרנט
הגדר את נישת הצילום שלך במלאי
כנס לאינסטגרם
שלב מסחר אלקטרוני באתר האינטרנט שלך
הבן את השוק שלך
הנה כמה טיפים לניהול עסק מצליח לצילום:
הגדר את נישת הצילום שלך במלאי
לצלמים רבים יש סגנון או נושא עקביים שעוברים בעבודתם. בין אם הפוקוס שלך הוא נסיעות, אופנה, טבע או אוכל, העקביות היא המפתח.
לעתים קרובות צלמים מרגישים את דרכם לתוך נישה על ידי מציאת סגנונות ונושאים שהם נהנים לצלם, המהדהדים גם בקרב הקהל. אתה יכול להעריך את הביקוש לנושאים באמצעות מחקר מילות מפתח כדי לנתח את נפח החיפוש עבור מונחים הקשורים לתמונות שלך. Google Trends הוא כלי בסיסי שבו אתה יכול להשתמש כדי לראות אילו נושאי תמונות צוברים פופולריות.
כנס לאינסטגרם
בדיוק כמו בלוגרים ויוטיוברים, גם צלמים שלומדים כיצד למכור תמונות באינטרנט צריכים להשקיע בבניית הקהלים שלהם.
פלטפורמות חברתיות חזותיות כמו אינסטגרם יכולות לעזור לך להגיע לקהל רחב. השתמש בכלי אינסטגרם כדי לעזור לך לעקוב אחר החשבונות הנכונים, לעסוק בהאשטאגים פופולריים ולהגדיל קהל לקוחות פוטנציאליים.
קישור חשבונות המדיה החברתית שלך מקל על ניהול שיתוף התמונות שלך בין פלטפורמות ולהגביר את הנראות. באינסטגרם, למשל, אתה יכול לקשר את החשבונות שלך כדי לפרסם גם את התמונות שלך בפייסבוק באותו הזמן.
שלב מסחר אלקטרוני באתר האינטרנט שלך
לרוב הצלמים יש אתר משלהם כדי להציג את עבודותיהם ללקוחות פוטנציאליים. על ידי הוספת לחצן קנייה של Shopify לאתר שלך, אתה יכול להקל על לקוחות לרכוש ממך תמונות מלאי.
לצלם דייב סנדפורד, למשל, יש חנות שמציגה גם את צילומי חיות הבר שלו וגם מציעה את ההזדמנות לרכוש הדפסים ולוחות שנה.
הדרך הקלה ביותר למכור תמונות באינטרנט היא לבנות דף תיק עבודות מותאם אישית או חנות ב-Shopify.
השתמשו בערכת נושא אומנות וצילום שתוכננה מראש כדי להקים את אולם התצוגה הדיגיטלי שלכם, או שלבו ערכת נושא בחינם עם אפליקציית גלריה. לאחר מכן, תוכל לייצר רווחים מאתר הצילום Shopify שלך עם עדכוני מדיה חברתית, מודעות ומכירות לא מקוונות דרך Shopify POS.
הבן את השוק שלך
שוק היעד שלך הוא קבוצת האנשים שהסבירות הגבוהה ביותר לקנות את התמונות שלך. אתה יכול להפיק תמונות שמושכות אותם כשאתה יודע מי הם, במה הם מתעניינים ומה הם יקנו.
נניח שאתה מתמחה בצילום חתונות, למשל. אנשים שקונים תמונות של חתונות אינם חתנים וכלות – הם הספקים שעובדים בתעשיית החתונות. שוק היעד שלך עשוי לכלול מותגים של כלי כתיבה לחתונה או סיטונאים של חליפות שרוצים להציג תמונות ללא תמלוגים של חגיגות חתונה בביטחונות השיווקיים שלהם.
עם זה בחשבון, אתה יכול למכור תמונות שפרסונת הקונה הזו תקנה, באתרים שבהם הם מחפשים תמונות מלאי, במחיר שהם מוכנים לשלם.
