ניהול עסק מסחר אלקטרוני הוא מרגש. אתה יכול לעצב מותג, לבנות אתר ולשתף את המוצרים שלך עם העולם.
אבל כשאתה מתחיל לרשימת המטלות שלך, הקדיש זמן לחשוב לאן העסק שלך הולך. אילו כלים תצטרכו בעתיד?
מאמר זה משווה את 11 פלטפורמות המסחר האלקטרוני המובילות לפתיחת עסק מקוון. תסתכל על התכונות ותוכניות המחיר של מוצרי התוכנה הפופולריים האלה, ושקול את כל התוכנית העסקית שלך בזמן שאתה סוקר כל פלטפורמה.
מהי פלטפורמת מסחר אלקטרוני?
פלטפורמת מסחר אלקטרוני מכילה תוכנה לבנייה וניהול של חנות מקוונת, וביצוע משימות קמעונאיות אחרות כגון שיווק, ניהול מלאי ועיבוד תשלומים.
פלטפורמות המסחר האלקטרוני הטובות ביותר מאפשרות לסוחרים לעצב אתרים ייחודיים ולנהל את העסקים שלהם ככל שהם גדלים ומתפתחים.
הנה סקירה כללית של 11 פלטפורמות המסחר האלקטרוני הטובות ביותר לשנת 2024 כדי לעזור לך לעשות את הבחירה הנכונה עבור הלקוחות שלך.
11 פלטפורמות המסחר האלקטרוני הטובות ביותר
- Shopify
- Wix
- BigCommerce
- Adobe Commerce
- WooCommerce
- Squarespace
- קרטל גדול
- כיכר אונליין
- Shift4Shop
- וולוזיה
- OpenCart
1. Shopify
Shopify היא פלטפורמת המסחר האלקטרוני המובילה בעולם. התוכנה המתארחת בעצמה עוזרת לך למכור בכל מקום שבו הלקוחות שלך נמצאים, עם תכונות לטיפול בכל ההיבטים של קמעונאות, מעיצוב אתרים וניהול מוצר ועד כספים ומשלוחים.
למה לבחור בפלטפורמת מסחר אלקטרוני זו?
עם Shopify, אתה יכול להקים עסק מהבית ולגדול עד שתהיה מותג בינלאומי עם חלונות ראווה פיזיים (לא היית הסוחר הראשון ב-Shopify שעושה זאת). זוהי פלטפורמה שתומכת במסעות עסקיים בודדים, עם מנהל יחיד לניהול כל העסק שלך, לייעל את החנות שלך, למכור במדיה חברתית או לחקור מודלים קמעונאיים פופולריים כמו dropshipping.
תוכניות ותמחור
נסה את Shopify עם ניסיון חינם, ללא צורך בכרטיס אשראי. תוכניות בתשלום מתחילות ב-$29 לחודש בחיוב שנתי.
בונה חנות
בונה החנויות הידידותי למשתמש של Shopify מציע יותר מ-100 ערכות נושא ללא קוד וידידותיות לנייד. בצע אופטימיזציה של רשימות מוצרים ללא הגבלה בעזרת עוזר AI המובנה של העורך, שעוזר ליצור תיאורי מוצרים ולנהל את תוכן האתר. ככל שהעסק שלך גדל, שפר את הפונקציונליות של האתר שלך עם אפליקציות של צד שלישי או פתח חלון ראווה מקוון מותאם אישית לחלוטין.
מכירת תכונות
Shopify תומכת במכירה דרך אתר האינטרנט שלך, ישירות במדיה חברתית ובשוקים, בסיטונאות לקמעונאים אחרים, ובאופן אישי עם Shopify POS. תכונות כמו שחזור עגלה נטושה ומסעות פרסום ממוקדים בדוא"ל עוזרות ללכוד יותר מכירות, בעוד שכלים למכירה בינלאומית הופכים את המסחר האלקטרוני חוצה גבולות לפשוט.
עיבוד תשלומים
כל תוכנית Shopify כוללת ספק תשלומים מקורי שמקבל את כל שיטות התשלום העיקריות מיד עם ההשקה. בנוסף, יותר מ-100 ספקי תשלומים של צד שלישי תואמים.
הקופה של Shopify ניתנת להתאמה אישית מאוד, ומאפשרת לסוחרים להציע ללקוחות מגוון אפשרויות תשלום, כולל קופה מהירה, איסוף בחנות, קודי הנחה ו-Shop Pay – אפשרות התשלום המרה הטובה ביותר באינטרנט.
דירוג G2 ⭐: 4.4
2. Wix
Wix הוא בונה אתרים רב-תכליתי לגרור ושחרור המציע תבניות הניתנות להתאמה אישית, אירוח אתרים ורישום שם דומיין. בעוד שאתה יכול לבנות אתר בסיסי בחינם, גישה לתכונות המסחר האלקטרוני של הפלטפורמה דורשת שדרוג לתוכנית בתשלום.
למה לבחור בפלטפורמת מסחר אלקטרוני זו?
Wix נועד לפשט את המכירה המקוונת. זה מאפשר לך לקבל תשלומים, לעקוב אחר הזמנות ולנהל מלאי במספר ערוצים.
ראה כיצד Wix משתווה ל-Shopify.
תוכניות ותמחור
תוכנית Business Basic עבור Wix מתחילה ב-$29 לחודש בתשלום שנתי.
תכונות מסחר אלקטרוני
Wix משתלבת עם ערוצי מכירות כמו פייסבוק ואינסטגרם דרך אפליקציית הצד השלישי Ecwid. האפליקציה לנייד מאפשרת לך לנהל את האתר שלך, וכמו Shopify, יש מערכת קופה מקורית למכירה אישית.
עם זאת, ל- Wix חסרות תכונות מסחר אלקטרוני מקוריות שעסקים מבוססי מוצרים רבים צריכים. לדוגמה, אין התראות מובנות על מלאי נמוך, ותכונות אחרות לניהול מלאי חסרות. כדי לקבל את התכונות הללו ואת היכולת למכור דרך מדיה חברתית, תצטרך להסתמך על אפליקציות של צד שלישי.
יתרונות וחסרונות
- מתארח באופן מלא
- תוכנית בסיסית בחינם
- מעקב וניתוח דורשים תוכנית בתשלום
- חוסר בתכונות ניהול מלאי
דירוג G2 ⭐: 4.2
3. BigCommerce
כמו Shopify ו-Wix, BigCommerce מציעה אפשרויות אירוח אתרים והתאמה אישית עבור חנות המסחר האלקטרוני שלך, כמו גם כלים למכירה בינלאומית, SEO ורישום מוצרים בשווקים.
למה לבחור בפלטפורמת מסחר אלקטרוני זו?
BigCommerce מועדפת על ידי חברות ברמת הארגון בשל התכונות שלה התומכות בקמעונאות בקנה מידה גדול. עם זאת, חשוב לציין שחלק מהמשתמשים מוצאים את הפלטפורמה פחות גמישה וידידותית למשתמש בהשוואה לאחרים.
ראה איך BigCommerce משתווה ל-Shopify.
תוכניות ותמחור
תוכניות עם BigCommerce מתחילות ב-$29 לחודש בחיוב שנתי.
תכונות מסחר אלקטרוני
BigCommerce משתלב עם ערוצי מכירה כמו גוגל שופינג, פייסבוק, מנועי השוואת מחירים, אמזון ו-Etsy. האפליקציה לנייד מאפשרת לך לצפות בנתונים ולנהל מלאי תוך כדי תנועה, אם כי חלק מהתכונות הן לאנדרואיד בלבד. אין גם מערכת קופה מקומית.
הצורך בממשק קל וגמיש היה גורם מרכזי בהחלטה של מותג הבגדים Grace & Lace לעבור מ-BigCommerce. היא עברה ל-Shopify כדי לנצל את היתרונות של המערכת האקולוגית ממוקדת המוכר של הפלטפורמה.
יתרונות וחסרונות
- מתארח במלואו
- כלי ניהול לעסקים גדולים
- אין קופה מקורית
- נושאים יקרים
- חלק מהסוחרים מוצאים שכלי עיצוב חסרים ידידותיות למשתמש
דירוג G2 ⭐: 4.2/5
4. Adobe Commerce (לשעבר Magento)
Adobe Commerce היא פלטפורמת מסחר אלקטרוני רבת עוצמה שאינה מתארחת המיועדת למפתחים ועסקים גדולים שרוצים חנות מקוונת הניתנת להתאמה אישית.
למה לבחור בפלטפורמת מסחר אלקטרוני זו?
Adobe Commerce אידיאלי עבור מותגים המחפשים רמה גבוהה של התאמה אישית. הוא מציע גמישות נרחבת אך בדרך כלל דורש מפתח פנימי כדי למקסם את הפוטנציאל שלו ולתחזק את האתר.
ראה כיצד Adobe Commerce משתווה ל-Shopify.
תוכניות ותמחור
Adobe Commerce מציעה תמחור מותאם אישית המבוסס על הצרכים וההיקף הספציפיים של העסק שלך.
תכונות מסחר אלקטרוני
הפלטפורמה משתלבת עם ערוצי מכירה של אמזון. עם זאת, חסרות לו תכונות מהקופסה לאסטרטגיה רב-ערוצית חלקה. אין דרך קלה להפעיל מסחר חברתי או מכירה בשוק. כך גם בטיפול בעסקאות בינלאומיות.
Adobe Commerce חסרה גם אפליקציה לנייד או מערכת קופה מקורית.
עסק ההלבשה לילדים במסחר אלקטרוני Character.com נאבק עם אתר Adobe Commerce מורכב לפני המעבר ל-Shopify. האתר שלה הכיל אלפי מוצרים וטונות של אינטגרציות, מה שהפך את ניהול התוכן למעייף. לאחר המעבר ל-Shopify, ההמרות של Character.com עלו ב-40%.
יתרונות וחסרונות
- תומך בעיצובי חנויות מותאמים אישית
- אירוח לא כלול
- דורש ידע טכני
- חסרים תכונות מסחר אלקטרוני מחוץ לקופסה
דירוג G2 ⭐: 4/5
5. WooCommerce
לא רק פלטפורמת מסחר אלקטרוני, WooCommerce הוא תוסף חינמי בקוד פתוח שהופך אתר וורדפרס לחנות מקוונת פונקציונלית מלאה.