כיצד להגדיר את תיק העבודות המקוון שלך
בחר את הפלטפורמה הנכונה
תכנן את מבנה התיק שלך
בצע אופטימיזציה של תמונות עבור האינטרנט
צור דף אודות
הטמעת פונקציונליות של מסחר אלקטרוני
ודא תאימות לנייד
הפעל וקדם את התמונות שלך
השתמש בשלבים הבאים כמדריך להשיק את תיק הצילום המקוון שלך:
1. בחר את הפלטפורמה הנכונה
אין פלטפורמה "הטובה ביותר" להרוויח עליה רווחים מהתמונות שלך; זה תלוי במטרה של עסק הצילום החדש שלך ובמידת השליטה שתרצה לקבל על התמונות שלך.
הנה סקירה מהירה של האפשרויות שלך. אם אתה רוצה:
העלה תמונות כתחביב או הרוויח כמויות קטנות של הכנסה פסיבית, נסה הגשת תמונות במלאי באתרים כמו iStock או Alamy
קבל משימות ממותגים מבלי להציג אותן בעצמך, הגש מועמדות להיות תורם Unsplash+
שליטה מלאה בעסקי הצילום שלך, בחר בפלטפורמת מסחר אלקטרוני כמו Shopify
2. תכננו את מבנה התיק שלכם
תיק העבודות שלך הוא הלחם והחמאה שלך כצלם. תחשוב על זה כעל קורות החיים שלך: מקום שבו לקוחות פוטנציאליים יוכלו לצפות בצילום שלך ולהחליט אם להעסיק אותך.
שימו לב לאלמנטים כמו:
פריסת תיק העבודות. תמונות צריכות להיות במרכז הבמה, אבל זה עוזר לקבל קצת הקשר לגבי מה התמונה. תיאורי מיני מוצרים אלה יכולים להשפיע על החלטות רכישה וגם לשפר את קידום האתרים של תיק העבודות שלך.
הוכחה חברתית. הוכחה חברתית היא התופעה של לקוחות פוטנציאליים המושפעים מדעות של לקוחות אחרים. אסוף הצעות מחיר מלקוחות מרוצים קודמים או הצג כיצד נעשה שימוש בתמונות שלך כדי לבנות את האמון של מישהו בעסקי הצילום שלך לפני שהם מחליטים לקנות.
קטגוריות וארגון. אם אתה צלם טבע שמצלם חופים ונופים, צור אוספי מוצרים עבור כל אחד מהם כדי לעזור ללקוחות פוטנציאליים לעיין בתמונות שהם מחפשים.
גודל הגלריה. תיק העבודות המקוון שלך הוא מה שהלקוחות יתייעצו בעת ההחלטה אם לקנות את התמונות שלך. עזוב את כל התמונות שאתה לא מרוצה מהן, והשאר את הגלריות מוגבלות רק לתמונות באיכות גבוהה שמציגות את העבודה הטובה ביותר שלך.
3. בצע אופטימיזציה של תמונות עבור האינטרנט
לעתים קרובות צלמים מתוסכלים כאשר הם צילמו תמונה מפורטת להפליא במצלמה מפוארת, רק כדי שהם צריכים לדחוס אותה כאשר הם מוכרים את התמונה באינטרנט. אבל זה חיוני לחוויית המשתמש. קובצי תמונה גדולים יכולים לגרום לטעינת דף אינטרנט לאט יותר – ורוב האנשים לא מוכנים להמתין.
בעת העלאת תמונות לתיק הצילום המקוון שלך:
דחוס גדלי תמונה. יש לשמור על תמונות קטנות ככל האפשר מבלי לפגוע באיכות. הנחיה כללית היא לדחוס תמונות בין 60% ל-80%.
השתמש בשמות קבצים תיאוריים. לדוגמה, תן שם לקובץ שלך "ערב-קיץ-טבע" במקום "IMG_3542.jpg".
כתוב טקסט חלופי. זה אומר למנועי החיפוש ולאנשים המשתמשים בקוראי מסך על מה התמונה שלך.