למה לבחור בפלטפורמת מסחר אלקטרוני זו?
אידיאלי למי שכבר מכיר וורדפרס, WooCommerce משלבת יכולות מסחר אלקטרוני באתר האינטרנט הקיים שלך ממוקד הבלוג, ומאפשרת לך להוסיף רישומי מוצרים, עגלת קניות ופונקציונליות לקופה.
ראה כיצד WooCommerce משתווה ל- Shopify.
תוכניות ותמחור
תוסף הליבה WooCommerce הוא חינמי, אך תכונות מסחר אלקטרוני נוספות ואירוח אתרים עשויים לגרור עלויות נוספות.
תכונות מסחר אלקטרוני
WooCommerce תומך בערוצי מכירה משולבים ובספקי תשלום, אם כי האינטגרציות הללו יכולות להיות מפורקות במקצת. האפליקציה לנייד מאפשרת להוסיף מוצרים, לנהל הזמנות ולצפות בניתוח נתונים. WooCommerce מציעה גם מערכת קופה מקורית.
עם הרחבות נוספות בתשלום, אתה יכול להשתמש ב- WooCommerce כדי ליצור אתר מסחר אלקטרוני מתקדם, כולל ערכות נושא הניתנות להתאמה אישית, משלוח, אבטחה ותכונות סטנדרטיות אחרות. הרחבות WooCommerce מקוריות וגם של צד שלישי זמינות.
בעוד שחלק מהסוחרים מעריכים את היכולת הזו לבחור את התכונות שהם רוצים, רבים מוצאים שמבנה התוספים של WooCommerce מהווה חיסרון. עם פונקציות שונות של החנות שלך הפרוסות על פני רשת של תוספים ותוספים, זה יכול להיות קשה לעקוב אחר כמה אתה משלם – וזה בנוסף לעלות האחסון והתחזוקה של אתר הוורדפרס שלך.
יתרונות וחסרונות
- יותר מ-6,000 אינטגרציות
- קהילת מומחים פעילה
- לאתרי וורדפרס בלבד
- אירוח עצמי
- דורש מהסוחרים לנהל מספר רב של עלויות ותוספים
דירוג G2 ⭐: 4.4
💡 משתמש וורדפרס? הפעל רווח מהאתר שלך באמצעות כפתור הקנייה של Shopify. הטמע את הכפתור והתחיל למכור רק ב-$5 לחודש.
6. מרווח מרובע
Squarespace הוא בונה אתרים ידידותי למשתמש בגרירה ושחרור המציע עיצוב מלוטש ויכולות מסחר אלקטרוני כאשר אתה משדרג לתוכנית ברמה גבוהה יותר.
למה לבחור בפלטפורמת מסחר אלקטרוני זו?
לאחר השדרוג, Squarespace מאפשרת לך להפוך את האתר שלך לחנות מקוונת עם קופה מאובטחת שמקבלת תשלומים דרך מספר שערים כמו Stripe, PayPal, Apple Pay ו-Afterpay.
ראה כיצד Squarespace משתווה ל-Shopify.
תוכניות ותמחור
תוכנית המסחר הבסיסית מתחילה ב-$28 לחודש כאשר היא משולמת מדי שנה.
תכונות מסחר אלקטרוני
Squarespace כולל תכונות מעקב וניהול מלאי, כגון היכולת להדפיס תוויות משלוח ולמכור מוצרי מנוי. אם אתה מפעיל אתר Squarespace, אתה יכול להוסיף כפתור קנייה של Shopify תמורת $5 בלבד לחודש, המאפשר לך למכור מספר בלתי מוגבל של מוצרים דרך התשלום המאובטח של Shopify.
יתרונות וחסרונות
- תבניות בעיצוב מקצועי
- ללא עמלות עסקה
- לא פלטפורמה ממוקדת מסחר אלקטרוני
- תמיכת מכירות רב-ערוצית מוגבלת
- קשה לעקוף נושא CSS ו-HTML
דירוג G2 ⭐: 4.4/5
7. קרטל גדול
Big Cartel היא פלטפורמת מסחר אלקטרוני מתארחת במלואה המיועדת לאמנים וליוצרים. הוא מציע גישה פשוטה למכירה מקוונת עם התמקדות בפשטות ובפונקציונליות בסיסית.
למה לבחור בפלטפורמת מסחר אלקטרוני זו?
Big Cartel הוא אידיאלי עבור אמנים ויוצרים בקנה מידה קטן שזקוקים לפלטפורמה קלה לשימוש עם תכונות חיוניות. הוא מציע תוכנית חינמית המאפשרת לך לרשום ולמכור עד חמישה מוצרים – מושלם עבור אלה שרק מתחילים.
תוכניות ותמחור
התחל עם תוכנית חינמית המאפשרת עד חמישה רישומי מוצרים. תוכניות בתשלום מתחילות ב-$12 לחודש.