4. צור דף אודות
אנשים קונים מאנשים, אז זה עוזר להחזיק דף "אודות" שמספר ללקוחות פוטנציאליים על עצמך. כלול סיכום קצר על מי אתה, היכן אתה גר והתחומים שאתה מכסה (אם אתה מוכר שירותים באופן אישי).
זו הזדמנות באמת למכור את עצמך, אז צלול עמוק לתוך האהבה שלך לצילום. איך הגעת לענף? אילו סוגי דברים אתה אוהב לצלם? מאיפה אתה שואב את ההשראה שלך?
5. הטמע פונקציונליות של מסחר אלקטרוני
פלטפורמת מסחר אלקטרוני מטפלת בלוגיסטיקה של מכירת תמונות באינטרנט, ומשאירה לך יותר זמן לעשות את מה שאתה אוהב: לצלם תמונות.
Shopify, למשל, יכולה לעזור לך:
בנה חלון ראווה מקוון עבור אנשים לשירות עצמי ולקנות מוצרים משלהם
הגדר חנות בחלונות ראווה של מדיה חברתית כמו חנויות פייסבוק
קח תשלום מלקוחות וטפל במיסים
שלח את המוצרים שלך – פיזית או דיגיטלית – ללקוחות
נהל קמפיינים שיווקיים עם מערכת האקולוגית של אפליקציית Shopify
6. ודא תאימות לנייד
לא כל מי שמבקר בפורטפוליו המקוון שלך יעשה זאת על שולחן העבודה. מחקרים מעריכים שיותר מ-54% מתעבורת האתר העולמית מתרחשת דרך מכשיר נייד, אז בדקו שהתיק שלכם נראה טוב באותה מידה על מסך קטן יותר.
קיום אתר סלולרי פירושו שימוש בעיצוב אתר רספונסיבי, הצגת התמונות שלך בצורה אנכית ושימוש בכפתורים גדולים ידידותיים לאצבעות.
7. הפעל וקדם את התמונות שלך
עכשיו הגיע הזמן לשתף את התמונות שלך עם העולם. קח את הקישור לתיק העבודות שלך ושתף אותו באינטרנט באמצעות טקטיקות שיווק כמו:
פרסום מחדש של תמונות ברשתות חברתיות
הצמדת תמונות ב-Pinterest וקישור חזרה לאתר תיק העבודות שלך
הענקת הדפסים חינם למשפיענים
תיעוד מאחורי הקלעים של צילום ב-TikTok, YouTube או Instagram Reels
בניית רשימת דוא"ל על ידי הצעת למבקרים באתר קוד הנחה בהזמנה הראשונה שלהם
כיצד למכור תמונות מלאי כהדפסים וספרי צילום
אתה יכול ליצור ולמכור פריטים שמציגים את הצילום שלך עבור הלקוחות שלך, בין אם זה כהדפס ממוסגר פשוט או כרית. מכירת מוצרים פיזיים משלך יכולה להיות פשוטה יותר ממה שאתה חושב.
אתה יכול להרוויח כסף ממכירת תמונות כהדפסת תמונות על נייר או מוצרים פיזיים, כגון ספלים, חולצות ולוחות שנה. אתרים וכלים פופולריים כוללים:
מודפס
CafePress
ג'לאטו
ShineOn
Printify
הדרך הטובה ביותר למכור תמונות באינטרנט כהדפסות פיזיות או כמוצרים היא לעבוד עם מעבדת צילום מקומית שעוזרת לך לשלוח ולמכור הדפסים, או להשתמש בחברת הדפסה לפי דרישה כדי לשלוח מגוון רחב של מוצרים (הדפסות, כיסויים לטלפון, כריות ועוד) הכוללות את התמונות שלך.
הקפד להזמין דגימות תחילה כדי להבטיח שאיכות המוצרים תואמת את איכות התמונות שלך.
כיצד למכור צילום באינטרנט כספרי צילום
ספרי תמונות הם עוד מוצר פיזי שיכול להציג את הצילום שלך. ככל שהצילום שלך נישתי ועקבי יותר, כך גדל הסיכוי שתוכל להרכיב ספר תמונות מהמם המבוסס על נושא משכנע ולמכור את האמנות שלך באינטרנט.