תכונות מסחר אלקטרוני
בעוד שהתוכנית החינמית של Big Cartel כוללת יותר תכונות מסחר אלקטרוני מההצעות החינמיות של פלטפורמות רבות אחרות, התוכניות בתשלום שלה מוגבלות. לדוגמה, אתה יכול להוסיף רק חמש תמונות לכל רשימת מוצר, ומספר שערי התשלום הנתמכים קטן מפלטפורמות אחרות.
כדאי גם לציין שהתמחור של Big Cartel מבוסס על מספר המוצרים שאתה מפרט, כך שההוצאות שלך יגדלו ככל שהעסק שלך יגדל.
יתרונות וחסרונות
- חינם להגדיר ולהתחיל למכור
- מיועד לאמנים ויוצרים
- רמות נמוכות של התאמה אישית
- חסר תכונות מסחר אלקטרוני מתקדמות
- עלויות נוספות עבור מלאי גדול יותר
דירוג G2 ⭐: 4.2/5
8. ריבוע אונליין
Square Online, הידועה בעבר בשם Weebly, היא פלטפורמת מסחר אלקטרוני פשוטה לעסקים קטנים. הוא משתלב עם פתרונות התשלום של Square, ומגשר על הפער בין מכירות מקוונות למכירות בחנות.
למה לבחור בפלטפורמת מסחר אלקטרוני זו?
Square Online עובד היטב עבור סוחרים שכבר משתמשים ב-Square למכירות בחנות הפיזית שלהם ורוצים להתרחב באינטרנט ללא טרחה. השילוב של הפלטפורמה עם מערכת התשלומים של Square הופכת את ניהול המכירות בערוצים שונים לפשוטים.
ראה איך Square משווה ל-Shopify.
תוכניות ותמחור
יש אפשרות חינמית זמינה. תוכניות בתשלום מתחילות ב-$29 לחודש כשהן משולמות מדי שנה.
תכונות מסחר אלקטרוני
אתה יכול להתחיל לבנות את החנות שלך בחינם עם Square Online. עם זאת, כדי להשתמש בדומיין משלך או להסיר מודעות בתוך האפליקציה, תצטרך לשדרג לתוכנית מסחר אלקטרוני בתשלום. שילוב ערוצי מכירה נוספים ותכונות מתקדמות אחרות עשוי להיות גם קשה יותר מאשר בפלטפורמות אחרות.
יתרונות וחסרונות
- עיצובי חנויות ראשונות לנייד
- גרסה חינמית נרחבת
- חסר תכונות מסחר אלקטרוני מתקדמות
- בעיקר עבור משתמשי Square Payments
דירוג G2 ⭐: 4.2/5
9. Shift4Shop
Shift4Shop הוא כלי פשוט ליצירת חנות מקוונת, המציע הגדרה פשוטה ועיצוב ידידותי לנייד.
למה לבחור בפלטפורמת מסחר אלקטרוני זו?
Shift4Shop אינו עמוס בתכונות, אך הוא קל לשימוש ועובד היטב עבור משתמשים ניידים. הפלטפורמה גם מאפשרת לך לקשר את החנות שלך עם אפליקציות אחרות באמצעות ה-API שלה, מה שהופך אותה לגמישה עבור אלה שזקוקים לפונקציונליות בסיסית של מסחר אלקטרוני.
תוכניות ותמחור
תוכניות בתשלום מתחילות ב-$29 לחודש. אם אתה מוכר לפחות 500 $ בכל חודש באמצעות מערכת התשלומים של Shift4Shop, לא תצטרך לשלם תוספת כדי להשתמש בפלטפורמת המסחר האלקטרוני. אם הרווחים שלך נמוכים, או אם אתה מעדיף להשתמש במערכת תשלום אחרת כמו PayPal, התוכניות מתחילות בתעריף הרגיל.
תכונות מסחר אלקטרוני
Shift4Shop משתלב עם eBay, אמזון ופייסבוק עבור ערוצי מכירה. עם זאת, הוא אינו מציע אפליקציה לנייד, ואפשרויות נקודת מכירה זמינות לרכישה בנפרד.
יתרונות וחסרונות
- פתרון עגלת קניות נרחב
- בונה מסחר אלקטרוני בחינם למשתמשי Shift4Shop Checkout הקיימים
- קשה יותר להתאים אישית את החנות שלך מאשר עם Shopify
- חוסר בתכונות מסחר מתקדמות
דירוג G2 ⭐: 3.9/5
10. וולוציה
Volusion היא אחת מפלטפורמות המסחר האלקטרוני הוותיקות ביותר, שהוקמה בשנת 1999. היא נועדה לעזור לעסקים קטנים להיכנס לאינטרנט עם גישה ללא סלסולים לבניית דף בית ודפי מוצר.
למה לבחור בפלטפורמת מסחר אלקטרוני זו?
Volusion מקל על האינטגרציה עם למעלה מ-30 שערי תשלום ומספק כלים חיוניים ליצירת חנות מקוונת ללא סיבוכים מיותרים.
תוכניות ותמחור
התוכניות מתחילות ב-$26.10 לחודש בשכר שנתי.
תכונות מסחר אלקטרוני
ההגדרה הפשוטה של Volusion מאפשרת לך להתמקד במכירת מוצרים פיזיים. עם זאת, הפלטפורמה אינה תומכת במכירת מוצרים דיגיטליים. לכן, אם אתה רוצה למכור ספרים אלקטרוניים או מוזיקה, תזדקק לפתרון מסחר אלקטרוני אחר. גם אפליקציה לנייד, ערוצי מכירה משולבים ו-POS מקורי חסרים.
יתרונות וחסרונות
- תמיכה 24/7
- בונה אתרים ידידותי למשתמש
- תכונות מוגבלות עם התוכנית הבסיסית, שהיא עדיין יקרה
- לתוכניות יש מגבלות על נפח מכירות ורשימות מוצרים
- אין אבטחת SSL בחינם
- אין תמיכה ברשימות מוצרים דיגיטליים
דירוג G2 ⭐: 3.2/5
11. OpenCart
OpenCart היא פלטפורמת מסחר אלקטרוני חינמית בקוד פתוח שקל להגדיר אותה.
למה לבחור בפלטפורמת מסחר אלקטרוני זו?
הפלטפורמה מאפשרת לך ליצור ולנהל מספר חנויות, עם לוח מחוונים המציג מדדים חשובים כמו מכירות ולקוחות חוזרים.
תוכניות ותמחור
לְשַׁחְרֵר.
תכונות מסחר אלקטרוני
ל-OpenCart יש יותר מ-13,000 מודולים וערכות נושא חינמיות שתוכלו לבנות עליהם כדי ליצור אתר משלכם, יחד עם שפע של אינטגרציות לחיבור הכלים שלכם.
יתרונות וחסרונות
- חינם וקוד פתוח
- תכונות שיווק ומכירה מוגבלות
- אירוח עצמי
דירוג G2 ⭐: 4.3/5
בחירת פלטפורמת מסחר אלקטרוני: רשימת תכונות
אם פתחתם עסק ואתם מוכנים לבחור פלטפורמת מסחר אלקטרוני, זה עוזר להרכיב רשימת תכונות. תוכנת המסחר האלקטרוני הטובה ביותר עבורך עשויה להיות שונה מהפלטפורמה הטובה ביותר עבור סוחר אחר – עליך לשקול את היעדים העסקיים הייחודיים שלך ואילו כלים יעזרו לך להגיע אליהם.
בעת יצירת רשימת המשימות שלך, שקול אם תוכל להפיק תועלת מהתכונות הפופולריות האלה:
- שערי תשלום ותשלום מאובטחים ואמינים
- אפשרויות מכירה מקוונות ולא מקוונות
- סיוע בינה מלאכותית
- סביבת אירוח
- ניהול מלאי ומשלוח
- כלי שיווק והגדלת לקוחות
- תכונות אבטחה
- תכונות ניהול עסקי ופיננסי
- תְמִיכָה
שערי תשלום ותשלום מאובטחים ואמינים
Checkout הוא מרכיב ליבה באתר המסחר האלקטרוני שלך. אתה צריך דרך מוגנת ומהימנה לקבל תשלומים, תוך הבטחת התהליך מהיר וללא כאבים עבור הקונים.
Shop Pay, למשל, מגדילה את מהירות התשלום פי ארבעה. Shopify מציעה גם אינטגרציות פשוטות עם יותר מ-100 שערי תשלום, כך שתוכל להציע את אפשרויות התשלום הרלוונטיות ביותר עבור הקהל שלך, לא משנה היכן הם נמצאים בעולם.
בנוסף, חשוב במיוחד להשרות אמון בשלב זה, כך שתרצו להתאים לשיטות תשלום מוכרות כמו ארנקים ניידים ו-PayPal. הפלטפורמות הידועות הללו יכולות לגרום ללקוחות להיות נוחים יותר לספק פרטי תשלום ולהפוך את תהליך התשלום שלהם לפשוט יותר בו זמנית.
אפשרויות מכירה מקוונות ולא מקוונות
פלטפורמת מסחר אלקטרוני טובה צריכה לשלב בצורה חלקה את ערוצי המכירות המקוונים והלא מקוונים שלך. המשמעות היא שיש מערכת נקודת מכירה פיזית (POS) שמסתנכרנת עם החנות המקוונת שלך.
כמו כן, שקול את סוגי מכשירי הקופה הזמינים. האם הפלטפורמה מייצרת חומרת קופה משלה, או שתצטרך להשתמש בצד שלישי? האם יש אפשרויות נוחות לטיפול בעסקאות באירוע פופ אפ, דוכן בשוק או דרך הטלפון הנייד?
סיוע בינה מלאכותית
בינה מלאכותית משנה את אופן פעולתן של פלטפורמות מסחר אלקטרוני, והופכת אותן לחכמות ומגיבות יותר לצרכי הסוחר והלקוחות כאחד. ה-AI המובנה של Shopify, Shopify Magic, למשל, יכול לכתוב באופן אוטומטי תיאורי מוצרים, לערוך תמונות ולהתאים את תוכן האתר שלך כך שיתאים בצורה מושלמת לקול המותג שלך.