אמנם לא תקבל את המרווחים הטובים ביותר עם שירותי הדפסה לפי דרישה, אבל זו דרך נטולת סיכון לבדוק את הביקוש למוצרים שלך לפני שאתה מחליט להשקיע מראש.
איך למכור את הצילום שלך כשירות
בין אם אתם מסקרים אירועים, מבצעים צילומי אופנה או נכנסים לצילומי מוצר, יש הרבה הזדמנויות עסקיות זמינות לנצל את הביקוש לצילום מקצועי.
אתה יכול לרשום את השירותים שלך בספריות עצמאיות כמו Fiverr ו-Upwork. אבל שקול גם יצירת רשתות מקומית, מכיוון שאתה צריך להיות מסוגל לפגוש לקוחות באופן אישי.
הנה כמה טיפים לרשת למכירת הצילום שלך כשירות:
תמיד יש בהישג יד כרטיסי ביקור. השתמש במחולל כרטיסי הביקור החינמי של Shopify כדי ליצור משלך.
סדר את פרופיל הלינקדאין שלך. השתמש בו כדי להציג את העבודה שלך, ולבצע אופטימיזציה עבור שירות הצילום העיקרי שאתה מספק (כמו צילום אירועים, למשל).
השתתף באירועי רשת. מקד לאותם יזמים ומארגני אירועים, מכיוון שאנשים אלה זקוקים לרוב לצלמים מקצועיים.
בנה מותג אישי. שתף את עבודתך באופן קבוע בפלטפורמות של מדיה חברתית כדי שתהיה בראש המוח כשמישהו ברשת שלך צריך את הכישורים שלך.
מכיוון שצלמים חייבים לפעול במשבצות זמן קפדניות, טוב שתהיה לך פלטפורמת הזמנות שבה תוכל להשתמש כדי לאפשר ללקוחות פוטנציאליים לראות את לוח הזמנים שלך ולהזמין אותך כאשר אתה זמין.
גם ל-Setmore וגם ל-SimplyBook.me יש תוכניות ותכונות חינמיות שעובדות היטב עבור צלמים. אם אתה משתמש ב-Shopify, אתה יכול להתקין את BookThatApp כדי לקבוע פגישות ישירות מהאתר שלך.
אסטרטגיית תמחור למכירת תמונות באינטרנט
הכישרון והנחישות שלך מחליטים בסופו של דבר את פוטנציאל ההשתכרות שלך בעת מכירת תמונות באינטרנט, אבל ההכנסה שאתה מקבל מעשיית מה שאתה אוהב היא מהמזומנים הטובים ביותר שתרוויח אי פעם.
הנה איך להחליט על אסטרטגיית תמחור עבור עסק הצילום שלך:
תעשה מחקר שוק. שאל את שוק היעד שלך כמה הם ישלמו עבור התמונות שלך וראה כמה תמונות דומות נמכרות באתרי תמונות מלאי.
קבע את שולי הרווח שלך. קחו בחשבון את עלויות הצילום, כמו כל ציוד, דמי אחסון אתרים ותקציבי שיווק. ודא שכל הכנסה שאתה מרוויח ממכירת התמונות שלך תורמת להוצאות אלה.
הגדר מחירים שונים לשימוש. תמונה בלעדית יכולה להימכר בהרבה יותר כסף מאשר תמונה לא בלעדית.
הצע הנחות. בין אם זה לקוח בפעם הראשונה או מעריץ נאמן שאתה מתגמל, התנסה עם הנחות ומבצעים שממריצים אנשים לקנות את התמונות שלך.
שקול חבילות מוצרים. במקום למכור תמונה אחת, מכור אוסף של תמונות קשורות במחיר מוזל. לדוגמה, תמונה אחת של חוף עשויה להיות $2.99, אבל חבילה של חמש תמונות בנושא חוף עשויה להיות נמכרת במחיר של $9.99.