רבות מפלטפורמות המסחר האלקטרוני של ימינו גם בונות AI בתמיכת הלקוחות שלהן, ועוזרות למשתמשים להפיק את המרב מהפלטפורמה, אך גם מספקות כלי משופר למשתמשים להוסיף לחנויות שלהם. לדוגמה, ה-AI של Shopify יכול ליצור תשובות מותאמות אישית לפניות לקוחות, מה שמאפשר לך להגיב במהירות וביעילות לקונים שלך.
עם Sidekick AI של Shopify (כרגע בגישה מוקדמת בלבד), אתה יכול לקבל תמיכה בזמן אמת לניהול החנות שלך. בין אם אתה זקוק לעזרה בהגדרת אפשרויות משלוח, מעקב אחר מלאי או הבנת נתוני המכירות שלך, Sidekick עומד לרשותך עם תובנות והמלצות אישיות. שאל אותו מה היו המוצרים הנמכרים ביותר שלך בחודש שעבר, או כיצד תוכל לקדם את המותג שלך בצורה יעילה יותר.
סביבת אירוח
מארח הדומיין שלך ישפיע על העלות, הביצועים והאבטחה של אתר המסחר האלקטרוני שלך. ספק אירוח אמין מבטיח שהאתר שלך תמיד נגיש, נטען במהירות ומוגן מפני איומי סייבר.
חלק מפלטפורמות המסחר האלקטרוני, כמו Shopify, כוללות אירוח. אירוח עצמי של האתר שלך מביא את הפוטנציאל לשליטה מוגברת והתאמה אישית, אך גם מגביר את הסיכון לבעיות אבטחה וטכניות.
ניהול מלאי ומשלוח
אם אתה רציני לגבי מכירה, הגיוני לבחור פלטפורמת מסחר אלקטרוני שתעזור לך לעקוב אחר רמות המלאי, לנהל הזמנות ולהפוך את הביצוע לאוטומטי.
מצא פלטפורמה עם אפשרויות משלוח חזקות, כולל היכולת להשתלב עם שירותי שליחים, להציע שירותי משלוח שונים ללקוחות ולטפל בהחזרות.
כלי שיווק והגדלת לקוחות
כלי קידום אתרים, כלי שיווק בדוא"ל, אינטגרציה של מדיה חברתית ופונקציונליות של סקירת לקוחות יעזרו לך לפתח אסטרטגיית שיווק מתמשכת.
לא משנה הנישה שלך, תצטרך להשקיע זמן בקידום החנות המקוונת שלך ובבניית המותג שלך – ופלטפורמת המסחר האלקטרוני הנכונה תעזור לך. חפש תכונות מתקדמות כמו תוכניות נאמנות, המלצות מותאמות אישית ופילוח לקוחות.
תכונות אבטחה
אבטחה היא ערך עליון במסחר אלקטרוני. הפלטפורמה שלך צריכה לספק תכונות אבטחה חזקות כדי להגן על העסק שלך ועל נתוני הלקוחות שלך. זה כולל תעודות SSL, אימות דו-גורמי ועמידה בתקני PCI DSS לעיבוד תשלומים מאובטח.
תכונות ניהול עסקי ופיננסי
פלטפורמת המסחר האלקטרוני הנכונה תציע גם תכונות שיעזרו לך לנהל את העסק והכספים שלך. זה כולל דיווח וניתוח מכירות, חישוב מס מכירה ושילוב עם תוכנת הנהלת חשבונות.
תְמִיכָה
לבסוף, שקול את רמת תמיכת הלקוחות שמספקת פלטפורמת המסחר האלקטרוני. חפשו פלטפורמות כמו Shopify שמציעות תמיכה 24/7 דרך מספר ערוצים, כולל תמיכה טלפונית, דוא"ל וצ'אט חי.
משאבים לעזרה עצמית, כגון מדריכים ומאמרים מבוססי ידע, הם גם מצוינים לתיקונים מהירים.
בחירת פלטפורמת מסחר אלקטרוני: צרכים עסקיים
מעבר לתכונות של פלטפורמת מסחר אלקטרוני, חשוב גם על הצרכים העסקיים שלך. שקול את ההיבטים הבאים של מצבך הנוכחי והיעדים העתידיים:
דע את העלויות שלך
אמנם התקציב לא אמור להיות הגורם המכריע היחיד, אבל זה בהחלט חשוב. לפי מחקר של Shopify, רוב בעלי העסקים הקטנים מוציאים כ-40,000 דולר במהלך השנה הראשונה שלהם – ורק 9% מזה הולכים לצרכי מסחר אלקטרוני. עסקים של Shopify הוציאו בממוצע 38,000 $ בשנה הראשונה, בעוד שעסקים שאינם Shopify הגיעו קרוב יותר ל-$41,000.
עם כל כך הרבה היבטים אחרים של העסק שלך לממן, חיוני שתמצא פלטפורמת מסחר אלקטרוני שלא תמציץ את התקציב שלך אבל עדיין יש לה את התכונות שאתה צריך כדי לפעול ולהרוויח.
בעת הערכת עלויות, הסתכל על יותר מאשר רק את ההתקנה והעמלות החודשיות. כמו כן, תרצה לקחת בחשבון את עמלות עיבוד התשלומים וחיובים עבור הוספת אינטגרציות של צד שלישי. זכור, אם אירוח אינו כלול, תצטרך גם לחשב את ההוצאה.
מצא את פלטפורמת המסחר האלקטרוני המתאימה למודל העסקי שלך
מכירה מקוונת לובשת צורות רבות. אתה עשוי למכור מוצרים מוחשיים או מוצרים דיגיטליים, וגם מודלים עסקיים אחרים צצו. אם אתה dropship, למשל, תרצה פלטפורמת מסחר אלקטרוני שיכולה להתחבר בקלות לספקי dropshipping.
לפלטפורמה כמו Shopify יש המון אפליקציות שאתה יכול להוסיף לאתר שלך כדי להקל על המכירה עבור מודלים עסקיים שונים. יש אפליקציות לעסקים הדפסה על פי דרישה ומנויים, למשל, שמקלים על ההפעלה ב-Shopify מאשר פלטפורמות אחרות.
פלטפורמות מסחר אלקטרוני B2C לעומת B2B
באופן דומה, ההבנה אם העסק שלך משרת בעיקר צרכנים (B2C) או עסקים אחרים (B2B) יכולה להשפיע באופן משמעותי על בחירתך בפלטפורמת מסחר אלקטרוני.
פלטפורמות B2C צריכות להיות מהירות, קלות לשימוש ומותאמות לחוויית קנייה חלקה. תכונות חשובות כוללות עיצובים ידידותיים לנייד, תשלום מהיר וכלי שיווק יעילים.
פלטפורמות B2B צריכות לטפל בעסקאות מורכבות כמו הזמנות בתפזורת ומחירים במשא ומתן. הם צריכים לתמוך בתמחור נפח, קטלוגים מותאמים אישית וניהול מערכות יחסים.
שקול את התוכניות העסקיות העתידיות שלך
למרות שלעסק שלך יש התחלות צנועות, סביר להניח שיש לך חזון לאן אתה רוצה לקחת אותו בעתיד. חשוב לחשוב על מטרות אלו, גם אם אינכם מתכננים להפוך למותג עולמי.
אולי תרצה גם להוסיף קמעונאות פיזית לעסק שלך. עם פלטפורמת מסחר אלקטרוני מוגבלת, שילובי POS עשויים להיות מסורבלים. אתה מסתכן בנתוני מלאי לא מדויקים בגלל מערכות מקוונות ומערכות אישיות מפורקות.
עם פלטפורמה כמו Shopify, הכל עוקב ומסונכרן במקום אחד. כך שיהיו לך נתוני מלאי ומכירות מדויקים בכל עת – ותוכל להיות פעיל למכירות אישיות תוך דקות. אתה יכול גם להוסיף שירותים כמו משלוח מקומי ולנצל את היתרונות של Shopify Fulfillment Network.
עסקים רבים זקוקים למימון נוסף בהמשך הדרך. לפי הניתוח שלנו, כשני שלישים מהיזמים מושכים מחסכונות אישיים כדי לממן את העסק שלהם בשלבים הראשונים. לא פחות מ-23% לווים כסף מחברים ובני משפחה ו-21% משתמשים בהלוואות אישיות כדי להתחיל.
עם זאת, אפשרויות מימון עסקיות אחרות מהוות פחות סיכון ליחסים אישיים. חפשו פלטפורמות מסחר אלקטרוני המספקות סיוע לסוחרים, כמו הלוואות לעסקים קטנים של Shopify Capital.
אילו סוגי פלטפורמות מסחר אלקטרוני קיימות?
כדי להפוך את החנות המקוונת שלך לנגישה לציבור, אתה צריך פתרון אירוח. אירוח מאחסן את המידע שלך בשרת, המאפשר למשתמשי אינטרנט לבקר באתר שלך ולצפות בתוכן.
כל אתר מתארח במקום כלשהו, כלומר יש לו שטח שרת ייעודי מספק. בחלק מפלטפורמות המסחר האלקטרוני יש אירוח מובנה, בעוד שאחרות דורשות אירוח עצמי או אירוח בקוד פתוח.
פלטפורמות מסחר אלקטרוני מתארחות (ענן).
חלק מבוני אתרים הם פלטפורמות מתארחות, מה שאומר שאינך צריך לדאוג לגבי הגדרת אירוח משלך (והעמלות הנוספות המצורפות). חנויות Shopify, למשל, כוללות אירוח אתרים בכל תוכנית.
בנייה על פלטפורמת מסחר אלקטרוני מתארחת מעניקה לך יותר חופש להתמקד בניהול העסק שלך – לא בכיבוי שריפות הנגרמות כתוצאה מהשבתה והצורך לתקן באגים. לדוגמה, כל עדכוני פלטפורמת Shopify הם אוטומטיים וללא טרחה, כך שהאתר שלך תמיד יהיה מעודכן.
פלטפורמות מסחר אלקטרוני באירוח עצמי
פלטפורמות מסחר אלקטרוני המתארחות בעצמן או שאינן מתארחות דורשות מהסוחרים להשתמש בשטח שרת משלהם או לשלם כדי לשכור שטח מספק אירוח. זה מסבך את ניהול האתר, מכיוון שאתה אחראי על עדכונים, תחזוקה ותיקוני באגים. אירוח עצמי דורש גם יותר משאבים פנימיים.