פריימר משפטי למכירת התמונות שלך באינטרנט
בעוד שזכויות ורישיונות הקשורים למכירת צילום עשויים להיראות מבלבלים, ישנם מונחים ומושגים מרכזיים שאתה צריך לדעת כדי לעזור להגן על עצמך.
אין זו רשימה מקיפה או תחליף לייעוץ משפטי ממשי, אך היא אמורה להציע לך הגדרות רחבות שיעזרו לך לנווט בעולם זכויות השימוש:
מילון מונחים של מונחים משפטיים למכירת תמונות באינטרנט
שימוש עריכה: הרשאה לשימוש בבלוגים, עיתונים, מגזינים ופרסומים אחרים.
שימוש מסחרי: הרשאה לשימוש בשיווק ופרסום לקידום מוצר או שירות.
שימוש קמעונאי: הרשאה לשימוש ביצירת מוצר פיזי שיימכר. זה כולל הדפסים, פוסטרים ומוצרים שמציגים את התמונה (כריות, ספלים וכו'). מונח זה נדון לעתים באותו הקשר כמו שימוש מסחרי, אך יש לשקול אותו בנפרד.
שימוש בלעדי: מי שרוכש ממך את הרישיון הוא היחיד שיכול להשתמש בתמונה.
שימוש לא בלעדי: רישיונות צילום שניתן לרכוש ולעשות שימוש על ידי כל אחד ובדרך כלל עולים פחות מאלה בלעדיים.
תחום ציבורי: כאשר לתמונות אין הגבלות או תביעות זכויות יוצרים וניתן להשתמש בהן למטרות מסחריות, עריכה ואישיות. יצירות שנוצרו על ידי סוכנויות ממשלתיות פדרליות בארה"ב (כגון נאס"א) נכנסות בדרך כלל לקטגוריה זו, אלא אם צוין אחרת.
Creative Commons: שימוש מותנה ביצירה שלך מותר, כל עוד זה עומד בהגבלות המוצהרות. לעיתים נדרשת ייחוס לזכות היוצר. בקר ב-Creative Commons כדי ליצור תג עבור רישיון זה בחינם.
ללא תמלוגים: אחרים יכולים לקנות רישיון ולהשתמש בתמונה למשך זמן בלתי מוגבל ומספר בלתי מוגבל של פעמים. זהו סוג הרישיון הנפוץ ביותר שנרכש והוא בקצה הזול יותר של הספקטרום מכיוון שתמונות אלו בדרך כלל אינן בלעדיות.
זכויות מנוהלות: ניתן לרכוש רישיון חד פעמי לשימוש בתמונה עם הגבלות לגבי הפצה. יש לרכוש רישיונות נוספים לשימוש נוסף.
זכות פרסום: המצולמים בתמונות שלך זכאים לזכויות מסוימות בכל הנוגע לשילובם בצילום שלך, במיוחד כשמדובר בשימוש מסחרי כאשר אתה מוכר תמונות באינטרנט. זהו דאגה נפרדת משיקולי זכויות היוצרים לעיל, ועליכם לבקש רשות מפורשת של הנבדק תחילה כדי להיות בטוח.
מה לעשות אם מישהו גונב את התמונות שלך
גניבה נפוצה בכל הנוגע לתוכן, ואנשים רבים עושים זאת מבלי לדעת.
צלמים יכולים לסמן מים בתמונות הדיגיטליות שלהם לפני מכירתן באינטרנט כדי להגן מפני גניבה. אם אתה מוכר או משתף את התמונות שלך, אתה יכול להחיל סימני זיהוי בפוטושופ או להשתמש במחולל סימני מים.
סימן מים קטן יותר, לעתים קרובות בפינה, ישפיע פחות על התמונה שלך, בעוד שסימן מים גדול יותר עם אטימות מופחתת מציע את ההגנה הטובה ביותר מפני גניבה.
אבל מה אתה עושה אם מישהו גונב ומשתמש בתמונות שלך בכל מקרה? בקשת הפסקה והפסקה בדרך כלל תעבוד. לחלופין, תוכל לשלוח לאאשם חשבונית על השימוש בתמונה שלך. שילוב של השניים יהיה ככל הנראה היעיל ביותר בשכנוע העבריין בכך שהוא מציע לו את הבחירה לשלם לך או להוריד את התמונה.
לכל הפחות, אתה תמיד צריך לנסות לגרום לאחרים לזכות אותך בכל פעם שהם משתמשים ביצירה שלך, אפילו למטרות עריכה. זכור שקישורים נכנסים לאתר הפורטפוליו שלך שימושיים להנעת תנועה לעבודה אחרת שלך ולאופטימיזציה של מנועי חיפוש ועוזרים למעמדך בתוצאות החיפוש של Google.
קרא עוד
25 הדרכים הטובות ביותר להרוויח כסף מהבית בשנת 2024
כיצד להקים עסק דרופשיפינג – ספר הפעלה שלם לשנת 2024
כיצד למצוא מוצרים למכירה באינטרנט
30 הרעיונות הטובים ביותר להכנסה פסיבית לבניית העושר שלך (2024)
המדריך האולטימטיבי לדרופשיפינג (2024)
130+ מוצרי Dropshipping למכירה ברווח
9 אתרי הדרופשיפינג הטובים ביותר לחנות המקוונת שלך
מהו שיווק שותפים וכיצד להתחיל
מהי יזמות חברתית? סוגים ודוגמאות
להפוך את הרוחות להאירות- בתוך הסדנאות של 7 בעלי חנויות חג המולד
כיצד למכור תמונות באינטרנט שאלות נפוצות
מהי הדרך הטובה ביותר למכור תמונות?
הדרך הטובה ביותר למכור תמונות באינטרנט היא על ידי מכירתן כתמונות מלאי למכירה באתרי צד שלישי כמו iStock, Shutterstock או Alamy. מכירת התמונות שלך דרך אתרי מניות היא מהירה, קלה ובמחיר סביר.
איפה אני יכול למכור את התמונות שלי באינטרנט בכסף?
עלמי
500 פיקסלים
Shutterstock
Getty Images
iStock
סטוקסי
Picfair
אדובי סטוק
Envato Elements
Unsplash
איך מרוויחים כסף מצילום מלאי?
אתר צילום מלאי, או סוכנות מניות, מוכר תמונות במחיר גבוה ובלעדיות שאתה מעלה. הסוכנות נותנת רישיונות לתמונות בודדות ללקוח ומוכרת אותן במחיר קבוע. ואז אתה, הצלם, מקבל תשלום תמלוגים.
מאת Braveen Kumar
עודכן לאחרונה ב-17 בינואר 2024
שתף מאמר
פייסבוק
לְצַפְצֵף
לינקדאין
מאת Braveen Kumar
17 בינואר 2024
התעדכן בעדכון האחרון מ- Shopify
קבל טיפים, השראה ומשאבים בחינם למסחר אלקטרוני הנשלחים ישירות לתיבת הדואר הנכנס שלך.
בהזנת האימייל שלך, אתה מסכים לקבל אימיילים שיווקיים מ-Shopify.
פוסטים פופולריים
אופטימיזציה של מדיה חברתיתכיצד להרוויח כסף באינסטגרם בשנת 2024 (9 רעיונות מעשיים)התחלהכיצד להקים עסק במסחר אלקטרוני: מדריךלמדריכי 2024 מהי דרופשיפינג ואיך זה עובד? (2024)מצא רעיוןמה זה הדפסה לפי דרישה ואיך להקים עסק (2024)
קבל את נקודת המכירה היחידה שנותנת לך יותר לְהִתְקַשֵׁר
פוסטים פופולריים
למכור באינטרנטאיך ליצור אתר ב-9 שלבים (2024)התחלהאיך להקים חנות מקוונת בשנת 2024 (מדריך שלב אחר שלב)מצא רעיוןאיך ליצור ולמכור סחורה שהמעריצים שלך יאהבו (2024)למכור באינטרנט10 בוני אתרי מסחר אלקטרוני הטובים ביותר לחנות המקוונת שלך (2024)