פלטפורמות מסחר אלקטרוני המתארחות בעצמן הן בדרך כלל קוד פתוח, כאשר למשתמשים נותר למצוא צדדים שלישיים שיארחו את נתוני האתר שלהם. מארחים של צד שלישי גובים עמלות עבור השירותים שלהם, שמצטברים במהירות. שירותי אירוח אלה משתמשים לעתים קרובות במבני תמחור מדורגים, כך שבעלי התוכניות הנמוכות ביותר מקבלים מעט תמיכת לקוחות. זה יכול להשאיר אותך תלוי ברגעי מכירה מכריעים, למשל, במהלך הגברת תנועה לאחר סיקור עיתונאי בלתי צפוי.
מהם היתרונות של אירוח עצמי לעומת אירוח בענן?
פלטפורמות מסחר אלקטרוני באירוח עצמי מציעות רמה גבוהה של התאמה אישית ושליטה. מכיוון שאתה מארגן את אירוח האתר שלך, יש לך את החופש להחליף שרתים, לשנות קוד וליצור התאמה אישית של חנות מקוונת.
עם זאת, זה בא עם האחריות של ניהול אירוח. תצטרך להבטיח שמידע הלקוח נשמר תמיד בטוח ומאובטח, ולטפל בכל בעיה טכנית שתתעורר.
מרכיבי מפתח אלו של ניהול פלטפורמת מסחר אלקטרוני מטופלים באמצעות פתרון המתארח בענן. אמצעי אבטחה מובנים ועדכונים אוטומטיים מבטיחים שהחנות המקוונת שלך פועלת תמיד על התוכנה העדכנית ביותר, כולל עדכוני אבטחה.
התחל למכור באינטרנט עם Shopify
בעת השוואת פלטפורמות מסחר אלקטרוני, זכור שהמטרה היא לא למצוא את התוכנה הכוללת הטובה ביותר, אלא את הפלטפורמה המתאימה ביותר לצרכים שלך ומספקת חווית קניות מקוונת ללא מאמץ ללקוחות שלך.
קחו בחשבון לא רק את בונה החנויות של הפלטפורמה, אלא גם את כל הכלים העסקיים הנוספים. מערכת אקולוגית מגובשת, כולל החנות המקוונת שלך, ספק התשלומים, הקופה והמלווה העסקי שלך, יכולה להיות יתרון. Shopify, למשל, מספקת חבילה מקיפה של כלים לתמיכה במסע העסקי שלך, לאן שהוא לוקח אותך.
השווה בין פלטפורמות מסחר אלקטרוני
- Shopify לעומת BigCommerce
- Shopify מול Commerce Cloud
- Shopify נגד Lightspeed
- Shopify לעומת Adobe Commerce
- Shopify נגד Prestashop
- Shopify נגד Squarespace
- Shopify לעומת Webflow
- Shopify נגד Wix
- Shopify לעומת WooCommerce
- Shopify לעומת וורדפרס
קרא עוד
- 13 ספקי הדרופשיפינג הטובים ביותר בשנת 2024
- עליאקספרס דרופשיפינג- איך לדרופשיפ מאליאקספרס
- כיצד למצוא מוצרים למכירה באינטרנט
- כיצד להקים עסק דרופשיפינג – ספר הפעלה שלם לשנת 2024
- המדריך האולטימטיבי לדרופשיפינג (2024)
- מה זה Shopify ואיך זה עובד?
- מדריך ל-Dropshipping של אמזון – כיצד לבצע Dropship באמזון (2024)
- 6 טיפים כיצד להיות דרופשיפר מוצלח (ספר הפעלה מלא)
- כיצד למכור הזמנות מראש ב-Shopify
- הבנת ההשלכות של Brexit על מסחר אלקטרוני
שאלות נפוצות לגבי פלטפורמות מסחר אלקטרוני
מהן פלטפורמות המסחר האלקטרוני הפופולריות ביותר?
- Shopify
- BigCommerce
- Wix
- Squarespace
- WooCommerce
האם אמזון היא פלטפורמת מסחר אלקטרוני?
אמזון היא לא פלטפורמת מסחר אלקטרוני. אמזון הוא שוק מקוון המשמש אנשים ועסקים במדינות ושפות רבות. עם אמזון, אתה מוכר בשוק, בעוד שפלטפורמות מסחר אלקטרוני כמו Shopify נותנות לך את הכלים לנהל אתרים וחנויות קמעונאיות, לשלוט במיתוג שלך ולנהל את המלאי שלך. משתמשי Shopify יכולים לרשום את המוצרים שלהם באמזון, כאחד מבין ערוצי מכירה רבים.
איזו פלטפורמת מסחר אלקטרוני היא הטובה ביותר עבור סטארט-אפים?
Shopify היא פלטפורמת המסחר האלקטרוני הטובה ביותר לסטארט-אפים, בשל קלות השימוש, התמחור הנגיש וכלי הבינה המלאכותית שלה. הוא מציע תבניות הניתנות להתאמה אישית, עיבוד תשלומים מאובטח ושילובים עם אפליקציות פופולריות. בנוסף, יש לו ממשק ידידותי למשתמש ותמיכת לקוחות מצוינת.